PDA

View Full Version : Kwaliteit Prijs IPL Laser Amsterdam


lanny
15 mei 2007, 17:26
:D Ik woon zelf in Amsterdam en heb dus een grote keuze in ontharings klinieken maar soms zie je door de bomen het bos niet meer. Ik woon in het centrum en in 1 kilometer zijn er al een stuk of 10. De prijzen lopen erg uit een en waarschijnlijk ook de kwaliteit van de behandeling. Goedkoop kan duurkoop zijn als het niet werkt. Ik heb voor de middenweg gekozen voor wat betreft de prijs. Graag wil ik weten of er mensen zijn die hun ervarigen met mij willen delen. Prijs kwaliteit:D

Georgie
16 mei 2007, 14:58
Ik denk dat je dit beter even op de andere pijler kunt posten, namelijk op 'Hirsutisme'. Daar zitten veel forummers met verstand van dit soort zaken.

Henk
16 mei 2007, 15:03
Ik denk dat je dit beter even op de andere pijler kunt posten, namelijk op 'Hirsutisme'. Daar zitten veel forummers met verstand van dit soort zaken.

Goed idee Georgie. Bij deze is die verplaatst.

lanny
16 mei 2007, 21:53
Ik denk dat je dit beter even op de andere pijler kunt posten, namelijk op 'Hirsutisme'. Daar zitten veel forummers met verstand van dit soort zaken.

doen we

Bussum
19 mei 2007, 09:15
Lanny, zelf heb ik mijn oksels laten doen bij een instituut aan de Palestrinastraat. Ik betaalde eind 2005 EUR 400 voor 9 behandelingen, geloof ik. Volgende week ga ik voor het laatst, maar de haargroei is nu ook echt zo goed als weg. Zoveel behandelingen had ik dus wel nodig, ook goed om te weten als je prijzen gaat vergelijken!

Anne

lanny
19 mei 2007, 09:47
Lanny, zelf heb ik mijn oksels laten doen bij een instituut aan de Palestrinastraat. Ik betaalde eind 2005 EUR 400 voor 9 behandelingen, geloof ik. Volgende week ga ik voor het laatst, maar de haargroei is nu ook echt zo goed als weg. Zoveel behandelingen had ik dus wel nodig, ook goed om te weten als je prijzen gaat vergelijken!

Anne

Hallo Anne,
Goed dat je bijna klaar bent. Ik ben ook aan het vergelijken geslagen en je moet dus inderdaad meenemen hoeveel behandelingen je nodig hebt maar dat hangt ook af van hoe sterk het apparaat is denk ik.

Ga je nog meer doen?

gr

Lanny

Bussum
22 mei 2007, 00:26
Misschien ga ik nog wel voor ontharing van mijn benen, maar niet in de zomer. Je mag namelijk de huid niet blootstellen aan zonlicht zolang de behandelingen voortduren. Meer iets voor de winter, dus. De sterkte van het apparaat wordt overigens op de persoon afgesteld. In de salon waar ik kom is men op een veiliger systeem overgegaan, want te sterke lichtflitsen kunnen ook brandwonden veroorzaken. Succes met het kiezen van een salon & de behandelingen!

Anne

lanny
22 mei 2007, 14:12
Misschien ga ik nog wel voor ontharing van mijn benen, maar niet in de zomer. Je mag namelijk de huid niet blootstellen aan zonlicht zolang de behandelingen voortduren. Meer iets voor de winter, dus. De sterkte van het apparaat wordt overigens op de persoon afgesteld. In de salon waar ik kom is men op een veiliger systeem overgegaan, want te sterke lichtflitsen kunnen ook brandwonden veroorzaken. Succes met het kiezen van een salon & de behandelingen!

Anne

Voor zover ik weet is het juist van belang een zo sterk mogelijke flits te hebben maar de flits moet goed ingesteld zijn anders krijg je onderhuidse verbrandingen zoals je schrijft is de flits niet sterk genoeg dan krijg je donshaar of dubbele haren uit de wortels.

gr

lanny

Marte
23 mei 2007, 19:38
het gaat niet alleen om de flits, ook om het onmiddellijk koelen hierna van de huid, anders werkt de warmte door en krijg je inderdaad verbrandingen op de huid.

lanny
23 mei 2007, 20:20
het gaat niet alleen om de flits, ook om het onmiddellijk koelen hierna van de huid, anders werkt de warmte door en krijg je inderdaad verbrandingen op de huid.

Volgens mij krijg je onderhuidse verbrandingen. De warmte werkt dan inderdaad door maar dat gebeurt dan met verouderde apparatuur.

Marte
24 mei 2007, 11:45
dat kan inderdaad ook, maar hetgeen ik altijd begrepen heb, eveneens wanneer ikzelf laserbehandelingen onderging, evenals mijn zus, is dat, wanneer de huid niet gekoeld wordt, wat vaak neit gedaan wordt bij kleine schoonheidssalons, vanwege dehoge kost van beide apparaten, en er dan maar voor enkel de laser gegaan wordt, dat de warmte door de laser geproduceerd inderdaad doorwerkt, trwijl bij koeling die warmte onmiddellijk geneutraliseerd en verminderd.

Wat de sterkte betreft, daar heb je inderdaad gelijk in, ze moet juist en sterk gneoeg ingesteld zijn. Meestal wordt dat van persoon tot persoon en afhankelijk van huid en haartype bekeken.

lanny
24 mei 2007, 20:50
Ik weet niet hoe het met laser apparatuur zit, ik wordt behandeld door een modern flitlicht apparaat en deze werkt zonder koeling. Mij is uitgelegd dat koeling voor verouderde apparatuur is omdat de energie niet gecontroleerd kon worden (oververhitting) dan kan met moderne apparaten niet meer. Ik heb geen verbrandigen gehad en heb nu een behandeling gehad. Een vriendin van mij heeft er ook 5 gehad zonder problemen. Het enige wat ik niet mag doen is strake kleding dragen na de behandeling.

Lanny

Marcella
28 mei 2007, 14:40
Hoi Lanny,

En om welk aparaat gaat het als ik het vragen mag. want ook ik ben lelijk verbrand . Hoor het graag van je. Groetjes

Marcella

Marte
28 mei 2007, 15:49
dat kan, het grote verschil is namelijk dat ik mijn behandelingen onderging, een 8tal jaar geleden, wanneer men nog maar pas begonnen was met laserbehandelingen in Belgie en Nederland. Ik ben indertijd in een erkend centrum behandeld geweest, en nooit problemen gehad.
Wat die verbrandingen betreft, dat is niet alleen met oude apparaten en dergelijke, ik heb het van verscheidene mensen gehoord, en meestal heeft het vooral te maken met onkundig gebruik van de apparatuur of niet koelen indien er wel gekoeld dient te worden(bij gewone laser meot er volgens mij nog altijd gekoeld worden).

lanny
28 mei 2007, 23:00
Hoi Lanny,

En om welk aparaat gaat het als ik het vragen mag. want ook ik ben lelijk verbrand . Hoor het graag van je. Groetjes

Marcella

Het apparaat heet smartpuls en ik ben bij smartpulsamsterdam onder behandeling. www.smartpulsamsterdam.nl (http://www.smartpulsamsterdam.nl). Met welk apparaat ben jij verbrand Marcella, als ik vragen mag?

Marcella
29 mei 2007, 11:48
Het apparaat heet smartpuls en ik ben bij smartpulsamsterdam onder behandeling. www.smartpulsamsterdam.nl (http://www.smartpulsamsterdam.nl). Met welk apparaat ben jij verbrand Marcella, als ik vragen mag?

Ik ben verbrand door de epilight. Ik had een andere behandelaarster(zelfde kliniek)dan normaal en ik laat me al jaren erme behandelen, nooit problemen en die ene keer, ging het gelijk mis in mijn hals(niet in het gezicht). balen hoor . ik vraag me af hoelang het duurt voordat het helemaal weggetrokken is. Het maakt me zo depri om het elke dag weer te zien. Het is gebeurd op 3 februari 2007. Nu dus 4 maanden geleden. daarna ben ik wel doorgegaan met behandelen en geen verbrandingen

Marte
29 mei 2007, 14:09
had ze het te hoog gezet??? Heb je het doorgegeven in het centrum??

nevermind
29 mei 2007, 15:49
hmmmm ik heb die website bekeken, en die prijzen zijn inderdaad laag... is er iemand die daar ervaring mee heeft eigenlijk?

Groetjes

Marcella
29 mei 2007, 15:55
had ze het te hoog gezet??? Heb je het doorgegeven in het centrum??


Ja zeker doorgegeven. Er daar werd gezegd dat het zou kunnen komen omdat ik in de zon ben geweest, Ik ben inderdaad op vakantie geweest zoals ik ieder jaar, maar heb me zoals altijd heel goed ingesmeerd met factor 30 en zeker niet in de zon gelopen. Daar ben ik altijd heel voorzichtg mee

Marcella
29 mei 2007, 15:56
had ze het te hoog gezet??? Heb je het doorgegeven in het centrum??

PS: En achteraf hebben ze ook nog gekeken naar de instellingen en die stonden dus hoger bij de behandeling op 3 februari

Marte
29 mei 2007, 21:38
goede kans dus dat het indrdaad daarvandaan komt. Het enige wat je nu kunt doen is het proberen zo goed mogelijk te verzorgen, en zorgen dat je niet twee keer tegen dezelfde steen stoot. Gebruik je middeltjes om de brandwonden te verzorgen??? Opdat je geen littekens krijgt??

Ik heb mijn hand eens een keer tweede(tot derde)graads verbrand en heb daar indertijd Fucidinzalf(is eigenlijk antibacteriele zalf) (of Leozalf, zoals die in Belgie genoemd wordt) op gesmeerd, je ziet daar nu niets meer van.

Je hebt ook specifieke siliconenpleisters om littekens tegen te gaan en allerlei zalven.

xxx m

lanny
29 mei 2007, 23:08
hmmmm ik heb die website bekeken, en die prijzen zijn inderdaad laag... is er iemand die daar ervaring mee heeft eigenlijk?

Groetjes

Hallo Nevermind, ik heb zelf ervaring met smartpuls maar een vriendin heb ik eerst de kooltjes uit het vuur laten halen (zij eerst behandeld) ik weet niet waarom je de prijzen voordelig vindt want ik heb alles bekeken wat ik kon vinden op internet en dit was de beste keus volgens mij maar niet de voordeligste als je het per behandeling bekijkt maar omdat het een goed apparaat is heb je minder behandelingen nodig en daarom is het dan voordelig volgens mij. Ik vond een ander voordeel dat mijn behandelaarster medicijnen had gestudeerd, niet in NL waar weet ik niet meer, en mij kon ook kon helpen met een ander probleem, ik heb door al het gepluk van mijn haren in mijn gezicht allerlei kleine littekens bij mij zelf veroorzaakt en ze heeft een ander apparaaat waarmee ze die vervaagt en ik hoop uiteindelijk dat ze weg gaan maar het ziet er al beter uit dan het was. Ze wilde niet beloven dat alles weg ging maar wel dat het verbeterd en dat gebeurt nu. Ik moet zelf nog 5 keer terug komen voor ontharen dus ik hou jullie op de hoogte.

Marcella
30 mei 2007, 08:48
goede kans dus dat het indrdaad daarvandaan komt. Het enige wat je nu kunt doen is het proberen zo goed mogelijk te verzorgen, en zorgen dat je niet twee keer tegen dezelfde steen stoot. Gebruik je middeltjes om de brandwonden te verzorgen??? Opdat je geen littekens krijgt??

Ik heb mijn hand eens een keer tweede(tot derde)graads verbrand en heb daar indertijd Fucidinzalf(is eigenlijk antibacteriele zalf) (of Leozalf, zoals die in Belgie genoemd wordt) op gesmeerd, je ziet daar nu niets meer van.

Je hebt ook specifieke siliconenpleisters om littekens tegen te gaan en allerlei zalven.

xxx m
Hoi Martje,

Ik he niet echt een litteken overgehouden maar wel een donkere vlek. Er is mij gezegd bij de kliniek dat het zal wegtrekken met de tijd.
Ik zou graag producten gebruiken die het lichter maken maar ik wil niet zomaar van die bleekzalfjes gaan gebruiken. Nu is het al helemaal genezen alleen die donkere vlek zit er nog . WEET JIJ MISSCHIEN IETS, OF ZIJN ER MENSEN DIE DIT OOK MEEGEMAAKT HEBBEN . wAT HEBBEN JULLIE TOEN GEBRUIKT OM DE VLEK TE BLEKEN?

Groet, Marcella

Marte
30 mei 2007, 15:01
over het algemeen wordt daar waterstofperoxide(zorg dan dat je het niet te sterk gebruikt, maar vrij licht, anders heb je evengoed kans op brandwonden) voor gebruikt, alleen kan ik je dt neit echt aanraden, aangezien het niet zo goed is voor de huid, en je kans hebt dat de kleur toch anders uitvalt dan de rest van de huid, en bijgevolg gewoon een andere kleur vlek overhoudt.

Wat vreemd dat het donker uitvalt? Mijn brandwonden vallen altijd lichter tot wit uit, in vergelijking met de rest van mijn huid.

Marte
30 mei 2007, 15:02
lanny, veel succes met de litteken- en overbeharingsbehandelingen. Hopelijk geeft het een goed resultaat.

xxx m

nevermind
30 mei 2007, 15:31
oh vind je de prijzen hoog? wel het is niet goedkoop, maar wel 1 van de goedkoopste die ik ben tegengekomen. ik wilde in elk geval de ervaring horen van iemand die daar behandeld wordt om zelf de stap te kunnen nemen.... ik denk dat ik een afspraak ga maken.

heel erg bedankt voor je reactie en succes met de behandeling


Groetjes

Marcella
30 mei 2007, 16:13
over het algemeen wordt daar waterstofperoxide(zorg dan dat je het niet te sterk gebruikt, maar vrij licht, anders heb je evengoed kans op brandwonden) voor gebruikt, alleen kan ik je dt neit echt aanraden, aangezien het niet zo goed is voor de huid, en je kans hebt dat de kleur toch anders uitvalt dan de rest van de huid, en bijgevolg gewoon een andere kleur vlek overhoudt.

Wat vreemd dat het donker uitvalt? Mijn brandwonden vallen altijd lichter tot wit uit, in vergelijking met de rest van mijn huid.

Zou het misschien komen omdat ik een donkere huid heb. Denk wel dat dat de reden is hoor. En als je witte vlekken overhoud is dan je pigment toch op die plek helemaal verdwenen?

lanny
30 mei 2007, 23:44
Hoi Martje,

Ik he niet echt een litteken overgehouden maar wel een donkere vlek. Er is mij gezegd bij de kliniek dat het zal wegtrekken met de tijd.
Ik zou graag producten gebruiken die het lichter maken maar ik wil niet zomaar van die bleekzalfjes gaan gebruiken. Nu is het al helemaal genezen alleen die donkere vlek zit er nog . WEET JIJ MISSCHIEN IETS, OF ZIJN ER MENSEN DIE DIT OOK MEEGEMAAKT HEBBEN . wAT HEBBEN JULLIE TOEN GEBRUIKT OM DE VLEK TE BLEKEN?

Groet, Marcella

Scrubben met koud water helpt het sneller verdwijen.

lanny
30 mei 2007, 23:56
lanny, veel succes met de litteken- en overbeharingsbehandelingen. Hopelijk geeft het een goed resultaat.

xxx m

Dank je wel:D

lanny
30 mei 2007, 23:58
Zou het misschien komen omdat ik een donkere huid heb. Denk wel dat dat de reden is hoor. En als je witte vlekken overhoud is dan je pigment toch op die plek helemaal verdwenen?

Machine niet goed ingesteld, betekend hyperpygmentatie in jou geval is het pyment eruit geschoten en de kans dat dat zich hersteld is vrij klein. maar je behoort helemaal geen brandwonden op te lopen!:mad:

Marte
31 mei 2007, 18:47
wat dat scrubben betreft, ben daar toch maar voorzichtig mee. Mijn jongste zus heeft dat eens gedaan op een eveneens vrij donkere plek, en zonder dat ze het zelf in eerste instantie in de gaten had scrubde ze haar huid open, met gevolg dat daar nu (na toch al weer een aantal jaar)een nog donkerdere plek en littekenweefsel zit. Dus mocht je het doen, doe het dan voorzichtig en zacht, best met een scrub die speciaal voor het gezicht gemaakt is (die schuurbolletjes zijn dan veel kleiner en fijner), of een peelende creme of zo.

mess
31 mei 2007, 21:37
maar wordt het nu eigelijk vergoed? Of alleen in het gezicht?
grts

lanny
1 juni 2007, 22:25
wat dat scrubben betreft, ben daar toch maar voorzichtig mee. Mijn jongste zus heeft dat eens gedaan op een eveneens vrij donkere plek, en zonder dat ze het zelf in eerste instantie in de gaten had scrubde ze haar huid open, met gevolg dat daar nu (na toch al weer een aantal jaar)een nog donkerdere plek en littekenweefsel zit. Dus mocht je het doen, doe het dan voorzichtig en zacht, best met een scrub die speciaal voor het gezicht gemaakt is (die schuurbolletjes zijn dan veel kleiner en fijner), of een peelende creme of zo.


Wat ik bedoelde was met een washand en heel koud water over de donkere plek gaan als hij door verbranding is ontstaan, koud water stimuleert dat de verbranding door het bloed wordt afgevoerd. Dus zachtjes met een koude washand er overheen wrijven niet kapot maken!

lanny
1 juni 2007, 22:26
maar wordt het nu eigelijk vergoed? Of alleen in het gezicht?
grts

Licht aan je verzekeringsmaatschappij, maar als je iets wilt moet je voor de beste behandeling gaan en niet voor degene die vergoed wordt, het is niet zo dat degene die vergoed wordt ook de beste is, denk maar aan de medicijnen voor kanker waar nu zo een strijd om is.

Marte
2 juni 2007, 13:38
neen lanny, maar het is wel zo dat het voor sommige mensen het verschil maakt tussen eeen poging kunnen wagen om behandeld te kunnen worden, of helemaal geen behandeling. Ik sta volledig achter je idee, en vindt dat zelf ook, maar heb al uit eigen ondervinding gemerkt, dat het vaak schipperen is(zeker in belgie want bij ons wordt helemaal niets vergoed).

lanny
2 juni 2007, 21:36
Uiteindelijk is het zo dat wat Coco zegt opgaat in de EU, geld maakt vrij....:crybaby:

Marte
3 juni 2007, 13:57
helaas is dat in vele gevallen een feit.

lanny
5 juni 2007, 22:48
Net vergoeding van mijn verzekering voor mijn smartpuls behandeling gehad, ik krijg 90 procent vergoed tot een maximum van € 600,--;)

Marte
6 juni 2007, 13:12
fantastisch, waaw, je zou er bijna voor naar nederland verhuizen. dat zou toch al eenderde van mijn behandelingskosten voor mijn gezicht geweest zijn ;-)

Honey84
6 juni 2007, 18:57
Hoi Lanny,

En om welk aparaat gaat het als ik het vragen mag. want ook ik ben lelijk verbrand . Hoor het graag van je. Groetjes

Marcella


Hoi,

Ik kan natuurlijk van achter de pc niet beoordelen hoe erg je verbrand bent, maar ik heb ook zoiets gehad. Ik ging voor een proefflits en die behandelaar had het apparaat te hoog gezet, waardoor ik een vlek kreeg. Deze is nu bijna helemaal weg.

lanny
9 juni 2007, 01:28
Hoi,

Ik kan natuurlijk van achter de pc niet beoordelen hoe erg je verbrand bent, maar ik heb ook zoiets gehad. Ik ging voor een proefflits en die behandelaar had het apparaat te hoog gezet, waardoor ik een vlek kreeg. Deze is nu bijna helemaal weg.

Heb je dat met cremes behandeld of de natuur zijn werk laten doen?