PDA

View Full Version : acné, overbeharing en haaruitval = diane??


schrik
15 december 2006, 18:51
hoi

ik heb hier al wat rondgelezen op het forum maar ik twijfel nog altijd wat ik nu eigenlijk heb.
ik heb last van acné, overbeharing en dit ondermeer onder en rond navel, en heb ook last van veel haaruitval, soms kan mijn hoofdhuid ook echt jeuken en heb redelijk snel vet haar.
heb ik nu eigenlijk alleen hirutisme of heb ik aga of nog iets anders want ik raak er niet meer aan uit.
en wat kan ik hieraan doen, ik ben pas bevallen dus ik denk dat de haaruitval eventueel nog erger zal worden, al heb ik het gevoel dat het minder geworden is maar ik verlies voornamelijk veel korte zogezegde nieuwe haartjes maar deze zijn wel erg dun, dit is toch ook niet normaal, het zouden toch de lange moeten zijn die uitvallen?
ik had dit ook al allemaal voor mijn zwangerschap dus deze heeft er niks mee te maken.
zou diane voor mij een oplossing zijn? zijn er risisico's aan verbonden?
en zal mijn haaruitval, en overbeharing en acné hierdoor minderen?
is het bij jullie beter geworden?

ik kijk uit naar jullie antwoorden en alvas heel erg bedankt!

schrik
16 december 2006, 11:07
niemand??

Sipke
16 december 2006, 14:39
ik heb jarenlang de diane gebruikt
ik heb ook haren onder mijn navel en een lichte vorm van overbeharing
kan niet echt zeggen dat de diane daar tegen geholpen heeft
en de acne idem dito
mijn huid is nooit echt helemaal gaaf geweest
maar iedereen is anders.

Momenteel slik ik geen pil.
Zorg wel dat je de echte diane neemt en niet bijvoorbeeld Sandoz.
Sandoz was voor mijn huid en haar een fiasco.

schrik
17 december 2006, 11:08
ik heb jarenlang de diane gebruikt
ik heb ook haren onder mijn navel en een lichte vorm van overbeharing
kan niet echt zeggen dat de diane daar tegen geholpen heeft
en de acne idem dito
mijn huid is nooit echt helemaal gaaf geweest
maar iedereen is anders.

Momenteel slik ik geen pil.
Zorg wel dat je de echte diane neemt en niet bijvoorbeeld Sandoz.
Sandoz was voor mijn huid en haar een fiasco.


hoi, dank je voor je antwoord.
ik heb nog enkele vraagjes, het haar op mijn navel groeit nu ook heel traag verder rondom mijn navel en ik he schrik dat ik over een vijftal jaren met heel mijn buik vol zwart haar loop.
de diane35 zal waarschijnlijk ook niet die haartjes wegdoen maar zorgt het ervoor dat het niet verder kan uitbreiden?
en helpt de diane35 degelijk tegen haaruitval?

gr

Sipke
17 december 2006, 20:54
bij mij breidt/breidde het zich niet uit
ook weet ik niet of de diane de haaruitval stopt.
Zoek eens op 'diane' via de zoekfunctie, er is al veel over geschreven.

succes :)

Marte
5 januari 2007, 19:39
diane stopt of vermidnert enkel de hoormoongevoelige haaruitval(nl de haaruitval en kaalheid met een mannelijk patroon (het monniksplekje vanachter en kaalheid die te wijten zijn aan hoge dossisen mannelijk hormoon of een gevoeligheid hiernaan.

Indien het neit helpt, of erg weinig, moet je er eens op letten welke factoren het wel verergeren, bij mij is dat bijvoorbeeld zowel lichamelijke stress als mentale stress, indien je dan deze factoren vermijdt of vermidnert, in combi met diane (en eventueel andere medicatie) kan het wel efectief zijn. Vooral belangrijk is dat je jezelf en je lichaam goed in de gaten houdt en kijtk waar je op reageert.

xxx marte