PDA

View Full Version : Nihafor


Chris
27 november 2001, 02:52
Hoi,

Heeft er iemand ervaring c.q. kennis van dit 'medicijn'?

In thread http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?threadid=8 heeft Jorn het hier o.a. over. Hij zegt daarin: Ik heb liever dat ze aminexil kopen dan dat ze geld gaan uitgeven aan zogenaamde haargroeimiddelen zoals rhodanide, fabao, nihafor of Saini haarolie etc.etc bijvoorbeeld. Ik zag toevallig nèt een advertentie op kaalheid.pagina.nl hierover. Deze advertentie verwijst door naar http://www.haaruitval.com/ waar ze het product verkopen. Ze verkopen er ook 'Dabao'. Is dit nèt zo'n kwakzalvers produkt als Fabao zoals Jorn stelt, of is dit geheel wat anders?

Groet,
Chris.

Knurft
29 november 2001, 18:45
Ziet er allemaal veelbelovend uit. Maar of ze de beloftes ook waarmaken met Nihafor is de vraag. Heb geen idee of het werkt.

Natuurlijk zijn er tal van sites met wonderverhalen. Ik heb bijvoorbeeld een tijd lang Saini olie gebruikt en Shen Min tabletten. Puur op basis van de positieve info op hun sites. Het baatte echter niet.

Is er niemand die ervaringen heeft met Nihafor?

Chris
19 december 2001, 15:23
Hoi Knurft,

Dit vond ik zonet op jouw favoriete site haaruitval.net :


<udo>
posted 05-12-2001 03:12
--------------------------------------------------------------------------------
Beste Haarteam,
op de site haaruitval.com staat dat nihafor goed is voor de haar uitval en de hernieuwing van haar.
Is het waar? is dat beter dan de aminexil?
of kan ik met aminexil kuur nihafor gebruiken?

alvat bedankt haarteam...
-------------------------------------------------------------------------------


<jeff>
posted 05-12-2001 07:54
--------------------------------------------------------------------------------
Hoi udo,
Nifafor is een niet wetenschappelijk product. Ik heb het gebruikt en mijn dermatoloog vindt het onzin. Blijf gewoon bij aminexil.
Trouwens bel voor de lol eens het maasland instituut die nihafor verkopen ... FEAK dus.
--------------------------------------------------------------------------------


<udo>
posted 06-12-2001 02:31
--------------------------------------------------------------------------------
jeff, weet je nog andere produkts die haaruitval stopt, want me haren worden steeds dunner.
--------------------------------------------------------------------------------


Die jeff heeft het over het Maasland Instituut. Weet jij toevallig welke bedrijf er achter dat haaruitval.com zit en wat de connectie met dat Maasland Instituut is?

Grtn,
Chris.

Chris
19 december 2001, 19:24
Ik heb ff wat gezocht op Internet en vond vaak dit:

Maasland Instituut
URL: http://members.tripod.com/~maasland/
Bedrijf dat onderzoek doet naar haaruitval. Produceert ook een middel dat via de website besteld kan worden.

Als je die link volgt kom je echter op www.haaruitval.com / www.haarlab.nl terecht.

Maasland is dus the same als HaarLab?

Chris.

Wim
6 januari 2002, 20:28
Kan iemand mij vertellen of dit middel ook werkelijk helpt of dat het een van de vele fabels is op dit gebied. Er staat op de pagina van Haarlab dat het wetenschappelijk is onderzocht en dat het werkt. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij erover vertellen. En wat voormiddel zou ik eventueel beter kunnen gebruiken wanneer dit niet werkt. Ik ben nieuwsgierig............

Jay
6 januari 2002, 20:47
Volgens mij staat Nihafor op de shitlist.

Het enige wat echt werkt is finasteride (of ProHair, waar nog wat meer in zit) en binnenkort waarschijnlijk ook dutasteride. En dat zijn dan middelen om te slikken...

Wat je verder op je hoofd kan smeren is minoxidil/aminexil. Schijnt te werken voor sommige lui. Voor anderen ook weer niet.

Chris
6 januari 2002, 22:34
Hoi Wim,

Welkom op HaarWeb! Ik zie dat het je eerste posting is.

Ik had dezelfde vraag ookal gesteld in: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=103 maar er ook nog geen duidelijkheid in gekregen.

Chris.

Quinten
11 april 2002, 03:51
Ik gebruik sinds enige tijd Nihafor van de webiste http://www.haarlab.nl. Ik hoor er verschillende verhalen over. Ik heb zelf ongeveer alle middelen geprobeerd die er bestaan (Aminexil, Minoxidil, Finasteride en heel veel kruidenmixjes). Het lijkt erop of Nihafor het eerste middel is dat bij mij echt aanslaat. Ik verlies geen haar meer en krijg op sommige plekken nieuwe haargroei. Zijn er hier meer Nihafor-gebruikers? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen....

Quinten
11 april 2002, 04:00
Het valt mij op dat Nihafor van Haarlab (http://www.haarlab.nl) vaak wordt genoemd in het rijtje met kwakzalvers. Voor mij is dit juist het eerste product wat eindelijk werkt. Ik heb ongeveer alle 'aangeprezen' producten op het gebied van haaruitval uitgeprobeerd (Aminexil, Minoxidil, Finasteride, Atilla en de nodige kruidenmengseltjes), maar via Haarlab heb ik nu iets gekregen wat echt werkt.

Veel middeltjes die zichzelf aanprijzen als effectief, werken alleen maar bij haaruitval vanuit de kruin. Het punt is dat de meeste gevallen van haaruitval (bij jonge mensen) haaruitval vanuit de voorkant van het hoofd betreft (de mij o zo bekende inhammen). DAAR WERKEN AL DIE WONDERMIDDELTJES DUS NIET VOOR. Wanneer legt iemand daar eens een keer de nadruk op? Aminexil, Minoxidil en Finasteride werken ALLEEN bij haaruitval vanuit de kruin, maar intussen verkopen ze het aan iedereen. PURE OPLICHTERIJ!

Haarlab was voor mij het eerste bedrijf dat daar eerlijk in was en een goed advies gaf. Ik gebruik nu Dabao en Nihafor (bewezen effectief!) en eindelijk: het werkt. Niet dat ik nu met een volle dos haar rondloop, maar ik verlies geen haar meer en zie nieuwe haartjes groeien.

Max
11 april 2002, 08:30
Klinkt goed, maar hoe komt het dan dat finasteride wereldwijd bekend is om z'n werking en ik nu pas van Nihafor hoor, terwijl ik me toch al een tijdje met het zoeken naar info over haaruitval bezig hou? :confused:

Groeten,


Max

Chris
11 april 2002, 10:56
Originally posted by Quinten
Het valt mij op dat Nihafor van Haarlab (http://www.haarlab.nl) wordt genoemd in het rijtje met kwakzalvers. Voor mij is dit juist het eerste product wat eindelijk werkt. Ik heb ongeveer alle 'aangeprezen' producten op het gebied van haaruitval uitgeprobeerd (Aminexil, Minoxidil, Finasteride, Atilla en de nodige kruidenmengseltjes), maar via Haarlab heb ik nu iets gekregen wat echt werkt.


Hmm... ik ben blij voor je dat het bij jou werkt. Jouw reactie is inderdaad de eerste positieve reactie omtrent Nihafor (en in dit geval de (meerdere malen door jouw genoemde) leverancier ervan: HaarLab c.q. het Maasland Instituut).

Lees deze threads er eens op na:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=103&highlight=nihafor
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=150&highlight=nihafor
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=242&highlight=nihafor

Veel middeltjes die zichzelf aanprijzen als effectief, werken alleen maar bij haaruitval vanuit de kruin. Het punt is dat de meeste gevallen van haaruitval (bij jonge mensen) haaruitval vanuit de voorkant van het hoofd betreft (de mij o zo bekende inhammen). DAAR WERKEN AL DIE WONDERMIDDELTJES DUS NIET VOOR. Wanneer legt iemand daar eens een keer de nadruk op? Aminexil, Minoxidil en Finasteride werken ALLEEN bij haaruitval vanuit de kruin, maar intussen verkopen ze het aan iedereen. PURE OPLICHTERIJ!
Kan iemand (Rocco, Russell en anderen ervaringsdeskundigen) dit bevestigen? Werken Aminexil, Minoxidil en Finasteride alleen bij de kruin?

Haarlab was voor mij het eerste bedrijf dat daar eerlijk in was en een goed advies gaf. Ik gebruik nu Dabao en Nihafor (bewezen effectief!) en eindelijk: het werkt.
Hoezo 'bewezen effectief!'? Bewezen door WIE? Bewezen door HaarLab/Maasland Instituut zèlf of onafhankelijk wetenschappelijk bewezen? Over Aminexil beweert men (lees: de leverancier) ook dat het wetenschappelijk bewezen is. Helaas ik dit ook weer de grootste ONZIN, aangezien er in Nederland alleen testen zijn uitgevoerd door de dermatoloog Boersma.

Ik ben blij voor je dat het bij jouw allemaal werkt en dat je zo tevreden bent over HaarLab, gezien je aanprijzende woorden. Je bent tot nu toe echter één van de weinige mensen die er tevreden over zijn....dus of het bij meerdere mensen helpt?

Chris.

PS: Oja, nog even een opmerking over je statement 'Nihafor (bewezen effectief!)' Met alle respect, maar deze uitspraak komt wel erg overeen met de uitspraak van HaarLab ('het bewezen beste product ') op hun website hè? Mijn excuses als ik er naast zit, maar een uitspraak als 'bewezen effectief!' komt nogal commercieel en in dit geval pro-HaarLab over als je het mij vraagt. Als je dit anders hebt bedoelt dan hoor ik het uiteraard zeer graag.

Chris
11 april 2002, 11:17
Originally posted by Max
Klinkt goed, maar hoe komt het dan dat finasteride wereldwijd bekend is om z'n werking en ik nu pas van Nihafor hoor, terwijl ik me toch al een tijdje met het zoeken naar info over haaruitval bezig hou? :confused:

Groeten,

Max

Ja. Een HELE goede vraag dit! Ik sluit me er geheel bij aan.
De reden dat iedereen van Finasteride weet en niemand van Nihafor komt volgens mij door het feit dat Nihafor een eigen product is van HaarLab. Althans, ze zijn de exclusieve distributeur volgens hun website.

Als je hun website zo leest dan zie dat je ze er alles aan doen hun eigen Nihafor op de voorgrond te plaatsen, in vergelijking met de anderen (wel wetenschappelijk bewezen) producten op hun website. Moet je maar eens lezen:


------------------------------------------------------
3. Propecia
Betrekkelijk recentelijk stonden de kranten bol van weer een nieuwe ontdekking tegen haaruitval: Propecia. Dit middel, dat in pil-vorm wordt toegediend, gaat vorming van de stof dihydrotestosteron tegen, dat wordt beschouwd als de hormonale oorzaak van mannelijke haaruitval. De eerste resultaten zijn zonder meer goed te noemen. In 40% van de gevallen treedt nieuwe haargroei op. Ook voor dit middel geldt dat het vooral goed werkt bij haaruitval en kaalheid vanuit de kruin. De lange termijn effecten van Propecia zijn nog niet bekend.
Minder geruststellend zijn de hardnekkige geruchten dat Propecia erectieproblemen en zelfs impotentie kan veroorzaken. Voorzichtigheid is dan ook geboden. Via HaarLab Nederland is dit product derhalve niet te verkrijgen.

Voordelen
- Snelle, nieuwe haargroei bij beginnende kaalheid vanuit de kruin

Nadelen
- Levenslang gebruik noodzakelijk
- Lange termijn effecten nog onbekend
- Alleen geschikt voor mannen
- Alleen verkrijgbaar via een dermatoloog

Mogelijke bijwerkingen
- Erectieproblemen, impotentie, reductie van de zaadproductie
------------------------------------------------------


Nou, volgens mij Propecia gewoon nog niet te verkrijgen in Nederland vanwege het toelatingsbeleid van medicijnen door het Ministerie (of de Gezondheidsraad). Wedden dat HaarLab dit product ook gaat leveren als men eenmaal groen ligt geeft voor Propecia? En sinds wanneer is het een nadeel dat een product alleen verkrijgbaar is via een dermatoloog? Ik ben van mening dat alle 'zware' medicijnen alleen verkrijgbaar zouden moeten zijn via huisarts/dermatoloog.

Hun website is ook weer een typisch voorbeeld van misleidende uitspraken t.b.v. de commercie. Kijk maar eens:


------------------------------------------------------
Welkom bij HaarLab Nederland

Welkom bij HaarLab, het Haar Laboratorium Nederland. Deze site is eenvoudig te onthouden via de URL

www.haaruitval.com

HaarLab Nederland doet onderzoek naar haaruitval en heeft onder meer studie verricht naar de werking van middelen die haaruitval voorkomen en nieuwe haargroei stimuleren. HaarLab Nederland is de ontdekker van Nihafor, het bewezen beste product tégen haaruitval en vóór nieuwe haargroei.
------------------------------------------------------


1. Men doet alsof het een 'ontdekking' is, dit geweldige product. Het is niets unieks: uitsluitend een combinatie van bepaalde producten die wellicht een positief effect zouden kunnen hebben op haarverlies. Vergelijk het met ProHair van Boersma: dit is Finasteride waar hij zelf wat aanvullende middeltjes heeft bijgestopt. Met dat verschil dat Finasteride een WETENSCHAPPELIJK BEWEZEN product is. Finasteride is het actieve ingrediënt van Propecia.

In het product van HaarLab zit GEEN ENKEL wetenschappelijk bewezen product zo te zien. Wat overigens NIET hoeft te zeggen dat het NIET werkt, want er zijn uiteraard veel producten die NIET wetenschappelijk bewezen zijn, maar toch werken (voor sommige mensen dan).

2. .....het bewezen beste product tégen haaruitval en vóór nieuwe haargroei beweert men. Ja, amehoela! Bewezen? Bewezen door WIE? NERGENS op de site wordt verder verklaard HOE dit dan bewezen is. Sterker nog...... even verder kun je lezen:


------------------------------------------------------
De volgende middelen worden hier behandeld:

1. Regaine
2. Dabao
3. Propecia
4. Nihafor

Mocht u geconfronteerd worden met andere middelen tegen haaruitval, vraagt u dan te allen tijde naar gedocumenteerd wetenschappelijk bewijs!
------------------------------------------------------

Nou, laat het gedocumenteerde wetenschappelijke bewijs van Nihafor dan maar eens zien! Voelt iemand zich geroepen dit aan te vragen bij het HaarLab? ;)

Dus Max, zo vreemd is het niet dat je nog nooit van Nihafor gehoord hebt. Het komt om mij over als het zoveelste commerciële product die een leverancier er tegenaan gooit om geld binnen te halen. Je zult begrijpen dat ze méér geld ontvangen voor dit eigen brouwseltje (ze hebben het zelf in de hand) dan dat ze dat voor Regaine of Propecia ontvangen (want daarbij zijn ze afhankelijk van de leverancier).

Zou het niet eens een goed idee zijn dat iemand contact opneemt met de patiëntenverenigingen in Nederland om eens duidelijkheid te krijgen in dit soort zaken? Of dat de Comsumentenbond eens een test publiceert hierover?

Chris.

Nate
11 april 2002, 12:14
Dat is de grootste onzin dat ik hier mee maak op dit forum.
Ik geloof er geen reet van.
Volgens mij ben je gewoon aan het promoten en heb je belangen bij dit produkt.

Nihafor = BULLSHIT !!!!!!!!:mad: :mad:

Chris
11 april 2002, 12:28
Hoi Russel,

Kijk eens op: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=158

Ik kan me je reactie heel goed voorstellen, want ik kreeg er min of meer hetzelfde gevoel bij! Met alle respect voor Quinten, want we kunnen er natuurlijk naast zitten, maar als het blijkt dat dit inderdaad een promotie-praatje is geweest voor HaarLab, dan is het erg triest. Niet alleen voor de poster, maar vooral voor HaarLab zèlf. Want op deze manier maak je dan wel héél erg slechte reclame voor jezelf als bedrijf. :mad:

Chris.

Nate
11 april 2002, 20:10
Hoi Chris,

Ik weet niet wat ik er van moet denken,maar wat hier bovenaan de thread staat klinkt wel echt nep.
Je reacties in de andere threads vind ik ook goed,een kritisch wantrouwen is nooit verkeerd.Misschien was ik iets te "enthousiast" in mij reaktie.

Groeten Russel.

(P.S. toch geloof ik er niks van !)

Quinten
11 april 2002, 20:35
Ik kan mij voorstellen dat jullie denken dat ik reclame maak voor Haarlab. Dat doe ik in feite ook, alleen krijg ik erniet voor betaald :-(. Ik lees de hele tijd (ook op andere fora) hallelujaverhalen over Finasteride en Aminexil. Ik heb beide producten gebruikt en ze werkten allebei voor geen meter. Van Finasteride ging ik alleen maar zweten en Aminixil is gewoon een soort shampoo volgens mij.

Nate
11 april 2002, 23:55
Jij bent de eerst die ik hoor over zweten van finasteride, heb dit nog nooit van iemand gehoord.En dat finasteride voor geen meter werkt is ook onzin.Finasteride werkt en is wetenschappelijk bewezen.
83% van de gevallen had na 2 jaar nog hetzelfde of meer haar.
Waar zijn die statistieken van Nihafor dan?
En dan nog wat als jij zegt dat Aminexil een soort shampoo is en het zelf gebruikt hebt val je al helemaal door de mand.Aminexil is zeker geen schampoo want ik heb dat zelf ook gebruikt en weet precies wat het is en zeker GEEN schampoo !!!!

Quinten
12 april 2002, 00:42
Van mij mag iedereen Finasteride en Aminexil gebruiken. Alleen bij mij werkt het niet, dat kan toch. En wat betreft dat wetenschappelijk bewijs: het meeste daarvan is betaald door de farmaceutische industrie. Daarmee wuif ik de resultaten niet weg, maar blijf op mijn qui-vive. En dat Aminexil geen shampoo is, weet ik ook wel. Het is een goedje dat in ingewikkelde flesjes zit, waarvan het haar gaat glanzen en wat voller aanvoelt. Eén grote marketingstunt. Dat het zo hard door kappers wordt aangeprezen is omdat ze er een enorme marge op ontvangen. Niet zo gek dus.

Nate
12 april 2002, 10:40
Quinten,

In ieder geval zijn we het met elkaar eens over Aminexil.
Aminexil werkte bij mij ook niet en heb maar liefs 3 kuren gedaan met zero resultaat.Ik wist toen niet dat er zoiets als propecia bestond.Hier was ik erg pissig om dat ik zo veel tijd en geld hierin had gestoken en dat het vrijwel niets bijdraagt in de strijd tegen AA,dat is misschien de reden dat ik zo reageer.Dat finasteride niet bij jouw werkt is jammer,heb je het wel genoeg tijd gegeven om te werken dit kan wel een jaar duren voor je echte resultaten ziet.

Russel.

Rocco
13 april 2002, 00:50
Dat finasteride niet bij jouw werkt is jammer,heb je het wel genoeg tijd gegeven om te werken dit kan wel een jaar duren voor je echte resultaten ziet.

Dit is een hele belangrijke en een hele goeie opmerking ! .Je moet pas oordelen na op z'n minst 1 jaar gebuik.Hoe frustrerend het ook mag zijn,Fina doet Terplekke haar werk bij inname,maar haren groeien heel langzaam.Daarom dus ook de resultaten.


Groetjes

Quinten
13 april 2002, 04:15
Ik hou het bij Nihafor en Dabao (over dat laatste hoor je overigens al helemaal niemand, terwijl dit product zelfs door Nederlandse wetenschappers is onderzocht, artsen uit Maastricht, ik heb één van hen gebeld!). Het is alleen nauwelijks verkrijgbaar in Nederland.

Quinten
13 april 2002, 04:55
Op de website van Pharmacia, de producent van Rogaine (in Nederland: Regaine) staat te lezen dat te lezen dat Minoxidil alleen werkt bij haaruitval vanuit de kruin ('top'). Pharmacia loopt hier niet mee te koop, maar is verplicht het te melden volgens de FDA-regels.

http://www.rogaine.com/whyrogaine.asp

('works on hair follicles to reverse their shrinking process to stimulate new growth on the top of your scalp')

Propecia (c.q. Finasteride, Proscar) werkt NIET bij inhammen. Lees de volgende pagina op Propecia.com:

http://www.merck.com/product/usa/propecia/cns/ppi/use.html

('vertex and the anterior mid-scalp area' - oftewel kruin en bovenop de schedel)!

Let wel: dit zijn dus de officiële sites van de fabrikanten van deze middelen.

Ik heb al heel wat 'deskundige' meningen voorbij zien komen op dit forum, maar telkens zonder deugdelijke verwijzingen. Terwijl het gewoon op internet te vinden is!

Quinten
13 april 2002, 05:15
Ik gebruik Nihafor en heb Haarlab flink doorgezaagd over wie ze zijn. Haarlab heeft Maasland Instituut overgenomen. Maasland Instituut was een stel wetenschappers die in de avonduren een middel hadden verzonnen, maar geen idee hadden hoe ze het aan de man moesten brengen. Dat doet Haarlab nu. Ik gebruik Nihafor en Dabao met succes. Dabao is trouwens het enige middel dat in Nederland door Maastrichtse wetenschappers is onderzocht. Ik heb één van hen gesproken en ze hebben er een artikel over gepubliceerd in een wetenschappelijk magazine. Dat is heel bijzonder omdat Dabao een 'kruidenmiddeltje' is, iets waar wetenschappers zich het liefst verre van houden.

Quinten
13 april 2002, 05:17
En Haaruitval.net is gewoon een website van een kapper, die nog nooit een wetenschappelijke publicatie heeft gelezen en alleen maar geld wil verdienen aan l'Oreal producten (Kerastase is het kappersmerk van l 'Oreal)

Rocco
13 april 2002, 14:15
" More recent results proved that PROPECIA is also successful in reversing FRONTAL hair loss, although slightly less effective than at the vertex. This additional information is very encouraging to many men who are disappointed in the limited ability of Minoxidil to stimulate frontal hair growth. PROPECIA is also much easier to use than Minoxidil .... simply one pill a day!"

Bron :http://www.propecia.co.uk/


" These drugs are 35% effective in regrowing hair in the crown of the head. There is no clear research yet that indicates that they have much effect on the frontal hairline."---->>> Interpreteer dit stuk correct.Hier staat 35 % effectief voor hergroei op kruin,maar nog geen onderzoek dat laat zien hoe effectief( hergroei) op haarlijn.met EFFECTIEF duidt men op HERGROEI en niet op stoppen van haaruitval.Want haaruitval wordt ZOWEL op je kruin als op je haarlijn gestopt.

Bron :http://www.hairloss-reversible.com/the_chemical_approach.htm


Beide medicijnen MET NAME FINASTERIDE zijn in staat om je GEHELE haaruitval te stoppen. In 83 % van de mensen werd haaruitval gestopt,bij gebruik van Fina.

Wat jij wil doen is Finasteride hier onderuit proberen te halen.Dat zal je niet lukken.Je hebt een slechte tekst interpretatie,of je Engels is bar slecht.Of je wil gewoon lezen WAT je eigenlijk wil lezen.

Finasteride helpt zowel voor je kruin als je haarlijn. ALLEEN ( lees al die internet sites goed ! ) is Fina MINDER in staat om haren op je haarlijn weer terug te laten groeien,zoals hij ze op je kruin WEL terug kan laten groeien.


Conclusie : Fina en Minox helpen ZOWEL voor kruin als je haarlijn,maar minder effectief in hergroei bij je haarlijn dan als op je kruin.

Rede dat Fina minder in staat is om haren op je haarlijn terug te groeien : die haarwortels daar zijn veel meer gevoelig tegen DHT dan Fina DHT kan stoppen.



http://www.merck.com/product/usa/pr...ns/ppi/use.html


('vertex and the anterior mid-scalp area' - oftewel kruin en bovenop de schedel)!

Merck weet heel goed dat Fina GEEN haren op je haarlijn kan groeien.Om hier haren te kunnen laten groeien moet je MEER dan 66 % van je DHT kunnen blocken.Propecia blocked alleen maar 66% ,daarom heeft het voor hen ook geen NUT om onderzoek te doen naar hergroei op je haarlijn terwijl ze donders goed weten dat daar geen haar kan groeien mbv Fina.Ze zeggen WEL dat frontale haaruitval wordt gestopt.In HELE extreme haaruitval gevallen kan zelfs Fina niets voor je doen,maar dit komt zelden voor.Duta hierentegen kan wel haren op je haarlijn groeien omdat hij tot 96% DHT kan blocken.


Ik heb al heel wat 'deskundige' meningen voorbij zien komen op dit forum, maar telkens zonder deugdelijke verwijzingen. Terwijl het gewoon op internet te vinden is!


WIJ praten uit ERVARING .Wij hebben INZICHT ( in het interpreteren van tekst),ik weet niet wat jij van plan bent,maar Fina haal je niet onderuit.Over Minox kan ik niet echt specifiek zijn,want ik gebruik het zelf niet.

NOGMAALS: in 83% ! van de mensen werd TOTAAL de haaruitval gestopt,bij gebruik van Fina.


Groetjes

Viper
17 april 2002, 00:46
hey Quinten,

Heb je tot nu toe al resultaten sinds je Nihafor en Dabao neemt?
Begint je haar terug te groeien?

Groetjes
Viper

maasai
25 juli 2002, 17:32
wie heeft ervaring met dit middel? ik vind alleen commercieel commentaar en dat is uiteraard lovend.

bvd
Rob

Chris
26 juli 2002, 11:59
Hoi Maasai,

Gewoon eventjes zoeken met [search]-button op het HaarWeb Forum en je vind o.a. de volgende discussie's:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=150&highlight=nihafor
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=158&highlight=nihafor
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=242&highlight=nihafor
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=319&highlight=nihafor

Hopelijk heb je er wat aan.

Suc6,
Chris.

Chris
21 november 2002, 12:44
Originally posted by Chris
Hmm... ik ben blij voor je dat het bij jou werkt. Jouw reactie is inderdaad de eerste positieve reactie omtrent Nihafor (en in dit geval de (meerdere malen door jouw genoemde) leverancier ervan: HaarLab c.q. het Maasland Instituut).

Lees deze threads er eens op na:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=103&highlight=nihafor
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=150&highlight=nihafor
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=242&highlight=nihafor

Kan iemand (Rocco, Russell en anderen ervaringsdeskundigen) dit bevestigen? Werken Aminexil, Minoxidil en Finasteride alleen bij de kruin?

Hoezo 'bewezen effectief!'? Bewezen door WIE? Bewezen door HaarLab/Maasland Instituut zèlf of onafhankelijk wetenschappelijk bewezen? Over Aminexil beweert men (lees: de leverancier) ook dat het wetenschappelijk bewezen is. Helaas ik dit ook weer de grootste ONZIN, aangezien er in Nederland alleen testen zijn uitgevoerd door de dermatoloog Boersma.

Ik ben blij voor je dat het bij jouw allemaal werkt en dat je zo tevreden bent over HaarLab, gezien je aanprijzende woorden. Je bent tot nu toe echter één van de weinige mensen die er tevreden over zijn....dus of het bij meerdere mensen helpt?

Chris.

PS: Oja, nog even een opmerking over je statement 'Nihafor (bewezen effectief!)' Met alle respect, maar deze uitspraak komt wel erg overeen met de uitspraak van HaarLab ('het bewezen beste product ') op hun website hè? Mijn excuses als ik er naast zit, maar een uitspraak als 'bewezen effectief!' komt nogal commercieel en in dit geval pro-HaarLab over als je het mij vraagt. Als je dit anders hebt bedoelt dan hoor ik het uiteraard zeer graag.

Over HaarLab/Het MaasLand Instituut gesproken.... moet je hier eens gaan kijken voor de lol:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=777&i=40&t=29

Daarin lees je:

Auteur: Jan Maasland (barred@planet.nl) (---.speed.planet.nl)
Datum: 23-12-01 23:20

Hoi Dirk,

Ik ben zelf kalend sinds een jaar of vijf en heb al meerdere middeltjes geprobeerd, zoals Minoxidil (Regaine in Nederland), Aminexil en Dabao (een Chinees kruidenmiddeltje).

Sinds kort gebruik ik Nihafor (www.haaruitval.com) wat wel lijkt te werken. Het is een capsule die je elke ochtend bij het ontbijt inneemt en verder niks. Ik gebruik het nu een maand of twee en ik heb de indruk dat er nu minder haar uitvalt. Mijn vriendin zei zelfs dat ze nieuwe haartjes zag groeien. Ik ben ook Regaine blijven gebruiken omdat dat goed schijnt te zijn tegen haaruitval vanuit de kruin. 't Is wel een dure grap alles bij elkaar (ruim honderd gulden in de maand), maar als het helpt heb ik het er wel voor over.

Groeten,

Jan


Zoals we dankzij de discussie's hier op HaarWeb nu weten is dat HaarLab voorheen het Maasland Instituut was. Hierboven geeft nu ene 'Jan Maasland' een reactie op de kaalheidspagina waarbij hij de website en het product van HaarLab aanbeveelt. Het moet wel héél erg toevallig zijn wil die Jan Maasland niet de eigenaar of belanghebbende bij HaarLab/Maasland Instituut zijn...... of zullen we het maar op een toevallige naamgenoot houden? Kun je zien hoe wanhopig sommige fabrikanten hun produkt aan de man willen brengen... grappig hè?

Maar goed, een en ander is wederom niet met zekerheid vast te stellen, maar twijfelachtig is het in ieder geval wèl.

Chris.

bully
23 april 2003, 22:49
Wie heeft er nu eigenlijk dit product Nihafor geprobeerd? Het ziet er veelbelovend uit. Voor dit product af te krake, moet ge het eerst gebruikt hebbe om te wete of het al dan niet werkt. dus wie heeft er reacties?

Hopefull
24 april 2003, 00:06
Ik heb een half jaar lang Nihafor gebruikt. Ik heb dat product gekozen omdat ik Finasteride nog te gevaarlijk vond. Na het half Nihafor was er totaal niks gebeurt, mijn haaruitval bleef gewoon doorgaan en ik kreeg wel hier een daar wat pukkeltjes op mijn benen en vreemde plekken (rug, bovenbeen.) dit verdween toen ik ben gestopt met Nihafor....Ik zou zegguh begin er niet aan het helpt geen reet.

hydex
21 juli 2004, 00:51
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Ben nu 23 jaren oud en begin al flinke inhamme te krijgen. Ook achter op mijn hoofd vormt zich een kruin. Een krans is voor mij een nachtmerrie. Ik lees van alles over "Wondermiddeltjes" zoals Nihafor Ik zou heel graag van jullie ervaringen willen horen of ik dit nogal kostbare middel moet gaan kopen.

Tiuri
21 juli 2004, 01:17
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Ben nu 23 jaren oud en begin al flinke inhamme te krijgen. Ook achter op mijn hoofd vormt zich een kruin. Een krans is voor mij een nachtmerrie. Ik lees van alles over "Wondermiddeltjes" zoals Nihafor Ik zou heel graag van jullie ervaringen willen horen of ik dit nogal kostbare middel moet gaan kopen.


Nihafor is niks, en kan zich bij de middeltjes scharen die (bijna) niks doen, zoals maxilene en aminexil. ik heb n gebruiker gevonden die het ook heeft gebruikt, check deze post:
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=9034&postcount=2

als je wat tegen je haaruitval wilt doen zul je een of meerdere van "de grote drie" moeten nemen:

1. finasteride of dutasteride
2. minoxidil
3. ketoconazol-shampoo

lees eens rond op t forum zou ik zeggen om te kijken wat het best bij je past.

Lucky
7 oktober 2004, 12:12
Ik heb zelf Nihafor gebruikt. Ik ben er al een tijd meegestopt, maar toeval of niet, de laatste maanden is mijn haar verslechterd. Ik ben de laatste die zal beweren dat dit een wondermiddel is, maar ik denk dat dit best wel een goed middel is om erbij te nemen. Misschien, in ieder geval beter dan all die voedingsupplementen of weet ik veel wat allemaal.

ugh
7 oktober 2004, 20:17
naar Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=12).

Joopievogelvang
5 december 2004, 02:00
Ik begin nu net met Nihafor, idd veel belovend, maar ja nee heb je ja kun je krijgen, zeg ik dan altijd maar

Tiuri
5 december 2004, 02:20
Ik heb de al bestaande threads over dit middel samengevoegd.

Ik begin nu net met Nihafor, idd veel belovend, maar ja nee heb je ja kun je krijgen, zeg ik dan altijd maar
Dit zijn de ingrediënten van het middel:

Een combinatie van reinigende (Viola tricolor, Urtica dioica, Arctium lappa) en voedende bestanddelen verstevigen het haar en laten het opnieuw en homogeen groeien (Fucus vesiculosus, Triticum aestivum, Bamboe silica). Hierbij ondersteunt zink de hormonale regulering van deze processen.
[bron (http://212.79.230.205/haarlab/nihafor.shtml)]
de enige positieve gebruiker op dit forum was Quinten, maar hij was duidelijk ingehuurd om reclame te maken voor dit middel op HaarWeb.

Lees alle post in deze thread eens door. De eerste post stamt alweer uit 2001. Het is duidelijk dat dit middel troep is, niemand meldt positieve resultaten en daarbij kun je van tien kilometer aanvoelen dat dit middel kwakzalverij is.

Dit middel staat algemeen bekend als een absolute SCAM. begin er dus niet aan, besteed je geld aan nuttiger zaken.

japiejaap
5 december 2004, 13:50
haarlab.nl

Gustavsson Vandermark B.V. (http://www.vitamust.nl (http://www.vitamust.nl/) is ook van dit bedrijf daar bieden ze Alopesan 400 (http://www.vitamust.nl/alopesan.html) aan :D )
Toussaintkade 71
2513 CL 'S-GRAVENHAGE
Netherlands

F. Akkerma http://www.managersnetwerk.nl/ledenlijst.html?id=306
+31 (0)703601010
fred@akkerma.com

-

haaruitval.net is inderdaad van een of andere kapsalon, namenlijk V.O.F. Kapsalon Bolder te amsterdam

bolletje
16 juni 2005, 12:08
Beste mensen,
Ik heb Nihafor gebruikt in 2001 (omdat ik achter alternatieve geneeskunde sta en omdat het zink bevat) een half jaar lang en mijn haar bleef gewoon uitvallen. Daarna ben ik overgegaan op finasteride wat mijn haaruitval al redelijk stabiliseerde maar het was ook geen wondermiddel. Sinds 2003 gebruik ik dutasteride en daar ben ik heel tevreden mee. Wel overweeg ik bewust om mijn kop kaal te scheren zodra ik ooit aan kinderen ga beginnen en voorgoed te stoppen met haarmiddelen.

Wat echter nihafor betreft, vraag bij je drogist om zinktabletten en ga een vitaminekuurtje erbij slikken of gezond eten dat heeft hetzelfde effect. De website haarlab.nl heeft mooie verhalen over verre culturen en beschavingen waar natuurlijke middelen en kruiden gebruikt worden tegen kaalheid. Beste mensen dit is klinkklare onzin. Aboriginals, Masai, Papua's, Japanners, Chinezen, Inuit, Indianen, Bantoes, Pigmeën, enzovoorts enzovoorts. Hoe exotisch ook overal komt kaalheid voor, het enige verschil tussen de verwesterde en de niet verwesterde mens is dat kaalheid hier een cosmetisch probleem is en geassocieerd wordt met negatieve eigenschappen.

Maasland instituut, haarlab en vitamust is een pot nat. Dat verhaal van die wetenschappers is reclamepraat net als de oma's van Bertolli. Het gaat hier om een slimme ondernemer die handig inspeelt op de wens van mensen om er mooi uit te blijven zien. Maar nogmaals ga naar de drogist voor zinktabletten en een vitaminekuur als je dit middel wil gebruiken, dat heeft hetzelfde effect en bespaard je een hoop geld.

EK85
22 juli 2005, 17:54
Hallo,

Ben een jongen van nét 20 en zoals velen van jullie al redelijk kaal aan het worden, het valt op zich nog wel een beetje mee, maar als ik onder een lamp of zo sta zijn de kale plekken op mijn kruin en inhammen erg duidelijk zichtbaar, ik had van de week via haarlab.nl dan zo'n persoonlijk advies aangevraagd, en mijn hele verhaal uitgelegd, nu kreeg ik het volgende terug, het lijkt me echter wat een standaard mailtje, heeft iemand hier misschien ervaring mee?

"Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw adviesaanvraag ten aanzien van uw persoonlijke
haarsituatie. Wij hebben de door u opgegeven kenmerken geanalyseerd aan de
hand van vergelijkbare gevallen, voorhanden zijnde wetenschappelijk
bevindingen en ervaringsgegevens.

Het patroon van haaruitval die u beschrijft komt overeen met een zeer
gangbare vorm van erfelijke haaruitval bij mannen. HaarLab Nederland
omschrijft deze als Haaruitval Type II. Deze vindt zijn oorsprong voorop
('inhammen') of bovenop het hoofd en breidt langzaam maar zeker verder uit.

Over de erfelijkheid kunt u desgewenst zekerheid verkrijgen door na te gaan
in hoeverre haaruitval binnen uw familie voorkomt. Komt haaruitval voor bij
één of meer van de volgende familieleden, dan kan met een grote mate van
waarschijnlijkheid worden uitgegaan van een erfelijke vorm van haaruitval
en/of kaalheid: grootvader(s), grootmoeder(s), vader, moeder, ooms, tantes,
neven en/of nichten. Van erfelijke haaruitval is doorgaans geen sprake als
de haaruitval zeer plotseling optreedt en/of zeer plaatselijk op het hoofd.

De beschreven vorm van erfelijke haaruitval is steeds beter te behandelen.
Mede gelet op uw leeftijd en de periode dat u te kampen heeft met
haaruitval, is de kans op succes zeer reëel. De haaruitval kan tot stilstand
worden gebracht en nieuwe haargroei kan worden gestimuleerd. 100% garantie
is echter nog altijd niet mogelijk.

Nihafor, dat exclusief door HaarLab Nederland wordt gedistribueerd, stopt
haaruitval binnen drie maanden en stimuleert nieuwe haargroei binnen zes
maanden. Het effect van Nihafor wordt duidelijk merkbaar doordat na enige
maanden minder haren uitvallen dan u gewend bent. Na verloop van tijd zult u
bovendien nieuwe haargroei opmerken. Omdat dit proces geleidelijk verloopt
en u niet van de één op de andere dag een volle haardos terugheeft, is het
verstandig uw schedel vooraf te fotograferen, zodat u op elk gewenst moment
het effect kunt vaststellen.

U kunt Nihafor afzonderlijk gebruiken of in combinatie met andere producten,
die specifiek uw vorm van haaruitval behandelen. HaarLab Nederland heeft
daartoe een aantal gerichte behandelpakketten samengesteld.

Gezien het patroon van uw haaruitval adviseren wij:

- 1 à 2 Basisbehandelignen Nihafor

desgewenst aangevuld met:

- 1 à 2 kuren Alopesan 400
- 1 à 2 kuren Regaine voor mannen

Alopesan 400 vormt een goede aanvulling op Nihafor. Het is een natuurlijk
preparaat waarvan de werking wetenschappelijk is komen vast te staan. Het
remt de aanmaak van het DHT-hormoon, dat in belangrijke mate
verantwoordelijk is voor erfelijke mannelijke haaruitval. Er is een speciaal
(voordelig) combinatie-pakket van Nihafor en Alopesan 400 beschikbaar.

Regaine is een lotion die u aanbrengt op de schedelhuid. Regaine zorgt
evenals Nihafor en Alopesan 400 dat de haaruitval wordt vertraagd c.q.
gestopt. Ook maakt Regaine nieuwe haargroei mogelijk.

De combinatie van deze producten versnelt en intensiveert de behandeling
van haaruitval. Meer informatie over dit pakket vindt u op
http://www.haarlab.nl (javascript:ol('http://www.haarlab.nl');) (onder 'Behandelmethoden') U kunt het pakket
rechtstreeks bestellen via de website van HaarLab Nederland:
http://www.haarlab.nl (javascript:ol('http://www.haarlab.nl');). Het bestelformulier bevindt zich aan de rechterzijde
van de pagina's.

Wij adviseren u uw behandeling minimaal zes maanden voort te zetten. Hoewel
bij sommige gebruikers al na twee of drie maanden zichtbare resultaten
optreden, is pas na zes maanden goed vast te stellen of de behandeling
aanslaat
of niet.

U hoeft geen geld vooruit te betalen; u betaalt rechtstreeks aan de
besteller van TPG Post. Mocht u onverhoopt niet thuis zijn, kunt u het
pakket later ophalen en voldoen op het postkantoor.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

HaarLab Nederland
http://www.haarlab.nl (javascript:ol('http://www.haarlab.nl');) "


Hopende op reacties, met vriendelijke groeten,

Erwin

jornkielman
22 juli 2005, 18:31
ik zou er niets mee doen. Nihafor en wetenschappelijk bewijs? Waarom kent de wereld het dan niet?

Echter, je kunt het altijd proberen. Wacht de reacties van forumgenoten af zou ik zeggen. Mijn antwoord heb je al in ieder geval. Ik zou aan de Propecia gaan.

Ik ben ook benieuwd hoe het met de hectiek rond Innovate gaat?

Jorn

ycelik
22 juli 2005, 18:34
Off topic, jorn hoe bevalt die haartransplantatie, serieus eerlijk opinion, is je haar te stijlen zoals je wilt, wind water zee etc, gaat het dan allemaal goed.
Ben je er compleet tevreden over?

jornkielman
22 juli 2005, 18:37
Ik ben er erg tevreden mee ja. Ik kan het stylen zoals ik wil. Ik hoop alleen niet verder kaal te worden ivm mijn fijne haarstructuur en matige dichtheid. Echter, voor mijn inhammen is het resultaat perfect.

Jorn

ycelik
22 juli 2005, 18:44
Jah toen ik het zag vond ik het ook wel goed uitzien daarom , je hoort heel weinig goeds over ht maar gelukkig ben ik niet toe aan een pruik of een ht.
Maar jah je weet maar nooit wat er in de toekomst met mijn haaruitval kan gebeuren dus een ht sluit ik niet uit.

Guoy
22 juli 2005, 19:57
Hee Erwin,

Je bent al een tijdje lid zie ik! langer dan ik. Ook ik wilde allereerst Nihafor proberen aangezien ze zeggen dat je ermee kan stoppen na verloop van tijd en dat dus ideaal lijkt te zijn! Nihafor is echter door de consumentenbond beoordeeld als een niet werkend middel. De enige werkende middelen zijn Finasteride (zit in proscar en propecia pillen) en Minoxidil. Ik zou dus Nihafor niet kopen. Ik heb ook een brief gestuurd en een brief terug gekregen van ze en hij is EXACT hetzelfde voor zover ik heb gechecked. Hier een copy:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw adviesaanvraag ten aanzien van uw persoonlijke
haarsituatie. Wij hebben de door u opgegeven kenmerken geanalyseerd aan de
hand van vergelijkbare gevallen, voorhanden zijnde wetenschappelijk
bevindingen en ervaringsgegevens.

Het patroon van haaruitval die u beschrijft komt overeen met een zeer
gangbare vorm van erfelijke haaruitval bij mannen. HaarLab Nederland
omschrijft deze als Haaruitval Type II. Deze vindt zijn oorsprong voorop
('inhammen') of bovenop het hoofd en breidt langzaam maar zeker verder uit.

Over de erfelijkheid kunt u desgewenst zekerheid verkrijgen door na te gaan
in hoeverre haaruitval binnen uw familie voorkomt. Komt haaruitval voor bij
één of meer van de volgende familieleden, dan kan met een grote mate van
waarschijnlijkheid worden uitgegaan van een erfelijke vorm van haaruitval
en/of kaalheid: grootvader(s), grootmoeder(s), vader, moeder, ooms, tantes,
neven en/of nichten. Van erfelijke haaruitval is doorgaans geen sprake als
de haaruitval zeer plotseling optreedt en/of zeer plaatselijk op het hoofd.

De beschreven vorm van erfelijke haaruitval is steeds beter te behandelen.
Mede gelet op uw leeftijd en de periode dat u te kampen heeft met
haaruitval, is de kans op succes zeer reëel. De haaruitval kan tot stilstand
worden gebracht en nieuwe haargroei kan worden gestimuleerd. 100% garantie
is echter nog altijd niet mogelijk.

Nihafor, dat exclusief door HaarLab Nederland wordt gedistribueerd, stopt
haaruitval binnen drie maanden en stimuleert nieuwe haargroei binnen zes
maanden. Het effect van Nihafor wordt duidelijk merkbaar doordat na enige
maanden minder haren uitvallen dan u gewend bent. Na verloop van tijd zult u
bovendien nieuwe haargroei opmerken. Omdat dit proces geleidelijk verloopt
en u niet van de één op de andere dag een volle haardos terugheeft, is het
verstandig uw schedel vooraf te fotograferen, zodat u op elk gewenst moment
het effect kunt vaststellen.

U kunt Nihafor afzonderlijk gebruiken of in combinatie met andere producten,
die specifiek uw vorm van haaruitval behandelen. HaarLab Nederland heeft
daartoe een aantal gerichte behandelpakketten samengesteld.

Gezien het patroon van uw haaruitval adviseren wij:

- 1 à 2 Basisbehandelignen Nihafor

desgewenst aangevuld met:

- 1 à 2 kuren Alopesan 400
- 1 à 2 kuren Regaine voor mannen

Alopesan 400 vormt een goede aanvulling op Nihafor. Het is een natuurlijk
preparaat waarvan de werking wetenschappelijk is komen vast te staan. Het
remt de aanmaak van het DHT-hormoon, dat in belangrijke mate
verantwoordelijk is voor erfelijke mannelijke haaruitval. Er is een speciaal
(voordelig) combinatie-pakket van Nihafor en Alopesan 400 beschikbaar.

Regaine is een lotion die u aanbrengt op de schedelhuid. Regaine zorgt
evenals Nihafor en Alopesan 400 dat de haaruitval wordt vertraagd c.q.
gestopt. Ook maakt Regaine nieuwe haargroei mogelijk.

De combinatie van deze producten versnelt en intensiveert de behandeling
van haaruitval. Meer informatie over dit pakket vindt u op
http://www.haarlab.nl (javascript:ol('http://www.haarlab.nl');) (onder 'Behandelmethoden') U kunt het pakket
rechtstreeks bestellen via de website van HaarLab Nederland:
http://www.haarlab.nl (javascript:ol('http://www.haarlab.nl');). Het bestelformulier bevindt zich aan de rechterzijde
van de pagina's.

Wij adviseren u uw behandeling minimaal zes maanden voort te zetten. Hoewel
bij sommige gebruikers al na twee of drie maanden zichtbare resultaten
optreden, is pas na zes maanden goed vast te stellen of de behandeling
aanslaat
of niet.

U hoeft geen geld vooruit te betalen; u betaalt rechtstreeks aan de
besteller van TPG Post. Mocht u onverhoopt niet thuis zijn, kunt u het
pakket later ophalen en voldoen op het postkantoor.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

HaarLab Nederland
http://www.haarlab.nl (javascript:ol('http://www.haarlab.nl');)



Je zou bijna denken dat ik jou brief heb gekopieerd, maar dit is toch echt uit mijn eigen mailbox van dinsdag 31 mei. Als je me niet geloofd kan ik hem naar je forwarden hoor. ;) Dus ik zou die fascisten niet geloven en gewoon doen wat iedereen op haarweb doet. En hier gewoon blijven hangen, dan krijg je vanzelf een regime.

Ik zou gewoon aan de finasteride gaan en in zijn goedkope proscar pillen vorm.

mvg,

Guoy

EK85
22 juli 2005, 20:30
Hey,

Bedankt voor je reactie, inderdaad precies dezelfde brief....had er al niet al teveel vertrouwen in, maar soms in een hopeloze bui lees je alles even :confused: ...en dan heb je er dus van die eikels bij..die daar misbruik van willen maken..

Ben ook maar eens van plan aan de propecia te gaan dan, binnekort maar eens langs de huisarts, in ieder geval bedankt voor jullie reacties..

Groeten Erwin

Guoy
22 juli 2005, 20:49
Ik zou gewoon proscar vragen. Wordt vergoed door de verzekering en werkt hetzelfde als propecia.

DHTkiller
22 juli 2005, 21:01
Nihafor van raarlab Nederland, dat zij nog bestaan na zoveel jaren. Ongeloofelijk :eek: .