PDA

View Full Version : eletronisch ontharen


katie449
3 juli 2007, 18:24
hallo,
in een ander onderwerp (Kalo) sprak ik al over dit apparaat "apollomate" waarbij je ieder haartje afzonderlijk met een pincet behandelt. Het werkt op hoge frequentie-energie , dezelfde als wordt aangewend in electrolytische behandeling en therapeutische electronica.
Aangezien je ieder haartje secondenlang moet onder stroom zetten is dit een langdurig werk.
Ik denk niet dat in instituten tegenwoordig deze methode nog regelmatig gebruikt wordt , omdat de moderne technieken veel vlugger werken en grote plekken kunnen behandelen. (wel in de jaren 80)
Toch zijn de plekken die ik behandelde echt haarvrij geworden.
Ik wou gewoon eens weten of er mensen zijn die de behandeling in een instituut lieten doen en hoe hun ervaringen waren.

Hanna
3 juli 2007, 18:34
Was dat apparaatje wat je gebruikte, zo'n pincet die je zelf met je vingers moet dichtknijpen? Zoiets heb ik zelf namelijk een keer geprobeerd, maar ik kreeg er kramp van in mijn vingers, omdat ieder haartje héél lang vastgeknepen moest worden en dat kon ik niet volhouden.

katie449
3 juli 2007, 20:24
nee, het is een professioneel apparaat ,dat ook in de instituten werd of nog wordt , gebruikt, redelijk groot , het is met een voetpedaal om de stroom toe te dienen. Alleen , het probleem is dat ik mijn oksels niet zelf kan doen of de achterkant van mijn benen. Ik kocht het toen , om bij anderen toe te passen, maar heb nooit mijn cursus kunnen doen door tijdsgebrek...

lanny
8 juli 2007, 21:29
Ik doe zelf een IPL / CMP behandeling op dit moment ben nu drie keer geweest en al mijn dikke haren zijn weg. Volgens mij zijn er best dames die nog jou apparaat inzetten, via de Anbos kun je wel een lijst krijgen met mensen die nog klasiek electrisch ontharen.

gr

Lanny

katie449
9 juli 2007, 08:12
bedankt Lanny , voor je tip , ik ben al even gaan rondkijken op de sites.