PDA

View Full Version : veel haren verliezen bij wassen


nein
28 oktober 2006, 21:53
Ik val meteen met de deur in huis. Ik verlies veel haren met douchen. Hoewel ik ze niet opvang blijven ze toch aan elkaar plakken bij het putje omdat ik lang haar heb (tot aan schouders).
De afgelopen 2 keer heb ik 'geteld' (ja ik weet dat je dat niet moet doen) omdat het er meer waren dan anders naar mijn idee.

Dat waren er zo'n 75 die ik dus zie, laten we zeggen 100 met de haren erbij die zich niet 'verzamelden'.

Als ik na het wassen met mijn hand door mijn haar ga haal ik er nog VEEL haar uit en dat blijft zeker de eerste 10 keer als ik dat doe. Ik kom bij zo'n wasbeurt zeker op 150+ uit... Misschien zelfs wel 200...

Aanvullende informatie en dan de vraag:
Ik ben 20 jaar, zit op een goeie NW2 want ik heb flinke inhammen (vanaf mijn 16e ongeveer, maar ze lijken niet echt groter te zijn geworden).
Ik was mijn haar ÉÉN keer per week over het algemeen. (mede hierdoor)
Ik verlies op de dagen dat ik ze niet was ook gewoon haar, het gemiddelde haal ik wel denk ik.

De vraag is dus, is mijn haarverlies op gang gekomen denken jullie? Heeft het misschien te maken met het seizoen (herfst, verliezen veel mensen meer haar)?
Of hebben meer mensen dit?
Ik moet zeggen dat ik me namelijk de laatste tijd weer meer zorgen begin te maken.

Ik heb namelijk lang haar en dat staat me goed (heb ook maar een klein hoofd dus kaal absoluut niet) en denk regelmatig 'fuck dit moet niet erger worden want ik wil dit kapsel absoluut niet verliezen'...

Naja, ik stop met het emo gezeik, ik hoop van jullie wat te horen
groeten,
nein

Roeltje
7 november 2006, 22:03
dat hangt er vanaf. als jij stylingsproducten in je haar doet is het dood normaal om zoveel haren tijdens het wassen te verliezen, als je niets gebruikt weet ik zo niet of dit goed of slecht is.. zoveel haren.

Christiaan72
9 november 2006, 17:33
Hoe draag je je haar? Los of in een staart? Dat zou ook wel eens een oorzaak kunnen zijn heb ik deztijds zelf gemerkt. En de vraag is hoeveel en hoe dicht is je haar? Heb je foto?

Krullenbol8
9 november 2006, 20:57
Is het dan zo dat van stylingsproducten je haar kapot gaat, in welke zin dan ook?
dat hangt er vanaf. als jij stylingsproducten in je haar doet is het dood normaal om zoveel haren tijdens het wassen te verliezen, als je niets gebruikt weet ik zo niet of dit goed of slecht is.. zoveel haren.

ray
9 november 2006, 21:14
Is het dan zo dat van stylingsproducten je haar kapot gaat, in welke zin dan ook?

de meeste stylingsprodukten die mensen gebruiken zijn vaak niet goed voor het haar zelf. droogt het vaak uit en maakt het breekbaar.

het haar zelf heeft niks met de haarwortelzakjes te maken, je wordt dus niet kaal van stylingsprodukten alleen je haar kan er beroerd door uit gaan zien.

ik moet trouwens wel zeggen dat murrays en soortgenoten nou niet bepaald positief zijn. heb het zelf ook een tijdje gebruikt en soms trek je je haren letterlijk uit je kop met die teerachtige substantie.

cees
9 november 2006, 22:08
Er wordt bedoeld dat als je stylingsproducten gebruikt, je haar vetter wordt, waardoor losgelaten haren aan elkaar blijven plakken, zodat wanneer je het wast alle haren die uitgevallen zijn de afgelopen dagen in 1 keer ziet en lijkt het dus veel meer!

Krullenbol8
11 november 2006, 13:08
Ok bedankt:)ik hoef dus niet bang te zijn dat ik daardoor meer haar verlies(hoewel het zo wel kan lijken..)
Als je haar droog wordt van stylingsproducten, wat kan je daar aan doen?speciale shampoo?
Er wordt bedoeld dat als je stylingsproducten gebruikt, je haar vetter wordt, waardoor losgelaten haren aan elkaar blijven plakken, zodat wanneer je het wast alle haren die uitgevallen zijn de afgelopen dagen in 1 keer ziet en lijkt het dus veel meer!

bygones
29 november 2006, 14:23
Ik had ook ongelovelijk veel last van haaruitval een tijdje. Zeker meer dan 100 per wasbeurt.

Nu is dat minder tot ongeveer 25 per wasbeurt. En ik was mijn haar nu 3-4x per week. Vroeger was dat bijna elke dag.

Waar ik mee ben begonnen is rooscure shampoo. Verkrijgbaar bij drogisterij. Maar ik heb inmiddels rooscure uit belgie, waar geen conditioner in zit. (het schijnt zo te zijn, dat veel van mijn familieleden opvalt,dat er haaruitval optreed bij gebruik van conditioner)

Wat ik ook ben gaan slikken is vitamine B, voor sterke haren, en ik slik 'keraton' 3 x per dag. Nu vind ik het haaruitval dat ik heb 'acceptabel' voor zover dat acceptabel te noemen is.

Misschien ook maar even afspraak maken met huisarts voor de zekerheid?

bygones

Roeltje
29 november 2006, 16:19
Is het dan zo dat van stylingsproducten je haar kapot gaat, in welke zin dan ook?

je haar wordt er dunner van. en losse haren vallen niet uit. dus bij t douche heb je in 1 x alle haren van 1 week als je 1 x per week je haar wast. schrik dus niet