PDA

View Full Version : Knoflook


kevin
10 december 2006, 23:32
Misschien ook wel wat voor mensen die hun regime een extra boost willen geven en erg gezond natuurlijk:

Pinto has found, in preliminary studies, that derivatives from garlic extract decrease the rate of proliferation of human breast and prostate cancer cells grown in culture. Garlic, like soy, seems to lessen the effect of estrogen and testosterone by enhancing the rate at which breast and prostate tissue breaks down these hormones.

Garlic prevents inflammation by preventing the conversion of arachidonic acid, protects the liver from damage from synthetic drugs and chemicals, has antioxidant effects, protects against radiation and kills intestinal parasites and bad bacteria, according to Michael A. Weiner, Ph.D., and Janet A. Weiner in Herbs That Heal.
Bron: Hier (http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m0FKA/is_n6_v59/ai_19462666).

ray
10 december 2006, 23:48
tijdens college een keer een leuke anekdote van mijn docent gehoord.

een patient van hem had gelezen dat knoflook heel gezond was en misschien zelfs een genezende werking kon hebben.
de man vroeg of dat waar was en de arts antwoorde dat het gezond was maar of het echt voor hem zou werken niet aannemelijk was.
de man ging het dus slikken in pikvorm onder het motto "schaad het niet, baat het het"

een maand later sprak de arts de man weer, hij was inmiddels gestopt.
zijn vrouw had gezegd: "dat knoflook eruit of ik eruit, je mag nu kiezen!"

:rolleyes:

ugh
10 december 2006, 23:52
"Uien en knoflook zorgen voor flinke verlaging kans op kanker"
http://www.ergogenics.org/gezondheid5.html#1

kevin
10 december 2006, 23:52
tijdens college een keer een leuke anekdote van mijn docent gehoord.

een patient van hem had gelezen dat knoflook heel gezond was en misschien zelfs een genezende werking kon hebben.
de man vroeg of dat waar was en de arts antwoorde dat het gezond was maar of het echt voor hem zou werken niet aannemelijk was.
de man ging het dus slikken in pikvorm onder het motto "schaad het niet, baat het het"

een maand later sprak de arts de man weer, hij was inmiddels gestopt.
zijn vrouw had gezegd: "dat knoflook eruit of ik eruit, je mag nu kiezen!"

:rolleyes:

:D :D :D

Tegenwoordig is er oder controlled garlic. Ga je niet van stinken ;)

Guoy
11 december 2006, 01:35
Nice! Gelukkig eet ik al gigantisch veel knoflook. :D Maar vaak uit een knoflookmolen en dus niet vers. Heeft iemand nog info over hoeveel knoflook wenselijk is en of het uitmaakt of het vers is of niet?

EDIT: Ah, ik lees "two bulbs a week". Als ik dat artikel mag geloven is knoflook echt geniaal! :D

kevin
11 december 2006, 11:27
Nice! Gelukkig eet ik al gigantisch veel knoflook. :D Maar vaak uit een knoflookmolen en dus niet vers. Heeft iemand nog info over hoeveel knoflook wenselijk is en of het uitmaakt of het vers is of niet?

EDIT: Ah, ik lees "two bulbs a week". Als ik dat artikel mag geloven is knoflook echt geniaal! :D

3 tot 3.5 stuks knoflook per dag is schadelijk voor je. Ik neem er 1 tot 2 per dag als het goed uit komt.

Guoy
11 december 2006, 14:20
3 tot 3.5 stuks knoflook per dag is schadelijk voor je. Ik neem er 1 tot 2 per dag als het goed uit komt.

Echt 1 tot 2 teentjes??? Dat is echt heel veel! Is de knoflook ook onderdeel van je experimentele regime? Ik ben nou wel benieuwd wat dat allemaal inhoudt. :) Wanneer ga je wat aan ons onthullen?

kurt
11 december 2006, 15:33
Echt 1 tot 2 teentjes??? Dat is echt heel veel! Is de knoflook ook onderdeel van je experimentele regime? Ik ben nou wel benieuwd wat dat allemaal inhoudt. :) Wanneer ga je wat aan ons onthullen?

bij onderzoek is gebleken( ergens gelezen maar ik weet niet meer waar) dat je voor een genezende werking rond de 10 teentjes zou moeten eten, dus raden ze aan om in sup te nemen! er zijn er genoeg op de markt die maar open gaan in het darmkanaal zodat de knoflook adem uitblijft :D
maar naar het schijnt ruik je het ook uit de porien... allee zeggen sommigen he, ik betwijfel dat sterk

kevin
11 december 2006, 15:47
Echt 1 tot 2 teentjes??? Dat is echt heel veel! Is de knoflook ook onderdeel van je experimentele regime? Ik ben nou wel benieuwd wat dat allemaal inhoudt. :) Wanneer ga je wat aan ons onthullen?

Ik ben het aan het verwerken in een websiteje. Als die klaar is dus ;) Ik neem 1gr. in supplement vorm, wat gelijk staat aan 2 teentjes.

kevin
11 december 2006, 15:48
bij onderzoek is gebleken( ergens gelezen maar ik weet niet meer waar) dat je voor een genezende werking rond de 10 teentjes zou moeten eten, dus raden ze aan om in sup te nemen! er zijn er genoeg op de markt die maar open gaan in het darmkanaal zodat de knoflook adem uitblijft :D
maar naar het schijnt ruik je het ook uit de porien... allee zeggen sommigen he, ik betwijfel dat sterk

Meerdere mensen hebben mij al gevraagd of ik knoflook op had. Ze roken het erg goed, maarja who cares.

kurt
11 december 2006, 15:52
Meerdere mensen hebben mij al gevraagd of ik knoflook op had. Ze roken het erg goed, maarja who cares.
als je jezelf er maar goed bij voelt he

ray
11 december 2006, 18:53
Meerdere mensen hebben mij al gevraagd of ik knoflook op had. Ze roken het erg goed, maarja who cares.

oke, eerst zeg je dat er knoflokkcapsules zijn die niet stinken en nu zeg je dat mensen het bij je ruiken :P

wat is het nu :P

kevin
11 december 2006, 19:12
oke, eerst zeg je dat er knoflokkcapsules zijn die niet stinken en nu zeg je dat mensen het bij je ruiken :P

wat is het nu :P

Oder controller staat erop. Kennelijk ruik je het nog steeds. Ik zelf merk er niks van ;)

ray
11 december 2006, 19:29
Oder controller staat erop. Kennelijk ruik je het nog steeds. Ik zelf merk er niks van ;)

knoflook is dan ook een van de meest sterke en penetrante geuren die er is.

probeer anders eens peterselie te eten (verse) neutraliseert de geur.

kevin
11 december 2006, 19:37
knoflook is dan ook een van de meest sterke en penetrante geuren die er is.

probeer anders eens peterselie te eten (verse) neutraliseert de geur.

Oh ik zit er niet echt mee hoor ;)

vrosjnivosj
11 december 2006, 20:27
1 gram lijkt me een beetje veel. Beter is bij supplementen een beetje minder dan een beetje meer. Veel knoflook zou slecht voor je lever zijn (maar wat niet:D ).

off-topic kent er iemand een pillendoosje voor de week die luchtdicht is?
Anders worden visolie pillen enz zacht.

ray
11 januari 2007, 02:34
ik eet de laatste tijd ook wat meer knoflook.

toch zeker 2 a 3 teentjes per week.
meestal verwerk ik het in een dressing of bak ik vlees in een mengsel van olijfolie met knoflook.

wat wel opmerkelijk is dat als je gaat sporten na veel knoflook dat je een smerige geur zweet krijgt, heel penetrant ammoniak achtig :confused:

kurt
11 januari 2007, 03:01
ik eet de laatste tijd ook wat meer knoflook.

toch zeker 2 a 3 teentjes per week.
meestal verwerk ik het in een dressing of bak ik vlees in een mengsel van olijfolie met knoflook.

wat wel opmerkelijk is dat als je gaat sporten na veel knoflook dat je een smerige geur zweet krijgt, heel penetrant ammoniak achtig :confused:
vreemd bij 3 teentjes per week, ik dacht dat het meer gebeurde bij supp inname

Hanna
11 januari 2007, 19:38
In dat rapport staat toch "two bulbs of garlic daily" ?
Dat zijn dus 2 hele bollen en niet slechts 2 teentjes............

ray
12 januari 2007, 04:27
In dat rapport staat toch "two bulbs of garlic" ?
Dat zijn dus 2 hele bollen en niet slechts 2 teentjes............

dat ga ik dus nooit halen.
een bol knoflook heeft minimaal 6 zeer grote tenen.
ik eet geen 12 per week :P

die gore zweetgeur had ik btw nadat ik een salade had gemaakt met 2 grote tenen knoflook.
maar ook een dag na het eten van knoflook merk ik bij intensief gedrag die smerige ammoniak geur op.

groene thee, knoflook, cayenne peper, etc. allemaal leuk en aardig maar het is denk ik gewoon dat een mens meer gezond moet eten en bewegen en niet met een magentronmaaltijd voor de tv moet hangen.

Hanna
12 januari 2007, 20:07
Slechts 2 of 3 teentjes knoflook per dag zal -vrees ik- geen enkel effect scoren.

We moeten dus 2 hele bollen per dag per persoon eten of het equivalent daarvan.
Hoeveel pillen zijn dat? Iemand enig idee?

kevin
12 januari 2007, 20:10
Slechts 2 of 3 teentjes knoflook per dag zal -vrees ik- geen enkel effect scoren.

We moeten dus 2 hele bollen per dag per persoon eten of het equivalent daarvan.
Hoeveel pillen zijn dat? Iemand enig idee?

1gram staat gelijk aan 2 teentjes. Dat zijn 2 pilletjes (aanbevolen 4) gestandariseerd op 10.000 ppm).

Hanna
13 januari 2007, 01:43
Dus 1 pilletje = een halve gram = 1 teentje?

Er van uitgaande dat een bol bestaat uit minstens 6 teentjes,
en 2 bollen dus uit 12 teentjes,
moeten we 12 knoflookpilletjes per dag slikken..... en toch wordt 4 pilletjes aanbevolen?

Ik kan waarschijnlijk niet rekenen?

kevin
13 januari 2007, 18:51
Dus 1 pilletje = een halve gram = 1 teentje?

Er van uitgaande dat een bol bestaat uit minstens 6 teentjes,
en 2 bollen dus uit 12 teentjes,
moeten we 12 knoflookpilletjes per dag slikken..... en toch wordt 4 pilletjes aanbevolen?

Ik kan waarschijnlijk niet rekenen?

Het is gestandariseerd op 10.000 ppm. Het is vrij sterk dus, maar ik maakte een fout. 3 gram staat gelijk aan ~3 bolletjes.

ray
13 januari 2007, 20:28
knoflook is toch ook weer slecht voor het hart als je teveel in neemt?


ik hou het gewoon bij algemene gezonde voeding waar knoflijk ook een kleine substantie van vormt.
ga me niet kapot eten in dat spul omdat opeens een onderzoek suggereert dat het gezond is.

Hanna
13 januari 2007, 21:38
knoflook is toch ook weer slecht voor het hart als je teveel in neemt?
ik hou het gewoon bij algemene gezonde voeding waar knoflijk ook een kleine substantie van vormt.
ga me niet kapot eten in dat spul omdat opeens een onderzoek suggereert dat het gezond is.

Nog nooit gehoord dat teveel knoflook slecht zou kunnen zijn voor je lijf.
In Frankrijk zijn jaarlijks grote knoflookfeesten met knoflook-hapjes-vooraf, knoflooksoep, enorm veel knoflook in alle hoofdgerechten en zelfs in de nagerechten. Het schijnt dat de muggen dan wegblijven als extra voordeeltje.
Ik wil er ook een keer aan gaan deelnemen, kost praktisch niks en lijkt me knoertgezellig; niemand ruikt elkaars stank.

En je schrijft "opeens een onderzoek suggereert dat het gezond is".........
nee, dat weet de mensheid al honderden of duizenden jaren!
Zelfs in Enschede, toch?

kevin
14 januari 2007, 16:21
knoflook is toch ook weer slecht voor het hart als je teveel in neemt?


ik hou het gewoon bij algemene gezonde voeding waar knoflijk ook een kleine substantie van vormt.
ga me niet kapot eten in dat spul omdat opeens een onderzoek suggereert dat het gezond is.

Het is inderdaad schadelijk voor je in een te hoge dosis. Op google zal je het wel kunnen vinden.

Hanna
14 januari 2007, 16:29
Toch vreemd dat ze op of na die Franse knoflookfeesten

niet allemaal dood neervallen.......:confused:



Misschien gebruiken ze daar een andere soort knoflook. Citaat knoflooksite:Ze verschillen in grootte, kleur, vorm, smaak, aantal tenen per voet, scherpheid en bewaarbaarheid. Er zijn meer dan 600 soorten knoflook op de hele wereld.

MyGame
14 januari 2007, 17:46
Langdurig te veel knoflook innemen is schadelijk, dus zo'n avond kan niet echt kwaad, toch ?:rolleyes:

ray
23 januari 2007, 16:44
ik wil toch eens een knoflook-kuur doen aangezien ik heel veel positieve dingen lees.
waar ik echter niet op zit te wachten is dat ik uit mijn bek ga ruften, weet iemand dus al of er echte odor controlled knoflook pillen te krijgen is.

Hanna
23 januari 2007, 18:44
Ja, die pillen bestaan al lang. Gewoon bij de drogist. Maar, laten wij allen eindelijk eens gezellig samen gaan ruften, dan ruiken we mekaar niet meer en worden we allemaal supergezond! Zorg dat je buurmeisje ook iedere dag knoflook eet.

ray
23 januari 2007, 19:18
Ja, die pillen bestaan al lang. Gewoon bij de drogist.

kevinme had die "odor controlled" gevallen al en die beweerde dat hij alsnog ervan stonk.
misschien dat hij net een slecht merk had?

kevin
23 januari 2007, 22:05
kevinme had die "odor controlled" gevallen al en die beweerde dat hij alsnog ervan stonk.
misschien dat hij net een slecht merk had?
Nee ik had een goed betrouwbaar merk. Knoflook ruik je volgens mij altijd wel een beetje. Probeer het gewoon ;)

ray
23 januari 2007, 22:10
Nee ik had een goed betrouwbaar merk. Knoflook ruik je volgens mij altijd wel een beetje. Probeer het gewoon ;)

raad je nog een bepaald merk aan of iets waarop ik moet letten (had ook al de verkeerde omega laatst besteld :P)?

ik wil een maand een intensieve kuur doen, puur als test. (denk wel dat ik op de dag dat ik ga stappen dan ff niet slik ;) )

kevin
23 januari 2007, 22:31
raad je nog een bepaald merk aan of iets waarop ik moet letten (had ook al de verkeerde omega laatst besteld :P)?

ik wil een maand een intensieve kuur doen, puur als test. (denk wel dat ik op de dag dat ik ga stappen dan ff niet slik ;) )

Dat ligt eraan of je in het buitenland bestelt of het binnenland. Algemeen gezien is NOW wel een aardig merk. Goede kwaliteit/prijs verhouding.

ray
24 januari 2007, 13:52
Dat ligt eraan of je in het buitenland bestelt of het binnenland. Algemeen gezien is NOW wel een aardig merk. Goede kwaliteit/prijs verhouding.

had helaas net mijn bestelling bij drogisterij.net de deur uit...

heb bij het kruidvat knoflookdragees van roter gehaald.
900 stuks voor 13 euro of zo.

ik ga ff 3 maanden ff intensief supplementen toevoegen:

-2 x 2 capsules MSM (liberty 500 mg)
-2 x 3 dragees (roter) knoflook
-2 x 1 Omega-3 (now) 1000 mg

dat dus gewoon naast mijn "gezonde" voedingspatroon.

kijken of ik iets merk.

kurt
25 januari 2007, 17:47
had helaas net mijn bestelling bij drogisterij.net de deur uit...

heb bij het kruidvat knoflookdragees van roter gehaald.
900 stuks voor 13 euro of zo.

ik ga ff 3 maanden ff intensief supplementen toevoegen:

-2 x 2 capsules MSM (liberty 500 mg)
-2 x 3 dragees (roter) knoflook
-2 x 1 Omega-3 (now) 1000 mg

dat dus gewoon naast mijn "gezonde" voedingspatroon.

kijken of ik iets merk.
darkster, jij sport veel weet eens te zeggen als je na enige tijd door inname van knoflook sup ook een (knoflook)zweetgeur krijgt
en ik zie dat je ook omega3 van now neemt, maar is het niet wat weinig?
ik neem 2 keer 2capsules per dag, op de pot staat dat je tot 3 keer 2 capsules mag gaan. moet wel zeggen dat ik de laatste tijd minder last heb van mijn gewrichten bij sport en werk

ray
25 januari 2007, 18:13
darkster, jij sport veel weet eens te zeggen als je na enige tijd door inname van knoflook sup ook een (knoflook)zweetgeur krijgt
en ik zie dat je ook omega3 van now neemt, maar is het niet wat weinig?
ik neem 2 keer 2capsules per dag, op de pot staat dat je tot 3 keer 2 capsules mag gaan. moet wel zeggen dat ik de laatste tijd minder last heb van mijn gewrichten bij sport en werk

op die verpakking van mij staat 1-3 maal daags 1 softgel.
ik slik dus sochtends en savonds en bovendien eet ik minimaal 2x per week vis.
(soms wel meer angezien ik dol ben op salade met een blikje tonijn erdoorheen :P).

die ammoniakgeur kan ook komen doordat ik een keer teveel getrained heb en misschien anaerobe verbranding in de spieren heb gecreeerd of zo.
ik ben dus gisteren begonnen met de knoflook en zie dus wel of het erg word qua stank....

simic
12 september 2008, 21:30
hallo,

ik ben 17 jaar, en ik heb al 1 jaar last van haaruitval.
Ik ben echt heel erg radeloos. Nou had ik ergens gehoord dat knoflook zou helpen, maar hou moet ik dit toebrengen in mijn haar? En in wat voor hoeveelheid? moet ik dit mengen met olijfolie? en hoe moet ik dit mengen?
Helpt dit echt tegen haaruitval, en komen er ook nieuwe haren?
Ik ben echt radeloos, en ik durf niet naar de dokter te gaan.:s

Alvast bedankt.

star
13 september 2008, 03:16
Lieve simic,

Ik weet precies waar je het over hebt...maar knoflook olijfolie geiten ballen of dergelijke zal je niet van haaruitval behoeden..als je wil kan ik je wel een fantastisch recept doormailen met geitenballen in knoflook en olijfolie...

Beter: verzamel al jou moed en ga naar de dokter en vertel hem gewoon waar je mee zit..hij zal je echt niet uitlachen hoor..grote kans dat hij zelf ook kalend is en precies weet waar je mee zit..wellicht schrijft hij je wel finasteride voor een pil waar we het allen even mee moeten doen..ook zijn er andere alternatieven..blader eens rustig door deze website heen en laat je door enkele adviseren.

Rock on!

simic
13 september 2008, 13:11
Bedankt voor je reactie.

Maar bij mij in de familie is niemand kaal, echt helemaal niemand. Daarom vind ik het raar. Ik heb heel erg veel gel gebruikt, echt veel. dus daarom denk ik dat dat de oorzaak is, en ik heb niet zoveel om elke dag pillen te slikken, en je hebt pas na een paar maanden resultaat. En ik wil niet zo lang wachten:( (en het is duur)
En ik denk ook dat finastiride helpt bij erfelijke kaalheid, maar daar heb ik dus denk ik niet zoveel last van.

Maar begint met finastiride de haargroei weer te groeien? Of helpt het alleen de haaruitval te stoppen?

Hanna
13 september 2008, 13:43
Simic,
Het is sowieso bijzonder onverstandig om zomaar pillen te gaan slikken zonder dat je eerst een diagnose van een arts hebt gekregen en zonder dat je precies weet wat er aan de hand is.

Stress kan de oorzaak zijn van je haaruitval. Onder stress valt ook: spanningen, zorgen, verdriet, rouw.
Ongezond voedsel zonder voldoende vitaminen en mineralen kan ook de oorzaak zijn.
Stop eerst maar met die gel en andere chemische troep die je op je hoofd smeert.
Je mag je haren iedere dag met lauw water uitspoelen, maar niet met shampoo. Met milde shampoo mag maximaal 3 keer per week en dan ook niet te warm water gebruiken.
Ga echt gezond eten.
Stap naar je huisarts toe als de haaruitval na die maatregelen over een maand nog niet opgehouden is. Waarom zou je bang zijn voor de huisarts?

simic
13 september 2008, 14:57
Ik ben heel lang gestopt met gel te gebruiken.
Maar ik kan niet zeggen dat ik ongezond leef, en stress heb.

Maar ik denk dat ik maar eens naar de huisarts ga.

Ps. ik wilde geen pillen slikken voordat ik naar de dokter ben geweest.

Maar is finastiride om je haaruitval te stoppen, of laat het ook nieuwe haartjes weer groeien?

Hanna
13 september 2008, 15:02
Vergeet finasteride, daar ben je nog veel te jong voor.

En bovendien geeft finasteride meestal alleen stabilisatie, geen hergroei.

simic
15 september 2008, 20:49
Aangezien het hier een forum is heb ik nog een vraag.
elke keer als ik mijn haar was ligt de wasbak vol met wit spul. Weet iemand wat dat is? En heeft dat verband met de haaruitval?

Hanna
15 september 2008, 20:52
Wit spul? Witte schilfertjes die van je hoofd gevallen zijn? Dat kan "roos" zijn. Jeukt je hoofd niet?

Je mag je haar ook niet iedere dag met shampoo wassen en ook niet met te warm water, want daardoor droogt de hoofdhuid uit en krijg je schilfertjes.

simic
15 september 2008, 21:23
ik was mijn haar een keer per week met shampoo, en voor de rest met lauw water.

maar heeft dat verband met de haaruitval?

Hanna
16 september 2008, 02:41
Dat ligt er aan wat je bedoelt met "wit spul".

Je kunt 't beste even naar de huisarts gaan voor een diagnose en advies.

simic
16 september 2008, 09:06
Met wit spul bedoel ik het volgende.
Het valt te beschrijven als witte schilfertjes, maar die zijn niet in mijn haar te zien. De schilfertjes zijn niet al te groot. Ik zie ze alleen echt goed als ik mijn haar heb gewassen en dan zijn ze vloeibaar, dus dan zijn het geen schilfers meer

Hanna
16 september 2008, 14:38
Nāh, ik snap er niks van... Schilfertjes die je niet ziet en dan toch vloeibaar worden...

Misschien toch restanten van gel, wax e.d.

Heb je trouwens haaruitval over je hele hoofd, of alleen op bepaalde plekken?

simic
16 september 2008, 18:44
Sorry dat ik onduidelijk overkom.
maar na mn haar gewassen te hebben zijn het geen vaste deeltjes, maar een soort poeder. En gel gebruik ik nooit.
De haaruitval is overal volgens mij.

Maar wat denk je van Rooscure?

Hanna
17 september 2008, 02:52
Als het "roos" is, moet je de kleine schilfertjes ook kunnen zien tussen je haren en op je kleding (schouders).

Als de haaruitval over je hele hoofd is, kan 't TE zijn(Telogeen Effluvium) en diverse oorzaken hebben: als bijwerking van medicijnen, gevolg van rouw, verdriet, spanningen, stress, of tekorten aan vitaminen of mineralen in het bloed.

Ga er mee naar je huisarts, dan kan hij/zij je hoofdhuid bestuderen en je bloed laten onderzoeken op eventuele tekorten. Kost niks.

simic
17 september 2008, 09:46
Ik ben ook van plan om naar de huisarts te gaan.

Wat zijn percies de symptomen van Telogeen Effluvium?

En groeien de haren weer terug?
En hoelang duurt gemiddeld Telogeen Effluvium?

Alvast bedankt voor je berichtjes!:cool:

Hanna
17 september 2008, 12:22
Symptomen: haaruitval over het hele hoofd, dat heet diffuse haaruitval.
TE zal voortduren zolang de oorzaak nog steeds bestaat, daarna zullen de haren gewoon weer gaan groeien.

simic
17 september 2008, 14:58
Ook de haren die zijn uitgevallen?
Trouwes aan de haren zitten aan het einde een wit puntje.
En mn haar blijft gewoon groeien.
In ieder geval laat ik mijn bloed testen.

Hanna
17 september 2008, 18:12
Haren kunnen er uit vallen met haarwortel en je kunt ook haren uit je hoofd trekken met haarwortel, maar dan blijft het haarzakje in de huid intact en dat haarzakje gaat opnieuw een haar produceren.

simic
17 september 2008, 19:05
ik hoop dat het TE is, want dan zouden de haren teruggroeien. Mits je de oorzaak kan achterhalen.

maar mijn haaruitavl duurt nu 1 jaar, met pieken en dalen qua haaruitval.

Ik had ergens gelezen dat dat nooit zo lang duurt.

Hanna
17 september 2008, 19:11
Misschien heb je een tekort aan ijzer in je bloed. 't Heeft geen nut om te piekeren. Gewoon even naar de huisarts.

simic
18 september 2008, 16:16
Zou het misschien ook Seborroļsch eczeem zijn ?

Ik heb namenlijk ook last van jeuk, en dus last van schilfertjes (alleen te zien in wasbak)

simic
19 september 2008, 08:30
niemand?

Hanna
19 september 2008, 13:43
Wij kunnen dat sowieso niet beoordelen op deze manier. Ga even naar een arts die je hoofd kan bestuderen.

geelblauw
21 september 2008, 20:00
Nou had ik ergens gehoord dat knoflook zou helpen, maar hou moet ik dit toebrengen in mijn haar?

Ik weet precies waar je het over hebt...maar knoflook olijfolie geiten ballen of dergelijke zal je niet van haaruitval behoeden..als je wil kan ik je wel een fantastisch recept doormailen met geitenballen in knoflook en olijfolie...


Het is wel zo dat knoflook een anti-schimmeleffect heeft. Dus mocht de haaruitval door schimmels veroorzaakt zijn, is het misschien wel een mogelijke oplossing?

Hanna
21 september 2008, 20:14
Knoflook eten is gezond en op je hoofd smeren zal geen kwaad kunnen, maar ook weinig of niks helpen.

In geval van jeuk, schilfers, korsten, rare korreltjes e.d. moet de hoofdhuid eerst bekeken worden door een arts.

simic
22 oktober 2008, 09:39
4 weken geleden ben ik dus naar de huisarts geweest, die heeft niks kunnen constateren. Ook niet na een bloedonderzoek.

Inmiddels is er niks verandert. Op de zuikant van m'n haar wordt almaar dunner:(
En nog steeds heb ik last van kleine (niet al teveel) schilfertjes. IK heb af en toe last van jeuk. Maar de dokter zei dat er niks met mijn hoofdhuid was.

Ik begin nu wel radeloos te worden:(

Hanna
22 oktober 2008, 13:44
Iedereen heeft wel eens last van jeuk en een paar schilfertjes. Maar als je je zorgen maakt, ga je gewoon nogmaals naar de huisarts. Als die je niet serieus neemt, vraag je een verwijsbrief naar een dermatoloog.