PDA

View Full Version : ik ben nieuw hier (: en heb ook een vraag


kik87
2 februari 2007, 16:03
Hallo allemaal,
Ik ben een studente van 19 jaar, en ik heb al een paar jaar last van overbeharing. Ik weet niet precies wanneer ik er echt last van begon te krijgen, mijn vroegste herinnering is van toen ik een jaar of 12/13 was, en mij zo ergerde aan de donkerdere haartjes die op mijn op mijn bruik groeide (onder de navel tot schaamstreek, het wel bekende streepje) dat ik deze met een scheermesje weg heb geschoren op vakantie. Ik heb dit toen een tijdje gedaan, maar natuurlijk kreeg ik daar voor in de plaats alleen maar meer en donkerdere/stuggere haartjes voor terug. Tegenwoordig (vanaf mijn 14/15e ongeveer) hars ik dat gedeelte, maar dat werkt al een hele tijd niet echt meer voor me omdat ik nog steeds meer haargroei erbij krijg, en het resultaat ook nooit 100% bevredigend is. Ik heb ook overbaharing op mijn borsten (en daar tussenin), mijn bikinilijn/bijbenen, en mijn hals.
Ik ben er nog nooit mee naar de dokter geweest, omdat ik me toch wel schaam, maar ik wordt er steeds ongelukkiger door.
Ook op sociaal gebied is het een probleem, ik bedek sowieso altijd de plekken waar ik overbehaard ben, maar ik merkt dat het in mijn hals (waar ik epileer of hars) ook steeds erger wordt, en nu het koud is draag ik ook vaak een sjaal dus kan ik het redelijk verbergen, maar over een paar maanden is dat ook geen optie meer. Verder zwem ik nooit, en draag ik nooit een bikini oid, dat zal ik ook nooit gebeuren als ik niet van de haartjes af kom. Ook op seksueel gebied is het een ontzettend groot probleem voor me, op dit moment ga ik geen relaties aan omdat ik gewoon niet wil dat iemand het ziet, (en ik heb het idee dat ik nu juist op de leeftijd ben waarin ik veel mag/kan experimenteren, en daar ook wel zin in heb), en ik heb een aantal one-night-stands gehad, op momenten dat ik net alles geharst/geschoren had waardoor ik mijn overbeharing redelijk goed heb kunnen verbergen, maar uiteindelijk is dit niet echt bevredigend, en werkt het totaal niet voor me.
Ik denk dat ik binnenkort sowieso naar de dokter moet gaan, en om advies moet vragen, iets dat ik echt heel erg moeilijk vind. Ik denk er ook al een hele tijd overna om het weg te laten laseren, ik kan dit financieel alleen eigenlijk niet maken, en ik ben ook een beetje bang voor slechte resultaten.
Ik ben ontzettend bang dat de beharing nog erger wordt, en ook op andere plekken erger wordt. Tussen mijn borsten is het de laatste tijd ook al meer geworden heb ik het idee, en het is gewoon ontzettend deprimerend, en het maakt me superonzeker. Ik heb een tijdje hoopvol allerlei producten uitgeprobeerd die uiteindelijk onzin waren (het bekende kalo, ed), maar ik denk dat het toch op laser/elektirsche ontharing moet aankomen..
Maar mijn vraag aan jullie is;
Wat is jullie ervaring met de Diane pil? Ik ben op dit moment helemaal niet aan de pil (toen ik ermee begon kreeg ik veel last van overgewicht en hoofdpijn, en ben ik gestopt. Aangezien ik op dit moment bijna nooit seks durf te hebben voor de overbeharing ben ik er nooit meer mee begonnen)
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat het veel effect zak hebben, aangezien ik echt super behaard ben op die plekken (op andere plekken eigenlijk helemaal niet, maar daar gewoon vergelijkbaar met een normaal behaarde man).
En natuurlijk zijn alle andere tips welkom. Ik begin echt een beetje in paniek te raken over dit probleem.

Groet Kik

kik87
2 februari 2007, 16:08
ik zie het dat het wel een ontzettend lange post is geworden. Voor de mensen die geen zin hebben het helemaal te lezen (wat ik goed kan begrijpen) hier mijn vraag:

Wat zijn jullie ervaringen met de pil slikken tegen overbeharing? Werkt het echt, en in hoe verre?

En ik zou ook heel graag ervaringen over succesvolle ontharingsmethode willen horen. Als het om laser/elektrisch ontharen gaat, zou ik ook heel graag weten hoe vaak je een gebied nou hebt moeten laten laseren, en wat info over de (uiteindelijke) prijs zou ik ook heel erg op prijs stellen.


Alvast ontzettend bedankt.

jessica84
6 februari 2007, 00:57
Hey,

Ik herken mijn eigen volledig in u. Ik heb redelijk veel succes bij de gasten (stoef stoef) maar kbedek ook altijd mijn lichaam en ze denken dat ik zo een 'lekker' lijf heb (ze moesten eens weten) Dus dat is wel redelijk mottig! Want ik durf ook niet vlug met iemand nr bed en ik durf dan zo nie vragen van mag de licht uit want dan ben ik zeker een seut :p en sommige gasten de dag van vandaag... Ik heb ondertussen 6225 € aan laser en dergelijke uitgegeven! Kheb het zojuist even uitgerekend en nie zo veel resultaat eigenlijk. Maar als ik je iets mag aanraden, zou ik de Lightsheer diode laser aanraden. Ik heb mijn armen al 8 keer behandeld ongeveer, 7 keer met gewone laser en VPL en ik zag nooit echt resultaat maar onlangs met Diode laser gedaan en haartjes vielen echt goed uit (had ik nog nooit meegemaakt op mijn armen!) Aja over de Diane dus. Bij mij niets geholpen en ik denk ook niet dat het bij iemand ooit hun beharing heeft kunnen remmen. Ik neem het ondertussen al 5 jaar + eens een jaar Androcur genomen maar helpt niets. Ik ben onlangs ook met Epilar begonnen voor mijn buik! Ze harsen eerst het deel en dan doen ze er twee producten op. Ben benieuwd of het werkt. Als je nog iets moet weten mag je gerust altijd een PM sturen :)
xxx

lara83
6 februari 2007, 13:48
hoi allemaal,

k heb me net aangemeld voor dit forum.

ik herken me in het verhaal van kik, behalve dat mijn overbeharing volgens mij veel minder is, velen zullen zeggen dat ik t niet eens Echt heb, maar ik zie het bij iedere lichaams/haarinspectie verergeren en begin steeds meer in paniek te raken want waar leidt dit heen????

feit is dat ik sinds ongeveer mijn 19e 'haar op rare plaatsen' heb. daarvoor alles normaal, wel een heel klein beetje bovenlip.
nu: donkere haren rond tepels (daar ben ik nu voor in flitslichttherapie! :), haar op voeten, tenen, onderbuik, een paar op de kin en helaas ontdekte ik zondag een donkere stugge haar op voorkant bovenbeen, achterkant zaten ze al. ook mijn bikinilijn, voorheen heel netjes, begin breder te worden en nog erger, loopt al flink door naar billen :( :( :(

jullie zullen wel willen weten hoe de therapie gaat.
heb 3 (vd 8) behandelingen gehad, er is nog nauwelijks verschil MAAR heb t idee dat een aantal haren die echt heel stug waren door al t pincetten al minder zijn. daarnaast dus net pas begonnen. ik ben in deze therapie gegaan omdat ik deze plek om mijn lichaam ECHT niet kon verkroppen en de haartjes ook steeds ingroeiden wat allemaal ellende betekende.

ik heb nu dus ook geen vriendjes en dat is nu ook echt onmogelijk want mag nu dus dat gebied niet epileren, wel knippen en scheren maar ja.

verder zijn vriendjes nu zowiezo geen optie omdat ik (eindelijk) in therapie ben wegens seksueel misbruik op 2 momenten in mijn leven (7 jaar en 12 jaar), en hier tot nu toe met niemand over gepraat heb.

maar ik vind t heeeel erg!!! en verheugde me al telkens op augustus, als de behandeling klaar is en ik eventuele overgebleven haartjes 'daar' met pincet kan verwijderen... maar ja nu begint t overal op te rukken, blonde haren tussen borsten worden langer en meer, worden dit ook donkere haren???

ik vind t echt zo eng!!!
ga dus nu ook echt naar huisarts.
misschien helpt de diane pil wel????????????? ervaringen????

heeft iemand dus nog een vrouwelijke huisarts 'tip' in utrecht, ik moet haar echt kunnen vertrouwen, schaam me zo erg!

veel liefs aan jullie allemaal.
lara

Blue-D
3 maart 2007, 18:07
Hoi,

Ja bekende verhalen moet ik zeggen. in het kort wat voor mij heeft gewerkt, is misschien heb je wat aan:
1. over de drempel van mijn schaamte heen stappen en naar de huisarts en dermatoloog gaan. niet tevreden zijn met de antwoorden? gewoon second opinion vragen!
2. zelf educatie, veel lezen over het onderwerp en naar lotgenoten zoeken. het is mijn (jouw) probleem en niemand kan dit verdriet begrijpen als ze zelf geen last van hebben denk ik.
3. oplossingen in kaart brengen! Laser therapie (was mijn oplossing), nu na 2 jaar bijna geen last van haren, is wel duur en pijnlijk! kost tijd en moet je geduld hebben om resultaat te zien, en het 'geluk' hebben dat je donker haar en licht huidskleur hebt.
4. jezelf accepteren en van jezelf houden! positief blijven. jezelf ook wel dagen gunnen dat je verdrietig over bent. maar ik bedoel in het algemeen positieve houding nemen! jij en ik zijn meer dan een overbehaarde vrouw! als iemand mij vraagt wie ik ben, zeg ik niet, 'hallo ik ben een overbehaarde vrouw!' :P
ik zal nooit haarloos zijn en dat hoeft ook niet! bepalen welke graad van behaardheid je accepteert en mee kunt leven. dons haren zijn voor de meeste mensen acceptabel. veel mensen vinden het schattig zelfs. (na succesvolle laserbehandeling kun je namelijk nog steeds dons haar hebben op de behandelde plekken) als een man mij niet zou accepteren om mijn haren, dan accepteer ik hem niet vanwege zijn oppervlakkigheid! zo :)

Marte
5 maart 2007, 21:43
Hoi,

Ja bekende verhalen moet ik zeggen. in het kort wat voor mij heeft gewerkt, is misschien heb je wat aan:
1. over de drempel van mijn schaamte heen stappen en naar de huisarts en dermatoloog gaan. niet tevreden zijn met de antwoorden? gewoon second opinion vragen!
2. zelf educatie, veel lezen over het onderwerp en naar lotgenoten zoeken. het is mijn (jouw) probleem en niemand kan dit verdriet begrijpen als ze zelf geen last van hebben denk ik.
3. oplossingen in kaart brengen! Laser therapie (was mijn oplossing), nu na 2 jaar bijna geen last van haren, is wel duur en pijnlijk! kost tijd en moet je geduld hebben om resultaat te zien, en het 'geluk' hebben dat je donker haar en licht huidskleur hebt.
4. jezelf accepteren en van jezelf houden! positief blijven. jezelf ook wel dagen gunnen dat je verdrietig over bent. maar ik bedoel in het algemeen positieve houding nemen! jij en ik zijn meer dan een overbehaarde vrouw! als iemand mij vraagt wie ik ben, zeg ik niet, 'hallo ik ben een overbehaarde vrouw!' :P
ik zal nooit haarloos zijn en dat hoeft ook niet! bepalen welke graad van behaardheid je accepteert en mee kunt leven. dons haren zijn voor de meeste mensen acceptabel. veel mensen vinden het schattig zelfs. (na succesvolle laserbehandeling kun je namelijk nog steeds dons haar hebben op de behandelde plekken) als een man mij niet zou accepteren om mijn haren, dan accepteer ik hem niet vanwege zijn oppervlakkigheid! zo :)

dag kik, en volgende reacties;

hopelijk derde keer goede keer(de vorige uitgebreide mails verdwenen als sneew voor de zon aangezien ik opnieuw diende in te loggen).

Wat bleu-d heeft geschreven, daar kan ik weinig meer aan toevoegen.
Het belangrijkste is inderdaad dat je jezelf accepteert en geniet van en in het leven, ik weet dat dat niet gemakkelijk is, en dat het je evenmin gemakkelijk gemaakt wordt, maar je moet proberen toch je mentale kracht te gebruiken om bij jezelf een mentaliteitswijziging te creeren. Probeer jezelf te aanvaarden zoals je bent, af en toe een dipje is natuurlijk neit zo erg, dat heeft iedereen bij tijd en wijlen, alleen moet je jezelf niet volledig laten gaan en wentelen in je eigen pech, je hebt er alleen jezelf mee.

Wat de medicatie betreft; je hebt verschillende mogelijkheden; diane 35, androcur en spironolactone, ik slik ze alledrie, wat een uiterst zware en maar zeer beperkt voorgeschreven combi is. Met alle gevolgen en bijwerkingen vandien natuurlijk. Je zult jezelf moeten afvragen wat voor jou belangrjiker is, de bijwerkingen van de medicatie of de vertraging(en mogelijks stop) van haargroei. Je moet ook jezelf minstens een jaar geven alvorens het helpt. En, haargroei is afhankelijk van hormonen, en die zijn weer afhankelijk van zeer veel factoren, dus erg moeilijk te voorspellen en onder controle te krijgen. Als ik jullie was zou ik sowieso naar een dermatologe of gynecologe gaan ,zij kunnen eventueel de oorzaak onderzoeken en daardoor een gepaste behandeling voorschrijven. Bovendien zijn zij ook gewend dergelijke problemen voorgeschoteld te krijgen. Dus je schamen is niet nodig, het belemmert enkel jezelf en de mogelijkheid tot een mogelijke oplossing(oorzaak) en of behandeling.

Blijvende ontharing; verschillende soorten lasertherapie, epillight(voor lichte huid en donkere overbeharing, zie www.korpos.nl), elektrische ontharing(stroomschokjes, ook en voorl voor blonde haren en donsharen, enkel voor kleine plaatsen en beperkte haargroei) en, epilar system(iets nieuws, voor alle typen haar en alle typen huidskleur, zie www.bodycentrum.be, bij behandelingen, nieuwe behandeling bij blijvende ontharing, epilar system) . Ikzelf ben net bezig met deze behandeling(blonde overbeharing)na alles geprobeerd te hebben, dus voor resultaten houd je best de thread 'epilar system' in de gaten.

Als er nog vragen zijn mag je altijd mailen.

groeten marte

Marte
5 maart 2007, 21:50
Of de dianepil en andere medicatie helpen hangt van heel veel factoren af, hormonen zijn van zeer veel factoren afh en dus erg moeilijk onder controle en beheersbaar te krijgen. Wat je veel meer zal opleveren is (in combi met medicatie) is erachter te komen waardoor bij jou de overbeharing erger wordt (erfelijk, stress, allergieën, ...), zo kun je er in je leven rekening mee houden waardoor je inderdaad de overbeharing enigszins of grotendeels onder controle kunt krijgen. Maar ook dit is van persoon tot persoon afhankelijk. Evenals hoe de medicatie aanslaat; ik kan jullie wel uitleggen en zeggen wat de bijwerkingen bij mij zijn, maar dat zegt totaal neits, want wie zegt dat jullie er ook zo op zullen reageren? Het is te verschillend om daar iets van te kunnen zeggen. Je zult het dus zelf moeten ondervinden, maar geef jezef wel minstens een jaar voor je resultaten kunt verwachten.

kik87
29 maart 2007, 18:33
hey mensen!

bedankt voor de reacties! ik ben inmiddels nog steeds niet naar een arts geweest, ik ben net echter terug van mijn eerst IPL behandeling.
ik ben afgelopen dinsdag gewoon een salon bij mij in de buurt binnengestapt, en gevraagd om een afspraak voor een consult, ze zei echter dat we meteen een afspraak voor een behandeling konden maken, het enige dat ze wilde weten is welk gebied (ik heb gezegd het streepje van mn navel tot schaamstreek, en borstkas), en of het donkere haartjes waren.. toen heeft ze meteen een prijsindicatie gegeven, het totaal zou ongeveer uitkomen op 60 euro (30 euro elk gebied).
ik heb meteen een afspraak gemaakt voor vandaag, en ik ben dus net terug, ze zei al toen ze mijn buik ging behandelen dat het waarschijnlijk minder zou worden omdat het niet echt een groot gebied was, dat ze moest behandelen. ik kwam dan uiteindelijk ook uit op een totaal van 40 euro, en ik heb een nieuwe afspraak gemaakt voor over 6 weken.
hoewel ik verschrikkelijk blij ben dat ik deze (eerste) stap heb gezet, ben ik een beetje geschrokken van de lage prijs. ik heb eerder namelijk gehoord dat ik moest denken aan rond de 150/200 (totaal) per behandeling, en dat scheelt nogal. ik weet niet of andere instellingen mij proberen af te zetten, of dat het hier niet helemaal goed zit en daarom zo goedkoop lijkt, maar aangezien ze per flits rekenen en beide gebieden gewoon goed geflitst zijn lijkt het mij logisch dat het gewoon klopt (van die apparaten heb ik zelf zero verstand, dus daar kan ik echt niets van zeggen).

Ik zou wel graag willen weten wat jullie ervan vinden? Is het echt extreem goedkoop, of had ik het allemaal gewoon (te) duur verwacht.
Voor de duidelijkheid; het behandelde gebied was uiteindelijk een stukje van ongeveer 2/3 bij 6/7 cm (buik), en de borstkas

Marte
29 maart 2007, 19:21
het hangt er gewoon sterk vanaf waar je gaat, bij korpos bv hanteren ze het prncipe dat alles betaalbaar moet zijn en blijven en iedereen in staat moet zijn van zijn of haar haarproblemen af te geraken onafhankelijk van het geld, waardoor ze een zeer lage prijs hanteren (de laagste prijs om toch de kosten van het apparaat eruit te krijgen). Dus het hangt er maar net vanaf welke visie ze hanteren. (veel geld willen verdienen of voor iedereen toegankelijk zijn, in een stad zitten met veel concurrentie, of juist neit, app. al afbetaald hebben ...., etc etc.) Bovendien lijkt me het gebied erg klein, wat zeker meespeelt hoor, als je algemeen buik en borst aangeeft en men er van uitgaat dat dat de volledige borst en buik is dan kun je inderdaad op een dergelijk bedrag aankomen, maar als het maar heel klein is(mss dat ze dit niet geweten hebben) (en de behandeling niet lang duurt) zal het ook niet veel kosten.

heel veel succes ermee, ik hoop van harte dat het helpt.

xxx m

kik87
4 juni 2007, 15:07
ik heb nu 2 behandelingen gehad, en ik zie wel een beetje verschil, maar op bepaalde plekken helemaal niet, en het gaat allemaal zo langzaam:crybaby: (ben een erg ongeduldig persoon). en op mn bovenbenen wordt het steeds erger merk ik, maar ik beschik niet over de financiele middelen om die ook te laten behandeling..
ik vraag me vooral af hoe het over een paar jaar, maanden (weken zelfs) zal zijn.. ik hoopte eigenlijk dat het allemaal niet (nog) erger zou worden... maar nu ben ik echt helemaal de weg kwijt.. wat een vervelend gedoe is dit zeg

Tini
27 juni 2007, 15:12
Hoi Kik,

Goed van je dat je gewoon gegaan bent zeg!
Ik moet zeggen dat naar een arts gaan helemaal niet zo eng is als dat het lijkt hoor! Die zien niets anders dan mensen die iets 'vreemds' hebben. Ik heb een vrouwelijke gehad, en het was helemaal niet vervelend.

Ik ben in een ELOS behandeling. En ja, het gaat niet zo snel. Maargoed, we komen er wel!

Even iets om je op te beuren. Je moet voor de grap eens om je heen kijken, hoeveel vrouwen behaard zijn. Er is gewoon opeens een of andere idioot opgestaan die dacht dat vrouwen niet behaard mogen zijn.
Ikzelf ben ook 19, en ben er ook helemaal niet blij mee. Toch vind ik dat je iedereen moet accepteren zoals die is, dus ook jezelf. En als de mensen om je heen dit niet doen, zijn ze het gewoon niet waard.

Groet, Tini.