PDA

View Full Version : hoofdhuid verven om kale plekken te camoufleren??


kkk
17 augustus 2007, 13:30
Hallo,

ik heb al redelijke inhammen en en op mijn achterhoofd begin ik ook kaal te worden (gebruik langer dan een half jaar propecia)

Ik heb mijn haar gemillimeterd en dat ziet er een stuk beter uit, maar toch zie je mijn hoofdhuid er erg doorheen. Nu wil ik eigenlijk dat de kale plekken niet zo opvallen, dus zat ik te denken om mijn haar+hoofdhuid te verfen..

Heeft iemand hier ervaringen mee, en denken jullie dat dit slecht is voor de hoofdhuid(irritaties etc.)? of weet iemand nog een andere oplossing voor mijn probleem?


alvast bedankt!

Hanna
17 augustus 2007, 14:27
Bij gemillimeterd haar zie je de hoofdhuid nog veel eerder, want bij langer haar kun je kalende plekjes nog camoufleren.
Gebruik van haarverf is niet aan te raden; die is veel te agressief.
Je kunt wel met Couvré-pasta de hoofdhuid bij kleuren: heel dunnetjes opbrengen op de hoofdhuid en tussen de haren verder verspreiden. Vervolgens Toppik-vezeltjes strooien, kan ook nog. Alhoewel dit met langer haar een mooier resultaat geeft. Over die produkten is al veel geschreven op dit forum, dus gebruik de Zoek-functie maar.

theo sluis
24 mei 2010, 12:21
Hallo,

ik heb al redelijke inhammen en en op mijn achterhoofd begin ik ook kaal te worden (gebruik langer dan een half jaar propecia)

Ik heb mijn haar gemillimeterd en dat ziet er een stuk beter uit, maar toch zie je mijn hoofdhuid er erg doorheen. Nu wil ik eigenlijk dat de kale plekken niet zo opvallen, dus zat ik te denken om mijn haar+hoofdhuid te verfen..

Heeft iemand hier ervaringen mee, en denken jullie dat dit slecht is voor de hoofdhuid(irritaties etc.)? of weet iemand nog een andere oplossing voor mijn probleem?


alvast bedankt!Als je heel kort haar hebt, zijn kale plekken geen ontsierend probleem voor veel andere mensen. Je kunt je hoofdhuid veilig bruiner maken met een zelfbruinende crème met dihydroxyaceton (DHA). Maar dat moet je wel twee keer per week aanbrengen.

Gemillimeterd haar kun je moeilijk verven, omdat je daarbij snel uitgroei ziet. Je kunt wel overwegen om je hoofdhaar helemaal kaal te scheren met een scheermesje.

theo sluis
24 mei 2010, 12:25
Je kunt wel met Couvré-pasta de hoofdhuid bij kleuren: heel dunnetjes opbrengen op de hoofdhuid en tussen de haren verder verspreiden. Vervolgens Toppik-vezeltjes strooien, kan ook nog. Alhoewel dit met langer haar een mooier resultaat geeft. Over die produkten is al veel geschreven op dit forum, dus gebruik de Zoek-functie maar.Kun je Toppik-vezeltjes misschien ook vastplakken aan de hoofdhuid met Couvré-pasta of met een ander product?

Ambo
24 mei 2010, 12:29
Kun je Toppik-vezeltjes misschien ook vastplakken aan de hoofdhuid met Couvré-pasta of met een ander product?

Ik heb mijn haar ook gemillimeterd en heb me in de tattoowereld gestort dit jaar. Eerst bij een gewone tattoo shop en afgelopen vrijdag bij een salon die fijnere naalden en betere kleuren gebruikte...

Misschien ook een idee voor jou?

theo sluis
24 mei 2010, 20:29
Ik heb mijn haar ook gemillimeterd en heb me in de tattoowereld gestort dit jaar. Eerst bij een gewone tattoo shop en afgelopen vrijdag bij een salon die fijnere naalden en betere kleuren gebruikte...

Misschien ook een idee voor jou?Ik ben bang dat die tatouages er nooit meer helemaal afgaan.

Ambo
24 mei 2010, 21:18
Ik ben bang dat die tatouages er nooit meer helemaal afgaan.

Dat klopt! :D

Maar de meesten hier willen juist 'haar' dat nooit meer zal uitvallen... ;)

theo sluis
26 mei 2010, 20:52
Je kunt wel met Couvré-pasta de hoofdhuid bij kleuren: heel dunnetjes opbrengen op de hoofdhuid en tussen de haren verder verspreiden. Vervolgens Toppik-vezeltjes strooien, kan ook nog. Alhoewel dit met langer haar een mooier resultaat geeft.Wat is het verschil tussen Couvré en een gewone 'afveegbare' bruinende crème, zoals foundation? En hoeveel ml zit er in een tube Couvré? Want zo'n tube is duur, zag ik op zo'n website. Bestaat er ook een afveegbare bruinende crème die er mat uitziet?

Hanna
27 mei 2010, 00:01
Couvré zit in een tube die iets kleiner is dan een tube tandpasta en je hebt er heel weinig van nodig.
Foundation in diepdonkerbruin of zwart heb ik nog nooit gezien.
Je kunt ook bij een drogist als Etos zo'n klein doosje oogschaduw in de juiste tint proberen te vinden; dat is er ook vaak in matte kleuren en je mag uit de test-exemplaren een beetje op je hand smeren om uit te proberen.

theo sluis
27 mei 2010, 01:02
Couvré zit in een tube die iets kleiner is dan een tube tandpasta en je hebt er heel weinig van nodig.
Foundation in diepdonkerbruin of zwart heb ik nog nooit gezien.
Je kunt ook bij een drogist als Etos zo'n klein doosje oogschaduw in de juiste tint proberen te vinden; dat is er ook vaak in matte kleuren en je mag uit de test-exemplaren een beetje op je hand smeren om uit te proberen.Bedankt, zou er geen donkere foundation te koop zijn voor negerinnen? Misschien bij een afro-kapper? Of bij een Surinaamse winkel?

Is Couvré donkerbruin en mat?

Hanna
27 mei 2010, 11:52
Waar negerinnen hun foundation vandaan moeten halen, weet ik niet.

Couvré is te krijgen in diepdonkerbruin/bijna zwart en is mat.

theo sluis
27 mei 2010, 17:05
Couvré zit in een tube die iets kleiner is dan een tube tandpasta en je hebt er heel weinig van nodig.
Foundation in diepdonkerbruin of zwart heb ik nog nooit gezien.
Je kunt ook bij een drogist als Etos zo'n klein doosje oogschaduw in de juiste tint proberen te vinden; dat is er ook vaak in matte kleuren en je mag uit de test-exemplaren een beetje op je hand smeren om uit te proberen.Mischien bestaat er ook wel een matte lipstick in bruin waarmee je kale plekken kunt camufleren? Foundation, oogschaduw en lipstick zijn misschien makkelijk te verkrijgen in allerlei kleuren en zijn mogelijk goedkoper dan camouflageproducten zoals Couvré en Dermmatch.

Hanna
27 mei 2010, 17:45
Oogschaduw in poedervorm is prima en niet vettig zoals lipstick.

isabelle33
27 mei 2010, 19:43
even tussendoor...'christian' wenkbrauw poeder is er in 12 verschillende bruin tot zwart tinten, is mat, niet vet, maar blijft wel tot 24 uur zitten!
Ik gebruik het heel veel! Top spul! 25 euro dacht ik dat het kost, bij iedere parfumerie te koop.

theo sluis
27 mei 2010, 23:44
Oogschaduw in poedervorm is prima en niet vettig zoals lipstick.Zou bruine oogschaduw meer geschikt zijn voor camouflage van een kale plek op de schedel dan bruin gezichtspoeder dat je vastplakt met haargel of door er een gewone dagcrème onder te smeren?

Het nadeel van oogschaduw kan namelijk zijn dat het soms wat glanst. Maar de voordelen van oogschaduw zijn dat het plakt en er toch niet vet uitziet.

Hanna
27 mei 2010, 23:59
Ik heb oogschaduws die niet glanzen en lang goed blijven als de huid eerst ontvet is; die koop ik al tientallen jaren van gewone goedkope merken zoals Etos, Hema, e.d.
De ervaring heeft mij wel geleerd dat duurdere make-up geen snars beter is.

theo sluis
28 mei 2010, 00:12
even tussendoor...'christian' wenkbrauw poeder is er in 12 verschillende bruin tot zwart tinten, is mat, niet vet, maar blijft wel tot 24 uur zitten!
Ik gebruik het heel veel! Top spul! 25 euro dacht ik dat het kost, bij iedere parfumerie te koop.Dat zal vast wel mat zijn ja. Waarom is dat beter dan goedkoper wenkbrauwpoeder? Meer watervast misschien? Wat gebeurt er met dat wenkbrauwpoeder als je zomers erg zweet?
En hoeveel ml of gram heb je voor 25 euro?

theo sluis
28 mei 2010, 00:14
Ik heb oogschaduws die niet glanzen en lang goed blijven als de huid eerst ontvet is; die koop ik al tientallen jaren van gewone goedkope merken zoals Etos, Hema, e.d.
De ervaring heeft mij wel geleerd dat duurdere make-up geen snars beter is.Bedankt voor je bruikbare antwoorden.

Hanna
28 mei 2010, 00:31
O ja, en voor mijn wenkbrauwen gebruik ik al jaren lang wenkbrauwpotloden van het merk Etos, die vind ik al duur genoeg en met dat spul op je wenkbrauwen kun je zelfs slapen, dan zit 't er de volgende dag nog goed op. :)
Met poeder prutsen op je wenkbrauwen is veel te onhandig, maar als je dat zou willen, kun je natuurlijk ook gewoon eyeshadow op je wenkbrauwen doen.

isabelle33
28 mei 2010, 07:58
Idd kan gewone matte goedkope oogschaduw ook hoor, maar persoonlijk vind ik het wel een verschil ..ik vind toch dat die andere beter blijft zitten.
Ik gebruik ook een bepaald make-up merk in mijn salon, maar de wenkbrauwpoeder heb ik dus van christian .
het is overigens 10 gram ( geperste poeder )

theo sluis
28 mei 2010, 13:45
Wenkbrauwpoeder is mogelijk te duur om te gebruiken voor het camoufleren van kale plekken op de hoofdhuid. Oogschaduw is waarschijnlijk goedkoper. Maar dat moet dan mat zijn, liefst watervast en niet heel erg duur. Weet iemand een merk oogschaduw dat daaraan voldoet, in haarkleuren? Dan kan dat misschien een bruikbaar alternatief zijn voor Couvré en Dermmatch. Desnoods kun je die oogschaduw na het opbrengen matteren met wat gezichtspoeder.

theo sluis
28 mei 2010, 13:59
Ik snap nog niet het verschil tussen enerzijds de aanblik van Couvré en Dermmatch en anderzijds de aanblik van matte watervaste oogschaduw of heel donkere watervaste foundation. Dus wat is het verschil in resultaat nadat je die producten hebt aangebracht op een kale plek?

En als er geen zichtbaar verschil is tussen die twee categorieën, waarom kopen veel mensen dan Couvré en Dermmatch voor het caloufleren van kale plekken op de hoofdhuid? Want je hebt daarin weinig kleuren, het is duur en je kunt het niet eerst bekijken in een winkel. Dat misschien in tegenstelling tot watervaste oogschaduw en watervaste foundation.

Hanna
28 mei 2010, 17:21
Van Dermatch weet ik 't niet, maar Couvré is mooi transparant; je ziet 't zelf nauwelijks als je het aangebracht hebt en toch geeft 't een mooi effect in combinatie met Toppik.
Veel Haarwebmannen durven echt geen winkel binnen te stappen om vrouwenspullen als eyeshadow en foundation te gaan kopen. Zelfs de haarverven voor dames durven ze niet te kopen, terwijl daarin veel meer kleurkeuze is dan bij de mannenhaarverf.

theo sluis
28 mei 2010, 17:30
Van Dermatch weet ik 't niet, maar Couvré is mooi transparant; je ziet 't zelf nauwelijks als je het aangebracht hebt en toch geeft 't een mooi effect in combinatie met Toppik.
Veel Haarwebmannen durven echt geen winkel binnen te stappen om vrouwenspullen als eyeshadow en foundation te gaan kopen. Zelfs de haarverven voor dames durven ze niet te kopen, terwijl daarin veel meer kleurkeuze is dan bij de mannenhaarverf.Ja, dat is jammer voor die mannen. Maar sommige mannen durven dat wel. Couvré is ook verkijgbaar in donkere kleuren.

Georgie
29 mei 2010, 11:10
Wenkbrauwpoeder is mogelijk te duur om te gebruiken voor het camoufleren van kale plekken op de hoofdhuid. Oogschaduw is waarschijnlijk goedkoper. Maar dat moet dan mat zijn, liefst watervast en niet heel erg duur. Weet iemand een merk oogschaduw dat daaraan voldoet, in haarkleuren? Dan kan dat misschien een bruikbaar alternatief zijn voor Couvré en Dermmatch. Desnoods kun je die oogschaduw na het opbrengen matteren met wat gezichtspoeder.

Ik zou eens kijken bij de merken Catrice, Essence en Gosh.
Niet zo duur, redelijke kwaliteit. Watervaste oogschaduw is er weinig, en dan nog behoorlijk prijzen.

Voor poeder zo je mineral powder van de Hema kunnen overwegen, ook verkrijgbaar in een wat donkerder kleur. Dat blijft aardig zitten.

theo sluis
29 mei 2010, 11:34
Ik zou eens kijken bij de merken Catrice, Essence en Gosh.
Niet zo duur, redelijke kwaliteit. Watervaste oogschaduw is er weinig, en dan nog behoorlijk prijzen.

Voor poeder zo je mineral powder van de Hema kunnen overwegen, ook verkrijgbaar in een wat donkerder kleur. Dat blijft aardig zitten.Bedankt. Watervaste oogschaduw is inderdaad duur, zo te zien. Maar misschien zijn oogschaduw en gezichtspoeder op de schedel meer bestand tegen zweet als er een laagje haarlak overheen komt?

Hanna
29 mei 2010, 12:40
Je mag geen haarlak op de hoofdhuid spuiten, want dan kan de huid niet meer ademen.
Watervaste oogschaduw, foundation, mascara, e.d. zijn trouwens niet bestand tegen olie/vet, en geven daarom toch af door talg/transpiratie. De produkten zijn daar niet tegen bestand en anders zou alcohol of wasbenzine nodig zijn om het te verwijderen.

theo sluis
29 mei 2010, 12:59
Je mag geen haarlak op de hoofdhuid spuiten, want dan kan de huid niet meer ademen.Dat zou dan ook gelden voor poeders zoals Toppik die met haarlak worden overgespoten. Maar als er oogschaduw of gezichtspoeder tussenzit, zal denk ik niet veel haarspray de hoofdhuid bereiken.

Hanna
29 mei 2010, 13:30
Dat zou dan ook gelden voor poeders zoals Toppik die met haarlak worden overgespoten.

Toppik dient niet op de kale hoofdhuid te worden aangebracht.

Dergelijke camouflagemiddelen dienen ook slechts tijdelijk te worden gebruikt totdat medicatie of haartransplantatie voor nieuwe haargroei heeft gezorgd.
Indien er geen sprake is van medicatie noch ht's, zullen de kalende plekken immers steeds groter worden en alleen nog gecamoufleerd kunnen worden met een haarwerk/toupet/pruik.

theo sluis
13 augustus 2010, 19:05
Als je een kalende plek op het hoofd wilt camoufleren, wat is dan meer geschikt: Dermmatch, wenkbrauwpoeder of mascara en waarom? Bijvoorbeeld vanwege de prijs, de aanblik of het afgeven aan een bedlaken.