PDA

View Full Version : Even voorstellen


Vlokje
26 oktober 2006, 19:17
Hallo lotgenoten,
Ook ik heb me maar eens aangemeld, al ruim 30 jaar heb ik te maken met AA, na vele pruiken te hebben versleten is er nu een grote vooruitgang en kan eventueel met integrations beginnen. Dat geldt dan voor bovenop en een stukje kruin. Mijn vraag aan jullie is of er iemand daar ervaringen mee heeft? En zijn er ook mensen die ervaringen hebben met cyberhair? Zit daar nu zelf dus heel erg over te denken, maar aangezien het een stuk kostbaarder is dan een synthetische pruik is het wel erg prettig als er mensen zijn die me een stuk kunnen helpen met het maken van een beslissing.
Met vriendelijke groetjes,
M

Annelies
27 oktober 2006, 23:55
Hoi M.,

Ik zou je heel graag willen helpen, maar helaas kan niemand voor jou beslissen wat je het beste kunt kopen. Het is een afweging die je zelf maakt.
Hairextensions worden in ieder geval absoluut afgeraden bij mensen met AA.

Maar wat voor ervaring heb je met je oude haarwerken? Waar naar wat ben je op zoek? Soort kapsel, kleur enz. En wat is je leefstijl; ben je heel actief enz enz!
Ik zou wel met je voors en tegens kunnen afwegen!

Groetjes Annelies

Lies86
28 oktober 2006, 12:14
Vergeet daarbij niet dat AA bij de meeste mensen heel erg wisseld....
De ene week hebben ze op hun kruin een kale plek, de andere week zit er op het achterhoofd ook 1.
Haar kan altijd uitvallen, en dat kan erg snel gaan.
(ik werd volledig kaal in 1 week)
Daarom kiezen de meeste mensen voor een volledig haarwerk, en niet voor gedeeltelijke haarwerken of extensions.

Annelies (de andere ;) )

Vlokje
28 oktober 2006, 17:59
Dank jullie wel voor jullie antwoord, na 30 jaar AA weet ik heel erg goed dat t een erg wisselende ziekte is, als ik zo kijk naar mijn eigen haar is t inmiddels veranderd, bovenop is t diffuus, kortom te dun om zo over straat te lopen ( koud ook gezien de komende maanden) Aan de ene kant zie ik dat t goed gaat, inmiddels 2 jaar, aan de andere kant natuurlijk bang dat de aard van de ziekte zo weer omdraait richting pleksgewijze uitval. Dat zou erg vervelend zijn als je net een investering in een haarstuk hebt gedaan. Dat haarstuk is ook nog eens vele malen duurder.
Heb jarenlang met synthetisch haarwerk rondgelopen, lang model ook, met als gevolg elke 3 maanden een nieuwe te moeten aanschaffen.
Als ik verstandig ben koop ik gewoon een nieuwe dus en thuis zoveel mogelijk afgooien (kosten 350 euro) Maar synthetisch haar irriteert wel (huid) en eigen haar is behalve bovenop dik genoeg en zo lekker zacht, bovendien heeft het haar wat ik heb ongeveer hetzlefde kapsel en is net zo lang als het synthetische haar. En t lijkt me heerlijk eens de wind door de haren te voelen, ook al is t dan met een duurdere aanpassing.
Het begin van de ziekte is vreemd, maar als t in 1x beter gaat is t dus net zo vreemd. ( lees ipv vreemd misschien maar moeilijk)

Annelies
28 oktober 2006, 20:16
Aan alle soorten haarwerken kleven nadelen. het is tegen elkaar afwegen. Ik gooide de synthetische thuis ook veel in een hoek, want warm is zo'n ding wel en bijkomstig voordeel is dat ie zo minder snel slijt. Maar als je een kort kapsel neemt, gaan synthetische haarwerken toch al wel langer mee. (Wel zo min mogelijk coltruien dragen). Trouwens, persoonlijk, die korte modellen zijn trendy-er, mensen lijken er vaak jonger mee en -belangrijkst- die modellen zijn zo mooi gemaakt niet van echt haar te onderscheiden. Je hebt echt hele mooie synthetische haarwerken.

Ik heb een paar haarwerken gezien met lang haar (synthetisch) en die prikte je er echt veel te vlug tussenuit.. :confused: Dat is echt kl** want je betaalt er een hoop geld voor, en je wilt niet dat mensen het zien.

Dit bedoel ik echt niet gemeen, maar de wind door je haren voelen is ook gewoonweg heerlijk. Misschien een idee om het ding in de auto achter te laten en ff lekker in het bos of het strand (plaats waar je niemand kent) en weinig mensen komen -als je het tenslotte eng vindt- en dan daar lekker effe te gaan uitwaaien???

Wat je zegt dat het vreemd is dat wanneer het in 1 x beter gaat. I know.. Been there done... ;)

Vlokje
29 oktober 2006, 21:56
Alle pruiken die ik tot nu toe heb gehad zijn de synthetische pruiken geweest, roodbruin, lang, ik voelde me er erg happy mee. Ze versleten alleen wel erg snel, gemiddeld elke 3 maanden een nieuwe nodig. De vervilting van de vezel is een probleem, dat is zo hard dat de huid gewoon kapotgaat van al dat geschuur. Eigen haar gewoon laten groeien op dezelfde lengte als het haarwerk dus, maar ook dat helpt niet afdoende. Voor mijn idee is het de laatste 2 jaren enorm goed gegaan. Afgelopen week maar eens bij mijn vaste adres laten kijken en die waren er ook over te spreken, soms kun je zo'n vals idee van hoop hebben he?
Ze gaven de mogelijkheid van integration dus aan, dan kan eigen haar dus door het net gehaald worden, het is alleen zo verschrikkelijk duur, 1295 euro. Of de gewone pruik maar weer, die zal langer meegaan als ik dat thuis niet draag. Gevoelsmatig zou ik graag de integration eens proberen vanwege het natuurlijke effect, aan de andere kant heb ik er weinig zin in met klemmetjes bezig te zijn. Ik heb hier al gelezen dat die steeds verplaatst moeten worden omdat er anders weer kale plekken ontstaan door de klemmetjes. Voordel is dat je je eigen haar kunt benutten.
Inmiddels zit ik deze week lekker met mijn eigen koppie met haar thuis, een hele overwinning voor mij, de straat op durf ik nog niet. Maar wie weet komt dat ook nog wel.
groetjes, Mirjam

Lies86
30 oktober 2006, 11:42
Heey Vlokje,

Alles komt wanneer het komt, wanneer jij er klaar voor bent, en wanneer de drempel voor jou laag genoeg is.
Maar vergeet niet dat je er mag wezen, jij kan er niets aan doen dat je AA hebt, en hoeft je er in principe dus ook niet voor te schamen!

Neem er rustig de tijd voor, en ga desnoods eerst naar plekken waar niet veel mensen jou kennen. Zo kun je het steeds een stkje uitbreiden!

Groetjes!

Vlokje
2 november 2006, 15:17
Hoi, dank jullie voor de opbeurende woorden, inderdaad, als ik er klaar voor ben dan ga ik de deur uit met eigen haar. Het begin van de haaruitval is een vreemde en moeilijke fase, maar het einde ( dat hoop ik dan maar) net zo goed. 't Is een periode van verandering, dat is dus even wennen. Maar t is zeer speciaal voor mij na 33 jaar zomaar progressie.En dat terwijl ik ook problemen heb met andere auto-immuunziekten. Mijn haar is zowaar al schouderlang, camoufleert dus ook de iets dunnere plekken aan zijkant, alleen bovenop is t 30% en stukje kruin is dus nog een probleempje. Die laatste vind ik niet erg, maar bovenop dat is dus nog even wachten.
groetjes, Mirjam

Annelies
5 november 2006, 02:34
Gevoelsmatig zou ik graag de integration eens proberen vanwege het natuurlijke effect, aan de andere kant heb ik er weinig zin in met klemmetjes bezig te zijn. Ik heb hier al gelezen dat die steeds verplaatst moeten worden omdat er anders weer kale plekken ontstaan door de klemmetjes. Voordel is dat je je eigen haar kunt benutten.
Er zijn echtwel hele goede synthetische haarwerken, die ook een heel mooi natuurlijk effect hebben. De pest is zoals met elke pruik, hij gaat niet oneindig mee en eigenlijk gaan ze gewoon (prijs-kwaliteitverhouding) gewoon veel te kort mee.
Groot voordeel van die klemmetjes zie ik helemaal niet. :confused: Om het kortweg te zeggen je trekt er in principe je haren weer mee uit. Door er veel gewicht aan te gaan hangen door die klemmetjes krijg je weer of grotere kale plekken. Bovendien doet het nog zeer ook.. :confused:

Juffie Judith
5 november 2006, 20:59
Hoi,


toen ik voor een pruik ging kijken kreeg ik ook de mogelijkheid om stukjes haar aan mijn eigen haar vast te gaan maken. Op dat moment vielen mijn haren echter nog uit. Leek me niet zo slim om dan ook nog eens haren aan mijn zwakke haren vast te maken. Deze "nep" haren vallen dan toch gewoon mee uit. Ik merk nu, nu mijn haar rust krijgt, wordt mijn haar ook een stuk beter.

Gr. Judith

kattemie
7 november 2006, 11:11
Welkom op Haarweb Vlokje. :)
En wat fijn voor je dat je al weer zo veel haar hebt! :) Ik hoop dat ik ooit weer zo ver kom dat ik weer zonder haarwerk kan rondlopen.

Ik ben hier al een tijdje niet geweest, omdat ik tegenwoordig niet zo veel moeite meer heb met mijn AA. In januari is mijn laatste eigen haar eraf gegaan en sindsdien draag ik een haarwerk, maatwerk met echt haar, dat op mijn hoofd is verlijmd. Voor de buitenwereld is het niet te zien dat ik een haarwerk draag en zelf ben ik er al zo aan gewend dat ik nauwelijks meer beter weet.

Ik schrik ervan als jij zegt dat jouw haarwerk na 3 maanden al aan vervanging toe is. Mijn haarwerk is niet goedkoop, maar kan worden bijgeknoopt en gaat dus veel langer mee. Het is klote dat ik elke 6 weken terug moet naar het haarinstituut om het te laten reinigen en opnieuw te laten vastlijmen, maar andere mensen moeten ook eens in de 6 weken naar de kapper. ;)

Klemmetjes lijken mij persoonlijk niets. Ik heb daar alleen maar negatieve verhalen over gehoord. Is een gedeeltelijk haarwerk niets voor jou? Dat heb ik ook een tijd gedaan toen ik alleen aan de achterkant een grote kale plek had. Dat haarwerk is toen exact op maat van die plek gemaakt en werd met dubbelzijdige tape op z'n plaats gehouden. Die tape moest ik eens per week ongeveer verversen.
Laat me maar weten als je daar wat meer over wilt weten.

Succes!

Karen

Vlokje
9 november 2006, 14:39
Hallo allemaal,
Synthetisch haarwerk heeft inderdaad een korte levensduur, zeker als je voor een langer model gaat. Door t schuren langs kleding gaat het een stuk sneller, de wintertijd dus weer. Al is de zomer en de wamte ook een punt.
Tot nu toe heb ik het dus altijd met een volledig haarwerk gedaan, moest wel elke 3 maanden een nieuwe kopen, door vervilting en harde stukken kreeg ik huidproblemen, gevoelig huidje. Nu het met mijn haar zo goed gaat zijn er dus andere oplossingen. Integratiins, waarbij aanwezig haar dus door het netwerk mee mag doen, maar moet worden vastgezet met klemmetjes? Dat heb ik hier inmiddels al gelezen, dat is de oplossing dus niet. Inmiddels heb ik de prachtige oplossingen hier ook gezien, het verlijmen van het extra maatstuk en een mooi natuurlijk effect. Nou dat is natuurlijk hartstikke mooi, de grootste wens die je zou kunnen hebben. Maar.... volgens mij moet dan het aanwezige haar wel verwijderd worden op die plek en waarom zou ik dat doen als er een eventuele finish in zicht is? Ook al zou het maar tijdelijk zijn, maar het mooiste is toch als je met je eigen haar zo rond kunt lopen? Ik voel dan ook niets voor het laten afscheren van eigen haar om een maatwerkje geleverd te krijgen. Heb al begrepen dat het nog een kostbare zaak is ook. Ik ben overigens zeer tevreden met mijn haarwerkleverancier, daar kom ik al jaren over de vloer. Voor mijn gevoel heb ik een overbrugging nodig van 6 maanden, volgens mij kan ik dat het beste doen met weer een volledig haarwerk. Geen klemmetjes, dus geen haaruitval op de klemplekken en mijn haar heeft alle rust die nodig is om verder te kunnen groeien. En alleen het haarwerk dragen op momenten dat het moet. Heb hier op het forum de laatste weken erg veel gelezen en heb op die manier denk ik de juiste ( gevoelsmatige) beslissing kunnen nemen. Op de manier met een volledig haarwerk heb ik natuurlijk ook de mogelijkheid bij terugval van de progressie gewoon door te bllijven lopen. Want een garantie dat het met het haar goed blijft gaan heb je natuurlijk nooit. Zijn er mensen die na lange jaren hun haar weer teruggekregen hebben en waarbij het ook stabiel bleef?

Annelies
18 november 2006, 22:38
Ik denk dat dat de beste oplossing is, geeft rust en kun je inderdaad rustig je haar laten groeien, en zo er terugval optreden, dan ben je 'ingedekt' ;) .

Ik ben een aantal jaren kaal geweest (5 jaar ofzo), vorig jaar in de zomer alles teruggekregen en laten groeien, maar begin dit jaar in ongeveer 1,5 maand alles weer kwijt geraakt..