PDA

View Full Version : Waar ligt volgens jullie DE oplossing?


INT
23 april 2007, 18:20
Hallo,

Persoonlijk vind ik dat de haarwetenschappers zich eigenlijk niet met de goede 'geneesmiddelen' tegen AGA bezighouden! Ik bedoel middelen als HM en HT hebben ook wel resultaten maar dit pakt toch niet de onderliggende oorzaak van van AGA zelf aan?
Daarom start ik deze thread, van mij mag elk onderzoek naar HM nu worden stopgezet en moeten alle wetenschappers zich meer gaan bezighouden met middelen tegen bijv aantasting van haarfollikel door DHT!
Bijvoorbeeld door een 'DHT-filter' bij alleen het haargebied te plaatsen. Vraag me niet hoe, dat is aan de wetenschappers:D !

Nou post maar die ideen/opvattingen over wat volgens jullie DE oplossing zou moeten zijn tegen AGA!

AnthonieH
23 april 2007, 18:47
Men kan zich volgens mij het beste richten op preventie inderdaad, dus medicatie om haaruitval te voorkomen. Aangenomen dat bewezen zou zijn dat DHT de enige factor is, dan ben ik het met je eens dat ze zich daarop zouden moeten richten. Maar DHT is mogelijk helemaal niet de enige factor!

En bovendien, volgens mij bestaan die haarwetenschappers überhaupt niet als zodanig ...

Geld en toeval zijn de enige factoren die de 'haarwetenschap' sturen. Alle medicatie tot nu toe was ergens anders voor bedoeld, maar bleek haargroei als toevallig bijverschijnsel te hebben. En in preventie zit geen winst, dus wie gaat zich daar op richten?. Mensen die nog niet kalend zijn hebben voor preventie geen geld over. Mensen die een beetje kalend zijn hebben er een beetje geld voor over. En mensen die erg kalend zijn hebben er veel geld voor over ... maar bij hun helpt preventie al niet meer!

haar
23 april 2007, 19:05
Ten onrechte wordt DHT tegenwoordig als grote zondebok beschouwd en gedacht dat deze stof haarzakjes zou 'aanvallen' en vernietigen.

Mensen gaan maar voorbij aan het feit dfat diezelfde stof ook voor het grootste deel verantwoordelijk voor haargroei vanaf de pubertijd, denk aan okselhaar, schaamhaar en baardgroei.

Er zal dus meer aandacht moeten komen voor de verschillen in omgeving tussen de hoofdhuid en de baardstreek bijvoorbeeld. Ik heb al ergens gelezen bijvoorbeeld dat in de baardstreek vooral alfareductase type II zou voorkomen terwijl in de hoofdhuid type I actief is. Zou dat dat verschil niet kunnen verklaren en is het verhogen (vraag mij niet hoe) van type II in combinatie met afremmen type I geen mogelijkheid??

DHT is enkel een soort schakelaar die haren kan doen switchen tussen terminaal en omgekeerd.

Slotconclusie: er moet dus meer gebruik worden gemaakt van DHT in plaats van het te onderdrukken.

Hanna
24 april 2007, 01:33
DE beste oplossing zouden wij kunnen verwachten als jonge Haarwebleden de eerste grote haardeskundigen ter wereld worden.

INT, jij bent jong genoeg om de juiste studierichting te kiezen en ik vertrouw erop dat je je voor 100% in deze strijd zult gooien. Je zult er naast een vet salaris ook eeuwige roem en oneindige dankbaarheid mee verkrijgen. ;)

Kretos
24 april 2007, 11:25
De oplossing bestaat naar mijn idee uit twee delen.

Alles heeft met elkaar te maken. Je kunt haar niet los zien van de rest van het lichaam, de algemene gezondheid, omgevingsfactoren, etc.

Daarom bestaat het eerste deel van de oplossing uit algemene wetenschap (en toepassing) door iedereen naar de 'gezondheid'.
Dit is een ruim begrip, waaronder je alles kunt scharen dat invloed heeft op het lichaam, de geest, etc. Denk hierbij aan voeding, lichaamsbeweging, sociale contacten, stress, roken, straling, nachtrust.
Niet alleen moeten we hierover kennis vergaren, maar we moeten die ook zo goed mogelijk toepassen. Zo heeft het geen zin om te weten dat bepaalde koolhydraten slecht voor je zijn als je ze blijft eten. Ook is het kansloos te weten dat nachtrust goed voor je is als je er niks mee doet.
Ik heb erbij gezet 'door iedereen'. Naar mijn idee komt de oplossing veel sneller als iedereen z'n best doet het doel te bereiken. Dat wil zeggen praat met elkaar over je ervaringen. Spreek mensen erop aan als ze naar jouw idee erg ongezond bezig zijn. Verwacht niet dat anderen op Haarweb het allemaal voor jou uitzoeken. Je kunt zelf een steentje bijdragen.
Het lijkt utopisch te verwachten dat iedereen heel gezond gaat leven. Toch is dit naar mijn idee haalbaar.

Vanuit die toestand waarin iedereen op een goede manier met de gezondheid bezig is vloeit het tweede gedeelte van de oplossing voort. Dat is wetenschap door iedereen naar de gezondheid van het haar in het bijzonder. Dat houdt o.a. in nadenken over wat van invloed zou kunnen zijn op de toestand van het haar. Met elkaar praten over de ervaringen. Informatie opzoeken, lezen wat anderen hebben geschreven.
Ook hier geldt dat je de kennis moet toepassen en dat de oplossing sneller gevonden wordt wanneer iedereen zich er actief mee bezig houdt.

Kortom, voordat je je een oplossing wilt krijgen voor je haarprobleem, dien je je eerst bezig te houden met de gezondheid in het algemeen. Deel kennis en ervaringen met elkaar en pas deze toe. Vanuit dit meer algemene inzicht in de gezondheid zal vervolgens op dezelfde manier (d.w.z. kennis delen en toepassen) gezocht kunnen worden naar oplossingen voor specifieke problemen, zoals AGA.

Freak out
24 april 2007, 15:10
Naar aanleiding van de post hiervoor even een vraagje...

Ik ben dus een jongen van 21 jaar en heb niet echt last van extreme haaruitval, maar het word wel minder en dunner, en me hoofdhuid word steeds zichtbaarder.

Dit kan dus wel komen door een ongezonde levensstijl??

Om eerlijk te zijn is mijn levensstijl ook niet supergezond want ik rook, ik slapa weinig, weinig fruit en groenten, veel werken...

Ik weet niet of dit daar enige oorzaak van kan zijn...

INT
24 april 2007, 15:28
Naar aanleiding van de post hiervoor even een vraagje...

Ik ben dus een jongen van 21 jaar en heb niet echt last van extreme haaruitval, maar het word wel minder en dunner, en me hoofdhuid word steeds zichtbaarder.

Dit kan dus wel komen door een ongezonde levensstijl??

Om eerlijk te zijn is mijn levensstijl ook niet supergezond want ik rook, ik slapa weinig, weinig fruit en groenten, veel werken...

Ik weet niet of dit daar enige oorzaak van kan zijn...

Zijn er mensen in je familie die volgens dit patroon kaal werden? Ik denk dat je dit trouwes beter in een andere thread kan behandelen

INT
24 april 2007, 15:29
Men kan zich volgens mij het beste richten op preventie inderdaad, dus medicatie om haaruitval te voorkomen. Aangenomen dat bewezen zou zijn dat DHT de enige factor is, dan ben ik het met je eens dat ze zich daarop zouden moeten richten. Maar DHT is mogelijk helemaal niet de enige factor!

En bovendien, volgens mij bestaan die haarwetenschappers überhaupt niet als zodanig ...

Geld en toeval zijn de enige factoren die de 'haarwetenschap' sturen. Alle medicatie tot nu toe was ergens anders voor bedoeld, maar bleek haargroei als toevallig bijverschijnsel te hebben. En in preventie zit geen winst, dus wie gaat zich daar op richten?. Mensen die nog niet kalend zijn hebben voor preventie geen geld over. Mensen die een beetje kalend zijn hebben er een beetje geld voor over. En mensen die erg kalend zijn hebben er veel geld voor over ... maar bij hun helpt preventie al niet meer!

Bah dat klinkt niet erg leuk...

AnthonieH
24 april 2007, 15:39
Bah dat klinkt niet erg leuk...Tja, hoe wil je het dan hebben :cool:

Het is realiteit. Door keihard hier te vinden dat 'wetenschappers' iets zouden moeten doen gaat heus niemand harder eraan werken ... zo werkt de wereld niet.

wampie
24 april 2007, 16:16
Tja, hoe wil je het dan hebben :cool:

Het is realiteit. Door keihard hier te vinden dat 'wetenschappers' iets zouden moeten doen gaat heus niemand harder eraan werken ... zo werkt de wereld niet.


de wereld heeft liever dat er geen goede oplossing komt, want er valt lekker veel te verdienen aan die kaalhoofden

haar
24 april 2007, 17:56
de wereld heeft liever dat er geen goede oplossing komt, want er valt lekker veel te verdienen aan die kaalhoofden

Vergeet niet dat in het verlengde van ons 'probleem' er ook mensen zijn die last hebben van overbeharing. Dit is volgens mij wel een erkend medisch probleem en heeft waarschijnlijk min of meer dezelfde genetische oorzaak icm met hormonale factoren. Wellicht dat er ook uit die hoek kennis kan worden vergaard.

De oplossing zit altijd in een hoek waar je hem het minst verwacht.

INT
24 april 2007, 18:40
de wereld heeft liever dat er geen goede oplossing komt, want er valt lekker veel te verdienen aan die kaalhoofden

Ik denk dat dat niet klopt waarom bestaat de hele plastische chirurgie wereld dan? Ik weet wel zeker dat een bedrijft dat een echte 100% oplossing tegen AGA heeft meer zal verdienen als die nepbedrijven met hun netmiddeltjes... Lijkt me toch wel logisch...

AnthonieH
24 april 2007, 19:42
Ik denk dat dat niet klopt waarom bestaat de hele plastische chirurgie wereld dan? Ik weet wel zeker dat een bedrijft dat een echte 100% oplossing tegen AGA heeft meer zal verdienen als die nepbedrijven met hun netmiddeltjes... Lijkt me toch wel logisch...Maar wie gaat er investeren om die 100% oplossing te zoeken, met als risico dat die oplossing gewoon niet bestaat en dus nooit gevonden zal worden? Weg investering.

Ik zou van dat bedrijf in ieder geval geen aandelen kopen. Want zelfs als ze iets vinden, dan zullen er binnen de kortste keren generieke pillen op de markt komen en die krenterige kaalkoppen betalen dan niet eens meer de onderzoekskosten terug :cool: Want reken er maar niet op dat zo'n middel door je ziektekostenverzekering gaat worden vergoed.

Enne, je haalt plastische chirurgie aan. Eigenlijk zijn haartransplantaties dat ook. Daar is wel degelijk geld aan te verdienen en daarom gebeurt het ook!

kevin
24 april 2007, 19:45
Ik denk dat als je iets topisch kan vinden wat 5AR Type 2 met 100% onderdrukt zonder bijwerkingen, het ultieme middel op het moment zou zijn. Als je meteen ingrijpt als het kaalingsproces begint, kun je het met gemak stoppen en teruggroeien.

Dude22
25 april 2007, 13:52
Goede zaak INT, dit Topic. Ik ga m eens aandachtig lezen en mij op een post bezinnen.

Dit hieronder schreef ik trouwens eerder, wat vinden jullie met name van mijn compensatie theorie? :

Dag,

Even enkele overdenkingen van mijn kant:

Ik surf al enige tijd over de veele posts op dit forum, en ben inmiddels dan ook aardig op de hoogte van wat er speelt. Dat is niet zo heel veel, helaas.

Er wordt ongelofelijk hard gezocht naar een oplossing om het haarverlies tegen te gaan, en fina lijkt op dit moment nog steeds (voor de meesten) de beste oplossing.

Wat ik mij steeds afvraag, is waarom er niet wordt gekeken naar de basale oorzaken van het haarverlies. Want volgens mij is er een vrij simpele oplossing voor.

Dihydrotestosteron is de actieve stof die wordt gemaakt uit het minder actieve testosteron. Blijkbaar heeft het lichaam daar behoefte aan. Ofwel, maakt het van zichzelf weinig, of onvoldoende (om welke reden dan ook - cognitieve redenen) testosteron aan.

Het lichaam compenseert dit gebrek aan testosteron met het actievere DHT, want n man wil mannelijkheid, zo lijkt het.

Waarom compenseren wij dit gebrek dan niet door zelf ons testosterongehalte te verhogen, om zo ons lichaam te geven waar het als het ware om vraagt? (Dmv. injecties, pillen of pleisters)

Het klinkt erg eenvoudig, dat weet ik, en het is weinig wetenschappelijk onderbouwd, maar volgens mij zijn de bste oplossingen de meest eenvoudige oplossingen.

Suggest!

grs D

INT
25 april 2007, 15:04
Maar wie gaat er investeren om die 100% oplossing te zoeken, met als risico dat die oplossing gewoon niet bestaat en dus nooit gevonden zal worden? Weg investering.

Ik zou van dat bedrijf in ieder geval geen aandelen kopen. Want zelfs als ze iets vinden, dan zullen er binnen de kortste keren generieke pillen op de markt komen en die krenterige kaalkoppen betalen dan niet eens meer de onderzoekskosten terug :cool: Want reken er maar niet op dat zo'n middel door je ziektekostenverzekering gaat worden vergoed.

Enne, je haalt plastische chirurgie aan. Eigenlijk zijn haartransplantaties dat ook. Daar is wel degelijk geld aan te verdienen en daarom gebeurt het ook!

Van mij hoeft dat wondermiddel echt niet in de vorm van pillen te komen hoor... Vanuit de pillen-hoek zal niet meer veel gaan komen denk ik helaas... (zou natuurlijk het makkelijkste zijn, om de zoveel tijd een pilletje en PATS daar kwamen de haren weer). Eerlijk gezegt zou ik ook niet weten uit welke hoek dan wel...
MIJN ontzettend kinderlijke, onlogische niet-bestaande fantasie is: Iets dat in de bloedvaten naar het haar ervoor zorgt dat DHT gefilterd word. Dan heb je ook meteen geen last meer van bijwerkingen... Het doet weliswaar niets aan de gevoeligheid van de haarfollikels voor DHT maar zorgt wel dat er wat minder DHT langs komt, en zich dus kan gaan hechten aan de haarfollikels.
Ik weet het het klinkt dom... Mischien kunnen jullie dit domme idee een beetje aanvullen dat het wat logischer/wetenschappenlijk verantwoorder klinkt?

PS: AnthonieH jouw posts maken me bang:P !

AnthonieH
25 april 2007, 17:33
Van mij hoeft dat wondermiddel echt niet in de vorm van pillen te komen hoor... Vanuit de pillen-hoek zal niet meer veel gaan komen denk ik helaas... (zou natuurlijk het makkelijkste zijn, om de zoveel tijd een pilletje en PATS daar kwamen de haren weer). Eerlijk gezegt zou ik ook niet weten uit welke hoek dan wel...
MIJN ontzettend kinderlijke, onlogische niet-bestaande fantasie is: Iets dat in de bloedvaten naar het haar ervoor zorgt dat DHT gefilterd word. Dan heb je ook meteen geen last meer van bijwerkingen... Het doet weliswaar niets aan de gevoeligheid van de haarfollikels voor DHT maar zorgt wel dat er wat minder DHT langs komt, en zich dus kan gaan hechten aan de haarfollikels.
Ik weet het het klinkt dom... Mischien kunnen jullie dit domme idee een beetje aanvullen dat het wat logischer/wetenschappenlijk verantwoorder klinkt?

PS: AnthonieH jouw posts maken me bang:P !Als zo'n bloedfiltermethode al zou kunnen worden ontwikkeld, dan zijn mensen met nierdeficientie de eersten die juichend in de rij staan voor een ingreep.

Wie weet komt er ooit wel zoiets, met nano robotjes die in de bloedstroom worden geïnjecteerd en die actief stoffen uit het bloed kunnen halen of die je als schildwacht bij iedere haarvat dat bloed naar de haren voert kunt neerzetten.

Maar ik zie dat niet snel gebeuren. Misschien kan de wetenschap daarom maar beter eerst gaan werken aan onsterfelijkheid, misschien beleef ik het dan ooit toch nog ... dan loop ik desnoods de eerstkomende 300 jaar nog wel met een pruik :cool:

haar
25 april 2007, 19:39
Goede zaak INT, dit Topic. Ik ga m eens aandachtig lezen en mij op een post bezinnen.

Dit hieronder schreef ik trouwens eerder, wat vinden jullie met name van mijn compensatie theorie? :

Dag,

Even enkele overdenkingen van mijn kant:

Ik surf al enige tijd over de veele posts op dit forum, en ben inmiddels dan ook aardig op de hoogte van wat er speelt. Dat is niet zo heel veel, helaas.

Er wordt ongelofelijk hard gezocht naar een oplossing om het haarverlies tegen te gaan, en fina lijkt op dit moment nog steeds (voor de meesten) de beste oplossing.

Wat ik mij steeds afvraag, is waarom er niet wordt gekeken naar de basale oorzaken van het haarverlies. Want volgens mij is er een vrij simpele oplossing voor.

Dihydrotestosteron is de actieve stof die wordt gemaakt uit het minder actieve testosteron. Blijkbaar heeft het lichaam daar behoefte aan. Ofwel, maakt het van zichzelf weinig, of onvoldoende (om welke reden dan ook - cognitieve redenen) testosteron aan.

Het lichaam compenseert dit gebrek aan testosteron met het actievere DHT, want n man wil mannelijkheid, zo lijkt het.

Waarom compenseren wij dit gebrek dan niet door zelf ons testosterongehalte te verhogen, om zo ons lichaam te geven waar het als het ware om vraagt? (Dmv. injecties, pillen of pleisters)

Het klinkt erg eenvoudig, dat weet ik, en het is weinig wetenschappelijk onderbouwd, maar volgens mij zijn de bste oplossingen de meest eenvoudige oplossingen.

Suggest!

grs D

DHT wordt alleen op bepaald eplaatsen aangemaakt dusik denk niet dat het opgaat jouw theorie. Door testosteron te verhogen zou het kunnenen dat op langere termijn door evloutie DHT gaat verminderen en dus zou het een oplossing kunnen zijn voor latere generaties maar niet direct

AnthonieH
25 april 2007, 19:46
DHT wordt alleen op bepaald eplaatsen aangemaakt dusik denk niet dat het opgaat jouw theorie. Door testosteron te verhogen zou het kunnenen dat op langere termijn door evloutie DHT gaat verminderen en dus zou het een oplossing kunnen zijn voor latere generaties maar niet directIk geloof niet dat evolutie zo werkt. In ieder geval niet volgens de theorie van Darwin.

Lamarck had wel een theorie waarbij tijdens het leven verkregen eigenschappen overerfbaar werden. Iets met giraffen die hun nekken rekten en daardoor nageslacht met langere nekken kreeg of zo. Wel een veel vriendelijker theorie dan die van Darwin, waarbij giraffen met kortere nekken in het nadeel waren en dus vaker dood gingen zonder nageslacht..

Als je AGA op hele lange termijn wilt aanpakken, dan werkt het steriliseren van mannen die kaalheid vertonen én dan meteen ook het steriliseren van al hun nageslacht nog het beste. Ik verwacht dat na 10 generaties erfelijke kaalheid als uitzonderlijk wordt gezien. Het is ook meteen een goede oplossing voor de overbevolking :cool:

INT
26 april 2007, 10:27
Ik geloof niet dat evolutie zo werkt. In ieder geval niet volgens de theorie van Darwin.

Lamarck had wel een theorie waarbij tijdens het leven verkregen eigenschappen overerfbaar werden. Iets met giraffen die hun nekken rekten en daardoor nageslacht met langere nekken kreeg of zo. Wel een veel vriendelijker theorie dan die van Darwin, waarbij giraffen met kortere nekken in het nadeel waren en dus vaker dood gingen zonder nageslacht..

Als je AGA op hele lange termijn wilt aanpakken, dan werkt het steriliseren van mannen die kaalheid vertonen én dan meteen ook het steriliseren van al hun nageslacht nog het beste. Ik verwacht dat na 10 generaties erfelijke kaalheid als uitzonderlijk wordt gezien. Het is ook meteen een goede oplossing voor de overbevolking :cool:

Helaas heb IK daar niet aan:D . WAT mij gewoon verontrust is dat ik gewoon zooo weinig hoor van oplossingen... ze zijn wel al 4 jaar bezig over HM en het zal volgens de bronnen nog altijd wel ff duren dus daar geloof ik niet meer in. Bij HM moet je ook sowieso al flink kaal zijn wil je er iets aan hebben...
Zijn er mischien nog mensen die een alternatieve oplossing in gedachten hebben?

Tibetaan
1 oktober 2009, 01:16
de wereld heeft liever dat er geen goede oplossing komt, want er valt lekker veel te verdienen aan die kaalhoofden

Onzin. Men zou met een oplossing veel harder binnen kunnen lopen. Het is gewoon nog steeds te ingewikkeld.
Er is dus momenteel nog geen oplossing en eerlijk gezegd geloof ik ook niet dat deze er binnen nu en 10 jaar zal komen.

Er word momenteel wel veel geld verdiend aan schijnoplossingen.

INT
1 oktober 2009, 20:54
Ik denk inderdaad dat we binnen 10 jaar nog geen meter verder zijn dan dat we nu zijn... Of ben ik dan weer te pessimistisch bezig?

Sun Tu
4 december 2009, 14:45
Ik had vroeger ook last van haaruitval en veel inflamatie.
waarna ik ook producten aanschafte welk mij er terug bovenop zette.

Was allemaal beetje moeilijk in omgang.
Heeft er toe geleid net zoals reiki uitoefeners een wat natuurlijke en mens vriendelijke oplossing te vinden.

Wanhoop kan je denken maar het is me wel gelukt.

Blijkbaar zit in talg ook een beetje dht en sinds ik dat process heb kunnen beinvloeden kan ik veel langer zonder mijn haartjes te wassen.
Ook heb ik de kans dat dht met haartje bind drastisch verkleint.

Gaande van 2 dagen kan ik het een week uithouden zonder oncomfort.
Mooi is het dan wel nimmer, krijg je dof haar van.

Nu wil ik jullie hierin helpen voor een kleine betaling.
Denk maar gen therapie.
Zodoende zoek ik enkele extremere gevallen hier op het forum om me te bewijzen. Daarna hoop ik er wat geld met bij te verdienen. De laatste maanden is het mijn financien die verdwijnen voor de zon.

Ik ben alvast van overtuigd dat het allemaal kan.

HairCoach
4 december 2009, 18:31
Goede zaak INT, dit Topic. Ik ga m eens aandachtig lezen en mij op een post bezinnen.

Dit hieronder schreef ik trouwens eerder, wat vinden jullie met name van mijn compensatie theorie? :

Dag,

Even enkele overdenkingen van mijn kant:

Ik surf al enige tijd over de veele posts op dit forum, en ben inmiddels dan ook aardig op de hoogte van wat er speelt. Dat is niet zo heel veel, helaas.

Er wordt ongelofelijk hard gezocht naar een oplossing om het haarverlies tegen te gaan, en fina lijkt op dit moment nog steeds (voor de meesten) de beste oplossing.

Wat ik mij steeds afvraag, is waarom er niet wordt gekeken naar de basale oorzaken van het haarverlies. Want volgens mij is er een vrij simpele oplossing voor.

Dihydrotestosteron is de actieve stof die wordt gemaakt uit het minder actieve testosteron. Blijkbaar heeft het lichaam daar behoefte aan. Ofwel, maakt het van zichzelf weinig, of onvoldoende (om welke reden dan ook - cognitieve redenen) testosteron aan.

Het lichaam compenseert dit gebrek aan testosteron met het actievere DHT, want n man wil mannelijkheid, zo lijkt het.

Waarom compenseren wij dit gebrek dan niet door zelf ons testosterongehalte te verhogen, om zo ons lichaam te geven waar het als het ware om vraagt? (Dmv. injecties, pillen of pleisters)

Het klinkt erg eenvoudig, dat weet ik, en het is weinig wetenschappelijk onderbouwd, maar volgens mij zijn de bste oplossingen de meest eenvoudige oplossingen.

Suggest!

grs D

Het is juist een teveel aan Testosteron wat problemen geeft.
Alls inactieve Testosteron wordt omgezet in DHT.

Kijk maar eens in de bodybuilding wereld, daar spuiten veel sporters Testosteron bij en bij die groep is kaalheid enorm aanwezig.

Sun Tu
5 december 2009, 15:15
Anabolen is niet gelijk aan androgenen.
Androgenen vermannelijken en anabolen houden spieren vast.

Zo is testosteron helemaal niet zo androgenisch dan DHT.
Bij vrouwen worden dan ook wel anabolen, op basis van testosteron of estrogeen gebruikt die amper of niet androgenis zijn en niet omvormen na alpha 5 reductase.

Verder is een slechte insuline gevoeligheid en hoge stress hormoon ook belangrijk bij haaruitval.
Insuline is zeker androgenis en stress hormoon plaatst suikers in het bloed.
Die hoge waardes bloedsuiker oxideerd je lichaam veel sneller.

Insuline gevoeligheid en stress verlaging is dan ook belangrijk voor de oudere gemeenschap.

Dus DHT is veel agressiever op haar follicles dan testosteron maar testosteron kan zelf ook schade aanrichten.

Verder kan een te hooge testosteron spiegel talg productie op een te hoog niveau nalaten zonder de waardes te herstellen. In talg zelf zit dan ook nog dht in kleine hoeveelheiden.
Wat goed mogelijk de oorzaak van diffuse haargroei is.

a5 reductase is een ongecontroleerd enzyme welk bij slechte levensstijl door het dieet kan verhoogd worden, denk snelle suikers.
Hogere insuline zal vaak ook testosteron beinvloeden.
Net als groeihormaan en igf elkaar beinvloeden zal ook daar testosteron omhoog gaan.

Verder heeft een haar follicle ook een gezondheids functie.
Het is niet alleen keratine dat verwerkt wordt.
In dat process wordt ook stresshormaan aangemaakt of nauwverwante.
Dit process is vrijwel identiek aan het ACTH (lees:http://en.wikipedia.org/wiki/ACTH

Google hair follicle ACTH en je vind wel wat. Wikipedia heeft het nog niet opgenomen.

Hanna
5 december 2009, 15:38
Ik hoef mijn haar hoogstens 1 x per week met shampoo te wassen en heb dus een lage talgproduktie. Mijn bloedsuikerwaarde is ook laag, evenals cholesterol, en ik mankeer niets aan mijn schildklier; mijn ijzer- en ferritinegehaltes zijn voldoende. Waardoor heb ik dan ernstige diffuse verdunning plus inhammen?

Tibetaan
5 december 2009, 15:49
Ik wil niet negatief zijn, maar zoals jou zijn er vele mensen die -mogelijk met de beste bedoelingen- allerlei wazige kauwgomballenoplossingen verzinnen en hier mensen mee belasten / hoop geven.

Ik heb de afgelopen 8 jaar verschillende producten zien komen en gaan. Haaruitval is een hardnekkig probleem. Dat los je niet met een vaag bedenksel en wat reiki op.

Beter werk je je oplossing wat beter uit en kom je met bewijzen voor je dingen gaat roepen.

Sun Tu
5 december 2009, 18:51
Ik had altijd wel 1 Tibetaan verwacht.

Ik heb enkel ervaring met mezelf, een man dus vrouwen haaruitval is me wat meer onduidelijk.

Vrouwen zijn zeer arm aan DHT en dus is testosteron is groter probleem voor hun.
Voeding kan zeker je haaruitval beinvloeden. Tekort dus ook.
Voor 10 euro kan je bij de apotheker mineraal en vitamine supplement krijgen.
Voor diffuse haar dan toch.
Zelf slechte bloedomloop kan je follicles met de tijd 'wurgen'.

Ik heb een post gemaakt in AGA algemeen.
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=21572

Ik bied dus aan om mezelf te bewijzen.
Waarom zou ik er niet goed in zijn?
Omdat het onwaarschijnlijk is moet je het niet automatisch afschrijven.

Niet iedereen prooit op mensen hun tekortkomingen!

Ik hoop dat een moderator me dan ook serieus neemt en me de kans geeft om me te bewijzen.

Tibetaan
6 december 2009, 11:34
Als je haarverlies hebt door verkeerde voeding, heeft dit toch niets met AGA te maken? Waar de meeste mensen hier tegenaan lopen is AGA. En je kan praten als brugman: hier is momenteel gewoon geen goede oplossing voor. Zeker niet voor langere termijn.

Fina, Minox en HT's. De rest is in mijn ogen standaard snake oil. Tot het tegendeel bewezen is.

Ik zeg niet dat je niet mag expirimenteren. Maar als je geen bewijs voor succes hebt, zou ik niet zo hoog van de toren blazen.
Geloof trouwens niet dat je toestemming nodig hebt van een moderator. Je bent vrij om te zeggen wat je wilt.

Veel succes!

Hanna
6 december 2009, 13:49
Vrouwen zijn zeer arm aan DHT en dus is testosteron is groter probleem voor hun.
Voeding kan zeker je haaruitval beinvloeden. Tekort dus ook.
Voor 10 euro kan je bij de apotheker mineraal en vitamine supplement krijgen.
Voor diffuse haar dan toch.

Ik heb multivitaminensupplementen (met ijzer, zink, magnesium, etc.) geslikt, maar dat hielp echt geen snars en overschotten kunnen zelfs gevaarlijk worden.

Sun Tu
6 december 2009, 20:54
Als je haarverlies hebt door verkeerde voeding, heeft dit toch niets met AGA te maken? Waar de meeste mensen hier tegenaan lopen is AGA. En je kan praten als brugman: hier is momenteel gewoon geen goede oplossing voor. Zeker niet voor langere termijn.

Fina, Minox en HT's. De rest is in mijn ogen standaard snake oil. Tot het tegendeel bewezen is.

Ik zeg niet dat je niet mag expirimenteren. Maar als je geen bewijs voor succes hebt, zou ik niet zo hoog van de toren blazen.
Geloof trouwens niet dat je toestemming nodig hebt van een moderator. Je bent vrij om te zeggen wat je wilt.

Veel succes!

Dankje voor je aanmoediging.

Ik heb de moderators benaderd en heb een reactie verkregen.
Ik wil ook helemaal niet blazen maar zij die het wagen in me te geloven sta ik ter zijde alsof het om mezelf gaat.

Zodoende is er al iemand die zich wilt verlenen om mijn kunnen aan te tonen.

Hanna
6 december 2009, 21:27
Zodoende is er al iemand die zich wilt verlenen om mijn kunnen aan te tonen.

Vermoedelijk Haarweb's proefkonijn. :P

AnthonieH
7 december 2009, 11:09
Vermoedelijk Haarweb's proefkonijn. :PWes? Je houdt ons wel op de hoogte he!

wesley1982
7 december 2009, 13:58
ik had gelezen tot aan hanna's post en ik wist direct al dat het op mij bedoeld was... :P

wat houd die therapie/methode dan juist in , en wat zijn de prijzen en nodige behandelingen ?
want er is weinig tot geen info van gepost ?

ik ga alvast van xango over naar luvico mangosteen :
http://www.luvico.nl/mangosteen-uitleg.html
ik geloof wel in het nut van hoge dosis anti-oxydanten ( algemene gezondheid vooral), dit zou de hoogste dosis zijn dat beschikbaar is... en er zitten veel intresante ingredienten in

ik heb dus al erg veel geld terug in mijn haartjes gestoken hoor :P

maar goed zeg eerst maar even wat deze techniek/methode juist inhoud , wat de stoffen zijn en wat ze juist doen in je lichaam en dan zie ik wel of ik mij hier ook aan waag... :cool:

Tibetaan
7 december 2009, 19:09
Dankje voor je aanmoediging.

Ik heb de moderators benaderd en heb een reactie verkregen.
Ik wil ook helemaal niet blazen maar zij die het wagen in me te geloven sta ik ter zijde alsof het om mezelf gaat.

Zodoende is er al iemand die zich wilt verlenen om mijn kunnen aan te tonen.

Het is ook niet je inzet waar ik aan twijfel.

Het is vooral zelfoverschatting van helpers die in combinatie met de radeloze naïeve hulpzoekenden waar het gevaar ligt. Mensen gaan ver om hun haar terug te krijgen. Veelal te ver.

Ik vind dat het de taak van zowel transplantatiecentra, medici maar ook voor experimenterende haarwebleden zoals jij om hier bewust mee om te gaan en vooral de werkelijkheid niet te verliezen.

Nogmaals, veel succes ;)

Sun Tu
8 december 2009, 02:39
ik had gelezen tot aan hanna's post en ik wist direct al dat het op mij bedoeld was... :P

wat houd die therapie/methode dan juist in , en wat zijn de prijzen en nodige behandelingen ?
want er is weinig tot geen info van gepost ?

ik ga alvast van xango over naar luvico mangosteen :
http://www.luvico.nl/mangosteen-uitleg.html
ik geloof wel in het nut van hoge dosis anti-oxydanten ( algemene gezondheid vooral), dit zou de hoogste dosis zijn dat beschikbaar is... en er zitten veel intresante ingredienten in

dan is er ook nog een geheim middel onderweg, dat ik niet kan bespreken maar dat in mijn ogen de oplossing is tegen aga
ik heb dus al erg veel geld terug in mijn haartjes gestoken hoor :P
dit middel en die luvico kosten me toch terug al extra 1000 euro

maar goed zeg eerst maar even wat deze techniek/methode juist inhoud , wat de stoffen zijn en wat ze juist doen in je lichaam en dan zie ik wel of ik mij hier ook aan waag... :cool:

Een teveel aan anti-oxidanten kan op keer genetisch materiaal beschadigen.
Feitelijk heeft het lichaam alle benodige materiaal om anti-oxidanten volledig overbodig te maken.

Verder die 1000 euro die je herhaaldelijk betaald is gigantisch vergeleken met wat ik vraag.
Echter is het nu allemaal een trail.
Dus prijzen laat ik er even buiten.

Wel heb ik een test gedaan met mijn baard of ik de groei stoppen kan.
Dit is dan weer leuk voor hiritusme gediagnoseerden.
Of zij die lichaamshaar simpelweg niet leuk vinden.

Moest de 'trail' een succes zijn zet ik mogelijk nog een tandje bij.
Net zoals Tibetaan zegt wil ik geen false hoop geven.
Ik zou dat ook helemaal niet leuk vinden.

Met dat in mijn achterhoofd heb ik al mijn posten op dit forum geschreven.

wesley1982
8 december 2009, 19:00
over wat gaat dit zich dan juist ? lotion ? injecties ? massage ? accupunctuur ? pillen ?

zijn er veiligheidstests gebeurt ? zoals human trails dat ze bij labo's doen...
er word weinig info over gegeven wat het +- inhoud
ik denk niet dat er iemand zal opdagen voor trails als ze niet weten wat hun te wachten staat en wat de prijzen zijn, beetje logisch ook vind ik
zover ik weet kan het evengoed een scam zijn... medische studies over de gebruikte stoffen/middelen zou al een beter licht kunnen geven aan de procedure en of het daadwerkelijk iets is dat kan werken
ze zeiden het ook over la biosthetique hoor, ook met haarspecialist, tricogram laten uitvoeren onder microscoop enz , maar op het einde bleek het allemaal nutteloos tegen aga welk onverslaanbaar is zonder
zware geneesmiddels.... de eerste dat door bio-middelen de haaruitval gestopt is moet ik nog steeds zien... iedereen probeert eerst dit, na paar jaar nog steeds geen resultaat en eens ze fina gebruiken wel , conclusie trek je zelf

Sun Tu
9 december 2009, 01:39
Dit valt onder alternatieve geneeskunde.

Paranormaal, reiki is een grote naam wat je wellicht iets zegt.
Er is dus geen actieve stof.
Ook geen trial zoals jij dat aanhaalt.

Kracht van de geest wordt toegepast.

Als je een beetje omhoog scrolled kan je dit allemaal lezen.

Tot nu toe heeft nog maar 1 iemand zich verleend.
En een moderator die liet vallen dat ook hij zich ergert een op steeds weergroeiende baard.

Mvg

Tibetaan
9 december 2009, 08:53
Dus met de kracht van je (of jouw) geest krijg je je haren terug?
Wat nou als je genetisch zo geprogrammeerd bent om op deze leeftijd geen haar te hebben?

Ga je dan met de kracht van je geest tegen (je eigen) natuur in?

Hoe zie jij dat?

AnthonieH
9 december 2009, 11:19
Dus met de kracht van je geest krijg je je haren terug?
Wat nou als je genetisch zo geprogrammeerd bent om op deze leeftijd geen haar te hebben?

Ga je dan met de kracht van je geest tegen (je eigen) natuur in?

Hoe zie jij dat?Dat is een lastige he. Ik geloof er zelf ook niet in dat je met mentale kracht iets kunt doen dat op het niveau van de genen ligt. Maar heel veel zaken zijn ook fenotypisch bepaald en daar werken we allemaal in meer of mindere mate met geestkracht aan. Gezond eten en goed bewegen vraag wilskracht. De discipline om dagelijks je tanden te flossen en antirimpelcreme aan te brengen vraagt wilskracht.

Maar dat is een kracht die je opbrengt ten gunste van jezelf. Ik zie ook niet echt hoe de wilskracht van een ander je zo heel direct kan helpen.

Sun Tu
9 december 2009, 15:35
Om het heel simpel te zeggen.

Mijn bewustzijn is ver ontwikkeld zodanig dat ik het genetica kan beinvloeden.

Gentherapie dat de receptors van de haar follicles geen androgenen meer laat aanvaarden.
Athleten hebben meestal ook mooi haar tenzij zwaare androgenen gebruiken en hun haartjes opofferen.
De verhoogde waardes van groeihormoon en igf die enkel anabolisch zijn binden dan vaker met de haartje.

De discipline die Anthonie beschrijft zal altijd van belang blijven.

Ik hou het echter enkel bij het simpele werkje om affinity van eiwitachtig (hormoon en receptors)
aan te passen omdat dit zulk laag gevaar met zich meebrengt.
Ik kan ook makkelijk neuro therapeut spelen of voor bodybuilder hun hormoon waardes aanpassen zodat ze geen spuiten moeten gebruiken.

Ik wil de mensen op een respecterende en verantwoorde manier wel helpen en kleine probleempjes wegnemen.

Zelf hoopte ik enkele mensen die inflamatie ervaren zich wilden verlenen om mij erin te helpen bewijzen te leveren naar die forum.
Iemand met hirituisme is daar ook ideaal voor sinds dat bijna dezelfde toepassing is maar dan omgekeerd zodat de haartjes op het lichaam 'verhongeren'

Misschien een goed idee dat ik het hiritusme toepas op de mensen hierboven mij?
Dit geeft voor hun alvast een vorm van bewijs.

wax
26 december 2009, 15:20
Het is juist een teveel aan Testosteron wat problemen geeft.
Alls inactieve Testosteron wordt omgezet in DHT.

Kijk maar eens in de bodybuilding wereld, daar spuiten veel sporters Testosteron bij en bij die groep is kaalheid enorm aanwezig.

Juist in de bodybuilding zie ik weinig AGA... gek he??

Zoek maar eens op plaatjes bij bodybuilding en de plaatselijke fitness club. Zie niet veel AGA.

Ik denk juist dat sporten goed is. Omdat DHT uit testosteron bestaat. En als je je testo in sporten stopt er minder testo is om omgezet te worden naar DHT?
Immers je krijgt geen haaruitval van testos geloof ik.

Maar vraag me af waar de toekomst ligt.. zoals wesly altijd zei met zijn ASC-J9. Misschien zit daar wel toekomst in. Alleen vraag ik me af of dat niet bepaalde receptoren blokkeert die van belang zijn voor andere dingen. En hoever in je hoofd trekt het in... komt het misschien bij andere delen van je lichaam waar receptoren wel belangrijk zijn??

Vragen vragen... Heb nog altijd respect voor de mensen die gewoon denken aan een simpele oplossing .. de Tondeuse of scheermes.

sleutel1
27 december 2009, 02:22
Hoopgevend nieuws: http://www.news-medical.net/news/20091210/Dermal-stem-cells-may-be-useful-for-treating-diabetic-ulcers-and-neurological-disorders.aspx

Ik denk dat de echte oplossing uit deze hoek zal komen.

INT
28 december 2009, 22:06
Hoopgevend nieuws: http://www.news-medical.net/news/20091210/Dermal-stem-cells-may-be-useful-for-treating-diabetic-ulcers-and-neurological-disorders.aspx

Ik denk dat de echte oplossing uit deze hoek zal komen.

En ik denk het niet.

Josie
2 januari 2010, 13:24
@Sun Tu,

Sorry dat ik het zeg hoor, maar als iemand zegt dat ie door een ontwikkeld bewustzijn genetica kan ontwikkelen, kan ik alleen maar denken:'moet ik dat echt serieus nemen?'. Ik denk vaak zelf 'out of the box' en ben redelijk ruimdenkend, maar dit vind ik echt onzin. Er is nog een hoop onverklaarbaar op deze wereld, dat geef ik toe, en dat je bewustzijn erg ontwikkeld is geloof ik ook meteen, maar het lijkt me goed als je je eigen grenzen hierin leert bewaken. Geen flauwekul hier asjeblieft.

Noob
21 januari 2010, 22:14
Anabolen is niet gelijk aan androgenen.
Androgenen vermannelijken en anabolen houden spieren vast.

Zo is testosteron helemaal niet zo androgenisch dan DHT.
Bij vrouwen worden dan ook wel anabolen, op basis van testosteron of estrogeen gebruikt die amper of niet androgenis zijn en niet omvormen na alpha 5 reductase.

Verder is een slechte insuline gevoeligheid en hoge stress hormoon ook belangrijk bij haaruitval.
Insuline is zeker androgenis en stress hormoon plaatst suikers in het bloed.
Die hoge waardes bloedsuiker oxideerd je lichaam veel sneller.

Insuline gevoeligheid en stress verlaging is dan ook belangrijk voor de oudere gemeenschap.

Dus DHT is veel agressiever op haar follicles dan testosteron maar testosteron kan zelf ook schade aanrichten.

Verder kan een te hooge testosteron spiegel talg productie op een te hoog niveau nalaten zonder de waardes te herstellen. In talg zelf zit dan ook nog dht in kleine hoeveelheiden.
Wat goed mogelijk de oorzaak van diffuse haargroei is.

a5 reductase is een ongecontroleerd enzyme welk bij slechte levensstijl door het dieet kan verhoogd worden, denk snelle suikers.
Hogere insuline zal vaak ook testosteron beinvloeden.
Net als groeihormaan en igf elkaar beinvloeden zal ook daar testosteron omhoog gaan.

Verder heeft een haar follicle ook een gezondheids functie.
Het is niet alleen keratine dat verwerkt wordt.
In dat process wordt ook stresshormaan aangemaakt of nauwverwante.
Dit process is vrijwel identiek aan het ACTH (lees:http://en.wikipedia.org/wiki/ACTH

Google hair follicle ACTH en je vind wel wat. Wikipedia heeft het nog niet opgenomen.
hier zit dan denk ik wel een waarheid in. dat talg verhaal

wesley1982
23 januari 2010, 07:55
er is ook een nieuw anabool uit hoor , dat niet omzet naar oestrogeen en ook niet naar dht , nieuw synthetisch testosteron , 100% anabool en maar 1/3 androgeen :

s4 sarm , zoek maar op op google :P

valt niet je prostaat aan , valt niet je haar aan, belast niet je lever, bind zich enkel aan je spieren , heeft maar halfwaarde van 4 uur
ik ben er gefacineerd door :cool:

was bedoeld voor spiergroei bij kankerpatienten dat te mager werden door hun ziekte , dus schadelijk is het niet...

ik persoonlijk vind dat de oorzaak van haaruitval ligt aan de androgene receptoren bij je haar.... pakt die aan, en haaruitval stopt... (asc-j9)
bewijzen volgen nog mensen , ik ga hier de bewijzen leveren :cool:

Ryan R
23 januari 2010, 14:16
Ja ASC-j9...veelbelovend spul en niet alleen voor haarverlies.

Hanna
23 januari 2010, 14:51
ik persoonlijk vind dat de oorzaak van haaruitval ligt aan de androgene receptoren bij je haar.... pakt die aan, en haaruitval stopt... (asc-j9)
bewijzen volgen nog mensen , ik ga hier de bewijzen leveren :cool:

Stop je dan wel met alle andere middelen die je gebruikt?
Anders heb je nog geen bewijs... :o

roloff
23 januari 2010, 15:08
Stop je dan wel met alle andere middelen die je gebruikt?
Anders heb je nog geen bewijs... :o

Scherpe opmerking.

Gr:) Roloff

moksel
23 januari 2010, 17:33
Als dat ascj-9 uitkomt lijkt me dat ook echt een super topical. Maar Wesley, weet jij meer over de release datum ervan ?

wesley1982
23 januari 2010, 20:32
asc-j9 komt officieel pas binnen paar jaar uit :P
behalve een paar uitzonderingen heeft niemand dit :cool:

en het is niet goedkoop , reken maar op een 700 euro... en daarmee doe je uiterst 5 maand

moksel
23 januari 2010, 22:26
Spannend Wesley, keep us posted. Ga je de topical ook nog mixen met andere topicals ? En ik zou zeggen, maak goede foto's dan kunnen wij de vooruitgang bijhouden.

En over die s4 sarm, een van de grootste nadelen van normale AS is dat het je eigen testo productie om zeep helpt. Nu kan chlomid na een kuurtje je weer wat opweg helpen maar 't wordt niet meer de oude. Met een beetje pech kun je nooit meer kinderen krijgen.
Met s4-sarm heb je dat niet ?

Gr

wesley1982
23 januari 2010, 22:41
de s4 sarm is de toekomst van anabole...
ondetecteerbaar.... (de anti-dopingcommisie is er ook woest om)

het is hetzelfde van anabolische kracht als zuivere testosteron... en maar 1/3 ervan androgeen

het belast niet je lever, en laat ook je prostaat met rust

het zet niet om , dus geen aromatizatie naar oestrogeen als je testo te hoog komt (om deze reden hebben sommige bodybuilders last van gyno)

het zet ook niet om naar dht, dus het 5ar enzym heeft er totaal geen vat op...

en het geeft geen shutdown... dus het beinvloed niet je eigen testosteronproductie...

echt uniek spul....

het is ontwikkeld voor kankerpatienten dat te weinig spiermassa hebben , zelfs bij chemo mag het bijgebruikt worden , lijkt me dus veilig aangezien je bij chemo zeer zwak bent, een verkoudheid kan al dodelijk zijn.. lijkt me dus veilig :P

link :

http://www.ergogenics.org/syndrogeen3.html

http://www.ar-r.com/research-chemicals/sarms/sarms-liquid-s4-30ml-50mg-ml.html

momenteel ben ik gewoon opzoekingen erover aan het doen... ik ga mijn haar niet in gevaar brengen

dit lijkt me het enige middel dat normaal gezien geen effect heeft op je haar... ik zeg wel : normaal gezien :confused:

er is wel 1 bijwerking , als je te hoog gaat in dosering , zoals de extreme bodybuilders kan het zolang je het gebruikt nachtblindheid veroorzaken , dat terug weggaat als je ermee stopt, dit is wel aan 100mg / dag , en het werkt al vanaf 3mg /dag , de verdeler raad aan dagelijkse dosis van 50mg , al mag je wel goed resultaat verwachten aan 20mg ook hoor...

INT
26 januari 2010, 22:42
Overigens heb ik zelf niet veel aan HM. IK wacht niet op een middel wat goed is voor wanneer ik al in een NW3 zit. Ik wacht op een middel waarmee ik een NW1 kan vasthouden voor heel wat jaartjes en dan heb ik het niet over minox/fina. De gemiddelde resultaten die ik lees vallen erg mee en er zijn een hoop mensen waarbij het niet helpt.

Ryan R
27 januari 2010, 15:20
Ja precies, het is ronduit klote als je moet gaan zitten wachten tot het erg is en dan de boel opvullen, ik wil iets dat het permanent behoudt en/of voller maakt, niet achter de feiten aanlopen als het ware.

manja.a
27 januari 2010, 16:54
Over theorien gesproken... Misschien zijn we wel genetisch de wereld ver vooruit... Vroeger hadden mensen overal haar en in sience fiction films geen haar meer op ons hoofd en oh ja puntige oren (lol). Die heb ik gelukkig nog niet. Zou kunnen toch? Aangezien mijn dokter ook niets kan vinden dat ik mankeer.....

wesley1982
29 januari 2010, 07:16
wel ik ben met mijn geheim middel gestart , verder kan ik er weinig over zeggen, meeste mensen zullen wel al doorhebben wat het is :P

bij toepassing van 1ml ervaar ik wel lichte druk op mijn hoofd , vooral rond de ingesmeerde aga zone... (dosis : 0,040% per ml) is max uurtje erna al weg hoor... druk is heel lichtjes maar
ook voel ik mij veel meer wakkerder , niet echt zo goed aangezien ik nu normaal moet slapen (nachtwerker)
ik hoop op herstellingen van de miniaturizatiehaartjes op mijn kruin en van die kleine hergroeihaartjes in mijn inhammen dat niet echt groter wilden groeien....

ik ben ervan overtuigd dat dit middel de toekomst is, en de enige echte methode om aga uit te schakelen...

aangezien dit een totaal nieuw middel en proces is dat het doet bij je haarfollikels , denk ik dat ik toch meer groei mag verwachten dan toen ik enkel de gekende middelen gebruikte

ik ga een verslag bijhouden op mijn pc met eventueel vooruitgangfotos ook
ik had gezegd dat ik de bewijzen ging leveren he, maar alles op zijn tijd....

niet PM'en hoe ik eraan raak , want ik kan het niet vertellen... als ik ergens mijn woord op geef dat ik zwijg, dan zwijg ik :cool:

Hanna
29 januari 2010, 12:32
Wesley,
Ik ben reuze benieuwd, maar ben je dan gestopt met alle andere middelen?

Ambo
29 januari 2010, 13:00
ook ik had gezegd dat ik de bewijzen ging leveren he, maar alles op zijn tijd....

Je lijkt Gho wel... :P

Ben benieuwd!

moksel
29 januari 2010, 14:58
Vooral voorgangsfoto's zijn erg interessant lijkt me, dat is toch het minst subjectief...

Ps. een paar posts hierboven zeg je wat je erop smeert dus zo geheimzinnig is het niet meer haha ;)

wesley1982
29 januari 2010, 16:39
neen hanna, de eerste 2 maanden blijf ik mijn mega-regime doorzetten , enkel flutamide gaat eruit, dat blockt de androgenen teveel zodat je lichaam oestrogeen begint aan te maken, dat is dus niet handig voor een man...

dus eerste 2 maand gewoon alles doorgebruiken met dat nieuw middel 2x dag erbij...
verder heb ik nog een 0,5mm dermaroller besteld om het middel zo diep mogelijk bij de haarfollikels te krijgen...

mijn broer doet ook mee, maar in zijn geval enkel dat nieuwe middel op zijn inhammen, en niet echt veel , ik moet er niet teveel van verbruiken, want het is erg duur in vergelijking met hoelang je ermee doet , maar als het echt veel beter resultaat geeft is het elke euro waard... :P

dus:
testpersoon 1 : ik volledig bovenop met als hoofdzone : kruin
testpersoon 2 : mijn broer : enkel inhammen en kleine dosis (zonder minox momenteel, al denk ik wel dat voor hergroei minoxidil zeker nodig is)

ah en mensen : geen sidessss :D holy grail of aga... aangezien ik mensen ken dat het al maandenlang gebruiken met goede resultaten... ze gebruiken dit omdat ze bijwerkingen hadden van de meest kleine dosis fina... hiermee niks en zelfs beter resultaat :cool: ik ben er alvast opgewonden van , en zeer happy ...

de ultieme test zou zijn : 4x dag smeren en anabole bij gebruiken , zie je geen achteruitgang , of toch nog voorruitgang, dan heb je bewijs dat het ver boven de gekende zaken staat
maar dat durf ik niet hoor , tenzij ik 300% zeker zou zijn dat het de receptoren volledig ongevoelig maakt voor androgenen

Ryan R
29 januari 2010, 17:11
Good luck Wesley!

Ambo
29 januari 2010, 17:53
ik ben er alvast opgewonden van

Ook goed voor je libido dus... :P