PDA

View Full Version : Welk middel ?


johans
5 februari 2003, 11:56
Ok nog een vraag.

Er staan verschillende middelen op deze site ter discussie, zelf gebruik ik Amenixil, wat volgens de meeste mensen hier niets zou uithalen.

Finasteride vindt ik even te heftig, er bestaat een kans op prostaat verkleining. Bovendien wil ik volgend jaar aan de kinderen, en zit daar ook een risico aan ;)

Blijft naar mijn weten over Monoxedil, is dit aan te raden ? Zijn er bijwerkingen ? Werkt het uberhaupt of is dit tijd en geld verlies ?


Johan

Ps:

Er wordt in dit forum vaak gesproken over Amenixil al zou dat een creatie zijn van Dhr. Bolder, echter laatst was ik in Barcelona en daar stond Amenixil (van Vichy) gewoon in de schappen van de apotheek (daarmee wil ik niet zeggen dat het werkt, maar toch...).

Chris
6 februari 2003, 09:35
Originally posted by johans

Er staan verschillende middelen op deze site ter discussie, zelf gebruik ik Amenixil, wat volgens de meeste mensen hier niets zou uithalen.
En....werkt het bij jouzelf?


Blijft naar mijn weten over Monoxedil, is dit aan te raden ? Zijn er bijwerkingen ? Werkt het uberhaupt of is dit tijd en geld verlies ?[QUOTE] Hoewel Minoxidil officieel geregistreerd/goedgekeurd is, zijn ook hier de ervaringen verschillend mee. Bij mij persoonlijk en bij mijn broer deed het niets, maar anderen helpt het weer wel. Maar verwacht er niet teveel van, een gezonde volle bos zul je met geen enkel haargroeimiddel krijgen. Dit is alleen te bereiken met een haarstukje.

[QUOTE]Er wordt in dit forum vaak gesproken over Amenixil al zou dat een creatie zijn van Dhr. Bolder, echter laatst was ik in Barcelona en daar stond Amenixil (van Vichy) gewoon in de schappen van de apotheek (daarmee wil ik niet zeggen dat het werkt, maar toch...). Het is geen creatie van dhr. Bolder, maar inderdaad....van Vichy (Kerastase geloof ik?). Ik persoonlijk ben van mening dat Vichy slim ingrijpt op de steeds groter wordende vraag naar middelen om haarverlies tegen te gaan. Een haar'groei'middel (pilletje, shampoo, enz) is het eerste waar mensen naar grijpen (waaronder ikzelf), maar voor velen is dit niet DE oplossing, aangezien je veel middelen je hele leven lang zal moeten gebruiken.

Chris.

Mathijs
6 februari 2003, 20:23
Ik gebruik nu ongeveer 3 weken Duta, maar ik heb zo mijn twijfels of het echt werkt. Wie nog meer................

Rocco
6 februari 2003, 21:33
Fina had 6 maanden nodig om de haaruitval te stabiliseren. Oordeel pas over een maand of 5-6 over Duta, doe ik ook.


Groetjes

Robster
7 februari 2003, 19:01
Even wat vraagjes over duta,

1. Van fina is het bekend dat je lichaam meer DHT aan gaat maken om het geblockte deel zegmaar te compenseren. Maar wat ik me nu afvraag met duta, hiermee block je bijna al je DHT dus dan zou je denken dat je lichaam als een bezetene DHT aan gaat maken. Dus als je dan stopt met duta heb je zo'n hoog DHT gehalte dat al je haren in een keer uit je kop vallen. (Ok, dit is wat overdreven, maar het is maar om mn punt duidelijk te maken). Kan iemand hier uitsluitsel op geven?

2. Moet je perse met creditcard bestellen of kan het ook met acceptgiro. Ik heb namelijk een keer bijna besteld, maar toen moest ik "billing address" invullen enzo.. en volgens mij niet mn creditcard nummer (wat ik overigens niet eens heb)

3. Waar is duta nu het goedkoopst??

Alvast bedankt allemaal.

Groetjes
Robster

Rocco
8 februari 2003, 00:35
. Maar wat ik me nu afvraag met duta, hiermee block je bijna al je DHT dus dan zou je denken dat je lichaam als een bezetene DHT aan gaat maken.

Je lichaam kan doet wat ie wil, maar DHT aanmaken gaat niet meer omdat er geen 5 ar meer beschikbaar is voor omzetting. Duta blocked vrijwel al je 5 ar , dus hiermee ook al je DHT .


Als je stopt met Duta of met Fina, ben je binnen een jaar kaler dan dat je voorheen was, toen je nog geen Fina of Duta gebruikte.

Voor zower ik het weet, gaat alles via creditcard.

Ik heb mijn 2e bestelling via :

http://www.medicalwellnesscenter.com/

gedaan. Maar ik moest wel extra invoerskosten betalen aan de duane, zo'n 40 Euro.

Hier schijnt het ook goedkoop te zijn :

http://www.internationalpharmacy.com/


Groetjes

johans
8 februari 2003, 02:13
:frusty:

Dat is allemaal leuk en aardig over die Fina en Duta, maar mijn vraag ging eigenlijk over monoxedil. Of moet ik hier maar uit afleiden dat het enige werkende middel finesteride is ?

Bovendien.... zijn er toch wel risico's aan fina:
zie:


http://www.msd.nl/cs4_3_14_bijsluiter.html

:(

Rocco
8 februari 2003, 02:18
Minoxidil is lang niet de wondermiddel die je zou verwachten.

Het enige wat helpt zijn Duta en Fina.

Tja, net als veel dingen in het leven, hebben ook deze medicijnen hun bijeffecten. Maar deze vallen reuze mee.

Volgens mij heb ik op deze site al 100 keer gezegd dat ALLEEN DUTA en FINA helpen tegen AA. Waarom probeert men naar alternatieven te zoeken, die zijn er NIET.


Groetjes

Mathijs
8 februari 2003, 10:21
Zes maanden wachten? Duta zou na 14 dagen toch al net zoveel DHT blocken als Fina na een (half) jaar. Momenteel heb ik met Duta meer haaruitval dan met Fina voorheen. Als ik dan een half jaar moet wachten totdat het optimaal werkt, dan had ik beter bij Fina kunnen blijven waarbij mijn haaruitval slechts minimaal was, enkel op de haargrens en inhammen was het minder werkend.
Deel jij deze ervaringen ook en zou het werkelijk een half jaar zijn? Groeten Mathijs.

Nate
8 februari 2003, 11:21
dht ja maar je haren hebben minimaal 6mnd nodig om te groeien/herstellen.6mnd is heel kort,met fina moet je soms wel een jaar wachten voordat het er beter uitziet.
meestal wordt het eerst slechter voordat het beter wordt met een nieuw drugs of topical.
geduld,ik denk dat het met duta ook wel een jaar duurt voordat je optimaal resultaat hebt

Rocco
8 februari 2003, 13:47
Haren moeten eerst een aantal groei-uitval cycli doorgaan om dikker te kunnen worden, en dit neemt veel tijd in beslag.

Als een haar uitvalt bij gebruik van Duta of Fina, dan gaat hij een week of 12 in een rustfase zitten. Pas daarna begint hij weer met een nieuwe cyclus ( groeien ).


Groetjes

DHTkiller
8 februari 2003, 15:00
Ik lees steeds vaker op het forum van hairsite dat veel Dutagebruikers last hebben van overmatig haaruitval. Maar het is wel zo dat veel van deze mensen ook minoxidil erbij gebruiken. Zou minoxidil de boosdoener zijn en dat Duta de minoxidilgegroeide haren niet ondersteunt en vervolgens afstoot?

Henk
8 februari 2003, 15:03
Ik heb ook een tijdje minoxidil gebruikt, had zelf wel het idee dat het hielp, maar ben er toen mee gestopt omdat het moeilijk te verkrijgen was (toen was er nog geen internet), redelijk kostbaar en (iets waar ik nu niets meer van hoor) je moest zo weinig mogelijk je hoofdhuid aan het zonlicht blootstellen.

Mathijs
8 februari 2003, 21:48
Heel erg bedankt voor jullie uitleg.