PDA

View Full Version : van fin naar duta


Michiel
20 januari 2003, 18:01
Hallo,

Ik ben nieuw op deze forum. Ik gebuik nu zon drie en half jaar
fin, met veel succes. Helaas de laatste maanden verlies ik in een keer veel haar, ik begrijp niet waar dit in een keer vandaan komt, maar het lijkt wel of fin zijn kracht heeft verloren. Herkend iemand dit? Is dit een fase, waaarna het weer teruggroeid?

Ik denk erover om nu duta te gaan slikken, wellicht geeft dit medicijn weer een volle haardos voor een aantal jaren?
Ik heb het al besteld via Medicall wearness, dus nog even afwachten, Ik vroeg me af of iemand al duta slikt, na het gebruik van fin? en of dit inderdaad beter werkt?

Heel graag en reactie

Groet

Sjakie
21 januari 2003, 13:34
Hoi Michiel,
Ik had precies hetzelfde. Het lijkt opeens of de werking afneemt. Ik gebruik 2,5 jaar fina. Heb ook duta besteld bij MCW. Alleen kan ik je niet verder helpen aan gebruikservaring aangezien ik het nog niet binnen heb. De eersten die het bestelden zijn nu ongeveer een maand bezig, denk ik. Dus misschien kunnen zij je verder helpen.
Succes.

Michiel
25 januari 2003, 16:15
Gebruik jij ook nog andere middelen?

Sjakie
26 januari 2003, 20:10
Nee, ik gebruik geen andere middelen. Ik wacht eerst even af wat dutasteride voor mij kan betekenen. De ondervindingen van de gebruikers zien er hoopvol uit. Het resultaat zal wel van persoon tot persoon verschillen. Maar toch, even afwachten.

Groet,

cees
28 januari 2003, 23:48
Wat lees ik nou weer allemaal! dat fina na ongeveer 2,5 jaar zijn werking min of meer verliest, nou daar heb ik anders nog niks over gehoord, van o.a. dhr boersma!!
Wat is hier het preciese van>...
alvast bedadnkt cees

Rocco
30 januari 2003, 01:35
Wat lees ik nou weer allemaal! dat fina na ongeveer 2,5 jaar zijn werking min of meer verliest,

Fina verliest niet zijn werking, dit is een feit. Maar de rede waarom je haaruitval bij gebruik van Fina toch gaat uitvallen na een aantal jaar is, je lichaam probeert de DHT balans weer te herstellen door mee 5ar type 1 te produceren. Fina gaat alleen 5ar type 2 tegen en geen ( nauwelijks ) 5ar type1.

Je DHT niveau stijgt gewoon weer na een paar jaar. Ook speelt de halveringstijd van Fina ( 6-8 uren ) wel een rol op lange termijn.


Groetjes

Alonso
30 januari 2003, 07:34
Hoi Rocco

Betekent dit dat het in feite geen zin heeft om na een aantal jaren door te gaan met Finasteride? Immers, het DHT niveau stijgt weer na verloop van tijd...

Alonso

Rocco
30 januari 2003, 16:43
De 5 jaren resultaten van Fina laten zien dat de mensen in hun 5e jaar minder haar hadden dan bijv in hun 2e jaar.

Je moet niet stoppen met Fina, want dankzij Fina wordt je haaruitval VERTRAAGD, stop je met Fina, dan zullen je haren genadeloos binnen een paar maanden ( uitvallen ) terug gaan naar je begintoestand, toen je nog geen Fina gebruikte.


Groetjes

Johnny
31 januari 2003, 09:49
Hmmmm..... je haaruitval wordt vertraagd door finas, dus je haaruitval gaat weliswaar in vertraagde vorm door. Als je stopt met finas dan gaat je haar weer naar de begintoestand toe. Die begintoestand moet toch beter zijn? Maar hoe zit dat nu precies met duta? Zorgt die ook voor vertraging, of zorgt die er voor dat het hele proces wordt gestopt? Of misschien genihiliseerd??
Groet,
Johnny

Michiel
31 januari 2003, 20:39
Dut zorgt er in ieder geval voor dat ook type I
wordt geblokkerd, dit zal zeker meer efect hebben dan fina doet.
Probleem vormt wel, dat niet zeker is welke doces exact dient te worden genomen. Gisteren is dut na 11 dagen uit Amerika gestuurd. Ik heb nog niks genomen, wil eerst nog een aantal gesprekken met wa docters over de voordelen en nadelen.

Wellicht biedt het voor vele een goede oplossing om naast fin of dut ook minox te gebruiken. deze middelen versterken elkaar, omdat ze een verscchillende werking hebben.

Succes

Johnny
1 februari 2003, 15:53
Ja oke, maar het probleem van minox is wel dat het een min of meer 'verslavende' werking heeft voor je haar. Dus mocht er in de toekomst het wondermiddel uitgevonden worden, dan weet je niet of je wel met minox kunt stoppen. Dit is anders bij een product als finas of duta.

Michiel
1 februari 2003, 22:47
Ja en nee, Alle haren die 'gered' worden door minox, of de nieuwe haren die door minox weer groeien, verdwijnen geheel als je stop met minox. Bij het stoppen van fin gebeurd dit ook!!!
alleen op een iets langere termijn!

Alessandro
9 februari 2003, 16:23
Dat is natuurlijk flauwe kul:mad:
Ik zie dat hier vaker, maar dat lijkt me zo'n onzin.
In principe verdwijnen de met minox teruggewonnen haren als je stopt omdat de DHT even hard doorgaat en de positieve werking v/d minox stopt. Dat is logisch. Het heeft ook mn effect op de haren die de meeste last krijgen en dus ook weer snel zullen verdwijnen door de vernietigende werking v/d DHT. Maar het zijn gewoon normale haren, ik weiger te geloven dat het andere haren zijn of zoiets. En als met Duta goed de DHT geblokt wordt, zullen die haren in principe gewoon blijven staan, lijkt me.

vincent
10 februari 2003, 09:42
ik mag het hopen dat de haren die je met fina hebt behouden, er met het gebruik van duta niet uitvallen.

ikzelf merk behoorlijke terugroei van haren na 13 maanden fina (ook inhammen). weliswaar geen volle dikke, maar ze worden wel steeds langer en dikker.

ik zit er dan ook over te denken om binnenkort op duta over te stappen. Ik neem aan dat het verbeterings proces dan gewoon gestaag doorgaat. Of vallen eerst alle haren weer uit en moeten ze opnieuw opgebouwd worden met duta? lijkt me niet logisch, je lichaam zal vast moeten wennen aan duta maar als het product zoveel beter is en meer dht blokt, dan zou het binnen een paar weken in ieder geval net zo goed als fina moeten werken.

Wie weet er meer?

groeten

Sjakie
10 februari 2003, 15:25
Hoi Vincent,

Ik denk er precies zo over wat betreft de betere werking van duta t.o.v. fina. Ik ben alleen een beetje verontrust geraakt door de vele berichten over extra haaruitval bij aanvang van duta-gebruik. Ik heb het spul zelfs al binnen gekregen. Ik heb nog aardig wat fina dus wil ik dit eerst opmaken. Ook wil ik, alvorens te beginnen met duta, weten wat ik kan verwachten. Hopelijk kan iemand ons vertellen wat de eerste weken van gebruik opleveren.

Nate
10 februari 2003, 19:48
Je leest wel veel vehalen van personen die veel haarverlies hebben de eerste weken met duta maar ook weer andere.Iedereen reageert weer anders maar ik denk dat het uiteindelijk alleen positief zal uitwerken of je nu eerst veel haar verliest of niet.
Of het nu uitmaakt of je eerst fina heb geslikt voordat je over gaat op duta,i.v.m haaruitval,ik denk het wel.Alhoewel duta toch een ander mechanisme heeft als fina om dht te blokken en dat het ook type I blokt kan je haar er toch gewoon als een compleet nieuwe drug op reageren met dus ook alle gevolgen (haaruitval).

Michiel
10 februari 2003, 21:46
Ik heb vandaag mijn eerste twee pilen genomen.
Ik had ze ook een aantal weken al in huis, maar heb flink wat onderzoek gedaan voordat ik de overstap nam.
Ik neem 2 pilen per dag voor de eerste drie maanden, daarna ga ik over op en pil per dag. Ik gebruik tevens ter ondersteuning Minox.

Ik heb ca vier jaar fin gebruikt, eerste drie jaar veel succes, helaas laatste drie maanden ben ik weer waar ik begonen was.
( Dit is denkt is een langzaam proces geweesd, omdat bij mij de werking gaande weg afnam. Ik denk ( hoop) dat dit is omdat niet alle dht geblokkerd wordt .

Ik heb de switch gemaakt naar dut, omdat nu zowel type par 1 als 2 worden onderdrukt. In theorie, maar ook uit de Phasse 2 studie dient dit tussen de 30 en 50 % beter te werken dan fin!!

Ik ben niet zo bang voor bijwerkingen, heb met fin geen enkele gehad. Daarnaast product is een half jaar gebruikt in hairloss II studie door mannen tussen de 20 jaar en 40 jaar ( waaronder doses 2,5 mil!!). Plus twee jaar gebruikt door ca 3000 mannen ( leftijd ouder dan 40), het is FDA approved. wat betreft lange termijn effecten, inderdaad weten we niet, maar over drie jaar zal het klonen van haar zeker mogelijk zijn, en twee tot drie jaar en medicijn slikken om nog en bos haar te krijgen cq behouden vind ik zeker de moeite waart.

Ik heb met mijn eigen dokter gesproken , en hij zag niet veel problemen met het nemen van duta. Heb daarnaast nog een second opion van een andere docter gevraagd, zelfde reactie. Uiteraard het blijft je eigen risico.

Ik zou wel willen opmerken, dat in de tijd van proscar ( finasteride) dezelfde discussies ontstonden) echter de mensen die toen al off label hetmedicijn voor haarverlies gebruikte, hebben wel profijt gehad, en feit blijft hoe eerder je begint met een medicijn, hoe beter de resultaten !!

Goed ik zou voor jullie elke twee weken, een rapportage geven, ik verwacht de eerste maanden echt geen verbetering ( kan ook niet) maar zal wel rapporteren of er bijwerkingen of extra haaruitval plaatsvinden.

Hopelijk kan ik over drie of zes maanden het laatste mailtje sturen met veel haar!!!

Groet

Nate
12 februari 2003, 12:29
Originally posted by Michiel


Goed ik zou voor jullie elke twee weken, een rapportage geven, ik verwacht de eerste maanden echt geen verbetering ( kan ook niet) maar zal wel rapporteren of er bijwerkingen of extra haaruitval plaatsvinden.

Hopelijk kan ik over drie of zes maanden het laatste mailtje sturen met veel haar!!!

Groet


Bedankt hou ons op de hoogte!

Veel succes.

Mathijs
13 februari 2003, 15:46
Aan alle Duta gebruikers.
Ik gebruik nu al een aantal weken Duta, maar ik merk nog geen verbetering. Integendeel, haaruitval! Nu is me verteld geduld te moeten hebben, maar ik heb niet die vooruitgang die andere forumleden hier wel hebben gemeld. "Droger aanvoelende hoofdhuid, minder vet" Dit is bij mij zeker niet het geval. Fina werkte bij mij erg goed, maar Duta valt me tot nu toe tegen.

Graag reageren. Groeten Mathijs.

Michiel
13 februari 2003, 23:00
Matthijs,

Wacht tenminste drie maanden tot zes maanden.
Haargroei kost tijd, en geef het zijn tijd, probeer niet elke dag in de spiegel te kiken naar resultaten, want je maakt jezelf gek!
Haaruitval is heel normaal , elk mens verliest 100 haren per dag.
Als je erop gaat letten lijkthet erger. Haar uival kan in het begin meer zijn, maar dat is juist normaal, dat zijn haren die niet gezond zijn, en juist door het blokkeren van beide dht, weer terug komen, dus relax, en kijk het minimaal zes ,maanden aan, als je geen zware bijwerkingingen hebt,

succes

Rocco
13 februari 2003, 23:56
Tijd mensen tijd, het is alleen een kwestie van tijd.

Lees wat Michiel zegt.

vincent
14 februari 2003, 10:30
een kwestie van tijd en een kwestie van proberen.
ik denk dat ik maar aan de duta ga. Weet iemand waar het op dit moment het goedkoopst te krijgen is?

groeten

Sjakie
14 februari 2003, 11:04
Je kunt het best bestellen bij Medical Wellness Center (zonder recept). Pomarico invullen bij pharmacy. Het kost ongeveer 268 dollar en nog wat verschepingskosten. Ik had het binnen 10 dagen binnen.
Groet,

pupuh
14 februari 2003, 12:12
hoi allen,

ik slik nu 2 weken duta en daarvoor 3 jaar fina. Fina nam ik altijd op mijn nuchtere maag in en nu dus ook duta. Alleen heb ik s'ochtends bijna altijd pijn in mijn maag (ongeveer een uur erna).
Zal dit door de duta komen??? Bij fina had ik nooit last.

alvast bedankt voor de reacties

Pupuh

Michiel
14 februari 2003, 18:09
Ik had hetzelfde, met fin maakte het niet uit wanneer ik het nam, maar duta is zwaarder op de maag dan fin (sterker medicijn) , daarom neem ik het ca 15 minuten na het eten.
Maakt voor de werking niet veel uit. Ik heb hierdoor geen enkele
maagklachten meer. Ik denk dat als het lichaam er over ca een maand beter aan gewend is, waarschijnlijk kan het dan ook voor het eten, maar ik rad je aan, om het na het eten te proberen, waarschijnlijk zulen je maag klachten over gaan,

Succes

pupuh
14 februari 2003, 20:37
bedankt voor je reactie, ik ga het gelijk proberen

Pupuh

Michiel
15 februari 2003, 21:39
Pupuh,

Houd ons op de hoogte van de resultaten.
Ik ben ook pas begonnen, dus nog weinig te zeggen,
maar zal na elke maand update geven,

Groet