PDA

View Full Version : iemand nieuw


dcb
2 november 2007, 14:53
goedemiddag, mijn naam is Diana en ik ben nieuw hier ! Als ik jullie berichten zo eens lees, dat moet ik eigenlijk niet teveel zeuren
maar ik maak mezelf helemaal gek....

Ik heb naar mijn idee veel te veel donshaar in mijn gezicht en door teveel plukken en harsen is het naar mijn idee ook stugger geworden....
(en dan ook nog meer aan 1 kant van mijn gezicht) ik heb steeds het idee
dat anderen het zien (ten slotte zie ik het bij anderen ook !) en ookal
is het blond, ik ben er de hele dag mee bezig. Ik zal je details besparen
wanneer en hoe vaak ik voor de spiegel sta (en inwelk licht !)

Ik ben 34 jaar en ik kan toch niet mijn hele leven gaan harsen, epileren
etc, ik zou weleens op willen staan en denken "wat kan mij het bomme... ik kan er niets aan doen en het is maar donshaar" , maar dat is helaas nog niet gebeurd...

Hanna
2 november 2007, 15:47
Ik ben 34 jaar en ik kan toch niet mijn hele leven gaan harsen, epileren
etc,

Welkom Diane,

Helaas zit je wèl voor je hele leven vast aan medicatie of epileren e.d.
Heb je verder geen last van haaruitval op je hoofd?
En welke anticonceptie-pil slik je nu? De Diane35 zou verbetering kunnen brengen.

Marte
2 november 2007, 19:47
Welkom Diane,

Helaas zit je wèl voor je hele leven vast aan medicatie of epileren e.d.
Heb je verder geen last van haaruitval op je hoofd?
En welke anticonceptie-pil slik je nu? De Diane35 zou verbetering kunnen brengen.


Wat de anticonceptie betreft, moet je voor je begint jezelf eerst de vraag stellen of het erger wordt, of het slechts vanwege erfelijke aspecten gegroeid is. Want indien het gewoon erfelijke belasting is en daarbij gestopt met groeien kun je beter geen diane nemen(vanwege bijwerkingen en het feit dat, indien je stopt met diane na een tijd het bij veel mensen dubbel zo erg wordt), indien het effectief erger wordt, wel, om meer te voorkomen.

Ik weet dat het niet gemakkelijk is maar je zult toch moeten proberen jezelf te accepteren. Indien je er erg mee zit kun je het eventueel laten harsen, voordeel is dat je tijdelijk zonder haar zit, nadeel is dat de haren dan inderdaad stugger worden en vaak donkerder dan je donshaar van nu dat vaak nog gebleekt is door de zon. (Afhankelijk van of je snel last van ontstekingen hebt kan dat ook erger worden, anders niet). Helaas is er vooralsnog nog niet sluitends gevonden voor donshaar of blonde overbeharing. Wat je eventueel nog zou knn proberen is epilar(ikzelf heb er geen resultaten mee, maar veel mensen wel, ...). Hoe dan ook heb je er enkel jezelf mee dat je je er ongelukkig door voelt en je er gebukt onder gaat. Probeer jezelf en je leven zo te organiseren dat je er toch zo min mogelijk last van hebt.

Hoe dan ook heel veel succes.

xx marte

lanny
3 november 2007, 21:59
Welkom, welkom,

Wat voor soort haar heb je en wat is de kleur van de haarwortel? Als je dat niet weet, neem een pincet en trek er een uit.

gr

Lanny

lanny
3 november 2007, 22:01
Nog een vraag, ben je recentelijk van Pil veranderd?

dcb
5 november 2007, 09:12
Hallo, bedankt voor jullie reacties ! Over de pil.. ik ben in 2002 gestopt met de pil ivm kinderwens, sindsdien loop ik al in het ziekenhuis, heb PCO-syndroom en daardoor een probleem met mijn hormonen (of gebrek aan althans). Ben nu ook weer bezig met medicatie, maar ik kan je zeggen dat ik niet geen echt verschil merk, wel of geen medicatie. En inderdaad, mijn moeder heeft ook flink donshaar in haar gezicht, dus ontkomen doe ik waarschijnlijk niet aan. Ik probeer echt dagen er niet aan te zitten maar dat haal ik dan op een andere dag wel weer in. Ik kan er niet van afblijven en daarbij kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan omdat ik bang ben, dat ik dus door al dat getrek (vooral aan de lichterkant van mijn gezicht), het haar stugger is geworden. Had ik er maar ooit afgebleven.

lanny
5 november 2007, 22:01
Als je er mee zit kun je er wat aan doen, maar als je ermee kunt leven, leef en geniet van elke dag.

lanny

lanny
5 november 2007, 22:03
Op dit forum kun je genoeg goede methode vinden en als je wat wilt weten zijn er heel veel ervaringsdeskundige op dit forum.

Hanna
5 november 2007, 22:04
Hallo, bedankt voor jullie reacties ! Over de pil.. ik ben in 2002 gestopt met de pil ivm kinderwens, sindsdien loop ik al in het ziekenhuis, heb PCO-syndroom en daardoor een probleem met mijn hormonen (of gebrek aan althans). Ben nu ook weer bezig met medicatie, maar ik kan je zeggen dat ik niet geen echt verschil merk, wel of geen medicatie. En inderdaad, mijn moeder heeft ook flink donshaar in haar gezicht, dus ontkomen doe ik waarschijnlijk niet aan. Ik probeer echt dagen er niet aan te zitten maar dat haal ik dan op een andere dag wel weer in. Ik kan er niet van afblijven en daarbij kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan omdat ik bang ben, dat ik dus door al dat getrek (vooral aan de lichterkant van mijn gezicht), het haar stugger is geworden. Had ik er maar ooit afgebleven.

Vertel even welke medicatie je reeds gebruikt, dan kunnen andere PCOS-dames je beter helpen.

lanny
9 november 2007, 21:58
Mijn advies, pluis dit hele forum na en je vind de oplossing en zoniet dan meot je Maartje haar vraag beanwoorden ze weet alles van medicaties!

Marte
20 november 2007, 11:31
eehm, tja, een moeilijk antwoord waarschijnlijk vr je, maar als je last hebt van blonde vacht dan heb je wat mogelijkheden betreft maar een blijvende methode nog(als de haren te dicht begroeid zijn is elektrische epilatie geen goede methode meer, te duur en te weinig resultaat, + irritaties en mogelijke littekens tot gevolg) en dat is epilar system. Nu moet ik eerlijk zeggen dat deze methode bij mij, na 8 keer behandeld te zijn geen enkel resultaat heeft bekomen, maar dan ook werkelijk geen enkel. Hetgeen mijn behandelaarster erg vreemd vindt, daar ze voor de rest wel erg goede resultaten heeft verkregen bij andere mensen. Daar moet ik mss aan toevoegen dat het bij mij regelmatig nog erger wordt, wat een reden zou knn zijn voor het niet werken van de methode(ondanks de medicatie die weliswaar vertraagt maar niet stopt bij mij). Wat ik hiermee willen zeggen is dat wanneer de hormonen niet in balans zijn je dus meer kans hebt dat een blijvende ontharingsmethode minder goed aanslaat. Dus voor je met iets dergelijks begint zul je eerst moeten proberen het enigszins onder controle te houden.

Ikzelf heb geen pcos, bji mij wordt de haargroei vooral en overal gestimuleerd door een overgevoeligheid van de haarvaatjes aan en een hoge dosis van een combi van stresshormonen afgescheiden door de bijnieren en de gewone haargroei stimulerende mannelijke hormonen. Ik slik het volgende sprironolactone (middel om de stresshormonen die bijnieren produceren te verminderen, en tevens om vocht af te drijven), androcur(om productie androgenen en testosteron te remmen), diane ( ongeveer zelfde werking als androcur). Het beperkt de schade in ieder geval wel in bepaalde mate, nadeel is wel dat het een hoop bijwerkingen kan hebben. Als je de keuze dus maakt zul je die dus voor lief moeten nemen(afhankelijk van of je er trouwens uberhaupt last van hebt, daar iedereen er anders op reageert.)

Mocht je haar toch donkerder zijn dan zou je laser of iets dergelijks knn overwegen (zie het lijstje dat hier op het forum is opgesteld met goede app.) Als ze echt blond zijn kun je daar beter geen geld in steken, want veel resultaat zul je dan neit zien.

Heel veel succes!!!!

xxx marte

lanny
24 november 2007, 21:46
Er zijn centra's die blonde haren doen doormiddel van gratis tests. Je kunt dit proberen want blond wil niet altijd zeggen dat IPL CMP VPL of bijvoorbeeld een diode laser niet werkt zolang er maar voldoende pigment is dus laat gewoon wat gratis behandelen en kijk of het werkt,

Marte
27 november 2007, 16:45
Er zijn centra's die blonde haren doen doormiddel van gratis tests. Je kunt dit proberen want blond wil niet altijd zeggen dat IPL CMP VPL of bijvoorbeeld een diode laser niet werkt zolang er maar voldoende pigment is dus laat gewoon wat gratis behandelen en kijk of het werkt,

Ben daar wel voorzichtig mee, want zelfs met weinig pigment(ik heb weinig pigment op armen en benen, wat dus wil zeggen donkere tot zwart uiterlijk in bepaald licht, wit in ander licht) hoeft het niet perse te werken(bij mij geen enkel resultaat)? Ben dus wel voorzichtig voor je er een hoop geld in pompt als
je tevoren al weet dat het in feite te weinig of weinig tot geen resultaat gaat opleveren. Maar testen kan natuurlijk nooit kwaad. Laat je ook niet zomaar beinvloeden door mooi-weer praatjes.

xxxm