PDA

View Full Version : AA, Dyphenciprohne en zwangerschap


CoCo123
22 april 2007, 15:10
Hoi,

Ik heb al 10 jaar AA.

De afgelopen 4 jaar is het weggebleven na behandeling door Dermatoloog M. Meinardi in het AMC te A'dam. Hij ontwikkelde Dyphenciprone een vloeistof die een ontsteking op je hoofdhuid veroorzaakt die de ontsteking aan je haarzakje (die openstaat en daardoor je haar loslaat) omleid naar boven en daardoor kan je haar weer groeien in een gezond haarzakje.
Nu ben ik zwanger en sta ik voor een re-migratie terug naar NL, heb momenteel een verminderde weerstand, ookal rook en drink ik al lang niet meer en toch (ook al merk ik het niet) een hoop stress.
Waarschijnlijk daarom zag ik vorige week ineens weer een plekje onder mijn kruin niet groter dan een dubbeltje.
Ik heb het spul erop gedaan, uit een paniekreactie min of meer en ook om er maar zo snel mogelijk bij te zijn voordat het er meer worden en uit de hand loopt.
Maar ik weet niet of het schadelijk is voor de baby. Ben dus nu op zoek naar deze arts. Omdat ik er al 4 jaar geen last meer van had ben ik in de tussentijd zijn gegevens kwijtgeraakt.
Iemand die hem kent toevallig?

gr J

Annelies
22 april 2007, 21:14
Hoi Jessica,

Deze arts is niet de enige die 'bekend' is met het spul. Ik zou asap contact opnemen met een andere dermatoloog die DCP ook kent en daar advies bij inwinnen. Er zijn er meerderen in NL die ermee bekend zijn. (Even een rondje bellen ;) )

Vr.groeten,

Annelies

CoCo123
23 april 2007, 16:09
Hey Annelies,

Bedankt voor je advies,
Ik heb de desbetreffende dokter al gevonden,gewoon ff googlen
Omdat ik al 4 jaar niet meer aan AA gedacht heb wist ik niet beter dan dat alleen hij ermee bekend was, vandaar.
Helaas blijft de AA altijd bij je en is het dom om te denken dat het vanzelf weer verdwijnt. Zou het feit dat ik 3 jaar op een tropisch eiland/Curacao heb gewoond de reden zijn waarom het hier niet terugkwam?
Inmiddels zijn er dus meerdere artsen die de DCP-prikkeltherapie behandeling toepassen, das dus een goed teken neem ik aan.
Ik hoop dat meer mensen er baat bij hebben net als ik(ookal is het een hele nare bahandeling).

gr Jessica