PDA

View Full Version : schadelijke gevolgen duta vs fina op lange termijn


rax
16 december 2002, 16:55
Ik gebruik nu 7 maanden fina (prohair) en zit eraan te denken om op duta over te stappen. Wat ik me afvraag is het volgende: zijn de (mogelijke) gevolgen van duta op lange termijn (kanker e.d.) groter dan die van fina?
voor bijwerkingen zoals impotentie enzo ben ik niet zo bang. Als je merkt dat je daar last van krijgt kun je altijd nog stoppen, het gaat me meer om de bijwerkingen op lange termijn.

gr. Rax

Rocco
16 december 2002, 23:42
Van Finasteride zijn de lange termijn bijwerkingen bekend. Finasteride is langer dan 10 jaren op de markt en het is een goed bestudeerde medicijn. De meeste bijwerkingen van Finasteride zijn onderhand wel bekend, denk ik.

De lange termijn bijwerkingen van Duta zijn een beetje lastiger te voorspellen. Je stopt nu vrijwel 100 % van je DHT, dit is toch wel "ietsjes" meer dan Fina het doet. Ik denk zelf dat het niet al TE gevaarlijk kan zijn, omdat de FDA 2 jaar de tijd heeft gehad om alles grondig uit te zoeken voordat ze Duta gingen goedkeuren. Neem maar van mij aan, de FDA keurt echt geen medicijn goed waarvan zij weten dat het schadelijk kan zijn op lange termijn. Immers zij weten ook dat honderdduizenden mensen het voor haaruitval zullen gebruiken.


Maar ja, het blijft nog altijd je eigen risico als je het voor haaruitval gaat gebruiken Rax.

Groetjes

rudiratlos
17 december 2002, 08:58
de effecten van finast en duta op de lange termijn (10 20 30 jaar) zijn niet te voorspellen.. ! maar is opzich niet zoheel intressans omdat ik er voor het gemak van uit ga dat er binnen 10 jaar toch wel een definitieve oplossing voor MPB is gevonden waarbij niet wordt ingegrepen in je hormonn huishouding

Rocco
19 december 2002, 23:21
Zo is dat ! :cool:


Groetjes

rax
21 december 2002, 12:46
Ja oke,

maar soms is het zo dat als je een middel maar 5 jaar gebruikt je dan 15 jaar later daar toch iets van krijgt (bv kanker). Dit is eigenlijk iets waar ik bang voor ben, niet voor bijwerkingen zoals impotentie ofzo.

gr. Rax