PDA

View Full Version : Borsthaar


Wthell
14 augustus 2007, 23:57
Ik ben een jongen van 16 jaar en heb al donkere haren op mijn borst.
Ik heb het al een paar keer geschoren (het begon vroeg), maar wat eraf gaat komt er ook weer op.

Wat moet ik doen? Ik vind het persoonlijk heel lelijk.

nordman
15 augustus 2007, 00:38
Hoi wthell ;)

tsja, lelijk...valt toch best mee? Ik was ook 16 ofzo toen ik het kreeg en vond het niet ook niet zo mooi maar nu ik iets ouder ben, ben ik er wel tevreden mee! Het staat toch mannelijk dan ipv zo'n kaal kippenborstje ;-) maar ja dat het terug komt is logisch he. Je scheert het dus verwijder je nooit het hele haartje.
Ik ben toen wel gaan scheren alleen vind ik die stoppels dan weer vervelend. Dus ja, je kunt gewoon blijven scheren en het bijhouden of je laat je harsen! Maar dat is op de borst denk ik best pijnlijk. Maar je bent nog jong joh...tis ook wel een teken van het proces van volwassen worden :P

En je moet ook niet vergeten dat er meer jongens van jou leeftijd zijn die het ook hebben. Bij de één begint het eerder, niks om je voor te schamen ook.

steenbokje
15 augustus 2007, 10:00
Hoi wthell ;)

tsja, lelijk...valt toch best mee? Ik was ook 16 ofzo toen ik het kreeg en vond het niet ook niet zo mooi maar nu ik iets ouder ben, ben ik er wel tevreden mee! Het staat toch mannelijk dan ipv zo'n kaal kippenborstje ;-) maar ja dat het terug komt is logisch he. Je scheert het dus verwijder je nooit het hele haartje.
Ik ben toen wel gaan scheren alleen vind ik die stoppels dan weer vervelend. Dus ja, je kunt gewoon blijven scheren en het bijhouden of je laat je harsen! Maar dat is op de borst denk ik best pijnlijk. Maar je bent nog jong joh...tis ook wel een teken van het proces van volwassen worden :P

En je moet ook niet vergeten dat er meer jongens van jou leeftijd zijn die het ook hebben. Bij de één begint het eerder, niks om je voor te schamen ook.


Er is niks mooier dan een man mèt borst haar ozo mannelijk heerlijk moest heteven zeggen:P

Wendy79
15 augustus 2007, 16:01
Precies, vind borsthaar helemaal niet verkeerd bij een man hoor, integendeel...

Marte
15 augustus 2007, 16:30
dag wthell,

het is eigenlijk heel logisch dat je je zorgen maakt, schaamt???; of het in ieder geval lelijk vindt van je borsthaar, veel jongens en jonge mannen hebben het soms moeilijk met de veranderingen van hun lichaam, zeker als ze wat vroeger zijn dan leeftijdgenoten of vrienden niet of nog niet die veranderingen ondergaan. Ik heb de indruk dat over het algemee borsthaar als iets heel normaals en typisch mannelijk beschouwen, dus op zich hoef je je absoluut geen zorgen te maken of je ervoor te schamen. Voorlopig zou ik er niets aan doen en de tijd wat afwachten, hoe vroeger je begint met epileren of harsen hoe meer schade je kan toebrengen aan haarvaatjes, haren stimuleren, ..., terwijl dat mss nergens voor nodig is. Veel mensen beginnen nl in de adolescentieperiode hiermee en hebben er achteraf spijt van. Ik begrijp dat het moeilijk is maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken en als ik jou was zou ik nog even wachten voor je iets anders gaat doen.

Heel veel succes in ieder geval, en maakt je geen zorgen, borsthaar is heel normaal.

xxx marte

athena1
9 september 2007, 22:58
ik vind het werkelijk waar onbegrijpelijk dat mannen zeuren over een plukje borsthaar???? Het is sociaal geaccepteerd dat mannen haar hebben op hun lichaam. Ik ken geen enkele man dat zijn benen, buik of borsthaar scheert of zich daarover schaamt. En als mannen zoals jij lopen te zeuren over borsthaar vraag ik mij af hoe jij tegenover overbehaarde vrouwen staat?

Maar helaas wordt er van vrouwen wel verwacht dat ze haarvrij rond lopen

steenbokje
10 september 2007, 07:42
helemaal mee eens.;)
Een echte man mag wel borsthaar hebben hoor,hou niet zo smoothies,en een kale man maak mij ook niet uit,heb een heel leuk vriendje gehad die er zo uit zag,mèt borsthaar èn kaal geschoren hoofd hmmmm:P

Nathanael
16 september 2007, 22:58
het is irritant omdat jij er al zo vroeg bij bent, maar uiteindelijk krijgen de meesten het wel. Of zelfs wel veel meer dan jij.
Het is ff wennen maar strax ben je er wel trots op, ik houd het gewoon kort met een tondeuse... zodat het een lichte waas blijft..

lanny
16 september 2007, 23:58
Haar is alleen irritant als je er zelf last van hebt. Andere mensen storen zich er doorgaans niet aan. Maar als je er last van hebt dan is het bere irritant. Ik vind het zelf dus irritant en doe er dan ook wat aan met nu eindelijk het gewenste resultaat. Voor mannen kan het natuurlijk zo zijn dat het stoer is als ze hetro zijn....

Marte
5 oktober 2007, 14:02
Haar is alleen irritant als je er zelf last van hebt. Andere mensen storen zich er doorgaans niet aan. Maar als je er last van hebt dan is het bere irritant. Ik vind het zelf dus irritant en doe er dan ook wat aan met nu eindelijk het gewenste resultaat. Voor mannen kan het natuurlijk zo zijn dat het stoer is als ze hetro zijn....

Ben het met lanny eens dat haar enkel irritant is als je er zelf last van hebt.