PDA

View Full Version : weer aan de medicijnen?


*Liejvurd*
6 februari 2007, 17:12
hallo mensen,

ik heb sinds mijn 14e alopecia areata. behalve mijn hoofdhaar, zijn ook mijn wimpers, wenkbrauwen, beenhaar(etc etc) er vandoor gegaan. Nuuuu.. laat ik zeggen sinds november 2006 komen er weer haartjes: eerst de benen, toen de oksels, toen voorzichtig weer wat wimpertjes en warempel: nu ook weer op m'n hoofd!
vooral op m'n hoofd vind ik 't verbazingwekkend. want het gaat niet om gewoon wat donsjes of plukjes, maar redelijk lange haren die ook weer kleur krijgen.

nu zit ik constant te twijfelen: betekend dit hoop?
en: moet ik weer aan de medicijnen beginnen?

aan de ene kant staat het me een beetje tegen: want weer elke keer naar 't ziekenhuis/weet ik veel wat, weer elke morgen of zalfjes of pillen slikken, weer elke keer bloed prikken etc.
aan de andere kant: moet ik 't niet stimuleren? mijn haar wil weer terugkomen(hahah, jeuj!) ennn ondanks dat ik heus wel heb geaccepteerd, geen problemen mee heb, zou ik 't ontzt prettig vinden om niet elke keer weer 'n haarwerk op te hoeven zetten.

ik zal natuurlijk zelf moeten beslissen, maar ben benieuwd wat jullie in m'n plaats zouden doen!

groetjes en alvast bedankt!

TinneV
6 februari 2007, 20:54
Eej Liejvurd,

Dat is lang geleden, heb je al lang niet meer op MSN gesproken ook.

Wat goed dat je haren weer terugkomen :cool: ben echt blij voor jou. Bij mij is het ook overal (:D ) weer aan't groeien. Ik had een dikke maand geleden nog 1 kale plek en nu is het daar ook weer bijna een centimeter. Op de langste plaatsen is het al bijna 10cm ... mijn geluk kan de dagen niet mer op :D Toen ik nog 1 kale plek had ben ik eer naar de dermatoloog gegaan en was ik weer een behandeling gestart, maar daar ben ik na enkele weken meegestopt omdat 't te pijnlijk was, maar nu is alles weer terug, dus misschien heeft het wel wat geholpen. Maar ik denk ook dat 't komt omdat ik me weer goed in mijn vel voel.
Ik denk dat je het zelf moet aanvoelen wat je het liefst wil, ofwel weer een behandeling met alle gevolgen (bloed prikken, pillen slikken, ...) die je er moet bijnemen. Maar als je je zo goed voelt en wil afwachten denk ik dat het ook wel van zelf zal terugkomen..

Zit jij nu ook met meer schrik dat het weer gaat uitvallen? ik heb nu psies meer schrik dan voor ik kaal werd ... IK wil nooit meer kaal worden, die onzekerheid vind ik echt angstaanjagend!

Dikke zoen!
Tinne

*Liejvurd*
7 februari 2007, 16:47
dat is zeker lang geleden!
fantastisch dat je haar weer terugkomt! stiekem ben ik best wel jaloers. maar goed, het groeit bij mij nu ook 'n beetje terug en wie weet: geduld, geduld, geduld (en dat is 'n schone zaak :D )
ik denk dat 't echt heeft te maken met je goed in je vel voelen. want dat doe ik: ik doe de opleiding die ik wil, heb een fantastisch vriendje, geweeeeeldige vriendinnen and go so on. m'n leven is bijna gewoon één groot feest, haha.
en dat heeft blijkbaar ook vat op m'n immuunsysteem.
wat betreft de angst: het is meer de hoop: komt 't terug of niet, komt 't terug of niet. ik probeer er zoveel mogelijk niet aan te denken en het telkens lekker te relativeren: 'aaachhh, ik zie wel of 't terugkomt en als 't niet terugkomt is 't ook oké', maar het is toch ook echt wel dat ik het heel graag wil en steeds meer ga hopen.
daarom wil ik ook eignelijk niet aan een behandeling omdat ik denk dat je er dan veel meer druk oplegt oftewel meer stress en volgens mij werkt het dan alleen maar tegendraads.

voor mij is 't dus gewoon lekker geduld, geduld en stiekem: 'wat zal 't heerlijk zijn om weer haarrrr te hebben'
oh ja: nog 'n vraagje. mensen vragen wel eens aan mij wat mis jij 't meest zonder haar?
ik zeg dan altijd: lekker zwemmen en ook lekker duiken, gewoon in 't zwembad of wat ik ook zo mis: is m'n haren wassen met shampoooo en dat 't dan lekker in je ogen gaat prikken offf.. pff, nog best wel een heleboel denk ik. wat mis jij(jullie) het meest nu je geen haar meer hebt?

en tinne, ik ben niet zo heel goed met centimeters, maar kun je al zonder haarwerk lopen? hoelang is 10 centimeter? bij de oren? en heeft je haar ook kleur? mijnund wel: lekker zwart!! terwijl ik eerst donkerblond had: zoooo grappig!! en hoe gaat 't verder met jou? studie enzo? ik doe nu journalistiek, ontzettend tof om te doen!

alla(lekker belgisch he:P ) hoop op 'n redelijk snelle reactie.
spreek jeeeeeeeeee

groetjes!

*Liejvurd*
7 februari 2007, 16:51
heb net even opgezocht dat 'n haar 'n centimeter in de maand groeit. dus HEEEL HEEL VEEL GEDULD.

eigenlijk had ik dit niet mogen opzoeken he.
lekker afwachten. grrr.
hihi :P

TinneV
7 februari 2007, 18:33
dat is zeker lang geleden!
fantastisch dat je haar weer terugkomt! stiekem ben ik best wel jaloers. maar goed, het groeit bij mij nu ook 'n beetje terug en wie weet: geduld, geduld, geduld (en dat is 'n schone zaak :D )
ik denk dat 't echt heeft te maken met je goed in je vel voelen. want dat doe ik: ik doe de opleiding die ik wil, heb een fantastisch vriendje, geweeeeeldige vriendinnen and go so on. m'n leven is bijna gewoon één groot feest, haha.
en dat heeft blijkbaar ook vat op m'n bimmuunsysteem.
wat betreft de angst: het is meer de hoop: komt 't terug of niet, komt 't terug of niet. ik probeer er zoveel mogelijk niet aan te denken en het telkens lekker te relativeren: 'aaachhh, ik zie wel of 't terugkomt en als 't niet terugkomt is 't ook oké', maar het is toch ook echt wel dat ik het heel graag wil en steeds meer ga hopen.
daarom wil ik ook eignelijk niet aan een behandeling omdat ik denk dat je er dan veel meer druk oplegt oftewel meer stress en volgens mij werkt het dan alleen maar tegendraads.

voor mij is 't dus gewoon lekker geduld, geduld en stiekem: 'wat zal 't heerlijk zijn om weer haarrrr te hebben'
oh ja: nog 'n vraagje. mensen vragen wel eens aan mij wat mis jij 't meest zonder haar?
ik zeg dan altijd: lekker zwemmen en ook lekker duiken, gewoon in 't zwembad of wat ik ook zo mis: is m'n haren wassen met shampoooo en dat 't dan lekker in je ogen gaat prikken offf.. pff, nog best wel een heleboel denk ik. wat mis jij(jullie) het meest nu je geen haar meer hebt?

en tinne, ik ben niet zo heel goed met centimeters, maar kun je al zonder haarwerk lopen? hoelang is 10 centimeter? bij de oren? en heeft je haar ook kleur? mijnund wel: lekker zwart!! terwijl ik eerst donkerblond had: zoooo grappig!! en hoe gaat 't verder met jou? studie enzo? ik doe nu journalistiek, ontzettend tof om te doen!

alla(lekker belgisch he:P ) hoop op 'n redelijk snelle reactie.
spreek jeeeeeeeeee

groetjes!

Wat ik het meest mis: gewoon mijn haar kammen of een lekker dotje maken. De wind door m'n haar voelen. Wassen met shampoo (mijn haar was nog geen halve centimeter lang en ik begon het al te wassen, dit was zo zàààlig! nu ik ondertussen al een flinke bos haar heb, ik kan al een staartje maken!, was ik men haar om de twee dagen, dit is zo leuk!)
Ik loop nog niet zonder haarwerk omdat mijn haar op sommige plaatsen al tot op m'n schouders komt en op andere nog maar een centimeter lang is..HEt is nog geen zicht,ik ga nog wachten tot het overal een normale lengte heeft en er dan een leuk kapseltje in laten knippen. Ik denk dat ik tegen de zomer zonder haarwerk de straat op kan:D

Mijn haar heeft dezelfde kleur dan eerst (bruin dus), maar het rare vind ik wel dat m'n haar harder krult dan eerst..Ik vind het best wel fijn!
Met mijn studies gaat het niet supper. Ik had met kerstmis vier onvoldoendes en moet deze zien op te halen tegen 't einde van 't jaar, ik zie wel, ik doe er in ieder geval mijn best voor!

Groetjes!

*Liejvurd*
7 februari 2007, 20:07
klopt: die wind door je haar, zonder je druk hoeven te maken of er misschien niet iets te zien is off.. eraan zitten. of anderen die er lekker door heen woelen. ik heb gelukkig 'n vriendje met veel haar die waarbij ik het nu kan doen, maar missen doe ik 't wel.

jammer dat het niet gelijkmatig groeit, maar in de zomer al zonder haarwerk lopen: heerlijk! net als het lekker weer wordt: gelukkeling! en voor de rest: niet teveel druk om maken, het groeit wel.

wat doe je nu voor school dan? ik dacht al dat je aan 'n nieuwe studie was begonnen? maar 4 onvoldoende's, ai, ai: te druk met feesten? :P

xx

TinneV
7 februari 2007, 20:44
wat doe je nu voor school dan? ik dacht al dat je aan 'n nieuwe studie was begonnen? maar 4 onvoldoende's, ai, ai: te druk met feesten? :P

Ik doe nu de richting Gezondheids- en Welzijnswetenschappen. Dit is het zesde jaar (laatste jaar) Vanaf volgend jaar moet ik verder gaan studeren en een echte richting kiezen :eek: niet echt simpele keuze:P

kattemie
8 februari 2007, 08:50
wat mis jij(jullie) het meest nu je geen haar meer hebt?


Met mijn haar in de wind. Hoe mijn haar aanvoelt, het was zo lekker zacht... :crybaby: Het gevoel van mijn hand door m'n haar. Of liever: het gevoel van de hand van mijn lief door mijn haar. :crybaby: Het reinigende gevoel van het water van de douche op mijn hoofdhuid (voel ik nu bijna niet door het haarwerk). Mopperen over een 'slechte haardag'. ;) Een Amerikaanse vriendin van me heeft een tijd geen haar gehad als gevolg van een chemokuur en zij wist het mooi te zeggen: "Now I know what it's like to have no hair at all, I will never ever have another bad hair day in my life!" ;)

Karen

TinneV
8 februari 2007, 17:06
"Now I know what it's like to have no hair at all, I will never ever have another bad hair day in my life!"

Ik vind dat eigenlijk een hele mooie uitspraak! Het is echt waar, vroeger zaagde ik steeds dat mijn haar niet goed lag, maar nu ik weer wat haar heb, weet ik wat 't is als je een haarwerk ofzo moet dragen, hierdoor zal ik nooit meer een bad hair day hebben!

Ik vind het soms wel moeilijk om ergens op te reageren als mensen zeggen, Oh mijn haar dit en oh mijn haar dat :s maar ja, ze weten natuurlijk niet wat het is om kaal te zijn.

TinneV
8 februari 2007, 17:07
Now I know what it's like to have no hair at all, I will never ever have another bad hair day in my life!"

Ik vind dat eigenlijk een hele mooie uitspraak! Het is echt waar, vroeger zaagde ik steeds dat mijn haar niet goed lag, maar nu ik weer wat haar heb, weet ik wat 't is als je een haarwerk ofzo moet dragen, hierdoor zal ik nooit meer een bad hair day hebben!

Ik vind het soms wel moeilijk om ergens op te reageren als mensen zeggen, Oh mijn haar dit en oh mijn haar dat :s maar ja, ze weten natuurlijk niet wat het is om kaal te zijn.[/quote]

*Liejvurd*
9 februari 2007, 13:26
Met mijn haar in de wind. Hoe mijn haar aanvoelt, het was zo lekker zacht... :crybaby: Het gevoel van mijn hand door m'n haar. Of liever: het gevoel van de hand van mijn lief door mijn haar. :crybaby: Het reinigende gevoel van het water van de douche op mijn hoofdhuid (voel ik nu bijna niet door het haarwerk). Mopperen over een 'slechte haardag'. ;) Een Amerikaanse vriendin van me heeft een tijd geen haar gehad als gevolg van een chemokuur en zij wist het mooi te zeggen: "Now I know what it's like to have no hair at all, I will never ever have another bad hair day in my life!" ;)

Karen

prachtige uitspraak! en zoals tinne al zegt: iedereen zeurt maar over 'bad hairday' en persoonlijk, kan ik me daar op 'n gegeven moment wel over opwinden. maarrr tsjah, ik deed het vroeger ook.
mocht m'n haar ooit nog terugkomen, dan zal ik inderdaad nooit meer een 'bad hairday'hebben