PDA

View Full Version : trichotillomanie


bolleke
3 december 2001, 09:28
Hallo daar, ik ben uiteindelijk op deze site verzeild geraakt, wat een openbaring! Ik lijd al dertig jaar aan ttm... en ik wil heel graag in contact komen met lotgenoten, want tot op de dag van vandaag dacht ik alleen te zijn met dit probleem.
Ik vind dit wel een heel moeilijk forum en weet niet goed hoe het te hanteren.
groetjes, bolleke

Webmaster
3 december 2001, 11:10
Hoi bolleke,

Ik ben de webmaster van HaarWeb en wil je bij deze hartelijke welkom heten op het HaarWeb Forum!

Nee, je bent zeer zeker NIET alleen; op ons Trichotillomanie forum zijn momenteel 13 leden actief die te kampen hebben met TTM. Ik hoop van harte dat je hier steun kunt vinden.

Je zegt:Ik vind dit wel een heel moeilijk forum en weet niet goed hoe het te hanteren.- Wat vind je er moeilijk aan?
- Wat is er lastig te hanteren?

Ik zou graag van je willen weten waar je tegenaan loopt. Mocht je vragen hebben over het gebruik van het Forum, post ze dan s.v.p. in de 'Hoe gebruik ik het Forum?'-rubriek. AL je vragen zullen in behandeling genomen worden.

Toevallig liep een ander nieuw (TTM) lid ook tegen een aantal zaken op m.b.t. het gebruik van het Forum; zie hierop mijn antwoord in: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?threadid=101

Ik stel het zeer op prijs als je je vragen omtrent het Forum post op het Forum, zodat:

- Anderen deze vragen en de antwoorden erop ook kunnen zien,
- Wij je vragen in behandeling kunnen nemen en kunnen verwerken in de toekomstige versie's van ons Forum.

Welkom!
Webmaster.

monique3
8 januari 2002, 23:08
Hoe gaat het met jullie?
Met mij gaat het goed, wat het NIET haren trekken betreft.
Ik houd het nog steeds vol, al weer meer dan 4 maanden.
Te gek vind ik het!
En verder heb ik nog iets geweldigs te melden.
Ik heb namelijk sinds kort een eigen site over TTM.
Jullie kunnen hem bekijken op: www.tricho.suripages.com
Ik zou graag horen wat jullie ervan vinden, of het herkenbaar is?
In ieder geval wens ik jullie voor dit nieuwe jaar niets dan goeds toe, en ik hoop dat jullie de TTM ook snel onder controle kunnen krijgen.
Het beste namens, Monique3.

karin_68
10 januari 2002, 09:19
Monique,

De site die je gemaakt hebt is echt goed, en leuke links . Proficiat, ... ook en zeker met de 4 maanden !!!

vr. gr.

karin_68
17 januari 2002, 10:25
Ik wou dit toch eventjes kwijt, ... ik ben 5 dagen trekvrij, en minder zenuwachtig dan de periode vorige week toen ik ook enkele dagen had, en hard probeerde.

Ik heb gedurende die 5 dagen koffie ongeveer compleet van mijn menu geschrapt, en drink nogal wat kamillethee (alhoewel ik dat niet echt lekker vind, maar ik had die kamillethee-truuk ergens gevonden op een engelstalige website. )
Voorlopig lukt het, en de laatste dag zelfs zonder plakkertje.

Voor de geïnteresseerden, ik heb ook een update met wetenschappelijke bevindingen gekregen van John R. Kender (ik ben ingeschreven op de mailinglijst waar hij ook in zit in verband met TTM). Geef gerust een seintje, en ik zal het doorsturen voor diegenen die geïnteresseerd zijn.

vr. gr.:)

bolleke
17 januari 2002, 21:10
Hoi Karin,
Tof van je 5 dagen!! Ik geloof dat ik mezelf toch eens stevig onder handen moet nemen... want 5 dagen vind ik echt wel bangelijk goe, zenne... Ik dacht dat je had gezegd dat je vorige week zaterdag naar je therapeut bent gegaan, krijg jij dan ook altijd zo'n beetje terug moed??
Enne ivm die update van dat wetenschappelijk werk, ja, stuur maar door zou ik zo zeggen, alle hulp is welkom!
Volhouden hé! Heb je nog nagedacht ivm die zelfhulpgroep?
Ben benieuwd... laat eens wat van je horen.
bolleke.

karin_68
18 januari 2002, 11:25
Ik ben ondertussen al aan de zes dagen ...
Zaalig, nu is het wel het allermoeilijkste door te zetten.
Na een aantal dagen komt er bij anderen die gelijkaardige problemen hebben dikwijls een overmoed, dus daarvoor moet ik oppassen.
Ik heb een speciale shampoo gekocht tegen de irritatie van de hoofdhuid, ... wie weet helpt dat ook nog extra. Ik zal berichten als het iets oplevert.

ja, Bolleke, ik denk nog steeds aan die zelfhulpgroep, ... maar eerlijk gezegd wil ik eerst nog wat verder staan, zodat ik wat sterker in mijn schoenen sta om anderen mee te kunnen helpen. De therapeut heeft er vorige week enorm op doorgedramd dat ik het niet tegen mijn partner kan zeggen van mijn trich. Voor de rest kalmeert het soms wel naar ginds te gaan. Doch, het allerbeste was dat plakkertje. Dat heeft me enorm geholpen, plus zoveel mogelijk mijn haar wassen, om de jeuk tegen te gaan. Ook de koffie laten staan en vervangen door iets kalmerend zoals kamillethee (chocolade/suiker KAN ik NIET laten staan). Trouwens, erg veel succes hebben we nog niet bij de belgskes hé? ;-)
Enne ik wens je enorm veel sterkte ... het zal je ook wel lukken ... trouwens het was toch al minder bij jou ....

Allee, ik ga nog wat werken,

bolleke
29 januari 2002, 00:02
hoi karin,
jammer dat we elkaar niet kunnen hebben ontmoeten vorige week... zullen we iets afspreken voor volgende week?
Ben benieuwd hoe het met je gaat...
Ik ben vandaag al tien dagen 'trekvrij', kan het niet goed verklaren maar voel me d'er wel heel goed bij!
Lieve groetjes, bolleke

karin_68
29 januari 2002, 11:07
Hoi Bolelke,

met mijn vader gaat het nog niet erg goed, dus ik weet echt niet waarop of waaraan.

Doe intussen al zo voort, ... tof he, die tien dagen ...

Ik ben terug aan de 3 dagen ...

mirjam
30 januari 2002, 18:30
Hoi!

Even een heel kort berichtje van mij. Graag zou ik ook die update met wetenschappelijke bevindingen gekregen van John R. Kender van je ontvangen. Alle informatie is inderdaad welkom. Ik heb destijds professor Hoogduin in Nijmegen nog weer gemaild voor de resultaten van het ttm onderzoek maar daar heb ik helaas geen reactie op gehad.
Ik heb net een periode gehad waarin ik weer heel veel trok maar nu gaat het weer ietsje beter, balen dat de schade zo langzaam herstelt... Sterkte voor jullie!

Groetjes,

Mirjam

abygail
3 februari 2002, 18:09
hoi karin

ook ik zou graag die wetenschappelijke update in ontvangst willen nemen.

alvast bedankt,

daphne

Madelief
7 februari 2002, 22:45
Hallo TTm-ers,
Ik ga gewoon even proberen een berichtje te plaatsen, omdat ik helemaal niet weet hoe dit werkt. Als dit lukt ga ik een volgende keer iets meer over mezelf vertellen. In iedergeval ben ik een lotgenote TTM.
Groetjes Madelief.

karin_68
8 februari 2002, 10:45
Je berichtje is er dus doorgekomen, Madeliefje ... Ik zou zeggen, welkom !

monique3
8 februari 2002, 12:15
Hoi Mirjam, ik vind het heel atent van je dat je die info over John Kender met ons wil delen.
Ik ben er ook wel benieuwd naar, en aangezien er het een en ander met ttm gaat gebeuren op deze site, is het misschien een goed idee om de info naar de webmaster te sturen. Zodat hij de info op de site onder het speciale stuk voor ttm gaat zetten en dat iedereen het dan kan lezen. Wat denk je daarvan?
Is dat een idee?

Hoe gaat het verder met je Mirjam?
sterkte aan jullie allen, monique3.

mirjam
8 februari 2002, 15:11
Hoi Monique!

Bedankt voor je berichtje, alleen komt hij Karin toe want die had het artikel, wel een idee voor haar om het ook naar de webmaster te sturen...
Met mij gaat het wel goed, met het trekken gaat het matig. Gaat het bij jou nog steeds goed? Ik vind dat echt heel erg knap.
Heel veel sterkte voor jou en de rest die dit leest!

groetjes van Mirjam

karin_68
8 februari 2002, 15:49
Help hoe stuur ik zoiets naar de webmaster ??? (en moet ik dat dan eerst vertalen)

Webmaster
9 februari 2002, 16:47
Hoi Karin,

Je kunt mij bereiken op het volgende mail-adres: webmaster (at) haarweb.nl

Alle hulp en informatie is van harte welkom. Zoals Monique3 al zei zal er dit jaar veel informatie over TTM gaan verschijnen op HaarWeb. HaarWeb wordt gemaakt voor al onze lotgenoten: de inbreng van jullie is voor ons en de bezoekers van HaarWeb van groot belang. In onze ogen zijn de beste deskundigen nog altijd de lotgenoten zèlf: zij zijn ervaringsdeskundigen.

Wij stellen jullie inbreng ten zeerste op prijs en zullen er alles aan doen de bruikbare informatie die uit jullie bijdragen naar voren komt te gebruiken voor de website!

Hartelijk dank voor je hulp!

Namens HaarWeb,
Webmaster.

karin_68
10 februari 2002, 12:40
Ik zal alles doorsturen, ...

vriendelijke groetjes,

bolleke
20 februari 2002, 22:51
Hoi Karin,
Lang geleden dat we nog iets van jou gehoord hebben. Hoe gaat het nu? Heb je het druk en ben je al een stukje verder gekomen op je 'weg'? Ben benieuwd...
Groetjes, bolleke