PDA

View Full Version : haaruitval/krullen weg


IlsevdA.
19 februari 2003, 22:44
Hallo!

Mijn naam is Ilse, en ik kom hier nu voor de eerste keer. Misschien dat mijn verhaal bij iemand bekend voorkomt, of dat iemand tips voor mij heeft. dat hoop ik eigenlijk.

Ik kan me voorstellen dat -vergeleken met sommige ernstigere haarproblemen- dit natuurlijk niet zo vreselijk is. maar voor mijn gevoel is het dat wel.
Ik probeer dat een beetje uit te leggen. Ik heb altijd lang, dik, krullend haar gehad. Niet om op te scheppen, maar ik kreeg er dagelijks opmerkingen over. En omdat ik me verder niet mooi vind, was ik maar wat blij met mijn haar.

Nou ja, ik werd zwanger en 3 maanden na de bevalling begon mijn haar uit te vallen. schijnt niet zo uitzonderlijk te zijn, al ging het wel heel ver. Ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat minstens de helft is verdwenen van al het haar wat ik jarenlang had voordat ik zwanger werd. :-(
Het uitvallen is nu (na 3,5 jaar) stabiel. Maar mijn krullen zijn veel minder sterk dan vroeger.

Ik heb er heel veel moeite mee om eraan te wennen/ het te accepteren. Mijn haar is slap, en er is echt bijna niets mee te beginnen. De huisarts kon niks voor me doen.
Heeft iemand tips (shampoo's , krullenwax, maakt niet uit wat) om er weer wat van te maken?
Ik zou er heel blij mee zijn!

groetjes en bedankt alvast, IlsevdA.

Do
21 februari 2003, 16:45
Hai,

Ja dat is inderdaad vervelend en het maakt toch echt niet uit of dit probleem "niet zo erg" is als sommige anderen hier? Je zit er voorlopig wel mee en leuk is het niet.

Ik kan je alleen maar zeggen dat je producten kunt gaan uitproberen. Een leave-in product (iets wat je in je haar doet en er niet uitspoelt) zal je haar wat dikker maken. Ook zijn er van allerhande sprays voor krullen, volumeshampoo etc., maar welk merk voor jou het beste is dat moet je echt uit gaan proberen.

En denk er eens over om naar een goede kapsalon te gaan voor informatie en misschien wel een knipbeurtje, volume-permanentje enz.

Heel veel sucses.

Groetjes Do.

IlsevdA.
21 februari 2003, 20:49
Hoi Do,

Ik heb de afgelopen jaren wel wat geexpirimeneerd, maar meestal was het zonde van mijn geld.
Ik gebruik nu inderdaad sinds 2 weken een product dat in het haar blijft, en merk nu dat het wel verschil maakt. En alle beetjes zijn meegenomen :-)

Ik heb ook al eens aan de kapper gedacht, maar die vinden dat ik nog teveel eigen krullen heb. ja, als ze net gewassen zijn wel ja, maar na een nachtje slapen...

Ik hou mijn haar nu wel een stuk korter dan vroeger.

Bedankt voor je bemoedigende woorden en je tips!
Veel groetjes Ilse!

Do
21 februari 2003, 20:54
Oeps ben iets vergeten.

Ciment van Kerastase (groene lijn). Dit is een soort creme-spoeling die iedere keer een laag op het haar legt. Mijn haar en dat van enkele anderen hier is er echt "dikker" van geworden.

Te verkrijgen bij de Kerastase kapper. Niet goedkoop maar wel goed spul.

Groetjes Do.

IlsevdA.
21 februari 2003, 22:11
Bedankt! Ik zal er eens achteraan gaan!

Groetjes!

Priya
6 maart 2003, 15:44
zelf vind ik (neutrale, zonder kleur) henna wel prettig dat legt ook een laagje aan. dat voelt het haar meteen veel steviger aan.

Do
6 maart 2003, 18:43
GOEIE TIP!!!!!!!!!!:P Thanxxxx

Priya
6 maart 2003, 23:03
ik ben heel benieuwd hoe de henna zal bevallen, hou je me op de hoogte?:)