PDA

View Full Version : Radeloos


Prinsesje_7
1 november 2007, 21:45
Lieve allemaal,

Ik ben een gezonde hollandse meid van 16 jaar en heb last van overbeharing. Dit is al vroeg begonnen en ik ben al op vroege leeftijd begonnen met scheren, epileren, cremes, pillen ed.
Op mijn 11de! ben ik begonnen met laseren van mijn armen/handen en bovenlip. Dit heeft opzich wel geholpen, ik hars nu om de 4 weken mijn handen met mijn eigen harsapparaat [wat een aanrader!] Later ben ik ook mijn buik gaan laseren en nadat ik gestopt was met laseren ben ik overgegaan op harsen [eerst professioneel]
Mijn buik.. dat is het probleem, de beharing is over mijn hele buik wat zelfs doorgaat tot tussen mijn borsten. Om de 4weken MOET ik mijn hele buik harsen. Zomaar snel mn bikini aantrekken kan ik niet.
Ik ben radeloos, zo kan ik toch niet mijn hele leven doorgaan?
Alsjeblieft.. wie kan mij helpen? Een meid van 16 hoort geen behaarde buik te hebben!:crybaby:

sof
2 november 2007, 12:16
Hey Prinsesje,
Vind het echt erg wat je doormaakt. 't is wat je zegt, en geen enkele vrouw zou dit moeten doorstaan...
Je zegt dat je na het laseren bent overgegaan op harsen, heeft de laserbehandeling dan niet geholpen?
Heb je donkere haren op je buik?

Nirac
2 november 2007, 12:18
Lief prinsesje
Ik kan je niet helpen maar ik zou je wel even willen knuffelen. Hou je taai.
Nirac

Marte
2 november 2007, 20:01
Lief prinsesje
Ik kan je niet helpen maar ik zou je wel even willen knuffelen. Hou je taai.
Nirac


dag prinsesje,


ik begrijp je frustratie en woede, je onmacht, wat ook logisch is, leuk is dit niet, allerminst, en je hebt er al evenmin voor gekozen. Dat is zo. Het nadeel van beharing weghalen is (zeker als je vroeg begonnen bent, voor je hormonen gesetteld zijn) heb je ook sneller kans op verandering van beharing door hormonale veranderingen(lees erger worden van mss normale beharing). Nu kun je daar niets meer aan doen, wat je wel kunt doen is, afhankelijk van of je haren donker of blond zijn laser doen(over het algemeen heeft laser toch beste resultaten(zie andere threads hierover), indien het blond is, wordt het wat moeilijker, want vooralsnog zijn daar weinig tot geen goede methodes voor. Het enige wat overblijft is elektrische, maar is niet geschikt voor grote opp, en heeft over het algemeen weinig blijvend effect, of epilar, ikzelf heb daar geen resultaat me bekomen maar veel mensen wel, dus mss is dat iets.

Het nadeel van al die dingen is dat het vrij duur is, dus sparen is dan de boodschap, voordeel van in Nederland te wonen is wel dat je volgens mij een gedeelte terug kunt krijgen, maar dat kun je beter aan Nederlandse forumbezoekers vragen. Als je nu per maand een klein gedeelte apart zet, kun je mss over een paar jaar beginnen.

Mss dat je eveneens best eens naar een (dermatologe of) gynecologe gaat, mss dat er hormonaal iets niet in orde is, of de oorzaak van je overbeharing is. In dat geval is het beter eerst met medicatie te beginnen voor je een blijvende ontharingsmethode probeert.

Ik hoop echt dat je een oplossing vindt hiervoor, hoe dan ook zou k mss beginnen met een afspraak met de gyne of dermatoloog.

Duim vr je, en als we knn helpen met iets...

xxx marte

Prinsesje_7
3 november 2007, 21:03
Lieve mensen

ontzettend bedankt voor jullie steun.
mensen die me begrijpen, wat voelt dat goed.
Ik ga inderdaad een afspraak nmaken bij de dermatoloog. Maar wat ik zeg, ik heb al zoveel geprobeerd.
Bedankt voor jullie tips, ik laat nog van me horen!

Dikke kus

parell
4 november 2007, 22:23
hey prinsesje,

ik ben niet veel ouder dan jij (18) en ik ben op hetzelfde punt begonnen als jij..ik heb ook overal haar zitten na mijn 12e of 13e begon het allemaal steeds erger te worden..:( mn gezicht is het grootste probleem..mn benen tot aan mn onderrug, buik en onderarmen...

met behulp van mensen hier heb ik de moed gehad om mn probleem bespreekbaar te maken en naar een dermatoloog te stappen..eingenlijk hebben zij mij niet veel nieuws gezegd omdat ik op dit forum al zoveel gelezen heb..ik heb een verwijsbrief meegekregen om mn gezicht te laseren (dat is het enige wat deels vergoedt wordt)..

beetje bij beetje lukt het om mn probleem op te lossen, ookal gaat dit erg traag. het moeilijkste is denk ik het geduld en de wilskracht..ik heb vaak last van inzinkingen waarbij ik het niet meer zie zitten..

ik hoop dat ik je geholpen heb met mijn verhaal..

xx parell

Prinsesje_7
6 november 2007, 18:55
Lieve parell,

bedankt voor je berichtje. Ik heb er ontzettend veel aan.
Ik vroeg me altijd af waarom MIJ dit moest overkomen, maar ik ben helaas niet
de enige. We hebben dus eigenlijk hetzelfde probleem alleen heb ik geen ernstige overbeharing in mijn gezicht, wel mn bovenlip maar die bleek ik. Ik ben alleen ontzettend bang dat dat misschien nog komt?! Ik heb dus ook gelaserd maar bij mij is dit totaal niet vergoed en ben hier dus honderden euro's aan kwijtgeraakt. Deels met resultaat maar nog altijd veel te weinig.
Ik hoop dat het laseren bij jou veel succes heeft, dat wens ik je toe.
Wat je zegt; het geduld en de wilskracht.
Mijn geduld begint inderdaad op te raken... wat ik allemaal al niet geprobeerd heb.
Het is een als een tunnel zonder eind.
We moeten volhouden en blijven hopen op een middel wat ons kan helpen.
we mogen de moed niet opgeven.
Heel veel succes, laat nog wat van je horen over het laseren.

xxx Prinses

lanny
9 november 2007, 21:53
Vertel eens wat voor haar / huid type je hebt?

Lieve parell,

bedankt voor je berichtje. Ik heb er ontzettend veel aan.
Ik vroeg me altijd af waarom MIJ dit moest overkomen, maar ik ben helaas niet
de enige. We hebben dus eigenlijk hetzelfde probleem alleen heb ik geen ernstige overbeharing in mijn gezicht, wel mn bovenlip maar die bleek ik. Ik ben alleen ontzettend bang dat dat misschien nog komt?! Ik heb dus ook gelaserd maar bij mij is dit totaal niet vergoed en ben hier dus honderden euro's aan kwijtgeraakt. Deels met resultaat maar nog altijd veel te weinig.
Ik hoop dat het laseren bij jou veel succes heeft, dat wens ik je toe.
Wat je zegt; het geduld en de wilskracht.
Mijn geduld begint inderdaad op te raken... wat ik allemaal al niet geprobeerd heb.
Het is een als een tunnel zonder eind.
We moeten volhouden en blijven hopen op een middel wat ons kan helpen.
we mogen de moed niet opgeven.
Heel veel succes, laat nog wat van je horen over het laseren.

xxx Prinses

Prinsesje_7
10 november 2007, 19:40
Ik heb gewoon een lichte/blanke huid, en niet extreem gevoelig ofzo.
Heb inmiddels wel een hoge pijngrens opgebouwd!

Groetjes

Wika
11 november 2007, 12:17
Hey prinsesje,

Ik ken de problemen van overbeharing heb er zelf al last van vanaf mijn 6de toen had ik al een hele bos schaamhaar wat heel wat starende blikken op leverde tijdens het gezamelijk douche na de gym.
Gelukkig heb ik het niet zo erg in mijn gezicht maar op mijn buik en borsten is het een echte ramp overal lange knalrode haren.
Ik ben rond mijn 17 wel bij de dermatoloiog geweest en die zei dat de enige blijvende remedie laseren is. Hoewel ik van mensen die het heb laten doen heb begrepen dat de haren die weggelaserd zijn inderdaad weg blijven maar dat het nog enigsinds niet zichtbare donshaar dan vervolgens uit gaat groeien tot opvallende haren. Mij werd toen verteld dat ik dat geld voorlaseren zelf op moest betalen toen der tijd schatte de dermatoloog dat het voor mij zo'n 2000 euro zou gaan kosten. inmiddels is er alweer heel wat haar bij gekomen wat ik er regelmatig met pincet uittrek mijn benen scheer ik gewoon omdat ik ook nog eens last heb van spataders waar het weer bij af geraden word om te harsen of ontharingscremes toe te passen. ik heb zelf dus nooit de stap gezet om op laseren over te gaan.

Ik wens je veel succes met het vinden van een oplossing voor het probleem wat toch ongveer 10% van de vrouwen heeft.

Groetjes Wika

Marte
20 november 2007, 11:43
Hey prinsesje,

Ik ken de problemen van overbeharing heb er zelf al last van vanaf mijn 6de toen had ik al een hele bos schaamhaar wat heel wat starende blikken op leverde tijdens het gezamelijk douche na de gym.
Gelukkig heb ik het niet zo erg in mijn gezicht maar op mijn buik en borsten is het een echte ramp overal lange knalrode haren.
Ik ben rond mijn 17 wel bij de dermatoloiog geweest en die zei dat de enige blijvende remedie laseren is. Hoewel ik van mensen die het heb laten doen heb begrepen dat de haren die weggelaserd zijn inderdaad weg blijven maar dat het nog enigsinds niet zichtbare donshaar dan vervolgens uit gaat groeien tot opvallende haren. Mij werd toen verteld dat ik dat geld voorlaseren zelf op moest betalen toen der tijd schatte de dermatoloog dat het voor mij zo'n 2000 euro zou gaan kosten. inmiddels is er alweer heel wat haar bij gekomen wat ik er regelmatig met pincet uittrek mijn benen scheer ik gewoon omdat ik ook nog eens last heb van spataders waar het weer bij af geraden word om te harsen of ontharingscremes toe te passen. ik heb zelf dus nooit de stap gezet om op laseren over te gaan.

Ik wens je veel succes met het vinden van een oplossing voor het probleem wat toch ongveer 10% van de vrouwen heeft.

Groetjes Wika

Dag wika, je overbeharing is rood (als ik het goed begrijp), ik meot eerlijk zeggen dat ik dan niet weet of laser, IPL, en alle andere laserachtigen dan wel helpen. Bij blond werkt het tenslotte ook niet. Wat je benen betreft, ik herken het probleem, heb zelf eveneens last van spataderen, in combi met gevoelige huid en het vaak mee aftrekken van de huid samen met de hars, ik combineer scheren en epileren, om toch iets langer van de haren verlsot te zijn zonder dat ik continu met ontstekingen zit(door epileren). Er is iets nieuws, voor mensen die blond haar hebben en/of geen laser en dergelijke kunnen gebruiken, hetgeen epilar system is. Helaas zijn bij mij de resultaten allerminst gunstig (geen), maar veel mensen zijn er wel bij gebaat, dus mss dat dat wel iets is. Spijtig genoeg is ook dat neit goedkoop, ik heb enkel de bovenlip eerst uitgeprobeerd, om te kijken of het werkte en ben per behandeling al 20 euro kwijt, enkel voor de bovenlip.

Alleszins veel succes!!!!

Prinsesje, hoop dat je iets vind dat uiteindelijk toch werkt!!!

xxx marte