PDA

View Full Version : Nieuw lid (zoontje met AA)


Ulla
1 maart 2007, 16:52
Ons zoontje (nu 11) heeft sinds een aantal jaren ook Alopecia Areata totalis. Hij heeft het in begin erg moeilijk mee gehad. Toen hij een pruik kreeg bloeide hij helemaal op. Maar toen zijn haar terugkwam en half jaar later weer uitviel had hij er genoeg van. Hij draagt nu een pet. je kunt zien dat hij kaal is maar het staat net iets aangekleder en is een soort vervanging voor zijn haar zonder dat het de bedoeling is dat zijn kaalheid verdoezeld wordt. Vooral swinters oogt het koud als hij zijn pet niet opheeft wat hij dus ook vaak gewoon doet.

Wij hebben het er nu ook niet meer moeilijk mee omdat hij er zo makkelijk mee omgaat. Verdoezelen hoeft dan ook niet maar ik kan me wel goed voorstellen dat je met een mooie haarpruik of ook petje er iets aan wilt doen. Kaal is gewoon op een jonge leeftijd niet natuurlijk in die zin. Dus wel logisch dat je er wat an wilt doen. Haren staan voor kracht en schoonheid en is en blijft in die zin een ziekte. En daar doe je gewoon wat aan; zo vreemd vind ik dat dus niet. Al is het maar een petje waarmee je je haar vervangt.
Vooral in de winter staat het erg koud als je zonder een petje loopt ook al hindert het verder niet.

Webmaster
22 augustus 2007, 18:06
Beste Ulla,

Hartelijk welkom op HaarWeb.

Je eerste bericht was verzeild geraakt in een andere discussie waarin het niet thuishoorde. Ik heb je bericht nu hierheen verplaatst in de hoop dat het wat meer aandacht krijgt van onze AA-leden.

Ik hoop dat je iets aan HaarWeb zult hebben (mocht dat nog nodig zijn),