PDA

View Full Version : Is dit normaal?


Lauwe
5 december 2006, 09:19
Ik ben een meisje van 15 en op mijn borsten heb ik (redelijk veel) kleine, zachte, zwarte haartjes. Ook op mijn buik zitten donkere haartjes. Ik zit hier heel erg mee en het is op dit moment ook de oorzaak voor veel psychische problemen omdat ik er zo onzeker over ben. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is en of ik misschien hirsutisme heb?

Marte
5 januari 2007, 20:14
Ik ben een meisje van 15 en op mijn borsten heb ik (redelijk veel) kleine, zachte, zwarte haartjes. Ook op mijn buik zitten donkere haartjes. Ik zit hier heel erg mee en het is op dit moment ook de oorzaak voor veel psychische problemen omdat ik er zo onzeker over ben. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is en of ik misschien hirsutisme heb?

dag lauwe, zo via internet en zonder foto is dat moeilijk te boordelen, maar wat ik momenteel hoor klinkt nog neit al te ernstig. De meeste vrouwen hebben overal donshaartjes, de een al meer en langer dan de andere. Aangezien ze echter de oorzaak zijn van onzekerheid en psychische problemen raad ik je aan naar een gynecologe of dermatologe te gaan, zij kan je dan advies geven en zeggen of het normaal is(en ik heb de indruk dat dit het geval is)en je onzekerheid mss zo wat temperen. Indien het inderdaad een vorm van hirsutisme of overbeharing is kan ze je een gepaste behandeling en advies geven;

Veel succes ermee. Laat je alleszins niet te veel leiden door onzekerheid, hoe moeilijk dat ook is.

sterkte ermee;

xxx m