PDA

View Full Version : poeh poeh


missy
15 januari 2003, 15:59
Hoi mensen,

Ik heb ook last van overbeharing. Altijd al gehad. Ik heb zelf 7 laserbehandelingen gehad voor mijn rug met de diode laser. Dit zonder resultaat. Heb er kleine brandwondjes aan overgehouden. Ze zeiden dat het geen resultaat gaf omdat mijn huid net iets te donker was voor de laser. Dan kan de laser geen onderscheid maken tussen het pigment en de haren. Maar goed ben weer wat geld lichter.

Ik ben nu overgestapt naar de Ellipse lichttechniek. Twee behandelingen heb ik nu gehad. Het ziet er niet veelbelovend uit maar ik wacht af.. je weet maar nooit. Ik laat het jullie nog horen.

Er is alleen iets wat ik me afvraag. Ik ben heel onregelmatig ongesteld. Ben nu al ruim een jaar niet ongesteld geweest en ben er ook voor naar de gyneacoloog geweest. Niks aan de hand zei ze. Ben gewoon vruchtbaar. Ik heb teveel prolactine, dat is een melkhormoon geloof ik. Waar dat door kwam wisten ze niet. Maar goed ik kan later gewoon kinderen krijgen met behulp van medicijnen. Wel las ik ergens op deze forum dat dit te maken kan hebben met mijn overbeharing. Wel zit overbeharing bij ons in de familie maar ben ik de enige met een onregelmatige menstruatie. Ook heb ik ergens gelezen dat bij hirsutisme licht of lasertherapie niet effectief is. Klopt dit????

Dit is wat ik gevonden heb op internet:

De rol van hormonen in hirsutisme
De haargroei wordt voor een deel gestuurd door hormonen. Testosteron en andere mannelijke hormonen zijn hierbij belangrijk. Bij een kleine minderheid van de vrouwen met hirsutisme is er sprake van een verhoogd testosterongehalte in het bloed. Bij verreweg de meeste vrouwen zijn deze testosteron hoeveelheden echter normaal.
Wel kan de gevoeligheid van de haren voor testosteron bij vrouwen met aanleg voor hirsutisme verhoogd zijn. Zo kan een normale testosteronspiegel in het bloed bij deze vrouwen toch aanleiding geven tot versterkte haargroei. Bovendien zijn deze haren vaak dikker en grover van structuur.

Ziekte als oorzaak van overbeharing
Bij sommige vrouwen wordt hirsutisme gezien in het kader van het polycysteus ovarium syndroom. Dit syndroom gaat meestal gepaard met onregelmatige menstruaties.

De gynaecoloog zei ook dat ik het polycysteus ovarium syndroom had. Heb ik nu een ziekte?? Overbeharing zit bij ons in de familie.

Maar goed, ik wacht op jullie reacties, toei

Wendy
15 januari 2003, 23:14
Hoi Missy,
Welkom op het forum!

Om met je laatste vraag te beginnen: PCO is niet echt een ziekte maar wel een afwijking. De eicellen groeien wel,worden groter maar er vindt vaak geen eisprong plaats. Vandaar die onregelmatige menstruatie. Dit kan zich trouwens op latere leeftijd herstellen. Voor meer gedetailleerde info zou ik toch nog eens met je arst praten...
Er is wel meer hierover op het forum Hirsutisme gepost, hoop dat je het kunt vinden.

Het lijkt er inderdaad op dat hirsutisme toch een bepaalde mate van erfelijkheid heeft. Bij ons zit het ook in de familie en bovendien is mijn vader ook erg behaard. Zal ongetwijfeld ook meewerken aan het feit dat het bij mij nogal heftig is...

Ik zou je aanraden eens rustig het een en ander op het forum door te lezen, misschien kom je het antwoord op je vragen wel tegen!

Groetjes, Wendy

missy
16 januari 2003, 00:01
Thanks Wendy:D