PDA

View Full Version : is dit seizoensrui


bollie
13 november 2006, 14:52
Sinds een week of 5 verlies ik meer haar dan gewoonlijk.
Na het haarwassen (1x per 2 dagen) liggen er zo'n 25 haren in de douchebak. Als ik mijn haar 24 uur voor het wassen helemaal goed doorkam (de teltest), liggen er ong. 50 haren in de wastafel. 's Ochtends op mijn kussen een paar haren. Geen zichtbare haren op mijn kleding.
Bij de trektest trek ik er maar een paar haren uit (niet meer dan 3).
Ik heb nog nooit iets van haaruitval gemerkt (of er nog nooit op gelet) en vraag me af of dit normale hoeveelheden zijn.
Mijn haar wordt nergens zichtbaar dunner, breekt niet af en groeit in de lengte normaal.
Wat denken jullie, is dit herfst"rui"? Of kan het aan de beginnende overgang liggen (ik ben 46) ?
Overigens gebruik ik geen hormonen of andere geneesmiddelen en ben zo gezond als een vis.

kas
15 november 2006, 14:34
Sinds een week of 5 verlies ik meer haar dan gewoonlijk.
Na het haarwassen (1x per 2 dagen) liggen er zo'n 25 haren in de douchebak. Als ik mijn haar 24 uur voor het wassen helemaal goed doorkam (de teltest), liggen er ong. 50 haren in de wastafel. 's Ochtends op mijn kussen een paar haren. Geen zichtbare haren op mijn kleding.
Bij de trektest trek ik er maar een paar haren uit (niet meer dan 3).
Ik heb nog nooit iets van haaruitval gemerkt (of er nog nooit op gelet) en vraag me af of dit normale hoeveelheden zijn.
Mijn haar wordt nergens zichtbaar dunner, breekt niet af en groeit in de lengte normaal.
Wat denken jullie, is dit herfst"rui"? Of kan het aan de beginnende overgang liggen (ik ben 46) ?
Overigens gebruik ik geen hormonen of andere geneesmiddelen en ben zo gezond als een vis.

Bollie,
Als het een seizoensgeb. uitval zou betekenen dat is dit meestal een periode van een paar maanden (ong 3) en groeit het weer gewoon terug.
Ik denk dat 5 weken wat kort is om te kunnen aangeven wat het zou kunnen zijn.
Als het na een paar maanden nog zo is, zou je een arts kunnen raadplegen.
Groet
Kitty