PDA

View Full Version : l-lysine


marco
11 december 2002, 12:05
Op de engelse forum site lees je veel over l-lysine 1000mg
dat schijnt ook de haargroei te stimuleren en als je geluk hebt
komt er ook weer wat terug
je kan het overal kopen bij een goede reform zaak
die verkopen meestal de amirikaanse tabletten
heeft iemand hier ervaring mee............

Vince1977
12 december 2002, 01:14
Hoi Marco,

Ik heb geen ervaring met l-lysine, maar volgens mij weet ik wel wat je bedoelt.

l-lysine schijnt het HGH niveau in je lichaam iets op te krikken. HGH is weer een stof die je lichaam zelf aanmaakt en dat ervoor zorgt dat je jong, fit, e.d. blijft. Naarmate je ouder wordt, maak je steeds minder van deze HGH aan en dit zou een van de medeoorzaken van haaruitval zijn (en andere ongemakken van het ouder worden). Enkele dagen geleden stond er op dit forum nog een andere post over HGH.

Kortom, l-lysine zorgt voor een hoger HGH-niveau in je lichaam en dit HGH-niveau zorgt weer voor een betere lichamelijke conditie.

Mocht dit inderdaad de werking zijn die je voor ogen had, dan zou ik me er nog wel even in verdiepen voordat je eraan begint. De werking schijnt toch omstreden te zijn (nauwelijks effectief) en bovendien doet l-lysine zelf niet zo gek veel. Je zou ’t met
L-Arginine samen moeten slikken voor een beetje invloed op je HGH. In theorie hebben deze twee stoffen samen veel meer invloed dan één van de twee apart.

Ben wel benieuwd wat je bevindingen zijn. Succes!

Nate
12 december 2002, 08:34
Ik heb het een 2mnd gebruikt het zijn grote witte tabletten.Het lijkt net of je op een stuk kalk zit te kauwen want slikken lukte me niet, zo groot.
Over de voordelen ervan,nou ik weet het niet of het zo veel bijdraagt.
Je kunt het proberen!;)

rudiratlos
12 december 2002, 14:37
L-lysine en l-arginine zorgen niet voor een toename in groeihormoon...
ja in mega doseringen van 10 gram of meer en dan nog maar een minimale stijging... was het maar waar ...