PDA

View Full Version : Kale plek, jeuk en kleine haartjes


Petertjuh
31 januari 2007, 15:29
Hallo, ik ben nieuw op dit forum, 21 jaar.
Ik ben maar eens naar informatie gaat zoeken, nu mijn vriendin een kale plek heeft ondekt bij mij.
Ik schrok er eigenlijk wel van, want ik ben al een x eerder de kale kant op gegaan. Dit bleek toen door de gel te komen die ik gebruikte.
Ik ben toen overgestapt op andere gel, en toen is mijn haar goed terug gegroeid.
Ik heb de laatste tijd ook enorme last van jeuk op me hoofd, vooral op de tijden dat ik het net heb gewassen en er geen gel in heb.

Hieronder 2 foto's van me haar/kruin

http://members.home.nl/dc3/haar1.jpghttp://members.home.nl/dc3/haar 2.jpg

Zoals te zien is heb ik het alleen op me kruin, voorop het ik eigenlijk geen last. Ook geen echte inhammen.
Moet ik al gaan vrezen voor het ergste? Of zal het allemaal wel meevallen.
Als extra informatie wou ik nog even zeggen dat ik MSM heb gebruikt, maar hiermee gestopt ben. Ik weet niet of dat een oorzaak kan zijn.

Haar is wel 1 van de belangrijkste dingen vind ik, ik krijg er op dit moment net een beetje mooie lengte in. Gewoon afwachten maar, of kan ik beter al stappen nemen om het te stoppen?

Bedankt!

kurt
31 januari 2007, 16:07
Hallo, ik ben nieuw op dit forum, 21 jaar.
Ik ben maar eens naar informatie gaat zoeken, nu mijn vriendin een kale plek heeft ondekt bij mij.
Ik schrok er eigenlijk wel van, want ik ben al een x eerder de kale kant op gegaan. Dit bleek toen door de gel te komen die ik gebruikte.
Ik ben toen overgestapt op andere gel, en toen is mijn haar goed terug gegroeid.
Ik heb de laatste tijd ook enorme last van jeuk op me hoofd, vooral op de tijden dat ik het net heb gewassen en er geen gel in heb.

Hieronder 2 foto's van me haar/kruin

http://members.home.nl/dc3/haar1.jpghttp://members.home.nl/dc3/haar 2.jpg

Zoals te zien is heb ik het alleen op me kruin, voorop het ik eigenlijk geen last. Ook geen echte inhammen.
Moet ik al gaan vrezen voor het ergste? Of zal het allemaal wel meevallen.
Als extra informatie wou ik nog even zeggen dat ik MSM heb gebruikt, maar hiermee gestopt ben. Ik weet niet of dat een oorzaak kan zijn.

Haar is wel 1 van de belangrijkste dingen vind ik, ik krijg er op dit moment net een beetje mooie lengte in. Gewoon afwachten maar, of kan ik beter al stappen nemen om het te stoppen?

Bedankt!
ik zit nu ook in een vergelijkbare situatie, vooral op gebied van jeuk en als ik voel heb ik korstjes op mijn hoofdhuid! en vooral op mijn kalende kruin.
ik vraag mij af of mijn plotse achteruitgang ook niet een stuk daarmee heeft te maken

Andrei
31 januari 2007, 16:20
Ik zit een beetje in dezelfde fase als jij als ik zo naar je foto kijk. Ben naar de dokter gegaan en heb gevraagd naar Propecia. Jij zegt dat je het eerder hebt gehad toen je verkeerde gel gebruikte maar daarna weer haar terug kreeg toen je andere gel in gebruik nam. Mischien zit er ook wel iets in de shampoo die je nu gebruikt waar je haar gevoelig voor is. Het beste lijkt me gewoon naar je huisarts te gaan om te vragen hoe hij erover denkt, mischien kan hij je doorverwijzen naar een dermatoloog. Nog een tip: zie dat het ook nog een redelijke kleine plek op je kruin is, laat je haar lekker wat langer groeien en probeer het zonder te veel gel maar bijvoorbeeld een gum-achtig haarspul (out of bed) naar achter te dragen, valt dan een stuk minder op. Succes!

kurt
31 januari 2007, 16:24
ik ga weer eens mijn afrikaanse zeep bovenhalen.

Andrei
31 januari 2007, 16:29
krijg je daar mooie rastakrullen van dan? Dan mag je me het adres van je Afrikaanse winkel wel geven! :D

kurt
31 januari 2007, 16:31
krijg je daar mooie rastakrullen van dan? Dan mag je me het adres van je Afrikaanse winkel wel geven! :D
ik vraag het gewoon aan paar zwarte vriendinnen:P

Petertjuh
31 januari 2007, 17:15
Thnx allemaal.
Het is gelukkig ook nog niet heel erg, maar het stoort me wel.
Dat over die gel ** out of bed ** dat is nou net de gel die het heeft veroorzaakt :crybaby: de vorige keer.
Geen gum gel meer voor mij helaas.

Andrei
31 januari 2007, 17:49
En je hebt het met die 'gewone' gel niet? (die gele, groene van het huishoudmerk) Die lijken me juist veel schadelijker, veel chemischer en met meer alcohol erin.

Petertjuh
31 januari 2007, 22:47
Nouja het is geen gewone gel, zoals een pot voor 1 euro ofzo.
Ik heb wel "echte" gel van de kapper. Wel iets duurder, maar ik doe er enorm lang mee.
Ook heb ik dan minder last van haaruitval. Hij is erg stevig, en plakt niet zo.

Zoevo
1 februari 2007, 00:10
Ik heb ook laatste paar weken goed last van jeuk op mijn hoofd...dus ben maar weer aan de rooscure gegaan.
Was dat jeuken nou wel of niet goed?

Petertjuh
1 februari 2007, 09:59
Nou volgens mij is het wel goed .. want op de plekken waar ik jeuk heb komen veel nieuwe haartjes merk ik. Het is alleen niet op me kruintje helaas :o.

Balou
1 februari 2007, 10:07
Ik heb ook regelmatig gehoord dat dat jeuken inflammation is, een soort aanval op de haarzakjes alsware een ontstekingsreactie...

Maar niemand weet precies wat er allemaal komt kijken bij AGA, dus of dit waar is weet ik ook niet.

kevin
1 februari 2007, 10:46
Ik kan zeggen dat ik vanaf AGA begon altijd al jeuk heb gehad op mijn kruin, maar ik heb daar nog nooit een haar verloren die niet terug kwam en het is nu al zo'n 5 jaar geleden. Wel merk ik als ik slecht eet, dus veel suiker, hoge GI voedsel etc. dat ik jeukaanvallen krijg. Dus ik zou zeggen, let eens op je dieet.