PDA

View Full Version : Haargrens schaamhaar


John78
27 december 2002, 13:53
Hi,

Ik ben nogal redelijk behaard over geheel mijn lichaam, maar heb daar totaal geen last van. Mijn schaamhaar stopt echter niet aan de wortel van de penis, maar gaat verder op de penis zelf (en vooral aan de onderkant, waar de balzak overgaat in de penis zelf). In het begin waren dit eerder kleine en zachte haartjes. Ik heb echter de indruk dat deze sterker worden en donkerder.
Mijn dokter raadde me aan dit gewoon zo te laten of ze eventueel uit te trekken met een pincette.

Is mijn probleem normaal en is dit het gevolg van het feit dat ik zwarthaarig ben en dus algemeen nogal sterk behaard ben of is er hier een andere oorzaak.

En hoe "behandel" ik dit het best (rond de geslachtsdelen geldt voor mij in tegenstelling tot de rest van het lichaam: "Hoe minder hoe liever". Zowel voor mezelf, maar zeker voor mijn vriendin.

Tnx in adavnce

John78
3 januari 2003, 11:01
Guys, dit is echt geen grap hoor! >Kan er me echt niemand geen raad geven???

TNX

Wendy
3 januari 2003, 12:01
Hoi John,
Ben dan wel geen "guy", maar misschien wel een tip: kijk eens op een site voor naturisten, er bestaat een stroming die zich "smoothies" noemt... Misschien hebben zij een oplossing.
Succes, Wendy

cicco
3 mei 2006, 19:26
hallo john,

Ik zit met hetzelfde probleem als jij,nu weet ik niet hoe oud je bent ,maar ik ben 26 en epileer me al meerdere jaren rond de penis(ondertussen zelfs der op) en ik kan je dit alleen maar afraden!! (Ook bij mij werd dit aangeraden door mijn vroegere huisarts.)Ik heb ondertussen door het epileren steeds meer haartjes,wondjes,littekens,ontstekingen, enz bijgekregen en dit is echt niet aangenaam ,niet enkel voor jezelf maar ZEKER ook niet voor de partner.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar lotgenoten,omdat ik toch een beetje schrik heb om het te laten verwijderen met een laser od, zonder eerst positieve ervaringen te horen van iemand.Ik zou het heel tof vinden moest je snel reageren zodat we mss samen een oplossing kunnen zoeken!!! Alle raad is welkom!!

vrosjnivosj
3 mei 2006, 22:26
Koop creme tegen haar.
Te koop in het kruidvat. Ik denk dat andere mensen een goeie creme kunnen aanraden.
Ofwel zou ik scheren met een tondeuze minder gevaarlijk dan nat scheren.
Stel je voor dat je opeens naar het ziekenhuis moet oeps ik heb een probleempje.
Dokter: Wat is er wel jongeheer.
Jij: euhm euhm je doet je verhaal
Dokter: laat eens zien
enz :D

nelis27
23 mei 2006, 11:52
Koop creme tegen haar.
Te koop in het kruidvat. Ik denk dat andere mensen een goeie creme kunnen aanraden.
Ofwel zou ik scheren met een tondeuze minder gevaarlijk dan nat scheren.
Stel je voor dat je opeens naar het ziekenhuis moet oeps ik heb een probleempje.
Dokter: Wat is er wel jongeheer.
Jij: euhm euhm je doet je verhaal
Dokter: laat eens zien
enz :D

eh ,nou en . Je bedoelt de dokter die ook aambeien, ernstige soas e.d behandelt . die kijkt echt nergens van op hoor.
(ik ken iemand die zijn vriendin op zijn russisch nam(tussen de borsten) en toen viel het plaatje van zijn vriendin haar ketting er tussen , en had hij een snee van 10 cm in zijn penis ,hij ging dus ook naar het ziekenhuis met een bloedbad tussen zijn benen.) wat een horrorscenario of niet ,liever hij als ik.

ray
23 mei 2006, 11:58
gewoon scheren.

om de 2 dagen scheer ik mijn hele zaakje. zak, peniswortel en eromheen.
als je dit bijhoudt is het echt heel weinig werk. in het begin heb je van die rooie bulten maar dat verdwijnt na een paar weken wel.

ik scheer me down-under binnen 2 minuten, ras ras met mach3 erover en het is weer lekker kaal :cool:

niet dat ik last heb van overbeharing maar vind het gewoon veel verzorgerd staan dan dat smerige schaamhaar.

(btw nooit tegen de haargroeirichting inscheren, krijg je extra irritaties van)

Erwin M
28 mei 2006, 16:21
Scheren is natuurlijk een hele goede optie, waar het niet dat niet elke huid hetzelfde is.
Velen hebben na het scheren last van irritatie en ingegroeide haren.
Het gevaar van verkeerde scheerbewegingen op berpaalde plaatsen zoals het mannelijk intiem gebied, valt reuze mee.
Wil je definitief af van haren op welke plaats dan ook, dan valt te overwegen om dit middels een puls licht systeem te doen.
Dit werkt uitstekend, je hoeft nooit meer te scheren en hebt ook geen last meer van irritaties na het scheren of epileren of van ingegroeide haartjes en de hierdoor ontstaande ontstekingen.

Groeten,

Erwin

cicco
29 mei 2006, 19:50
ok via pulslicht ,maar er zijn tegenwoordig zoveel verschillende soorten van deze pulslichten dat je gewoon niet meer weet welke nu de beste is.
Je moet als man ook de keuze maken of je door een vrouw of door een man behandeld wilt worden?Als je mij vraagt liever door een man want stel je voor dat je het door een vrouw moet laten doen.Ik zou me best wel schamen:o
Hoe weet je waar je door een man of door een vrouw heholpen wordt?

Erwin M
29 mei 2006, 21:12
Cicco,

Of het ook mogelijk is om door een man behandeld te worden kun je alleen maar achter komen door dit te vragen.
Doe dit telefonisch als je het anoniem wilt doen.

Bij ons kan men zich laten behandelen door mijn vrouw of door mij, beide hebben we de opleiding gevolgt.

Vriendelijke groeten,

Erwin

ray
30 mei 2006, 00:26
Scheren is natuurlijk een hele goede optie, waar het niet dat niet elke huid hetzelfde is.
Velen hebben na het scheren last van irritatie en ingegroeide haren.
Het gevaar van verkeerde scheerbewegingen op berpaalde plaatsen zoals het mannelijk intiem gebied, valt reuze mee.
Wil je definitief af van haren op welke plaats dan ook, dan valt te overwegen om dit middels een puls licht systeem te doen.
Dit werkt uitstekend, je hoeft nooit meer te scheren en hebt ook geen last meer van irritaties na het scheren of epileren of van ingegroeide haartjes en de hierdoor ontstaande ontstekingen.

Groeten,

Erwin



vroeger knipte ik mijn schaamhaar bij en ik heb het ooit ook eens geschoren.
op de een of andere manier kreeg ik het met een huisgenoot over kale ballen. mijn huisgenoot zei dus dat hij altijd als hij douched ook ff zijn zaakje scheert.
leek mij ook vrij veel werk maar heb het toen ook maar weer ens geprobeerd. de eerste 2 maanden had ik ontzettend veel last van die rode bulten, die ook nog eens flink dik werden en het lang duurde voordat ze weg gingen.

ondertussen houdt ik het gewoon netjes bij, niet iedere keer als ik douche maar minimaal 1x per week. heb heel af en toe nog kleine rode puntjes maar die zijn echt zo weg. het scheren zelf duurt minder dan 2 minuten.

kun je wel een dure lichtbehandeling nemen maar dan lijkt mij scheren veel goedkoper en makkelijker.

je moet trouwens ook gewoon ff uitvogelen wat de beste manier is.
ik gebruik goede scheergel (nivea/sanex/gillete) en mach3 mesjes. en ik scheer altijd met de haarrichting mee. sommigen smeren er nadien nog babyolie of iets dergelijks op maar dat is persoonsafhankelijk.

Pantau
31 mei 2006, 03:31
Scheren heren is geen probleem zolang je het maar vaak genoeg gedaan hebt. De gevoeligheid van de huid neemt af naarmate je de behandeling herhaalt. Het is echter wel zo dat scheren de haar stugheid bevordert en daarom is epileren beter. Ja zelfs daar! Ook dat is even wennen met bultjes enzo maar dat gaat ook over(net zo snel).

Vooral bij ongeschoren haar is epilatie het beste. Haren blijven langer weg en zullen op de langere termijn sterk verminderd hergroeien.

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden :P.

cicco
5 juni 2006, 13:23
Ik scheer me ook hoor ,maar op of net rond de penis is dit volgens mij toch niet aan te raden,aangezien het haar idd stugger wordt.
Ik epileer me ook al een tijdje ,maar ik moet zeggen dat de haren even vrolijk terugkomen :-(
De lichtflits methode is mss wel duur ,maar als de haren def.wegblijven wel de beste oplossing.Ik vind het niet erg om mijn zaakje te scheren,maar als je al haren op de penis krijgt dan kan je best overwegen om zo een lichtflits behandeling te ondergaan. Niet?:P

cicco
1 oktober 2006, 23:32
hoi john,
En heb jj al iets ondernomen tegen de lastige haartjes?Ben nog steeds een beetje aan het twijfelen of het wel zou lukken met een lichtflits,maar ik denk dat ik het toch nog ga doen.Ooit.
Zijn er mss mannen die positiever ervaringen hebben?
greetz

ray
2 oktober 2006, 09:46
dit was een mega oud topic.
john is sinds Last Activity: 23-01-2003 14:05
niet meer ingelogd geweest ....

hoi john,
En heb jj al iets ondernomen tegen de lastige haartjes?Ben nog steeds een beetje aan het twijfelen of het wel zou lukken met een lichtflits,maar ik denk dat ik het toch nog ga doen.Ooit.
Zijn er mss mannen die positiever ervaringen hebben?
greetz

geennaampje
28 januari 2007, 00:47
eej ik ben nog niet zo oud, en ik heb er ookal enorm last van.
ik heb het ook extreem erg op me benen en armen, en de zomer begint alweer bijna en ik ben nogal vaak op het strand maar ik schaam me er wel erg voor.
is er geen créme ertegen ofzo ?

hoop dat jullie hier wat op weten

Marte
28 januari 2007, 19:34
ontharingscreme raad ik af, te veel ontstekingen en ingegroeide haartjes, scheren best nat met goede scheermesjes. Ik ben een vrouw dus ik kan jullie persoonlijk weinig raad geven, maar epileren zou ik persoonlijk neit daar(rond en op de penis) doen gezien de grote kans op ontstekingen. 'Creme' ertegen bestaat helaas niet, dus het is ofwel scheren, ofwel epileren, ofwel een blijvende vorm als laser en dergelijke. Alleszins veel succes, en ik hoor regelmatig van mannen die laser rond de penis doen, dus op zich...

veel succes

xxx marte