PDA

View Full Version : hoe verbergen jullie het?


verdrietig
2 november 2006, 09:38
Hoi allemaal,
Ik ben altijd al wat zwaarder behaard geweest dan het gemiddelde, sinds mn jongere jaren loop ik altijd in de zomer met lange broeken etc, nu heb ik ze sinds enkele jaren ook op mn kin, het word steeds erger, veel konden ze niet voor me doen alleen de pil voorschrijven, ik kan daar alleen absoluut niet tegen(alle bijwerkingen, vooral deprie)
Ik trek ze er altijd uit en heb ook aardig wat littekens, nu ben ik van de week bij de derma geweest, (het koste me veel moeite om de weken ervoor er af te blijven ), nu bleek ook dat ze nu nix voor me konden doen om dat er te weinig stond........:confused: Wie helpt met tips om de komende 4 weken genoeg te kweken (bah)zonder dat een ander het ziet?
Hoe doen jullie dat, hoe verbergen jullie het?
Groetjes, verdrietig

Leni
6 november 2006, 08:17
Ik heb t vooral op mijn armen dus das nogal makkelijk te verbergen natuurlijk. Ik gebruik wel ontkleuringscreme.
Grtz

verdrietig
7 november 2006, 09:28
Wat lief dat je heb gereageert!
Blonderen kan niet omdat de laser ze dan niet weg krijgt,
dat is nou ook juist mijn probleem, hoe doen andere dat in hun gezicht??????Scheren? en dan?krijg je dan niet meer haar?
In het ziekenhuis zeiden ze dat je ze heel kort kon houden met een schaartje?
En dan camoufleren.?.......tips aub, heb nog maar 3 weken voor mn afspraak!
groetjes,

Leni
7 november 2006, 15:13
Eerlijk, moest ik t zijn zou ik het gewoon laten staan want dat geeft t beste resultaat en gewoon zo weinig mogelijk buiten komen :(
Grtz

haxxje
1 december 2006, 14:50
waarom scheer je het gewoon niet weg?

op mn gezicht gebruikte ik in het begin ontharingscremes maar uiteindelijk kan een scheermesje meer. als je toch van plan bent ze te laten weglaseren, dan kan dat geen kwaad.

ik hoop dat ik je hiermee alsnog heb kunnen helpen met je vragen, en ben erg benieuwd naar hoe het is geweest op je afspraak.


Groetjes

Haxxje

verdrietig
2 december 2006, 19:30
he haxxje,

De afspraak is anders gelopen, heb een proef op mn benen laten doen........mn gezicht misschien later, als ik er aan toe ben........nu voel ik me daar niet sterk genoeg voor!
Groetjes, verdrietig

Marte
5 januari 2007, 20:17
he haxxje,

De afspraak is anders gelopen, heb een proef op mn benen laten doen........mn gezicht misschien later, als ik er aan toe ben........nu voel ik me daar niet sterk genoeg voor!
Groetjes, verdrietig

heel veel sterkte, en weet dat er heel veel mensen rondlopen die met hetzelfde probleem en dezelfde onderzekerheden over straat lopen, je bent dus neit de enige...(mocht je dat wat helpen.)

hoop dat je je in de toekomst wat beter zal voelen.

xxx m

Blue-D
8 januari 2007, 23:14
he haxxje,

De afspraak is anders gelopen, heb een proef op mn benen laten doen........mn gezicht misschien later, als ik er aan toe ben........nu voel ik me daar niet sterk genoeg voor!
Groetjes, verdrietig

Beste verdrietig
Het is zeker een goede stap om iet aan te doen als je zo veel mee zit en last van hebt, zeker in je gezicht! scheren kan zeker geen kwaad! bij mij was dat ook zo en nu na twee jaar is er bijna niks meer te zien op de plekken die 5 keer behandeld zijn! dus doen! hoe eerder je aan de behandeling begint hoe sneller je resultaat ziet, het heeft geduld nodig. wat je ook kan doen is van die schuurpapier/scrubpapier? bij de ETOS verkrijgbaar, ze zijn tegenwoordig roze van kleur geloof ik, die werken ook als een scheermes, maar je ziet geen zwarte puntjes op je gezicht daardoor. dat kun je ook voorzichtig gebruiken. Hoe snel groeit je haar? voor laser heb je juist geen lange haren nodig! maar ze moeten wel aanwezig zijn, dus zeker geen epileren of andere vorm van ontharing waarbij je de haar in zijn geheel verwijderd. en ook niet blonderen.
Scheren of schuren? (ik weet niet hoe die dingen precies heten van de etos) en dan kun je misschien ook een foundation gebruiken? nu in de winter is het helemaal niet raar als je een sjaal zou dragen, dus heb je op de dag van de behandeling als de haren zichtbaar zijn, ook wat meer dekking ;)
Succes ermee en ik hoop dat je over een tijdje minder verdrietig bent! :)

verdrietig
9 januari 2007, 09:13
bedankt voor jullie woorden, dat helpt een beetje!
Maar er zin dagen:( dan word ik er gek van.........gelukkig is het winter!

Na mn proefbehandeling , heb ik mn onderbenen laten laseren, ik moet zeggen het was niet pijnloos, maar nu 3 weken verder, bijna geen haartjes meer.......heerlijk..ookal is het maar tijdelijk en zal ik meer behandelingen nodig hebben, maar dit geeft hoop!!
Maar daar zit mn probleem, ik laat me in het ziekenhuis behandelen omdat ik van mening ben dat het iets medisch is en dat het zo ook behandelt moet worden.......... maar degene die mij gelasert heeft stopt ermee, en waarschijnlijk komt er geen nieuwe voor in de plaats ,dat hoor ik pas in maart ( behandeling 1x in de 3 maanden)
Ik vind een schoonheidsalon gewoon helemaal nix, daarnaast heb ik het gevoel dat ze dik aan je willen verdienen, heb ooit een indicatie laten doen........ik kon dat gewoon niet betalen........nu jaren later (gespaard), en vond het ziekenhuis veiliger, koste het voor mn onderbenen 150 euro, dat vind ik te overzien!
groetjes,verdrietig

Marte
18 januari 2007, 21:58
dag verdrietig, ben je van Belgie, of van nederland? In Antwerpen zit er een goed lasercentrum, en in nederland in veldhoven.
veel succes.

xxx m

jane.vc
3 februari 2007, 19:18
Hai verdrietig,

ik heb zelf een laser behandeling ondergaan voor m'n bovenlip.
eerst wilde ik dit ook niet, maar heb er geen spijt van!
Na 5 behandelingen zijn ze bijna allemaal weg, af en toe scheer ik nog eens, maar ik zal nog eens een behandeling moeten doen, en dan zal ik ook mijn kin onder handen laten nemen. Momenteel gebruik ik een pincet, maar dat kan dus inderdaad niet meer wanneer je met de behandeling start. Scheren is dan een goed alternatief!

Ik moest gedurende de behandeling de haartjes wegscheren, en dat alleen al was een heel ander zicht, ik voelde me al beter!
En niet in de zon lopen (of een sterke sunblock gebruiken)

op de site http://www.laserontharen.be/ vind je redelijk veel informatie over de techniek.


Ik hoop dat je alsnog de stap durft te zetten, want het is echt de moeite waard!

lara83
7 februari 2007, 23:04
hoi verdrietig,

als ik t goed begrijp ga je dus beginnen met laser?

ik ben net begonnen met flitslicht rond tepels (in mijn ogen de vreselijkste plek voor haar) en volgens mijn behandelaarster maakt dat scheren niet uit en is t een fabeltje! (ik doe t alsnog niet, maar ja tis ook makkelijk te verbergen :( ).... ook niet leuk op je 23ste als al je vriendinnen een vriendje hebben.

heb jij een relatie?
groetjes

verdrietig
14 februari 2007, 09:04
hoihoi,
Ik ben indd begonnen met laseren, van mn benen, het resultaat is super, na 1 keer al kale plekken, had dat nooit mogen hopen, dus wil verder met de behandeling, maar kan pas weer in november, omdat de gene die het deed weg is , dus moet ff wachten op een oproep!(ziekenhuis)
Ik ben nu ook zover dat ik het mn kin ook wil laten behandelen , maar dat zal dan bij een beauty centrum moeten, dus ik ga een afspraak maken, ook voor de littekens ( heb mezelf de laaste jaren nog al toegetakelt), dus we zien wel, ik hoop dat ik de kracht heb............
Ik heb een relatie!

ps. kan je het hele jaar behandelt worden, bij het ziekenhuis namelijk niet?(laser)


groetjes, verdrietig

Marte
14 februari 2007, 21:05
wat vreemd dat je niet een heel jaar behandeld kan worden? Voor zover ik weet wordt er in centra vaak niet moeilijk over gedaan, hoewel je wel altijd de mogelijkheid hebt om een zomerstop te doen, maar dat hangt van jou af, wel kun je dan in de zomer neit (of zo min mogelijk) in de zon komen, hoe donkerder je huid hoe minder dat het werkt en hoe meer kans op schade aan je huid (pigment dat vernietigd wordt).

Het is wel zo dat het vaak het beste werkt op je benen, in je gezicht werkt het meestal iets minder snel en minder effectief dan op je benen, maar goed, zo lang het maar werkt.

Heel veel succes!!!!

xxx m

Blue-D
3 maart 2007, 17:43
ja normaal mag je zelf weten of je het hele jaar behandelt wil worden, ik zelf heb dat 2 jaar terug gedaan..in de zomer niet want ik wilde genieten van de zon, maar als je voor de zomer 2-3 behandelingen ondergaat met een periode van 5-6 weken tussen iedere keer (heeft met haargroei-cyclus te maken) dan hoef je in de zomer veel minder te scheren of te harsen, en kun je weer in het najaar verder met de behandelingen zonder bang te zijn dat je niet van je zomervakantie kan genieten.