PDA

View Full Version : Forum software


Cory
22 mei 2007, 09:06
Welke forum software wordt er hier gebruikt?

EDIT, ach ik zie het al, vBulletin. Ik heb problemen met verzoeken om in te loggen als ik hier post terwijl ik al ingelogd ben maar ik kan het niet consequent reproduceren.

Gaat zo: ik kom hier oningelogd binnen, lees wat interessant lijkende berichten door en als ik een antwoord wil posten klik ik op Quote or Post Reply. Ik log in, tik dan iets in de box en klik op Submit Reply maar tot mijn verrassing krijg ik wederom een verzoek om in te loggen. Ik vraag me af wat er aan de hand kan zijn. Ik test voor Firefox 3.0.

Cory
22 mei 2007, 09:32
dit is een test

EDIT: ik snap hier niks van, het komt heel vaak voor maar als ik er op uit ben om het te herhalen lukt het niet.

Cory
22 mei 2007, 09:49
Ik vrees dat ik tegen mezelf zit te praten hier :) maar mijn cookies instellingen lijken het ook niet te zijn; alle cookies worden geaccepteerd, maar als ik de browser afsluit worden ze wel gewist. Misschien dat de browser niet het goede cookie zendt waardoor de server concludeert dat ik nog moet inloggen of dat dat cookie is verlopen maar meestal doe ik geen uren over een antwoord :confused:.

Webmaster
22 mei 2007, 11:00
Beste Cory,

Heb je 'Remember Me?' (rechts bovenaan) aangevinkt op het moment dat je je gebruikersnaam en wachtwoord invoerd? Als je dit niet doet, veroorzaakt dat hoogstwaarschijnlijk de inlog-problemen waarmee jij kampt.

Kun je even laten weten of dit de oplossing voor je was?

Cory
23 mei 2007, 13:54
Als ik van tevoren inlog en het boxje aanvink dan logt hij inderdaad niet uit, maar ik kom nooit ingelogd binnen. De browser is zodanig ingesteld, dat de cookies verwijderd worden als ik de browser sluit. Dus dan wordt ook die instelling verwijderd.

Vermoedelijk verloopt een bepaald cookie na een bepaald aantal minuten van inactiviteit. Ik had dat vroeger nog nooit eerder meegemaakt, dus ik dacht dat het een regressie was in de browser. Begin maart heeft de browser namelijk een vernieuwde password manager gekregen dus ik dacht een nieuwe bug gevonden te hebben. Maar helaas, het blijkt ook te gebeuren met Firefoxes vóór die tijd. Vermoedelijk laat ik zonder dat ik er erg in heb de pagina langere tijd open omdat ik afgeleid wordt en dan logt hij uit als een bepaald cookie niet gezet is.

't Is jammer :D maar er valt goed mee te leven hoor.