PDA

View Full Version : Ik weet het niet meer


nordman
26 juni 2007, 03:25
Hallo beste mensen,

ik heb me hier een lange tijd geleden aangemeld gewoon om eens te kijken maar nu is het tijd geworden om een bericht te posten.

Ik ben een jongeman van 22 en voel me de laatste tijd erg rot, nahja al sinds ik het heb...maar begin het nu echt zat te worden! Ik heb dus ook last van overbeharing. Op bepaalde lichaamsdelen kan ik het accepteren en heb ik er geen problemen mee zoals op mijn benen en borst maar ik heb het ook op mn rug (vooral boven rug..schouderbladen...schouders) en dan richting mn bovenarmen (waar een 'normaal'?? mensen helemaal geen haar heeft).
Ik scheer het al sinds mn 18e ofzo, soms 1x per week soms om de dag. Ook liet ik het wel eens harsen en dan kon ik er weer een tijdje tegen aan..ik voelde me dan ook gewoon lekker schoon en durfde in de zomermaanden een tshirtje te dragen met wat kortere mouwen zeg maar.

Ik heb nu wel een punt bereikt waarop ik het gewoon niet meer kan accepteren. Ik heb het er vooral de laatste maanden erg moeilijk mee en voel me nogal grof gezegd klote..missch klinkt het raar maar zo nu en dan moet ik er gewoon van huilen omdat ik er gewoonweg zo enorm mee zit.
Ik wil gewoon naar het strand kunnen gaan, ik wil als het warm is of wanneer dan ook alleen een hemd kunnen dragen...ik wil niet meer scheren...
Ik ben het dus echt zat!!!! Ik kan er ook met niemand over praten omdat ik me enorm schaam en ik heb dit gewoon nog nooit bij andere gezien. Ik voel me daardoor erg onzeker en vies. En missch zit het een klein btje tussen mn oren maar ik kan het gewoon echt niet accepteren.

Het is ook niet zo dat ik het moeilijk heb wanneer het zomer is, wel iets meer dan normaal want ja...tis toch fijn als je een tshirt aan kan trekken, maar over het hele jaar gezien ben ik ermee bezig. Ik moet soms gewoon smoesjes verzinnen omdat ik me niet wil scheren en daardoor gewoon thuis blijf ipv met vrienden iets ga doen. Het harsen geeft ook maar een aantal weken 'pret' maar daarna begint het weer van vooraf aan.

Oke, ik moest dit even kwijt..frustratie...Ik ben gewoon erg boos opmezelf soms, en vraag me dan af waarom ik dit heb? Ik wil en kan het gewoon niet accepteren!

Ik heb een tijd terug eens een mail gestuurd naar Menzis (zorgverzekeraar) en heb verteld dat ik last heb van overbeharing en er dus heel erg mee zit bla bla...
Ik deed dit omdat ik een definitieve ontharingsbehandeling wil en ik als student ;) dit gewoon echt niet kan ophoesten helaas. Ik kan ook gewoon niet meer wachten tot na mijn studie.... Helaas kreeg ik een teleurstellend mailtje terug waarin stond dat het alleen geldt voor mensen die het in het gelaat hebben...dusja ik ben toen maar een paar maanden gaan harsen.

Ik heb vele websites bezocht om te kijken voor een definitieve behandeling maar vond het nogal lastig om in te schatten welke nou echt goed is. Zoals de volgende:
- The Care Industry
- Medisch Centrum Scheveningen
- Korpos
Daarnaast ben ik ook bang dat ik er bijv iets aan overhoudt, brandwonden? pigmentvlekken?
Ik heb zelf namelijk een lichte huid met zwarte haren dus het valt enorm op...

Wat ik nu dus heel graag zou willen weten en ik zou het echt enorm waarderen,...
- Zijn er zorgvezekeraars die def.ontharen vergoeden???
- Zijn er mensen die al een behandeling hebben gehad en wat zijn de resultaten, ervaringen? (ik zelf ben er toch wat angstig voor, zoals ik al eerder aangaf hoop ik niet dat ik er bijv littekens aan overhou ofzo)

Misschien is dit alles wat verwarrend, sorry dan...tis laat en ik zelf ben gewoon een btje 'down' op het moment :crybaby:

Het belangrijkste voor mij is om te weten of er een zorgvezekr. is die het vergoed en hoe het vervolgens in zijn werking gaat. Het is gewoon iets wat ik heel graag wil, en heb er gewoon zoveel voor over..desnoods maar niet meer aan de studie?...ik wil me gewoon goed/lekker voelen en niet meer uren bezig zijn met scheren/harsen!

Nahja natuurlijk zal ik het forum nog wel ff doorspitten ;-) wie weet wat ik nog tegen kom aan handige tips ofzo.

Ik hoop dat er mensen zijn die me iets kunnen adviseren :)
Alvast bedankt!

Greetz Bas

Marte
26 juni 2007, 12:50
Hallo beste mensen,

ik heb me hier een lange tijd geleden aangemeld gewoon om eens te kijken maar nu is het tijd geworden om een bericht te posten.

Ik ben een jongeman van 22 en voel me de laatste tijd erg rot, nahja al sinds ik het heb...maar begin het nu echt zat te worden! Ik heb dus ook last van overbeharing. Op bepaalde lichaamsdelen kan ik het accepteren en heb ik er geen problemen mee zoals op mijn benen en borst maar ik heb het ook op mn rug (vooral boven rug..schouderbladen...schouders) en dan richting mn bovenarmen (waar een 'normaal'?? mensen helemaal geen haar heeft).
Ik scheer het al sinds mn 18e ofzo, soms 1x per week soms om de dag. Ook liet ik het wel eens harsen en dan kon ik er weer een tijdje tegen aan..ik voelde me dan ook gewoon lekker schoon en durfde in de zomermaanden een tshirtje te dragen met wat kortere mouwen zeg maar.

Ik heb nu wel een punt bereikt waarop ik het gewoon niet meer kan accepteren. Ik heb het er vooral de laatste maanden erg moeilijk mee en voel me nogal grof gezegd klote..missch klinkt het raar maar zo nu en dan moet ik er gewoon van huilen omdat ik er gewoonweg zo enorm mee zit.
Ik wil gewoon naar het strand kunnen gaan, ik wil als het warm is of wanneer dan ook alleen een hemd kunnen dragen...ik wil niet meer scheren...
Ik ben het dus echt zat!!!! Ik kan er ook met niemand over praten omdat ik me enorm schaam en ik heb dit gewoon nog nooit bij andere gezien. Ik voel me daardoor erg onzeker en vies. En missch zit het een klein btje tussen mn oren maar ik kan het gewoon echt niet accepteren.

Het is ook niet zo dat ik het moeilijk heb wanneer het zomer is, wel iets meer dan normaal want ja...tis toch fijn als je een tshirt aan kan trekken, maar over het hele jaar gezien ben ik ermee bezig. Ik moet soms gewoon smoesjes verzinnen omdat ik me niet wil scheren en daardoor gewoon thuis blijf ipv met vrienden iets ga doen. Het harsen geeft ook maar een aantal weken 'pret' maar daarna begint het weer van vooraf aan.

Oke, ik moest dit even kwijt..frustratie...Ik ben gewoon erg boos opmezelf soms, en vraag me dan af waarom ik dit heb? Ik wil en kan het gewoon niet accepteren!

Ik heb een tijd terug eens een mail gestuurd naar Menzis (zorgverzekeraar) en heb verteld dat ik last heb van overbeharing en er dus heel erg mee zit bla bla...
Ik deed dit omdat ik een definitieve ontharingsbehandeling wil en ik als student ;) dit gewoon echt niet kan ophoesten helaas. Ik kan ook gewoon niet meer wachten tot na mijn studie.... Helaas kreeg ik een teleurstellend mailtje terug waarin stond dat het alleen geldt voor mensen die het in het gelaat hebben...dusja ik ben toen maar een paar maanden gaan harsen.

Ik heb vele websites bezocht om te kijken voor een definitieve behandeling maar vond het nogal lastig om in te schatten welke nou echt goed is. Zoals de volgende:
- The Care Industry
- Medisch Centrum Scheveningen
- Korpos
Daarnaast ben ik ook bang dat ik er bijv iets aan overhoudt, brandwonden? pigmentvlekken?
Ik heb zelf namelijk een lichte huid met zwarte haren dus het valt enorm op...

Wat ik nu dus heel graag zou willen weten en ik zou het echt enorm waarderen,...
- Zijn er zorgvezekeraars die def.ontharen vergoeden???
- Zijn er mensen die al een behandeling hebben gehad en wat zijn de resultaten, ervaringen? (ik zelf ben er toch wat angstig voor, zoals ik al eerder aangaf hoop ik niet dat ik er bijv littekens aan overhou ofzo)

Misschien is dit alles wat verwarrend, sorry dan...tis laat en ik zelf ben gewoon een btje 'down' op het moment :crybaby:

Het belangrijkste voor mij is om te weten of er een zorgvezekr. is die het vergoed en hoe het vervolgens in zijn werking gaat. Het is gewoon iets wat ik heel graag wil, en heb er gewoon zoveel voor over..desnoods maar niet meer aan de studie?...ik wil me gewoon goed/lekker voelen en niet meer uren bezig zijn met scheren/harsen!

Nahja natuurlijk zal ik het forum nog wel ff doorspitten ;-) wie weet wat ik nog tegen kom aan handige tips ofzo.

Ik hoop dat er mensen zijn die me iets kunnen adviseren :)
Alvast bedankt!

Greetz Bas

Dag Bas,

Allereerst welkom op dit forum, ik hoop van harte dat je er iets aan gaat hebben.

Wat de zorgverekering en terugbetaling betreft, daar kan ik helaas niet op antwoorden, in Belgie wordt er nl niets vergoed(maar er is wel een andere thread op dit forum die hierop ingegaan is). over smartpuls en dergelijke.

In verband met de mogelijke risico's als pigmentvlekken, depigmentatie en brandwonden is het vooral belangrijk dat je naar een erkend en goed centrum gaat, met gedegen opgeleide (om de apparaten te gebruiken)mensen. In kleinere schoonheidssalons waar ze vaak ook dergeljike app. hebben, heb je meer kans iemand tegen het lijf te lopen die niet behoorlijk is opgeleid en bijgevolg sneller, uit onkunde, fouten maakt waardoor je brandwonden en dergelijke oploopt. Wat de depigmentatie en pigmentvlekken betreft moet je vooral heel streng zijn en geen zon laten komen op dat gedeelte. Ik weet dat Korpos een zeer goed centrum is, zowel qua gedegen opgeleide mensen, als qua juiste info, als qua vertrouwen, deze mensen hebben nl zelf allen een vorm van overbeharing gehad) alleen wordt daar niets van vergoed. Mijn zus heeft eveneens een vrij lichte huid en zwarte haren, zij is het beste gebaat bij IPL(vanwege de combi lichte huid en donkere haren, is de ideale situatie vr IPL) (bij Korpos, aangezien er ook van mindere kwaliteit IPLtoestellen in de omloop zijn die geen effect hebben) en heeft nu na 7 of 8 behandelingen al een vrij goed resultaat, ze gaat voorlopig nog door.

Heel veel succes, ik hoop dat je iets bent met de reacties van de verscheidene leden en het je mss wat op weg helpt. Heel veel succes!!!

nordman
26 juni 2007, 16:01
Hey Martje,

dankjewel voor je reply!
Ik heb nog eens naar de zorgverzek. Ohra gekeken maar volgens mij geldt dat meer voor vrouwen, maar ik zal even moeten informeren denk ik.

"in verband met de mogelijke risico's als pigmentvlekken, depigmentatie en brandwonden is het vooral belangrijk dat je naar een erkend en goed centrum gaat, met gedegen opgeleide (om de apparaten te gebruiken)mensen."

Absoluut! Maar een erkend schoonheidssalon/centrum, moeten die geen bewijs hebben ofzo. Ik zelf ben dan ook voorzichtig. Hier in de buurt zit een hele fijne schoonheidssalon en ook zij hebben een IPL aparaat dacht ik en het ziet er telkens verleidelijk uit wanneer ik er heen ga om me te laten harsen bijv. alleen zou ik eerder naar Korpos gaan omdat ik daar dan weer meer positieve dingen over hoor en daarnaast de prijs ook meevalt in vergelijking met anderen.
Ik heb gisternacht nog eens in de spiegel gekeken en wil vooral het haar bij mijn schouderbladen en bovenarmen weg..de rest op mn rug is minder stug/dik en daar kom ik makkelijk bij tijdens het scheren. Ik neem aan dat je kunt aangeven dat je bijv niet je hele rug wilt laten doen, dat scheelt toch wel weer wat geld betreft.

"Mijn zus heeft eveneens een vrij lichte huid en zwarte haren, zij is het beste gebaat bij IPL(vanwege de combi lichte huid en donkere haren, is de ideale situatie vr IPL) (bij Korpos, aangezien er ook van mindere kwaliteit IPLtoestellen in de omloop zijn die geen effect hebben) en heeft nu na 7 of 8 behandelingen al een vrij goed resultaat, ze gaat voorlopig nog door."

Fijn om dit te lezen :) Zou ik missch mogen weten wat het resultaat is? Is het haar dunner? Minder...heeft ze op bepaalde plekken geen haar meer?
Helaas hebben mannen meer behandelingen nodig, althans vaak wel dacht ik zo te hebben gelezen. Korpos is voor mij ook niet dichtbij maar wanneer ik zeker weet dat het bij mij aanslaat dan heb ik het er voor over om op en neer te reizen en er geld in te investeren. Ik heb zelfs nagedacht om geld te lenen maar dat is me iets te veel denk ik...
Hoelang is je zus al bezig eigenlijk? Langer dan een jaar?

Ik wil geen overhaaste beslissingen nemen natuurlijk maar zit er wel serieus over na te denken om misschien naar Korpos te gaan. Ik wou eerst tot na mijn studie wachten omdat ik dan als ik een 'echte' baan heb dus ook meer geld heb, maar nu ik heb aangegeven dat ik niet mijn hele rug bijv wil laten doen kan het bedrag ook verminderen... ;)

Juutje
27 juni 2007, 00:25
Hoi Bas,
Dat van die smoezen verzinnen dat je niet kunt zwemmen en dergelijke herken ik heel erg, dat vind ik zo erg dat het zo je leven beheerst en hierdoor zelfs leuke dingen moet laten schieten. Heb me nooit gerealiseerd dat mannen hier ook last van hebben. Ik denk verder niet dat de zorgverzekeraars jouw laserbehandelingen vergoeden, want zelfs voor vrouwen wordt alleen overbeharing in het gezicht vergoed, ikzelf heb als vrouw ook overbeharing alleen niet in mijn gezicht maar wel op allerlei andere 'mannelijke' plekken, dus ook ik pis naast de pot :(

nordman
27 juni 2007, 01:26
Hoi Bas,
Dat van die smoezen verzinnen dat je niet kunt zwemmen en dergelijke herken ik heel erg, dat vind ik zo erg dat het zo je leven beheerst en hierdoor zelfs leuke dingen moet laten schieten. Heb me nooit gerealiseerd dat mannen hier ook last van hebben. Ik denk verder niet dat de zorgverzekeraars jouw laserbehandelingen vergoeden, want zelfs voor vrouwen wordt alleen overbeharing in het gezicht vergoed, ikzelf heb als vrouw ook overbeharing alleen niet in mijn gezicht maar wel op allerlei andere 'mannelijke' plekken, dus ook ik pis naast de pot :(

Hey juutje,

ja precies! Ik wasvroeger iemand die heel vaak zwom, ik hield er van totdat ik dus beharing op mn rug enzo zag en smoesjes begon te verzinnen zoals': ik hou er niet meer van of ik kan niet, terwijl het dus niet zo was. Ik ben na ongv 10 jaar vorig jaar voor het eerst wezen zwemmen! Ik had me toen laten harsen dus ik durfde toen maar vond het best eng...ik voelde me zo heerlijk in het water en net wat je zegt.. het beheerst je leven!

En ja er zijn genoeg mannen die het accepteren en er zijn vrouwen die het bij mannen mooi vinden, het is mannelijk maar ik zelf voel me 'vies' en vind het gewoon afschuwelijk. Ik wil niet helemaal glad zijn, mn borsthaar vind ik wel mooi haha...

Maarja ik wist dus ook niet dat er vrouwen waren die overbeharing hebben op andere delen van het lichaam...K'snap dat het voor een vrouw nog vervelender is. Ik ben zelf denk ik één van de weinige mannen/jongens die het niet kan accepeteren. En daarom is het fijn dat we ons hier kunnen uiten en er minder schaamte is denk ik.

Ik vrees ook dat de zorgverzekeraar het niet gaat vergoeden en wil tussen nu en een jaar zeker aan een laserbehandeling gaan beginnen. Ben jij er al mee bezig of..?

Juutje
27 juni 2007, 20:07
Nee ik doe (nog) niet aan laserbehandelingen. Ten eerste heb ik er op dit moment het geld niet voor, ten tweede zie ik er heel erg tegenop om bepaalde lichaamsdelen te gaan scheren (oksels en benen scheer ik wel, maar haartjes op buik en bikinilijn (die bij mij ver doorloopt op bovenbenen) hars ik en daardoor zijn ze al wat dunner dan eerst). Verder heb ik gehoord dat die haartjes daarna gewoon nog twee weken doorgroeien, dus dat ziet er dan niet uit, allemaal van die zwarte stoppels/haren, maar ja misschien moet je daar even doorheen en heb je daarna wel een mooi resultaat....
Ik begreep dat jij (Bas) ook geen geld hebt voor laserbehandelingen...?

nordman
27 juni 2007, 21:15
Hmmz ja dat weet ik ook niet precies hoe dat zit nadat je zo'n behandeling hebt gehad? Ik neem aan dat je haartjes er niet uitvallen haha? Gelukkig is het nu minder warm..ik zie echt elk jaar tegen de zomer op en ook excursies vind ik vreselijk. Ik weet nog dat ik dan altijd heel vroeg ging opstaan zodat ik snel kon douchen zodat niemand me zag pfff zo wil ik helemaal niet leven... Ik heb er ook idd het geld niet voor maar Korpos lijkt me niet al te duur, oke tblijft veel geld maar in vergelijking met andere zijn ze een stuk goedkoper en als ik zo reacties lees zijn ze ook wel goed. Ik ben bezig met sparen en moet ff een goed bijbaantje zien te krijgen en daarnaast krijg ik studiefinanciering waarbij ik ook al leen dus dat geld moet ik ook maar gebruiken dan...dan kan het misschien wel.

nordman
28 juni 2007, 01:46
Ik heb laatst op tv een reclame spotje gezien over een epillady ofzoiets..een epileeraparaat dus..hoe werkt dat precies? Is het net als harsen dat het de haartjes uit je huid trekt? En hoelang blijft het weg? Ik heb er namelijk wel eens aan gedacht om zon aparaat aan te schaffen..hoop dat iemand me er iets meer kan over vertellen.

Marte
29 juni 2007, 22:51
Bij een epilady trek je de haartjes eruit, het werkt vergelijkbaar met harsen of epileren met een pincet alleen trek je er nu met een apparaatje de haartjes uit, (zelfde vorm en gebruik als een scheerapparaat, met dat verschil dat het de haren eruit trekt ipv scheert). Het is een ideale manier om zelf te kunnen epileren, een stuk goedkoper en minder schadelijk voor de huid dan harsen, het enige nadeel met epilady's is dat je meer kans hebt op ingegroeide haartjes en ontstekingen, dus dien je de huid goed en regelmatig te scrubben. Het blijft evenlang weg als bij harsen, aangezien het hetzelfe pricinpe is, nl de haren die eruit getrokken worden. Hoe lang dat is is afhankelijk van persoon tot persoon(bij mij is dat bv gemiddeld een week, soms veel korter, soms iets langer)
Let ook op het soort epilady, je kunt beter een betere en goede kwaliteit epilady kopen, aangezien die de haartjes soms beter oppakken, waardoor minder ontstekingen en ingegroeide haartjes, en rendement beter.

Heel veel succes!!

xxx marte

nordman
11 juli 2007, 16:16
Hoi Martje, bedankt voor je reactie! Waarom is harsen eigenlijk schadelijk voor de huid? Kwist dat helemaal niet. Omdat je huidcellen meetrekt ofzo? En oke, als ik hars dan is mn huid wel ff rood maar het trekt ook weer weg. Wat mij dan weer meteen afschrikt als ik een epilady zou gaan gebruiken is het feit dat je dus last kunt krijgen van ontstekingen en ingegroeide haren, dat ziet er ook niet echt mooi uit :( Ik denk ook niet dat ik binnen nu en een half jr een epilady ga kopen. Ik ga me binnekort in elk geval harsen want het gaat dus weer warm worden en kwil gewoon lekker rond kunnen lopen....en ben van plan om toch een afspraak te gaan maken met Korpos..mn doel is om er voor te zorgen dat ik tussen nu en 2 a 3 jaar af ben van de meeste beharing..mn onderrug vind ik niet erg aangezien ik daar makkelijk bijkan dus dat scheelt...mja tis afwachten. Ergens heb ik ook de gedachte 'stel ze vinden iets uit over een paar jaar dat perfect werkt tegen overbeharing'...dan heb ik missch al zoveel geld uitgegeven aan behandelingen...wel zonde! Maarja ik weet dat vele mensen op dit forum , veel geld uitgeven..je moet er ook wat voor over hebben. Zo is Korpos ook niet echt dichtbij maarja ik moet het gewoon doen....

lanny
14 juli 2007, 00:57
Hallo Bas,

Ik ben nu bezig met definitief ontharen. Ik ben eerst bij de carecompany geweest in de PC, super mooie kliniek, leuke mensen alleen een kut resultaat, mijn bikinilijn was na 8 keer nog niet beter en ik had mooie rooie vlekken die verdomt veel pijn deden voor een dag of 8. Daarna ben ik een tijdje niet meer bezig geweest met ontharen todat ik met een vriendin mee was shoppen in Magna Plaza, zij moest naar een behandeling om de hoek daar en het regende dus ben ik mee gegaan. Nu ben ik voor de derde keer behandeld in dat ontharingscentrum met een resultaat waar ik zeer tevreden mee ben (nadat ik eerst de kat uit de boom had gekeken hoe het met mijn vriendin ging) heb ik weer de stap gezet en met een resultaat waar ik mee thuis kan komen. Ik krijg 30 procent korting en nog iets als je iets wilt kun je ook het geld regelen heb ik geleerd van mijn ortho manueel therapeut (werd ook niet vergoet).


:D groetjes en succes Lanny

nordman
16 juli 2007, 15:33
Hey Lanny,

wat vervelend voor je dat je last kreeg van rode vlekken! Lijkt me ook geen pretje nee. Ik had ook eens rode vlekken, wat jaren terug..niet door het ontharen maar het zat wel over mn lichaam en ik schaamde me toen enorm. Ik merk toch dat ik een heel gevoelige huid heb.

Maar zit die kliniek in Magna Plaza zelf of? Hoe heet het dan? Je krijgt dus 30% korting, dat is lekker zeg! Geldt dat voor iedereen trouwens?
Ik heb me gister weer erg verrot gevoeld, het was warm..ik liep buiten en voelde me echt niet op mn gemak. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven wil ik me dus in september/oktober laten behandelen. Vind het heel spannend en ben erg beng voor een teleurstellend resultaat maarja we gaan het dan zien.
Trouwens, hoe ontharen ze daar bij Magna Plaza, waar maken ze gebruik van bedoel ik...

Nou ik wens je veel succes en sterkte..hoop dat het een mooi resultaat wordt :)

Greetz

lanny
21 juli 2007, 01:26
Om je vragen te beantwoorden,

1 Ze zitten achter Magna op de Singel aan de kant van parkeerbeheer.
2 Ze werken met smartpuls zie http://smartpulsamsterdam.nl (http://smartpulsamsterdam.nl/)
3 wel eerst een afspraak maken, de eerste keer kwam ik met een vriendin mee die al een afspraak had maar een andere vriendin die zo langs kwam moest toch eerst een afspraak maken, ze doen de intake en ze werken op tijd. Dat kan een voordeel maar ook een nadeel zijn.
4 Iedereen krijgt 30 procent korting met een smartpuls kaart en ik krijg ook een bovenlip maar ik doe dan ook best veel maar je moet er wat voor over hebben om die stoppeltjes weg te krijgen zodat de mannetjes niet meer vragen of je een scheerapparaat voor je verjaardag wil hebben!!!!

gr

Lanny

Hey Lanny,

wat vervelend voor je dat je last kreeg van rode vlekken! Lijkt me ook geen pretje nee. Ik had ook eens rode vlekken, wat jaren terug..niet door het ontharen maar het zat wel over mn lichaam en ik schaamde me toen enorm. Ik merk toch dat ik een heel gevoelige huid heb.

Maar zit die kliniek in Magna Plaza zelf of? Hoe heet het dan? Je krijgt dus 30% korting, dat is lekker zeg! Geldt dat voor iedereen trouwens?
Ik heb me gister weer erg verrot gevoeld, het was warm..ik liep buiten en voelde me echt niet op mn gemak. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven wil ik me dus in september/oktober laten behandelen. Vind het heel spannend en ben erg beng voor een teleurstellend resultaat maarja we gaan het dan zien.
Trouwens, hoe ontharen ze daar bij Magna Plaza, waar maken ze gebruik van bedoel ik...

Nou ik wens je veel succes en sterkte..hoop dat het een mooi resultaat wordt :)

Greetz

Marte
30 juli 2007, 14:20
lanny; och, dat is weer eens een andere reactie, die heb ik zelf nog niet gehad. Vindingrijk zijn ze wel...

Nordman, schadelijk voor je huid; het bovenste laagje huid wordt er inderdaad mee afgetrokken, waar mensen met een gevoelige huid soms zeer sterk op kunnen reageren, veroudert de huid sneller, bovendien versterkt het couperose bij aanleg, .....

suz1975
31 juli 2007, 16:53
hoi martje,

ik heb het haarweb nu aardig doorgespit en al een aantal keren ben ik tegen gekomen dat je zus bij korpos positieve resultaten heeft.
zou je haar kunnen vragen of ze wat op de site hierover kan vertellen. of wellicht dat jij dat zou kunnen doen.

graag zou ik willen weten hoeveel behandelingen ze nu heeft gehad voor welke plaats en wat het resultaat is. (wordt het haar dunner, lichter minder stug of blijft het echt weg). hoe lang zijn de pauzes tussen de behandelingen en hoeveel behandleingen gaat ze nog hebben.
alvast bedankt.
s

nordman
4 augustus 2007, 02:23
ah daar ben ik ook wel benieuwd naar opzich ;)

Maar goed, ik zag het al aankomen....Augustus dat betekent vaak toch hitte en ja hoor dit weekend is het zover. Ga ik in een trui rondlopen? Nee natuurlijk niet..kwil ook zo graag lekker met een bloot bovenlijf in de tuin liggen of zonder zorgen naar het strand kunnen...

Ik heb maar besloten om me nog 1x (misschien de laatste keer voordat ik het laat laseren) te laten harsen. Terwijl het gebeurde voelde ik me zo k*t gewoon, bah...waarom hebben we deze zorgen? Vind het echt vervelend..maarja tis nu gebeurd en tis 'lekker glad' hehe en voel me dan ook veel lekkerder in mn vel zitten! Dus voor mij morgen gewoon een t-shirt etc, en wie weet naar het strand...maar kzie al op tegen de snel terug groeiende haren..*zucht*

Marte
7 augustus 2007, 15:25
zelf zal ze dat neit willen, maar ik zal eens vragen of ze kort wat op wil schrijven, in het weekend zal ik haar reactie hier op de site zetten.

xx marte

irenebrug
7 augustus 2007, 19:19
Hoi Suz,

Ik heb zelf minder goede ervaring weer met Elos (behandeling gehad bij korpos)
Behanding met de Alliance L600 werkt bij mij een stuk beter.

groetjes,
Remko.

suz1975
10 augustus 2007, 10:43
hey remko,
dank voor je berichtje. bij welk instituut laat je de behandelingen met de alliance L600 uitvoeren en hoeveel behandelingen heb je nu gehad. zie je ook echt duidelijk verschil? en hoeveel behandelingen heb je bij korpos gehad voordat je erachter kwam dat het toch niet werkte.
bedankt voor je antwoord.

irenebrug
11 augustus 2007, 10:10
Hoi Suz,

Ik heb nu tussen de 3 en 12 behandelingen gehad. Het is heel verschillend per gebied maar het is wel heel goed te merken. Benen 3x en Oksels 12x.
Na de 3e of 4e behandeling zie je dat het definitief wordt.
groetjes,
Remko.

Marte
11 augustus 2007, 15:24
Hallo, hier dan de ervaring van mijn zus,

Apparaten die ze gebruikt heeft waren de eerste 2 keer ELos, daarna is ze overgestapt op de gewone Laser(volgens mij), aangezien zij nl vrij dikke zwarte en stugge haren heeft en laser daar beter geschikt voor zou zijn. Voor de behandeling moet je ongeveer 6-8 keer voorzien, de bikinilijn behandelen duurt ongeveer 20 minuten, afh van hoeveel je eraf wil en hoe ver ze uitgebreidt is, je komt om de 12 weken terug, bij laser koelen ze steeds onmiddellijk erna. Ze werken per kleine vierkantjes die vantevoren op je huid getekend worden met wit oogpotlood. De laser voel je(ook de elos), je voelt een soort van schokjes, is pijnlijk, en soms echt op de tanden bijten, de pijn die je voelt is de laser die de haarvaatjes lasert. Haren vallen, springen, er door de laser dan ook grotendeels uit, goed teken als dit gebeurt. De huid reageert meteen, met rode geirriteerde bobbeltjes, na de berhandeling blijft de huid een aantal dagen geirriteerd, ook de haren komen in eerste instantie allemaal terug, 2 weken ziet het er neit goed uit, na nog eens twee weken verdwijnt het merendeel en ben je voor 4-6 weken relatief glad op de behandelde plaats. Daarna komt alles weer terugen de eerste paar behandelingen zal er vaak zelfs extra terugkomen.

Na vier behandelingen merkte mijn zus kale plekken, maar vooral na 6 behandelingen zag ze heel duidelijk resultaat, bijna alle haren waren dan weg, of dit ook blijvend is weet ze nog niet. Nu komt ze nog maar om de 6 maanden terug(ze heeft er nu 6 gehad). Tijdens de behandeling zijn de haren niet dunner teruggekomen, of dikker geworden. De behandeling doet wel zeer, er wordt meestal aangeraden tevoren een paracetemol te nemen, mijn zus heeft dit neit gedaan.

Korpos zelf; heel vriendelijk, zeer persoonlijk en vertrouwelijk, zij heeft geen slechte ervaringen met hen gehad, kosten zijn ongeveer 100 euro per keer.

hopelijk hebben jullie hier iets aan.

xxx marte

nordman
13 augustus 2007, 17:39
Hoi martje, bedankt dat je dit ons laat weten :)
Ik wist eigenlijk niet dat het zo'n pijn deed! Maar het verschilt toch ook wel per mens? De één kan meer hebben dan een ander? Ik heb zelfs mn benen es laten harsen (ik ben dus een man he) en dat deed helemaal niet zo'n pijn...Nu las ik ook de ervaring van irene/remko (??) dat Elos bij hem/haar niet goed werkte en de Alliance L600 wel.
Ik ben dus nu aan het sparen he en wil voor het eind van dit jr een behandeling ondergaan voor mn bovenrug en schouders...maar ik zou het echt heel erg vinden mocht één van de twee niet werken :(
Is er ook een prijsverschil tussen de Elos en Alliance of gaat het bij beiden om het te behandelen gedeelte?

Alvast bedankt! Greetz

Owja..ik heb me ongv een week terug laten harsen, mn rug en ik voel me zooo fijn! Ik merk echt dat het iets met me doet en dat ik er niet steeds aan denk. Af en toe komen er kleine haartjes terug maar die haal ik er meteen uit met een pincet. Jammer dat het weer nu tegenvalt, dan heb ik me geharst..blijft het echte warme weer (voorlopig..) uit :(

Marte
13 augustus 2007, 23:12
Fantastisch nordman, het is altijd plezierig om je van tijd tot tijd wat zekerder en goed in je vel te voelen. Was dat maar voor altijd he ;-)

Wat het verschil tss elos en alliance betreft, ik heb werkelijk geen idee. Het kan natuurlijk altijd zijn dat de behandelingen niet goed aanslaan, maar een prognose kan je wel al tevoren stellen hoor, donker haar en lichte huid doet het goed (meestal) bij IPL en laser, met licht haar (en donkere huid) heb je wat minder mogelijkheden en moet je dus geluk hebben. Bij mij werkt vooralsnog niets, maar ik heb dan ook heel licht haar en hormonale aspecten die een rol spelen.

Ik hoop in ieder geval van harte dat het bij je werkt, en je dus eindelijk een oplossing hebt gevonden voor je rug. Veel succes en laat tegen die tijd weten of het lukt of niet...

Harsen valt inderdaad goed mee, alleen is die laser een andere soort pijn, bovendien is ze behandeld op een normaliter al zeer gevoelige plaats, dat zal ook wel schelen.

xxx marte

nordman
13 augustus 2007, 23:35
Hoi Martje,

Ja precies, was dat maar voor altijd. Ik merk gewoon dat het enorm verschilt..zodra het weer terug is dan voel ik me vaker minder lekker in mn vel zitten en daarom wil ik er ook vanaf..als het mij gelukkiger maakt waarom niet?

Ja, naar dat het bij jou niet aanslaat! Maar er moet toch IETS zijn dat dan wel helpt?
Ik heb zelf donkere haren en een lichte huid maar heb ook wel een gevoelige huid! De rug lijkt me niet echt heel pijnlijk...maarja daar moet ik nog achter komen en zal proberen jullie op de hoogte te houden. Voor alsnog duur het wel even aangezien ik voorlopig nog glad ben ;-) denk dat ik rond Oktober/November zal moeten...

Bedankt voor je lieve woorden, ik hoop ook zeker dat jij iets zult vinden dat bij je zal aanslaan en die vervelende haren voorgoed zal verbannen naar....?? Ik blijf je verhaal in elk geval volgen! Sterkte!

Greetzz

lanny
15 augustus 2007, 23:52
lanny; och, dat is weer eens een andere reactie, die heb ik zelf nog niet gehad. Vindingrijk zijn ze wel...

Nordman, schadelijk voor je huid; het bovenste laagje huid wordt er inderdaad mee afgetrokken, waar mensen met een gevoelige huid soms zeer sterk op kunnen reageren, veroudert de huid sneller, bovendien versterkt het couperose bij aanleg, .....

Wat bedoel je met het versterkt Couperose bij aanleg, waarom?

Marte
17 augustus 2007, 23:46
Wat bedoel je met het versterkt Couperose bij aanleg, waarom?

Omdat de hars warm is, het eerste wat ik als advies mee kreeg van de dermatoloog, (vanwege die couperose), was geen hars en zeker geen warme hars gebruiken. Dat versterkt de couperose, door de hitte.

lanny
1 september 2007, 14:46
Omdat de hars warm is, het eerste wat ik als advies mee kreeg van de dermatoloog, (vanwege die couperose), was geen hars en zeker geen warme hars gebruiken. Dat versterkt de couperose, door de hitte.

Hallo Martje,

Heb je nog steeds last van couperose? Zo ja waarom is het bij jou ontstaan?

gr

Lanny

Marte
3 september 2007, 14:30
Hallo Martje,

Heb je nog steeds last van couperose? Zo ja waarom is het bij jou ontstaan?

gr

Lanny

Meestal wordt couperose via de genen doorgegeven, zoals in mijn geval, de pillen tegen de overbeharing hebben dit proces natuurlijk wel iets versterkt, maar zonder de hormonen had ik evengoed couperose gekregen. Onder genetische aspecten kom je moeilijk uit.

lanny
12 september 2007, 00:22
Dat is waar, maar ik heb ook geleerd dat je verschillende soorten hebt, als het door vervorming binnen de aders komt is het volgens mij behandelbaar.

Nathanael
16 september 2007, 16:10
Hey hoi, erg herkenbaar je verhaal.
Ik ben 27 jaar en nog student.
Ik heb ook sinds me 19e 20e echt veel haar op me rug en schouders.
Op me flanken en me schouders veel donker haar en verder wat lichtere.
Ik kan het zelf ook niet accepteren. Ik heb al jaren niet meer gezwommen.
Ik kan het zelf moeilijk afscheren, maar de haren op me schouders en armen scheer ik elke week wel af.
je krijgt dan ook weer pukkeltjes en wondjes etc.
Ik vind het smerig, en waar haren zitten daar heb je ook extra talgafscheiding en zweet.
Het is gewoon onhygienisch en niet meer van deze tijd.
Ik heb geen extreme haargroei op me armen of benen. Ze zijn wel behaard, maar ik vind dat normaal.
Het scheren kost me zoveel energie en het is ook vernederend.
Ik heb me nooi laten harsen, dat lijkt me de enige realistische oplossing voor mij.
Het laseren daar heb ik geen geld voor.

Hoe lang moeten je haren zijn om ze te kunnen laten harsen? Want ik scheer ze namelijk wel af.
Maar midden op me rug enzo dara kan ik niet bij komen.
En hoe lang blijven ze weg?

Je moet niet beginnen aan epileren, cremes etc dat helpt allemaal niet.
Kost je handen vol geld.
Mijn wens is een haarloze rug van schouders tot me bilnaad.
Mijn bovenarmen dat doe ik met een scheermesje, daar heb ik ook totaal geen problemen mee.
Het meeste zit op me schouders onder me nek en flanken.
Niet op me billen etc.

Schandalig dat ze voor dit soort problemen gene extra regelingen hebben in klinieken.

Tegenwooridg is het al erg dat je borsthaar hebt. Stel je dus voor met haar op je rug als jonge vent.

Het maakt me onzeker, ik heb jaren niet kunnen zwemmen zonnen.
Kan me niet lekker vrij gedragen met omkleden etc etc. Mijd de sportschool en het heeft invloed op me sexleven.

Het is zwaar kut!

Ik wil ook graag weten of het laseren echt definitief helpt.
Ik zou het uiteindelijk wel willen.
Bij een goede kliniek, waar het echt helpt en toch betaalbaar kan zijn voor me.

lanny
17 september 2007, 00:55
Hey hoi, erg herkenbaar je verhaal.
Ik ben 27 jaar en nog student.
Ik heb ook sinds me 19e 20e echt veel haar op me rug en schouders.
Op me flanken en me schouders veel donker haar en verder wat lichtere.
Ik kan het zelf ook niet accepteren. Ik heb al jaren niet meer gezwommen.
Ik kan het zelf moeilijk afscheren, maar de haren op me schouders en armen scheer ik elke week wel af.
je krijgt dan ook weer pukkeltjes en wondjes etc.
Ik vind het smerig, en waar haren zitten daar heb je ook extra talgafscheiding en zweet.
Het is gewoon onhygienisch en niet meer van deze tijd.
Ik heb geen extreme haargroei op me armen of benen. Ze zijn wel behaard, maar ik vind dat normaal.
Het scheren kost me zoveel energie en het is ook vernederend.
Ik heb me nooi laten harsen, dat lijkt me de enige realistische oplossing voor mij.
Het laseren daar heb ik geen geld voor.

Hoe lang moeten je haren zijn om ze te kunnen laten harsen? Want ik scheer ze namelijk wel af.
Maar midden op me rug enzo dara kan ik niet bij komen.
En hoe lang blijven ze weg?

Je moet niet beginnen aan epileren, cremes etc dat helpt allemaal niet.
Kost je handen vol geld.
Mijn wens is een haarloze rug van schouders tot me bilnaad.
Mijn bovenarmen dat doe ik met een scheermesje, daar heb ik ook totaal geen problemen mee.
Het meeste zit op me schouders onder me nek en flanken.
Niet op me billen etc.

Schandalig dat ze voor dit soort problemen gene extra regelingen hebben in klinieken.

Tegenwooridg is het al erg dat je borsthaar hebt. Stel je dus voor met haar op je rug als jonge vent.

Het maakt me onzeker, ik heb jaren niet kunnen zwemmen zonnen.
Kan me niet lekker vrij gedragen met omkleden etc etc. Mijd de sportschool en het heeft invloed op me sexleven.

Het is zwaar kut!

Ik wil ook graag weten of het laseren echt definitief helpt.
Ik zou het uiteindelijk wel willen.
Bij een goede kliniek, waar het echt helpt en toch betaalbaar kan zijn voor me.

Hallo Nathan


Als haren in een goede kliniek worden weggehaalt. En de haarwortel sterft echt af dan komt die haar nooit meer terug. Je hebt ongeveer 2 miljoen haarzakjes met haarwortel. Het gaat er dus om dat je alle actieve haren te pakken neemt voor een rug moet je bij een goede kliniek rekenen op ongeveer 7 tot 10 behandelingen. Wat voor kleur haar heb je? Wat is je huidtype?

Nathanael
18 september 2007, 17:22
donker haar, en natuurlijk ook wel lichte maar die zijn niet dik..
maar heb donker haar op me rug en schouders.
ben blank

lees ook vaak advertenties dat er ook lasers zijn voor alle kleuren haar

lanny
18 september 2007, 23:23
Het gaat erom dat een laser of IPL VPL of CMP genoeg vermogen kan leveren om de haarwortel te vermoorden! Je moet dus zeker weten dat je een machine hebt die sterk genoeg is. Je moet gewoon goed speuren of de sterkere machines eruit te pikken! Maar als je dat hebt gedaan ben je snel van je probleem af.

gr

Lanny

donker haar, en natuurlijk ook wel lichte maar die zijn niet dik..
maar heb donker haar op me rug en schouders.
ben blank

lees ook vaak advertenties dat er ook lasers zijn voor alle kleuren haar

Marte
5 oktober 2007, 14:43
Hey hoi, erg herkenbaar je verhaal.
Ik ben 27 jaar en nog student.
Ik heb ook sinds me 19e 20e echt veel haar op me rug en schouders.
Op me flanken en me schouders veel donker haar en verder wat lichtere.
Ik kan het zelf ook niet accepteren. Ik heb al jaren niet meer gezwommen.
Ik kan het zelf moeilijk afscheren, maar de haren op me schouders en armen scheer ik elke week wel af.
je krijgt dan ook weer pukkeltjes en wondjes etc.
Ik vind het smerig, en waar haren zitten daar heb je ook extra talgafscheiding en zweet.
Het is gewoon onhygienisch en niet meer van deze tijd.
Ik heb geen extreme haargroei op me armen of benen. Ze zijn wel behaard, maar ik vind dat normaal.
Het scheren kost me zoveel energie en het is ook vernederend.
Ik heb me nooi laten harsen, dat lijkt me de enige realistische oplossing voor mij.
Het laseren daar heb ik geen geld voor.

Hoe lang moeten je haren zijn om ze te kunnen laten harsen? Want ik scheer ze namelijk wel af.
Maar midden op me rug enzo dara kan ik niet bij komen.
En hoe lang blijven ze weg?

Je moet niet beginnen aan epileren, cremes etc dat helpt allemaal niet.
Kost je handen vol geld.
Mijn wens is een haarloze rug van schouders tot me bilnaad.
Mijn bovenarmen dat doe ik met een scheermesje, daar heb ik ook totaal geen problemen mee.
Het meeste zit op me schouders onder me nek en flanken.
Niet op me billen etc.

Schandalig dat ze voor dit soort problemen gene extra regelingen hebben in klinieken.

Tegenwooridg is het al erg dat je borsthaar hebt. Stel je dus voor met haar op je rug als jonge vent.

Het maakt me onzeker, ik heb jaren niet kunnen zwemmen zonnen.
Kan me niet lekker vrij gedragen met omkleden etc etc. Mijd de sportschool en het heeft invloed op me sexleven.

Het is zwaar kut!

Ik wil ook graag weten of het laseren echt definitief helpt.
Ik zou het uiteindelijk wel willen.
Bij een goede kliniek, waar het echt helpt en toch betaalbaar kan zijn voor me.

Heel veel succes nathanael!!! Probeer je dr toch zo min mogelijk van aan te trekken. En mss vind je de oplossing wel.

xxx marte

lanny
7 oktober 2007, 12:24
Het hangt af van waar je woont er zijn vele goede en slechte, je kunt op dit forum genoeg info vinden maar als je verteld waar je in de buurt woont kan ik en de andere mensen van dit forum je wel op weghelpen.

gr

Lanny

Hey hoi, erg herkenbaar je verhaal.
Ik ben 27 jaar en nog student.
Ik heb ook sinds me 19e 20e echt veel haar op me rug en schouders.
Op me flanken en me schouders veel donker haar en verder wat lichtere.
Ik kan het zelf ook niet accepteren. Ik heb al jaren niet meer gezwommen.
Ik kan het zelf moeilijk afscheren, maar de haren op me schouders en armen scheer ik elke week wel af.
je krijgt dan ook weer pukkeltjes en wondjes etc.
Ik vind het smerig, en waar haren zitten daar heb je ook extra talgafscheiding en zweet.
Het is gewoon onhygienisch en niet meer van deze tijd.
Ik heb geen extreme haargroei op me armen of benen. Ze zijn wel behaard, maar ik vind dat normaal.
Het scheren kost me zoveel energie en het is ook vernederend.
Ik heb me nooi laten harsen, dat lijkt me de enige realistische oplossing voor mij.
Het laseren daar heb ik geen geld voor.

Hoe lang moeten je haren zijn om ze te kunnen laten harsen? Want ik scheer ze namelijk wel af.
Maar midden op me rug enzo dara kan ik niet bij komen.
En hoe lang blijven ze weg?

Je moet niet beginnen aan epileren, cremes etc dat helpt allemaal niet.
Kost je handen vol geld.
Mijn wens is een haarloze rug van schouders tot me bilnaad.
Mijn bovenarmen dat doe ik met een scheermesje, daar heb ik ook totaal geen problemen mee.
Het meeste zit op me schouders onder me nek en flanken.
Niet op me billen etc.

Schandalig dat ze voor dit soort problemen gene extra regelingen hebben in klinieken.

Tegenwooridg is het al erg dat je borsthaar hebt. Stel je dus voor met haar op je rug als jonge vent.

Het maakt me onzeker, ik heb jaren niet kunnen zwemmen zonnen.
Kan me niet lekker vrij gedragen met omkleden etc etc. Mijd de sportschool en het heeft invloed op me sexleven.

Het is zwaar kut!

Ik wil ook graag weten of het laseren echt definitief helpt.
Ik zou het uiteindelijk wel willen.
Bij een goede kliniek, waar het echt helpt en toch betaalbaar kan zijn voor me.

Nathanael
12 oktober 2007, 00:15
Groningen

Roos80
12 oktober 2007, 09:38
Groningen

Beste Natanael,

Mijn man heeft de beste ervaring gehad met de lightsheer diodelaser voor het ontharen van zijn rug en schouders.
Hij heeft elders 2 behadelingen met IPL (geen resultaat wel 1000 armer) en in Vlijmen met SLP diodelaser (50% vermindering ipv 85-95% wat was beloofd in 5 behandelingen 2500 euro armer).
In Vlijmen konden we niet meer verder behandelen want daar werd al 2 keer de hoogste stand gebriukt van de laser na 45J.
Nu heeft hij 1 behandeling gehad in een kliniek in Veldhoven met een lightsheer diodelaser en dat is inmiddels bijna 13 weken geleden en er zijn nog maar een paar haren te zien.
Bovendien is de behandeling een stuk goedkoper 345 euro.

Nu is Veldhoven misschien wel erg ver voor je maar er zal vast wel een kliniek bij je in de buurt zitten die ook met deze laser werkt.

Onze tip laat bij verschillende klinieken proefstukjes doen die zijn meestal gratis en wacht het resultaat af!

Succes,

Groetjes Roos.

romeomeo
22 oktober 2007, 22:16
:d

lanny
28 oktober 2007, 16:58
Nathaneal,

Kijk hier eens naar

http://www.sunpoint-groningen.nl

Groningen