PDA

View Full Version : Na hoeveel tijd begint het haar te groeien?


Etherkampioen
26 oktober 2006, 20:52
Hallo,

Ik heb 15 augustus een haartransplantatie laten doen voor mijn beide inhammen.
Na hoeveel tijd begint het haar te groeien, men zegt 3 maanden maar hoe werkt het precies?
komen ze tegelijk, of eerst een paar, en kan ik het voelen of zien?
De inhammen zijn nog dun behaard dus hoe merk ik het?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.


Rick

simbah
26 oktober 2006, 23:00
In de toekomst heb ik zeker een HT nodig. Ik ben dan 500 euro kwijt.:D
Je kan toch even bellen naar de kliniek. Het is toch niet zo moeilijk? Ze leggen het je graag uit.

BomB
27 oktober 2006, 01:46
Hallo,

Ik heb 15 augustusRick enz enz.
-----
Dit kan ik me er nog van herinneren.

Ze komen niet allemaal tegelijk.
Er komt gewoon een volwassen haar op. Hij zegt niets maar groeit nog wel wat door zoals je andere goed groeiende haren op je achterhoofd dat doen.
Daar komen ze tenslotte ook vandaan. Netzoals je van Nederland naar Australië reist/emigreerd hebben zij ook nog wat last van jet-lag!

Spoedig komen er meedere op. Net zoals bij vluchtelingen-werk er steeds meer kwamen: Nieuwe Nederlanders. Zo is het met je ht haren
eigenlijk ook. Ze moeten eerst nog heel wat wennen, een inburgerings-
cursus volgen:
Eerste twee jaren zijn de haarwortels wat gevoelig. Als het erg koud is, is je ht hoofdhuid daar erg gevoelig voor. Ook het behoorlijk aanraken van de haren of er mee spelen doet wat pijn. Dat was in iedergeval mijn ervaring.

Als er al een ht in dat gebied gedaan is duur op het wachten tot er een
aantal haren opkomen twee maal zolang omdat het bloedweefel door de eerste ht in de huid is beschadigd. Haarwortel of zo heeft bloed nodig om een haar te maken en als er nu minder bloed door de huid vloeit duurt het dus langer voordat er een haar is gemaakt.

Als er al haren of al ht haren zitten is het wel moeilijk(er) om iets te bemerken. Ik heb nlniet zoveel gemerkt bij de tweede ht.

Verder kan het zijn dat de buren het wel merken of roddelende collega's
of familie. Je kan ook langs een bushokje lopen met wachtende vmbo pubers
en kijken of ze nog wat roepen.

Vraag me af of ze alleen in die Geheimratsecke hebben geopereerd.....
Wat als je dadelijk boven op helemaal kaal wordt. Hoe zie je er dan uit. Ben je dan geen dorpsgek?
Wens je sterkte met de nieuwe aanwinsten.

Roland
27 oktober 2006, 12:15
Weer lekker duidelijk BomB en Simbah :confused:

@ Rick, het duurt in de regel minstens een jaar voor je het complete resultaat ziet. Na 4 maanden kun je meestal de nieuwe haren wel op zien komen. Ik heb zelf een HST laten doen in juli, maar ik moet het zelf ook nog allemaal afwachten.

Grtz roland

Etherkampioen
27 oktober 2006, 12:55
Bedankt Roland, de rest van de antwoorden zijn inderdaad nogal vaag.

Zijn er nog meer ervaringen?
Na hoeveel maanden kwam het bij jullie en konden jullie de haartjes voelen of zien?
En kwam het tegelijk?

Rick

BomB
27 oktober 2006, 17:26
[QUOTE=Etherkampioen]

Duidelijker -hopelijk- en
Count your grafts na een Haartransplantatie.

Na drie of vier maanden komen de eerste op. Later, tot ongeveer zeven maanden na de ht, komen de andere 1 voor 1 ook te voorschijn:D . Als je op die plek al haren hebt, zie je daar nauwelijks wat van. Je merkt het dan pas als de haren veel langer worden. Maar verwacht er niet te veel van anders kan je wel eens erg gedesillusioneerd worden in je verwachtingen.

Heb je nog bloed korstjes op je hoofd? Je kan dan een foto van je hoofd maken en de grafts tellen. Hoe dat gaat heb ik net op mijn nooit gebruikte web log gezet. Daar staan 2 artiklen (ongeveer midden in) die je kunt lezen door erop te klikken en evt op te slaan (mbv. de rechter muisknop). Ze zijn van een oude niet meer bestaande website uit de VS. Het is dus in het Amerikaans:
http://finnbears.web-log.nl/

transplantaatje
27 oktober 2006, 18:21
Hoi BomB,


Ik heb even op je link gekeken. Ik begrijp dat er 2034 Transplantaten (grafts) geplaatst moeten zijn. Ik heb ze niet geteld maar het zal bij de 800 tm 900 wel ophouden. Ik denk dat ze bedoeld hebben 2034 haren!! Dit zal meer in de buurt komen. Het is altijd leuk om het aantal geplaatste transplantaten na te tellen. Ik denk dat ook veel mensen dit proberen.


Wel geweldig hoe je de dingen formuleert in al je antwoorden!


Het is normaal dat er na 3 a 4 maanden enkele haartjes doorkomen maar verwacht hier niet teveel van. De grootste verandering is altijd tussen de 6 a 9 maanden. Ook na 10 maanden zie je bij veel mensen nog steeds enkele getransplanteerde haren terug komen. Iedereen moet dus veel geduld hebben, een eindresultaat is helaas pas na 14 maanden zichtbaar!

Etherkampioen
27 oktober 2006, 20:34
Hallo Bomb,

Wat bedoel je met: ''Maar verwacht er niet te veel van anders kan je wel eens erg gedesillusioneerd worden in je verwachtingen.''

Valt het resultaat van een haartransplantie dan tegen?

Rick

Limbo
27 oktober 2006, 20:48
Bedankt Roland, de rest van de antwoorden zijn inderdaad nogal vaag.

Zijn er nog meer ervaringen?
Na hoeveel maanden kwam het bij jullie en konden jullie de haartjes voelen of zien?
En kwam het tegelijk?

Rick

Bij mij na 3, 3,5 maand. Bij mij zijn veel overgezette haren blijven staan. Na een maand of 8, 9 zie je het eindresultaat. Zoals ik altijd zeg: geduld is een schone zaak en kijk niet elke dag indringend in de spiegel. Doe dat maar 1 keer per week of 1 keer per 2 weken en (a) je ziet vooruitgang en (b) dan maak je je niet zo gek. Het komt vanzelf allemaal (normaliter)!!

Etherkampioen
27 oktober 2006, 21:50
Dus ik kan ervan uitgaan dat na 4 maanden de meeste haartjes nog niet zijn doorgekomen?

Of is dan het merendeel al bovengekomen?
Kan je de stoppeltjes dan ook al voelen?
Er zit bij mij nog een beetje haar namelijk.

Volgens de kliniek moet ik na 3,5 maand al resultaat gaan zien/voelen.
vandaar mijn vraag aan jullie, jullie hebben ervaring.

Rick

BomB
28 oktober 2006, 09:25
Dus ik kan ervan uitgaan dat na 4 maanden de meeste haartjes nog niet zijn doorgekomen?
Rick

Beste Rick,

Ik bedoel het volgende niet kwalijk:D maar lees je post nog eens goed door.
Hoeft niet want ik zeg het nog eens (read my lips en zeg me na):

Na 4 maanden komen de eerste haren pas op, de meesten moeten
nog opkomen. Wachten dus. Over een half jaar is bij jou alles zo'n beetje opgekomen. (dat is bijna 1 jaar na je haartransplantatie)

Duuuuuuuuus:
Nee na 4 maanden zijn er pas een paar opgekomen de rest komt nog.
1 jaar wachten nog!!!!
Daarna moet het haar nog lekker lang groeien dus nog 1 jaar wachten. Blijkt het niets te zijn tegen pasen met de paas eieren terwijl de kinderen zingen,
1 Ei is geen Ei -->dan moet jij maar denken: 1 haartranplantie is geen haartranplantie, twee haartansplantaties is een halve en drie haartranplantaties ...........(vul in).

Het is net als bij een finish van een wedstijd. Ze komen een voor een.
Net zoals de zaadcellen die je een in de baarmoeder inbrengt net voordat
je tot inkeer komt. De eerste cel diee aankomt is je kind en de rest van de kinderen komen later met de jaren.

Kweet niet hoeveel haren je hebt gekocht maar heb je voor de grap wel eens bv driehonderd (300) haren geteld. Ja dat is inderdaad een lachertje.

Maaaaaar misschien valt het allemaal wel mee want ik ben nogal depressief
van aard. De meeste mensen die hier rondspoken zijn geen eens kaal maar hebben kaalangst. Je zit in iedergeval op haarweb.nl.
Sterkte!

M. vr. gr. ;)

Limbo
28 oktober 2006, 14:17
BomB, je bent goed op dreef!!:P

test123
3 november 2006, 17:55
Bij mij kwamen de eerste haartjes al in week 8 na de ingreep boven :-) Ik weet nog wel hoe blij ik was om -in het bijzonder na mijn eerste HT- te zien dat ze begonnen te groeien!

Etherkampioen
4 november 2006, 18:02
Beste test123,

Kon je de eerste haartjes ook voelen?
Bij mij is er geinplanteerd tussen bestaande haren.
Mijn vrouw kan ze volgens haar al zien de stoppeltjes.

Rick

Limbo
4 november 2006, 18:31
Beste test123,

Kon je de eerste haartjes ook voelen?
Bij mij is er geinplanteerd tussen bestaande haren.
Mijn vrouw kan ze volgens haar al zien de stoppeltjes.

Rick

Als je de stoppeltjes ziet dan kun ze je toch ook voelen, of mis ik hier iets?:P

BomB
14 november 2006, 03:32
Transplantaatje: Ik heb ze niet geteld maar het zal bij de 800 tm 900 wel ophouden. Ik denk dat ze bedoeld hebben 2034 haren!! Dit zal meer in de buurt komen.
Natuurlijk niet:mad:! Je besteld toch in grafts niet in haren. Dus opletten als je een contract ondertekend; is de afgesproken hoeveelheid in grafts of in haren.