PDA

View Full Version : 'Buiksik'


Jasmijn_
22 september 2007, 22:06
Ik ben Jasmijn, dertien jaar en vond dit forum tijdens het zoeken naar oplossingen voor de 'buiksik' Om het maar even heel gemeen te zeggen.
Ik heb nu al een tijd je best wel lange, zwarte haartjes op mijn buik die ongeveer tot aan mijn navel doorgaan. De allerlangste en dikste trek ik er meestal wel uit met en npincet maar nu, vooral ook in de herfst en winter zijn de toch wel erg duidelijk te zien. Mijn moeder scheert ze af maar krijgt daar heel erg-vind ik dan- vervelende stoppels van. Ik heb toch liever een zachte buik. Af en toe tijdens gym krijg ik er door een of twee meisjes uit mijn klas wel eens opmerkingen over zoals 'Wat heb jij nou op je buik?' terwijl ze zelf heel goed weten dta ik me er voor schaam. Een vriendin van me zegt dta ze het mooi vind maar zelf word ik er best wel onzeker van, aangezien ik ook al last heb van duidelijk overgewicht en daardoor striae op mijn heupen en nu zelfs op mijn buik begint te verschijnen. Een bikini dragen in het begin van de zomer vind ik ook altijd moeilijk aangezien mijn huid dan nog steeds erg licht is en lig ook het liefste op mijn buik. Weet iemand wat je er het beste aan kan doen?

Alvast bedankt,
Jasmijn

lanny
23 september 2007, 00:52
Lieve Jasmijn,

Ik weet niet of je met je ouders over je probleem kunt praten maar dat is de eerste stap. Je bent nog jong en het kan best zijn dat je overgewicht tijdelijk is en als je weer wat ouder wordt vanzelf verdwijnt? Ga niet dieeten en jojoen! Gewoon opletten met eten en niet te veel snoepen en snacken.

Voor wat betreft de haardjes kun je het beste naar een goede ontharingskliniek alleen weet ik niet of ze je behandelen op jou leeftijd en of je ouders dat willen of kunnen betalen. En als je het doet is het ook geen garantie dat je later niet nog een keer moet terug komen daar je lichaam nog niet uit gegroeid is en er best nog het een en ander aan hormoon wijzigingen zullen plaatsvinden.

Sterkte

lanny

Ik ben Jasmijn, dertien jaar en vond dit forum tijdens het zoeken naar oplossingen voor de 'buiksik' Om het maar even heel gemeen te zeggen.
Ik heb nu al een tijd je best wel lange, zwarte haartjes op mijn buik die ongeveer tot aan mijn navel doorgaan. De allerlangste en dikste trek ik er meestal wel uit met en npincet maar nu, vooral ook in de herfst en winter zijn de toch wel erg duidelijk te zien. Mijn moeder scheert ze af maar krijgt daar heel erg-vind ik dan- vervelende stoppels van. Ik heb toch liever een zachte buik. Af en toe tijdens gym krijg ik er door een of twee meisjes uit mijn klas wel eens opmerkingen over zoals 'Wat heb jij nou op je buik?' terwijl ze zelf heel goed weten dta ik me er voor schaam. Een vriendin van me zegt dta ze het mooi vind maar zelf word ik er best wel onzeker van, aangezien ik ook al last heb van duidelijk overgewicht en daardoor striae op mijn heupen en nu zelfs op mijn buik begint te verschijnen. Een bikini dragen in het begin van de zomer vind ik ook altijd moeilijk aangezien mijn huid dan nog steeds erg licht is en lig ook het liefste op mijn buik. Weet iemand wat je er het beste aan kan doen?

Alvast bedankt,
Jasmijn

Laser vrouw
24 september 2007, 15:32
Ik ben Jasmijn, dertien jaar en vond dit forum tijdens het zoeken naar oplossingen voor de 'buiksik' Om het maar even heel gemeen te zeggen.
Ik heb nu al een tijd je best wel lange, zwarte haartjes op mijn buik die ongeveer tot aan mijn navel doorgaan. De allerlangste en dikste trek ik er meestal wel uit met en npincet maar nu, vooral ook in de herfst en winter zijn de toch wel erg duidelijk te zien. Mijn moeder scheert ze af maar krijgt daar heel erg-vind ik dan- vervelende stoppels van. Ik heb toch liever een zachte buik. Af en toe tijdens gym krijg ik er door een of twee meisjes uit mijn klas wel eens opmerkingen over zoals 'Wat heb jij nou op je buik?' terwijl ze zelf heel goed weten dta ik me er voor schaam. Een vriendin van me zegt dta ze het mooi vind maar zelf word ik er best wel onzeker van, aangezien ik ook al last heb van duidelijk overgewicht en daardoor striae op mijn heupen en nu zelfs op mijn buik begint te verschijnen. Een bikini dragen in het begin van de zomer vind ik ook altijd moeilijk aangezien mijn huid dan nog steeds erg licht is en lig ook het liefste op mijn buik. Weet iemand wat je er het beste aan kan doen?

Alvast bedankt,
Jasmijn

Beste Jasmijn,

Tijdens en rond je pubertijd vinden er hormoon wisselingen plaats die van invloed zijn op de beharing vandaar dat je haren krijgt op plaatsen waar je het liever niet hebt.

Er is een manier om van je haren af te komen door middel van laserontharing.
Je zal eerst een sessie moeten ondergaan van ongeveer 5 tot 7 behandelingen om de 10 weken en daarna elk half jaar tot een jaar tot dat je uit de pubertijd bent.

Ik hoop dat ik je op deze manier wat informatie heb gegeven.
Succes.

lanny
4 oktober 2007, 22:08
Jasmijn, laser is een van de methode er zijn er meer lees dit forum en google en yahoo veel! Doe zelf onderzoek.

Lanny

Beste Jasmijn,

Tijdens en rond je pubertijd vinden er hormoon wisselingen plaats die van invloed zijn op de beharing vandaar dat je haren krijgt op plaatsen waar je het liever niet hebt.

Er is een manier om van je haren af te komen door middel van laserontharing.
Je zal eerst een sessie moeten ondergaan van ongeveer 5 tot 7 behandelingen om de 10 weken en daarna elk half jaar tot een jaar tot dat je uit de pubertijd bent.

Ik hoop dat ik je op deze manier wat informatie heb gegeven.
Succes.

Marte
5 oktober 2007, 12:44
Jasmijn, laser is een van de methode er zijn er meer lees dit forum en google en yahoo veel! Doe zelf onderzoek.

Lanny

Dag jasmijn, ik ben het met lanny eens, voer eerst zelf een onderzoek uit, bovendien is een blijvende ontharing uitvoeren tijdens je puberteit, zeker in het begin en midden, niet zo geslaagd, aangezien je hormonenspiegel dan nog neit op pijl is en de behandelignen, ofwel vaak niet goed of volledig aanslaan, ofwel heb je meer kans dat ze later in je puberteit gemakkelijk terugkomen. Hou daar dus rekening mee. De www.korpos.nl site biedt onder andere heel veel informatie.

Heel veel succes, maar probeer je leven er neit teveel door te laten leiden, veel vrouwen hebben daar last van.

Succes en hopelijk kom je tot een oplossing.

liefs marte