PDA

View Full Version : ledenaantal


Hanna
12 augustus 2007, 13:32
Hoi Webmaster,

Ik zie steeds dat je blij bent met een enorm hoog ledental, maar ik vraag mij af in hoeverre dat belangrijk is.

Er zijn namelijk velen die zich slechts als lid hebben aangemeld om één of meer vragen te stellen over onnozele kapselprobleempjes waar reeds tientallen meidensites voor bestaan.

Is Haarweb een forum voor mensen met serieuze problemen en moeten we bij onnozele vragen doorverwijzen naar andere fora of niet?

Webmaster
12 augustus 2007, 14:08
Beste Hanna,

Inderdaad ben ik erg blij met het ledenaantal. Zoals je hier (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=136721&postcount=48) en in de paar postings daaronder kunt lezen. 'Blij' in die zin dat veel lotgenoten hun weg naar HaarWeb weten te vinden. Niet zo 'blij' natuurlijk dat zoveel mensen kampen met haaraandoeningen....liever had ik gezien dat HaarWeb niet nodig was geweest.

Het ledenaantal is belangrijk, omdat wij met HaarWeb zoveel mogelijk mensen willen bereiken en het ledenaantal is daar -voor een gedeelte- een indicatie van. Natuurlijk zijn er veel leden die zich hebben aangemeld en (nog) niet actief deelnemen aan de discussies op de forums.

Maar zoals ik al zei in Gedeeltelijk opschonen ledenlijst (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=129331&postcount=15) :

Natuurlijk je hebt gelijk dat het overgrote deel van onze leden zich aanmeldt en vervolgens niet actief deelneemt aan de discussies op HaarWeb. Onze leden zijn vrij om te bepalen wat ze met hun lidmaatschap doen : posten is géén verplichting.

Wat dat betreft kun je HaarWeb vergelijken met een traditionele patiëntenvereniging : ook deze verenigingen hebben (betalende) leden die niet actief deelnemen aan de activiteiten die de vereniging organiseert. Men kiest ervoor om bijv. op de hoogte blijven door het lezen van het verenigingsblad.

En zo kun je onze leden dus ook zien. Ookal nemen mensen niet actief deel aan de discussies op het HaarWeb Forum, ze blijven wél op de hoogte door het lezen van deze discussies, aangezien deze openbaar zijn. Daarnaast heb je als HaarWeb-lid o.a. het voordeel dat je gebruik kunt maken van het PM (Private Messaging) Systeem waardoor je anoniem 1-op-1 met elkaar kunt communiceren. Een groot deel van onze leden maakt daar dan ook gebruik van en kiest er voor om niet deel te nemen aan de openbare discussies op het HaarWeb Forum.

Kortom : ons streven zal altijd zijn om zoveel mogelijk lotgenoten te bereiken, of deze nu lid worden of niet. We hebben nu bijna 12.000 leden en meer dan 55.000 unieke bezoekers per maand en deze aantallen blijven groeien.

Maar je kaart een goed punt aan wat betreft de onderwerpen die wel of niet thuis horen op HaarWeb. HaarWeb is bedoeld voor mensen die kampen met serieuze haaraandoeningen (Alopecia Androgenetica, Alopecia Areata, Hirsutisme en Trichotillomanie).

Horen simpele kapselproblemen daar dan in thuis vraag je je af? Ik heb daar nog geen duidelijk idee over, dus laten we er bij deze over discussiëren.

We kunnen 2 dingen doen:

Deze leden doorverwijzen naar andere sites,
Een apart forum introduceren waar deze discussies gevoerd kunnen worden. Wij hadden nl. al een 'Algemeen' of 'Haarverzorging' - forum opgenomen in de nieuwe forumindeling die in de toekomst op HaarWeb geïntroduceerd gaat worden.Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar optie 2.

Hanna
12 augustus 2007, 16:34
"HaarWeb is bedoeld voor mensen die kampen met serieuze haaraandoeningen (Alopecia Androgenetica, Alopecia Areata, Hirsutisme en Trichotillomanie)."

Wegens het bovenstaande gaat mijn voorkeur uit naar optie 1.
Ze zijn dan toch al lid geworden, dus wat betreft het ledenaantal, maakt dat geen verschil en dan kunnen wij ons concentreren op serieuze problemen.

Henk
15 augustus 2007, 15:27
Zoals ik hier (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=138156&postcount=4) al aangaf, wat voor de één een groot probleem is voor een ander geen probleem.
Dus ik vind dat iedereen die denkt dat ie een haarprobleem heeft (het is vaak pas een probleem als je er een probleem van maakt...) hier welkom is.
Ik zou daarom voor dat aparte forum gaan. Maar ik vind het ook geen probleem als een jongen met een kapselprobleem of een vraag over gel of wax die post onder "haarproblemen bij mannen".
Er is ook al een Alopecia Androgenetica-rubriek waar de "zwaardere problemen" besproken kunnen worden.

Spiderman
15 augustus 2007, 15:47
Zoals ik hier (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=138156&postcount=4) al aangaf, wat voor de één een groot probleem is voor een ander geen probleem.
Dus ik vind dat iedereen die denkt dat ie een haarprobleem heeft (het is vaak pas een probleem als je er een probleem van maakt...) hier welkom is.
Ik zou daarom voor dat aparte forum gaan. Maar ik vind het ook geen probleem als een jongen met een kapselprobleem of een vraag over gel of wax die post onder "haarproblemen bij mannen".
Er is ook al een Alopecia Androgenetica-rubriek waar de "zwaardere problemen" besproken kunnen worden.


Helemaal mee eens!! Van een kapselprobleem tot en met mensen met een NW7, iedereen moet welkom zijn!!

AnthonieH
15 augustus 2007, 16:06
Helemaal mee eens!! Van een kapselprobleem tot en met mensen met een NW7, iedereen moet welkom zijn!!Met dat in gedachte, is dan een scheiding tussen een deel voor 'ervaren rotten' en een deel met 'stuntelende beginners' juist niet ongewenst?

Als we nu discussieren, dan is het rijp en groen door elkaar. Ik denk dat die mix wel waardevol is. Ook een ervaren iemand kan leren van de problemen van anderen en en passant misschien ook nog wat van zijn eigen inzichten bijstellen.

Hanna
15 augustus 2007, 17:52
Het gaat er om dat er nieuwe leden op het forum komen, die een schitterende haardos zeggen te hebben en helemaal geen last van haaruitval, eczeem e.d.
Dergelijke leden kun je heel andere adviezen geven, die voor alopecia-patiënten echter sterk moeten worden afgeraden. Alopecia-patiënten die op dit forum adviezen lezen die niet voor hen zijn bedoeld, kunnen hierdoor helemaal op het verkeerde been worden gezet.

Wanneer een nieuwkomer meldt dat er sprake is van haaruitval, jeuk/eczeem, kale plekken e.d. zal deze beginneling natuurlijk direct liefdevol begeleid worden en niet worden doorgestuurd naar een ander forum.

Henk
15 augustus 2007, 17:59
Het gaat er om dat er nieuwe leden op het forum komen, die een schitterende haardos zeggen te hebben en helemaal geen last van haaruitval, eczeem e.d.
Dergelijke leden kun je heel andere adviezen geven, die voor alopecia-patiënten echter sterk moeten worden afgeraden. Alopecia-patiënten die op dit forum adviezen lezen die niet voor hen zijn bedoeld, kunnen hierdoor helemaal op het verkeerde been worden gezet.

Wanneer een nieuwkomer meldt dat er sprake is van haaruitval, jeuk/eczeem, kale plekken e.d. zal deze beginneling natuurlijk direct liefdevol begeleid worden en niet worden doorgestuurd naar een ander forum.

Ik begrijp je nu even niet Hanna. (Ik was blond ;) ).
Elk advies is toch persoonlijk. Dan nog, wat heeft dat met bijvoorbeeld met iemand met een "kapselprobleem" te maken?.
Bedoel je dat iemand die haaruitval heeft in de war kan raken doordat er mensen op het forum komen die andere haarproblemen dan haaruitval hebben?
Dat zou ik dan wel ver gezocht vinden.

Marte
28 februari 2008, 18:48
Zoals Henk al aangehaald heeft, en ik ga hier volledig in mee, kun je voor een ander erg moeilijk bepalen wat wel en wat niet een probleem is, bovendien kan ik me ook voorstellen dat er mensen met AA of AGA kapselvragen hebben, aangezien dit toch eveneens een beperking is in de mogelijkheden voor kapsel, verzorgende producten, ...

Ik weet natuurlijk niet waar dit in concreto over gaat, daar ik me vooral op het hirsutismeforum begeef, maar wanneer ik op 'ons' forum bekijk wat de vragen zijn en geweest zijn, is daar ook een grote diversiteit te vinden in soorten vragen, gradaties van beharing(niet altijd overbeharing heb ik de indruk), en soorten beharing. Soms zijn het simpelweg vragen over welke laser het beste is en welke niet, voor hetzelfde geld zijn dit mensen die niet kampen met overbeharing, maar gewoon van hun okselhaar of onderbeenhaar af willen, plaatsen waar iedereen behaard is, en wat dus niet per definitie overbeharing is. Ik begrijp heel goed dat dit voor mensen frusterend kan zijn, wetende dat jij met serieuze overbeharing(of AA of AGA) kampt, en iemand een vraag stelt over die paar zeldzame sprietjes haar te laten verwijderen(of zus of zo kapsel). Neemt niet weg dat deze mensen door hun vraag en de reacties hierop vaak , zowel zichzelf alsook andere mensen, en eventuele vragen die bij hen spelen, helpen. Bovendien, zoals ik al eerder zei, wat lijden is, en wanneer dit begint, is voor iedereen verschillend.

Een gescheiden forum voor 'beginners' en 'gevorderden' lijkt me persoonlijk geen goed idee, aangezien je dan de kans hebt dat parallel op beide fora dezelfde vragen gesteld en beantwoord worden, die evengoed op eenzelfde forum gesteld kunnen worden, mss dat je idd een aparte rubriek kunt opstellen, binnen een forum, voor kapselvragen of problemen??? Bovendien kun je van elkaar veel leren.

herfstblaadje
26 januari 2009, 14:57
Volgens mij moet iedereen hier welkom zijn.

Er is in het forum immers een duidelijk onderscheid tussen benoembare haarproblemen: AA, AGA, etc en vervolgens de rubrieken: Haarproblemen bij mannen, Haarproblemen bij vrouwen. Zo'n benaming is heel algemeen en mag dus zo worden gebruikt.

Een kapselprobleem, of een vraag over gel of roos valt daar ook onder. En geloof me: pubers hebben echt wel behoefte aan een serieus antwoord. En dat vind je niet altijd op 'meidensites'. In dit geval kunnen de ervaren gebruikers de groentjes juist helpen. Daarom komen ze op dit forum. Laten we ze voor zover mogelijk helpen.

Het valt me zowiezo op dat de algemene rubriek Haarproblemen bij vrouwen erg wordt gedomineerd door AGA-achtige vragen en problemen.

'Gewone haarprobleempjes' (zoals bijvoorbeeld door ijzertekort) raken daardoor in de verdrukking, want het is immers slechts een haarprobleem van tijdelijk aard. Vrij vertaald: heb geduld, het gaat vanzelf over. Niet zeuren.

Ik kan me voorstellen dat forumbezoekers daardoor geïntimideerd raken. Zeker als ze soms nogal onaardig worden afgeblaft.

(just my two cents)

Hanna
26 januari 2009, 15:13
.... Laten we ze voor zover mogelijk helpen.


Wil jij dan die taak op je nemen? Minstens 1 keer per dag het forum checken op dergelijke vragen van nieuwkomers?

Wanneer de haaruitval slechts door ijzertekort wordt veroorzaakt, ben ik snel uitgepraat.

herfstblaadje
26 januari 2009, 16:59
Dat bedoel ik dus.
IJzertekort veroorzaakt wél een haarprobleem, met de bijbehorende onzekerheid, angst en behoefte aan informatie voor de betrokkene. Informatie die wellicht bij een lotgenoot te vinden is.
Maar op dit forum is ijzertekort dus blijkbaar geen erkend probleem. Het is goed dat ik het weet.

AnthonieH
26 januari 2009, 17:05
Dat bedoel ik dus.
IJzertekort veroorzaakt wél een haarprobleem, met de bijbehorende onzekerheid, angst en behoefte aan informatie voor de betrokkene. Informatie die wellicht bij een lotgenoot te vinden is.
Maar op dit forum is ijzertekort dus blijkbaar geen erkend probleem. Het is goed dat ik het weet.Ik geloof dat je Hanna verkeerd begrijpt. Ik heb haar regelmatig zien wijzen op de mogelijkheid van haaruitval door tekorten, waaronder een tekort aan ijzer. Wat ze zegt is dat daar weinig meer over te zeggen is dan 'ga naar de huisarts en laat nakijken of je een ijzertekort kunt hebben ...'.

Hanna
26 januari 2009, 17:30
En als er een ijzertekort wordt vastgesteld en ijzerpillen worden voorgeschreven, houd je dan aan de door de arts voorgeschreven dosering en heb minstens 3 maanden geduld, want zo lang zal het duren voordat je haardos zich enigszins begint te herstellen.

De oorzaak van het ijzertekort zal moeten worden achterhaald en daaraan moet worden gewerkt.
Als het ijzertekort verholpen is, kan er helaas ook nog sprake zijn van AGA.


.

agatha
26 januari 2009, 21:25
Wil jij dan die taak op je nemen? Minstens 1 keer per dag het forum checken op dergelijke vragen van nieuwkomers?

Wanneer de haaruitval slechts door ijzertekort wordt veroorzaakt, ben ik snel uitgepraat.

Ik den wat herfstblaadje bedoeld dat je soms ook de indruk wekt dat je mensen afserveerd als ze niet eerst dat onderzoek doen Hanna. Je verzet enorm veel werk voor Haarweb maar jij bepaald daardoor, zou de indruk kunnen ontstaan dat als iemand die niet eerst doet wat jij zegt het verder moet uitzoeken.

Je kan in je liefde voor dit forum soms een beetje bot overkomen en dat kan mensen ook weer wegjagen die in de periode tot hun ijzertest geen andere vragen durven stellen.

Nu kan je tegen mij ook zeggen dat ik dan maar elke dag het forum moet afspeuren naar die mensen maar je hebt die taak zelf op je genomen en ik denk niet dat de selectie van wel of geen agaklanten aan jou is.

Ik probeer het diplomatiek te zeggen want je hebt een groot hart weet ik maar iets milder is misschien bij de nieuwkomers best belangrijk om ze toch een welkom gevoel te geven op een forum wat voor iedereen bedoeld is.

Naast alle goede raad die op dit forum gegeven wordt, mede dankzij jou, willen we toch ook dat mensen het gevoel hebben dat ze in zo'n ingrijpende periode zich thuisvoelen?

Hanna
26 januari 2009, 22:08
Agatha,

Ik geef praktische informatie en heb noch de tijd noch het karakter om jarenlang troostende woordjes te schrijven aan jammeraars die niet tot actie komen.

Het belangrijkste is om in geval van haaruitval, allereerst naar de huisarts toe te stappen om de hoofdhuid te laten bekijken en het bloed te laten onderzoeken op schildklierfunctie en eventuele vitaminen- en mineralentekorten, wat de huisarts meestal al uit zichzelf routinematig laat uitvoeren.
Dat gaat snel, is gratis en pijnloos en dan weet men binnen 2-3 weken waar men aan toe is.

Ik heb geen "taak op mij genomen" zoals jij schrijft, maar als ik merk dat niemand reageert, geef ik antwoord en blijf daarmee vaak de enige die antwoord op het forum geeft. Daarnaast voer ik ook nog dagelijks ellenlange correspondentie via pb en email. Als jij vindt dat ik vaak te bot ben en/of jij denkt betere adviezen te kunnen geven, geef dan zelf antwoord als iemand om hulp vraagt.

.

agatha
27 januari 2009, 11:18
Agatha,

Ik geef praktische informatie en heb noch de tijd noch het karakter om jarenlang troostende woordjes te schrijven aan jammeraars die niet tot actie komen.

Het belangrijkste is om in geval van haaruitval, allereerst naar de huisarts toe te stappen om de hoofdhuid te laten bekijken en het bloed te laten onderzoeken op schildklierfunctie en eventuele vitaminen- en mineralentekorten, wat de huisarts meestal al uit zichzelf routinematig laat uitvoeren.
Dat gaat snel, is gratis en pijnloos en dan weet men binnen 2-3 weken waar men aan toe is.

Ik heb geen "taak op mij genomen" zoals jij schrijft, maar als ik merk dat niemand reageert, geef ik antwoord en blijf daarmee vaak de enige die antwoord op het forum geeft. Daarnaast voer ik ook nog dagelijks ellenlange correspondentie via pb en email. Als jij vindt dat ik vaak te bot ben en/of jij denkt betere adviezen te kunnen geven, geef dan zelf antwoord als iemand om hulp vraagt.

.

Je hebt mijn privemail ontvangen en ik zal het hier dus kort houden.

Men mag best een kritisch geluid laten horen zonder dat men ook direct zelf de oplossing moet verzorgen. Ik geef geen betere adviezen, sterker nog ik geef geen enkel medisch advies omdat ik daartoe niet gekwalificeerd ben en de risico's onaanvaardbaar zijn. Je bent niet aangewezen om al deze mensen met raad en daad bij te staan dus heb je wel zelf gekozen en dat siert je alleen maar. Zoals voorgesteld kun je ook misschien ruimte maken voor andere mensen, niemand doet nu iets omdat jij het altijd al doet. Jij kunt je dan buigen over de complexe gevallen wat je leuk vindt en misschien staan er wel andere op die de wat makkelijkere vragen met groot plezier beantwoorden, ook aan de eigenwijzere onder ons. En wie weet zit ik daar ook wel tussen maar ik laat me niets afdwingen omdat jij weer bot roept dat ik het dan maar moet doen. Het is ook die toon die leidde tot mijn vorige reactie. En wees eerlijker naar de moderators, als je het niet trekt, dan trek je het niet, simpel, klaar!

Limbo
27 januari 2009, 11:41
Ben ik het mee eens. Hanna, je moet je niet het leed van de hele wereld aantrekken!!

AnthonieH
27 januari 2009, 12:08
Ik begrijp Hanna wel hoor, ze voelt denk ik net als ik een betrokkenheid met de mensen waardoor je al snel geneigd bent om een reactie op een vraag te geven wanneer die vraag een poosje onbeantwoord blijft.

Zelf probeer ik tegenwoordig soms bewust om even een half dagje te wachten, want door mijn snelle reacties geef ik de vrager wel wat ie wil, maar andere leden snij ik misschien wel de pas af. Als eerste reactie heb je nog wel wat te melden, als tweede vaak niet meer. Vooral bij de redelijk 'recht-toe-recht-aan'-vragen.

Het gebrek aan geduld met weifelaars wat Hanna beschrijft herken ik ook. Soms lees ik mijn reacties wel eens terug en dan vind ik me wel bot. Zeker als mensen vragen wat ze kunnen doen aan AGA, maar meteen al aangeven dat levenslang gebruik van minoxidil of 'klooien met je hormonen' geen optie is. Mijn neiging is dan sterk om te antwoorden 'Ja, sorry, maar dan zit er weinig anders op dan je kaalheid te accepteren of om je goede geld uit te geven aan feel-good middelen en kwakzalvers'. Natuurlijk zwak ik die reactie af en geef ik nog wel aanwijzingen voor een shampoo met ketoconazol, voor zwakke middelen die misschien nog wel iets kunnen doen zoals Saw Palmetto en voor middelen die de kwaliteit van de haren die je nog hebt tenminste wat kunnen verbeteren, maar dat ongeduld schemert door. Ik moet daar erg mee oppassen, want zoals Agatha al zei, mensen een middel als finasteride of minoxidil zomaar te adviseren is niet iets dat wij leken mogen en het is ook heel goed als men terughoudend blijft over dit soort middelen.

Maar we dwalen een beetje af van het oorspronkelijke punt, namelijk of dat ledenaantal werkelijk zoveel zegt. Ik denk zelf van niet. Omdat er van alles tussen zit, van eendagsvliegen tot oude rotten en van meelezers tot mega-posters (Limbo toch :) je bent de 7000 stiekem al voorbij!). En omdat zelfs als de belangstelling voor Haarweb weg zou vallen, dan nog het ledenaantal niet zal slinken.

Maar soms moet je het gewoon doen met de getallen die je hebt. Kwantiteit is veel makkelijker meetbaar dan kwaliteit. En als je ziet in welk tempo het aantal leden toeneemt, dan zie je meteen ook hoe levenskrachtig HaarWeb is.

Hanna
27 januari 2009, 13:34
Je hebt mijn privemail ontvangen en ik zal het hier dus kort houden.

Men mag best een kritisch geluid laten horen zonder dat men ook direct zelf de oplossing moet verzorgen. Ik geef geen betere adviezen, sterker nog ik geef geen enkel medisch advies omdat ik daartoe niet gekwalificeerd ben en de risico's onaanvaardbaar zijn. Je bent niet aangewezen om al deze mensen met raad en daad bij te staan dus heb je wel zelf gekozen en dat siert je alleen maar. Zoals voorgesteld kun je ook misschien ruimte maken voor andere mensen, niemand doet nu iets omdat jij het altijd al doet. Jij kunt je dan buigen over de complexe gevallen wat je leuk vindt en misschien staan er wel andere op die de wat makkelijkere vragen met groot plezier beantwoorden, ook aan de eigenwijzere onder ons. En wie weet zit ik daar ook wel tussen maar ik laat me niets afdwingen omdat jij weer bot roept dat ik het dan maar moet doen. Het is ook die toon die leidde tot mijn vorige reactie. En wees eerlijker naar de moderators, als je het niet trekt, dan trek je het niet, simpel, klaar!

Ook ik ben niet gekwalificeerd om medische adviezen te geven en doe dat dan ook absoluut niet; daarom noem ik de bewezen middelen plus de eventuele bijwerkingen en stuur de mensen allereerst naar de dokter voor o.a. bloedonderzoek.
Als iedereen zo redeneert als jij, durft niemand nog adviezen te geven en kan Haarweb opdoeken of zal het aantal onzin-topics groeien in de rubriek Van Alles en Nog Wat.
Wie kritiek heeft op onbetaalde vrijwilligers, moet het inderdaad zelf beter gaan doen of zwijgen of ophoepelen.
Volgens mij zijn de meeste lotgenoten beter gediend met een snel duidelijk antwoord dan met een latere troostende reactie met een hoog Libelle-gehalte.

Hanna
27 januari 2009, 13:40
Ben ik het mee eens. Hanna, je moet je niet het leed van de hele wereld aantrekken!!

Slechts het leed van haaruitvalpatiënten!

Als men zich het leed van lotgenoten niet aantrekt en hier alleen maar komt voor een oplossing van het eigen probleem en/of een potje klieren in onzin-topics en/of kritiek leveren op onbetaalde vrijwilligers, is diegene niet bepaald een aanwinst voor Haarweb.

En dan formuleer ik het nog zo netjes mogelijk.

agatha
27 januari 2009, 13:56
Ook ik ben niet gekwalificeerd om medische adviezen te geven en doe dat dan ook absoluut niet; daarom noem ik de bewezen middelen plus de eventuele bijwerkingen en stuur de mensen allereerst naar de dokter voor o.a. bloedonderzoek.
Als iedereen zo redeneert als jij, durft niemand nog adviezen te geven en kan Haarweb opdoeken of zal het aantal onzin-topics groeien in de rubriek Van Alles en Nog Wat.
Wie kritiek heeft op onbetaalde vrijwilligers, moet het inderdaad zelf beter gaan doen of zwijgen of ophoepelen.
Volgens mij zijn de meeste lotgenoten beter gediend met een snel duidelijk antwoord dan met een latere troostende reactie met een hoog Libelle-gehalte.

Ik zou hier zoveel op kunnen zeggen maar je laat jezelf vreselijk in je kaarten kijken. Je toon is onhebbelijk en onbeschoft dus wat dat betreft toon je hiermee hoogstens mijn gelijk mee aan. Heel jammer!

agatha
27 januari 2009, 13:57
Slechts het leed van haaruitvalpatiënten!

Als men zich het leed van lotgenoten niet aantrekt en hier alleen maar komt voor een oplossing van het eigen probleem en/of een potje klieren in onzin-topics en/of kritiek leveren op onbetaalde vrijwilligers, is diegene niet bepaald een aanwinst voor Haarweb.

En dan formuleer ik het nog zo netjes mogelijk.

Wellicht kun je nog een nieuwe functie op je nemen en dat is bij de deur selecteren wie je wel niet binnen wil.

Hanna
27 januari 2009, 14:01
Ik zou hier zoveel op kunnen zeggen maar je laat jezelf vreselijk in je kaarten kijken. Je toon is onhebbelijk en onbeschoft dus wat dat betreft toon je hiermee hoogstens mijn gelijk mee aan. Heel jammer!

Jouw gevoel voor humor is ineens foetsie.

Hanna
27 januari 2009, 14:02
Wellicht kun je nog een nieuwe functie op je nemen en dat is bij de deur selecteren wie je wel niet binnen wil.

Waarom neem jij zelf geen enkele functie op je? Je hebt tijd zat.

agatha
27 januari 2009, 14:06
Ik kon weinig humor ontdekken in jouw wederwoord maar het laatste waar ik zin in heb om op dit forum een boxring te laten ontstaan met twee kiftende wijven erin!

madelieve
27 januari 2009, 14:16
Agatha, wat jammer dat je zo reageert, ik heb Hanna hoog staan en heb echt veel aan haar raad. Zonder haar zat ik nog te 'janken', maar nu heb ik al veel geaccepeteerd, het is zoals het is, en.....heb ik de stap gewaagd naar een haarstuk. Ik zou het heel erg vinden als zij er de brui aan geeft door deze aanval.

Limbo
27 januari 2009, 14:28
Agatha, wat jammer dat je zo reageert, ik heb Hanna hoog staan en heb echt veel aan haar raad. Zonder haar zat ik nog te 'janken', maar nu heb ik al veel geaccepeteerd, het is zoals het is, en.....heb ik de stap gewaagd naar een haarstuk. Ik zou het heel erg vinden als zij er de brui aan geeft door deze aanval.

Dat doet zij heus niet hoor, leer mij Hanna kennen!
De kritiek van agatha was positief bedoeld. Helaas wordt het anders ervaren.

Hanna
27 januari 2009, 23:36
Dat doet zij heus niet hoor, leer mij Hanna kennen!
De kritiek van agatha was positief bedoeld. Helaas wordt het anders ervaren.

Als dat "positief" was, vraag ik mij af hoe "negatief" er uit ziet.

Kreten als "...ik denk niet dat de selectie van wel of geen agaklanten aan jou is..."

lijken mij toch echt überhaupt totaal niet op mijzelf van toepassing; alsof ik mij alleen maar bezig hou met AGA-klanten, terwijl ik ook mijn steentje probeer bij te dragen bij CA, SE, TE, soms AA en hirsutisme en veel bij Haarwerken.

En Limbo, alleen AnthonieH begrijpt wat ik bedoel. Alleen diegenen die zelf dagelijks tientallen adviezen geven en daarbij verschrikkelijk vaak in herhaling moeten vallen en vaak oneindig geduldig moeten zijn
en dan ook nog tactisch en begripvol moeten blijven... terwijl menigeen nog niet eens dankjewel zegt en na de oplossing van zijn/haar probleem nooit meer op het forum terugkomt.

Limbo
28 januari 2009, 12:34
En Limbo, alleen AnthonieH begrijpt wat ik bedoel. Alleen diegenen die zelf dagelijks tientallen adviezen geven en daarbij verschrikkelijk vaak in herhaling moeten vallen en vaak oneindig geduldig moeten zijn en dan ook nog tactisch en begripvol moeten blijven... terwijl menigeen nog niet eens dankjewel zegt en na de oplossing van zijn/haar probleem nooit meer op het forum terugkomt.

Dan is er maar 1 correct antwoord: ik bemoei me er niet meer mee!

Webmaster
28 januari 2009, 16:06
Volgens mij moet iedereen hier welkom zijn.

Er is in het forum immers een duidelijk onderscheid tussen benoembare haarproblemen: AA, AGA, etc en vervolgens de rubrieken: Haarproblemen bij mannen, Haarproblemen bij vrouwen. Zo'n benaming is heel algemeen en mag dus zo worden gebruikt.

Een kapselprobleem, of een vraag over gel of roos valt daar ook onder. En geloof me: pubers hebben echt wel behoefte aan een serieus antwoord. En dat vind je niet altijd op 'meidensites'. In dit geval kunnen de ervaren gebruikers de groentjes juist helpen. Daarom komen ze op dit forum. Laten we ze voor zover mogelijk helpen.

Het valt me zowiezo op dat de algemene rubriek Haarproblemen bij vrouwen erg wordt gedomineerd door AGA-achtige vragen en problemen.

'Gewone haarprobleempjes' (zoals bijvoorbeeld door ijzertekort) raken daardoor in de verdrukking, want het is immers slechts een haarprobleem van tijdelijk aard. Vrij vertaald: heb geduld, het gaat vanzelf over. Niet zeuren.

Ik kan me voorstellen dat forumbezoekers daardoor geïntimideerd raken. Zeker als ze soms nogal onaardig worden afgeblaft.

(just my two cents)

IJzertekort veroorzaakt wél een haarprobleem, met de bijbehorende onzekerheid, angst en behoefte aan informatie voor de betrokkene. Informatie die wellicht bij een lotgenoot te vinden is.
Maar op dit forum is ijzertekort dus blijkbaar geen erkend probleem. Het is goed dat ik het weet.

Beste herfstblaadje,

We willen op HaarWeb straks een apart forum introduceren voor overige haarproblemen. Dat wij nu geen specifiek forum hebben voor 'ijzertekort' wil niet zeggen dat dit probleem niet besproken kan worden.

Als wij voor iedere aandoening een apart forum introduceren, dan wordt het beheer ervan ook lastiger. Hoe meer forums, hoe meer tijd en mensen wij nodig hebben om dat in goede banen te kunnen leiden.

Niet elke aandoening heeft een eigen forum nodig, aangezien alles bespreekbaar is in afzonderlijke discussies. Hoe meer een bepaald onderwerp besproken wordt, hoe meer het een eigen forum rechtvaardigd.

We gaan kijken hoe dit in onze nieuwe forumindeling gaat uitpakken. Mochten er voor bepaalde onderwerpen (zoals ijzertekort) alsnog aparte forums nodig zijn, dan staan wij er altijd open voor dit te introduceren.

Bedankt voor jullie feedback!