PDA

View Full Version : donkere haren op benen


Leenie
14 augustus 2007, 15:18
Hallo iedereen,


ik ben nieuw op dit forum. En ik heb een vraagje. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben 21 jaar en heb veel dikke donkere haren op mijn onderbenen. Nu weet ik niet wat ik hiermee kan aanvangen. Als ik scheer, heb ik geen mooi resultaat (je blijft de haren zien en 's anderendaags mag ik al weer opnieuw beginnen). Ik heb een epileertoestel, maar ik durf het niet meer gebruiken. Telkens ik het gebruikt heb, groeien de haren onderhuids terug, met alle problemen van dien (rode bultjes, jeuk...). Om te laseren heb ik jammergenoeg geen geld genoeg. Ik heb al geprobeerd om met een scubhandschoen mijn benen te scrubben na het epileren, maar dat had geen effect. Heeft iemand nog tips voor mij?

Ik krijg trouwens ook dezelfde haren op de binnenkant van mijn bovenbenen. Is dit normaal?


Groetjes
Leenie

zeinaselman
14 augustus 2007, 16:13
MOD EDIT:
Geen reclame maken svp!
~Tiuri

met vriendelijk groet

Zeina

Blue-D
14 augustus 2007, 17:12
Hallo Leenie,

Grappig?:confused: dat ze dit als commerciele product zijn gaan verkopen, want je kan het thuis ook maken met suiker, water en citroensap! zoveel als je wil, het vergt wel oefenen om tot een goede mix te komen, het is net koken, het wordt beter naar mate je het vaker doet. Voor de recept google maar body sugaring.

Het werkt wel! maar dit is aan de dure kant, want na een tijdje gebruik en zeker als je harige benen hebt dan zal de bal suiker in je hand ook harig zijn en steeds minder haar meetrekken. Misschien kun je het 1 keer kopen om een feeling te krijgen van hoe hard/zacht het mengsel moet zijn en dan zelf proberen!

Verder voor mijn harige benen gebruik ik harsen en epileren. en ik scrup en scheer na een tijdje mijn benen zodat de groeiende haren minder ingroeien, werkt niet altijd goed, maar beter dan niks doen. Ik merk wel dat als ik ga zonnen, dus in de zomer ik minder last heb van ingroeiende haren! maar ik heb dit niet getest in de winter door naar de zonnebank te gaan.

Leenie
14 augustus 2007, 19:34
Bedankt voor de tips!

Ik vraag me wel af wat het verschil precies is tussen sugaring en gewoon harsen of epileren? Zal ik hierdoor minder ingegroeide haren hebben? Hoe vaak scrub je eigenlijk best? En werkt een scrubhandschoen even goed als scrubcrème? Ik durf niet meer goed epileren, omdat mijn benen er door de bultjes, wondjes van de ingegroeide haren verwijderen er dikwijls lelijker uitzien dan met stoppels. Nog iemand suggesties tegen ingegroeide haren?


Groetjes

nordman
15 augustus 2007, 01:42
Hoi Leenie,

ik ben dan wel een jongen maar heb mn beide benen ook es laten harsen, nu doe ik dat bijna nooit meer hehe maar ik vind dat opzich wel een aanrader. De andere dingen ken ik niet echt. Maar harsen deed bij mij niet zo'n pijn, ik had ook een hele vriendelijke dame die telkens wachtte maar ik dacht ga gewoon door joh ;)
Maar bij harsen heb je dus als voordeel dat je benen toch zeker wel bijna een maand glad zijn hoor! Ik heb toen wel last gehad van een paar ingegroeide haren maar verder niet veel ofzo. Nadeel is dat het dus een beetje pijnlijk kan zijn. Je kan het natuurlijk ook zelf doen, je kent de reclame van Veet vast wel.

Ik heb zo geen tips voor ingegroeide haren, misschien ff googlen? :-)

Suc6!

Marte
15 augustus 2007, 17:39
STOP!!!!!!!!!!!!!!!! IK HOOP DAT NIEMAND AL IS BEGONNEN MET SUGARING??? ben daar erg voorzichtig mee, zeker als je erg gevoelig bent voor ingegroeide haren en dergelijke. Ik heb dit ook geprobeerd en heb een maand lang(heb ook een gevoelige huid) zo'n sterk jeukende huid gehad dat ik af en toe gek werd, alleen al als mijn broek langs mijn benen streek. Met sugaring haal je nl meer huid(bovenste laag) weg dan met harsen. Ik raad eht dan ook niemand met een gevoelige huid aan. Harsen heeft bij mij evengoed ingegroeide haren, ontstekingen, ... tot gevolg, en niet per se minder dan epileren. bovendien staan na een week bij mij de haren al weer terug, niet na 4 weken, maar goed, dit laatste is erg persoonlijk, en kan dus bij jou wat langer zijn.

Hetgeen jij vertelt over die ingegroeide haren herken ik heel sterk, ikzelf heb zeer snel last van ontstekingen, geirriteerde huid, ingegroeide haren, littekens, ... , hetgeen bij mij als enige nog werkt is nat scheren met scheermesjes van argiletz die ik om de 2 keer vervang(dan blijven de mesjes nat) en om de zoveel tijd epileren en goed scrubben aangezien bij mij na 3 uur de stoppels en haren na het scheren al weer terug zijn. Het beste wat je toch kunt doen om volledig van je probleem af te zijn is, als je tenminste donkere haren hebt, sparen voor laser of IPL zodat je in de (verre) toekomst toch die behandelingen kunt ondergaan.

Leenie
15 augustus 2007, 19:56
Hoi Martje,


ik heb een vraagje: die jeuk, kwam dat door de beschadiging aan je huid, of door de ingroeiende haartjes. Want mijn huid zelf is eigenlijk niet zo gevoelig voor irritaties. Alleen als ik epileer en ze beginnen in te groeien, krijg ik jeuk en daardoor de irritaties. Ik denk niet dat de sugar zelf mijn huid zal irriteren. Ik hoop dat ik dit toch kan proberen. Daarom hoop ik op een antwoord! Groeiden de haartjes bij jou onderhuids na de sugaring? Het was me niet geheel duidelijk. Als ik echter hoor dat dit niet helpt, probeer ik het zeker niet, want ik wil geen benen vol ingegroeide haren midden in de zomer...


Bedankt voor de waarschuwing!


Liefs

Leenie

Blue-D
16 augustus 2007, 21:37
Beste Leenie
harsen en sugaring verschillen denk ik in het feit dat sugaring zo'n stevige substantie kan zijn dat je geen doekje hoeft te gebruiken! hars breng je meestal op je been aan en doe je een doekje erop en trek je de harst plus haartjes eruit.
bij sugaring maak je het zo dik dat je geen doekje nodig hebt, het is dan een kleverige bol gelachtig middel die doe je op je been en trek je die met de haartjes weg. Ik heb zo'n sugarbol zelf welles gemaakt thuis, het is niet heel makkelijk! je moet weten welke verhoudigen en hoe lang je de ingridienten kookt, en dan moet je oppassen dat het niet te heet is en je been verbranden!

wat betreft gevoelige huid en ingroeiende haren, ik heb niet veel verschil ervaren tussen sugaring, epileren met een apparaat, harsen en scheren. bij allemaal geldt als ik niet scrub wordt het erger, maar ik heb nog niks tegengekomen dat het helemaal wegneemt behalve laser! maar dat is prijzig zoals je weet! ik heb geen gevoelige huid denk ik, na het ontharen is het een paar uur wat gevoelig en als ik geen hydraterende creme op doe dan kan het zo zijn dat het een paar dagen laten nog een beetje gevoelig is, maar dat hangt ook sterk van de plek af waar ik het haar weg doe.

mijn methode:
harsen of epileren
3 weken daarna beginnen de haren te groeien dan scheren zolang tot ik denk dat er genoeg haren nu gaan groeien
dan wachten tot ze lang genoeg zijn en weer harsen
in de tussentijd, scrubben en masseren na douchen met hydraterende lotion/gel
als ik in de zon ga heb ik het idee minder last te hebben van ingroeiende haartjes

Marte
17 augustus 2007, 23:39
De jeuk en irritatie kwam puur van de sugaring, niet van de ingegroeide haren, hetgeen ik niet had en heb bij harsen of epileren, ingegroeide haren en dergelijek zijn hetzelfde bij sugering, harsen of epileren. Amai, Blue d, dat jouw benen 3 weken kaal blijven, bij mij staat het grootste gedeelte er na een week al weer. Als je in de zon gaat, moet je wel uitkijken met zonnebrandcreme, sommige vette cremes kunnen ingegroeide haren en ontstekingen verergeren. Hoewel de zon inderdaad wel een verzachtend effect heeft op de huid.

kira
14 september 2007, 00:39
Hoi,
Ik vind dat van NOOIT BODYSUGAR GEBRUIKEN!!!!! HEEL MELODRAMATISCH!!!!!!!!!
JIJ hebt een moelijke huid en gevoelig. Bij mij werkt perfect. Ik heb minder haargroei al na 4 maanden.
Groetjes

irenebrug
15 september 2007, 13:36
Hoi Leenie,

Zelf heb ik ook wel eens geepilleerd dan gan je haren inderdaad onderhuids groeien. Ook de haargroei zoals je je afvroeg aan de binnenkant van je benen is normaal.

Mijn benen heb ik 2 jaar terug met IPL behandeld en alles blijft nu voor 95% weg. Het gevolg is dat ik nu ook veel minder rode bultjes en ontstekingen heb en daar ben ik erg blij mee. Het is en blijft helaas een dure investering.

Het is trouwens ook zo hoe vaker je ooit in het verleden geepilleerd hebt hoe minder goed IPL behandelingen aanslaan omdat de haartje vrij 'los' komen te zitten.

Dus blijf maar voorlopig scheren zou ik zeggen en je hebt bovendien dan minder last van ingegroeide haartjes. ;)

groetjes,
Remko.

lanny
17 september 2007, 01:10
STOP!!!!!!!!!!!!!!!! IK HOOP DAT NIEMAND AL IS BEGONNEN MET SUGARING??? ben daar erg voorzichtig mee, zeker als je erg gevoelig bent voor ingegroeide haren en dergelijke. Ik heb dit ook geprobeerd en heb een maand lang(heb ook een gevoelige huid) zo'n sterk jeukende huid gehad dat ik af en toe gek werd, alleen al als mijn broek langs mijn benen streek. Met sugaring haal je nl meer huid(bovenste laag) weg dan met harsen. Ik raad eht dan ook niemand met een gevoelige huid aan. Harsen heeft bij mij evengoed ingegroeide haren, ontstekingen, ... tot gevolg, en niet per se minder dan epileren. bovendien staan na een week bij mij de haren al weer terug, niet na 4 weken, maar goed, dit laatste is erg persoonlijk, en kan dus bij jou wat langer zijn.

Hetgeen jij vertelt over die ingegroeide haren herken ik heel sterk, ikzelf heb zeer snel last van ontstekingen, geirriteerde huid, ingegroeide haren, littekens, ... , hetgeen bij mij als enige nog werkt is nat scheren met scheermesjes van argiletz die ik om de 2 keer vervang(dan blijven de mesjes nat) en om de zoveel tijd epileren en goed scrubben aangezien bij mij na 3 uur de stoppels en haren na het scheren al weer terug zijn. Het beste wat je toch kunt doen om volledig van je probleem af te zijn is, als je tenminste donkere haren hebt, sparen voor laser of IPL zodat je in de (verre) toekomst toch die behandelingen kunt ondergaan.

Het lijkt mij dat je dan goedkoop microdermabrasie aan het doen bent i.p.v. je haar weg te halen. Hoewel als je opperhuid weg is wordt die snel vernieuwd en ze je er straker uit....

Marte
5 oktober 2007, 14:59
Het lijkt mij dat je dan goedkoop microdermabrasie aan het doen bent i.p.v. je haar weg te halen. Hoewel als je opperhuid weg is wordt die snel vernieuwd en ze je er straker uit....


Was dat maar waar lanny, het heeft me een paar maanden gekost voor mijn huid weer wat normaal was, en dus niet strakker. Leenie, ik begrijp je reactie 'melodramatisch'. Dat is inderdaad ook zo, mijn huid is inderdaad heel gevoelig, maar die van mijn zussen niet, en zij hadden bijna hetzelfde resultaat met sugaring als ik(nl beschadigde huid en jeuk). Dus verwacht ik dat er meer mensen zijn die een dergelijke reactie ontwikkelen op deze methode, hoewel het natuurlijk ook bij veel mensen wel werkt, daar ze anders niet meer zou bestaan.

Leetj
21 juli 2010, 16:14
Heey Leenie,

Ik epileer al een lange tijd, nadat ik heb ondekt dat ik van scheeren alleen maar meer en lelijke dikke haren krijg ben ik daar direct mee gestopt. toen ik harsen een keer uitprobeerde kwam ik er achter dat mijn huid daar helemaal niet goed op reageerde k had weken lang rode jeukende benen,
ik heb eigenlijk alles geprobeert hot wax, cold wax, turkse wax, ontharings creme enz. ik reageerde echt slecht op al die producten, ik kreeg ook ingegroeide haartjes, geirriteerde huid en jeuk. toen heb ik maar zo een epilady gehaald, het doet natuurlijk wel een beetje pijn maar na een tijdje wen je daar wel aan. van epileren kreeg ik ook wel een beetj een geiriteerde huid maar minder erg als bij al die andere producten, maar nu heb ik een wondermiddel ondekt, omdat ik snel verbrand in de zon heb ik altijd al een fles aloe vera gel in de koelkast staan, nu de tip: als jij je geepileerd heb moet j van die gel over je benen smeren het voelt zich echt ijskoud aan maar t helpt echt bij de irritaties, en ingegroeide haartjes die trek ik er altijd gewoon uit met me pincet.

hoop dat j hier wat aan hebt en nog veel succes,

groetjes,
leetj

dodixy
23 februari 2011, 14:53
Heey Leenie,

Ik epileer al een lange tijd, nadat ik heb ondekt dat ik van scheeren alleen maar meer en lelijke dikke haren krijg ben ik daar direct mee gestopt. toen ik harsen een keer uitprobeerde kwam ik er achter dat mijn huid daar helemaal niet goed op reageerde k had weken lang rode jeukende benen,
ik heb eigenlijk alles geprobeert hot wax, cold wax, turkse wax, ontharings creme enz. ik reageerde echt slecht op al die producten, ik kreeg ook ingegroeide haartjes, geirriteerde huid en jeuk. toen heb ik maar zo een epilady gehaald, het doet natuurlijk wel een beetje pijn maar na een tijdje wen je daar wel aan. van epileren kreeg ik ook wel een beetj een geiriteerde huid maar minder erg als bij al die andere producten, maar nu heb ik een wondermiddel ondekt, omdat ik snel verbrand in de zon heb ik altijd al een fles aloe vera gel in de koelkast staan, nu de tip: als jij je geepileerd heb moet j van die gel over je benen smeren het voelt zich echt ijskoud aan maar t helpt echt bij de irritaties, en ingegroeide haartjes die trek ik er altijd gewoon uit met me pincet.

hoop dat j hier wat aan hebt en nog veel succes,

groetjes,
leetj
Je hebt niets te verliezen, maar je haar! Body Sugaring Body Sugaring Zenetproducten maken gebruik van het oude Midden-Egyptische recept dat is stond detest van de tijd. Body Sugaring is zachter, veiliger en echt progressieve methode van haarverwijdering voor alle delen van het lichaam. Het is effectief op allehuidtypes en haren texturen voor zowel mannen als vrouwen. De suiker, pasta iseen unieke mix van natuurlijke ingrediënten zonder chemische toevoegingen, dus er is geen angst voor schadelijke bijwerkingen. Vindt u ook dat met reguliere behandelingen is niet alleen de hergroei van het haar veel fijner en meer schaars,maar het proces zelf fungeert als een huidreiniger.
http://www.zenet.nl

dodixy
23 februari 2011, 14:54
Beste Leenie
harsen en sugaring verschillen denk ik in het feit dat sugaring zo'n stevige substantie kan zijn dat je geen doekje hoeft te gebruiken! hars breng je meestal op je been aan en doe je een doekje erop en trek je de harst plus haartjes eruit.
bij sugaring maak je het zo dik dat je geen doekje nodig hebt, het is dan een kleverige bol gelachtig middel die doe je op je been en trek je die met de haartjes weg. Ik heb zo'n sugarbol zelf welles gemaakt thuis, het is niet heel makkelijk! je moet weten welke verhoudigen en hoe lang je de ingridienten kookt, en dan moet je oppassen dat het niet te heet is en je been verbranden!

wat betreft gevoelige huid en ingroeiende haren, ik heb niet veel verschil ervaren tussen sugaring, epileren met een apparaat, harsen en scheren. bij allemaal geldt als ik niet scrub wordt het erger, maar ik heb nog niks tegengekomen dat het helemaal wegneemt behalve laser! maar dat is prijzig zoals je weet! ik heb geen gevoelige huid denk ik, na het ontharen is het een paar uur wat gevoelig en als ik geen hydraterende creme op doe dan kan het zo zijn dat het een paar dagen laten nog een beetje gevoelig is, maar dat hangt ook sterk van de plek af waar ik het haar weg doe.

mijn methode:
harsen of epileren
3 weken daarna beginnen de haren te groeien dan scheren zolang tot ik denk dat er genoeg haren nu gaan groeien
dan wachten tot ze lang genoeg zijn en weer harsen
in de tussentijd, scrubben en masseren na douchen met hydraterende lotion/gel
als ik in de zon ga heb ik het idee minder last te hebben van ingroeiende haartjes
Je hebt niets te verliezen, maar je haar!

Body Sugaring

Body Sugaring Zenetproducten maken gebruik van het oude Midden-Egyptische recept dat is stond detest van de tijd. Body Sugaring is zachter, veiliger en echt progressieve methode van haarverwijdering voor alle delen van het lichaam. Het is effectief op allehuidtypes en haren texturen voor zowel mannen als vrouwen. De suiker, pasta iseen unieke mix van natuurlijke ingrediënten zonder chemische toevoegingen, dus er is geen angst voor schadelijke bijwerkingen. Vindt u ook dat met reguliere behandelingen is niet alleen de hergroei van het haar veel fijner en meer schaars,maar het proces zelf fungeert als een huidreiniger.

http://www.zenet.nl