PDA

View Full Version : Fina


Sjakie
10 december 2002, 20:43
Hallo, ik gebruik nu ongeveer 2 jaar Fina en merk nu een gelijdelijke teruggang in de dikte van mijn haar. Weet iemand of dit gebruikelijk is? Het zijn min of meer golfbewegingen. Net als ik denk dat het goed gaat, wordt het weer dunner. Hopelijk is dit onzeker gedoe met duta voorbij.

Groet,

Rocco
17 december 2002, 00:34
Dit is normaal te noemen. Na enkele jaren probeert je lichaam je DHT gehalte op te krikken om je DHT niveau te kunnen compenseren. Je lichaam probeert meer DHT te vormen door meer type 1 5ar om te zetten naar DHT ( Fina stopt alleen type 2 5ar ). En de halveringstijd van Fina is maar 6-8 uren, dit werk ook nadelig omdat je DHT spiegel gaat schommelen na een aantal uur.

Met Duta heb je hier geen last van, beide enzymen 5ar worden geblokt. En de halveringstijd van Duta is extreem lang ( 4 weken ofzo ), zo blijft de blokking van je DHT op een mooie stabiele koers.


Groetjes

Sjakie
17 december 2002, 20:47
Dat klinkt erg goed. Wat zou de beste manier zijn om over te stappen van finasteride op dutasteride? Hoe lang zal het duren voordat duta zijn werk gaat doen? Ik begin wel erg nieuwsgierig te worden naar de resultaten van duta. Zal het ook hergroei veroorzaken. Ik heb begrepen dat jij al bent begonnen. Hou ons op de hoogte.

Groet,

Rocco
19 december 2002, 23:20
Wat zou de beste manier zijn om over te stappen van finasteride op dutasteride?

Gewoon van de ene op de andere dag overgaan op Duta. Dit levert absoluut geen problemen op omdat de beide medicijnen volgens hetzelfde principe werken.

Hoe lang zal het duren voordat duta zijn werk gaat doen?

Binnen een uur ( of 2 ) zit Duta op zijn piekgehalte en doet het zijn werk. Het kan alleen in het begin een week ( of twee ) duren voordat Duta zijn piek bereikt heeft qua DHT blokking en continu op deze lijn van +- 90 % DHT blokking blijft.

Ik begin wel erg nieuwsgierig te worden naar de resultaten van duta. Zal het ook hergroei veroorzaken.

Het levert in ieder geval betere resultaten op dan 5 mg Finasteride. De kans is heel groot dat het de dunne haren die Fina niet kon dikker doen worden, wel dikker kan maken. Als je haren eenmaal dikker zijn, oogt het al alsof je veel meer haar hebt. Maar ja, het is altijd nog een beetje afwachten en zien.

O ja, het stopt je haaruitval wel voor 100 %, deze garantie kan je wel gegeven worden.


Groetjes