PDA

View Full Version : Char Margolis


gletscher
5 december 2006, 08:26
Ik kijk niet veel TV programma's maar enkele neem ik speciaal op mede door het feit dat ik vaak verhinderd ben op het moment van uitzending.
Het programma op RTL4, Char het medium, is er een van.
Programma waarin de spiritiste Char lezing houd en, naar zij zegt, in contact komt met de overleden dierbaren door middel van een "reading".
Ik zag gisteren via mijn videospeler alweer de laatste uitzending van dit seizoen. Volgend jaar weer een natuurlijk want de kijkcijfers liegen er niet om. Char is big business.

Zij weet vaak informatie naar boven te halen die zij niet kan weten.
Niet zozeer omdat ik geloof in het "contact met de doden kunnen leggen" door het medium, maar wel door de uitwerking van de "readings" die ze aan mensen geeft, kijk ik. Daar doet ze goed werk mee. Haar beweringen over de doden zijn dan nogal gewaagd, naar mijn mening. Ik meen dan ook te weten hoe daadwerkelijk de vork in de steel steekt.

De vraag is dan ook: hoe doet ze het? Hoe komt ze aan haar informatie over de mensen die ze niet kent. Krijgt ze dit door van de overleden dierbaren, of... is er een andere manier.

Ik zou graag van jullie weten, of je een idee hebt, hoe zij aan haar informate komt en wat je van haar vind.

Mijn dank.

Gletscher.

waterengel
5 december 2006, 09:28
Hallo Gletscher,

Ik denk dat Char heel goed kan lezen bij andere mensen. Dat ze daar een zintuig voor heeft. Dat ze direct contact heeft met het dodenrijk betwijfel ik zelf een beetje. Het letters opnoemen is een kwestie van goed kijken naar de persoon die tegenover je zit. Als ze namelijk een letter goed heeft dan veranderd de uitstraling van zo iemand. Verder denk ik dat je als mens behoorlijk wat verteld door nonverbale communicatie zelfs door energie die om je heen hangt. Dat kunnen mensen als Char mijn inziens goed lezen. Dat het knap is wat ze doet dat staat buiten kijf.

Hmm beetje vaag verhaal misschien maar ik denk dat het zo zo'n beetje werkt. Maar ik ben geen deskundige hoor.

ray
5 december 2006, 10:08
mediums zijn gewoon oplichters.

het is een combinatie van psychologie, een heel hoog EQ en de kennis van bepaalde feitjes die raadselachtig overkomen maar meer met kansberekening te maken hebben.

zo is het dat jij een litteken op je linkerknie hebt!


in de quest of kijk heb ik er een leuk artikel over gelezen, eens zien of ik dat nog weer kan opduikelen.

http://www.skepsis.nl/medium.html

en bovendien hebben ze een keer een echt wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd waarbij een paar mediums readings moest houden over ik dacht 25 mensen.
de 25 mensen moesten later uit al die readings die paar kiezen die bij ze paste.

en ja hoor, het klopte voor geen meter :P

gletscher
5 december 2006, 10:43
Hallo Gletscher,

Ik denk dat Char heel goed kan lezen bij andere mensen. Dat ze daar een zintuig voor heeft. Dat ze direct contact heeft met het dodenrijk betwijfel ik zelf een beetje. Het letters opnoemen is een kwestie van goed kijken naar de persoon die tegenover je zit. Als ze namelijk een letter goed heeft dan veranderd de uitstraling van zo iemand. Verder denk ik dat je als mens behoorlijk wat verteld door nonverbale communicatie zelfs door energie die om je heen hangt. Dat kunnen mensen als Char mijn inziens goed lezen. Dat het knap is wat ze doet dat staat buiten kijf.

Hmm beetje vaag verhaal misschien maar ik denk dat het zo zo'n beetje werkt. Maar ik ben geen deskundige hoor.

Hey Waterengel,
Bedankt voor je reactie, en ik vind hem zeker niet vaag.
De essentie van je opmerking is dat je vind dat de informatie die zij "doorkrijgt" niet van de overledenen afkomstig is, maar van de persoon zelf. Toch?
Zeker geen slechte opmerking.

gletscher
5 december 2006, 10:46
mediums zijn gewoon oplichters.

het is een combinatie van psychologie, een heel hoog EQ en de kennis van bepaalde feitjes die raadselachtig overkomen maar meer met kansberekening te maken hebben.

zo is het dat jij een litteken op je linkerknie hebt!


Dank je wel voor je reactie darkster1981.
Een opmerking die bij je past.

Die kansbereking snap ik niet helemaal.
Zij begint vaak met 2 letters waarvan er een bijna altijd de juiste is.
Aangezien het alfabet 26 letters heeft waarbij de Q niet vaak zal voorkomen bij een nederlandse naam, dan is de kansbereking toch niet van dien aard, dat zij een dergelijke score kan halen.
Of zie ik dat verkeerd?

simbah
5 december 2006, 11:17
Ik geloof zonder enige twijfel in Char. Waarom??? Nu denken de meeste dat ik uit me nek lul, maar ik heb in Kasjmier zelf contact gehad met een geest.

Al had ik in Kashmier geen contact gehad met geest. Dan alsnog geloof ik er heilig in.

simbah
5 december 2006, 11:28
Die kansbereking snap ik niet helemaal.
Zij begint vaak met 2 letters waarvan er een bijna altijd de juiste is.
Aangezien het alfabet 26 letters heeft waarbij de Q niet vaak zal voorkomen bij een nederlandse naam, dan is de kansbereking toch niet van dien aard, dat zij een dergelijke score kan halen.
Of zie ik dat verkeerd?

Beste gletscher. Iemand met goed intuitie kan zelfs dingen niet weten die Char wel wist over de doden. Wij zijn nou eenmaal kritisch en als we iets niet snappen dan keuren we het af. zo keuren we Char ook snel af.

gletscher
5 december 2006, 12:11
Beste gletscher. Iemand met goed intuitie kan zelfs dingen niet weten die Char wel wist over de doden. Wij zijn nou eenmaal kritisch en als we iets niet snappen dan keuren we het af. zo keuren we Char ook snel af.

Dank je wel Simbah voor je bijdrage.
Ik snap inderdaad niet dat zij daadwerkelijk contact met de doden kan hebben. Maar ik keur Char niet af omdat ik haar niet snap. Zij helpt nabestaanden. Dat keur ik erg goed. De vraag is waar zij haar informatie vandaan haalt. Ik heb daar een ander idee over.

Je schrijft dat je zelf contact met een geest hebt gehad. Zou je willen vertellen hoe dat precies in zijn werk ging? En hoe wist je dat je met een geest te doen had?

ray
5 december 2006, 12:53
Dank je wel voor je reactie darkster1981.
Een opmerking die bij je past.

Die kansbereking snap ik niet helemaal.
Zij begint vaak met 2 letters waarvan er een bijna altijd de juiste is.
Aangezien het alfabet 26 letters heeft waarbij de Q niet vaak zal voorkomen bij een nederlandse naam, dan is de kansbereking toch niet van dien aard, dat zij een dergelijke score kan halen.
Of zie ik dat verkeerd?

mensen hebben vaak veelal dezelfde herinneringen, althans de gebeurtenissen kunnen overeenkomen.

zo zullen heftige gebeurtenissen vaak je wel bijstaan terwijl minder belangrijke wat verder in je geheugen liggen.

het ligt er vaak aan hoe je de vraag stelt om een goed antwoord te krijgen.
en als je eenmaal een vraag stelt kun je steeds verder gaan om zo dan zogenaamd iemand te lezen.

en daarnaast kun je natuurlijk ook zorgen dat je informatie op voorhand hebt of dit tijdens de uitzending zoekt.

je moet je altijd afvragen:

"wat zie ik niet"
"wat hoor ik niet"
"wat vertelt ze niet"

ik durf wel te wedden dat char niet meewerkt aan een wetenschappelijk opgezet onderzoek, valt ze meteen door de mand.

simbah
5 december 2006, 12:53
Je schrijft dat je zelf contact met een geest hebt gehad. Zou je willen vertellen hoe dat precies in zijn werk ging? En hoe wist je dat je met een geest te doen had?

Ja hoor;). In Kashmier hebben wij gewoon een eengezinswoning met een een heel groot muur omheen die niet hoger is dan 2 meter denk ik. Elke keer als je naar dat muur ging bij een bepaalde plek dan hoorde je voetstappen, je hoorde duidelijk iemand lopen. Mijn ouders en heel veel andere hebben dat ook opgemerkt. Het is niet iets wat normaal zou kunnen zijn...geruis of iets anders. Het was echt een geest. Totdat wij dat muur hebben verbouwd en toen hoorde je het niet meer. Iemand vertelde mij dat dat geest daar vastzat en nu is bevrijd.

simbah
5 december 2006, 12:54
je moet je altijd afvragen:

"wat zie ik niet"
"wat hoor ik niet"
"wat vertelt ze niet"



ok:cool:

ray
5 december 2006, 12:57
http://www.randi.org/jr/121401.html

hier wordt het een beetje uitgelegd.

kevin
5 december 2006, 13:02
Ik kots van zulke mensen, net als Jomanda. Mede door haar schuld is Silvia ook overleden. Mensen zijn beperkt gemaakt en daarom kunnen we maar een klein gedeelte van onze hersenen gebruiken en de rest niet en niemand kan in de toekomst kijken. Waarom de regering zulke mensen niet opsluit :frusty: :puke:

ray
5 december 2006, 13:09
Ik kots van zulke mensen, net als Jomanda. Mede door haar schuld is Silvia ook overleden. Mensen zijn beperkt gemaakt en daarom kunnen we maar een klein gedeelte van onze hersenen gebruiken en de rest niet en niemand kan in de toekomst kijken. Waarom de regering zulke mensen niet opsluit :frusty: :puke:

ja en sommige mensen kunnen net wat beter gebruik maken van bepaalde delen van de hersenen.

http://www.skepsis.nl/tv-mediums.html


mensen kun je zo makkelijk iets wijs maken, het is gewoon leuk.

wilfried
5 december 2006, 13:42
Alles in het universum bestaat uit energie (trillingen).
Deze energie is eeuwig en kan nooit vernietigd worden, maar gaat over in een andere vorm.
Mensen bestaan uit energie, overledenen bestaan uit diezelfde energie ... kortom ALLES BESTAAT UIT ENERGIE. (zie kwantumfysica)
Als het illusionaire stoffelijke lichaam sterft, leeft deze energie of ons spirituele lichaam of onze ziel ... whatever ... gewoon verder in een andere dimensie, op een ander niveau die voor de gewone sterveling normaal gezien niet zichtbaar is.
De energie van iemand die overleden is kan je echter heel goed opvangen door in je hart te kijken / door intuïtie / door eigen innerlijke wijsheid / door afstemming op je hogere Zelf.

Bijvoorbeeld :
Toen mijn vader 8 jaren geleden overleed bleef zijn energie dag en nacht rond mij 'hangen'. Ik werd er compleet gek van! Als kind werd ik door hem 6 jaren lang zowel lichamelijk, emotioneel en sexueel misbruikt. Na zijn overlijden gingen deze misbruiken gewoon door in de vorm van vele angstige nachtmerries.
Tot een medium mij enkele jaren geleden zei dat mijn vader 'aanwezig' zou blijven omdat hij wachtte op Vergeving.
Dankzij haar woorden stelde ik heel stilaan mijn gesloten hart weer 'open' om Vergeving te schenken aan mijn vader ... en kreeg ik "echt" contact met hem.

Het eerste contact was op een late donkere avond tijdens een
meditatieoefening met 1 kaarsje aan. Ik voelde een zacht windje langs me heen gaan en mijn kaarsje ging uit.
Ik voelde héél duidelijk zijn aanwezigheid.
Urenlang hebben we gepraat en samen gehuild via onze gedachten en ik kreeg alle antwoorden op alle vragen waar ik na zovele jaren zoeken nog steeds geen zinnig antwoord op had kunnen vinden.
Nadien is mijn vader nog enkele keren in mijn dromen geweest om me het Allerbelangrijkste duidelijk te laten voelen ... en dat was zijn liefde voor mij ...
Eindelijk kon ik verder met mijn leven ... en hij met zijn leven aan de 'andere zijde' ... ik zag hoe hij nog éénmaal naar mij wuifde en heel gelukkig door de ingang van de tunnel ging.

Dit is één van mijn véle getuigenissen die voor mij bevestigen dat wij 'informatie' kunnen krijgen uit andere dimensies.
Het is gewoon een kwestie van je hart open te stellen, te luisteren naar je innerlijke wijsheid, je intuïtie, het Hogere in jeZelf ..... net zoals medium Char.

Het boek van Char Het medium : Vragen van de aarde, antwoorden uit de hemel las ik een 2- tal jaartjes geleden.
Ondertussen gingen er al vele spirituele boeken door mijn handen.
Momenteel lees ik het boek Het Jesaja effect geschreven door Gregg Braden.
Medium Char wordt er niet in vernoemd, echter wel vele profeten die ons Boodschappen nalieten en waarvan de Waarheid van deze Boodschappen stilaan bij de mensheid begint door te dringen.
Boodschappen gebracht door profeten zoals : Matteüs, Boedha, Edgar Cayce, Einstein, Gandhi, Kahlil Gibran, Jezus, Johannes, Marcus, Nostradamus, Noach, Thomas, de Maya' s, de Essenen, enz ... Teveel om op te noemen.

Vg.
Karin.:)

Moge je intuïtieve reis je ertoe aanzetten de grootsheid van je eigen ziel
te ontdekken en een leven vol tevredenheid, rust en vreugde te leiden!
CHAR MARGOLIS

ray
5 december 2006, 14:39
lees je wel eens wetenschappelijke artikelen wilfried?

of een docu op discovery of NGC?

zoals jij praat doet me denken aan mensen die in een sekte zitten, lijkt me niet heel gezond.

kevin
5 december 2006, 14:40
Char, Jomanda etc. zijn valse profeten en ga ze AUB niet vergelijken met Ghandi, Jezus etc. :eek:.

wilfried
5 december 2006, 15:01
Hoi Darkster.

Ja, ik lees alle dagen wetenschappelijke artikelen, maar niet de verouderde artikelen van de vorige eeuw, wel hetgene wat onze hedendaagse wetenschappers bewijzen in o.m. de kwantumfysica, de snaartheorie, de chaostheorie, de ethertheorie, enz...
Net zag ik nog een film op internet over levitatie ... heel boeiend.
http://www.xerson.nl/content/view/316/2/

Een sekte ?

:D :D :D ... zeer grappig ...

Karin.

wilfried
5 december 2006, 15:05
Char, Jomanda etc. zijn valse profeten en ga ze AUB niet vergelijken met Ghandi, Jezus etc. :eek:.

Hoi Kevinme.

Char is een medium ... zeker geen profeet ...:confused:

Vg.
Karin.

ray
5 december 2006, 15:49
Hoi Darkster.

Ja, ik lees alle dagen wetenschappelijke artikelen, maar niet de verouderde artikelen van de vorige eeuw, wel hetgene wat onze hedendaagse wetenschappers bewijzen in o.m. de kwantumfysica, de snaartheorie, de chaostheorie, de ethertheorie, enz...
Net zag ik nog een film op internet over levitatie ... heel boeiend.
http://www.xerson.nl/content/view/316/2/

Een sekte ?

:D :D :D ... zeer grappig ...

Karin.

lol dat is wel een beetje verouderd.
ze kunnen dus door geluidsgolven iets laten zweven.
niet echt bijzonder maar het ziet er wel geinig uit.

EMP is dan weer leuker, die vernietigd alleen electronica en geen mensen/gebouwen/dieren.

simbah
5 december 2006, 17:10
ja en sommige mensen kunnen net wat beter gebruik maken van bepaalde delen van de hersenen.

http://www.skepsis.nl/tv-mediums.html


mensen kun je zo makkelijk iets wijs maken, het is gewoon leuk.

Jij gelooft ook echt alles he. Alles als het maar in de krant staat

ray
5 december 2006, 17:18
Jij gelooft ook echt alles he. Alles als het maar in de krant staat

nee ik juist niet. ik sta tegenover heel veel dingen wantrouwend en met alle oplichterij tegenwoordig is dat zeer verstandig.

bovendien heb ik altijd al een interresse voor psychologie en dergelijke gehad waardoor ik ook die mind-fuck spelletjes wel een beetje ken.

kevin
5 december 2006, 17:31
Hoi Kevinme.

Char is een medium ... zeker geen profeet ...:confused:

Vg.
Karin.

Jij bent diegene die ze vergelijkt met profeten :confused:.

Guoy
5 december 2006, 18:05
Ik sluit me bij Kevin en Darkster aan. Dood aan alle mediums! Of media? :confused:

Hier (http://www.parkedsouth.com/season_six/episode_15.html) trouwens één van de beste South Park afleveringen over het medium John Edward die zegt met geesten te praten enzo. Voor alle mensen die denken dat mediums de waarheid spreken is dit wel een leuk filmpje. Neem jezelf eens met een korreltje zout. Als mensen toch niet deze 20 minuten kunnen doorkomen hieronder één van de mooiste dialogen. :)

Stan:Hey uh, I need to ask you a big favor. You, you did a reading on my best friend and uh, well you kind of messed him up.

John Edward:Oh. [pulls out a card from his pocket and reads aloud] The John Edward show is not liable for opinions and materials given for entertainment purposes only. [silence for a few seconds]

Stan:Look, my friend Kyle won't fly back home to Colorado. All I need you to do is just talk to him and tell him, you know, the whole talking to dead people isn't for real.

John Edward:Maybe it is for real.

Stan:Right, but it's not. It's a trick you do and I need you to just let my friend Kyle know that so he can go on with his life.

John Edward:Look, people have the right to be skeptical. I really hear voices in my head.

Stan:Yes. We all hear voices in our heads. It's called "intuition." Get over yourself and tell my friend it's just for fun.

John Edward:Look, what I do doesn't hurt anybody. I give people closure and help them cope with life.

Stan:No, you give them false hope and a belief in something that isn't real.

John Edward:But I'm a psychic.

Stan:No dude, you're a douche.

John Edward:I'm not a douche! What if I really believe that dead people talk to me?

Stan:Then you're a stupid douche

John Edward:I think I've had of your bullying me! Get out of my house or I'll runs upstairs, lock myself in my panic room and call the police!

Stan:I'm nine years old.

John Edward:I'm not talking to your friend and I'm not a douche! [runs up the stairs and towards his room] You'd better get out of my house, 'cause I'm gonna call the police!


EN


Stan:I'm saying this to you, John Edward, you are a liar, you are a fake, and you are the biggest douche ever!

John Edward:Everything I tell people is positive and gives them hope! How does that make me a douche?!

Stan:Because the big questions in life are tough: Why are we here? Where are we from? Where are we going? But if people believe in asshole douchey liars like you, we're never gonna find the real answer to those questions. You aren't just lying, you're slowing down the progress of all mankind, you douche.


En tot conclusie de traditionele wijze les. :) :



Stan:You see, I learned something today. At first I thought you were all stupid, listening to this douche's advice, but now I understand that you're all here because you're scared. You're scared of death and he offers you some kind of understanding. You all want to believe in it so much, I know you do. You find comfort in the thought that your loved ones are floating around trying to talk to you, but thnk about it: Is that really what you want? To just be floating around after you die, having to talk to this asshole? [the audience is listening] We need to recognize this stuff for what it is: magic tricks. Because whatever's really going on in life and in death is much more amazing than this douche. [more audience listening, reflection. Kyle is present. One man claps, then others clap with him, then murmurs are heard]

Tiuri
6 december 2006, 11:18
Char is een oplichter. In Amerika ook al meerdere malen door de mand gevallen. Ze krijgt veel informatie door van medewerkers die van tevoren in de makeup etc. zogenaamd geïnteresseerd met de gasten praten. Intussen wordt alles doorgespeeld aan Char. Verder is het cold reading (http://www.skepsis.nl/tv-mediums.html), daar is ze aardig goed in.

Dat toch veel mensen geloven in overduidelijke oplichters is sociologisch gezien vrij makkelijk te verklaren. Veel mensen vinden hun eigen leven wat saai en willen graag wat magie toevoegen aan de dagelijkse sleur. Je ziet hetzelfde gebeuren hier op HaarWeb, hoe vaak komt het niet voor dat men massaal gelooft in scams.

Ook heeft de secularisatie uitgewezen dat mensen simpelweg niet zo goed zonder geloof kunnen functioneren, waardoor ze hun toevlucht zoeken naar een individuele manier van geloof belijden. Kennelijk kan men niet zo goed tegen de gedachte dat het leven zinloos is en dat er hierna niets meer is.

kevin
6 december 2006, 13:02
Kennelijk kan men niet zo goed tegen de gedachte dat het leven zinloos is en dat er hierna niets meer is.

Waarom zou je je dan druk maken om haarverlies, mensen, politiek, uiterlijk, liefde etc. etc. Als iemand zo denkt, jaag dan maar meteen een kogel door het hoofd, het liefst 2 voor de zekerheid, want kennelijk snap je er dan echt niks van :eek:.

Grover
6 december 2006, 13:04
Alles in het universum bestaat uit energie (trillingen).

Ik onderschrijf volledig wat Wilfried/Karin zegt in Alles in het universum bestaat uit energie (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=115517&postcount=15)

Ik kan me goed voorstellen dat mensen niet 'snappen' dat er mensen bestaan die zo duidelijk contact kunnen hebben met overledenen zoals mediums. Het valt ook niet te 'snappen', want 'snappen' doe je op rationeel niveau. Het kunnen 'vatten' van zaken zoals mediums ed, heeft te maken met je eigen bewustzijn, de mate van ontwikkeling op intuïtief/spiritueel niveau. Het is overduidelijk dat er in deze discussie mensen deelnemen die rationeel bijzonder ontwikkeld zijn en mensen die spiritueel bijzonder ontwikkeld zijn... ben benieuwd of dat deze keer samengaat. ;)

Het heeft -voor mij althans- zeer weinig zin om te gaan speculeren over de zuiverheid van iemand, in dit geval een medium zoals Char. Ook heeft het weinig zin elkaar te proberen overtuigen van je eigen waarheid : het enige wat je kan doen is je eigen ervaringen delen en daarom vind ik het verhaal van Karin ook een bijzonder waardevolle inbreng in deze discussie.

Ik begrijp dat er mensen zijn die bijv. niet kunnen begrijpen dat er mensen zijn die in de toekomst kunnen kijken. Ik hoop niet dat de regering mij ook gaat opsluiten, want ikzelf ben nl. ook in staat om in de toekomst te kunnen kijken... :)

Ik begrijp de enorme weerstand die er bij sommige mensen heerst als het gaat over dit soort onderwerpen, maar als de Sekte van Karin nog lotgenoten zoekt die in de toekomst kunnen kijken, contact kunnen maken met overledenden, enz : dan wil ik me bij deze graag aanmelden...

AnthonieH
6 december 2006, 13:55
Ik begrijp dat er mensen zijn die bijv. niet kunnen begrijpen dat er mensen zijn die in de toekomst kunnen kijken. Ik hoop niet dat de regering mij ook gaat opsluiten, want ikzelf ben nl. ook in staat om in de toekomst te kunnen kijken... :)Dan weet je toch wel vantevoren of ze dat ook gaan doen?

Ik kan trouwens wel wat hulp gebruiken met mijn aandelen :P

ray
6 december 2006, 14:44
Dan weet je toch wel vantevoren of ze dat ook gaan doen?

Ik kan trouwens wel wat hulp gebruiken met mijn aandelen :P

ja ik ook, kunnen die geesten me ook ff helpen met wat tentamens en zo :cool:

en dan zou ik graag nog wat naaktfoto's willen van mijn oude buurmeisje als dat niet teveel gevraagd is :P

wilfried
6 december 2006, 16:10
Ik
Ik ben een lichtkind
En heb dit altijd al geweten
Ik wist
Maar mocht niet delen
Ik, mijn kern
Mocht zich niet laten zien
Ouders, leeftijdsgenootjes
En anderen
Zij snapten mij niet
Dus bazelde ik

Ik
Ik bazel
Stop mijn waarheid weg
Ik zoek nieuwe waarheden
Niet de mijne
En pas me steeds aan
Ik
Ik ben niet ik
En weet niet wie ik wel ben
Ik doe maar mee
En voel me bang en onzeker

Ik
Ik ga op zoek
Op zoek naar mezelf
Op zoek naar mijn kern
Verschillende mensen
Verschillende gebeurtenissen
Komen op mijn pad
En wijzen mij de weg
Langzaam kom ik dichterbij
Dichter bij mijn kern
En ik voel me blij

Ik
Ik ben een lichtkind
En geniet van de mensen om mij heen
Steeds meer mensen zoals ik
Ook zij weten
Weten lichtkind te zijn
En ik voel me thuis
Ik voel mijn liefde
Ik voel mijn kracht
Ik voel mijn licht
En wil dit uitstralen

Jij
Ja jij
Ook jij bent een lichtkind
Voel hoe mijn licht
Jouw hart aanraakt
Voel hoe we samen trillen
Op licht
Op liefde
Op thuis
Ik ben jou
Jij bent mij
Wij zijn één !

Karin.
:) :)

Guoy
6 december 2006, 17:13
Waarom zou je je dan druk maken om haarverlies, mensen, politiek, uiterlijk, liefde etc. etc.

Juist omdat dit het enige leven is lijkt het me logisch om je hier druk om te maken. Als er hierna een nieuwe kans is dan zou ik het laten voor wat het is.

Als iemand zo denkt, jaag dan maar meteen een kogel door het hoofd, het liefst 2 voor de zekerheid, want kennelijk snap je er dan echt niks van :eek:

Het leven kan ook leuk zijn zonder dat het een mening heeft. :) Zelfmoord is niet gelijk de oplossing.

Guoy
6 december 2006, 17:20
Ik onderschrijf volledig wat Wilfried/Karin zegt in Alles in het universum bestaat uit energie (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=115517&postcount=15)

Ik kan me goed voorstellen dat mensen niet 'snappen' dat er mensen bestaan die zo duidelijk contact kunnen hebben met overledenen zoals mediums. Het valt ook niet te 'snappen', want 'snappen' doe je op rationeel niveau. Het kunnen 'vatten' van zaken zoals mediums ed, heeft te maken met je eigen bewustzijn, de mate van ontwikkeling op intuïtief/spiritueel niveau. Het is overduidelijk dat er in deze discussie mensen deelnemen die rationeel bijzonder ontwikkeld zijn en mensen die spiritueel bijzonder ontwikkeld zijn... ben benieuwd of dat deze keer samengaat. ;)

Het heeft -voor mij althans- zeer weinig zin om te gaan speculeren over de zuiverheid van iemand, in dit geval een medium zoals Char. Ook heeft het weinig zin elkaar te proberen overtuigen van je eigen waarheid : het enige wat je kan doen is je eigen ervaringen delen en daarom vind ik het verhaal van Karin ook een bijzonder waardevolle inbreng in deze discussie.

Ik begrijp dat er mensen zijn die bijv. niet kunnen begrijpen dat er mensen zijn die in de toekomst kunnen kijken. Ik hoop niet dat de regering mij ook gaat opsluiten, want ikzelf ben nl. ook in staat om in de toekomst te kunnen kijken... :)

Ik begrijp de enorme weerstand die er bij sommige mensen heerst als het gaat over dit soort onderwerpen, maar als de Sekte van Karin nog lotgenoten zoekt die in de toekomst kunnen kijken, contact kunnen maken met overledenden, enz : dan wil ik me bij deze graag aanmelden...

Niet alles in het universum bestaat uit energie. Je hebt om te beginnen materie nodig. (Energie = massa keer lichtsnelheid in het kwadraat) Daarnaast, wat loop je nou te blaten over mediums die de waarheid spreken? Lees die post van Tiuri hierboven nogmaals over cold reading. Kijk ook de South Park aflevering hierover. Het wordt daar allemaal geniaal makkelijk en leuk uitlegegd hoe mediums werken. Je schrijft hierover alsof je beide posts totaal hebt genegeerd.

En ja.... ik kan ook in de toekomst kijken, en ja.... met een paar cursussen van Char en John Edward ben ik ook zo een medium. Big deal.

Guoy
6 december 2006, 17:25
Ik
Ik ben een lichtkind
En heb dit altijd al geweten
Ik wist
Maar mocht niet delen
Ik, mijn kern
Mocht zich niet laten zien
Ouders, leeftijdsgenootjes
En anderen
Zij snapten mij niet
Dus bazelde ik

etc...


Liefdesgedichten alstjeblieft naar elkaar PMen. Hier schiet verder niemand iets mee op.

wilfried
6 december 2006, 19:04
Liefdesgedichten alstjeblieft naar elkaar PMen. Hier schiet verder niemand iets mee op.

Hey Guoy.

Oei, oei, ... daar gaan we weer ...:D

Guoy, het is een prachtig spiritueel gedichtje, absoluut geen liefdesgedicht.:D
Een spiritueel gedicht is bedoeld voor innerlijke groei, voor bewustzijnsvergroting, voor inzichten ... die je helpen leiden naar je Ware Zelf.
Zelf heb ik mappen vol met spirituele gedichten, citaten en spreuken.:cool:
Op onderstaande link "Gedichten die mij Raken" vind je meerdere héle mooie spirituele gedichten, o.a. ook het gedicht : "Ik ben een lichtkind" geschreven door Mirjam Gerrits.

Alvast veel leesplezier gewenst, Guoy.
http://home.tiscali.nl/runningfox/overigeartikelen/gedichtenindex.htm

Groetjes,
Karin.:)

gletscher
6 december 2006, 19:46
Beste haarweb lotgenoten.

Het wordt hoog tijd dat ik even de haarweb-politiepet opzet. Ik heb een duidelijk item geopend over Char Margolis, en bedank iedereen die zijn of haar serieuze bijdrage levert waarbij direct een antwoord op mijn vragen gegeven wordt. Nu zie ik hier weer allerlei flauwekul verschijnen, over een mening dat alles in het universum uit energie bestaat, toekomst voorspellingen, lichtkinderen, gedichten meer van dat off-topic gezwam. Er zijn genoeg andere topics waar je naar hartenlust dat soort opmerkingen kunt plaatsen, maar alstublieft NIET HIER. Dit item beschouw ik even als mijn item en speel dan daar ook even de haarweb-politie over weliswaar zonder moderator bevoegdheid, wat ik ook niet wil. Samenvattend mag ik concluderen dat ik tot nu toe 3 antwoorden van diverse mensen heb mogen ontvangen:

1. Char is een oplichtster en verkrijgt haar info via de medewerkers van het programma en de rest doet ze via cold reading.
2. Char verkrijgt haar info via intuitie van degene waar ze de reading voor doet.
3. Char krijgt haar info doorgegeven via de doden, trillingen, universum of wat dan ook. In ieder geval allemaal onbewijsbaar. Je moet erin geloven zullen we maar zeggen.

AD1. Deze reacies kan ik gedeeltelijk begrijpen. Ze weet namelijk nooit of degene waar ze de naam van doorkrijgt een overleden of een levend persoon is. Alles wat ze verteld doet sterk de indruk geven dat het cold reading is.

AD3. Dit is eigenlijk hetzelfde als waar de wereldgeloven ons doen vastlopen. Grote delen moet je geloven. Uiteraard heeft ieder geloof goede regels. Hoe je een beter mens wordt. Maar geloven bevatten voor een groot deel beweringen waarvan sterk de vraag is of het waar is, of dat er ooit een antwoord op komt. Bijvoorbeeld: leven na de dood.

AD2. In het leven is lang niet alles zwart of wit. Zowel 1 als 3 hierboven zijn erg zwart/wit gesteld. Op het gebied van intuïtie is namelijk heel veel mogelijk. In onze maatschappij leren wij van jongs af aan eigenlijk om onze intuïtieve vermogens zo weinig mogelijk te gebruiken. Er zijn trainingen beschikbaar om onze intuïtieve krachten op te bouwen. Je zal verbaast staan wat je er mee kan bereiken.
En het mooie van dergelijke trainingen is: iedereen kan het en iedereen kan vrij eenvoudig zijn/haar intuïtieve kracht sterk opbouwen.

En het mooie is: het is allemaal gratis te verkijgen. Via internet. Belangeloos. De vraag is: ben je bereid hier open voor te staan en dit een keer uit te proberen? Gewoon thuis, kost je geen cent behalve je standaard internet kosten. Ja? Dan zal je wellicht voorgoed anders tegen Char aankijken.

ray
6 december 2006, 19:55
hallo, je komt hier aankakken met char en je verwacht dat mensen die rotzooi als zoete koek slikken?

probeer het eens op het tokkie-forum of jamanda weet raad.
hoeveel bewijs wil je nog meer dat die heks gewoon een oplichtster is?:crybaby:

kevin
6 december 2006, 21:21
Juist omdat dit het enige leven is lijkt het me logisch om je hier druk om te maken. Als er hierna een nieuwe kans is dan zou ik het laten voor wat het is.

Druk maken om wat? Het leven is toch zinloos? Alles wat je doet, moet zo goed mogelijk voor jezelf zijn, schijt aan iedereen, doen wat je wil en lekker egoistisch zijn, want het maakt toch niet uit wat je doet :confused:.

Het leven kan ook leuk zijn zonder dat het een mening heeft. :) Zelfmoord is niet gelijk de oplossing.

Ik zie zelfmoord als de enige optie voor zulke mensen. Dit soort gedachtegangen stimuleert het verneukeratieve van de mens. Mensen die zo denken hebben ik een schijthekel aan en kunnen voor mij part diep in de grond verdwijnen. Wat heb je er nou aan zulke mensen, helemaal niets.

wilfried
6 december 2006, 23:14
Beste haarweb lotgenoten.
Nu zie ik hier weer allerlei flauwekul verschijnen, over een mening dat alles in het universum uit energie bestaat

Hallo Gletscher

Heb je het boek van Char Het medium : Vragen van de aarde, antwoorden uit de hemel, nog bij de hand?
Wil je dan a.u.b. eens eventjes kijken onder hoofdstuk 4 pg. 54 : Je eigen energie - duimafdruk.
Ook hoofdstuk 12 op pg. 134 : Gebruik de kracht van je gedachten.

Groetjes,
Karin.:)

BomB
7 december 2006, 04:12
Meestal vallen deze lieden na een aantal jaren helaas door de mand, ze worden algeheel ongeloofwaardig omdat ze dan al heel wat fouten hebben gemaakt.
Ze kunnen veel gegevens misschien te weten komen mbv een privé detectivebureau of er zijn misschien namen registers van begraafplaatsen of genealogie sites geraadpleegd of wat voor databases er ook moge bestaan bekeken. Ook weten we niet of er al voorgesprekken zijn geweest. In de buurt al stiekem wat rondgevraagd.

Volgens mij kun je er het beste achter komen door zelf alles te liegen tegen haar of hem. Zo was er vroeger op de radio het zwarte gat van veronica met radio dj bart van leeuwen. Een mevr, misschien een kaartlegster of zo (weet ik niet meer), voorspelde zijn toekomst. Welke vrouw, trouwen en kinderen etc. hij zou krijgen. Aan het einde zei dj bart, Ik ben homo! Iedereen lachen.

Ik vertrouw mijn eigen intuïte in iedergeval voor geen centimeter. Ik ben ook een echte Donald Duck, atijd pech dus -->ik gebruik daarom mijn eigen intuïtie niet want ik heb daar dus niks aan en moet verstandelijk nadenken. Gebruik de verkeersregels en ga niet op intuïttie af of er bv iets aankomt.

Meten is weten, intuïtie is gokken.
---------------------------------------------------------

Er is waarsch. geen leven na de dood. De wens is de vader van de gedachte
denk ik.

gletscher
7 december 2006, 08:21
hallo, je komt hier aankakken met char en je verwacht dat mensen die rotzooi als zoete koek slikken?

probeer het eens op het tokkie-forum of jamanda weet raad.
hoeveel bewijs wil je nog meer dat die heks gewoon een oplichtster is?:crybaby:

Nee, ik verwacht totaal niet dat ik hier alleen maar mensen krijg die Char "slikken als zoete koek". Ik zoek ook geen antwoord omdat ik dat voor mezelf gevonden heb. Ik vraag slechts de mening van anderen, welke richting dat ook uitgaat. Dat behoeft echt niet mijn mening over Char te zijn. Maar ik bekijk het wel vanuit een bepaald perspectief.
Ik kan helaas geen troost vinden in bijvoorbeeld een katholieke of protestantse kerk, islam, boeddisme, of wat voor een traditioneel geloof dan ook.
Deze instanties bieden mij absoluut geen troost indien een dierbare mij ontnomen wordt. En blijkbaar met mij vele anderen. Het mooie van Char vind ik dat zij een manier heeft gevonden om bepaalde mensen wel troost te bieden. En ik zie weinig verschil op de manier zoals zij dat doet of zoals een kerk/geloof dat doet. Het is allemaal een kwestie van "geloven", ongeacht dat in alle gevallen de waarheid best wel eens ergens anders kan liggen.

Met jou opmerkingen zul je mensen die lijden onder het verlies van een dierbare echt geen verlichting bieden in hun situatie. Zolang Char dat wel kan en doet, heeft zij in haar leven veel meer bereikt dan jij met je zwartgallige kijk op het leven, en dan heb ik het echt niet alleen over dit topic. Ik weet niet of je altijd op een dergelijk wijze in het leven staat maar ik vermoed dat het je weinig meer gaat opbrengen dan eenzaamheid.
Succes ermee.

gletscher
7 december 2006, 08:27
Hallo Gletscher

Heb je het boek van Char Het medium : Vragen van de aarde, antwoorden uit de hemel, nog bij de hand?
Wil je dan a.u.b. eens eventjes kijken onder hoofdstuk 4 pg. 54 : Je eigen energie - duimafdruk.
Ook hoofdstuk 12 op pg. 134 : Gebruik de kracht van je gedachten.

Groetjes,
Karin.:)

Ja, en?
De vraag hier is wat de haarweb bezoekers denken over hoe Char haar informatie verkrijgt en hoe er over haar gedacht wordt. Dat mag lijnrecht tegenover haar uitleg in d'r boeken staan.

Ik vraag niet naar boekcitaten.

Gletscher.

wilfried
7 december 2006, 11:18
Ja, en?
De vraag hier is wat de haarweb bezoekers denken over hoe Char haar informatie verkrijgt en hoe er over haar gedacht wordt. Dat mag lijnrecht tegenover haar uitleg in d'r boeken staan.

Ik vraag niet naar boekcitaten.

Gletscher.

Beste Gletscher.

Char maakt gebruik van haar intuïtie.
Intuïtie is ons aangeboren zesde zintuig waardoor wij met andere dimensies in verbinding kunnen komen.
Char is volgens mij een oude ziel met heel veel innerlijke wijsheid en hierdoor had zij deze intuïtieve krachten al op hele jonge leeftijd.
Iedereen heeft deze krachten in zich en iedereen heeft de mogelijkheid om deze te ontwikkelen.
De meeste mensen gebruiken deze intuïtie jammer genoeg weinig of helemaal niet omdat zij geleerd hebben om onze gevoelens over dingen te wantrouwen.
De meesten geloven alleen maar hun logische hersenen en negeren hun intuïtieve kant.
Zelf heb ik geleerd om logica en intuïtie samen te gebruiken, dat werkt (voor mij) het beste.

Char heeft van jongs af aan haar intuïtie leren ontwikkelen met hulp van andere mediamiek begaafden, maar vooral door haar geloof in het het Hogere in jeZelf.
En hoe meer ze ervan overtuigd raakte dat ze het kon, hoe beter de communicatie verliep met andere dimensies.
Het is enkel en alleen door je af te stemmen op het Hogere in jeZelf dat je naar plaatsen kan gaan waar je met je verstand nooit kan komen.

Zelf heb ik geleerd om op mijn gezond verstand en intuïtie te vertrouwen.
Ik volg mijn eigen weg met een heel groot vertrouwen in het Hogere in meZelf.
Mijn intuïtie heeft me al dikwijls voorkomen om domme fouten te maken.
Onlangs heeft m' n intuïtie me voorkomen dat mijn huwelijk op de klippen liep na meer dan 21 jaren.
Ook al was het verbreken van een 'voor mij' toch wel "heel bijzondere vriendschap" zeer pijnlijk ... het troost me dat ik toen de juiste keuze heb gemaakt ... maar hij zal voor altijd een héle bijzondere plaats hebben in mijn hart.
... Je zal wel begrijpen wat ik hiermee bedoel ...

Gletscher, en verder maakt het toch niet uit hoe de haarwebbers over Char denken.
Je schrijft dat jij je antwoorden over Char al voor jezelf hebt gevonden.
En dat is toch het belangrijkste ... is het niet ... dat JIJ het antwoord vind in het Hogere in jeZelf ... want alleen daar vind je de Waarheid ...

Sorry voor het effe of-topic gaan ... zo meteen ga ik volledig of-topic omdat de computer (tijdelijk) moet ingebracht worden voor wat vernieuwingen.

Liefs,
Karin.:)

simbah
7 december 2006, 11:24
Ik kan helaas geen troost vinden in bijvoorbeeld een katholieke of protestantse kerk, islam, boeddisme, of wat voor een traditioneel geloof dan ook.
Ben je troost gaan zoeken op een website over islam of ook een keertje langs de moskee geweest en gepraat met de Imam?

ray
7 december 2006, 11:35
:crybaby:

ik durf te wedden dat als ik door char ingestraalde kamelenpis te koop zet voor allerlei kwaaltjes dat een substantieel deel van de haarwebbers hier dat ook echt op hun kop gaat smeren

:crybaby:

als iemand echt in contact zou kunnen staan met een andere dimensie, denk je dan echt dat zo'n persoon de media opzoekt?

hallo mensen, een beetje zelf denken is niet eng hoor!

wilfried
7 december 2006, 13:30
Ik onderschrijf volledig wat Wilfried/Karin zegt in Alles in het universum bestaat uit energie (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=115517&postcount=15)

Ik kan me goed voorstellen dat mensen niet 'snappen' dat er mensen bestaan die zo duidelijk contact kunnen hebben met overledenen zoals mediums. Het valt ook niet te 'snappen', want 'snappen' doe je op rationeel niveau. Het kunnen 'vatten' van zaken zoals mediums ed, heeft te maken met je eigen bewustzijn, de mate van ontwikkeling op intuïtief/spiritueel niveau. Het is overduidelijk dat er in deze discussie mensen deelnemen die rationeel bijzonder ontwikkeld zijn en mensen die spiritueel bijzonder ontwikkeld zijn... ben benieuwd of dat deze keer samengaat. ;)

Het heeft -voor mij althans- zeer weinig zin om te gaan speculeren over de zuiverheid van iemand, in dit geval een medium zoals Char. Ook heeft het weinig zin elkaar te proberen overtuigen van je eigen waarheid : het enige wat je kan doen is je eigen ervaringen delen en daarom vind ik het verhaal van Karin ook een bijzonder waardevolle inbreng in deze discussie.

Ik begrijp dat er mensen zijn die bijv. niet kunnen begrijpen dat er mensen zijn die in de toekomst kunnen kijken. Ik hoop niet dat de regering mij ook gaat opsluiten, want ikzelf ben nl. ook in staat om in de toekomst te kunnen kijken... :)

Ik begrijp de enorme weerstand die er bij sommige mensen heerst als het gaat over dit soort onderwerpen, maar als de Sekte van Karin nog lotgenoten zoekt die in de toekomst kunnen kijken, contact kunnen maken met overledenden, enz : dan wil ik me bij deze graag aanmelden...

Hoi Grover.

Ik onderschrijf volledig wat jij zegt, het is exact hetgene wat ik ook 'ervaar'
Is Char een oplichtster : ja of neen?
Het interesseert me gewoonweg niet, het interesseert mij ook niet hoe anderen over Char denken.
Het boek dat door haar geschreven is : Char het medium, Vragen van de aarde, antwoorden uit de hemel, heb ik enkele jaartjes geleden met veel interesse gelezen.
Ik heb eruit gehaald wat 'voor mij' belangrijk is : mijn Waarheid.
Deze Waarheid helpt me om het hogere in meZelf te vinden, datgene binnenin me wat eeuwig en pure Liefde is.

Het contact hebben met andere dimensies, of hoe je het ook wil noemen, valt gewoonweg niet te snappen ... totdat je het ZELF hebt mogen ervaren.
We denken dat wij in de wereld leven, maar in Werkelijkheid leeft de wereld in ons.

Spirituele groetjes,
Karin.:)

flappie
7 december 2006, 14:23
Ik zat ff snel door deze thread heen te lezen en las iets over de ether theorie. Deze was toch al bijna 100 jaar geleden door Einstein ontkracht? (dacht met een of ander experiment om te kijken hoe snel licht zich voortbeweegt op verschillende plaatsen op de aarde). Nja, boeit ook niet zo..

Ik kan me opzich wel voorstellen dat mensen heil zoeken in alternatieve ideeën, waar alles uit bestaat, wat de reden is van ons bestaan etc. Maar om de een of andere rede begint het mij toch altijd wel te kriebelen als mensen die ideeën willen beargumenteren met natuurkundige theorieën die ze toevallig een keertje op een site voorbij hebben zien gaan (of in een boek gelezen etc). Natuurkunde heeft geen fuck met liefde of wat dan ook te maken. Het is "simpele" logica en is absoluut niet spiritueel.
Dat wanneer je bijv. doodgaat en verder zou leven als een andere energie vorm, zou ik me misschien kunnen voorstellen, maar dan wel als het natuurkundig mogelijk is (wat dan ongetwijfeld het geval ook wel zal zijn).

Ow Gouy, over dat niet alles energie is. Volgens mij wel :P. Dat je die formule zo mooi naar voren tovert is leuk, maar het kan dus ook betekenen dat er eerst energie was, voordat massa was ontstaan.

Guoy
7 december 2006, 16:13
Druk maken om wat? Het leven is toch zinloos? Alles wat je doet, moet zo goed mogelijk voor jezelf zijn, schijt aan iedereen, doen wat je wil en lekker egoistisch zijn, want het maakt toch niet uit wat je doet :confused:. Ik zie zelfmoord als de enige optie voor zulke mensen. Dit soort gedachtegangen stimuleert het verneukeratieve van de mens. Mensen die zo denken hebben ik een schijthekel aan en kunnen voor mij part diep in de grond verdwijnen. Wat heb je er nou aan zulke mensen, helemaal niets.

Hee Kevin, ik denk dat we weer eens langs elkaar praten. Wat ik, en ik denk ook Tiuri probeert te zeggen met "het leven is zinloos", is dat het naar onze mening geen achterliggende gedachte heeft. Natuurlijk zijn er altijd thema's als liefde, geluk e.d. die het leven leuk kunnen maken. Maar ik leef bijvoorbeeld niet goed omdat ik een wit voetje bij God wil halen. Ik denk dat er na dit leven niets is. :) En juist omdat ik dat gevoel heb hecht ik extra veel waarde aan bepaalde dingen. Met "het leven is zinloos" wil ik niet een apathische egoistische manier van leven goedkeuren wat jij misschien wel denkt dat ik wil.

Guoy
7 december 2006, 16:23
Ow Gouy, over dat niet alles energie is. Volgens mij wel :P. Dat je die formule zo mooi naar voren tovert is leuk, maar het kan dus ook betekenen dat er eerst energie was, voordat massa was ontstaan.

Ja dat weet ik. :) Maar ik heb er gewoon een hekel aan als mensen met zinnen aankomen als "alles is energie" en deze gebruiken als vrijbrief om de meest onbewezen zweverige zaken als waarheid te verkondigen.

Ik probeer gewoon te zeggen dat je altijd massa en snelheid nodig hebt voor energie. Het maakt mij niet uit wie de kip en wie het ei is. Zinnen als "alles is energie" komen voor een leek misschien heel intelligent over maar in werkelijkheid is het dat niet. Het is vrij vaag en nietszeggend. En dat is het enge van deze en ook de New Age thread: Mensen gaan gewoon vage zinnen neerplompen (liefst in dichtvorm), daarop voortbouwen en net zolang doorgaan tot iedereen de draad kwijt is. I mean honestly....... lichtkinderen :eek:

DHTkiller
7 december 2006, 16:54
Ow Gouy, over dat niet alles energie is. Volgens mij wel :P. Dat je die formule zo mooi naar voren tovert is leuk, maar het kan dus ook betekenen dat er eerst energie was, voordat massa was ontstaan.Het vroege heelal (minder dan een seconde oud!) wordt gekenmerkt door een extreem hoge temperatuur (10 tot de macht 30 Kelvin) en dichtheid (10 tot de macht 90 gram/cm3). Op dat moment zijn er wel deeltjes zoals de quarks (de bouwstenen van de protonen en de neutronen) actief en de leptonen (de bouwstenen van oa. de elektronen).

In feite is alles energie. Materie wordt ook wel bevroren energie genoemd, een kleine hoeveelheid ervan is gelijk aan heel veel energie (E=m.c²). Andersom is dus heel veel energie gelijk aan geringe materie (M=e/c²).

Grote hoeveelheden energie komen vrij bij kernexplosies en fusieprocessen in sterren. De grootste hoeveelheden energie komen vrij bij materie die opgeslokt worden door zwarte gaten.

flappie
7 december 2006, 17:04
Ja dat weet ik. :) Maar ik heb er gewoon een hekel aan als mensen met zinnen aankomen als "alles is energie" en deze gebruiken als vrijbrief om de meest onbewezen zweverige zaken als waarheid te verkondigen.

Ik probeer gewoon te zeggen dat je altijd massa en snelheid nodig hebt voor energie. Het maakt mij niet uit wie de kip en wie het ei is. Zinnen als "alles is energie" komen voor een leek misschien heel intelligent over maar in werkelijkheid is het dat niet. Het is vrij vaag en nietszeggend. En dat is het enge van deze en ook de New Age thread: Mensen gaan gewoon vage zinnen neerplompen (liefst in dichtvorm), daarop voortbouwen en net zolang doorgaan tot iedereen de draad kwijt is. I mean honestly....... lichtkinderen :eek:
My thoughts excactly :)

Tiuri
7 december 2006, 17:32
Hee Kevin, ik denk dat we weer eens langs elkaar praten. Wat ik, en ik denk ook Tiuri probeert te zeggen met "het leven is zinloos", is dat het naar onze mening geen achterliggende gedachte heeft. Natuurlijk zijn er altijd thema's als liefde, geluk e.d. die het leven leuk kunnen maken. Maar ik leef bijvoorbeeld niet goed omdat ik een wit voetje bij God wil halen. Ik denk dat er na dit leven niets is. :) En juist omdat ik dat gevoel heb hecht ik extra veel waarde aan bepaalde dingen. Met "het leven is zinloos" wil ik niet een apathische egoistische manier van leven goedkeuren wat jij misschien wel denkt dat ik wil.Goed verwoord! :)

kevin
7 december 2006, 19:35
Hee Kevin, ik denk dat we weer eens langs elkaar praten. Wat ik, en ik denk ook Tiuri probeert te zeggen met "het leven is zinloos", is dat het naar onze mening geen achterliggende gedachte heeft. Natuurlijk zijn er altijd thema's als liefde, geluk e.d. die het leven leuk kunnen maken. Maar ik leef bijvoorbeeld niet goed omdat ik een wit voetje bij God wil halen. Ik denk dat er na dit leven niets is. :) En juist omdat ik dat gevoel heb hecht ik extra veel waarde aan bepaalde dingen. Met "het leven is zinloos" wil ik niet een apathische egoistische manier van leven goedkeuren wat jij misschien wel denkt dat ik wil.

En waarom denk je dat het leven geen achterliggende betekenis heeft?

gletscher
7 december 2006, 19:52
Is Char een oplichtster : ja of neen?
Het interesseert me gewoonweg niet, het interesseert mij ook niet hoe anderen over Char denken.
Karin.:)

Mag ik dan vragen waarom je op mijn topic reageert!?!??!
:crybaby:

another
7 december 2006, 23:28
oke, even ontopic dan.

De wetenschap heeft bewezen dat wat Char doet waar is.
Ze beoefend het placebo effect.

Char zegt (zonder directe woorden) wat de persoon wil horen, deze neemt de woorden van de expert over als feit, voelt zich daardoor beter.

flappie
7 december 2006, 23:40
oke, even ontopic dan.

De wetenschap heeft bewezen dat wat Char doet waar is.
Ze beoefend het placebo effect.

Char zegt (zonder directe woorden) wat de persoon wil horen, deze neemt de woorden van de expert over als feit, voelt zich daardoor beter.
Waar opzich niets mis mee zou zijn in mijn mening, als ze mensen niet zou afzetten die daar gevoelig voor zijn (met boekverkoop etc).

Guoy
8 december 2006, 00:29
En waarom denk je dat het leven geen achterliggende betekenis heeft?

Ok, laat ik dan nog wat specifieker zijn: Ik denk niet dat het leven een religieuze achterliggende gedachte heeft. Biologisch gezien is het leven natuurlijk wel nuttig en zoals ik eerder al zei zijn ook geluk, liefde etcetera belangrijk. Misschien zijn de laatste wel de achterliggende gedachte?

gletscher
8 december 2006, 07:57
Ben je troost gaan zoeken op een website over islam of ook een keertje langs de moskee geweest en gepraat met de Imam?

Ik heb eens een avond bijgewoond met verschillende mensen actief in het islamitisch gloof. Onder hem waren ook imams.

gletscher
8 december 2006, 08:12
Waar opzich niets mis mee zou zijn in mijn mening

Da's nu wat ik bedoel. Heel veel mensen zulen zich niet glukkig voelen als alle geloven en bijgeloven worden ontkrachtigt . Iedereen heeft behoefte aan een stuk geloof. De scheidslijn tussen geloof en bijgeloof is naar mijn mening erg dun.

Georgie
8 december 2006, 11:19
Hee Kevin, ik denk dat we weer eens langs elkaar praten. Wat ik, en ik denk ook Tiuri probeert te zeggen met "het leven is zinloos", is dat het naar onze mening geen achterliggende gedachte heeft. Natuurlijk zijn er altijd thema's als liefde, geluk e.d. die het leven leuk kunnen maken. Maar ik leef bijvoorbeeld niet goed omdat ik een wit voetje bij God wil halen. Ik denk dat er na dit leven niets is. :) En juist omdat ik dat gevoel heb hecht ik extra veel waarde aan bepaalde dingen. Met "het leven is zinloos" wil ik niet een apathische egoistische manier van leven goedkeuren wat jij misschien wel denkt dat ik wil.

Het maakt toch helemaal niets uit of er na dit leven wel of niet wat is? Als er wel wat is weet je het toch niet, dus hoef je je er niet druk over te maken, en als er niets is weet je het ook niet, dus....
Gewoon bij de dag leven, in het hier en nu, met oprechte intenties. En vooral niet geloven in de bangmakerij van de diverse 'wereldreligies'.

kevin
8 december 2006, 12:22
Het maakt toch helemaal niets uit of er na dit leven wel of niet wat is? Als er wel wat is weet je het toch niet, dus hoef je je er niet druk over te maken, en als er niets is weet je het ook niet, dus....
Gewoon bij de dag leven, in het hier en nu, met oprechte intenties. En vooral niet geloven in de bangmakerij van de diverse 'wereldreligies'.

De laatste zin heb je helemaal gelijk in, maar dit is niet het doel van het (christelijk geloof). De bijbel is niets meer dan een boek die aangeeft hoe je je leven hier op aarde het beste kunt leven. Leefregels, meer niet. Als maar de helft van alle gelovigen zich hieraan zouden houden, zou er veel minder ellende zijn.

simbah
8 december 2006, 12:49
on-topic verder aub

~tiuri

ray
8 december 2006, 13:00
Ja;) dat is waar. Alleen jammer dat sinds de komst van de bijbel miljoenen mensen zijn vermoord door christenen. Ik hoop wel telkens dat ze de bijbel beter gaan lezen en niets doen wat bijbel verbiedt. Onschuldige mensen vermoorden...!


Edit: Kom aub niet vragen welke miljoenen mensen er zijn vermoord door christenen. En niet meteen met Islam beginnen. Wilde dus alleen aangeven dat het jammer is. Als ieder zich zou houden aan koran, bijbel of tora dan was er geen oorlog geweest.

je kunt het niet laten he, ff schoppen tegen andere geloven.
heden tendage, sterven en lijdden er meer mensen door jouw geloof dan door het christelijke geloof, ga daar maar lekker over zeuren in de moskee.

simbah
8 december 2006, 13:22
je kunt het niet laten he, ff schoppen tegen andere geloven.

Moet je horen wie het zegt:confused:. Ik heb het over alle 3 geloven.

kevin
8 december 2006, 14:09
Moet je horen wie het zegt:confused:. Ik heb het over alle 3 geloven.

Simbah, denk nou eerst eens GOED na over wat je gaat zeggen, want dit slaat weer helemaal nergens op :confused: :eek:.

Alleen jammer dat sinds de komst van de bijbel miljoenen mensen zijn vermoord door christenen.

BomB
8 december 2006, 14:21
Is het hier oorlog?
------------------
(Simbah ook wakker geworden? Morgen.)
Ja dat waren nog eens tijden met de IRA, PLO, RAF.
Wanneer moet jij SimB:mad: ? Of blijf je voorlopig nog een slaper?!

Guoy
8 december 2006, 14:21
Ja;) dat is waar. Alleen jammer dat sinds de komst van de bijbel miljoenen mensen zijn vermoord door christenen. Ik hoop wel telkens dat ze de bijbel beter gaan lezen en niets doen wat bijbel verbiedt. Onschuldige mensen vermoorden...!

Edit: Kom aub niet vragen welke miljoenen mensen er zijn vermoord door christenen. En niet meteen met Islam beginnen. Wilde dus alleen aangeven dat het jammer is. Als ieder zich zou houden aan koran, bijbel of tora dan was er geen oorlog geweest.

Simbah, laat dit soort dingen nou eens. Dan wordt dit de 4e keer dat we daarover gaan beginnen. :confused: Inderdaad, bijna alle wereldreligies zijn bereid om te moorden voor hun ding. Ook de jouwe. MAAR alle religies hebben natuurlijk ook een positief effect op individuen. Zo, een goed compromis? Dan laten we het hierbij.

vrosjnivosj
9 december 2006, 08:14
Guoy ik vind eigenlijk ook dat alles energie is. Uit bijna alles kan warmte gehaald worden door te verbranden (metaalbrand enz). Natuurlijk is het begrip energie niet alles waaruit warmte kan worden opgewekt.
Energie is een zeer abstract begrip bron (http://nl.wikipedia.org/wiki/Energie)

Dat zweverige vind ik ook maar niets.
Ik probeer alles te verklaren.

wilfried
9 december 2006, 11:33
Mag ik dan vragen waarom je op mijn topic reageert!?!??!
:crybaby:

Hoi Gletscher.

Ik reageer op jouw topic omdat ik veel interesse heb voor spiritualiteit.
Jouw bijdrage aan haarweb door deze tread te openen over Char Margolis, is voor mij dan ook een waardevolle bijdrage.

Voor mij is het leven zoals een leerschool en ik wil zoveel mogelijk in dit leven leren om spiritueel te groeien.
Ik wéét dat er in dit leven géén toevalligheden zijn en dat ALLE gebeurtenissen en ALLE ontmoetingen bedoeld zijn om de ziel naar een steeds hoger niveau te laten groeien.
Alle lessen die ik in dit leven leer, neem ik mee naar de volgende reïncarnatie om daar verder te ontwikkelen op een hoger niveau.
Daarom stel ik mezelf steeds de vraag :
"Wat kan ik hier leren?"
"Wat kan ik van Char leren om spiritueel te groeien?"
Het kost mij te veel energie om steeds maar weer en weer te oordelen over anderen.
Doordat ik heb geleerd om verder te kijken -in plaats van te oordelen- en steeds probeer om in anderen het beste te zien, heb ik ook geleerd om in meZelf het beste te zien.
Het boek van Char heeft mij geholpen om spiritueel te groeien zodat ik op mijn beurt anderen -die hiervoor openstaan- spiritueel kan helpen groeien zodat wij ons uiteindelijk bewust worden van de Ware bedoeling van het mensenleven : ZELFREALISATIE !!!

Char heeft de afgelopen 25 jaar al héél veel mensen geholpen -ook mij- en DAT is het allerbelangrijkste ... ze HELPT mensen ...
Dan doet het er voor mij niet toe of ze een oplichtster is ja of neen.

Groetjes en prettig weekend,
Karin.:)
HET JESAJA - EFFECT van GREGG BRADEN

Georgie
9 december 2006, 11:59
De laatste zin heb je helemaal gelijk in, maar dit is niet het doel van het (christelijk geloof). De bijbel is niets meer dan een boek die aangeeft hoe je je leven hier op aarde het beste kunt leven. Leefregels, meer niet. Als maar de helft van alle gelovigen zich hieraan zouden houden, zou er veel minder ellende zijn.

Voor mij is er een heel duidelijk onderscheid tussen geloof en 'kerk'. De kerken en moskeeën en tempels zijn door mensen opgerichte instituten. Ze lijden dus ook aan het falen van mensen: bangmakerij, machtsmisbruik e.d.
Ik schrijf hier dus niet over de bijbel of koran. Dat zijn mooie, historische boeken, waarin veel waardevolle dingen staan. Maar ook zij zijn mensenwerk: geschreven door mensen, die beweren het woord van de 'enige God' te verkondigen.

gletscher
10 december 2006, 12:18
Hoi Gletscher.

Ik reageer op jouw topic omdat ik veel interesse heb voor spiritualiteit.


Je geeft totaal geen passend antwoord op de
vraag van dit topic, maar gebruikt jou antwoord als excuus om ons te bestoken met zaken waar niemand hier op zit te wachten of naar vraagt.

Heb je veel interesse in spiritualiteit of alleen in jezelf?
Iedere zin van je antwoord bevat wel het woord ik, mij of mijn.

Ach, laat ook maar het antwoord weet ik toch al.

Grover
11 december 2006, 17:08
Je geeft totaal geen passend antwoord op de
vraag van dit topic, maar gebruikt jou antwoord als excuus om ons te bestoken met zaken waar niemand hier op zit te wachten of naar vraagt.

Heb je veel interesse in spiritualiteit of alleen in jezelf?
Iedere zin van je antwoord bevat wel het woord ik, mij of mijn.

Ach, laat ook maar het antwoord weet ik toch al.
Jammer om te zien dat sommige mensen het blijkbaar nodig vinden om een interessante discussie naar een niveau van persoonlijk gerichte aanvallen te tillen...

Maar goed, om inhoudelijk te reageren op je oorspronkelijke vraag : wat precies vind jij gewaagd aan haar beweringen over de doden? Je meent te weten hoe de vork daadwerkelijk in de steel steekt : kun je ons vertellen wat je denkt te weten?

Uit mijn eigen ervaring kan ik je vertellen dat contact met overledenen inderdaad mogelijk is. Dus qua dat item kan ik Char geen oplichtster noemen...

Ook ik heb haar boek gelezen en ook vanuit dát oogpunt kan ik haar geen oplichtster noemen, aangezien de informatie die in haar boek te vinden is materie is waar ik mijzelf al een tijdje mee bezighoudt en het dus hele herkenbare materie is. Dat er mensen zijn die niets kunnen met mediums en dit soort medemensen per definitie al afschrijven als 'nonsense' en 'oplichterij' of er alles aan doen om via de rationele/wetenschappelijke weg naar bewijzen hiervoor te zoeken, ja dat is vanuit hún (rationele) oogpunt zeker begrijpelijk.

Maar een mens bestaat uit/op meerdere niveaus, te weten : mentaal, emotioneel, lichamelijk én spiritueel. Als je zaken zoals contact met overledenen gaat benaderen op mentaal niveau, dan zul je niet verder komen dan de enorme weerstand die je er tegen zult voelen...

Vanzelfsprekend bestaan er zuivere en niet-zuivere mensen (om het ff zwart-wit te maken), zo-ook zuivere en niet-zuivere mediums. Ikzelf vind Char zeker geen oplichtster overigens als het hebt over haar readings opzich...

wilfried
12 december 2006, 09:45
Hoi Grover.

Afgelopen zaterdagnamiddag zijn we naar een lezing geweest van medium Cindy Vanoppen.
We waren meteen onder de indruk van haar 'verschijning' ... zo puur ... zo zuiver ... zo liefdevol ...
Ze vertelde ons hoe ze als kind engelen kon waarnemen. Ze had een enorme angst voor deze engelen en verstopte zich telkens in de kast van haar slaapkamer.
Doordat ze uit angst zichzelf 'afsloot' voor deze engelen, stopte het waarnemen van engelen.
Ze groeide verder op zoals ieder (normaal) kind.
Na haar puberteitsjaren stelde ze zich weer open voor spiritualiteit en kreeg ze terug contact met engelen.
Ze volgde haar intuïtie en vertrok naar Engeland & Amerika om aldaar een jarenlange opleiding te volgen als Angel Therapy Practioner - Angel & Anscension Teacher - Certified Medium.

De belangrijkste raad die ze de aanwezigen in de zaal wou meegeven was : VRAAG, VRAAG, VRAAG!
Vraag zoveel als je wil aan je beschermengelen en aartsengelen. Ze staan steeds klaar om je te helpen, ze wachten vol ongeduld om je te kunnen helpen ... maar VRAAG het en stel je OPEN voor hen.

Gisteren hebben we meteen gebeld voor een afspraak met haar, onze allereerste "reading" door een medium.:cool:
Zelf noem ik haar liever een "aardse engel" ... zo puur ... zo zuiver ... zo Liefdevol ...
M' n intuïtie & tarot kaarten (ik gebruik de kaarten van Doreen Virtue) zeggen me dat zij me weer een stapje dichter gaat brengen bij meZelf.

Indien interesse : Cindy Vanoppen - Parklaan 17 - 3550 Heusden, Zolder - Tel.nr. 0032(O)494 10 81 63
Ze geeft ook workshops om te leren samenwerken met de engelen, aartsengelen, meesters van het licht en natuurwezens om onze relatie met hen te versterken en om te leren hoe we hen om hulp kunnen vragen in ons dagdagelijks leven.

Spirituele groetjes,
Karin.:)
Het Jesaja - effect van Gregg Braden.