PDA

View Full Version : [laser] Aculas


Vince001
30 augustus 2006, 18:26
Deze website heeft alle laserapparaten die voor haaruitval gebruikt kunnen worden tegen het licht gehouden. De Aculas zou er het beste uit komen. Weet alleen niet wat ik van de site moet denken. Betrouwbaar of niet...?


http://www.lasercombreview.com/

Product Name: Aculas Hair Loss Laser: 25mW & 100mW

Supplier: Aculas

Web page: www.aculas.com

Cost: 25mW @ $799 USD, 100mW @ $899 USD (includes delivery) We expect to test 250mW and 400mW devices soon.



WHAT THEY SAY: We proudly offer the most powerful home Low Level Laser Therapy (LLLT) device for Hair Loss available - the Aculas Hair Loss Laser. Our unique design offers more laser power per laser beam than any other laser product. The Aculas is the latest generation Low Level Laser Therapy (LLLT) device designed specifically for advanced hair loss treatment in the privacy of your own home. The Aculas is the most powerful home hair loss laser treatment available today. It has the highest targeted laser power output than any other product on the market. Microprocessor controlled, auto self test at power on, musical alarms and constant electronic monitoring performs an in depth system analysis each and during each use. An inbuilt timer automatically and conveniently shuts off the unit after each treatment. An easy to read backlit LCD display keeps you fully informed of your session time and will alert you to any potential problems.



WHAT WE SAY: Our first impression was that this unit was relatively expensive but it is also packed with several unique features not yet found in any other laser comb device so we were willing to give it a test drive. The computer controlled base unit is obviously over engineered with an impressive and easy to read LCD display which provides a clear count down for each session. This is the only system we have seen with a visual time remaining display and automatic shut off. The hand unit is metal and light weight and can be detached from the base unit. It came packaged in a sturdy metal storage box similar to a camera carry case. The Aculas Hair Loss Laser performs as advertised and is the most advanced unit we have yet encountered. Laser output was as advertised 5 x 20mW direct lasers at 660nm.



SALES PITCH: We telephoned the supplier directly to make our purchase. The information we received was factual, straight forward and easy to understand. Specifications of laser power and laser wavelength were given and the person we spoke with was knowledgeable and able to answer our questions accordingly. There was no hard sell or telemarketing sales pitch as encountered with some other suppliers. Comparisons to other brands were made in passing with particular attention to the unique features and specifications of the Aculas unit.



OUR RATING & FINAL COMMENT: An extremely well designed and built system, it performs as advertised and boats several unique and innovative features not found in any other hair loss laser comb system. We initially awarded the Aculas hair loss laser system 4 out of 5 stars mainly due to it's price, but a new 100mW system has just been announced that makes it the most powerful system and well worth the investment. The new 100mW unit provided a staggering 20mw per module some 4 or 5 times more powerful per centimetre than all current existing products and over 20 times more powerful per centimetre that some. A less expensive 25mW unit is also available, although we see little point.

Cloud
30 augustus 2006, 19:53
Geen woord van geloven.

Als je zowel www.aculas.com als www.lasercombreview.com natrekt op www.whois-search.com, dan blijken beide domeinen duidelijk samen te horen.

Ben dit wel al vaker tegengekomen in het haarwereldje: zogezegde onafhankelijke review-websites, die in feite verdoken reclame zijn.
Sluwerds!

Vince001
30 augustus 2006, 20:36
He Cloud bedankt voor de info en de link. Was een beetje aan't babbelen op HLH over laser. Daar ging men er blind vanuit dat die review site echt was. Ben blij dat ik 't hier ook even heb gepost.

Wat ik al vreemd vond, was dat er geen echte referenties op de review site stonden. Wie heeft er nou belang bij om zo'n site de lucht in te gooien zonder zichzelf bekend te maken...? :rolleyes:

Tnx

Diksy
31 augustus 2006, 10:43
Benieuwd of deze site "onafhankelijk" is. Als de site inderdaad wordt gerund door de makers van "de beste" dan hebben ze het dom gedaan. Jammer dat de Sunetics nog niet beoordeeld is. Ik heb er om zakelijke redenen een paar geimporteerd om uit te proberen maar de meeste hadden technische problemen. Aangezien er op mijn klachten niet adekwaat werd regerageerd heb ik het maar opgegeven.

Gegroet,

Diksy

MisterMojo
2 november 2006, 21:04
Aculas Laser

Gebruikt iemand van jullie de Aculas laser?
Heeft iemand er ooit iets over gehoord?
http://www.aculas.com/

Ik vind de haarlijn op deze after foto wel verdacht veel op een
haartstransplantalie lijken.
http://www.aculas.com/images/hairloss-after.jpg

ray
2 november 2006, 23:07
aan de foto's te zien is het een scam.

zou ik toch voor de echte hairmax lasercomb gaan alhoewel die ook steeds onderzoeksresultaten uitstellen ...

DHTkiller
3 november 2006, 17:40
aan de foto's te zien is het een scam.

zou ik toch voor de echte hairmax lasercomb gaan alhoewel die ook steeds onderzoeksresultaten uitstellen ...Misschien zijn het wel de Tachyons in de hairmax die de haren laten hergroeien, wie weet.

Cloud
24 juni 2007, 13:44
OK, de foto's zijn weinig geloofwaardig, en hun marketingtechnieken komen scam-achtig over, maar desondanks ben ik geïnteresseerd in deze laser.

Boeiende thread op HLH over verschillende soorten lasers (http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?catid=10&threadid=61735&FTVAR_MSGDBTABLE=&STARTPAGE=1)
http://www.aculas.com/comparison.htm


De Aculas gebruikt geen "barrel" lasers zoals de Hairmax en de meeste andere merken, maar "scatter" lasers, en die zouden ervoor zorgen dat een grotere oppervlakte wordt bestraald (zie eerste foto). Interessant! Bij Hairmax (en de meeste andere merken) vind ik het toch een probleem dat je werkt met 9 laserpunten met een kleine diameter, en dat de gebieden tussen die punten niet bestraald worden.

Ipv de gebruikelijke output van 5mW per laserstraal beschikt de Aculas over 5 lasers van 20mW. Naar eigen zeggen zouden de stralen dan dieper penetreren (zie tweede foto).
We have tested a range of laser modules and examined the depth of penetration using electron microscopes. 630-660nm laser circa 5mW penetrate part way to the root of the hair. 20mW laser modules penetrate below the hair follicle to stimulate the hair follicle ROOTS which extend below the base of the hair follicle.
Is 20mW echt beter dan 5mW? Dat zou ik dus heel graag te weten komen. Interessant in dit opzicht zijn ook de posts van Clearwater over LLLT-dosering in de HLH-thread die ik hierboven vermeldde...

AnthonieH
24 juni 2007, 13:50
Is 20mW echt beter dan 5mW? Dat zou ik dus heel graag te weten komen. Interessant in dit opzicht zijn ook de posts van Clearwater over LLLT-dosering in de HLH-thread die ik hierboven vermeldde...
Ze gebruiken een scatter-laser. Die 20mW wordt dus over een groter gebied verspreid dan de 5mW van de barrel-lasers van Hairmax. Als dat gebied meer dan 4 maal zo groot is in oppervlak, dan klopt dat mooie plaatje voor de diepere doordringing volgens mij al niet meer.

Vince001
24 juni 2007, 19:09
De Aculas blijf ik een geval apart vinden:

- nep voor- en nafoto's van een haartransplantatie.
- Infiltratie op verschillende Amerikaanse forums. (juist die Clearwather vond ik verdacht..:) )
- nep reviewsite waar de Aculas er super goed vanaf komt en de rest niet.

Jammer is dat sommige members die al jaren op HLH posten, wel een Aculas hebben gekocht, maar snel stoppen omdat ze er geen geduld voor hebben. Eigenlijk valt er over het hele apparaat weinig zinnings te zeggen.

Ook lastig is dat 5mw de sterkste laser is die in de VS voor cosmetische doeleinden gebruikt mag worden, dus de kans dat er een degelijk onderzoek komt naar bijv. 20mw lijkt me klein:( ... Wat misschien wel een uitkomst kan zijn, is soortgelijke onderzoeken van ziekenhuizen bekijken waarbij laser voor andere doeleinden gebruikt is, bijvoorbeeld het genezen van wonden of de aanpak van huidaandoeningen. Zou daar wat te halen zijn...?

Cloud
24 juni 2007, 19:54
Vince,

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben over die Clearwater...

Het is inderdaad jammer dat er nog maar weinig feedback komt van mensen op HLH die de Aculas hebben aangeschaft (zoals Chrome).

Ze gebruiken een scatter-laser. Die 20mW wordt dus over een groter gebied verspreid dan de 5mW van de barrel-lasers van Hairmax. Als dat gebied meer dan 4 maal zo groot is in oppervlak, dan klopt dat mooie plaatje voor de diepere doordringing volgens mij al niet meer.Goeie opmerking... Ze verkopen overigens ook apparaten met 50mW lasers..

Vince001
24 juni 2007, 20:13
Maar werkt het idd zo als Anthonie zegt? Hoe breder straal, hoe minder mw? En, hoe veilig is een 50mw laser? Ik heb werkelijk geen idee, maar zal binnenkort toch ook eens wat meer hierover lezen.

Zelf zit ik trouwens meer over de amazinglasercomb te denken. Die is al iets sterker dan de Hairmax, maar niet zo absurd duur als de Aculas (en natuurlijk veel lichter). Btw ook iets om over na te denken: als je dan toh een supersterke laser wilt gebruiken, waarom dan niet voor een paar tientjes op e-bay kopen en zelf bouwen?

Cloud
24 juni 2007, 20:49
Zelf zit ik trouwens meer over de amazinglasercomb te denken. Die is al iets sterker dan de Hairmax, maar niet zo absurd duur als de Aculas (en natuurlijk veel lichter). Btw ook iets om over na te denken: als je dan toh een supersterke laser wilt gebruiken, waarom dan niet voor een paar tientjes op e-bay kopen en zelf bouwen?Waarom is de amazinglasercomb sterker dan de LC? Vind het niet onmiddellijk terug op hun site.
Zelf bouwen? ben niet de meest handige persoon :)

Vince001
25 juni 2007, 18:34
De LC heeft een sterkte van tussen de 3,6 en 4,8 terwijl de amazinglasercomb zes tot acht losse lasers van 5mw heeft. Het is een bescheiden verschil, maar toch. Bovendien het hoogst haalbare als je niet kiest voor zelfbouw of Aculas.

Zelf ben ik ook niet handig met dit soort dingen te fabriceren. Ik zie mezelf nog niet met electriciteit knutselen, maar als je iemand kent die dat wel voor je kan doen, dan scheelt dat aardig wat centen.

Overigens vraag ik mij toch ook af of bijvoorbeeld 20mw wel zo veilig is.

Tiuri
22 januari 2008, 22:38
Cloud, op de Amerikaanse forums blijf ik deze naam maar zien opduiken. Als ik het goed begrijp is de algemene opvatting daar dat laser best werkt, maar dat ze de hairmax lasercomb maar een slap gevalletje vinden. :P Apparaten met krachtiger lasers (zoals Aculas) zouden beter werken.

Nu weet ik dat jij nogal eens op int.forums rondsnuffelt en net als ik een fascinatie hebt voor lasertherapie. Ik vroeg me daarom af wat jouw opvattingen inmiddels zijn over de sterkte van de laser en of je al iets wijzer bent geworden over welk apparaat de beste keuze is.

Dank! :)

Cloud
23 januari 2008, 10:27
Toevallig dat je dit topic nu naar boven haalt! Ik heb namelijk vorige week de Aculas 250mW (met 5 lasers van 50mW) besteld...
Vanavond meer daarover -- als mijn internet thuis tenminste opnieuw werkt (euhm iets met een te laat betaalde factuur :o)

Ik heb net het boek The laser therapy handbook (http://www.prima-books.com/LaserTherapyHandbook.php) van Lars Hode en Jan Tunér gelezen, en op basis hiervan heb ik beslist om de sterkere lasers eens een kans te geven.

Vince001
24 januari 2008, 14:32
Hoi Cloud, ik ben erg benieuwd naar je verhaal. Wat in het boek heeft je tot de koop van de aculas doen overgaan? Staan er in het boek dingen over laser die we hier met z'n allen nog niet wisten?

Ik heb tot een half jaartje terug de forums een beetje gevolgd als 't over de aculas ging, maar het viel me toch tegen dat er zo weinig positieve verhalen over opdoken.... Hoe denk je hierover?

Ik zit al een tijdje aan de aanschaf van een nieuwe laser te denken, vandaar de vragen.

Groetjes

Cloud
25 januari 2008, 12:28
Ik zal dit weekend eens wat quotes uit dat boek posten. Het boek ging op één korte paragraaf na niet over haarproblemen, maar er stonden veel interessante zaken in, over dosering en 'energy density'. De auteurs beschouwen lasers van 5mW als zwakke lasers en zeggen dat er een tendens is naar sterkere lasers en hogere dosissen, en dat daarmee betere resultaten kunnen worden bereikt.

Wat Clearwater schreef in de HLH thead die ik elders in deze topic heb gepost, komt goed overeen met wat ook in het boek geschreven staat.
For example: If you use a LLLT LaserComb with
1) laser beam power output 5 mW,
2) laser spot radius 2 mm
3) Estimated distance between laser comb and follicle 1.4 cm(follicle depth 0.4 cm, comb-scalp distance 1 cm)

P= 5 mW
A= 0.2 cm x 0.2 cm x 3.14= 0.125 cm²
Tc= 6 x 0.125 / 5 x 1000 x 1.4 = 210 (second)

Mathematic Meaning:
You must take 210 seconds to treat 0.125 cm² of your scalp to reach the target dosage of 6 J/cm²

If you use your laser comb/brush with the above specifications for 10 or 15 minutes to treat the whole scalp, the dosage is very very small:
For example: If you use laser comb as the instruction from the manufacturer- treat 4 second and move
Actual Dosage (Da) Da=P x Tc/D/1000/d
= 5 x 4/0.125/1000/1.4
= 0.114 (J/cm²)
The dosage is less than 1/50 of recommended dosage.
(Clearwater vergist zich wel, de behandelduur per plek is niet 4 seconden maar 8 seconden, omdat je twee keer je hoofd rondgaat)

Uit wat ik kon opmaken uit het boek zou een goeie dosis om een probleem dat onder de huidoppervlakte ligt toch tussen de 2 en 4 J/cm2 moeten liggen... en daar kom je gewoonweg niet aan met de Hairmax. Therapeutische effecten kunnen al plaatshebben vanaf 0,1 Joule/cm2, maar zullen groter zijn bij een hogere dosis.

Wat voor mij totaal nieuwe informatie was is dat de auteurs beweren dat laser ook systemische effecten heeft. Ze citeren o.a. een studie waarin tuberculosis werd behandeld door bloed (aders) te behandelen met LLLT, en een studie waarbij op beide handen van proefpersonen wondjes werden aangebracht, en waarbij slechts één hand werd behandeld. Bij vergelijking met een controlegroep werd dan vastgesteld dat ook de onbehandelde hand positieve effecten ondervond van de lasertherapie..

Vince001
27 januari 2008, 20:52
Ik ben benieuwd naar de quotes uit het boek.

Wat me altijd wat sceptisch heeft gehouden tav de aculas (of 50mw lasers tegen haaruitval) is dat ik er niet bepaald veel succesverhalen over heb gelezen. Ik gebruik de 5mw van Hairmax LC zo'n 30 minuten om de dag en als ik dat consequent doe, valt m'n haar niet meer uit (althans niet merkbaar). Meer mensen hebben soortgelijke resultaten gemeld. Ik had verwacht dat veel aculas-gebruikers zich na een tijdje enthousiast op de forums zouden melden met zeer goede resultaten, maar dat bleef toch een beetje uit... Ik vraag me af wat in de praktijk de meerwaarde is van zo'n sterke laser.


Heb je een link naar 't apparaat dat je hebt besteld... met prijs etc? Degene die ik heb gevonden op hun site was $900,- Zou leuk zijn om zo'n ding op e-bay te kunnen aanschaffen :rolleyes:

Cloud
27 januari 2008, 21:53
Ik heb de laser op de site van Konftec besteld (is goedkoper dan op www.aculas.com), de prijs was 990$, wat neerkomt op precies 700€.

Heb zeker ook geen klachten over de Hairmax, maar ik ben heel benieuwd of een laser die tien keer krachtiger is een meerwaarde zal blijken te zijn. (meerwaarde voor mij zou dan zijn: nog wat meer hergroei /verdikking)

Ik was eerst bijna overtuigd om de Erchonia THL-1 laser te kopen (omdat die veel gebruiksvriendelijker is dan de Hairmax aangezien je maar 4 minuten nodig hebt om je hele hoofd rond te gaan), maar toen ben ik dus dat boek beginnen lezen, waarin resoluut wordt gepleit voor hogere dosissen.

Even though it is possible to attain some effects with a 1-2 mW laser, there is no doubt that with a laser 100 times stronger, it is much easier to achieve biostimulating effects, at least if one intends to use treatment periods of the same length.
The authors used to have certain misgivings about an "inflation" with respect to the output power of therapeutic lasers. One misgiving was, and stil is, the obvious risk of eye damage. (...) Another misgiving is the lack of research in the field of "high-power" theapeutic lasers. So far, insufficient data have been published on these powerful lasers. For the moment, we must rely primarily on our own clinical experience. That experience, however, is so encouraging that it cannot be ignored, even with the lack of scientific support. It would appear that "high-powered" therapeutic lasers will be able to further expand the scope of laser therapy.

De allereerste laser die gecleared werd door de FDA was een 10mW Erchonia laser, voor rug- en schouderpijn. Hierover schrijven ze:
Good or just a bit effective? The fact that the Erchonia laser has proven its effect (...) does not guarantee that the laser used is very effective, only that it has some effect. The trend in laser therapy for the past 10 years has been to increase power density and dose, since this has been shown to improve the therapy outcome considerably.Misschien is dit ook van toepassing op de Hairmax? It has some effect, maar mogelijk kan het nog veel beter?

Cloud
28 februari 2008, 15:01
Morgen zou mijn Aculas laser dan EINDELIJK toekomen! Heeft heel lang vastgezeten bij de douane. Vandaag hebben ze me laten weten dat ik maar liefst EUR 212 aan taksen zal mogen betalen. :eek: :eek: ...

tellmemore
28 februari 2008, 22:53
Morgen zou mijn Aculas laser dan EINDELIJK toekomen! Heeft heel lang vastgezeten bij de douane. Vandaag hebben ze me laten weten dat ik maar liefst EUR 212 aan taksen zal mogen betalen. :eek: :eek: ...

Zo dat spekt die staatskas weer lekker! Van de globalisering zult u als wereld burger vooral niet profiteren!
Welke versie heb je besteld? 100mW of 250mW?

Tiuri
29 februari 2008, 08:43
jee cloud wat een tegenvaller!:(
hou ons op de hoogte!

Vince001
2 maart 2008, 14:47
Pfff, zwaar balen Cloud. Helemaal eens met tellmemore.

Ik ben nav je posts ook weer eens wat meer gaan lezen over laser en heb vd week ook een Aculas besteld, ook een 250mW. Alleen wel via via dus ik hoop dat die lui van de douane me met rust laten.:(

Cloud
2 maart 2008, 20:52
Tellmemore, ik heb de 250 mW besteld. Vrijdag stonden ze ermee aan mijn deur, maar ik was niet thuis. Morgen ga ik bellen en vragen of ze het op mijn werk kunnen leveren.

Vince, wat bedoel je met via via? Is het een tweedehands? Leuk dat je hem ook gaat gebruiken, dan kan ik met iemand ervaringen uitwisselen :)

Ik ben nav je posts ook weer eens wat meer gaan lezen over laser en heb vd week ook een Aculas besteldMocht je nog over goeie laserlinks beschikken ... please share! :)

vrosjnivosj
2 maart 2008, 20:55
Hoeveel mW is de lasercomb eig?

Cloud
2 maart 2008, 21:51
De lasercomb heeft 9 lasers van 5 mW. De Aculas 250 mW heeft 5 lasers van 50 mW.

vrosjnivosj
4 maart 2008, 18:32
wow klein verschilletje :D
En heb je hem al gebruikt? Hoe voelt hij aan?

Cloud
4 maart 2008, 20:27
Hij is vandaag toegekomen, maar... HIJ WERKT NIET. :crybaby: :crybaby:
Ik denk dat het aan de power adapter ligt... Zaterdag ga ik met de adapter naar een elektrozaak op zoek naar een nieuwe met dezelfde specificaties.

Ben erg teleurgesteld, had er zo naar uitgekeken het ding vandaag eindelijk uit te proberen...

Voor de rest ziet de laser er wel OK uit. Lijkt heel erg op een douchekop, met vijf kleine gaatjes in.

Tiuri
4 maart 2008, 22:13
He wat een gedoe! Succes met hem aan de praat krijgen, en keep us posted!

Cloud
4 maart 2008, 22:18
Heb hem toch nog aan de praat gekregen..!

Mijn eerste indruk:
Het is heel erg wennen na de Hairmax! Had al vier jaar mijn vaste patroon van laseren, gebaseerd op een lijnvormige laserstraal, en nu zit ik met een minder handige cirkelvorm. Maar het meest wennen is dat de Aculas geen tanden heeft. Ik heb nu voortdurend het gevoel dat mijn haar in de weg zit. Ik weet ook niet goed of het nu de bedoeling is dat ik de laser tegen mijn hoofdhuid druk (op mijn haar dus), of dat ik net als bij de Hairmax een paar centimeter afstand laat (en dan eventueel met een kam mijn haar wat uit de weg haal). Wat afstand houden is heel vermoeiend voor mijn arm, omdat er nu geen tanden zijn waarop je de laser wat kan laten rusten.

Wat de bedekking betreft: op de Aculas website staat dat die 22 cm2 zou zijn, maar dit kan niet kloppen: je hebt geen volle cirkel van licht, het zijn vijf punten aan de buitenkant van de cirkel. Hoe dichter je de laser tegen je hoofd houdt, hoe kleiner die punten zijn. Als je een paar cm afstand houdt is de bedekking onmiddellijk veel groter. Dit is een groot verschil met de Hairmax. Met de Lasercomb kon ik lichtpuntjes projecteren op de gevel aan de overkant van de straat, met de Aculas merk je dat het laserlicht snel verspreid wordt: als ik ermee op mijn badkamermuur schijn merk ik dat het licht dat de muur bereikt heel diffuus en veel zwakker is.

Vince001
4 maart 2008, 22:47
Gelukkig dat je 'm aan de praat hebt gekregen, Cloud.

Interessante info die je hierboven hebt gepost. Zoals je het beschrijft zijn dat wel een beetje de problemen die ik verwachtte toen ik eerder overwoog een aculas te kopen. Nu wil ik het toch echt proberen. Het feit dat de laser snel difuus wordt, heeft volgens die lui van Aculas te maken met het ontbreken van een lens. Dat zou juist goed zijn... Het leek mij nogal omslachtig omdat je zo moeilijk de sterkte kunt bepalen bij gebruik (verschilt idd door de afstand tot het punt waar je op schijnt). Zit er geen gebruiksaanwijzing bij die uitlegt hoe of wat?

Die van mij is idd een 2e hands. Na jouw post heb ik op HLH en Regrowth allemaal oude posts zitten lezen over laser en kwam ook een tegen van een jongen die ‘m al na maand of wat wilde verkopen. Hij bleek ‘m nog te hebben en ik heb ‘m van hem overgenomen. Jammer alleen dat ik al heb betaald en maar geen bevestiging ontvang over de verzending….

Tiuri
5 maart 2008, 06:55
Gelukkig dat je 'm aan de praat hebt gekregen, Cloud.

Interessante info die je hierboven hebt gepost. Zoals je het beschrijft zijn dat wel een beetje de problemen die ik verwachtte toen ik eerder overwoog een aculas te kopen. Nu wil ik het toch echt proberen. Het feit dat de laser snel difuus wordt, heeft volgens die lui van Aculas te maken met het ontbreken van een lens. Dat zou juist goed zijn... Zorgt een lens dan voor het feit dat laserlicht zo'n mooie straal blijft? Ik had juist altijd begrepen (Natuurkunde 2de klas :P) dat die rechte straal inherent is aan laserlicht. Zijn hier niet wat natuurkundig aangelegde mensen die daar meer van weten?

Het lijkt me ondoenlijk om de laser zelf een bepaalde afstand te laten houden tot de hoofdhuid Cloud. Ik weet niet of het houden van een bepaalde afstand noodzakelijk is. Je kunt de laser ook gewoon op je hoofdhuid houden, je hebt dan wel een kleiner laseroppervlak dus dan moet je wat langer laseren.

Het leek mij nogal omslachtig omdat je zo moeilijk de sterkte kunt bepalen bij gebruik (verschilt idd door de afstand tot het punt waar je op schijnt). Zit er geen gebruiksaanwijzing bij die uitlegt hoe of wat?Ben ik ook benieuwd naar, wat zegt de gebruiksaanwijzing? En ken je geen andere gebruikers via het internet? Hoe doen die het?

Cloud
5 maart 2008, 09:07
Gisteren nog naar Konftec gemaild, en vanmorgen al antwoord (hun klantendienst is zeer OK!):
Hi Katrien,

Thank you for your purchasing the Aculas-HB-850B655 and we are pleased to know it finally arrive it belongs.

Please note the followings:

1. Treat with your most comfortable way. To touch the scalp seems to be the best way for most users. To leave a distance or not will not influence the laser dosage.
2. You should treat keep it still for minutes to have sufficient laser dosage.
We can not calculate the necessary dosage for every customer with different condition. You must calculate the dosage and time by yourself.
1) Bald area: 3 J/cm2 (4.4 minutes)
2) Risky area (shedding): 1.5 J/cm2 (2.2 minutes)
3) Normal area: 0.5 J/cm2 (about 0.7 minutes)

3. Three treatments per week is suitable and done by most users. Some of our customers tried to treat every day with better effectiveness as they said. But we did not have enough people to prove it.

4. Keep it still for minutes to have sufficient laser dosage.De zin in bold vind ik toch maar vreemd. Je merkt zeer duidelijk dat de kracht van de laser afneemt met de afstand (als je op de muur schijnt). Maar bon, ik denk dat ik hem tegen de hoofdhuid zal houden (de punten zijn groter dan die van de Hairmax), en ik moet me losmaken van het idee (fixe) dat het haar in de weg zit en dat dat " verkeerd" is. Tenslotte hebben salonlasers ook geen tanden, dus het licht zal wel door je haar heen de hoofdhuid bereiken.

Ik heb gisteren 30 minuten gelaserd, en ook mijn gezicht en hals erbij gedaan.
Volgens de bijsluiter werkt het ding voor heel veel aandoeningen, eczeem, rimpels, .. ook bv voor erectiestoornissen :D

Cloud
5 maart 2008, 09:11
Die van mij is idd een 2e hands. Na jouw post heb ik op HLH en Regrowth allemaal oude posts zitten lezen over laser en kwam ook een tegen van een jongen die ‘m al na maand of wat wilde verkopen. Hij bleek ‘m nog te hebben en ik heb ‘m van hem overgenomen. Jammer alleen dat ik al heb betaald en maar geen bevestiging ontvang over de verzending….Hoe lang geleden heb je hem betaald? Is het een gekende poster op HLH of Regrowth? Ik hoop dat het allemaal snel in orde komt!

Vince001
5 maart 2008, 15:09
Zorgt een lens dan voor het feit dat laserlicht zo'n mooie straal blijft? Ik had juist altijd begrepen (Natuurkunde 2de klas :P) dat die rechte straal inherent is aan laserlicht. Zijn hier niet wat natuurkundig aangelegde mensen die daar meer van weten?

Het lijkt me ondoenlijk om de laser zelf een bepaalde afstand te laten houden tot de hoofdhuid Cloud. Ik weet niet of het houden van een bepaalde afstand noodzakelijk is. Je kunt de laser ook gewoon op je hoofdhuid houden, je hebt dan wel een kleiner laseroppervlak dus dan moet je wat langer laseren.

Ben ik ook benieuwd naar, wat zegt de gebruiksaanwijzing? En ken je geen andere gebruikers via het internet? Hoe doen die het?Voor zover ik het heb begrepen zit er op de laser een soort lens die ervoor zorgt dat de laser zich niet verspreidt maar op één punt terecht komt. Als je de lens weghaalt, wordt de straal breder naarmate je 'm verder van het te bestralen opppervlak houdt. Members op Regrowth discussieerden daarover toen ze een lc aan 't bouwen waren. De mensen achter Aculas stellen dat andere laser apparaten niet beschikken over "laser dispersion technology" (zo noemen ze dat dus) en dat zou een slechtere dekking geven. In de praktijk komt het er dus op neer dat ze alleen die lens maar hebben weggehaald...

Vraag me net als jij wel een beetje af wat hier nou allemaal van klopt....

Vince001
5 maart 2008, 15:17
De zin in bold vind ik toch maar vreemd. Je merkt zeer duidelijk dat de kracht van de laser afneemt met de afstand (als je op de muur schijnt). Maar bon, ik denk dat ik hem tegen de hoofdhuid zal houden (de punten zijn groter dan die van de Hairmax), en ik moet me losmaken van het idee (fixe) dat het haar in de weg zit en dat dat " verkeerd" is. Tenslotte hebben salonlasers ook geen tanden, dus het licht zal wel door je haar heen de hoofdhuid bereiken.

Ik heb gisteren 30 minuten gelaserd, en ook mijn gezicht en hals erbij gedaan.
Volgens de bijsluiter werkt het ding voor heel veel aandoeningen, eczeem, rimpels, .. ook bv voor erectiestoornissen :D

Dat van die afstand klinkt raar, maar ook dat heb ik al eens eerder gelezen. Het punt met dit onderwerp is dat er verschillende verhalen circuleren en ik niet meer weet wat nu de juiste versie is. Er zijn idd mensen die beweren dat het oppervlak en afstand niet uitmaken, omdat je altijd dezelfde sterkte behoudt. Klinkt raar want dan zou je de laser net zo ver van je hoofd kunnen houden totdat je de gehele scalp dekt... Lekker snel klaar, zou je zeggen.

Cloud, als je de laser een centimeter of twee van je hoofd houdt, hoe groot is dan ongeveer het oppervlak wat je bestraalt? Ben wel benieuwd want dat geeft een kleine indicatie van hoe lang ik met laserren bezig zou zijn...


Btw, weet je ook toevallig hoe ze aan de genoemde dosages komen? Heb ze vaker gezien (die van 1,5 J wordt op hlh en regrowth ook aangehouden) en ik heb er op hun websites nooit een bron/ verklaring van gevonden.

Vince001
5 maart 2008, 15:21
Hoe lang geleden heb je hem betaald? Is het een gekende poster op HLH of Regrowth? Ik hoop dat het allemaal snel in orde komt!
Thnx! Hoop 't ook. Het is wel een jongen die vaak op hlh komt en ik hoop dat ik me geen zorgen hoef te maken. Hij had me alleen op zaterdag een bevestiging beloofd die heeft 'ie dus nog niet gestuurd... eh, en hij reageert niet via de pm...:rolleyes: Ik ga er nog even van uit dat het een misverstandje is...

vrosjnivosj
5 maart 2008, 19:45
Is het misschien een idee om er zelf een kam aan te maken met secondelijm.
Of zou dat teveel gedoe zijn?:o

Cloud
10 maart 2008, 19:54
Zorgt een lens dan voor het feit dat laserlicht zo'n mooie straal blijft? Ik had juist altijd begrepen (Natuurkunde 2de klas :P) dat die rechte straal inherent is aan laserlicht. Zijn hier niet wat natuurkundig aangelegde mensen die daar meer van weten?Ja, een lens zorgt daar inderdaad voor, en een laser met zo'n lens (zoals de Hairmax) heet een gecollimeerde laser.

If a collimating lens or lens system is placed in front of the diode, the light’s parallelity can be increased. This is called collimation. A collimated beam is quite parallel and with such a beam, we can irradiate from a distance and still achieve high power density over a small area.
(...) The beam from a laser pointer is hence collimated this way. Parallel beams are only advantageous when treating from a distance, since the light is kept closely together and hits a small surface. This means we can irradiate from a distance and still achieve a high power density on a small area. If there is no collimation, this can be compensated for by holding the probe closer to the tissue. When light, parallel or not, hits the tissue, it immediately spreads unrestrainedly. Light is spread downwards into the tissue (…), so for treatment involving tissue contact, the parallelity of the beam is of no significance.(Lars Hode in mijn "rode boekje" :cool: The Laser Therapy Handbook )

Het lijkt me ondoenlijk om de laser zelf een bepaalde afstand te laten houden tot de hoofdhuid Cloud. Ik weet niet of het houden van een bepaalde afstand noodzakelijk is. Je kunt de laser ook gewoon op je hoofdhuid houden, je hebt dan wel een kleiner laseroppervlak dus dan moet je wat langer laseren. Ja, ik probeer de laser nu toch op mijn hoofdhuid, of maximum een halve centimeter ervandaan te houden. De behandeltijd blijft in feite gelijk, of je de laser nu tegen de hoofdhuid houdt of verder ervandaan. Met meer afstand bestrijk je een groter gebied, maar moet je ook een langere tijd bestralen voor een bepaalde dosis, omdat de kracht van de laser wat minder is. Als je de laser tegen je huid houdt heb je een grotere kracht, maar een kleiner gebied...

Cloud
10 maart 2008, 19:59
Cloud, als je de laser een centimeter of twee van je hoofd houdt, hoe groot is dan ongeveer het oppervlak wat je bestraalt? Ben wel benieuwd want dat geeft een kleine indicatie van hoe lang ik met laserren bezig zou zijn... Dan heb je een redelijk groot oppervlak. Ook als ik de laser dicht bij mijn hoofd hou, is het een groter gebied dan de Hairmax. Ik hou de laser nu langer op één plaats dan ik vroeger de Hairmax deed, en de meest risicovolle gebieden bestraal ik toch een paar keer telkens een minuut. En dan nog ben ik ongeveer even snel mijn hoofd rond dan met de Hairmax. Dus op dat vlak is de Aculas wel een vooruitgang. Ik maak me ook geen zorgen over het feit dat de Aculas geen 100% dekking geeft. Dat deed de Hairmax tenslotte ook niet, en ik denk niet dat het van levensbelang is.

Heb jij intussen al bevestiging ivm het verzenden van je laser?

Vince001
16 maart 2008, 22:41
Afgelopen donderdag de Aculas binnengekregen (bleek dat HLH de pm’s tijdelijk niet doorstuurde, had dus uiteindelijk nog wel contact met de verkoper).

Eerste reactie: wat een maf ding! De laser komt niet uit een sóórt douchekop, het IS een douchekop. Letterlijk. In plaats van een dop met veel gaatjes voor water zit er een dop met vijf gaatjes op voor de laser. Helaas staat niet op het apparaat wat nu uiteindelijke de output is. Misschien is dat omdat in de VS sterkere laser dan 5mW niet is toegestaan voor particulier gebruik.

Als je de Aculas aanzet, zie je toch wel een aardig verschil met de Lasercomb. Het licht is veel feller en er komt ook een soort van warmte vanaf na verloop van tijd. Ik richtte de laser op mijn hand en keek ernaar en zag meteen vlekken voor mijn ogen door de sterkte. Straks zit ik nog met een beschermingsbril mn haar te laseren…:rolleyes:

Iets dat me heel erg opvalt is dat na het laseren mijn hoofdhuid tintelend, een soort van verdoofd, aanvoelt. Net als wanneer je hand of je voet slaapt. Dit gebeurt btw alleen als ik ‘m een seconde of dertig of meer op dezelfde plek houd.

Cloud, hoe bevalt de Aculas jou tot nu toe? En bedoel je dat die dekking niet uitmaakt omdat je met het verschuiven van de laser vanzelf op meeste plekken wel komt of dat het “restlicht” naast de stralen op je huid schijnt en dat ook al werkt?

Heb jij trouwens een manual bij het apparaat gekregen en staat daar nog interessante info in? Op mijn apparaat zitten drie knoppen. Een voor aan/uit, een voor programma en een voor start. Je moet iedere knop een keer aanzetten en dan doet ‘ie het 15 minuten. Er is verder geen programmakeuze of zo. Maakt verder niet veel uit, hij doet het, maar toch…. Ben wel nieuwsgierig. :)

flyehigh1987
17 maart 2008, 00:43
Cloud, wat zijn de resultaten die je nu hebt na jaren lasercomb gebruik? Denk je dat de Aculas de best laser"comb" is? Werkt het ook tegen inhammen?
Zo ja, als je goede resultaten hebt, hoe lang waren de haren al weg (ik heb gelezen dat haarzakjes na 3 jaar haarloos te zijn echt voor altijd dood ziijn)?

Cloud
17 maart 2008, 22:36
Hey Vince,

Goed dat het in orde is gekomen met je laser!
Helaas staat niet op het apparaat wat nu uiteindelijke de output is. Misschien is dat omdat in de VS sterkere laser dan 5mW niet is toegestaan voor particulier gebruik. Bij mijn Aculas stak een "quality test report", een blad waarop voor elk van de 5 lasers de output staat genoteerd (in balpen ingevuld). Het varieert van 50,5 mW tot 51,2 mW.
Ik denk dat de Aculas in de VS wel toegelaten is, omdat het licht in tegenstelling tot lasers als de Hairmax, verspreid wordt, en dus naar mate de afstand toeneemt snel in kracht afneemt. Je moet deze (http://www.konftec.com/html/EN/PowerTest.htm)pagina maar eens bekijken:
The NCDRH (National Center for Devices and Radiological Health) procedure for measuring laser output is the energy detectable within a circular aperture stop having a 7mm diameter at a distance of 20cm from the probe tip or laser diodes.

Konftec's laser diode (typical of 660nm laser diode) is with the specification of beam divergence 9° ( Parallel Angle ) x 19° ( Perpendicular Angle ). Because of the divergence of the beam, the distance, and the aperture used, the energy detectable falls within the Class IIIa laser product standard.

The typical average power for the 50mW laser device shown on the warning logotype in our brochures and user's guide is <5 mW/cm² as measured in accordance with the procedure described above.

Als je de Aculas aanzet, zie je toch wel een aardig verschil met de Lasercomb. Het licht is veel feller en er komt ook een soort van warmte vanaf na verloop van tijd. Ja, dat viel mij ook op. Na een 5-tal minuten laseren komt er echt veel warmte vrij, dan voelt de laser vrij warm aan op mijn huid.

Dat verdoofde gevoel dat je beschrijft heb ik niet. Ik voel wel iets, maar kan het gevoel moeilijk benoemen.

En bedoel je dat die dekking niet uitmaakt omdat je met het verschuiven van de laser vanzelf op meeste plekken wel komt of dat het “restlicht” naast de stralen op je huid schijnt en dat ook al werkt? Ik denk dat het niet nodig is om echt elk haarzakje te bestralen, omdat het licht zich ook onder de huid verspreid. Met de Hairmax had ik zeker nooit 100% dekking, dus maak ik me er nu ook geen zorgen om.

Wat ik goed vind aan de Aculas is dat je hem minder moet verplaatsen, zodat je hem langere tijd kan laten rusten. De slechtste gebieden op mijn hoofd bestraal ik nu een minuut of langer, terwijl ik vroeger niet verder dan 8 seconden kwam.

Er zat een manual bij de laser, maar daar staan enkel de behandeltijden voor allerlei aandoeningen in, en dan ook nog in welke volgorde je de drie knoppen moet bedienen. :) Maar zo te lezen ben je daar zelf al achtergekomen! :cool:

Ik vind het design van de laser echt heerlijk, het doet zo jaren 80 aan, en dan die douchekop en het muziekje als het laseren gedaan is!
Ik had ook nog een schitterende foto gevonden op hun website... die rode ronde "emergency stop" knop! Hilarisch! :D Ik vraag me dan af wat er zou kunnen gebeuren dat je die knop nodig zou hebben..

Cloud
17 maart 2008, 22:42
Cloud, wat zijn de resultaten die je nu hebt na jaren lasercomb gebruik? Denk je dat de Aculas de best laser"comb" is? Werkt het ook tegen inhammen?
Zo ja, als je goede resultaten hebt, hoe lang waren de haren al weg (ik heb gelezen dat haarzakjes na 3 jaar haarloos te zijn echt voor altijd dood ziijn)?Mijn haar is merkbaar dikker en gezonder, en heb wat hergroei, maar op dat vlak zou het nog beter kunen. Verder heb ik ook geen haaruitval meer.
Ik weet niet of de Aculas de beste laser is.. weet enkel dat hij veel sterker is dan de Hairmax, en om die reden wil ik hem nu uitproberen. Na veel over laser te hebben gelezen heb ik het vermoeden dat een hogere dosis betere resultaten zou kunnen geven.

De Hairmax lasercomb was voor mij perfect om het haar dat ik nu heb te behouden, maar ik zou graag nog wat meer verbetering zien.
Ik had al meer dan 10 jaar AGA toen ik met laseren begon. Mijn haaruitval was diffuus, dus dat is een ander uitgangspunt dan inhammen.

Ryan R
17 maart 2008, 22:50
Wat kost zon Aculas laser?

Ryan R
17 maart 2008, 22:53
899 dollar las ik op aculas.com?!

Tiuri
17 maart 2008, 23:51
Haha heerlijk om te lezen dit! :cool: Cloud, wat is dat dan voor een raar bedieningspaneel? Dat zit toch niet op de Aculas laser?

En gebruik je nu ook nog de hairmax of in het geheel niet meer?

Cloud
18 maart 2008, 08:58
Ryan,
Die 899$ op aculas.com is voor de 20mW versie. De 50mW versie die ik heb kost 990$ op www.konftec.com. In totaal, met taksen en kosten erbij, heb ik ongeveer 900 € betaald...

Tiuri,
Dat bedieningspaneel is van een duurdere laser met verschillende golflengtes. De Hairmax gebruik ik niet meer, maar ik hou hem wel nog bij. Voor het geval mijn Aculas het op een dag begeeft, en ook eventueel voor op reis. Dan is hij stukken handiger omdat hij veel compacter is.

Vince001
18 maart 2008, 22:46
Ik vind het design van de laser echt heerlijk, het doet zo jaren 80 aan, en dan die douchekop en het muziekje als het laseren gedaan is!
Ik had ook nog een schitterende foto gevonden op hun website... die rode ronde "emergency stop" knop! Hilarisch! :D Ik vraag me dan af wat er zou kunnen gebeuren dat je die knop nodig zou hebben..
Het design is inderdaad erg bijzonder. En dat muziekje..., net Pac-Man...:P Maar het apparaat dat op die foto van jou staat, slaat werkelijk alles. Is een soort van jaren 80/ retro/ E.T.-phone-home-machine... Heel mooi!:) Die emergency knop ziet er zo uit dat je 'm alleen ooit zou durven gebruiken als de wereld vergaat... En dat krijg je er allemaal zomaar bij.:cool:

De uitleg over de laser waarnaar je verwijst, is erg duidelijk. Ik wist niet dat het zo werkte. Vooral omdat ik altijd heb begrepen dat laserklinieken in de VS ook allemaal niet hoger gebruikten dan 5mW, maar dat heb ik dan vast ooit eens verkeerd meegekregen.

Ik ben om dezelfde redenen als jij erg blij met m'n Aculas. Hij is in gebruik zo veel makkelijker dan de LaserComb. Ik gebruik 'm op mijn hele hoofd een minuut per beweging en dat gaat toch al redelijk snel. (kun je nagaan wat een enorm verschil dat is met die paar seconden LaserComb:P) Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de LC na een paar maanden altijd weer zat was en dan vaak weer een week oversloeg. Ik hoop dat dat nu beter gaat, vooral omdat de LC al heel prima resultaten gaf...

Heb btw ook even naar de manual en de lasersterkte gevraagd bij mijn verkoper, als 't effe kan wil ik die er wel graag bij hebben.

kevin
18 maart 2008, 23:02
Haha mooi spul zo'n douchekop. Ben benieuwd of jullie betere resultaten krijgen, hoop het voor jullie.

Tiuri
19 maart 2008, 14:02
Toevallig dat je dit topic nu naar boven haalt! Ik heb namelijk vorige week de Aculas 250mW (met 5 lasers van 50mW) besteld...
Vanavond meer daarover -- als mijn internet thuis tenminste opnieuw werkt (euhm iets met een te laat betaalde factuur :o)

Ik heb net het boek The laser therapy handbook (http://www.prima-books.com/LaserTherapyHandbook.php) van Lars Hode en Jan Tunér gelezen, en op basis hiervan heb ik beslist om de sterkere lasers eens een kans te geven.

Ik heb de laser op de site van Konftec besteld (is goedkoper dan op www.aculas.com), de prijs was 990$, wat neerkomt op precies 700€.

Heb zeker ook geen klachten over de Hairmax, maar ik ben heel benieuwd of een laser die tien keer krachtiger is een meerwaarde zal blijken te zijn. (meerwaarde voor mij zou dan zijn: nog wat meer hergroei /verdikking)

Ik was eerst bijna overtuigd om de Erchonia THL-1 laser te kopen (omdat die veel gebruiksvriendelijker is dan de Hairmax aangezien je maar 4 minuten nodig hebt om je hele hoofd rond te gaan), maar toen ben ik dus dat boek beginnen lezen, waarin resoluut wordt gepleit voor hogere dosissen.



De allereerste laser die gecleared werd door de FDA was een 10mW Erchonia laser, voor rug- en schouderpijn. Hierover schrijven ze:
Misschien is dit ook van toepassing op de Hairmax? It has some effect, maar mogelijk kan het nog veel beter?
Cloud, de teksten die jij citeert uit The Laser Therapy Handbook klinken erg interessant en levert inderdaad overtuigende argumenten voor het gebruik van sterke lasers. Zijn er nog meer passages die voor ons de moeite waard zijn en die je nog niet gepost hebt, of is dit het wel?

Verder vroeg ik me af of jij weet hoe het nu zit met de golflengtes. De lasers in de hairmax lasercomb zijn iets van 655 nanometer (volgens sticker op de nieuwe versie vd lasercomb), hoe zit dat met de Aculas?

Los van de golflengte heeft een laser ook een sterkte (energieoutput). Nu heb jij een Aculas 250 mW met 5 lasers van 50 milliwatt (mW). De Hairmax lasercomb (laatste versie) heeft kennelijk 9 stralen van 4,5 mW en is totaal dus 40,5 mW.

Nu vraag ik me af wat nu zo doorslaggevend is in de hergroei, is dat puur de energieoutput (mW) of speelt de frequentie (nm) ook een rol?

Verder nog een vraag. Hoe hoorde jij van dat Laser Therapy Handbook? Waar las je over het bestaan en waarom besloot je deze aan te schaffen en niet een van de vele andere boeken over dit onderwerp? Weet je iets van de auteurs, hun achtergrond en hun mogelijke 'conflicts of interest'?

Tiuri,
Dat bedieningspaneel is van een duurdere laser met verschillende golflengtes. De Hairmax gebruik ik niet meer, maar ik hou hem wel nog bij. Voor het geval mijn Aculas het op een dag begeeft, en ook eventueel voor op reis. Dan is hij stukken handiger omdat hij veel compacter is.
Aha zo. :) Heb je ook een afbeelding van het apparaat dat jij dan nu in bezit hebt dan? Ben benieuwd hoe het eruit ziet.

Cloud
19 maart 2008, 19:24
Hier alvast een paar fotootjes van de laser, inclusief douchekop:

Ryan R
19 maart 2008, 21:52
Hier alvast een paar fotootjes van de laser, inclusief douchekop:

Ongelooflijk dat je voor zon ding zo immens veel geld neer moet leggen.

Cloud
20 maart 2008, 00:17
Cloud, de teksten die jij citeert uit The Laser Therapy Handbook klinken erg interessant en levert inderdaad overtuigende argumenten voor het gebruik van sterke lasers. Zijn er nog meer passages die voor ons de moeite waard zijn en die je nog niet gepost hebt, of is dit het wel? Ik zal als ik eens wat meer tijd heb nog wat passages overtypen. Ht is een lijvig boek, 400 blzn (heb het ook niet volledig gelezen, bv het gedeelte over lasertherapie bestemd voor dierenartsen heb ik overgeslagen), en er staat een bibliografie in van meer dan 1000 studies. Het boek geeft een overzicht van het wetenschappelijk onderzoek rond LLLT.
The purpose of this book is to describe the physical and clinical aspects of laser therapy and to analyse the rich scientific literature in this field. The book will serve as a useful guide and reference work (...). Every indication discussed is supported by scientific references and all in all more than 1400 such references are listed.Zo'n boek zocht ik dus. Ik kan me al niet meer herinneren hoe ik het ooit heb gevonden, ik denk dat het via www.laser.nu was. En ook op verschillende andere websites heb ik het boek al horen vermelden, ik denk dat het een soort van standaardwerk is.

Verder vroeg ik me af of jij weet hoe het nu zit met de golflengtes. De lasers in de hairmax lasercomb zijn iets van 655 nanometer (volgens sticker op de nieuwe versie vd lasercomb), hoe zit dat met de Aculas? De golflengte van de Aculas is 660nm. Golflengte maakt inderdaad ook veel uit. Hoe hoger de nm, hoe dieper de penetratie van de laser.

Tiuri
20 maart 2008, 01:34
Hier alvast een paar fotootjes van de laser, inclusief douchekop:

De golflengte van de Aculas is 660nm. Golflengte maakt inderdaad ook veel uit. Hoe hoger de nm, hoe dieper de penetratie van de laser.
Zo hee dat ziet er wel heel goed uit die foto, een enorm oppervlakte wordt goed gedekt door de diffuus uitlopende stralen en de ronde vorm van de douchekop! Dat je haren ervoor zitten lijkt me geen enkel probleem, zo te zien komt er nog zat licht bij de hoofdhuid.

En dan heeft de Aculas dus ook nog eens nagenoeg dezelfde golflengte als de lasercomb, maar dan dus met ongeveer 5 keer meer energieoutput.

Al die laserproducten zijn veel te zwaar geprijsd, ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn. Maar toch lijkt me de Aculas wel de beste keuze als ik me zo baseer op het uitstekende uitzoekwerk van Cloud.

Dankje Cloud! Ik zal mijn bankrekening eens lief aankijken. :P En nog een paar nachtjes erover slapen ;)

mirai
20 maart 2008, 11:39
Hallo,

Als er geintereseerden zijn, heb ik een aculas laser te koop, 250 mw.

het is hetzelfde model die boven genoemd is, hij is zon 5 maanden oud

verkoop hem omdat ik niet het toch niet op kon brengen om om de dag 15 min te staan laseren, begon wel fanatiek, maar het werd steeds minder, ook gebruik ik camouflage middel dus kon het allen na het uitwassen van dit gebruiken.

ik wil hem wel verkopen voor 700E je betaald dan geen invoerrechten (a 195 E). en hij is nagenoeg nieuw, hij is werkend te zien.

in principe is het de beste hand held laser die op de markt is. makkelijk in gebruik en zeer krachtig. (deze lasers hebben een bepaalde golf lengte, dus die komen niet verder dan je hoofhuid, dus maak je geen zorgen ;) ) ook is het bewezen dat het haargroie stimuleerd hoort nu bij de big 3 bewezen behandelingen voor manelijk kaalheid. (fin,minox, laser) maar je moet wel geduld hebben en het wel regelmatig gebruiken.

stuur maar een mail of pm als je interesse hebt

gtn

Fruit
21 maart 2008, 00:38
Goedenavond:D

Ik heb al een topic gemaakt op deze forum over mijn
vroegtijdig beginnende kaalheid (16jaar ben nu 18).
En mensen hebben me veel verteld over verschillende pillen
en andere middelen zoals finasteride en minoxidil.
Alleen heb ik niemand ooit horen praten over dit product.
Hoezo niet vraag ik me dan af?
Ik zag het laatst toevallig RTL boulevard (toevallig ja:P).
En ik vroeg het in een topic van mij en iemand verwees me hiernaar toe.

Helpt het nou echt zo erg?
Het is wel duur ja, maar als ik uitreken hoeveel ik kwijt ben aan
minoxidil per jaar....
Ik ben het namelijk een beetje zat dat mensen naar me haar kijken
ipv in me ogen als ik met ze praat:D

Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt!

MVG,

Fruit

mirai
21 maart 2008, 10:04
Hoi Fruit,

De laser behandeling is steeds meer in trek de laatste tijd. Er zijn meedere klinieken die het aanbieden en ook na een haartransplantatie wordt het aangeraden om de laser te gebruiken. Google maar een beetje rond en je zult genoeg informatie vinden.

De beste product die je kan gebruiken tegen je haarverlies is duidelijk finestireide(proscar) dat pakt je DHT waardes aan voordat ze je hoofdhuid bereiken.

De laser komt daarna samen met minoxidil, alllen is minoxidil alleen bewezen als groei middel voor je vertex. Deze twee producten proberen je haarzakjes te herstellen een een beter omgeving te creeeren zodat ze weer zullen grooien.

De aculas is qua 'handheld unit" de meest krachtige dat je kunt krijgen, veel meer power en makkelijker in het gebruik dan de Hairmax. Lasers worden al jaren gebruikt om je huid te stimuleren en sport blessures sneller te laten herstellen. Ook is de hairmax FDA approved als haar groei middel. Je krijgt er gezonder, dikker haar van en bij de mensen waarbij het aansloeg hadden ze een grooei van zon 19 haren per vierrkante centimer gemiddeld.

Als je je haar wilt behouden, raad ik je als eerste aan om finastereide te gebruiken (zolang je geen bijwerkingen hebt).

als je alleen op je achterhoofd aan het kalen bent, probeer minox, gebruik het vaak, en na 3-6 maanden kun je resultaten verwachten (85% percent staat op hun website, denk dat je het bij zon 30% "merkbaare" hergroie betreft)

Een laser product is te gebruiken op je hele hoofdhuid, en "geeft" resultaten op je hele hoofd. Je haren zullen wat dikker worden(gezonder) en haarzakje die niet dood zijn zullen groein. (Hairmax geeft 90% results, maar ook hier zul je maar bij zon 30% echt zichtbare resultaten zien).

Verder is gezond leven ook een goede tip, en niet al teveel suikers.

Fruit, haarverlies kun je niet 123 oplossen, sommige producten slaan beter aan bij de ene dan bij de ander, maar bij alle producten zul je ze levenslang moeten gebruiken om je haargrooie te behouden. Verder is realistisch gezien de kans dat je totale hergroie zal hebben bijna nihil, met de meeste middelen die je tegenwoordig hebt, kun je,als je de beste behandeling vind die bij jou past, hooguit je haarbos behouden met wat hergroei, ("je" zult altijd "kallend" zijn. Alleen heb je wel weer een voordeel, je bent nog jong dus veel van je haarzakjes zijn nog in principe te redden (na 5 jaar zonder grooie is een haarzakje dood, en dus niet meer te redden) alleen moet je wel beseffen dat dit dan een levenslange gevecht zal worden).

Cloud
25 maart 2008, 14:30
Hieronder nog een link naar een thread discussie op HLH, opgestart door iemand die de Aculas al enkele maanden gebruikt en regelmatig updates post (ook foto's).
Aculas 250mW laser test (http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?catid=7&threadid=74072)

Vince001
25 maart 2008, 22:34
Cloud, ik zag gisteravond ineens dat een van de vijf lasers bij mijn aculas aanzienlijk zwakker is dan de andere vier. Sterker, ik merkte het op doordat ik even op mijn hand scheen en maar vier punten zag ipv van vijf. Groot verschil dus. Heb jij dat ook...?

mirai
25 maart 2008, 23:20
Hoi Vince,

heb zelf ook de aculas, Toen ik hem kreeg zat er ook een papiertje bij waarop stond wat de precieze sterktes waren toen de aculas de fabriek verlate, 1 per 1 worden de lasers daar getest voordat die naar de klant gaat. (waardes waren tussen 49-52 mw per laser).

Als ik mijn aculas schijn op mijn hand of via een hoek bekijk (nooit de lasers recht aankijken) doen ze alle 5 wel. De kracht lijkt een beetje verschillend maar dat komt door de hoek waar je naar de lasers kijkt.

In principe moeten dus alle 5 lasers doen en als je het tegen de muur schijnt een vrij duidelijk circel krijgen


groetjes


Hier nog een interesante link, waarin 5 verschillende oplossing getest worden door nbc, het lasercamb doet het goed

http://www.msnbc.msn.com/id/6590766

Cloud
26 maart 2008, 11:11
Vince, ben vrij zeker dat er bij mij geen verschil is te zien tussen de vijf lasers, maar ik zal het vanavond nog eens checken.

Mirai, over dat programma met de 'follicle five' bestaat er hier (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=5384) een discussie.

Vince001
26 maart 2008, 15:18
Cloud, Mirai, bedankt voor jullie reactie. Het verschil tussen de vier lasers en die ene die het niet goed doet, is erg groot dus waarschijnlijk hadden jullie het wel opgemerkt als het idd het geval was. Ik zal de febrikant ff een mail sturen en vragen hoe hij/zij er over denkt.

Nog even ter illustratie (voor de grap) bij de goed werkende lasers gaat het licht dwars door mijn vinger heen als ik 'm er op leg. Je krijgt dan een soort E.T.-vingertje :) Bij de zwakkere laser zie je amper dat er een licht door schijnt. Groot verschil dus.:(

Tiuri
26 maart 2008, 16:27
Cloud, Mirai, bedankt voor jullie reactie. Het verschil tussen de vier lasers en die ene die het niet goed doet, is erg groot dus waarschijnlijk hadden jullie het wel opgemerkt als het idd het geval was. Ik zal de febrikant ff een mail sturen en vragen hoe hij/zij er over denkt.

Nog even ter illustratie (voor de grap) bij de goed werkende lasers gaat het licht dwars door mijn vinger heen als ik 'm er op leg. Je krijgt dan een soort E.T.-vingertje :) Bij de zwakkere laser zie je amper dat er een licht door schijnt. Groot verschil dus.:(

Dat klinkt idd niet goed Vince. Hopelijk kun je hem opsturen naar de fabrikant zodat zij hem voor je repareren voor een zacht prijsje, zonde als je er niks aan doet in ieder geval.

Cloud
26 maart 2008, 20:06
Mail je naar Konftec of naar Aculas.com? De klantendienst van Kontec vind ik zeer goed. Snel reactie en heel behulpzaam als je technische vragen hebt. Is je laser nog onder garantie? Heb je van die HLH-er een papier ivm garantie meegekregen?

Cloud
26 maart 2008, 20:17
Mijn laser werkt niet meer! Heb het douchekopgedeelte even ergens per ongeluk tegenaan gebotst, en toen ik hem aanzette kreeg ik het muziekje 'L'amour est bleu' te horen. (ze hebben wel humor, daar in Taiwan :eek:). Het getal 1 (staat voor laser 1) op de display flikkert.. dus daar zit het probleem. Er komt in het geheel geen licht meer uit. :crybaby:

EDIT: Oef, tis opgelost. Heb de lasermodule even van de douchekop gescheiden en dan weer aangesloten. Was even schrikken...

Vince001
26 maart 2008, 22:58
Mijn laser werkt niet meer! Heb het douchekopgedeelte even ergens per ongeluk tegenaan gebotst, en toen ik hem aanzette kreeg ik het muziekje 'L'amour est bleu' te horen. (ze hebben wel humor, daar in Taiwan :eek:). Het getal 1 (staat voor laser 1) op de display flikkert.. dus daar zit het probleem. Er komt in het geheel geen licht meer uit. :crybaby:

EDIT: Oef, tis opgelost. Heb de lasermodule even van de douchekop gescheiden en dan weer aangesloten. Was even schrikken...Haha, dat kleine apparaatje blijft je verrassen. Wat je beschrijft, heb ik ook al eens gehad toen ik per ongeluk een stekkertje lostrok. Ik schrok me rot, maar na korte tijd deed 'ie 't weer...:cool: Maar hoe ze bij dat liedje komen... rare jongens die Taiwanesen..Dat klinkt idd niet goed Vince. Hopelijk kun je hem opsturen naar de fabrikant zodat zij hem voor je repareren voor een zacht prijsje, zonde als je er niks aan doet in ieder geval.Ik ben er helemaal niet happy mee. Maar ik zit ook te dubben of ik 'm wel wil opsturen. Ben net lekker bezig en dan moet ik 'm misschien een maand of langer missen. Daar komt dus idd bij dat ik niet weet of ze me uberhaupt bij een van de twee bedrijven willen helpen aangezien ik de Aculas niet zelf bij ze heb gekocht.

Na het positieve verhaal van Cloud, lijkt het mij wel het beste om Konftec te mailen. Gewoon maar eens zien hoe ze reageren.

Cloud
1 april 2008, 11:22
Na het positieve verhaal van Cloud, lijkt het mij wel het beste om Konftec te mailen. Gewoon maar eens zien hoe ze reageren.En, al nieuws van Konftec?

Vince001
1 april 2008, 19:42
Om eerlijk te zijn, heb ik ze net pas gemaild, toen ik dit berichtje van jou zag. Ben zaterdag ff langs een electronicazaak geweest om te vragen of ze ernaar wilde kijken, maar met controles, reparaties, etc, waren ze gestopt... Leek me juist handig om iets naast de deur te zoeken.:(

Cloud
26 april 2008, 15:33
Check out deze discussie over de Aculas:
http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=20324

www.aculas.com gaat niet langer de Aculas en Sunetics lasers verkopen, volgens hen omwille van te veel hardware problemen een slechte opvolging hiervan door de fabrikant.

En Vince, in de discussie heeft iemand ook net hetzelfde probleem als jij:
I have also bought an aculas laser back in the day and after a few months, one of the lasers went bad, meaning I had 4 bright lasers and one dim one.


Ik heb Aculas.com gisteren een email gestuurd en vandaag kreeg ik dit antwoord:
Thank you for your email. At present, we have discontinued both Aculas and Sunetics laser devices. This is due to an incredibly high hardware failure rate, well over 85% which is clearly unacceptable. To make matters worse, warranty and support from each manufacturer left much to be desired - essentially each manufacturer washed their hands of faulty products that were delivered to us. We have a new device due on 10~12 weeks that offers more power, more safety features and greater portability. We believe firming the new device will be worth waiting for and revolutionise the laser comb and laser brush industry. Dit doet me een beetje denken aan de Hairmax lasercomb versus Hairbeam situatie, waar Versacchi ook plots geen goed woord meer over de Hairmax kon zeggen, en dan zelf met hun eigen apparaat op de proppen kwam.
In elk geval, spannend dat er weer een nieuwe laser met meer power op de markt zou komen. Tot nu toe was de Aculas de enige laser met meer dan 5mW per laserstraal..

Carolien21
27 april 2008, 13:01
uhm cloud. Kun je ons vertellen wat nou heel concreet het verschil is tussen jouw reslutaten vd lasercom en je nieuwe ontdekking?

thnks !! :D

Vince001
27 april 2008, 14:02
Ha Cloud,
Ik volg het verhaal op Regrowth.com ook en ik weet niet wat ik ervan moet denken. Inmiddels is een tweede laser van mijn Aculas tot een minimum gereduceerd en is er nog een die op halve kracht lijkt te werken. Oftewel de helft van de laserkracht is weggevallen.

Heb Konftec enekele malen gemaild, maar die reageren niet meer.

Het is vast goed voor de markt dat er weer een zware laser wordt geintroduceerd, maar ondertussen betalen klanten daar wel achthonderd tot duizend dollar voor. In die zin vind ik ook de reactie van Aculas.com op jouw mail wat vreemd. Klinkt een beetje van 'je hebt nu een peperdure laser van slechte kwaliteit gekocht, maar niet gevreesd, straks kun je er een andere peperdure laser bijkopen van betere kwaliteit' Vreeeemd verhaal...:confused: Jouw Versacci idee zou best wel eens heel goed kunnen kloppen.

Ik denk dat ik zelf eens ga kijken hoe ik aan soortgelijke 50mw of 30mw laserdioden kan komen en dan ga ik het eens zelf proberen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk dat dat best te doen is.:cool:

Vince001
27 april 2008, 14:07
In elk geval, spannend dat er weer een nieuwe laser met meer power op de markt zou komen. Tot nu toe was de Aculas de enige laser met meer dan 5mW per laserstraal..Is dit btw niet vreemd...? Waarom gaan alle fabrikanten netjes op die 5mw zitten, terwijl dit juist een punt zou zijn waarop ze kunnen concurreren? Zelfs dat ding van Gaunitz van $2500 schijnt een 5mw laser te zijn... Missen we iets dat de fabrikanten wel weten...?:rolleyes:

Cloud
27 april 2008, 15:33
uhm cloud. Kun je ons vertellen wat nou heel concreet het verschil is tussen jouw reslutaten vd lasercom en je nieuwe ontdekking?

thnks !! :DCarolien, nog een paar maanden geduld! :) Ik ben de Aculas nog geen twee maanden aan het gebruiken, te vroeg dus om er al veel over te kunnen zeggen. Tot nu toe merk ik in elk geval nog niks in negatieve zin, als ik het vergelijk met de Hairmax.

Cloud
27 april 2008, 22:56
Hey Vince,

Wat erg dat je zo'n pech hebt met je laser, en ook dat Konftec het laat afweten. :mad:
Met wat ik nu allemaal lees zou ik het waarschijnlijk ook niet meer goed aandurven een dure laser bij hen te bestellen. Het probleem is dat ik verder geen producent ken van sterkere lasers, en ik ook niet handig genoeg ben om zelf een laserbrush of laserhelmet (op Regrowth zijn ze op dat vlak erg creatief bezig!) in mekaar te boksen. Ik blijf dus afhankelijk van de véél te dure imperfecte apparaten die momenteel op de markt zijn.

Ik vond die email van Aculas ook nogal bizar: ze geven eigenlijk toe dat ze al jaren een minderwaardig product verkopen, en dat voor heel veel geld (voor hun 250mW laser vroegen ze meer dan 2.000$!).
Hoe kan je als klant dan nog vertrouwen in hen hebben. Ze waren altijd enorm lovend over hun product, prezen de superieure technologie (cfr. "digitally scattered lasers"), en nu nemen ze een bocht van 180 graden...

Ik denk dat ik zelf eens ga kijken hoe ik aan soortgelijke 50mw of 30mw laserdioden kan komen en dan ga ik het eens zelf proberen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk dat dat best te doen is.:cool:Hou me op de hoogte!! :)

Gebruik je op dit moment de Aculas nog? Of ben je teruggevallen op de Hairmax?

mirai
28 april 2008, 14:00
Vince, de meeste makers gebruiken lagere dosages dan de aculas omdat ze de product anders niet overal kunnen verkopen. Je zou bijvoorbeeld de aculas niet bij kapper zaken , en warehouses kunnen verkopen aangezien sterkere lasers toch wat gevaar met zich mee brengen als je ze verkeerd gebruikt.

- Die aculas site is sowiezo fout, aangezien ze gewoon een "sales commision"" van 100% + per product willen opstrijken. en blijkbaar lukt het want de site is er nog en verandered regelmatig!

als je er een beetje handig in ben Vince ben zou je idd een kunnen maken, ik ben niet zo handig en wou het beste wat ik kon betalen, en ging voor de aculas, tot nu toe ben ik zeer te spreken over de service, had in het begin een beetje hoodpijn, en stuurde konfec een mail en kreeg binnen een dag een nette aantwoord , en bij mij doen de 5 lasers nog naar behoren.

De hoofpijn die ik had had denk ik te maken met de verhoogde bloed circulatie en mischien dat ik in het begin toch af en toe via een spiegel naar de laser keek (om te zien of ik op de goede plek scheen , maar zo kijk wel alsnog naar de laser) Ik merke wel dat mijn haar wat dikker werdt, maar heb nooit het geduld gehad om de kuur van half jaar - jaar om de 2 dagen 15 min te doen.

Vince001
29 april 2008, 15:11
Ha Cloud, bedankt voor je medeleven, kan ik wel een beetje gebruiken (:)) want je gelooft het niet, maar dezelfde avond dat ik de problemen met de derde Aculas-laser ontdekte, kapte mijn lasercomb ermee. Dat verzin je toch niet...? :confused::mad:

Heb nu zo'n self-made geval gekocht van amazinglaserbrush. Dit vooral omdat ik me even wil bezinnen voordat ik weer veel geld in laser steek. Daar komt bij dat de laserbrush hetzelfde doet als de lasercomb, maar dan voor een zesde van de prijs.

Een derde voordeel is dat ik zo van dichtbij kan bekijken hoe dat ding in mekaar zit en met die info zelf iets kan maken dat sterker is door bijv de electronica van de aculas te gebruiken...
Met wat ik nu allemaal lees zou ik het waarschijnlijk ook niet meer goed aandurven een dure laser bij hen te bestellen. Het probleem is dat ik verder geen producent ken van sterkere lasers, en ik ook niet handig genoeg ben om zelf een laserbrush of laserhelmet (op Regrowth zijn ze op dat vlak erg creatief bezig!) in mekaar te boksen. Ik blijf dus afhankelijk van de véél te dure imperfecte apparaten die momenteel op de markt zijn.Nee, ik zou me ook twee keer bedenken, maar dat komt voornamelijk door de prijs. Er zijn veel mensen op de forums die de Aculas al jaren met succes gebruiken, dus het kan wel. Vanuit dat oogpunt is 't misschien maar beter dat je 'm al gekocht had voordat de probleemverhalen opdoken.

Geinig he, hoe die lui op regrowth bezig zijn? Dat daar nog geen gewonden gevallen zijn....:rolleyes:

Vince001
29 april 2008, 15:22
Vince, de meeste makers gebruiken lagere dosages dan de aculas omdat ze de product anders niet overal kunnen verkopen. Je zou bijvoorbeeld de aculas niet bij kapper zaken , en warehouses kunnen verkopen aangezien sterkere lasers toch wat gevaar met zich mee brengen als je ze verkeerd gebruikt. Dat klint inderdaad aannemelijk, Mirai. Ik dacht altijd dat ze hoger dan 5mw niet toegestaan waren in de VS, maar Cloud legde pas uit dat dat niet het geval is. Het zal wel net zoiets zijn als met veel cosmetica; meestal zit er van de werkzame stof in zalfjes etc ook een lage docering zit om te voorkomen dat mensen er overgevoelig voor blijken te zijn of er zelf rare dingen mee gaan doen.De hoofpijn die ik had had denk ik te maken met de verhoogde bloed circulatie en mischien dat ik in het begin toch af en toe via een spiegel naar de laser keek (om te zien of ik op de goede plek scheen , maar zo kijk wel alsnog naar de laser) Ik merke wel dat mijn haar wat dikker werdt, maar heb nooit het geduld gehad om de kuur van half jaar - jaar om de 2 dagen 15 min te doen. Ik kreeg zelf in het begin ook lichte hoofdpijn en ik denk dat dat kwam doordat ik toch soms onbedoeld naar het velle licht van de laser keek. Had dat zelfs in het begin bij de lasercomb, die lang zo sterk niet is als de Aculas.

Vince001
29 april 2008, 15:35
Geinig he, hoe die lui op regrowth bezig zijn? Dat daar nog geen gewonden gevallen zijn.... All your base are belong to us!

Tiuri
29 april 2008, 18:27
All your base are belong to us!
Wauw wat een geweldig knutselwerk! Het wordt tijd dat er eens een (betrouwbare) fabrikant met een (betaalbare) laserhelm komt.

Btw, wat een nare wending neemt deze Aculas-discussie :( Ik leef echt met je mee Vince! Cloud, werkt jouw apparaat nog steeds naar behoren? Zo ja, dan heb je dus extreem geluk gehad als 85% van de apparaten misbaksels zijn?:confused:

Cloud
29 april 2008, 21:39
Wauw wat een geweldig knutselwerk! Het wordt tijd dat er eens een (betrouwbare) fabrikant met een (betaalbare) laserhelm komt. Mijn volgende laser wordt een helm, of iets als de Lasermax (http://www.thelasermax.com/), zeker weten! Ik krijg altijd zo'n pijn in mijn arm, nu ik elke plek gedurende een volle minuut probeer te beschijnen. Toch ben ik nog steeds hondstrouw 3x per week aan het laseren.
Mijn apparaat werkt nog steeds, ben er nu super-supervoorzichtig mee, na al een paar keer dat akelig vrolijke storingsmuziekje te hebben mogen aanhoren.

Vince, ik heb echt met je te doen! Dat dan ook nog je Hairmax het begeeft! :eek:

Zo ja, dan heb je dus extreem geluk gehad als 85% van de apparaten misbaksels zijn?:confused:Dat percentage lijkt me toch iets overdreven. Ik denk wel dat er inderdaad veel problemen met de Aculas lasers zullen zijn, maar 85%, dan zou je er al meer over gelezen hebben op bv Regrowth.
In wat Aculas.com zegt heb ik niet zoveel vertrouwen.

Bekijk trouwens nog maar eens http://www.lasercombreview.com/ (de door Aculas opgezette zogezegd onafhankelijke lasercombreviewsite)
Welcome to the most comprehensive reviews of Hair Loss Laser Combs available on the internet today. Do you manufacture or distribute a Laser Comb that you would like us to review? We purchase all products and under go the same sales process as a genuine customer to evaluate both the product and service offered by each supplier. At the end of this page we will also show you the best places to buy these hair loss laser combs.

Return here soon for the very latest Laser Comb Reviews, including some very new and unique products due mid 2008. ...

Cloud
29 april 2008, 21:49
- Die aculas site is sowiezo fout, aangezien ze gewoon een "sales commision"" van 100% + per product willen opstrijken. en blijkbaar lukt het want de site is er nog en verandered regelmatig!

Dit schreef iemand op www.hairlasertalk.com (een nieuw forum enkel over haarlasers):
It could be that the Aculas machines are faulty, or it could be that the guy from Aculas found a better comb at a lower price. For anybody interested, http://www.aculas.com bought the Laser Combs from Konftec for 285USD per 100mw unit and 500USD per 250mw unit. He turns around and sells them for 900USD per 100mw Unit and 3000USD per 250mw Unit.

tot nu toe ben ik zeer te spreken over de service, had in het begin een beetje hoodpijn, en stuurde konfec een mail en kreeg binnen een dag een nette aantwoord , en bij mij doen de 5 lasers nog naar behoren. Dat van die hoofdpijn was mij ook opgevallen.. Ik merk toch wel dat de lasers sterker zijn dan van de Hairmax.

Vince001
1 mei 2008, 19:14
Cloud, Tiuri, thnx voor de support.
Was er even tamelijk gefrustreerd over, helemaal toen mijn lasercomb ermee kapte. Wat ik ook wel een beetje raar vind van Konftec is dat ze niet reageren op mijn mails. Ik heb nooit iets gevraagd over service of of ik de laser terug kon sturen (zou het begrijpen als ze daarmee niet akkoord zouden gaan), alleen of zij wisten wat er aan de hand kon zijn. Als fabrikant mogen ze daar toch wel op reageren, zou je zeggen...:(
Dat percentage lijkt me toch iets overdreven. Ik denk wel dat er inderdaad veel problemen met de Aculas lasers zullen zijn, maar 85%, dan zou je er al meer over gelezen hebben op bv Regrowth.
In wat Aculas.com zegt heb ik niet zoveel vertrouwen. Ik denk dat je gelijk hebt wat dat versacci-lasercomb-verhaal betreft, eerder in deze discussie. Aculas is nu waarschijnlijk alles aan het doen om zichzelf naar voren te schuiven als de volgende betrouwbare laserleverancier.

Trouwens wel heel cool dat er nu een apart forum is voor haarlasers. Schrijf me daar ook zeker in. Weet je of het op initiatief is van een betrouwbare partij, Cloud?

DHTkiller
1 mei 2008, 23:41
Mensen, pas op voor lasers met grote uitgangsvermogens. Het gaat hier waarschijnlijk om klasse IIIB of IV lasers (die overigens hier in Nederland verboden zijn), dat kan je ogen kosten of die van een ander.

Cloud
2 mei 2008, 01:08
Trouwens wel heel cool dat er nu een apart forum is voor haarlasers. Schrijf me daar ook zeker in. Weet je of het op initiatief is van een betrouwbare partij, Cloud?Volgens mij is het een initiatief van iemand vanop Regrowth. Veel van de leden zijn bekende posters van dat forum (OMG, Jacob,...)

Wat ik ook wel een beetje raar vind van Konftec is dat ze niet reageren op mijn mails. Ik heb nooit iets gevraagd over service of of ik de laser terug kon sturen (zou het begrijpen als ze daarmee niet akkoord zouden gaan), alleen of zij wisten wat er aan de hand kon zijn. Als fabrikant mogen ze daar toch wel op reageren, zou je zeggen... Ja dat is vreemd, Vince. Ik heb Konftec vorige week ook nog een vraag gemaild (om informatie over een andere laser), en ze hebben mij ook nog steeds niet geantwoord...

Vince001
2 mei 2008, 16:12
Mensen, pas op voor lasers met grote uitgangsvermogens. Het gaat hier waarschijnlijk om klasse IIIB of IV lasers (die overigens hier in Nederland verboden zijn), dat kan je ogen kosten of die van een ander.Das bekend, maar bedankt. Overigens is bij deze laser wel de lens (zo noem ik het maar even) verwijderd. Het zijn dus geen lasers met een geconcentreerde rechte straal. Beide zijn slecht voor je ogen, maar als je in die laatste kijkt, ben echt flink de sjaak.

Vince001
2 mei 2008, 16:19
Volgens mij is het een initiatief van iemand vanop Regrowth. Veel van de leden zijn bekende posters van dat forum (OMG, Jacob,...)

Ja dat is vreemd, Vince. Ik heb Konftec vorige week ook nog een vraag gemaild (om informatie over een andere laser), en ze hebben mij ook nog steeds niet geantwoord...
Ik heb me inmiddels ook aangemeld bij het laserforum en ik geloof inderdaad dat het is opgezet door die kerel van Regrowth die zich OverMachoGrande noemt. Moet zeggen, vind het een gaaf initiatief. Er staat nu al aardig wat interessante info op en het uitgangspunt, informatie uitwisselen over betaalbare, effectieve lasers, is helemaal waar de lasergebruiker naar op zoek is op dit moment. Zeker nu na Lexington en Versacci ook Konftec raar bezig is.

Vince001
2 mei 2008, 16:24
Ja dat is vreemd, Vince. Ik heb Konftec vorige week ook nog een vraag gemaild (om informatie over een andere laser), en ze hebben mij ook nog steeds niet geantwoord...Het jammere is dat je voor een groot deel afhankelijk bent van dit soort bedrijven. Ze reageren als het hen uitkomt en dan moet je ook nog maar eens hopen dat je eerlijke informatie ontvangt... en op dit moment is er alle reden om aan dat laatste sterk te twijfelen.:(

tellmemore
6 mei 2008, 22:35
Heb nu zo'n self-made geval gekocht van amazinglaserbrush. Dit vooral omdat ik me even wil bezinnen voordat ik weer veel geld in laser steek. Daar komt bij dat de laserbrush hetzelfde doet als de lasercomb, maar dan voor een zesde van de prijs.

Hey Vince, heb je die van 129 of 79 gekocht? Hoe snel was deze geleverd? Heb je een beetje dat deze vergelijkbaar werkt als de lasercomb die je, helaas, tot voor kort had?

Cloud
20 mei 2008, 21:43
Intussen heb ook ik het gekende probleem met mijn Aculas: 2 van de 5 lasers laten het afweten: eentje is uiterst zwak, de andere werkt op halve kracht.

Het is zeer frustrerend allemaal... ik laser nu 3x per week gedurende telkens drie kwartier, en dat is een enorme investering van mijn tijd. De gedachte dat ik dan slechts 3 van de 5 lasers optimaal benut geeft me echt een machteloos gevoel. Het IS al zo saai, en dan nog die wetenschap dat je maar met drie goed werkende lichtpunten je hele hoofd aan het bedekken bent.

Misschien moet ik toch maar eens overwegen om zelf een laser helmet in mekaar te knutselen!

Vince001
21 mei 2008, 19:48
Pfff, dat is echt zwaar balen, Cloud! Wat een naar verhaal. Ik vond het bij mij nog een beetje een geval van eigen schuld, dikke bult omdat ik de Aculas niet bij een dealer had gekocht, maar voor jou is het echt rot. Kun je 'm niet terugsturen naar de fabrikant, er moet toch garantie op zitten...?

En wat een boeven zijn die lui om gewoon maar rotzooi te leveren, echt schandalig:mad::mad:

Ik denk dat die laserhelm helemaal niet zo'n slecht idee is. Je had het vast zelf al gezien, maar die OMG-figuur heeft nu ook een eigen website geopend over het bouwen van een laserhelm. Het staat er beschreven zodat zelfs een kind van vijf het snapt: http://http://www.overmachogrande.com/

Ik zit zelf nog te twijfelen over wat te doen. Een soort laserhelm maken of losse lasers bij 'm aculas kopen. Dat laatste is een duur geintje en ik weet nog steeds niet of de problemen liggen bij kwalitatief slechte lasers of bij het apparaat van aculas dat misschien niet werkt...:(

Ga je stappen onderenemen tegen Aculas? Ben wel benieuwd hoe ze reageren.

Vince001
21 mei 2008, 20:07
Hey Vince, heb je die van 129 of 79 gekocht? Hoe snel was deze geleverd? Heb je een beetje dat deze vergelijkbaar werkt als de lasercomb die je, helaas, tot voor kort had?
Ha TMM, heb de laserbrush van 129 gekocht. Dit apparaat moet hetzelfde doen als de lasercomb. Ik denk dat dat wel goed zit. Maar moet eerlijk zeggen dat het ontwerp me erg tegenvalt. De lasers staan erg ver uit elkaar en daar komt bij dat de brush uit twee rijen lasers bestaat die precies tegenover elkaar staan aan weerszijde van de borstel (de haren die erop zitten zijn btw ook tamelijk onbruikbaar). Daardoor doe je telkens twee maal dezelfde plek en tegelijk is de dekking niet goed doordat de lasers zo ver uit elkaar staan.

Ik ben 'm nu zelf aan het verbouwen om er iets van te maken.

Als je een beetje handig bent, bouw je zelf een apparaat volgens de beschrijvingen op de site die ik in bovenstaande post opgaf: http://http://www.overmachogrande.com/ Moet te doen zijn:) Zou zelf iig nooit meer een lasercomb kopen voor die idiote prijs die lexington rekent.

Cloud
21 mei 2008, 20:15
Ik ga nog een paar dagen afwachten hoe Konftec reageert. Ik heb het gisteren pas ontdekt van die 2 lasers, maar het kan best zijn dat dit al een tijdje aan de gang was. Ik hou de lasers telkens zo dicht tegen mijn hoofd dat ik niet zoveel van het licht zie.
Het liefst zou ik de laser terugsturen (met pijn in het hart), zodat ze me een nieuwe kunnen opsturen (per express mail!). Ik wil niet terug overschakelen op 5mW lasers - tenzij het een laser helmet zou zijn.

Ondertussen nog een email ontvangen van aculas.com. Ik had geïnformeerd naar de sterkte van de lasers van hun toekomstige nieuwe product.

Thank you for your email. At present we do not want to give too much information away. Suffice to say we sold countless Aculas where multiple lasers failed precisely as you have seen, plus a wide variety of other issues also. We stood by Aculas for some time assisting them with identifying their production faults only to then find they were selling to our customers directly.

Our new product will be many times more reliable than any other device on the market. Aculas falsely claim to manage their lasers with a "computerised base controller" which is simply incorrect. The base controller is little more than a timer and power system. The management pin on the base of their lasers is not even connected. On high powered lasers modules there are 3 pins, 2 for power and 1 for management purposes. As Aculas attempt to run high powered lasers without management, they are prone to over heating or over power and they simply fail. Many Aculas will fail at some point. Aculas attempted to solve this problem by manually turning the power down to their laser modules running them at say 17mW for the 20mW modules. It would be a similar story for their other models.
We have solved the technical issues that plague Aculas and will also provide a number of other unique advantages including innovative safety features unique to our product. With your permission, I would like to arrange an early sample for you. But it still may be some time away. An early sample... mmmm. :)


Ik denk dat die laserhelm helemaal niet zo'n slecht idee is. Je had het vast zelf al gezien, maar die OMG-figuur heeft nu ook een eigen website geopend over het bouwen van een laserhelm. Het staat er beschreven zodat zelfs een kind van vijf het snapt: http://http://www.overmachogrande.com/Mja, ik heb toch wat schrik om aan zoiets te beginnen, ik ben echt niet handig. Het lijkt me wel zalig om een helmet te hebben. Het laseren met de Aculas begint me alweer zo te vervelen.

Vince001
24 mei 2008, 19:09
Ik ga nog een paar dagen afwachten hoe Konftec reageert. Ik heb het gisteren pas ontdekt van die 2 lasers, maar het kan best zijn dat dit al een tijdje aan de gang was. Ik hou de lasers telkens zo dicht tegen mijn hoofd dat ik niet zoveel van het licht zie.
Het liefst zou ik de laser terugsturen (met pijn in het hart), zodat ze me een nieuwe kunnen opsturen (per express mail!). Ik wil niet terug overschakelen op 5mW lasers - tenzij het een laser helmet zou zijn.Ik hoop van harte dat ze je een nieuwe sturen. Met een beetje mazzel gaat die wel een paar jaar mee.

Tegen die 5mw zit ik nu aan te hikken. Ik ben dus al aan de 5mw laser en daar ben ik ook helemaal niet blij mee. Toch is het goed dat ik niet zondermeer een paar losse laserdiodes heb aangeschaft en die heb aangesloten op het Aculas apparaat. Het citaat hieronder uit jouw mail zegt genoeg:
As Aculas attempt to run high powered lasers without management, they are prone to over heating or over power and they simply fail. Many Aculas will fail at some point. :( Dat ding is dus totaal onbruikbaar!

Tiuri
25 mei 2008, 10:07
An early sample... mmmm. :)
:cool:

Cloud, ik zou die hele aculas even uit je hoofd zetten. Ik zou alles op alles zetten om dat ding terug te sturen en je geld terug te krijgen. Als je een nieuwe krijgt toegestuurd is het weer een dikke kans dat die het ook niet doet!

Cloud
26 mei 2008, 12:22
Antwoord van Konftec!

Dear Cloud,

The faulty laser diode mostly come from the disconnection during the operation. The disconnection will cause electric spark and harm the laser diode and gradually lose its laser power. The only way to avoid this kind of fault is not to accidentally fall down the controller in the process.

We had modified with a D-SUB connector to avoid the electric spark. Our shipping department will ship another set of controller + power supply + handheld unit to you. (without the aluminum case) Please note you can not use the old power supply in this new set.

Sorry for your inconvenience.

Best regards,Wow zeg, ik hoef mijn huidige laser niet eens naar hen op te sturen! Dit had ik helemaal niet van hen verwacht.

Vince001
26 mei 2008, 20:42
Wow zeg, ik hoef mijn huidige laser niet eens naar hen op te sturen!
Dat is supergoed nieuws voor je zeg! Gefeliciteerd:D Moet een hele opluchting zijn. The faulty laser diode mostly come from the disconnection during the operation. The disconnection will cause electric spark and harm the laser diode and gradually lose its laser power. The only way to avoid this kind of fault is not to accidentally fall down the controller in the process.

We had modified with a D-SUB connector to avoid the electric spark. Our shipping department will ship another set of controller + power supply + handheld unit to you. (without the aluminum case) Please note you can not use the old power supply in this new set.

Sorry for your inconvenience.
Ik vind het erg netjes van ze, maar het is ook wel een beetje een raar verhaal. Ik heb nl nog nooit de het draad losgetrokken terwijl de laser brandde en toch gingen ze stuk.

Ook als het wel klopt, en laten we daar vanuit gaan, blijft het een maf verhaal. Een laser die ze voor duizend dollar en meer verkopen en die je naar de knoppen helpt door een slechte stekker te gebruiken....:confused: Even voor de duidelijkheid, hieronder een plaatje van zo'n 'D-SUB connector'. Wordt al jaren voor vanalles en nogwat gebruikt...:rolleyes:

Cloud
26 mei 2008, 21:23
Ja het is inderdaad heel vreemd. Ik snap niet veel van die technische uitleg, met name wat ze bedoelen met "disconnection during the operation". Heb wel eens per ongeluk de douchekop tegen iets aangetikt... en dan zo'n storingsmuziekje gehoord, maar zeker nooit "accidentally fall down the controller in the process". Die stond altijd netjes stil zonder te bewegen.

Ben wel blij dat ik mijn oude laser niet hoef terug te sturen. Op die manier hoef ik niet een maand of langer zonder te zitten. Het is echt wel netjes van hen, en ik vermoed dat ze toch heel wat nieuwe apparaten de wereld moeten rondsturen, wij zullen verre van de enigen zijn met dit technische probleem. Vince, kan je niet eens vragen aan de persoon van wie je de laser hebt gekocht, of hij nog een garantiebewijs ervan heeft?

Bedankt voor het plaatje, ik wist helemaal niet wat ik me bij een D-SUB connector moest voorstellen of waarvoor het dient. Ik ga het meteen ook eens googlen.

Cloud
6 juni 2008, 21:36
Mijn nieuwe laser is toegekomen, dit keer heb ik 24 EUR aan douanekosten betaald. Hij ziet er zo uit als de foto hieronder (controller + 'douchekop'), bij mijn oude laser zag het gedeelte om in je hand te houden eruit zoals op de foto rechts. Op de website van Konftec zijn trouwens enkel nog afbeeldingen te vinden van lasers met de nieuwe connector.
Het toestel lijkt iets minder kwetsbaar, nu die 5 aparte aansluitingen met draden er niet meer zijn. En nu maar hopen dat alles goed blijft gaan!

Tiuri
10 juni 2008, 14:53
Ziet er idd beter uit, hou ons op de hoogte!

Vince001
13 juni 2008, 20:15
Yep, ziet er inderdaad goed uit, Cloud. Heb nog even gekeken, maar geloof niet dat de nieuwe stekker op de internationale fora al is opgemerkt. Kennelijk roept het (nog) geen vragen op over de kwaliteit van de vorige versie.

Hoop dat ie het nu blijft doen.

Cloud
21 augustus 2008, 18:12
Nog steeds weinig te melden over de Aculas. De laatste 3 à 4 maanden heb ik het zeer moeilijk gehad de discipline op te brengen om 3x/week te laseren. Het is misschien ook wel mijn eigen schuld dat het zo slecht gaat sinds ik de Aculas heb: met de Hairmax had ik sessies van 20 minuten, met de Aculas heb ik 45 minuten nodig om de laser telkens 1 minuut op elke plek van mijn hoofd te houden. En 45 minuten is bijna onmogelijk voor mij om vaker dan 1x/week op te brengen. Het is ook zeer oncomfortabel om de laser 1 minuut lang op 1 plek te houden.
Het is erg jammer, want ik geloof nog steeds rotsvast dat sterkere lasers, hogere dosissen, beter zijn.

Ben nu aan het overwegen om toch op één of andere manier aan een helmet te geraken. Na 4,5 jaar ben ik zo ontzettend "laser-moe".. het hele ritueel ben ik zo beu!

Vince001
23 augustus 2008, 18:17
The same here. Gaat niet zo lekker met het laseren. Heb 50 losse diodes liggen en moet daar nog steeds een grote soort comb van maken die ik dan 3 x 20 minuten wil gebruiken op de kruin, midden op mn hoofd en frontaal. Het bij elkaar zoeken van de juiste materialen blijkt alleen een heel gedoe en de laaste tijd ben ik niet meer zo met haaruitval bezig.

Cloud, een member op Regrowth bouwt op bestelling laserhelmets. Zijn naam daar is Nidhogge. Weet alleen niet of dat het soort helm is waar je naar zoekt, met voor jou de juiste dekking. Kost geloof ik wel zo'n $300 tot $400, maar ja met de huidige waarde van de dollar kan het interessant zijn...