PDA

View Full Version : Saw Palmetto ipv Fina


Pat
22 januari 2003, 01:29
Ik ben aan het overwegen van Fina, wat ik al 2 jaar gebruik, naar Saw Palmetto over te stappen. Reden is aan de ene kant financieel, het is een stuk goedkoper, en omdat ik gevoelsmatig denk dat het veiliger is, kwa bijwerkingen dan. Merk toch dat het wel wat invloed op mijn libido heeft.
Mijn huisarts wil ook geen recept uitschrijven omdat hij er niet achter staat 'je hormoonhuishouding te gaan verstoren' (want dat doe je uiteindelijk toch) om alleen wat meer haar te krijgen. Zijn reactie: 'gebruik liever minoxidil'.
Zijn er mensen de SP gebruiken, bij voorkeur mensen die eerst baat bij Fina hadden? Werkt het even goed (beter welicht zelfs...).
Al vast bedankt voor reacties

Pat
30 januari 2003, 14:52
Ik reply maar even op mijn eigen post. Halloooooo? is er iemand die Sam Palmetto gebruikt?

Mika
30 januari 2003, 15:11
Hey Pat,

Hier een reactie. Ik gebruik al sinds juli vorig jaar (2002) SP. Samen met Rooscure shampoo en zinktabletten. Mijn haaruitval lijkt gestabiliseerd, maar echt zeker weet ik het niet.

- 2 keer per dag SP; capsules van 160mg gestandaardiseerd SP
- 1 keer per dag 25 mg zinktablet
- om de ene dag Rooscure shampoo

Ik heb in ieder geval wel minder haaruitval, maar dat kan ook tijdelijk zijn:mad:

Groeten,

Mika