PDA

View Full Version : ik ook


Phoebe
6 november 2006, 13:24
Hallo,

kwam ineens op deze site en wat was ik blij dat ik niet de enigste vrouw ben met last van extreme beharing.

ik heb het op me benen armen en me gezicht de rest valt gelukkig mee

het is geen gezicht heb van alles geprobeerd harsen, epileren niks mocht helpen wou al paar keer naar huisarts maar ach wat kan hij eraan doen zal hoogstens zeggen zit tussen je oren.

ergste vind ik gezichtsbeharing lijk wel een man met een snor en baard zo irritant.
en vooral in de zomer nooit een tshirt aan en iedereen vragen heb je niet warm
en dan maar liegen dat ik last van de kou heb wie gelooft dat tegenwoordig nog

ja ik schaam me had ik maar blond haar ofzo maar dit is gewoon donker.

en ik las van haren op de vingers dat iemand zei boven een kaars houden helpt dit echt? waarom branden we dan niet de haren op onze arm weg?

iedergeval wou gewoon ff me hart luchten

Leni
7 november 2006, 15:16
Je kan dat wel wegbranden, maar dat doet pijn he. Je wilde dat je blond was, waarom blondeer je dan niet gewoon? Ik kwam vroeger ook enkel buiten met lange mouwen, tot ik een vriendin had die nóg meer haar op d'r armen had. Sindsdien doe ik het gewoon blond. Heb er eigenlijk enkel nog veel last van als ik in n plastiek stoel ga zitten (op een terras of zo) want dan komt het recht te staan :mad:

Phoebe
9 november 2006, 15:06
hoe moet ik dat dan doen? blonderen
kan je me tip geven

haxxje
1 december 2006, 14:45
er zijn blondeerproducten te koop bij de apotheek.

zelf ben ik daar niet echt voor te vinden. ik vind dat iemand met donker haar, die haar haar blondeert zoals op de armen, dat je daar nog meer de nadruk op legt. ik heb het vaker gezien, en vond t echt zooo opvallend.

zelf blondeerde ik het haar op mijn gezicht, toen ik nog jonger was, en het was best wel zichtbaar in mijn ogen, maar dacht toen dat t gewoon tussen mijn oren zat. maar op een dag riep een vervelend kleine jongen met wijzende vinger "hahaha ze heeft een blonde snor ze heeft die blond gemaakt"

dat was de laatste keer dat ik dat nog had gedaan. ik deed t toen gewoon volledig weg, dan ben je zeker dat het niet zichtbaar is!

Groetjes

Haxxje

Marte
24 januari 2007, 19:16
dag phoebe,

ik snap je frustraties zeer goed, alleen, je moet ern iet mee blijven zitten. Als ik jou was zou ik eens naar een gynecologe of dermatologe gaan (daar heb je meer kans dat de arts verstand van zaken heeft en zijn of haar antwoord dan ook correct, bij een huisarts echter zijn de meesten niet echt bekend met het probleem en wuiven ze het al sneller weg inderdaad, althans, dat is mijn ervaring, in België). Blijf er in ieder geval niet mee zitten, vraag raad en indien het erger wordt, informeer eens naar de diane 35. (of daphne, generische vorm, wel duur, maar tenminste iets als eerste aanzet). Blonderen is neit altijd de juiste manier, afhankelijk van je haarkleur en lengte is mss toch epileren of scheren(nat, met verzorgende mensjes speciaal voor vrouwen, dan heb je de misnte kans op ontstekingen en andere problemen) of met een pincet. Je armen, ik weet neit of het dik bezaaid is en of het vrij donker is, ik persoonlijk brand ze weg op mijn armen, aangezien ik ze niet kan epileren(vanwege ontstekingen), gewoon met een aansteker(zo'n grote), eens in de zoveel tijd. Nadeel hiervan is wel dat ze de eerste dag van die vreemde kronkeltjes bovenop hebben, en dat ze , op den lange duur(5 jaar) evengoed donkerder worden.

Alleszins veel succes phoebe, ik weet dat het niet leuk is, maar blijf er neit mee zitten, als je ergens last van hebt, moet je eerst uitzoeken of je er iets aan kan doen, dus vraag eens advies aan een gynecologe of dermatologe. Daar zit je veel meer mee dan een hele tijd ermee te zitten.

Heel veel succes.

xxx m