PDA

View Full Version : neoral


CORNELIA41
30 juli 2007, 12:23
Hallo allemaal
Sinds 1dag voor de pinksteren begon mijn haar ernstig uit te vallen. het begon met een plek boven op mijn hoofd en eentje achter in mn nek.Diagnose A.ASindsdien zoektocht langs artsen en bij dr ids boersma terecht gekomen die mij neoral voorschreef. Gebruik dit nu twee weken.Wie kan mij vertellen wat zijn ervaringen zijn met dit middel.Als ik de bijwerkingen lees schrik ik me steeds rot.doe ik er wel goed aan om dit middel te gebruiken,of had ik beter kunnen afwachten zoal mijn huisarts toen adviseerde,terwijl ik dit schrijf breken mijn haren nog gestaag af!HELP!

GTwin
31 juli 2007, 22:18
Hallo Cornelia,

Ik heb helaas geen ervaring met het middel. Wat zei de dermatoloog ?
Mijn huisarts gaf me ook het advies af te wachten. Nu komen er gestaag kleine stoppels op de plekjes.
Misschien toch nog even langs de dermatoloog en de huisarts ?
Succes.

marianneke
31 juli 2007, 22:25
Hallo,

Over Neoral. De ervaringen zijn verschillend. Maar de meeste mensen moeten stoppen door bijwerkingen. Zie ook bij zoekfunctie intikken neoral.
Je mag overigens Neoral maximaal 1 jaar slikken, dus het als het helpt, is het maar voor tijdelijk.
Ik heb Neoral 5 maanden geslikt. Het hielp uitstekend, maar ik kreeg ook opeens erge bijwerkingen, dus gestopt. Ik had mijn haren (na ruim 20 jaar kaal te zijn geweest) helemaal terug gekregen. Maar toen ik gestopt was, weer binnen een paar weken volledig kaal.

Groetjes Marianneke

CORNELIA41
31 juli 2007, 23:43
Hallo gtwin
Jij hebt het over stoppels, bedoel je waar de plekken ontstaan? Bij mij is dat wel het geval! echt afgebroken haren. Ik was vandaag bij een haarwerkwinkel,en zij had dit eigenlijk ook nog nooit gezien, buiten de grote plek boven op mijn hoofd zitten die stoppels overal tussen mijn haar,dus vandaar dat ik ook denk dat ik geen haar meer op mijn hoofd houd.na douchebeurt weer bergen!

CORNELIA41
31 juli 2007, 23:51
Hoi Marianneke wat voor bijwerkingen had je dan na 5 maanden? dr boersma zei wel dat het allemaal terugkwam,maar is niet duidenlijk geweest voor hoelang!Ik heb alles wel gelezen over neoral,en heb ook al door dat het w.s een paardenmiddel is! Ik verwacht van de neoral eigenlijk dat het mij een zetje geeft en dat ik uiteindelijk al mijn haar weer terug krijg. Het uitvallen is nu ruim 3 maanden bezig.

GTwin
1 augustus 2007, 20:50
Hoi Cornelia,

Ja, op die kale plekken komen vanzelf wel weer stoppels! Of is je haar afgebroken ? En tja, die stoppels door je haar heen kan ook gewoon haargroei zijn, toch ?
Hoezo wisten ze bij de haar-winkel niet wat het was ? Wat dachten zij dat het was?

En ik ken de paniek-aanvallen na het douchen en zeker na het haar wassen/kammen... zeer frustrerend. Zie je de kale plekken bij jou ? Zo niet, dan moet je maar denken als je in de spiegel kijkt: ik kan het niet zien, de rest ook niet mooi zo ! Laat je niet kisten he !

CORNELIA41
2 augustus 2007, 09:46
Hoi GTWIN
Ja bij mij zijn het afgebroken haren net boven de huid,en wat ik begreep van jou verhaal was je huid glad,dus w.s met wortel en al. Als je mijn haren bekijkt die zijn uitgevallen zitten er geen wortels aan. Die stoppels boven op mijn hoofd+ rest zijn niet gaan groeien in tegenstelling tot daarnaast.(het zijn net splinters) Ik verlies ook haar uit mijn wenkbrauwen.14 sept moet ik terug naar Boersma en tot zolang geeft ik neoral een kans .Ga vrij eerst een week op vak,hoop dat we daarna nog contact hebben. vind het wel prettig! Bedankt!

GTwin
2 augustus 2007, 21:14
Hallo Cornelia,

Ik weet alleen dat het verloop van AA bij iedereen anders is en dat AA heel onvoorspelbaar is. Frustrerend, niet wetend waar je aan toe bent, maar aan de andere kant hou ik me voor: het is niet levensbedreigend, het is alleen vervelend.
Bij mij is het inderdaad zo glad als een biljartbal, de plekjes.

Ik wens je een hele prettige vakantie toe, probeer er niet te veel aan te denken (is lastig, weet ik), gaan verder na je vakantie !