PDA

View Full Version : Invloed antibiotica op haaruitval?


Gerrit1984
2 januari 2007, 16:52
Heb momenteel een antibiotica kuurtje van de dokter gekregen van 1 week. (heb last van een beetje krentenbaard) Ik slik ook proscar.
Zou antibiotica een negatief effect kunnen hebben op de haren? In geval van mannelijke kaalheid dan.. Zou mijn inhammen nu eerder verder gaan bijvoorbeeld?

ugh
3 januari 2007, 14:51
Heb momenteel een antibiotica kuurtje van de dokter gekregen van 1 week. (heb last van een beetje krentenbaard) Ik slik ook proscar.
Zou antibiotica een negatief effect kunnen hebben op de haren? In geval van mannelijke kaalheid dan.. Zou mijn inhammen nu eerder verder gaan bijvoorbeeld?
Het wordt soms wel als mogelijke bijwerking vermeld dacht ik, maar lastig te zeggen of dat ook daadwerkelijk zal gebeuren. Verder is het als het goed is tijdelijk.

Guoy
3 januari 2007, 15:28
Heb momenteel een antibiotica kuurtje van de dokter gekregen van 1 week. (heb last van een beetje krentenbaard) Ik slik ook proscar.
Zou antibiotica een negatief effect kunnen hebben op de haren? In geval van mannelijke kaalheid dan.. Zou mijn inhammen nu eerder verder gaan bijvoorbeeld?

Nee, absoluut niet. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Het enige wat antibiotica doet is een gigantische hoeveelheid slechte (maar jammergenoeg ook goede) bacterieen in je maag/darmkanaal doden. Waarschijnlijk ook wel overal in je lichaam. Maar als ik jou was zou ik een paar dagen na die kuur als de antibiotica wel is uitgewerkt even een flinke kuur goede darmbacterien slikken. Die zijn namelijk ook allemaal overleden en dat is vrij a-relaxed kan ik uit ervaring spreken. Dus ga even naar De Tuinen of een één of andere reformzaak en koop een flinke kuur goede darmbacterieen. (Lactobacillus etcetera. Zit ook in dingen als Yakult en andere yoghurtdrinken die je bij de AH koopt alleen dan betaal je je helemaal blauw.)

Gerrit1984
3 januari 2007, 20:51
Erg bedankt voor je antwoord. Idd beetje aan de diarree inderdaad. Zal zeker ff zon kuurtje nemen. Thanx!