PDA

View Full Version : Waarom trek ik weer na weken trekvrij te zijn geweest?


ernestina
13 november 2002, 14:55
Ik ben blij dat er eindelijk bericht is vanuit Nijmegen.

Op het moment gaat het weer wat minder met mij (zeg maar een beetje slecht). Persoonlijk zou ik er ook wel eens achter willen komen waarom ik na weken plukvrij te zijn geweest toch weer ineens zo vol erin ga. (Ik vind het gewoon lekker ook en kan - en wil??? - er even niet mee ophouden).



:frusty:

Dino
14 november 2002, 11:47
Hoi Ernestina,

Ik wil graag even reageren op je berichtje waarin jij je afvraagt waarom je na weken plukvrij te zijn geweest er zo ineens weer mee begint. Dit is iets wat ik mijzelf ook al zo vaak afgevraagd heb. Ik heb zelfs periodes van langer dan een jaar (2 jaar) gehad waarin ik plukvrij was. Waarom begin je dan weer, vraag je jezelf af.

Ik weet het niet. Ttm ligt altijd op de loer, denk ik!

Wat bij mij alleen wel een groot verschil is met vroeger, is dat ik gelukkig geen last meer heb van het door Nijmegen genoemde "sneeuwbaleffect". Als ik nu eens een avondje wat haren heb getrokken, kan ik er toch weer mee stoppen en blijft het bij een incident. Vandaar dat de schade dan ook te overzien is. Vroeger kon ik er flink door in de put raken en daardoor ging ik maar weer door met trekken enz.....

Nu leg ik me er bij neer als het eens een keer fout gaat en denk dan: "morgen weer een nieuwe dag". Deze instelling heeft mijn zelfvertrouwen enorm goed gedaan en dit heeft vervolgens ook waar z'n weerslag op mijn trekgedrag. Natuurlijk, iedere ttm-er wil graag totaal plukvrij zijn, maar ik ben hier al heel tevreden mee en voel me over het algemeen goed.

Als jij zegt dat je er "vol ingaat", bedoel je dan dat je dan blijft plukken? Pluk je dan uren achter elkaar of elke dag? Je zegt dat je er niet mee kunt/wilt ophouden. Ik neem aan dat je daarmee meer het "kunnen" bedoelt i.p.v. het "willen". Je verstand zegt je constant dat je moet stoppen, maar ik weet dat het moeilijk is om dit te doorbreken. Toch moet je het proberen hoor, Ernestina.

Ik wens je veel sterkte!


Groetjes, Dino

ernestina
15 november 2002, 09:51
Ja, als ik er vol inga wil dat zeggen dat ik uren achtereen zit te trekken alsook de dag of dagen erna niet meer stop. Het is dan wachten op een moment dat ik weer kan zeggen: en nu is het gedaan, nou stop ik er weer mee: ik weet dat ik het kan!

Terwijl ik zo aan het plukken ben, gaat er natuurlijk de gedachte door mijn hoofd: ernestina, dit was de laatste, hierna stoppen. Maar.... aan de andere kant vind ik het op dat moment zo 'lekker' (sorry, ik kan er ook niks aan doen het is gewoon zo) dat ik er bewust wel mee door ga.

Als ik nu in de spiegel kijk en me realiseer dat het er pak em beet twee weken geleden zoveel beter uitzag (een vreemde zou niks raars gevonden hebben!!!!!) dan baal ik ervan natuurlijk. Ik heb er zo lang over gedaan voordat ik zover was en het is in zo'n korte tijd teniet gedaan. Stom he......

Ernestina:sad: