PDA

View Full Version : ik ben nieuw hier (: en heb ook een vraag


kik87
2 februari 2007, 16:03
Hallo allemaal,
Ik ben een studente van 19 jaar, en ik heb al een paar jaar last van overbeharing. Ik weet niet precies wanneer ik er echt last van begon te krijgen, mijn vroegste herinnering is van toen ik een jaar of 12/13 was, en mij zo ergerde aan de donkerdere haartjes die op mijn op mijn bruik groeide (onder de navel tot schaamstreek, het wel bekende streepje) dat ik deze met een scheermesje weg heb geschoren op vakantie. Ik heb dit toen een tijdje gedaan, maar natuurlijk kreeg ik daar voor in de plaats alleen maar meer en donkerdere/stuggere haartjes voor terug. Tegenwoordig (vanaf mijn 14/15e ongeveer) hars ik dat gedeelte, maar dat werkt al een hele tijd niet echt meer voor me omdat ik nog steeds meer haargroei erbij krijg, en het resultaat ook nooit 100% bevredigend is. Ik heb ook overbaharing op mijn borsten (en daar tussenin), mijn bikinilijn/bijbenen, en mijn hals.
Ik ben er nog nooit mee naar de dokter geweest, omdat ik me toch wel schaam, maar ik wordt er steeds ongelukkiger door.