PDA

View Full Version : Spiro schijnt bij bodybuilders goed te werken!!!


Mika
3 februari 2003, 19:26
Ik las laatst op een bodybuilders-forum dat er heel veel zijn die Spironolactone gebruiken ter bestrijding van haaruitval.
Dit omdat door het gebruik van hormonen de testosteronspiegel stijgt en dus ook DHT-niveau.
Grote voordeel is dat het plaatselijk werkt waardoor DHT dat nodig is voor spieropbouw gewoon intact blijft.
Het schijnt een krachtige DHT-inhibitor (of zoiets) te zijn, die de haarwortels als het ware beschermt tegen de DHT.
Misschien ook iets voor ons?

Groeten,

Mika

Vin D
3 februari 2003, 21:38
las op hairsite ook al over gasten die het gebruiken.......ik heb er zelf ook aan zitten twijfelen maar ben bang voor consequenties als je met je testosteronspiegel gaat experimenteren

tis trouwens vrij goedkoop via dru-online.com te krijgen (daar staat trouwens expliciet bij vermeld het niet voor haaruitval te gebruiken is :( )

iemand anders commentaar op eventueel schadelijke gevolgen?

speer
4 februari 2003, 00:04
hallo,
Inderdaad is spiro een krachtige dht inhibitor, dit is op www.hairsite.com te vinden, maar schijnt flutamide(zie mijn post van 30/1/2002) nog een krachtiger dht inhibitor te zijn.
Helaas kan ik jullie niet echt het antwoord geven of dit schadelijk is, omdat ik dat zelf juist ook graag wil weten.
Ik heb flutamide al besteld bij www.lipodixil.com(1 week geleden), maar nog niet in huis.
Persoonlijk denk ik dat het niet erg veel kwaad kan omdat het op het hoofd gesmeerd moet worden net als minoxidil, maarja wil het toch zeker weten, alvorens het te gaan gebruiken.
Hoop dat jullie er iets aan hebben.
gr. Speer

rudiratlos
4 februari 2003, 10:00
dat je het op je hoofdhuid smeert wil niet zeggen dat het niet in je bloedbaan komt!!

net als minoxidil zijn de effeten van spiro niet lokaal maar systemisch
vandaar dat veel mensen die monox gebruiken een toename zien van lichaams beharing!