PDA

View Full Version : Donshaartjes permanent verwijderen


youtubee
13 december 2006, 00:05
Beste mensen,

Op mijn buik, borst en rug heb ik erg veel lichte donshaartjes. Voorlopig epileer ik ze nog, maar is er een manier om deze permanent te verwijderen (ik ben een man)? Op dit moment verwijder ik ze met een epileerapparaat, maar dit is lastig, irriterent en tijdrovend.

Van laserepilatie weet ik dat het niet werkt als haar- en huidskleur te dichtbij elkaar zitten, zoals in dit geval. Maar hoe zit het met elektronisch epileren (of hoe het ook mag heten)? Is het daarmee mogelijk om er voorgoed van af te komen?

mess
16 december 2006, 12:02
Hoi,

Ja, dat zou ik ook weleens willen weten.
lange donsharen in je gezicht is ook niet heel fijn namelijk..
Elektrische epilatie helpt dat wel??
Wordt het daar niet erger van?

groet,
mess

Aatje
28 december 2006, 23:22
ja dat van de donshaartjes in het gezicht zou ik ook wel eens willen weten!!

zou iemand hierop kunnen antwoorden??

Marte
5 januari 2007, 19:35
Hallo vragers,

helaas, ik moet jullie op dit vlak teleurstellen. Er is geen enkele effectieve manier om donsharen met succes te verwijderen. Ikzelf heb al alles geprobeerd of overwogen, en helaas, geen succes. (ook de elektrische epilatie biedt niet (altijd) succes aangezien zen iet altijd effectief is, zeer pijnlijk en vor mensen met extreem gevoelige huid absoluut ongeschikt.

(Mochten jullie nog vragen hebben, dan mag je me gerust mailen, ik ben nl de laatste jaren niet meer zo actief op dit forum.)

xxx marte

mess
19 januari 2007, 18:08
Hoi martje,

Heb jij misschien al die creme geprobeert die je haartjes donker maken zodat ze je daarna kunnen laseren?
Dat schijnt er namelijk ook te zij, beetje duur alleen geloof ik..


groetjes

Marte
24 januari 2007, 18:50
Nee, maar ik heb al van verschillende mensen gehoord dat het neits helpt, en daar de meeste mensen met echt blonde haren nauwelijks pigment erin hebben, is het al vrij moeilijk om het uberhaupt donkerder te maken, en zelfs indien dat lukt, is het vaak nog te weinig, en helpt lasertherapie overigens ook neit altijd vanwege andere aspecten, dus het zal zeer waarschijnlijk ook een combi van factoren zijn. Als het wel hielp, was ik de eerste geweest om het uit te proberen en er een lening voor aan te gaan, dat geef ik je op een blaadje. Maar vooralsnog heb ik neits gevonden, en reken maar dat ik echt alles heb, of geprobeerd of via vrienden of informatie en daardoor afraden heb nagegaan.

helaas...

mess
26 januari 2007, 22:12
Ik weet wel , uit eigen ervaring dat laser voor donkere haren helpt.
Raar dat ze dat middel wel als zodanig verkopen..
Naja als voor donkere haren al iets is gevonden, komt er vast ook wel iets voor lichte haren.

groetjes

Marte
27 januari 2007, 14:00
lasertherapie helpt zelfs niet voor haren met beperkte pigment, laat staan voor haren zonder of met nauwelijks pigment in. Helaas...

sorry, maar ik vrees dat je gewoonweg moet afwachten tot de wetenschap een stap verder staat en hierin een doorbraak heeft gevonden, vooralsnog is dat echter neit het geval. EN indien wel, ben ik de eerste om het jullie mee te delen(en zelf uit te proberen, natuurlijk.)

Niettemin, heel veel succes en sterkte. Als het donsharen zijn kun je mss eens kalo proberen, bij echte dikke haren heb ik nog neit veel effect gehad, maar bij donsharen wel, al was het maar het feit dat het de haargroei serieus vertraagt. (overigens moeten echte effecten wel pas op lange termijn verwacht worden denk ik.)

veel succes

groeten m

Marte
27 januari 2007, 14:04
wat elektrische epilatie betreft, vooralsnog heb ik van de meeste mensen het volgende gehoord (ik kan het zelf neit doen vanwege extreem gevoelige huid, tonstekingsgevoelig en couperose)

Het is zeeeeer pijnlijk(ik overdrijf niet)
het helpt negen kansen van de 10 niet aangezien het meestal terug komt bij sterke overbeharing, bij blonde haartjes wil het wel eens helpen
vaak zit je nog een flink aantal maanden(tot half jaar) met lelijke rode plekken, op de plaats waar je behandeld bent, die trekken wel weg, maar het duurt vrij lang.

In Gent, Belgie, zit een zeer goed en professioneel centrum.

Ik adviseer wel om bij een professioneel centrum te gaan, want indien er te weinig nazorg en zorg tijdens de behandeling is kan het voor blijvende littekens en wonden zorgen.

BabyBlue
11 april 2009, 12:36
Hoi,

Ja, dat zou ik ook weleens willen weten.
lange donsharen in je gezicht is ook niet heel fijn namelijk..
Elektrische epilatie helpt dat wel??
Wordt het daar niet erger van?

groet,
mess
Hallo daar

donshaartjes? Ik ken dat probleem. Al jaren zoek ik naar oplossingen...
Ik kan je één raad geven ; bezin voor je begint , want eens begonnen maak je t vaak erger. Dat is mijn ervaring. Je gezichtshaar zou ik zeker en vast niet waxen. Dat vraagt enorm veel tijd en t komt waarschijnlijk allemaal harder terug.
Mijn oplossing? In het kruidvat verkoopt men roze pads van Lanaform ( vijf per pakje en niet erg duur). Deze moet je over je gezicht wrijven , zo wrijf je de haartjes weg. Wel opgepast : in 't begin zijn ze nog wat 'hard', dit kan roodheid veroorzaken. Verzacht ze door er eerst wat met over je benen ofzo te wrijven, anders zijn ze echt te straf. Je zal dit na een paar dagen moeten herhalen, of tussendoor af en toe, maar uit mijn ervaring blijkt dat dit de beste oplossing is. Het helpt echt! Ik heb ook best wat donshaar en durfde nooit in de zon te gaan zitten of met de zon achter mij want dan zie je de haartjes harder. En ik schaam mij daar zo voor.
Ik kan je wel zeggen, ik wou ooit mijn donshaar weg maar acheraf bezien was 't zo erg nog niet. Maar ja, eens begonnen hang je der aan vast !
In elk geval, in 't begin niet te hard schuren met die pads want dan zie je wel even rood. Test het eerst op een andere plaats. Veel succes !
Probeer jezelf graag te zien en bedenk dat er véél ergere problemen zijn dan wat donshaar! Uiteindelijk zal de man/vrouw van je dromen je wel perfect vinden hoe je bent, met of zonder donshaar. Laat je niet te hard beinvloeden door reclame. Elk model heeft donshaar, t'is alleen weggewerkt met de computer. En wij trappen daarin! Doei

Wendy79
11 april 2009, 13:18
Babyblue, eigenlijk is het toch ongeveer hetzelfde als scheren? Heb die pads wel eens voor mijn benen gebruikt, en kreeg gewoon dezelfde stoppels als bij scheren. Zou het dan ook nooit op mijn gezicht durven te gebruiken.

mess
14 april 2009, 20:33
Hoelang duurt het voordat donshaartjes in je gezicht weer aangegroeid zijn?
Weet iemand dat??