PDA

View Full Version : vraagje??


cees
15 januari 2003, 13:18
Hallo lotgenoten, ik gebruik nu al weer een tijdje op aanraden van sommige van jullie rooscure shampoo, ik ben hier best tevreden over, alleen maakt het m'n haar zo drrog, nu heb ik een haarmasker gekocht van het merk labrotoires garnier, maar weet niet of dit wel zo goed is voor het haar, wie wet welke haarmaskers of andere dingen kan gebruiken om m'n haar voller en dikker te laten lijken?
Verder heb ik nog een vraag die al eerder is besproken, maar nooit echt antwoord hebt gehad: Dat je bij het gebruik van fina, ter allertijde een condoom moet gebruiken, maar dit was mijn nooit eerder verteld, alleen dat je ermee moet stoppen als je met kinderen wil beginnen, wie weet hier het juiste antwoord op??
Alvast bedankt cees

Alonso
15 januari 2003, 16:32
Hoi Cees

Als je man bent en je slikt finasteride, dan komt finasteride ook voor in je sperma. Voor de vrouw zelf zijn er geen schadelijke gevolgen. Echter, als de vrouw zwanger raakt en het een mannelijke foetus is, kunnen de genitalien een afwijking vertonen, door de finasteride. Maw het is altijd beter om een condoom te gebruiken en/of dat de vrouw aan de pil is, als de man finasteride slikt. Als je stopt met finasteride, zit het ongeveer nog 6 maanden in je bloed, dus dan is het het beste om pas na die tijd een kindje te gaan maken, want dan is het risico het laagst dat het kindje een genitiale afwijking heeft.


greetz

Alonso

Max
16 januari 2003, 07:52
Alonso,

Over dit onderwerp hoor ik al heel lang twee tegenovergestelde meningen. Onderstaande heeft Rocco eerder gepost, waarin wordt beweerd dat fina geen enkele invloed heeft op eventuele kinderen.

Wat is nu het beste om te doen als je kinderen wilt, maar ook je haar wilt behouden...

Groeten,


Max



quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Mannen met een genetische 5-α-reductasedeficiëntie, waarbij de vorming van dihydrotestosteron levenslang is onderdrukt, hebben een normale spermatogenese en krijgen gezonde nakomelingen
--------------------------------------------------------------------------------

Bron: http://www.cbg-meb.nl/nl/nieuws/gebu02/gebu0208.htm


Groetjes

Alonso
16 januari 2003, 17:43
Hoi Max

Dat klopt ook, uit onderzoek blijkt dat de hoeveelheid finasteride dat via sperma wordt overgebracht binnen de toegestane tolerantiegrenzen blijft. Alleen, wat ik wil zeggen is dat je het risico helemaal uitbant als je als man helemaal stopt met finasteride gebruik voor een aantal maanden achter elkaar.

Alonso

Max
17 januari 2003, 07:21
En als je partner eenmaal zwanger is, maakt het dan nog uit of je finasteride slikt of niet en zonder condoom te werk gaat?

Groeten,


Max

Johnny
17 januari 2003, 10:50
Zwangere vrouwen mogen finasteride zelfs niet aanraken, dus condoomgebruik lijkt me juist bij zwangere vrouwen erg belangrijk.

Alonso
17 januari 2003, 13:49
Hoi Max,

Er is een theorie (maar deze is nooit bewezen), dat je beter de eerste 8 -15 weken van de zwangerschap geen geslachtsgemeenschap kunt hebben zonder condoom, maar zoals ik al zei is uit onderzoek gebleken dat de hoeveelheid Finasteride in sperma heel laag was en binnen de tolerantiegrezen blijft. Ik heb zoiets van als je van plan bent om een kindje te gaan maken in de toekomst, wat maakt het dan uit om gewoon een paar maanden te stoppen, je haar kan dat hebben.

greetz

Alonso

Uitgeblust
18 januari 2003, 14:23
Originally posted by Max
Alonso,

Over dit onderwerp hoor ik al heel lang twee tegenovergestelde meningen. Onderstaande heeft Rocco eerder gepost, waarin wordt beweerd dat fina geen enkele invloed heeft op eventuele kinderen.

Wat is nu het beste om te doen als je kinderen wilt, maar ook je haar wilt behouden...

Groeten,


Max



quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Mannen met een genetische 5-α-reductasedeficiëntie, waarbij de vorming van dihydrotestosteron levenslang is onderdrukt, hebben een normale spermatogenese en krijgen gezonde nakomelingen
--------------------------------------------------------------------------------

Bron: http://www.cbg-meb.nl/nl/nieuws/gebu02/gebu0208.htm


Groetjes

Hoi Max,

Dat stukje van Rocco is niet van toepassing op finasteride-gebruikers. Het bespreekt namelijk mannen die van nature een 5-α-reductasedeficiëntie hebben. Met andere woorden, personen die hieraan lijden, maken minder 5-α-reductase aan. Finasteride leidt niet tot een mindere aanmaak van 5-α-reductase maar slechts tot het blokkeren van reeds aangemaakte 5-α-reductase. Pfff ... ik hoop dat je het kan volgen! ;)

Rocco
18 januari 2003, 21:38
Mannen met een genetische 5-α-reductasedeficiëntie, waarbij de vorming van dihydrotestosteron levenslang is onderdrukt, hebben een normale spermatogenese en krijgen gezonde nakomelingen

Je moet dit stukje interpreteren als : mannen die geen / nauwelijks een 5ar productie van nature hebben, zullen uiteraard ook geen / nauwelijks DHT hebben.

Dit gekoppeld aan Finasteride: Fina blockt 5ar, dus stopt gedeeltelijk DHT ( vergelijkbaar met mannen die van nature geen / nauwelijks DHT hebben ).

Je moet hieruit begrijpen dat het NIET hebben van DHT geen NEGATIEVE effect zal hebben op je nakomelingen.

Maar ik adviseer iedereen te stoppen met Fina als je je vrouw zwanger wilt maken !!

Risico's zijn er altijd, dus loop ze niet.


Groetjes