PDA

View Full Version : [laser] HairMax LaserComb


Pagina's : [1] 2 3 4

Cloud
23 april 2004, 00:23
Hoi,
Zijn er hier mensen die de lasercomb gebruiken? Just curious...

Cloud

Tiuri
29 juli 2004, 21:06
grote genade wat is dat ding toch duur cloud. heb jij daar nou een verklaring voor?

Cloud
29 juli 2004, 21:14
Ja het is duur, maar aan de andere kant is het ook een eenmalige kost. En het ding gaat normaal gezien minstens 10 jaar mee, dus per maand valt het bedrag dan toch mee?

Tiuri
3 oktober 2004, 14:25
lees hier het laatste nieuws over de lasercomb. Het apparaat wordt momenteel bekeken door de FDA voor de werking bij alopecia. Het apparaat schijnt wel degelijk goede zaken te kunnen doen, zowel frontaal als op de kruin.

LaserComb Update - Using Lasers To Treat Hair Loss (http://www.hairlosshelp.com/hair_loss_news/lasercomb_hair_loss_trials.cfm)

http://www.hairlosshelp.com/images/lasercomb.jpg

Cloud
4 oktober 2004, 01:28
Wat zeg ik nu al màànden? ;)

Iemand
4 oktober 2004, 08:51
Tja dat ding is mega duur, dus voor mij niet interresant :)
Trouwens dat Artikel heb ik maanden geleden al gelezen ?....

Tiuri
4 oktober 2004, 09:41
Trouwens dat Artikel heb ik maanden geleden al gelezen ?....
kan kloppen, artikel is ook al maanden oud, maar volgens mij nog nooit op haarweb gezet. bij deze dus :)

kevin
4 oktober 2004, 12:55
Voor mij ook veelste duur. Ik ga echt geen 610 euro betalen hiervoor.

Cloud
4 oktober 2004, 15:20
Het artikel stond wel al op haarweb, nl in in de medicijnen/haargroeimiddelen FAQ. Daar vind je ook nog een link naar een andere studie over de lasercomb.

lanne
4 oktober 2004, 22:17
n all subjects there was an increased hair count with the average increase being between 40 to 55%. Two patients also noticed a darkening of hair (decreased amount of gray hairs), One patient noted significant improvement of scalp dryness (flakiness) two participants noted no noticeable changes in the hair or scalp characteristics. There were no negative side effects or other complaints expressed by any of the subjects involved with the study.'


Ik heb wat vraagtekens bij dit artikel.
Als ik het goed begrijp schrijven ze enerzijds:
Dat het aantal haren wat geteld kon worden toegenomen is tot 40 a 50 %.
Wat op zich goed nieuws is.
Maar twee deelnemers konden anderzijds:
geen veranderingen waarnemen wat karakteristiek is voor hen qua huid en haar.
(zoals bijvoorbeeld het terug komen van de donkere kleur van het haar.)
Dat is minder goed nieuws.
Want 2 van de 5 deelnemers is een relatief hoog percentage.

Ik ben benieuwd naar onderzoeken waar meer testpersonen mee hebben gedaan.

Wat ik me ook afvraag is of dat eerste stukje niet ook gaat over personen die hun haar hebben laten transplanteren.

In de thread die ik heb geplaatst omtrent: gezocht tweede hands lasercomb staat trouwens een antwoord van iemand waar meer mensen wat aan hebben.
Het wordt waarschijnlijk ook in het assortiment opgenomen van het vermelde bedrijf in Nederland.
Ik denk dus dat ik in december daar maar eens contact mee op ga nemen.
Ik ben wel benieuwd wat ie daar kost, en of het misschien mogelijk is om zoiets uit te proberen, en het opsturen binnen Nederland wellicht makkelijker, veiliger en goedkoper is.
Als het echt goed werkt dan ben ik met jou eens Cloud dat je dat geld er wel weer uit haalt.
Maar als ik zo'n expensive ding bestel wil ik wel zeker weten dat ie aankomt.
Hoe heb jij dat gedaan Cloud?
Ken jij manieren om dure haarspullen op te laten sturen, waarbij je geen eigen risico loopt als het pakje zoek raakt?


groeten, Lanne

Cloud
4 oktober 2004, 22:32
Lanne,
Ik haal al mijn haarproducten van het net (minoxidil, tricomin, spironolactone, lasercomb), en heb nog nooit een probleem gehad met de levering.
Mijn lasercomb heb ik op de Amerikaanse site besteld (is stukken goedkoper dan de Europese), maar de LC is me dan wel vanuit Ierland toegestuurd. Mijn 2de lasercomb (die ik voor mijn moeder had besteld) heb ik ook weer bij de Amerikaanse site besteld, maar omdat het dit keer om een tweedehandse ging werd ie wel vanuit Amerika opgestuurd. Ook weer heel vlot verlopen, zeer snel geleverd, en de lasercomb was in perfecte staat.

Renegade
25 oktober 2004, 00:06
Via wat omzwervingen kwam ik op de site http://www.laserhaircare.com (http://www.laserhaircare.com/) terecht. Dit werkt dus via hetzelfde principe als de lasercomb, begrijp ik. Low Level Laser Therapy. Als ik zo even naar de resultaten (onder News/Video) kijk, komt een methode met laser op mij toch wel betrouwbaar over. En veilig ook. Geen nare spullen in je lichaam en dus geen bijwerkingen.

Ik snap niet dat hier meer aandacht voor is op dit forum. Het lijkt me wel een okee ding, die lasercomb, en ja, het is prijzig. Maar eenmalig. Tel je kosten van je regimen eens bij elkaar op. Ik zit er dus over na te denken of ik zo´n ding aan mijn regimen ga toevoegen. Ik ben net begonnen met propecia en ik lees elders goeie verhalen over de combinatie van dat met de lasercomb.

Zijn er mannelijke gebruikers op dit forum van die lasercomb? En wat zijn jouw ervaringen precies, Cloud?

Cloud
25 oktober 2004, 15:11
Ja, ik snap ook niet goed waarom de lasercomb hier zo weinig gebruikt wordt. Inderdaad duur, maar ook een eenmalige kost, en je mag het ding ook 5 maanden proberen en het terugsturen als je er niet tevreden over bent (je bent dan wel 15% van de kostpijs kwijt, maar dat bedrag ben je evenzeer kwijt als je 5 maanden lang een ander middel gebruikt dat dan niet blijkt te werken).

Ben er echt rotsvast van overtuigd dat de lasercomb je haar dikker en gezonder maakt, en wonderen doet voor je hoofdhuid.

Enige minpunt is misschien dat je er echt wel wat discipline voor nodig hebt. Je moet er wekelijks toch ongeveer 75 minuten tijd aan spenderen, en ik zie er zelf vaak tegenop, 't is echt een saaie bezigheid.

Cloud
25 oktober 2004, 15:11
Renegade, er is hier één mannelijke gebruiker: VinDiesel

Lucky
25 oktober 2004, 15:49
Ik heb eens eventjes op de buitenlandse forums zitten neuzen naar de bevindingen van de lasercomb en de meningen zijn nogal verdeeld.

De één zegt nadrukkelijk verdikking van het haar en lichte hergroei te hebben en bij de ander doet het niet zoveel. Er was zelf een knaap bij die zei dat van een N-6 in een N-3 was getransformeerd. Je moet alle reacties toch een beetje filteren, want er zitten een hoop mensen tussen die misbruik maken van zo'n forum om zijn of haar produkt aan te prijzen.

ugh
26 oktober 2004, 17:43
Zag laatst in een reclame folder een soort van Lasercomb, alleen dan met volgens mij normale/goedkope rode LED's (lampjes). Het was iets van 10 euro.
Zal neem ik aan niet hetzelfde effect geven als Lasercomb.

Cloud
27 oktober 2004, 01:04
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=31413&item=5530386949&rd=1&ssPageName=WD2V

Hier had ik nog nooit van gehoord: het werkt met laser én LED

Kent iemand dit?

Cloud
27 oktober 2004, 01:16
http://bkworldco.trustpass.alibaba.com/company/10150697.html

Hier wat meer info over de mysterieuze Leimo.

Wel verwarrend, dit apparaat moet je elke dag 10 minuutjes gebruiken, terwijl je de lasercomb juist absoluut niet elke dag mag gebruiken.

Diksy
1 november 2004, 19:02
Beste Claud,

Mij werd een jaartje geleden gevraagd door een kliniek in haaraanvullingen om de low level laser te onderzoeken als een preventiemiddel bij haaruitval.Ik kan je meedelen dat er binnenkort en speciale laserafdeling wordt toegevoegd aan die kliniek. Er zal worden gewerkt met kliniekbehandelingen door een grote laser. Bij gebleken succes kan men dan eventueel de HairMax (lasercomb) aanschaffen zodat kliniekbezoek niet meer nodig is.
Wel moet ik alvast waarschuwen. Bij erfelijke haaruitval van mannen zijn de resultaten slecht. Vrouwen hebben meer succes met deze behandeling.

Gegroet, Diksy

Renegade
5 november 2004, 09:11
Bij erfelijke haaruitval van mannen zijn de resultaten slecht.


Definieer 'slecht'? Ook geen verdikking van het haar of iets dergelijks? Of bedoel je alleen geen hergroei?

Diksy
5 november 2004, 11:23
Ik zal je de uitkomst van een onderzoek in Finland geven met de LLL kliniek laser. ( Een soort droogkap met laser)

Goodresults.
Ladies: nearly all ages and degrees of hairloss
Man: Hamilton 1-IV, tenseness of the scalp, low walue of sebum, age 25-50, balding area on the top.
Man: Hamilton 1-III, flexible scalp, medium walue of sebum, age 25-50, balding area mainly on top.

Bad results
Young men, Hamilton 1-V, heavy hairloosing, flexible scalp, high walue of sebum, age 15-22, balding front-top.
Men: Hamilton II-VI, flexible scalp, high walue of sebum, age 30-60, balding front-top.

Dit lezende moet je tot de conclusie komen dat het gebruik van LLL bij het merendeel van de mannen niet zo-n goede resultaten heeft aangezien bij de meeste mannen de haaruitval begint in de inhammen (front) en veelal gepaard gaat met vet haar.

Wel zijn er momenteel testen gaande in de USA i.v.m. erkenning van de lasercomb (HairMax) als zijnde werkzaam bij haaruitval.

Diksy

Cloud
11 november 2004, 02:38
Hey Diksy,

Dankje voor de informatie. Had zelf ook al de indruk dat de lasercomb vooral goed werkt bij diffuus haarverlies, wat de meeste vrouwen hebben.

**************

Wederom spanning en intrige in de wondere wereld van het haarverlies! Kijk maar even op deze site:
http://www.versacchi.co.uk/
Dit was vroeger de Europese verdeler van de lasercomb. Maar wat staat er nu te lezen op hun site?
Note that hairmax supplies have been discontinued by Versacchi for reasons to be announced soon. Our closely held secret will become public knowledge soon. Don't worry! The news is simply better ... Register now & be the first to know......
Zou het kunnen dat het ultieme middel tegen haarverlies er staat aan te komen? :) Ik heb me in elk geval geregistreerd, en zodra ik meer weet laat ik het jullie weten!

Diksy
11 november 2004, 11:31
Hallo Claud,

Bedankt voor de tip. Ik heb mij ook aangemeld.

Diksy

Tiuri
11 november 2004, 11:41
Hey Diksy,

Dankje voor de informatie. Had zelf ook al de indruk dat de lasercomb vooral goed werkt bij diffuus haarverlies, wat de meeste vrouwen hebben.

**************

Wederom spanning en intrige in de wondere wereld van het haarverlies! Kijk maar even op deze site:
http://www.versacchi.co.uk/
Dit was vroeger de Europese verdeler van de lasercomb. Maar wat staat er nu te lezen op hun site?
Note that hairmax supplies have been discontinued by Versacchi for reasons to be announced soon. Our closely held secret will become public knowledge soon. Don't worry! The news is simply better ... Register now & be the first to know......
Zou het kunnen dat het ultieme middel tegen haarverlies er staat aan te komen? :) Ik heb me in elk geval geregistreerd, en zodra ik meer weet laat ik het jullie weten!
HAHAHA!!! :D:D
Oohhhh ik ben gewoon bijna BLIJ dat ik AGA heb, anders was ik nooit in aanraking gekomen met de heeeeeerlijke hair loss world! Wat een smeuiige roddels en gebeurtenissen toch altijd....

Schitterend die flash-presentatie op www.versacchi.co.uk (http://www.versacchi.co.uk)! :D:D Helemaal met onheilspellende bliksem enzo, alsof het einde van de wereld wordt aangekondigd....

Ik ben zeer benieuwd!

Haarmannetje
11 november 2004, 12:15
Inderdaad erg grappig :D. Ik heb mij in ieder geval geregistreerd, ben benieuwd!

Lucky
11 november 2004, 12:45
Ik wacht af mensen, ik neem aan dat jullie me toch wel het laatste nieuws zullen vertellen...toch ? :)

Renegade
11 november 2004, 13:53
Idd zeg...met zo'n filmpje moet het wel een Star Wars light saber zijn waar ze mee gaan komen. Zou wel een stuk stoerder dan zo'n suffe Lasercomb zijn overigens :cool:

Flauw dat ze nog niks prijsgeven. Ondertussen zit iedereen zich al aan te melden en hebben zij straks een prachtige database met e-mailadressen van haaruitval-lijders.

Cloud
11 november 2004, 18:43
Hey, als jullie binnen een jaartje bij de kapper zitten om dat vervelende haar maar weer eens te laten uitdunnen... vergeet dan niet wie jullie de weg naar het licht heeft getoond. ;)

Haarmannetje
11 november 2004, 21:27
Maar Cloud, verwacht je dat ze echt met iets komen dan? Ik bedoel, geloof je serieus dat er een ultiem middel aan staat te komen?

Cloud
12 november 2004, 01:48
Was maar een grapje, Haarmannetje. Ben wel ontzettend benieuwd waarmee ze op de proppen zullen komen!
Gezien de hevig woedende natuurelementen op de site en de aangekondigde sensational revelations zal het in elk geval geen onnozele multivitamine zijn! Dat kunnen ze niet maken! :)

Yarglah
12 november 2004, 19:24
Ik heb onlangs m'n Lasercomb ontvangen.
Nu zit ik met een (misschien stom) vraagje, voor de andere Lasercomb-gebruikers:

Als ik m'n hele hoofd bewerk aan de voorgeschreven snelheid (1/2 inch
per biep) dan ben ik klaar in 5 minuten. Maar ze zeggen dat het 10 a 15
minuten zou moeten duren?! Het zou kunnen dat ik te snel beweeg, maar ik denk het niet.

Mag ik dan meerdere keren over dezelfde plekken gaan? Hoe doen jullie het precies en hoelang duurt het bij jullie?

Groetjes,

pizzacat
13 november 2004, 00:45
Maar Cloud, verwacht je dat ze echt met iets komen dan? Ik bedoel, geloof je serieus dat er een ultiem middel aan staat te komen?

Het logische vervolg op de lasercomb; de phasercomb, StarTrek technology(TM) for your hair. Phasers to stun!!! Beam me up, captain, engage!
Ay ay Scotty, I'm in need of a pint!
To the bridge, we have to remodulate our shield converters, they're using tachyon beams. No worries Cap'n, I'm firing a photon-torpedo en we've matched their distortion frequenties. We'll blast them into that big fat pulsating wormhole, in the center of your screen, sir!

Cloud
17 november 2004, 17:33
Ik heb onlangs m'n Lasercomb ontvangen.
Nu zit ik met een (misschien stom) vraagje, voor de andere Lasercomb-gebruikers:

Als ik m'n hele hoofd bewerk aan de voorgeschreven snelheid (1/2 inch
per biep) dan ben ik klaar in 5 minuten. Maar ze zeggen dat het 10 a 15
minuten zou moeten duren?! Het zou kunnen dat ik te snel beweeg, maar ik denk het niet.

Mag ik dan meerdere keren over dezelfde plekken gaan? Hoe doen jullie het precies en hoelang duurt het bij jullie?

Groetjes,

Hoi Yarglah,
Vijf minuten is wel erg snel om je hele hoofd 2x te doen! Bij mij duurt het meestal 20 à 25 minuten. Ik doe ongeveer 1cm/biep.

Yarglah
23 november 2004, 01:16
Tweemaal? Instructies verkeerd begrepen dus. Bedankt voor de rechtzetting!:)

Tiuri
9 januari 2005, 00:08
http://www.hairlaser.net/

nog maar 12 dagen!! :D

reclamefilmpje van de HairMax Lasercomb:

http://www.hairlosstalk.com/download/lasercomb1.wmv

lanne
9 januari 2005, 12:00
Joepiedepoepie!!!!!!!!!!!!!!!
Goed dat je ons er op attendeerde Cloud!

Ik ben echt super benieuwd naar die de berichten van Versacchi!!!


Can't wait.

Als het echt revolutionair is ga ik het zeker bestellen.
Dan maar 600,- euro ofzo.
Ik ben het dan helemaal met jou eens Cloud dat zo'n investering dan wel de moeite waard is ook al is het veel geld.
Als ik kijk hoeveel geld ik nou al uitgegeven heb aan allemaal van die domme middeltjes.
Maargoed, dan moet het wel enigzins bewezen zijn dat en hoe het helpt.

Ik hoop wel dat het apparaat of middel meer gaat doen, dan alleen maar de bloedcirculatie stimuleren. Want in het alleen stimuleren van bloedcirculatie....daar geloof ik niet zo in, misschien krijg je dan ook wel meer toevoer van DHT- 5 alpha reductase, etc. naar je haarfollikels etc.

Maar als het wel wat is dat product, dan zou ik als het zou moeten, er best voor over hebben om een jaartje niet op vakantie te gaan.
Men, wat zou ik me relaxed en blij voelen als ik mijn oude haar weer om mijn hoofd voelde waaien!

lanne
9 januari 2005, 12:08
Lanne,
Ik haal al mijn haarproducten van het net (minoxidil, tricomin, spironolactone, lasercomb), en heb nog nooit een probleem gehad met de levering.
Mijn lasercomb heb ik op de Amerikaanse site besteld (is stukken goedkoper dan de Europese), maar de LC is me dan wel vanuit Ierland toegestuurd. Mijn 2de lasercomb (die ik voor mijn moeder had besteld) heb ik ook weer bij de Amerikaanse site besteld, maar omdat het dit keer om een tweedehandse ging werd ie wel vanuit Amerika opgestuurd. Ook weer heel vlot verlopen, zeer snel geleverd, en de lasercomb was in perfecte staat.


Hoi, Cloud,


Een beetje late reactie van mij. Bedankt voor je reactie.
Ik zie het nu pas.
Ben een paar maanden erg weinig tot niet op het internet geweest.
Heb nu weer ADSL dus kan eindelijk lekker onbeperkt surfen.

Goede berichten dus over levering etc. Dat is mooi.

Bij welke Amerikaanse site heb je de lasercomb besteld?

Toen je de tweede handse bestelde voor je moeder,
hoeveel heb je toen betaald en hoeveel voor de nieuwe?
Via zo'n biedsysteem ofzo?

Ik wil dat graag vergelijken met wat Versacchi uit gaat brengen.




met de
hartelijke groeten van,


Lanne

Diksy
9 januari 2005, 12:59
Jullie zullen wel denken, daar heb je die Diksy weer. maar net als bij Toppik kan ik jullie hier ook meedelen dat ik sinds 1-1-2005 importeur ben geworden van de HairMax Lasercomb. Momenteel ben ik bezig om wederverkopers aan te trekken. Uiteraard zal Instituut Hairplus, mijn vroegere bedrijf, een van de eerste zijn die de Hairmax gaat aanbieden in hun postorderafdeling.
Wat de publieksprijs gaat worden kan ik niet zeggen omdat iedere leverancier daarin vrij is. Wat wel mogelijk is dat jullie je verenigen en samen een aantal Lasercombs tegelijk bestellen. In dat geval zal de prijs veel interessanter worden.

Gegroet, Diksy

Diksy
9 januari 2005, 13:00
Nog iets vergeten. Wil je recties lezen van gebruikers ? Ga dan naar www.hairmaxforum.com.

Diksy

Tiuri
9 januari 2005, 13:18
Interessant!

Wat is de inkoopprijs, Hans?

Diksy
9 januari 2005, 13:22
Beste Laurens,

Dan moet ik eerst weten om hoeveel lasercombs het gaat.
Aan de detailhandel leveren we per minimaal 6 stuks tegelijk.

Hans

Georgie
9 januari 2005, 15:31
Ik heb me natuurlijk ook bliksemsnel geregistreerd op die site van Versacchi!

Ik ben echt verschrikkelijk nieuwsgierig van aard, dus de spanning loopt al behoorlijk op;) .

Georgie
9 januari 2005, 15:32
Diksy, op zich heb ik wel interesse. Kan het ook op afbetaling? Doe ik eigenlijk nooit, maar het is wel een hele aanschaf!

Cloud
9 januari 2005, 15:44
Nog maar elf dagen inmiddels! En vannacht al slecht geslapen! (of kwam dat door die afschuwelijke hoest?)

Laurens, leuke nieuwe avatar :D :D :D

Lanne, zo'n tweedehands lasercomb heeft een vaste prijs, je moet de mensen van hairmax een emailtje sturen. Hun site is www.hairmax.com. Weet niet meer precies hoeveel ik heb betaald voor die tweedehands, moet het nog eens nakijken in mijn mailbox (ben nu op een andere computer).
De lasercomb doet meer dan simpelweg bloedcirculatie stimuleren hoor. Je moet hun site maar eens goed doorlezen.

Mijn gok is dat Verscacchi een gebruiksvriendelijkere versie van de LC op de markt gaat brengen. Een soort laserhelm bijvoorbeeld.

Cloud

Diksy
9 januari 2005, 16:38
Hallo Georgie,

Of de HairMax op afbetaling kan worden gekocht wordt bepaald door de detailhandel zelf. Ik als importeur ga daar niet over.

Gegroet, Diksy

Georgie
9 januari 2005, 17:07
Ik bedoelde dus eigenlijk bij Hairplus, hoewel ik ook kan voorstellen dat dat ook niet jouw pakkie-an is.

Diksy
10 januari 2005, 10:25
Hello Georgie,

If you give me your personal details through a private message I will ask Hairplus to contact you.

Hans

looneytuner
10 januari 2005, 19:26
Hmm...van die lasercomb heb ik toch al veel goeie dingen gehoord intussen...Het voordeel is wel dat het een eenmalige aankoop is en misschien super in combinatie met proscar en minox?

Lucky
10 januari 2005, 19:54
Ja, maar ik zou toch wel eens foto's willen zien van mensen die die lasercomb hebben gebruikt.

John00
10 januari 2005, 20:01
Misschien een domme vraag:

Is er bij dit apparaat gekeken naar eventuele bijwerkingen?
Niet om onnodig paniek te zaaien, maar is het misschien zo dat deze laserstralen op langere termijn (enige jaren) hersentumor of andere aandoeningen kunnen veroorzaken?
Is het niet verstandig om eerst fundamenteel onderzoek af te wachten?
Het is allemaal nog zo nieuw. Er is wetenschappelijk nog niet eens aangetoond of het heilzaam is.

Cloud
10 januari 2005, 21:16
Er staan foto's van gebruikers op http://www.hairmax.com/benefits.htm

Cloud
10 januari 2005, 21:18
Het zou volkomen veilig zijn. Het licht dringt ook maar door tot in je haarzakjes, en beïnvloedt je hersenen niet.

Zo nieuw is Low Level Laser Therapy ook niet. Het wordt al tientallen jaren gebruikt, voor verschillende aandoeningen.
Meer info over LLLT vind je op www.laser.nu

pizzacat
11 januari 2005, 00:38
damn wat een beroerde foto's, vaak ander licht, anders gekamd, droog-nat verschil....:S

japiejaap
11 januari 2005, 09:57
idd vooral die begin fotos, krijg soms bijna het idee dat het naar elkaar toe is gekamd om de inhammen groter te laten lijken.... zucht stelletje naaiers

Lucky
11 januari 2005, 18:12
Ja goed, ze maken het misschien mooier dan het in werkelijkheid is maar je ziet toch dat sommige er gewoon haar bij hebben gekregen en dat door zo'n lasermachine. Daar sta ik wel versteld van.

Cloud
18 januari 2005, 13:47
Nog maar elf dagen inmiddels! En vannacht al slecht geslapen! (of kwam dat door die afschuwelijke hoest?)



Flauweriken! Klojo's! Losers!
Kijk hier: http://www.hairlaser.net/
De teller staat nu plots op 'nog 33 dagen' !!!!

kevin
18 januari 2005, 13:50
Flauweriken! Klojo's! Losers!
Kijk hier: http://www.hairlaser.net/
De teller staat nu plots op 'nog 33 dagen' !!!!

Ja nep he. Ik dacht vandaag nog 2 dagen :D en dan kom je op de site staat er 33 :( nep truuk

Btw, als je ze wilt uitschelden kan je dat hier doen ;)

Contact by Phone:

Intl Code + 353 + 21 + 4278484
Lo-Call (Eire) 1890 - 201-291
Lo-Call (UK) 0871 - 4742624

Tiuri
18 januari 2005, 13:51
wat een smeerlappen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pizzacat
18 januari 2005, 16:02
wat een smeerlappen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jullie hadden toch niet werkelijk een of andere 'openbaring' verwacht. Dit is een van de oudste marketingtrucs waar jullie zijn ingetuind....al doende leert men ;)

lanne
18 januari 2005, 19:21
Jullie hadden toch niet werkelijk een of andere 'openbaring' verwacht. Dit is een van de oudste marketingtrucs waar jullie zijn ingetuind....al doende leert men ;)


Natuurlijk wel gehoopt dat er een product uit zou komen met goede resultaten.

Je bedoelt dat ze er mee verdienen dat iedereen zo hun website blijft bezoeken?

Zou er dan helemaal niet ' te openbaren' zijn of zou het later komen?

Cloud
18 januari 2005, 20:46
Ik denk dat ze niet tijdig klaar zijn geraakt met hun laserding, wat het ook moge zijn. Wel een afgang, met zoveel bombast grote onthullingen aankondigen en dan nu de anti-climax.

Amateurs!!!!

jongen25
18 januari 2005, 21:04
'They're just a bunch of fucking amateurs!' (filmquote, rara welke?)

Sorry hoor, maar in sommige gevallen (zoals deze) moeten we maar naar Bassie luisteren en blijven lachen..:rolleyes:

lanne
22 januari 2005, 15:21
Ik zit te dubben...

zal ik zo'n lasercomb kopen die er al is, waar Cloud ook positieve ervaring mee heeft.... of zal ik wachten op die nieuwe laserdinges.........?

Tiuri
24 januari 2005, 20:25
Ik zit te dubben...

zal ik zo'n lasercomb kopen die er al is, waar Cloud ook positieve ervaring mee heeft.... of zal ik wachten op die nieuwe laserdinges.........?ik zou zeker even een maandje afwachten om te kijken waar die knakkers mee komen.

Deckard
24 januari 2005, 20:27
'They're just a bunch of fucking amateurs!' (filmquote, rara welke?)



Big Lebowski..

Ik vertrouw het allemaal niet meer zo, nu met die vertraging zonder enige uitleg...

Cloud
24 januari 2005, 23:44
En d'r is nu ook de Leimo: www.laserhaircomb.com , made in Korea.

Lanne, ik zou ook nog een maandje wachten. Mocht dat nieuwe product handiger zijn in gebruik dan is het echt wel het wachten waard.

pizzacat
25 januari 2005, 01:00
ik zou zeker even een maandje afwachten om te kijken waar die knakkers mee komen.

Ik zie die deadline zomaar nog verschuiven hoor.....stelletje etterbakken zijn het. Hou me maar op de hoogte!

Cloud
25 januari 2005, 01:12
Wanneer eindelijk die persconferentie over je liefdesleven, Pizzacat??

pizzacat
25 januari 2005, 01:14
haha, die...nou..das een uitgebreide...nu weer 2 liefjes verder. Ik kom er wel.
Ik houd u op de hoogte van doorslaande successen! ;)

Tiuri
31 januari 2005, 01:15
goh dit is ook helemaal doodgebloed zeg, sinds de HairBeam-onthullingen van Lanne in de andere thread :)

ineens is de gewone lasercomb niet goed genoeg meer! Wat zielig voor Hairmax!

Tiuri
17 maart 2005, 13:01
In de Hair Helmet-thread ontstonden er discussies over de studies van de HairMax LaserComb. De enige studie die er tot nu toe over is vrijgegeven is namelijk NIET dubbelblind uitgevoerd, wat het onderzoek onbetrouwbaar maakt.

Ik heb daarom een mailtje gestuurd naar Lexington met de vraag hoe het nu precies zit met de studies van de LaserComb. Ik kreeg het volgende antwoord:

Van: Randy Veliky Lexington Intl <xxxxxx>
Verzonden: woensdag 16 maart 2005 21:01:07
Aan: <xxxxxxx@hotmail.com>
Onderwerp: LaserComb


Dear laurensj,

Thank you for your email and interest in our HairMax LaserComb.

You are correct, the Independent Clinical Study that was published in the International Journal of Cosmetic Surgery was not a double blind placebo study. We did not control nor did we have any input into the study. Dr Markou and John Satino performed this study independently of Lexington.

We currently have 5 double blind randomized studies underway. When complete, the results of these studies will be submitted to the FDA. We anticipate completing these studies in the Fall of this year.

We are confident with the results from the HairMax LaserComb. We offer a 12 week money back guarantee, minus a 15% restocking fee. This guarantee can be extended an additional 8 weeks upon request, giving the user a full 20 weeks to try the product.

We encourage you to place an order and take advantage of the money back guarantee. Remember, the sooner you start, the sooner you will start seeing the benefits of the LaserComb.

Please advise if you have any further questions.

Best regards


Randy Veliky

Dussssssss dat klinkt ERRUGGGG goed moet ik zeggen. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van deze studies en de actie van de FDA. Als ze het goedkeuren, is de LaserComb na minox en fina het derde officiële haargroeimiddel in de geschiedenis.

Haarmannetje
17 maart 2005, 15:46
goh dit is ook helemaal doodgebloed zeg, sinds de HairBeam-onthullingen van Lanne in de andere thread :)

ineens is de gewone lasercomb niet goed genoeg meer! Wat zielig voor Hairmax!
Hahahahahah, de humor :D!

Haarmannetje
17 maart 2005, 15:47
Dussssssss dat klinkt ERRUGGGG goed moet ik zeggen. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van deze studies en de actie van de FDA.
Dit klinkt zeker goed, ben ook erg benieuwd!

Als ze het goedkeuren, is de LaserComb na minox en fina het derde officiële haargroeimiddel in de geschiedenis.
Vergeet Eucapil niet ;).

Cloud
17 maart 2005, 18:34
Klinkt goed ja. Het had me ook verbaasd mochten hun FDA studies niet double-blind zijn geweest.

Aan: <xxxxxxx@hotmail.com> Waarom xxxxxxxx je je adres weg, laurensj? Het is alvast geen geheim in je public profile :)

Tiuri
17 maart 2005, 19:44
Waarom xxxxxxxx je je adres weg, laurensj? Het is alvast geen geheim in je public profile :)Omdat je het risico loopt dat je e-mailadres door bots wordt opgepikt als je het op het openbare forum post! Which means....... SPAM! :eek:

En d'r is nu ook de Leimo: www.laserhaircomb.com , made in Korea.Hm die Leimo Laser Comb is maar $450 dollar. niet duur.

Diksy
8 juni 2005, 13:22
Ze versturen inderdaad alleen maar in de USA maar als je handig bent kan je hem zelf bouwen. De bouwtekening kost $ 5.95 en wordt je per email toegezonden. Of de werking hetzelfde is ? Is de beveiliging voldoende ?
Op dat alles heb ik geen antwoord maar voor $ 5.95 ...........................
Wel is bekend in diverse studies dat Low Level Laser een zekere werking heeft op de haardikte, ( zie: www.laserhaircare.com )

Groetjes Diksy

Haarmannetje
3 augustus 2005, 17:09
Wow, ik lees net de studie van de Laser Comb, ik vind het bijzonder interessant:

In summary, Table 1 shows that the hair counts increased in the temporal area an average of 55.2% in women, 74.1% in men, and 69.1% for all patients. In the vertex area, the corresponding percentages were 64.9% for
women, 120.1% for men, and 111.9% for all patients. There was a hair count increase of 93.5% when all temporal and vertex patients were combined.

Studie PDF (http://www.hairlosstalk.com/download/LasercombReport1.pdf)

Deckard
3 augustus 2005, 19:21
Wow, ik lees net de studie van de Laser Comb, ik vind het bijzonder interessant:



Studie PDF (http://www.hairlosstalk.com/download/LasercombReport1.pdf)

WTF!?:confused:

Dat is echt waanzinnig veel hergroei!

Als dit echt allemaal klopt wil ik wel overwegen om zo'n ding aan te schaffen.

Haarmannetje
4 augustus 2005, 00:20
WTF!?:confused:

Dat is echt waanzinnig veel hergroei!

Als dit echt allemaal klopt wil ik wel overwegen om zo'n ding aan te schaffen.
Ja, het zijn zeker zeer positieve resultaten, maar de ervaringen van de gebruikers op bijvoorbeeld HairLossHelp zijn uiteenlopend... in ieder geval niet unaniem positief welke overeenkomt het beeld dat geschetst wordt door de publicatie. Maar... we moeten niet vergeten dat gebruikerservaringen niet waterdicht zijn. Ik lees zo vaak op de Amerikaanse fora dat mensen na een maand er al mee kappen met de woorden "het werkt niet." Dat soort ervaringen zijn natuurlijk volkomen zinloos en moet je gewoon negeren.

Maar ja, wat nu dan :)? Dat is de grote vraag. De cijfers zien er goed uit in dat artikel, maar het is een dure grap mocht het toch niets voor je doen.

Deckard
4 augustus 2005, 00:27
Ja, het zijn zeker zeer positieve resultaten, maar de ervaringen van de gebruikers op bijvoorbeeld HairLossHelp zijn uiteenlopend... in ieder geval niet unaniem positief welke overeenkomt het beeld dat geschetst wordt door de publicatie.
Klopt maar dat telt voor in principe elk haargroeimiddel...

Maar... we moeten niet vergeten dat gebruikerservaringen niet waterdicht zijn. Ik lees zo vaak op de Amerikaanse fora dat mensen na een maand er al mee kappen met de woorden "het werkt niet." Dat soort ervaringen zijn natuurlijk volkomen zinloos en moet je gewoon negeren.
Een maand is te kort om een serieus oordeel te vellen, maar wat ik in dat onderzoek heb gelezen leek mij neutraal, goed onderzocht en niet partijdig dus...
Maar ja, wat nu dan :)? Dat is de grote vraag. De cijfers zien er goed uit in dat artikel, maar het is een dure grap mocht het toch niets voor je doen.

Ook daar heb je gelijk in, maar jaren lang fina/duta/minox/p5p/weet-ik-wat is ook duur...
Ik wacht het nog even af maar denk wel dat de aanschaf absoluut het overwegen waard is.

Haarmannetje
4 augustus 2005, 00:49
Ja, dat denk ik ook. Juist omdat ik meer waarde hecht aan dat artikel dan aan die gebruikerservaringen die tot op de follikel toe gekleurd zijn door frustratie, wishful thinking, woede en het gebruik van de meetmethode: uitgevallen haren tellen. Ik zelf denk er ook nog even over.

Diksy, voor hoeveel lever jij de Laser Comb?

Cloud
4 augustus 2005, 01:48
Haarmannetje, je hebt altijd een money back guarantee als je de lasercomb koopt. Je hebt 12 weken de tijd om het ding uit te testen. Die periode kan eventueel nog worden verlengd, ze doen daar niet moeilijk over. Als je het niks vindt krijg je je geld terug min 15% van de prijs. Het geld dat je dan kwijt bent komt ongeveer overeen met wat je zou hebben betaald mocht je tijdens die maanden een ander product hebben uitgeprobeerd dat niet bleek te werken.

Deckard
4 augustus 2005, 10:04
Cloud, hoe lang gebruik je de comb al en wat zijn je ervaringen hiermee?

Diksy
4 augustus 2005, 10:57
Ja , ik weet dat mijn boodschap reclame was. Maar tevens ook informatie voor geïnteresseerden. Er was een duidelijke vraagstelling "waar kan je de lasercomb in Nedreland bestellen" Daarop heb ik geantwoord. Moet ik dan aan een ander vragen om dit namens mij te berichten ? Zoals jullie weten strijd ik altijd met open vizier. Niks achterbaks.

Sinds ik mijn bedrijf verkocht heb (2003) ben ik, vanwege mijn kennis en de vele relaties die ik heb dit wereldje, benadert om een aantal producten in Europa te vertegenwoordigen.

Ter verduideliking nog even : Bij mij kan je niet bestellen. Ik importeer en lever aan de detailhandel, net zoals Toppik. Daar is de lasercomb te bestellen.


Gegroet,

Diksy
Optimal Life b.v.

Cloud
4 augustus 2005, 14:26
Cloud, hoe lang gebruik je de comb al en wat zijn je ervaringen hiermee?Ik gebruik hem al 19 maanden (sinds eind december 2003), en ben er heel tevreden over. De lasercomb gecombineerd met minxodil hebben me goeie resultaten opgeleverd. Mijn haarkwaliteit is stukken beter (haar is dikker, valt beter, niet meer dor en levenloos zoals het vroeger was) en heb ook redelijk wat hergroei.

Boris
5 augustus 2005, 18:13
hee cloud wat is jouw haarstatus ( in Nordwood) en is deze veranderd in de afgelopen paar jaar?

Cloud
5 augustus 2005, 18:23
Hey,
Ik ben geen Norwoord want ik ben een vrouw. Ik heb dus diffuus haarverlies. Mijn haarstatus is er flink op vooruitgegaan, vooral bovenop en vooraan is het heel erg verbeterd. Toen ik ongeveer vier maanden bezig was met m'n regime kreeg ik van familieleden de vraag wat ik met m'n haar deed, want dat het plots dikker was, en ik meer haar had.

Cloud
5 augustus 2005, 21:46
Nog een link naar een bescheiden lasercomb studie (met maar 5 mannelijke proefpersonen)
http://www.dermalogix.net/lasercomb/drglenncharles.html

Haarmannetje
5 augustus 2005, 21:49
Nog een link naar een bescheiden lasercomb studie (met maar 5 mannelijke proefpersonen)
http://www.dermalogix.net/lasercomb/drglenncharles.html
De cijfers zijn mooi zo te zien, de plaatjes wat minder prettig :P.

flappie
5 augustus 2005, 22:47
Geen idee of dit al gepost was, maar ik vind dit toch wel vrij interessant: http://www.dermalogix.info/media/AmericanMedicalReview128.wmv

Werkt dat laser gedoe niet zo dat de bloedvaten in de hoofdhuid wat groter worden zodat er meer bloed doorheen stroomt? Beetje zelfde effect als minox dan lijkt me, aangezien minox waarschijnlijk de doorbloeding in de hoofdhuid bevorderd.
Dat betekend dan toch ook dat de haren die je hebt teruggewonnen met de lasercomb dus daarvan afhankelijk blijven.

Maar correct me if i'm wrong :).

Cloud
5 augustus 2005, 23:50
Nee, dat laser gedoe doet wel meer dan dat. :)
Zie ook bv hier : http://www.dermalogix.net/lllt/atp.html

Boris
6 augustus 2005, 00:37
Ik denk dat we lasermethodes in de toekomst meer gaan meemaken.
Zodra er nog wat meer goede testresultaten zullen worden gepubliceerd, gaat deze jongen ook overstag!

flappie
6 augustus 2005, 01:32
Nee, dat laser gedoe doet wel meer dan dat. :)
Zie ook bv hier : http://www.dermalogix.net/lllt/atp.html
Ah, ok. Wat ik me nog van de biologie lessen kan herinneren is dat atp de brandstof voor de cellen is (tenminste, daarin wordt energie opgeslagen).

De cel neemt dus de energie van de lichtgolf (of -deeltjes) in zich op waardoor de kracht van de atp moleculen toeneemt.
Wat daar nou precies het nut van is weet ik zo niet. Maar misschien kunnen cellen zo makkelijker taken uitvoeren.

Maar nu dan nog steeds m'n vraag: Blijven de nieuwe haartjes ook lasercomb afhankelijk? Zoniet, dan wil ik zeker wel gaan proberen zo'n ding in elkaar te gaan knutselen :).

Cloud
6 augustus 2005, 11:47
Ze worden niet afhankelijk zoals dat bij minoxidil het geval is. Als je met de lasercomb stopt zal je haar na verloop van tijd natuurlijk wel opnieuw achteruit beginnen te gaan, omdat je nog steeds AGA hebt.

Haarmannetje
6 augustus 2005, 12:02
Maar nu dan nog steeds m'n vraag: Blijven de nieuwe haartjes ook lasercomb afhankelijk? Zoniet, dan wil ik zeker wel gaan proberen zo'n ding in elkaar te gaan knutselen :).
Maar je kunt het sowieso vergeten dat je AGA kunt stoppen met één behandeling of kuur ofzo. Ja, een HT is eenmalig en in een verre, heel verre toekomst gentherapie.

Haarmannetje
6 augustus 2005, 12:03
Maar de reden waarom LLL werkt heeft er dacht ik mee te maken, dat de cellen weer hergenereren en 'genezen' en zo weer functioneel worden. Dus je hebt de volgende stappen

1) DHT hecht zich aan de follikels
2) Immuunsysteem valt de follikels aan
3) De follikels raken beschadigd en krimpen

LLL draait het proces bij stap 3 om, door de cellen (de follikels) weer te genezen.

Toch :)?

ouwe
10 augustus 2005, 20:22
weet iemand waar je de lasercomb in nederland kan bestellen en wat die gaat kosten

Cloud
10 augustus 2005, 20:25
www.hairmax.com
https://www.hairlosstalk.com/shop/order.php?qty=1&pID=1

De lasercomb kost op de hairmax site 645 dollar, maar aan Europeanen vragen ze 610 EUR.
Op Hairlosstalk.com staat als prijs enkel 645 dollar aangegeven (wat neerkomt op 522 EUR), dus ik neem aan dat dat ook voor internationale bestellingen geldt.
Ik zou het dus bij HLT proberen....

Cloud
10 augustus 2005, 20:26
oeps dat 'in Nederland' stond er net nog niet bij, of heb ik erover gelezen? :)

Diksy
10 augustus 2005, 22:43
De HairMax kost in Nederland € 595,00 en is ook in maandelijkse termijnen verkrijgbaar. Maar ik mag geen reclame maken op Haarweb. Onlangs is mijn reply op een vraag nog door een moderator gewist Ikzelf verkoop ze niet aan particulieren, alleen aan de detailhandel.
Wat nu ?

Diksy

Cloud
14 augustus 2005, 00:35
Gesprekken over zelfbouw-lasercombs svp voeren in deze (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7053) thread.

Tiuri
17 september 2005, 21:59
Goed, dan gaan we hier nu on-topic verder over de Hairmax LaserComb.

Ik verwacht eigenlijk ieder moment de publicaties van de FDA-studies naar de LaserComb. Dit zijn de eerste studies die dubbelblind zijn uitgevoerd, dus die zullen een hoop duidelijk maken over hoe goed het nu daadwerkelijk werkt tegen AGA. Ze zouden in de herfst van 2005 uitkomen.

Ben benieuwd of de FDA de Hairmax LaserComb zal goedkeuren. Zo ja, zal de LaserComb het derde officiële, aantoonbaar bewezen haargroeimiddel in de geschiedenis zijn (naast Propecia en minoxidil).

Verder heb ik nog een vraagje aan Diksy, die een tijdje terug postte:

Ik zal je de uitkomst van een onderzoek in Finland geven met de LLL kliniek laser. ( Een soort droogkap met laser)

Goodresults.
Ladies: nearly all ages and degrees of hairloss
Man: Hamilton 1-IV, tenseness of the scalp, low walue of sebum, age 25-50, balding area on the top.
Man: Hamilton 1-III, flexible scalp, medium walue of sebum, age 25-50, balding area mainly on top.

Bad results
Young men, Hamilton 1-V, heavy hairloosing, flexible scalp, high walue of sebum, age 15-22, balding front-top.
Men: Hamilton II-VI, flexible scalp, high walue of sebum, age 30-60, balding front-top.

Dit lezende moet je tot de conclusie komen dat het gebruik van LLL bij het merendeel van de mannen niet zo-n goede resultaten heeft aangezien bij de meeste mannen de haaruitval begint in de inhammen (front) en veelal gepaard gaat met vet haar.Heb je een referentie naar deze studie, Diksy? Of de officiële naam? Een link? Namen van betrokken artsen? Je hulp hierbij wordt erg gewaardeerd!

Wil deze studie namelijk opnemen in het Haarwoordenboekje. En ik kan in geen enkel officieel document vinden dat LLLT beter werkt bij vrouwen dan bij mannen, terwijl die info toch van belang is voor de leden.

Tiuri
18 september 2005, 09:20
Ik heb de posts over de Leimo Laser Comb afgesplitst van de HairMax Lasercomb-thread.

Als ik het goed begrijp is de Leimo een goedkope variant van de Lasercomb die door Koreaanse copycats in elkaar is geflanst. Het is anders dan de Lasercomb omdat het niet alleen een laser bevat, maar ook LED's.

Cloud had eens de volgende link gegeven:
http://www.hairmaxforum.com/forum/showthread.php?t=1285

In deze thread van het Hairmax Forum wordt uitgelegd waarom de Leimo een wanproduct is. Ik weet het, niet echt een objectieve bron, maar toch houdt het verhaal wel steek volgens mij:

LaserComb versus Leimo.


The HairMax LaserCombTM is the first and only consumer Laser product to bring the benefits of Laser PhotoTherapy to a handheld portable device for use in the comfort and convenience of your own home. Recently a Korean company has introduced the Leimo and is comparing it to the HairMax LaserComb.


The truth is that they are two very different products and the LED strips in Leimo cannot be efficacious for treating problem hair. Firstly, the Leimo is predominately a low powered LED device, which is in no way as effective as a Laser or the HairMax LaserComb. The main difference between a Laser and an LED is that Lasers produce coherent light and LEDs do not. Coherent light in Lasers is visible by a speckling effect and is essential for PhotoBioStimulation. Additionally, Laser Light maintains the same energy output over long distances whereas LED’s energy output decreases as a function of the distance away from the LED. There are in-depth debates on the internet about Lasers versus LEDs and the most comprehensive may be found at http://www.acupuncturetoday.com/archives2004/aug/08rindge.html


Additionally, Leimo only contains one weak unfocused Laser diode. The LaserComb produces 9 Laser beams. Even if they were the same power level, which they are not, it would take you 9 times as long to treat you hair with Leimo as it does with the LaserComb.


The scientific data highlighted by Leimo on their website, especially the data provided by Tina Karu, is misleading :shock: . Tina Karu’s research and publications are based on Low Level Lasers not LEDs. Also, the NASA research that is cited is based upon high powered LEDs. The Leimo’s LEDs are outputting approximately 0.026 milliwatts of power which is less then 1/10th the energy output of the LaserComb. Additionally, the power from the Leimo significantly decreases as it reaches the scalp. The power output of the LED or Laser is an important characteristic of a product because intensity plays an extremely important role in depth of penetration and clinical effects of light. The greater the power, the more deeply light will penetrate through the scalp. If you looked at the light of the LEDs used in NASA’s research you would harm your eyes. The LEDs in the Leimo are of minimal brightness.


The Leimo web site also states “Leimo have 8 stimulating bars made of urethane rubber serves as a combing device as well as providing stimulating effect liken to massaging and acupuncture of your scalp, this effectively stimulate better blood circulation and thus better hair growth.” What they are referring to are the rubber teeth of its comb. This is the same effect as any teeth on a comb or brush including the teeth on the LaserComb; so it is interesting and misleading that they highlight this as a stimulating effect on hair growth without any basis.


One other interesting point to note about LEDs is the wavelengths they produce. Lasers, such as the Laser used in the LaserComb produce a very narrow, very specific wavelength of light. This specific wavelength of light, as found in the LaserComb, has been chosen from the full spectrum of light because of the scientifically proven results associated with this wavelength of light. LEDs such as the one used in the Leimo produce a broad spectrum of light with a range anywhere between 30 nanometers to 100 nanometers. For example, the 660nm LED the Leimo states it uses is more like a 610nm to 710nm LED. The narrow bandwidth associated with Lasers and, more specifically the LaserComb, have a great advantage over LEDs that offer a wide spectrum of light.


Leimo conducted their clinical studies on 6 week old mice by trimming their hair and photographing the speed of hair growth. The photographs and clinical evidence of these mice are very questionable. The researchers did not study any causes of hair loss in humans, specifically Androgenetic Alopecia (male of female pattern hair loss) ,the most common form of hair loss in humans or any other hair disorder. All of the LaserComb clinical studies have been performed on actual men and women who are suffering from hair loss.


It is interesting to note, the Leimo’s “clinical” study on mice tested 3 products against a control group. One group used the Leimo, the other two groups used shampoo. The Leimo had questionable results and the shampoos actually outperformed the Leimo :lol:. Read it for yourself http://www.laserhaircomb.com/clinical/leimo.html


In an effort to stay ahead of the industry Lexington designed, built, and tested a few devices similar to the Leimo, utilizing LED technology. We even filed a patent on our LaserComb design to incorporate LEDs. Our research was conclusive that LEDs did not influence hair regrowth or reduce shedding. We scrapped the LED project and only support Laser devices, such as the LaserComb, that have been proven to be effective.


We tested a Leimo and found that it contains one, very weak, 890 nanometer Laser. Lasers of this wavelength have been used for pain relief but never for hair. However, the power output of the Leimo is only 0.180 milliwatts, not even strong enough to be effective for pain relief. The Laser used in the Leimo’s clinical study claims to be a 5 mw laser module, but we have been unable to verify that the diode in the study is being used in their product. Typical power outputs for infrared therapy devices are between 30 and 500 milliwatts which is at a minimum 15 times stronger then that of the Leimo. There isn’t any evidence to date of an 890 nanometer Laser having any effect on the stimulation or growth of hair. All marketed 890 nanometer Laser devices are used for pain management because infrared Lasers produce localized heating.


The Leimo and its manufacturers are violating United States law because they do not comply with any of the FDA’s safety standards and regulations . The Leimo declares itself a Class IIIR Laser, but in fact they are a Class IIIB Laser because of the presence of the infrared Laser. Class IIIB Lasers must comply with stricter safety guidelines because of the potential safety hazards associated with these wavelengths. There is evidence that 890 nanometer Lasers, similar to the Leimo, can be damaging to the eyes.


Leimo does not offer a money back guarantee which speaks volumes for the confidence a company has in their product. If and when you do not find it effective after a few months you have to keep it. To date we have received numerous orders from Leimo users who are dissatisfied. Lexington offers up to a 20 week money back guarantee with each LaserComb.


The Leimo is battery powered and the battery compartment is sealed. If the battery dies, as batteries always do, you will need to discard the unit or send it back to Leimo for replacement. Therefore, the Leimo’s lifespan is short. The LaserComb uses a separate power adapter and shelf life is estimated to be 10-15 years. You never have to worry about battery failure or replacement.


Please take the time to learn about Lasers and read about the differences between the two products. If you have any further questions our knowledgeable staff will be happy to assist in answering your questions.



Regards,


Lexington International, LLCZe zeggen dus ten eerste dat de laser van de Leimo niet de goede sterkte heeft (890nm ipv 660nm van de HairMax). Ten tweede zeggen ze dat nooit is bewezen dat LED's wat doen tegen AGA.

Ik denk dus ook dat de Leimo niet zo'n goed product is.

Diksy
18 september 2005, 13:00
Het betreft hier een klnische studie van Matti Heinila uit Finland die de LLL al meer dan 10 jaar toepast. Hij werkt nauw samen mer Dr. Pontinnen, ook een Fin en een authortiteit op het gebied van LLL. Ik zal kijken of ik kan uitvinden waar en wanneer deze studie is gepubliceerd.

Diks

hair81
21 september 2005, 17:43
Hallo, lotgenoten.

Ik heb de Hairmax ook besteld, ik vroeg mij een paar dingen af, de lange termijn werking is daar iets over bekend?? En is de Hairmax in staat om Propecia te overtreffen?? Zoals al vaker vermeld in andere threads, kan ik geen fina meer slikken, door de bijwerkingen!! Hoop op wat objectieve meningen.

Groeten Rene.

Tiuri
24 september 2005, 22:56
Laatste nieuws (http://www.hairmaxforum.com/forum/showthread.php?t=1810) omtrent de Hairmax Lasercomb FDA-trials:

:) Lexington is pleased to announce that we have concluded our second clinical trial and will shortly be presenting the clinical hair count data to the FDA. This was a multi-centered, double-blind placebo, sham controlled study conducted following GCP (Good Clinical Practices) guidelines.

The initial clinical assessment is very encouraging and exciting. Upon guidance received through the FDA IDE process, we decided to divide our overall trial into two studies; the first tested the efficacy of the HairMax LaserComb on males. The next study focuses on female efficacy and will be begin shortly at a total of 5 sites. We currently are recruiting participants in Austin Texas, West Palm Beach, Florida and Orlando, Florida. If you or anyone you know is interested in participating in this landmark study pleas e-mail info@lasercomb.net (info@lasercomb.net)


This is Lexington’s second sponsored clinical study. The first study was conducted in 2002-2004. The clinical data was statistically significant as well and we filed a 510k with the FDA. However, the FDA declined this application because of our trial design. In our first study we did not use a sham control and only conducted it at one site. This unfortunately was due to misguidance from our former Medical Director. However, despite this, we have learned from our mistakes and underwent extensive research into GCP and trial design for our current round of trials.

We will not be able to release this data until after we submit it to the FDA. We are cautiously optimistic and look forward to sharing this data with the whole world.

Lexington International, LLC, headquartered in Boca Raton, FL is a medical device manufacturer. Lexington is ISO accredited and follows all GMP (Good Manufacturing Practices). At Lexington, we take pride in manufacturing a ‘Made in the USA’ product , focusing on positive user experiences and ensuring total customer satisfaction. To date, we have exported to 72 countries and are proud to state that many world renowned politicians, celebrities and rock stars are satisfied customers of ours.

For further information please contact David Michaels, Managing Director at +1 561 417 0200 .

Diksy
26 september 2005, 16:55
Zou mooi zijn. Zeker in combinatie met minoxidil of finasteride.

Diksy

wboy
6 oktober 2005, 15:15
Wie heeft er al resultaten met de hairmax?Ik denk erover om er een aan te schaffen.

Diksy
8 oktober 2005, 10:29
Ga naar www.hairmaxforum.com voor reacties van gebruikers.


Diksy

Cloud
16 oktober 2005, 16:04
Hairmax brengt een nieuw en goedkoper type lasercomb op de markt: de Hairmax Lasercomb SE (Special Edition).

Lexington is proud to announce the latest addition to the HairMax LaserComb family, the HairMax SE. HairMax LaserComb SE allows you to obtain similar benefits to the original HairMax LaserComb at a great low price. Due to its smaller size, the HairMax LaserComb SE is meant to be used slightly longer, 15 to 20 Minutes per session vs. 10 to 15 Minutes with HairMax LaserComb.

HairMax LaserComb™ SE Features:

- 5 Laser Beams

- 30% Smaller Size

- One Year Warranty

- 12 Week Money Back Guarantee


The HairMax SE is available today at $395 + Shipping or you can choose the payment plan with one easy $150 down payment and 3 additional payments of $100. (Payment Plan available to USA Customers Only)

Lexington is also announcing revised pricing on the original HairMax LaserComb line with a new low price of $545 + shipping or $245 down with 3 payments of $115 for the payment plan option. (Payment Plan available to USA Customers Only)

The flagship HairMax LaserComb™ has been a consistently featured success story on TV, Radio and Print and was recently featured on NBC's Dateline. In 2001 the HairMax LaserComb was chosen as one of Time Magazine's inventions of the year.
http://www.hairmaxforum.com/forum/showthread.php?p=9989#post9989

Deze nieuwe light versie is dus 150$ goedkoper dan de originele, en je moet hem ietsje langer gebruiken per sessie...

Tiuri
16 oktober 2005, 16:11
Interessante info cloud!

Ik vraag me echter af of dat die 150 dollar wel waard is. Volgens mij is het laseren dodelijk vervelend en heb je er na verloop van tijd zelfs miljoenen voor over om de tijd te verkorten... :)

Q'modo
16 oktober 2005, 16:27
Dat ze dit product juist nu gaan markten en hun originele comb in de uitverkoop gooien net voordat ze de testresultaten van hun FDA trial bekend gaan maken maakt mij eigelijk een beetje sceptisch.

ray
16 oktober 2005, 17:05
Dat ze dit product juist nu gaan markten en hun originele comb in de uitverkoop gooien net voordat ze de testresultaten van hun FDA trial bekend gaan maken maakt mij eigelijk een beetje sceptisch.

idd, maar mocht aangetoond worden dat het wel werkt en de gebruikers die hem hier hebben positieve resultaten boeken dan neem ik er ook een!

Diksy
17 oktober 2005, 12:02
De verkoopprijs in Nederland zal ongeveer € 395,00 bedragen met de garantie:
"niet goed, geld terug " . Waarschijnlijk vanaf November verkrijgbaar.

Gegroet, Diksy

Tiuri
17 oktober 2005, 12:08
De verkoopprijs in Nederland zal ongeveer € 395,00 bedragen met de garantie:
"niet goed, geld terug " . Waarschijnlijk vanaf November verkrijgbaar.

Gegroet, Diksy395 euro? De gewone lasercomb of de lasercomb SE?

Diksy
17 oktober 2005, 12:10
De Lasercomb special edition.(SE)

ray
17 oktober 2005, 13:29
gaat dit apparaat ook helpen om mogelijk inhammen weer te beharen?

Tiuri
17 oktober 2005, 17:19
gaat dit apparaat ook helpen om mogelijk inhammen weer te beharen?Reken er maar niet op. De FDA-trial bij mannen komt ieder moment uit, hopen dat ze ook wat inham-mannen hebben genomen, dan zullen we het zeker weten.

esmee
26 oktober 2005, 21:14
Hoi,

Ik heb het een en ander gelezen op dit forum over de lasercomb en ben eigenlijk aan het twijfelen of ik er een aan zal schaffen of niet.
Nou zie ik dat er 2 soorten verkrijgbaar zijn , de oude en de nieuwe dus. Hebben jullie enig idee, wat beter zou kunnen zijn.
Ik heb al sinds jaren AGA (meer volgens het mannelijke patroon) ben zelf vrouw.
ivm overgevoeligheidsreacties gebruik ik momenteel heel weinig aan middelen en hoop eigenlijk een beetje op een positieve werking van de lasercomb.
via welke site zou ik het apparaat het best kunnen bestellen. Ik heb al een aantal sites proberen te raadplegen, maar die 'bestonden blijkbaar niet meer' (er kwam niks tevoorschijn)
Bedankt!

Groetjes Esmee

hair81
29 oktober 2005, 20:21
Hoi, ik gebruik de hairmaxlasercomb nu 4,5 week drie keer een kwartier. De eerste resultaten zijn zeer positief te noemen. Mijn haren zijn steviger, gezonder en dikker. Ik kan mijn haar nu veel makkelijker stijlen. Op de inhammen komen weer wat donshaartjes terug, dit was net zo het geval met fina. Al met al ben ik zeer tevreden ik hoop dat het alleen nog maar beter word, waar ik wel een beetje van uit ga. Dit wou ik effe kwijt.

Groetjes Rene.

mhogen
29 oktober 2005, 20:58
Is er eigenlijk een termijn bekend waarop FDA-goedkeuring/afkeuring gaat plaatsvinden? Hoe lang zal het nog wachten zijn?

Diksy
30 oktober 2005, 17:46
De voordelige uitvoering heeft minder lasers en dient daarom per cessie langer te worden gebruikt.

Diksy

Diksy
30 oktober 2005, 17:47
De goedkeuring van de FDA kan zeer binnenkort worden verwacht.

Diksy

esmee
30 oktober 2005, 21:47
Hoi,

Zou iemand me antwoord kunnen geven op de vraag waar ik het best de lasercomb kan bestellen?

Alvast bedankt!

Gr. Esmee

Cloud
30 oktober 2005, 22:32
Hoi,

Ik heb het een en ander gelezen op dit forum over de lasercomb en ben eigenlijk aan het twijfelen of ik er een aan zal schaffen of niet.
Nou zie ik dat er 2 soorten verkrijgbaar zijn , de oude en de nieuwe dus. Hebben jullie enig idee, wat beter zou kunnen zijn.
Ik zou niet voor de nieuwe "light" versie gaan, want die moet je langer gebruiken, en geloof me, dat is niet leuk.

Je kan de lasercomb best bestellen via deze link: https://www.hairlosstalk.com/shop/order.php?qty=1&pID=1

Daar is hij wat goedkoper dan op de officiële lasercomb site (www.lasercomb.net), en je hebt toch dezelfde garantie en proefperiode.

Via HLT is het 645 dollar (momenteel 535 EUR) plus nog 48 EUR invoerrechten (hoorde ik van iemand die hem via HLT heeft besteld) Via Hairmax is het 580 EUR plus invoerrechten .

Cloud
30 oktober 2005, 22:34
Is er eigenlijk een termijn bekend waarop FDA-goedkeuring/afkeuring gaat plaatsvinden? Hoe lang zal het nog wachten zijn?Zou eind dit jaar moeten zijn.

haarfreak
31 oktober 2005, 00:33
Clooud: En is je haaruitval ook gestopt door het gebruik van de lasercomb?

Diksy
31 oktober 2005, 12:38
Moderator edit:
Post aangepast wegens overtreding richtlijnen.

Tiuri

Tiuri
31 oktober 2005, 13:23
Moderator edit:
Post aangepast wegens overtreding richtlijnen.

TiuriBeste Hans Diks,

Helaas heb ik je post moeten aanpassen. Wil je in de toekomst rekening houden met ons huishoudelijk reglement?

Tiuri

Diksy
31 oktober 2005, 13:34
Beste Tiuri,

Ik heb een directe vraag beantwoord. Ik heb geen commercieel belang in de lasercomb. Aangezien echter direct om commercieele info werd gevraagd heb ik niet de naam maar wel het telefoonnummer genoemd. Als zelfs dit te commercieel is had je in eerste instantie ook de vraag moeten weigeren.
Dan kan je dit soort antwoorden voorkomen.
Omdat ik geen commercieel belang heb bij de lasercomb verzoek ik je jouw mening te herzien.

gegroet,

Diksy

mhogen
4 november 2005, 16:40
Ik heb hairmax een e-mail gestuurd met de vraag wanneer ze de resultaten van FDA bekend gingen maken. Het antwoord:

Thank you for your interest.
We presented the demand for FDA this month. We should get the agreement
for March or February 2006. The results of our clinical studies were so
good that we are very excited!

Best regards,


Anne Heyraud
European Sales Representative

Diksy
4 november 2005, 16:58
Spannende maanden tot 2006. Tiuri, mag ik nog een antwoord verwachten op mijn post van 30-10-2005 ?

Alvast bedankt,

Diksy

Tiuri
4 november 2005, 17:11
Spannende maanden tot 2006. Tiuri, mag ik nog een antwoord verwachten op mijn post van 30-10-2005 ?

Alvast bedankt,

DiksyBeste Diksy,
Ik neem aan dat je de post van 31-10-2005 bedoelt?
Ik vind het weinig zin hebben om hier uitgebreid op in te gaan op het openbare forum. Om heel kort te zijn: ik heb je post beoordeeld als commercieel en dat oordeel is in mijn ogen nog altijd juist.
Mocht je nog bezwaar hebben tegen deze beslissing, laat het dan weten via een PM met een duidelijke motivatie.
Gegroet,
Tiuri

Ymke
9 november 2005, 01:09
Ik las in het haarwoordenboekje over de clinical trails die een medicijn moet doorlopen en naar aanleiding daarvan had ik een paar vraagjes mbt de lasercomb.

In welke fase vindt FDA-goedkeuring plaats? Het lijkt mij in fase 3, al is de lasercomb natuurlijk al langer op de markt.

In welke fase bevindt de lasercomb zich? Als de lasercomb bijvoorbeeld al in fase 3 zit, lijkt het me dat er in fase 1 en 2 al behoorlijk wat bewijs is geleverd dat de lasercomb goed werkt.

Is er iemand die meer weet van dit systeem en deze vraagjes kan beantwoorden? Misschien is er wel een heel ander trials systeem voor 'medical devices'.

groetjes Ym

Tiuri
9 november 2005, 09:27
Is er iemand die meer weet van dit systeem en deze vraagjes kan beantwoorden? Misschien is er wel een heel ander trials systeem voor 'medical devices'.Precies Ymke, inderdaad is er een ander trials-systeem voor apparaten. Voor apparaten gaat het niet in phases, maar is er één procedure (via een zgn. "510k-application").

Er zijn wel al eerder wat studietjes gedaan naar de Lasercomb, maar die zijn niet zo goed uitgevoerd (ongecodeerd en zonder placebogroep) en voldoen dus ook niet aan de FDA-voorwaarden.

Cloud
11 november 2005, 16:42
De clinical trials zijn afgerond en de resultaten zijn ingediend bij de FDA. Ze verwachten een antwoord binnen de 90 dagen.

http://www.hairmaxforum.com/forum/showthread.php?t=1763

mhogen
11 november 2005, 17:00
Nog maximaal 90 nachtjes slapen.. :rolleyes:
ik ben en blijf zeer benieuwd! thanks voor de update cloud

Ymke
17 november 2005, 01:11
Op het user forum van Hairmax zijn ze wel heel positief over de resultaten van de clinical trials

We believe this upcoming year is going to be a YEAR to remember for all of us.

De resultaten van de clinical trials zijn trouwens nog niet ingediend bij de FDA, maar dat gaat de komende weken gebeuren. En dan is het nog 90 dagen wachten op een antwoord van de FDA. (http://www.hairmaxforum.com/forum/showthread.php?t=1810)

Ik ben heel benieuwd. Ik heb een beetje mn bedenkingen bij de lasercomb, naar aanleiding van reacties die ik heb gelezen op Amerikaanse forums. Maar als de lasercomb goedgekeurd wordt door de FDA vind ik het wel het proberen waard, met name omdat de lasercomb geen bijwerkingen heeft en het ook een gunstige werking schijnt te hebben voor de hoofdhuid. Het blijft nog even afwachten...

Ymke
22 november 2005, 01:15
Op het forum van hairlosstalk is er een dicussie gaande of de clinical trials uberhaupt wel plaats hebben gevonden, omdat er helemaal niets te vinden is op de site van de FDA en op Clinicaltrials.gov over de lasercomb.

Ik was wel benieuwd hoe jullie hier over denken.

En ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten van de mensen die de lasercomb gebruiken.

groetjes Ymke

mhogen
22 november 2005, 17:31
Ik ben inderdaad ook eens op zoek geweest op die site en heb er ook niets over gevonden.

Het zou een mooie marketingtruc zijn, maar uiteindelijk tast het wel het imago aan. Wat ik raar vind is dat ze op www.lasercomb.nl ook niet praten over deze nieuwe studies.

Ymke
23 november 2005, 01:02
Ik heb ook nog even wat research gedaan ;) For the people who are interested...

Wat nog meer opvallend is, is dat ze voor de eerste clinical trials dr. Martin Unger als medical director hebben aangenomen en hij zou de clinical trials geleid hebben. Uit de informatie die ik over hem gevonden heb, blijkt dat hij een behoorlijke reputatie heeft op o.a. het gebied van haartransplantaties. Op zn website is een hele lijst te vinden met al zijn werkzaamheden op dit gebied. Ook is hij medical consultant voor de FDA geweest.

Een betrouwbaar persoon zou je zeggen. Hij heeft zich in enkele interviews zeer positief uitgelaten over de resultaten van de eerste clinical trials. Maar in ieder geval is hij na deze eerste clinical trials ontslagen bij lexington, of misschien wel zelf opgestapt. Volgens Hairmax waren de eerste clinical trials niet goed uitgevoerd (o.a. geen placebogroep), en de schuld geven ze aan... hun 'former medical director', dus Martin Unger.

Ik vind het zeer merkwaardig dat iemand die voor de FDA heeft gewerkt zulke fouten maakt bij het opzetten van een clinical trial. Op Amerikaanse forums wordt gezegd dat hij zelf is weggegaan bij lexington, omdat hij geen vertouwen had in de lasercomb. Verder heb ik op internet geen informatie kunnen vinden over de reden van zijn vertrek, dit in tegenstelling tot zijn aanstelling bij lexington dat overal groot en breed werd aangekondigd. Op zn website blijft het ook verdacht stil over zijn werkzaamheden bij lexington.

Nogal merkwaardig allemaal. Ik moet zeggen dat ik het wel spannend vind. Natuurlijk hoop ik dat de lasercomb gewoon binnenkort goedgekeurd wordt door de FDA. Maar misschien blijkt het allemaal wel een grote oplichterij te zijn, wat ik me eigenlijk bijna niet kan voorstellen.

groetjes Ymke

Tiuri
23 november 2005, 09:44
Hey Ymke,
Bedankt voor je onderzoeksverslagje! :) Interessant om te lezen allemaal. Maar wees gerust, het zal echt wel goed komen met dat FDA-gedoe. Inderdaad is het een apart verhaal dat die Unger niet wist hoe ie de lasercomb fatsoenlijk door de FDA kon loodsen als ie er nota bene zelf heeft gewerkt. :confused: Maar wie weet dacht hij wel weg te kunnen komen met wat simpele studietjes die ze nog hadden liggen ofzo, en heeft hij dat wat onderschat. Of wie weet kreeg hij te weinig budget van Hairmax om fatsoenlijke studies uit te kunnen voeren. Je weet nooit precies hoe dit soort dingen zijn gegaan, er zullen ook wel een hoop persoonlijke vetes achter schuilen.
Ik geloof in ieder geval niet dat Hairmax nu aan het verzinnen is dat ze een FDA-aanvraag hebben gedaan. Dat er niks van over op de FDA-site te vinden is vind ik niet zo raar, ik heb geen idee of het echt gebruikelijk is dat daar álle producten op verschijnen die een FDA-proces doorlopen. Het zou te absurd voor woorden zijn als Hairmax alles heeft verzonnen, en dat zal op de lange termijn ook alleen maar tegen ze werken. Die FDA-goedkeuring zal er dus wel komen volgend jaar.
Ik moet overigens wel zeggen dat ik niets begrijp van de PR van Hairmax. Hoe ze dit ook aanpakken vind ik gewoon ronduit onprofessioneel en zelfs kinderachtig. Dat ze niks over de trials willen zeggen maar wel via hun gecensureerde "forum" laten weten dat het een "jaar wordt om nooit te vergeten" is gewoon een beetje raar. :) Het doet me denken aan die andere laserkindertjes van Versacchi: ze laten zich allemaal erg in de kaart kijken.

Ymke
24 november 2005, 00:45
Die PR is idd behoorlijk slecht. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat ze niet groot en breed wilden (mochten) verkondigen dat Unger fouten had gemaakt. Wat betreft dat forum, ze laten toch wel behoorlijk kritische vragen toe. De antwoorden zijn alleen niet echt bevredigend. Ook laten ze berichtjes toe van mensen die duidelijk aangeven alleen de lasercomb aan te willen schaffen als het door de FDA is goedgekeurd.

En dat geldt ook voor mij, ik zou het risico niet durven nemen om zoveel geld uit te geven zonder dat ik enige vorm van garantie heb. Maar als de lasercomb door de FDA wordt goedgekeurd ga ik het waarschijnlijk wel proberen.

Groetjes Ym

Cloud
13 december 2005, 23:23
Dit vind ik echt humor van de bovenste plank.
Iemand op het hairmaxforum klaagt dat hij het gebruik van de lasercomb na twee maanden 'tedious' en 'robotic' vindt. Luidt het antwoord van Hairmax:

I am actually quite surprised and a bit disappointed to hear that you find the process of using the LaserComb "tedious and robotic." Most of our users find it to be relaxing, and quite easier and far less messy than other more "conventional" treatments (such as Rogaine, and most other topicals). Yeah right. :)

Bron: http://www.hairmaxforum.com/forum/showthread.php?t=1902

mhogen
13 december 2005, 23:37
gladde figuren daar bij hairmax.. Tijd voor een poll :D haha

Ymke
14 december 2005, 00:32
Ik heb ook een keer op een forum gelezen dat er aan de binnenkant van de lasercomb een stukje metaal vastgelijmd zit, om hem zwaarder te doen lijken. Ik weet niet meer welke site het was. Misschien kan iemand die de lasercomb heeft eens kijken of dit waar is.

Anders zijn er namelijk wel mogelijkheden voor hairmax om het gebruiken van de lasercomb een stuk minder vermoeiend te maken :P

Vince001
14 december 2005, 20:13
Ik gebruik al een aantal maanden helemaal niets meer tegen haaruitval (ook mn signature maar ns leeggehaald) en ik had het plan gevat om de Lasercomb maar eens uit te proberen. Aangezien het dingetje ook door de FDA getest wordt , lijkt het mij een interessante optie. Maar, zit ik dus van midaag deze post van member Diksy te lezen:

Ik zal je de uitkomst van een onderzoek in Finland geven met de LLL kliniek laser. ( Een soort droogkap met laser)

Goodresults.
Ladies: nearly all ages and degrees of hairloss
Man: Hamilton 1-IV, tenseness of the scalp, low walue of sebum, age 25-50, balding area on the top.
Man: Hamilton 1-III, flexible scalp, medium walue of sebum, age 25-50, balding area mainly on top.

Bad results
Young men, Hamilton 1-V, heavy hairloosing, flexible scalp, high walue of sebum, age 15-22, balding front-top.
Men: Hamilton II-VI, flexible scalp, high walue of sebum, age 30-60, balding front-top.

Dit lezende moet je tot de conclusie komen dat het gebruik van LLL bij het merendeel van de mannen niet zo-n goede resultaten heeft aangezien bij de meeste mannen de haaruitval begint in de inhammen (front) en veelal gepaard gaat met vet haar.

Wel zijn er momenteel testen gaande in de USA i.v.m. erkenning van de lasercomb (HairMax) als zijnde werkzaam bij haaruitval.

Diksy


Nu twijfel ik dus weer. :(

Toch kan ik het stukje niet helemaal goed volgen. Als je een jonge man bent met frontaal en bovenop haaruitval, kan je dit apparaat dus beter niet kopen? En zeker niet als je een vette "flexible" hoofdhuid hebt. Eh, hoe meet je die laatste twee?

En is er ook bekend waarom de Lasercomb juist bij deze groep slecht werkt?

Tnx

Tiuri
14 december 2005, 20:16
Hee Vince,
Die studie die Diksy noemt is ook vreemd. Ik heb al eerder naar referenties naar deze studie gevraagd om het zo zelf even te lezen, maar die zijn nog niet gepost.

Tip: wacht even op de publicatie van de Hairmax-studies naar LLL-therapie bij mannen. Die worden zeer binnenkort verwacht (de mannenstudie komt eerder dan de vrouwenstudie :D) dus nog even geduld en dan weet je precies wat je kunt verwachten. ;)

Vince001
14 december 2005, 20:45
Ha Tiuri,
Tnx voor de uitleg.

Ik ben erg benieuwd naar de onderzoeksresultaten die er aan zitten te komen. Ook los van mijn besluit al dan niet aan de laser te gaan. Hoe weet je trouwens dat die mannenstudie er eerder komt dan die voor de dames? Heb jij contact met die lui?

Enne, er is dus nog geen datum van publicatie bekend...? :P :rolleyes:

Tiuri
14 december 2005, 21:08
Hey Vincyboy!
Ja ik ben ook erg benieuwd naar die studie, als het me erg bevalt laat ik ook zo'n ding overvliegen. :) Ik verwacht eigenlijk niet dat ze frontaal haarverlies uitgebreid hebben onderzocht, maar wie weet.
Ik laat me omtrent deze kwestie vooral informeren door Cloud, de HairMax-specialist. ;) Zij haalt de meeste info weer van het HairMax Forum op http://www.hairmaxforum.com/forum/forumdisplay.php?f=4.
Ik heb geen idee wanneer het komt, "zeer binnnenkort" kan in de haarwereld nog gerust een paar maanden betekenen. :confused:

Vince001
14 december 2005, 21:43
Thanks again!
Hehe, da's precies wat ik bedoelde. Ze houden het gerust maanden vol dat die publicatie er ieder moment gaat komen. :rolleyes:

Ik zal ook dat forum eens meer in de gaten gaan houden. Je weet nooit. En wat die test voor frontale uitval betreft... Zat net even een van die links (klik) (http://www.hairlosshelp.com/hair_loss_news/lasercomb_hair_loss_trials.cfm) uit het Haarwoordenboekje door te lezen en daar werd in een interview hetvolgende gezegd over de trials:
Furthermore the LaserComb has been demonstrated in this clinical study to work effectively in both the frontal hairline region and in the vertex or crown area. This is very important as no other product on the market has shown significant effectiveness in both these areas. Laten we hopen dat ze hier op terugkomen in de publicaties. :P

Tiuri
14 december 2005, 22:02
Thanks again!
Hehe, da's precies wat ik bedoelde. Ze houden het gerust maanden vol dat die publicatie er ieder moment gaat komen. :rolleyes:

Ik zal ook dat forum eens meer in de gaten gaan houden. Je weet nooit. En wat die test voor frontale uitval betreft... Zat net even een van die links (klik) (http://www.hairlosshelp.com/hair_loss_news/lasercomb_hair_loss_trials.cfm) uit het Haarwoordenboekje door te lezen en daar werd in een interview hetvolgende gezegd over de trials:
Furthermore the LaserComb has been demonstrated in this clinical study to work effectively in both the frontal hairline region and in the vertex or crown area. This is very important as no other product on the market has shown significant effectiveness in both these areas. Laten we hopen dat ze hier op terugkomen in de publicaties. :PDe studie die ze in dat artikel aanhalen is de eerste clinical trial van HairMax die ze in 2002 zijn begonnen met als doel FDA-approval te krijgen. Dit is nogal jammerlijk afgelopen voor HairMax: de FDA keurde de studie (terecht) af omdat er geen controlegroep was toegevoegd. Hierdoor vloog toen ook die Medical Director, Dr. Martin Unger, de laan uit :D:

This is Lexington’s second sponsored clinical study. The first study was conducted in 2002-2004. The clinical data was statistically significant as well and we filed a 510k with the FDA. However, the FDA declined this application because of our trial design. In our first study we did not use a sham control and only conducted it at one site. This unfortunately was due to misguidance from our former Medical Director.
[bron (http://www.hairmaxforum.com/forum/showthread.php?t=1810)]

Dit (http://www.hairlosstalk.com/download/LasercombReport1.pdf) is volgens mij die eerste clinical trial. Inderdaad staan daar ook frontale resultaten: het zou daar ook werken maar minder goed dan op de kruin (natuurlijk). Maargoed die resultaten zeggen dus niet zoveel omdat er geen controlegroep was.

Vandaar dat ze een hele nieuwe studie hebben moeten ontwerpen en uitvoeren, en die is nu dus net klaar. Hopen dat ze nu wéér frontaal hebben gekeken. :)

Cloud
14 december 2005, 22:22
Dit (http://www.hairlosstalk.com/download/LasercombReport1.pdf) is volgens mij die eerste clinical trial. Inderdaad staan daar ook frontale resultaten: het zou daar ook werken maar minder goed dan op de kruin (natuurlijk). Maargoed die resultaten zeggen dus niet zoveel omdat er geen controlegroep was.Dat is NIET de bewuste clinical trial, wat ook duidelijk wordt als je de Introduction van dat artikel leest. Het gaat om een kleine studie (met 35 proefpersonen) die werd gepubliceerd in een tijdschrift in 2003.

Vince001
14 december 2005, 22:23
Tjonge, die resultaten liegen er niet om... Ik bedoel, er wordt met percentages aan haargroei gesmeten waar je U tegen zegt. Ookal zou de helft van deze resultaten overeind blijven met de nieuwe trails... :)

Wel opvallend dat dit niet bepaald bevestigt wat het Finse onderzoek van Diksy suggereerde, nl. betere resultaten bij vrouwen dan bij mannen.However, the FDA declined this application because of our trial design. In our first study we did not use a sham control and only conducted it at one site. This unfortunately was due to misguidance from our former Medical Director. Wow, ze winden er geen doekjes om, zeg. Die kerel is onder pek en veren het raam uit gekieperd.. :D :confused:

Vince001
14 december 2005, 22:29
Dat is NIET de bewuste clinical trial, wat ook duidelijk wordt als je de Introduction van dat artikel leest. Het gaat om een kleine studie (met 35 proefpersonen) die werd gepubliceerd in een tijdschrift in 2003.
Ha Cloud, weet je of ze dan ergens te vinden zijn? De "echte" trials, bedoel ik.

Btw. de resultaten die in het bovengenoemde onderzoek worden genoemd, zijn zo positief, dat die in andere studies toch niet in zn geheel kunnen oplossen. Ik ben nu écht benieuwd naar de nieuwe FDA-trials.

Tiuri
14 december 2005, 22:36
Dat is NIET de bewuste clinical trial, wat ook duidelijk wordt als je de Introduction van dat artikel leest. Het gaat om een kleine studie (met 35 proefpersonen) die werd gepubliceerd in een tijdschrift in 2003.Ik vind niet uit de Intoduction blijken dat het niet om de FDA-studie gaat hoor. Maargoed, als jij het zegt... ;)

Hier is in ieder geval wel een deelonderzoekje van de totale eerste clinical trial te vinden:
http://www.dermalogix.net/lasercomb/drglenncharles.html

Het zijn maar vijf dames, geen controlegroep, dus zegt wederom weinig. Wellicht hebben ze de rest van de clinical trial niet gepubliceerd uit schaamte voor de slechte opzet ;).

Cloud
14 december 2005, 22:50
Ik vind niet uit de Intoduction blijken dat het niet om de FDA-studie gaat hoor. Maargoed, als jij het zegt... ;)
Ik heb deze studie voor het eerst gelezen in het najaar van 2003, nog voor ik zelf een LC had gekocht. En de eerste clinical trials zijn pas veel later afgewezen door de FDA (ergens in 2004).

Uit de Introduction blijkt daarenboven dat het gaat om een studie die niet op initiatief van Hairmax is uitgevoerd.
Dat leid ik af uit volgende passage:
The authors (...) became interested in the HairMax Lasercomb (...) secondary to several anecdotal reports that they had heard about this device. It was at this time that the authors decided to carry out their own study to determine whether the HairMax LaserComb was effective with regard to stimulating hair growth.
Dit heeft toch duidelijk niks met FDA clinical trials te maken.

Overtuigd? :)

Ik denk eigenlijk dat de resultaten van de eerste clinical trials niet bekend mogen worden gemaakt.

Tiuri
14 december 2005, 22:58
Inderdaad was de eerste clinical trial in 2004 afgerond, en de bewuste studie komt uit 2003.

De link van Dermalogix laat daarentegen wel een stukje van de FDA-studie zien.

Maargoed in feite doet het er verder niet toe, want zowel de eerste clinical trial als deze studie zijn slecht uitgevoerd en dus zeggen de resultaten van allebei weinig tot niets. Het gaat allemaal om de tweede clinical trial, waar wij vol spanning op wachten... :)

Ymke
14 december 2005, 23:39
Ik heb al een tijdje internetresearch gedaan naar de lasercomb (als het werkt zou het voor mij nl de ideale oplossing zijn) en ik ben dingen tegengekomen die me wel bevielen en dingen die me niet bevielen. De ene keer wordt het apparaat weer afgedaan als totale oplichterij, en de andere keer lijkt het het beste haargroeimiddel dat er is op dit moment.

Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Het wordt tijd dat die clinical trials eens uitkomen, dan zullen we het zeker weten.

In ieder geval ben ik een artikel tegengekomen op deze site

http://www.ishrs.org/mediacenter/pr/pr5.htm

Een zeer positief artikel, met een stukje (mogelijk) over de resultaten van de eerste clinical trials:



In the most recently conducted FDA clinical trials of the device, patients studied were men and women with thinning hair in the scalp area. The patients received two low-level laser light treatments per week over a six-month period. Results have shown:

100% of men had stabilization of hair loss in frontal and vertex (top of the head) areas;
84.6% of men had hair regrowth (11% of more from baseline) in the frontal area;
82.8% of men had hair regrowth (11% or more from baseline) in the vertex area;
87.5% of women had stabilization of hair loss in the frontal area;
100% of women had stabilization of hair loss in the vertex area;
75% of women had hair regrowth (11% or more from baseline) in the frontal area; and,
96.4% of women had hair regrowth (11% or more from baseline) in the vertex area.


Aan de andere kant denk ik toch niet dat dit de resultaten zijn van de echte clinical trials, anders hadden ze ook wel op de site van hairmax gestaan.

groetjes Ym

Tiuri
15 december 2005, 11:19
Aan de andere kant denk ik toch niet dat dit de resultaten zijn van de echte clinical trials, anders hadden ze ook wel op de site van hairmax gestaan.

groetjes YmHa kijk eens aan, interessant. Dit zijn dan waarschijnlijk wel de resultaten van die eerste clinical trial. Het artikel stamt alleen wel uit 2003 en officieel was die trial pas in 2004 afgelopen, maar wie weet liep de trial tegen het publiceren van het artikel al op zijn einde. Of Unger heeft zijn mond voorbij gepraat. ;)

Goed gevonden Ymke, bedankt!

Diksy
15 december 2005, 11:20
Even voor de duidelijkjheid. De studie waarover ik het had sloeg op de Laserhaircare 4000, een soort droogkap met daarin 30 draaiende Low Level Lasers.

Het apparaat waarvoor FDA approval wordt gevraagd is de Hairmax Lasercomb. Die heeft 5 of 9 lasers en dient meer frequent te worden gebruikt.

Als lid van de ISHRS was het persbericht mij bekend maar,helaas kan ik hier geen verdere links geven omdat onze moderator Tiuri dan mijn bericht wist i.v.m. commercieele belangen.

Die zijn er niet maar dat kan ik hem niet duidelijk maken ondanks onze wederzijdse PM-s.

Gegroet,

Diksy

Tiuri
15 december 2005, 11:29
Onze moderator Tiuri heeft nooit gezegd dat het voor jou verboden is om referenties naar studies te plaatsen, Hans. :)

Diksy
15 december 2005, 11:36
HairMax Lasercomb

Moderator edit:
Post aangepast wegens overtreding richtlijnen.

Tiuri



Geen commentaar.

Diksy

Tiuri
15 december 2005, 11:44
Geen commentaar.

DiksyEh? :confused: De post die ik daar had verwijderd bevatte geen link naar een studie, maar een link naar een verkoopplaats van een product waar jij naar mijn oordeel een commercieel belang in hebt. Jij zegt dat je er geen belang in hebt, ik denk van wel. Inderdaad verschillen we daarover dus van mening. Maar dat maakt verder niet uit, want ik ben in dit geval moderator en dus neem ik daarover de beslissing. Mocht je daartegen bezwaar willen maken, kun je een PM naar de Webmaster sturen. Hij zal dan een uiteindelijk, onafhankelijk oordeel vellen.

Los hiervan ben je vrij om overal links naar te plaatsen, zolang je eigen commerciële belang er maar niet tot in uitdrukking komt.

Diksy
15 december 2005, 11:55
Moderator edit: dit soort discussies svp via PM voeren.

In deze thread on-topic verder.

Vince001
17 december 2005, 15:10
Niet om er nou al te veel waarde aan te hechten, maar is het iemand wel eens opgevallen dat op Amerikaanse forums de LaserComb er zeer beroerd van af komt? Ik zat daar wat rond te lezen en op één of twee na, heeft men er geen goed woord voor over. Inclusief mensen die 'm gebruikt hebben....

Hebben we hier te maken met een soort van "tegenovergestelde PR", een negatieve hype, of wat?

Eh..., ik tik dit meer een beetje voor de gein. Heb gisteravond een tijdje zitten zoeken naar (positieve) testimonials en die bleken bijna niet te vinden... Zelfs over de FDA-trials was men vooraf al erg sceptisch. :confused:

Tiuri
17 december 2005, 15:17
Inderdaad heeft de LaserComb een scam-image. Ik denk dat dat te maken heeft met de tot nu toe vage studies en ook gewoon het apparaat zelf. Het is natuurlijk een raar verhaal dat laser goed is voor de haargroei. :)

Hier op dit forum was de lasercomb ook altijd een ondergeschoven kindje, de datum van de eerste post in deze thread geeft dat ook wel aan. Dit is een relatief nieuwe thread, hiervoor is er nooit echt aandacht aan besteed.

Op een klein forum als dit kun je de sfeer echter makkelijk laten omslaan, maar op een groot forum is dat wat moeilijker. Hoe dan ook blijft het een vreemd apparaat, en daarom ben ik ook zo blij met die FDA-trials. :) We zullen dan eindelijk weten of, en zo ja hoe goed het werkt. :)

Vince001
5 januari 2006, 15:06
Had nog even een vraagje over de LC, nl. er schijnt zo'n soort geluidje op te zitten dat aangeeft wanneer je de LC verder over je hoofd moet verplaatsen, iedere 5 sec., of zo... Kun je dat geluid ook afzetten?

Misschien een wat vage vraag, maar voor mij is 't een practische, en even belangrijk om te weten. :)

Cloud
5 januari 2006, 15:51
Ja, je kan dat ook uitschakelen.

Vince001
5 januari 2006, 15:59
Mooi. Tnx Cloud

mhogen
5 januari 2006, 16:14
Cloud, hoe werkt die LC precies? Hoe groot gebied bestrijkt dit apparaat in een keer? En hoef je echt maar 5 seconden dat gebied te 'belichten' en dan weer iets verplaatsen? Als die FDA-approved wordt dan ga ik de LC toepassen op mijn inhammen, de rest heeft weinig nut lijkt me want je komt lastig bij de hoofdhuid waar haar zit. am i right?!

Cloud
6 januari 2006, 01:15
Cloud, hoe werkt die LC precies? Hoe groot gebied bestrijkt dit apparaat in een keer? En hoef je echt maar 5 seconden dat gebied te 'belichten' en dan weer iets verplaatsen? Als die FDA-approved wordt dan ga ik de LC toepassen op mijn inhammen, de rest heeft weinig nut lijkt me want je komt lastig bij de hoofdhuid waar haar zit. am i right?!
De lasercomb geeft een horizontale straal van zo'n 5 cm lang, het duurt ongeveer 20 minuten om twee keer je hoofd ermee rond te gaan als je de LC om de 4 à 5 seconden verplaatst.
Het is niet zo dat je lastig bij de behaarde hoofdhuid komt, want aan de kam zitten twee rijen tanden die je haar opzij kammen.
Er wordt sowieso aangeraden om de LC altijd over je hele hoofd te gebruiken, omdat hij ook zorgt voor een betere doorbloeding van je hoofdhuid.

mhogen
6 januari 2006, 09:59
het verlengt dus ook de levensfase van de haren die gevoelig zijn voor AGA maar die ik nog wel op mijn hoofd heb zitten?!

Cloud
9 januari 2006, 23:16
Het laatste nieuws over de clinical trials:
We appreciate your continued interest while we undergo the arduous process of conducting a “multi-centered, double blind placebo, sham-controlled study.” We have recently concluded the study, submitted the data to our bio-statistician and are preparing our submission to the FDA, which we hope to have submitted in the next few days.

We've been criticized by some people in the general public because it has taken so long, but please be realistic and understand that it is by nature, a demanding process. As you may know, our first clinical trial failed due to the incompetence of our former medical director. However, we studied and closely followed GCP (Good Clinical Practices) guidelines on this trial so as not to make any errors or leave any room for questioning.
http://www.hairmaxforum.com/forum/showthread.php?t=1909

mhogen
10 januari 2006, 00:04
eind februari, wat ze riepen eind november, is dus enigszins voorbarig... :confused:

kevin
10 januari 2006, 21:39
Van regrowth.com :D

I just took apart my Hairmax Laser Comb just to see what's inside. What a piece of JUNK....Those of you who have a Comb might notice that it feels a little Heavy?


The Heaviness comes from a Piece Of Metal that is glued into the base of the comb that serves NO PURPOSE but to make the comb 'feel' heavy.....

Their 'Revolutionary' Beam splitter is just a cheap piece of plastic, coated in silver reflective paint.

The circuit board seems to be a nothing more then a complex on / off switch.

Now..down to the laser..Doesn't say what the wattage of it is..but it does give a part number #LB-26-650

650 I would assume stands for 650nm 26 maybe standing for 26mw Laser...if thats the case, 26mw split 8 times gives you a maximum per beam strength of 3.25 mw......

Of course..the Laser Radiation sticker on my comb says Maximum Output 3mw per Beam.....

Well there ya have it folks!

650Bucks gets you: 1) A Plastic case, 2) A Metal Weight to make the comb feel heavier 3) A Complex on / off switch 4) a 26mw 650nm Laser with a plastic silver coated beam splitter to give you a Whooping 3mw per beam! Are we getting a corn cob up the ass or what???

Ymke
10 januari 2006, 22:43
Dit verhaal ben ik ook wel eens tegengekomen en ik vraag me af of het waar is. Iemand die het ooit geprobeerd heeft?

Verder gaan er ook hele discussies over of de lasers die hairmax gebruikt wel sterk genoeg zijn en of je niet beter meer lasers kunt hebben. Ik vraag me af of hairmax daar zelf ooit onderzoek naar gedaan heeft.
En met die clinical trials, eerst zeiden ze 'in a couple of weeks', nu is het 'in the next few days'. Er zit toch vooruitgang in ;)

Ymke
18 januari 2006, 15:37
Update van het hairmax forum:



As we have stated before (please see earlier postings), it would be inappropriate to discuss specific results of our clinical trials until the FDA has reviewed them. Unfortunately, the process has been even more demanding than we had anticipated. Due to the fact that our first study was declined (due to the trial design), it was essential that we be as thorough as possible to ensure that proper guidelines were followed.

Our pending FDA application is of utmost importance to us, and for this reason, we have proceeded with extreme diligence. In light of this, we hired one of the top legal firms that handle FDA matters. We did not realize at the time just how comprehensive all of their requirements would be. For example, we had to perform software analysis; we had to send 100 units to a laboratory for extensive biocompatibility testing (cytotoxicity, sensitization, irritation/intracutaneous) as well as EMC testing; plus much more.

However, we have completed the primary requirements and are more encouraged than ever, since the results have only reinforced our belief that we are offering the highest quality, most effective treatment on the market.

Please understand that the collection and evaluation of statistics and technical information is a serious undertaking that requires significant time and effort. All of the data has been compiled, reviewed, and the final version is right now being submitted to the FDA. It is a very exciting time for us, but at the same time we must also be patient. The process is out of our hands and we must await an FDA response.



Ik vind het wel een positief teken dat ze ook de (soms behoorlijk) kritische berichtjes doorlaten op het forum en beantwoorden. Zoals deze


All people are looking for is proof that the lasercomb isn't a scam and it indeed works. FDA approval is what everyone is waiting for but you guys dont do a very good job of keeping us up to date with that stuff. Atleast let us know if youre getting closer to knowing or if its out of your hands. We want to know!!!


groetjes Ymke

Cloud
18 januari 2006, 18:31
Aha, dus er zit schot in de zaak.

Ze laten maar met mondjesmaat kritische berichten door hoor, ze kunnen moeilijk anders of het forum zou er hoogst onrealistisch uitzien.

Ben er ook zeker van dat vragen over de HairBeam van het forum worden geweerd.

Diksy
20 januari 2006, 13:18
Aangezien ik sinds kort (weer) on speaking terms ben met Lexinton, de fabrikant van de HairMax, en ook weer zakelijk met hen te maken heb zal ik jullie direct op de hoogte brengen van enig nieuws omtrent de FDA

Gegroet,

Diksy

looneytuner
26 januari 2006, 21:44
Check THIS (http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=64791) out..
Dude heeft laser therapie gehad blijkbaar...Lasercomb?

iricos
27 januari 2006, 18:40
Afgelopen maandag heb ik de Lasercomb (met wat korting) besteld en vanochtend heb ik hem al ontvangen. Net voor de eerste keer gebruikt, dus ik ben benieuwd. Vorige week ben ik ook met Minoxidil begonnen en Propecia gebruik ik al sinds mei 2004. Mijn kapper vertelde mij dat hij rond 1990 een onderzoek heeft gedaan in het Dijkzigt Ziekenhuis in Rotterdam naar de combinatie van laser en minoxidil. De resultaten waren ontzettend goed volgens hem! Hij zou kijken of hij er nog wat gegevens van had...

Diksy
28 januari 2006, 09:51
Volgens mij was het Dijkzicht onderzoek een studie naar alleen Minoxidil .
Dit onderzoek was in opdracht van Upjohn, de fabrikant van Re(Ro)gaine.

Gegroet,

Diksy

kevin
31 januari 2006, 15:22
Ik heb btw een tijdje terug een de amazinglasercomb geprobeert en het enige wat het bij mij deed is voor bruine stukje schilfers zorgen en meer roos. Terwijl men zegt dat de (Hairmax) Lasercomb zorgt voor een afname hiervan. Dan vraag ik mij af of er een verschil zit tussen de Hairmax lasercomb en de namaak amazinglasercomb :confused:

flappie
31 januari 2006, 17:20
Qua golflengte van het licht helemaal nul komma nul. Voor de sterkte van elke straal appart ben ik geneigd om te zeggen dat de amazinglasercomb sterkere stralen heeft. Wat dit voor invloed heeft, geen idee.

kevin
1 februari 2006, 13:30
Waar blijft die verrekte FDA test eigenlijk :confused:

Cloud
1 februari 2006, 14:54
De verrekte FDA trials zijn ingdiend bij de FDA, binnen 100 dagen weten we meer!

wboy
1 februari 2006, 15:17
Nu weer 100 dagen wachten?Tjonge jonge,over tijd rekken gesproken. :confused:

flappie
1 februari 2006, 15:18
Dan vraag ik het me toch af waarom ze zo aan het rekken zijn. Slechte resultaten zo lang mogelijk niet uit laten lekken?

kevin
1 februari 2006, 16:01
De verrekte FDA trials zijn ingdiend bij de FDA, binnen 100 dagen weten we meer!

Juist en binnen 100 dagen is het nog eens 100 dagen etc..

mhogen
1 februari 2006, 17:18
daadkrachtig is anders.. :mad:

Ymke
7 februari 2006, 23:19
Weer een updateje over de lasercomb:

Ze hebben nu weer een bekendheid uit de 'hair loss world' aangesteld als medical advisor en official spokesperson. Een beetje zoals Martin Unger een tijdje terug. Dit keer is het Matt Leavit:


Dr. Leavitt, a Board Certified dermatologist, has a long and illustrious history in the fields of dermatology and hair restoration. He is the founder and medical director of Medical Hair Restoration as well as Advanced Dermatology and Cosmetic Surgery, totaling 80 clinics nationally. Additionally, in 2002, he was elected to the board of governors for the International Society of Hair Restoration Surgery (ISHRS). His credentials also include proficient author, clinical researcher and expert lecturer on the subject of hair loss.


ff googlen maakt duidelijk dat het inderdaad waar is wat er over hem gezegd wordt. Als reden geeft hairmax aan:


Since our application to the FDA is currently pending, it is most imperative that we develop a medical advisory board comprised of prominent leaders in the hair loss community to help us communicate the significance of the LaserComb on a greater scale.


Ik hoop dat ze een beetje gaan opschieten met die FDA trials. Voor mij zou die lasercomb ideaal zijn, als hij zou werken. Aangezien mijn haaruitval erg diffuus is en mijn hoofdhuid ongeveer geen enkele topical aankan

Vince001
11 februari 2006, 17:58
All right! Heb gister mn LaserComb ontvangen. Gekocht via E-bay van een dame uit Engeland voor zo'n E140,-.

Sinds juni 2005 ben ik gekapt met het gebruik van mn laatste haaruitvalmiddelen (fluridil/spiro) en het werd dus wel weer eens tijd dat ik mijn geliefde haarzakjes een handje ging helpen in de strijd tegen de verschrompeling.

Ben erg benieuwd. :P

Guoy
11 februari 2006, 18:19
Stel dat ik zo'n lasercomb ga kopen of maken, of ik koop gewoon een aantal losse laserpennen voor m'n haarlijn......... In hoeverre krijg je deze dan over de grens met de huidige angst voor vliegtuig-terrorisme en de angst voor "vreemde" voorwerpen...?

Vince001
11 februari 2006, 19:42
Gewoon niet in je handbagage meenemen. Als 'tie in je koffer zit, zien ze dmv een scan dat het een electronisch apparaat is ipv een semtex-bouwdoos.

Cloud
11 februari 2006, 21:52
Lees dit verhaal maar eens:
http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?catid=10&threadid=56529

I wish I made this up, but what I'm about to share with you is totally true.

I was flying to Denver from Logan Airport in Boston (that should be a hint as to what is about to come next), and I packed my laserbrush that I've had for a year now into my carry on. I thought nothing of this. So as I was going thru security, they checked my carry on, and removed the laserbrush, and asked me what it was, and I told them that it was a laser device designed to stimulate my hair to grow in thicker. He began to then show the TSA security this device almost to make fun of me with having this wierd contraption.

So anyways, the guy was being funny about it, and I told them that the laser brush even plays music (Why the hell I said this, I have know idea, I guess I was trying to be funny). Well as soon as I said this, all hell broke loose. The head of TSA at that checkpoint immediately called the State Police because of what I said (If I said that It was a freakin bomb, I could understand their rush to contact the poolice, but I said that it played freakin music!!).

The Police came in, and asked me what it was and I explained to them that I had a transplant and I've been using this device to stimulate my hair to come in faster and thicker, and all that stuff. Well He didn't really buy it, he kept asking me where the hell I got it, and I told him that I got it on ebay, I told him the price, and he kept asking me the price to see if I was bullshitting him. I'm saying to myself by this time, "You gotta be kidding me, I' might go to freakin jail over a damn LASERBRUSH!!"

So the officer told me that he was confiscating the brush, and that I would be able to pick it up at the Barricks when I came back from Denver. In the meantime, my poor sister is looking at me from a far, with no idea as to what the hell is happening to me. So after being held for like 30 minutes, they finally let me go, but what was really wierd was what happend next.

After I was allowed to go to my gate, the TSA guy who was busting my balls from the get go said in a whisper which I heard "Watch him carefully, watch what he does". I',m saying to myself "Holy Shit, they are profiling me as a freakin terrorist!!" So I make eye contact with the guy, and try not to give him reason to be more suspicous of me, so I just tell him to have a nice day.

Well the story doesn't end there. Here is where it gets crazy.

I get to my gate, and I'm still shaken up about being interrogated over my damn brush. So I'm sitting down waiting to board the flight, when a Jet Blue Supervisor comes up to me, knows my name, and tells me that the changes that I wanted to do with my seating , will be taken care of. I said to myself "Why would he have to tell me this, when this was already taken care of when we iniitially checked in, and how the hell did he know who I was?"

So we finally get into the plane, and I'm still uneasy about this whole thing, I'm actually thinking that I'm not going to fly today. I tell my sister this, and she thinks that I'm crazy for even thinking this. Well we sit down, and we start hearing the pilot say "Ladies and Genteleman we are about to take off, but we are just waiting for some paperwork" I look at my sister, and she immediately tells me to chill, it's not about you she says to me. I said to her, that I never heard of "Paperwork" holding a plane from taking off.

So my worst nightmare was realized when I saw the same supervisor at the gate now in the plane. We were seated all the way in the back, and he asked both me and my sister to come with him to the back of the plane where the flight attendants go.

So me and my sister both looked at each other, and I said to myself "Oh shit!! We are in trouble, for what? I have no damn idea!!"

So the supervisor lays it on us, and says "Chris and Steven, I'm afraid that I have some bad news for both of you" We said "okay, what is it?" He said "I'm sorry to tell you this, but you won't be able to fly today" I said "Why?" This is where it gets screwy..

He says "Upon further investigation of your luggage, we found traces of TNT in your SUITCASE. "I was ready to shit myself. How do you deny that? How do you get out of that accusation? Do you say that it's not yours, it's my friends? If they had proof that I had traces of freaken dynamite iin my suitcase, I thought for sure that I was going to be arrested.

So we were immediately escorted off the plane, my sister was humiliated to say the least, and I was just scared that I was going to go to jail and somehow make it on the news. Headline ....... Move over shoe bomber, we have the laserbrush bomber......

So anyways, we had to wait for two hours for the luggage to be rechecked, and we were finally cleared off all accusations of us having TNT. I just thought it was highly coincidental, that they supposedly found traces of TNT in my luggage, after the laserbrush incident. They even told me after this all took place, "Buddy the next time you travel don't bring that thing with you referring to the brush" I said to myself "You've got to be kidding me all this over a damn brush!!"

So we flew the next day, and oh by the way, we had to pay for the difference in our new flight the next day. And when I came back from Denver a week later, I went to the Barricks, and asked to get my brush back, and what do you know, they had no record of my brush, and they basically blamed me for the fact that I should have known that that item was an embargoed item, and that I was lucky I wasn't arrested. The lovely world of the totalitarian views of the police.

So they basically told me that they destroyed my brush, and that I had no recourse. So to finish the story, I have a friend of mine who is a recently retired FBI agent, and he told me, that they really screwed up with my case. I have the right to get the difference in the airfare that I had to pay out of pocket, as well as reimburesement for my brush. So I'm going to start calling the Attorney Generals office next week, and begin this wonderful journey.

So the moral of this story is this, DON'T FREAKIN BRING YOUR LASERBRUSH IN YOUR CARRY ON!!!!!!

just my thoughts,

Coach Steven

flappie
11 februari 2006, 23:26
omfg wat een verhaal. Wel weer typisch Amerikaans, gaan flippen om een laserbrush :x

Guoy
12 februari 2006, 04:35
Wat een fijne fijne wereld is dit toch! :) Mag er een land van deze planeet worden weggevaagd hoop ik dat ze beginnen bij de VS.

Tiuri
12 februari 2006, 09:20
OMG!!!!!!!!! Wat een verhaal!!!!!!!!!!!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Ergens ook wel hilarisch (I told them it plays music) :D maar het geeft wel weer de gefreakte overdreven terrorisme-paranoia in de VS aan. Het meest opgeblazen probleem van de eeuw.

Welcome to the lasercomb club trouwens Vince! :D Goeie koop, sweet deal ook 140 euro. Ikzelf ben van plan er eentje echt bij HairMax te kopen (ook via ebay), wil zeker weten dat ik geen kutding koop, ik wil garantie en ik wil de nieuwste uitvoering met de beeper.

Guoy
12 februari 2006, 23:35
Flappie had toch uitgezocht welke sterktes die lasers hadden? Is het dan niet een beetje overdreven om rond de 500 euro aan zo'n kam uit te geven als je hem voor 20 euro zelf kan maken? Een beetje hetzelfde als een t-shirt kopen met een nike logotje erop voor 60 euro terwijl je datzelfde shirt kan kopen in de zeeman voor 3 euro! Maar misschien ga ik zelf ook nog wel om......

flappie
13 februari 2006, 00:03
Kben zelf met de LC gestopt. Heel erg blij dat ik er zelf een gemaakt heb. Ik had op het laatst gewoon geen zin meer om telkens weer saai dat ding tegen me hoofd te houden, in de hoop dat het effect had.

Het heeft iig bij mij (in de 2 maand dat ik het heb gebruikt en daarna nog een maand af en toe) niets geholpen (qua hergroei dan). Na 2 maand kreeg ik zelfs een lichte shed, vooral bij m'n rechterslaap. Hopelijk groeit dat terug ><.

Ik weet dat ik het waarschijnlijk te kort gebruikt heb, maargoed, ik heb er geen zin meer in. Misschien dat ik het later toch nog een keer ga gebruiken, maar dat gaat pas gebeuren als ik eerst duta heb geprobeerd (mits fina niet opeens goed aanslaat :P).

Tiuri
13 februari 2006, 09:59
Flappie had toch uitgezocht welke sterktes die lasers hadden? Is het dan niet een beetje overdreven om rond de 500 euro aan zo'n kam uit te geven als je hem voor 20 euro zelf kan maken? Een beetje hetzelfde als een t-shirt kopen met een nike logotje erop voor 60 euro terwijl je datzelfde shirt kan kopen in de zeeman voor 3 euro! Maar misschien ga ik zelf ook nog wel om......Klopt, het is mogelijk om zelf een lasercomb te maken met dezelfde sterkte als de hairmax. Maar dan nog vind ik het voor mezelf niet echt een optie. Ik ben niet zo handig en heb ook geen zin om zoiets in elkaar te knutselen. :) De namaakkammen die ik tot nu toe gezien heb lijken me niet zo handig. Zoals ook die amazing lasercomb, ik vraag me af of dat licht überhaupt wel door de borstels komt.
De hairmax kost veel geld, ik vind die dingen ook schandalig duur, helemaal als je bedenkt dat de productiekosten waarschijnlijk niet hoger dan 10 euro liggen. Maar aan de andere kant vind ik het wel een voordeel dat je zeker weet dat je een goed functionerend ding hebt dat ook clinisch getest is.
En bovendien moet je het ook zien als een eenmalige uitgave. Duta of spiro zijn voor een jaar gebruik duurder.

Kben zelf met de LC gestopt. Heel erg blij dat ik er zelf een gemaakt heb. Ik had op het laatst gewoon geen zin meer om telkens weer saai dat ding tegen me hoofd te houden, in de hoop dat het effect had.

Het heeft iig bij mij (in de 2 maand dat ik het heb gebruikt en daarna nog een maand af en toe) niets geholpen (qua hergroei dan). Na 2 maand kreeg ik zelfs een lichte shed, vooral bij m'n rechterslaap. Hopelijk groeit dat terug ><.

Ik weet dat ik het waarschijnlijk te kort gebruikt heb, maargoed, ik heb er geen zin meer in. Misschien dat ik het later toch nog een keer ga gebruiken, maar dat gaat pas gebeuren als ik eerst duta heb geprobeerd (mits fina niet opeens goed aanslaat :P).Dat kan me voorstellen. :) Het zal idd enige discipline vergen. Het voordeel van een lasercomb is dat je hem makkelijk ook weer kan verkopen als je er genoeg van hebt. Zet m gewoon op ebay en waarschijnlijk kun je m voor nagenoeg dezelfde prijs weer kwijt :) Ze zijn enorm populair, en dat zal alleen nog maar toenemen als de trials bekend zijn (hopende dat de FDA de comb goedkeurt :confused: )

flappie
13 februari 2006, 17:23
Mja, keb er zelf al wel aan gedacht om een businessje op te zetten :P. Maargoed, zit je weer met garantie etc.

Ach, wie weet ga ik hem nog wel keer weer gebruiken, verkopen zal ik hem niet. Ook niet omdat de laser die het nog wel doet (2 van de 3 lasers waren al dood toen ik ze ging uitproberen :mad:) op de een of andere manier langzamerhand verdraaid is. Was de laserstraal eerst nog mooi in de lengte van de kam, nu is hij diagonaal... Kamt ook niet prettig :P.

Vince001
13 februari 2006, 17:33
OMG!!!!!!!!! Wat een verhaal!!!!!!!!!!!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Ergens ook wel hilarisch (I told them it plays music) :D maar het geeft wel weer de gefreakte overdreven terrorisme-paranoia in de VS aan. Het meest opgeblazen probleem van de eeuw.

Welcome to the lasercomb club trouwens Vince! :D Goeie koop, sweet deal ook 140 euro. Ikzelf ben van plan er eentje echt bij HairMax te kopen (ook via ebay), wil zeker weten dat ik geen kutding koop, ik wil garantie en ik wil de nieuwste uitvoering met de beeper.
Tnx :) Was precies hetzelfde als jij van plan met de aanschaf van een LC. Gewoon via e-bay van Hairmax kopen. Voor de gein deed ik een bod op dat apparaat uit Engeland en die vrouw vond het al lang best... Garantie en beeper vond ik zelf niet belangrijk. 't Is meer om 'm uit te proberen.

Ik kan me nu overigens wel voorstellen dat mensen sceptisch zijn mbt de werking van het apparaat. Zo in je hand is het een ligt stukje plastic met een lampje. Niets bijzonders... Maar ik ga ervan uit dat de FDA trials straks iets heel anders gaan aantonen. :cool:

Cloud
13 februari 2006, 17:47
Leuk dat er steeds meer lasercombgebruikers bijkomen! Des te meer mensen die mij zullen begrijpen als ik weer eens zaag dat dat laseren zo ongelofelijk vervelend is. :)

Vince001
14 februari 2006, 17:37
Deels offtopic:
In het boekje dat ik bij de laserComb kreeg, staat als tip dat het insmeren van je haar met eiwit een goed effect op je haar kan hebben... Eens per maand, half uurtje laten intrekken.

Letterlijk: "Trust us. (...) Your hair will benefit tremendously and it only costs you the price of an egg." Eh..., ze zijn dus erg zeker van hun zaak... :)

Ik begrijp het idee erachter wel, maar is hier iemand met ervaring??

Tiuri
14 februari 2006, 18:16
Hm... ik heb dat één keer eerder gehoord, en volgens mij was dat van Versacchi. :) Ik zou niet weten waarom dat goed zou zijn en eerlijk gezegd! Ik vind het trouwens ook afbreuk doen aan het imago van Hairmax als ze dit soort niet-onderbouwde huis-, tuin- en keukentips geven uit grootmoeders tijd. :confused:

Vince001
14 februari 2006, 21:06
Ik heb het via andere wegen ook wel vaker gehoord. Het zou gaan om de proteinen. Dat schijnt een van de bouwstoffen van haar te zijn. Tja en of haar in staat is dat zo op te nemen en ook nog eens te "gebruiken", dat zou ik ook niet weten.

Vond het zelf ook nogal een aparte tip. Vooral omdat ze in dat boekje ook schrijven dat je nooit iets moet geloven op dit gebied, behalve als er degelijke testresultaten voorgelegd kunnen worden...

Maar goed, er bestaat ook nog zo iets als eiershampoo, dus wie weet... :)

mhogen
15 februari 2006, 10:38
zijn al die introductiekampen bij studentenverenigingen toch ergens goed voor ;)

Georgie
16 februari 2006, 18:37
Daar denk ik ook over. In vergelijking met de NL-prijzen scheelt het behoorlijk. Maar eigenlijk gaat het met mijn haar heel goed, dus... misschien wacht ik nog wat af.

Sinds dat grapje met de nieuwe ziektekostenverzekering moet ik het sowieso al met 145 euro minder in de maand doen, helaas.

vrosjnivosj
16 februari 2006, 21:00
Hm... ik heb dat één keer eerder gehoord, en volgens mij was dat van Versacchi. :) Ik zou niet weten waarom dat goed zou zijn en eerlijk gezegd! :confused:

Ei is wel goed voor het haar(het laat het glanzen) er zit lecithine en in lecithine zit choline en inositol. Maar ik weet ook niet wat de opneembaarheid is van lecithine in het haar of ander bouwstoffen.
Lecithine zit in weleda shampoo(hierwel uit plantaardige oliën )

Dit heeft wel niets te maken met de lasercomb maar ik denk niet dat het nodig is om een threat hierover te maken.

groet

Tiuri
17 februari 2006, 11:05
Mijn laserkam is binnen! :D Het werd zojuist bezorgd door een koerier. Nadeel: ik moest aan de deur nog even 36,60 euro 'Omzetbelasting' en 'Voorschot provisie' betalen. :confused: Ze hebben dat ding blijkbaar hevig geïnspecteerd bij de douane, want de envelop is open geweest en overal in en rond de lasercombdoos zitten fluoriserend groene stickers met 'Inspected' erop.

Maargoed, het ding is binnen, ziet er erg goed uit en werkt prima. Ik heb mezelf net al een eerste behandeling gegeven. :cool: Vanaf nu dus 3 tot 4x per week.

Georgie
17 februari 2006, 11:23
Ben benieuwd, Tiuri. Maar ik denk dat je hier vast wel gaat posten over je ervaringen!

Tiuri
17 februari 2006, 12:01
Ben benieuwd, Tiuri. Maar ik denk dat je hier vast wel gaat posten over je ervaringen!
Zal ik zeker doen. :) Er zaten trouwens ook twee flesjes bij met Hairmax shampoo en conditioner :cool: Zit o.a. druivenpitextract (GSE) in.

Cloud
17 februari 2006, 16:27
Ha, fijn dat je hem zo snel hebt ontvangen. :)
En hoe beviel de eerste laserbeurt? Hoe lang duurde het? Zit je te kniezen omdat je morgen NIET mag? :D

cees
17 februari 2006, 20:49
'nog meer shampoo...! Hoe bevalt die folligen shampoo eigenlijk tot nu toe tiuri?

groetjes
cees

Vince001
18 februari 2006, 13:51
Mijn laserkam is binnen! :D Het werd zojuist bezorgd door een koerier. Nadeel: ik moest aan de deur nog even 36,60 euro 'Omzetbelasting' en 'Voorschot provisie' betalen. :confused: Ze hebben dat ding blijkbaar hevig geïnspecteerd bij de douane, want de envelop is open geweest en overal in en rond de lasercombdoos zitten fluoriserend groene stickers met 'Inspected' erop.

Maargoed, het ding is binnen, ziet er erg goed uit en werkt prima. Ik heb mezelf net al een eerste behandeling gegeven. :cool: Vanaf nu dus 3 tot 4x per week.
Hé wat goed dat je ook een LaserComb hebt aangeschaft. We zitten hier straks met een heel clubje gebruikers. Maakt het makkelijk om ervaringen uit te wisselen. :P

Heb 'm zelf gisteravond voor het eerst gebruikt. Ben er ong. 18 minuten mee bezig geweest. Wat ik wel echt lastig vond, was om dat ding een beetje gelijkmatig over mn hoofd te bewegen. Vanaf de bovenkant van je hoofd tot je achterhoofd is het moeilijk te zien wat je precies doet en ik had het idee dat ik bepaalde delen vaker dan eens gedaan heb... Vraag ik me ook meteen af of dat kwaad kan...

Tiuri, jij schrijft dat je de LC drie tot vier maal per week gaat gebruiken... In het boekje dat er bij mij bijzat, staat dat je de eerste maand drie keer per week moet laseren en daarna twee keer. Heb jij andere info. of redenen om het vaker te doen?

Tiuri
18 februari 2006, 13:59
Tiuri, jij schrijft dat je de LC drie tot vier maal per week gaat gebruiken... In het boekje dat er bij mij bijzat, staat dat je de eerste maand drie keer per week moet laseren en daarna twee keer. Heb jij andere info. of redenen om het vaker te doen?Ja, ik meen dat Cloud onlangs info had gepost dat 3-4x per week (om de dag dus) toch het beste resultaat oplevert. Ik geloof dat die info van het hairmax forum kwam.

Klopt dat Cloud?

Cloud
18 februari 2006, 16:21
In de HairMax clinical trials gebruikten de proefpersonen de lasercomb om de andere dag. Dat advies om eerst 3x/week te laseren en later 2x/week is oud. Ze hebben dat inmiddels bijgestuurd. Ze raden op het forum aan om het (zeker het eerste jaar) 3x/week te gebruiken.

Cloud
18 februari 2006, 16:22
Wat ik wel echt lastig vond, was om dat ding een beetje gelijkmatig over mn hoofd te bewegen. Vanaf de bovenkant van je hoofd tot je achterhoofd is het moeilijk te zien wat je precies doet en ik had het idee dat ik bepaalde delen vaker dan eens gedaan heb... Vraag ik me ook meteen af of dat kwaad kan... Ik laser de achterkant van mijn hoofd met een tweede spiegeltje erbij.

Tiuri
19 februari 2006, 15:29
Heb 'm zelf gisteravond voor het eerst gebruikt. Ben er ong. 18 minuten mee bezig geweest. Wat ik wel echt lastig vond, was om dat ding een beetje gelijkmatig over mn hoofd te bewegen. Vanaf de bovenkant van je hoofd tot je achterhoofd is het moeilijk te zien wat je precies doet en ik had het idee dat ik bepaalde delen vaker dan eens gedaan heb... Vraag ik me ook meteen af of dat kwaad kan...Ik maak mezelf persoonlijk niet te druk over de achterkant en de zijkanten. Ik concentreer me met laseren vooral op de probleemzone, dus de inhammen. Ik zorg dat ik de rest van de bovenkant ook goed doe in de twee keer dat ik eroverheen ga per behandeling. Ik heb daar nog geen last van haaruitval maar ik doe dat preventief. Maar ik heb geen behoefte aan dikker haar aan de achterkant of zijkanten, dus ik laser dat maar heel vluchtig. Ik ben in zo'n 10 minuten klaar.

Ik vind het laseren trouwens inderdaad nog erg leuk, maar ik neem aan dat het na een tijdje ook voor mij "tedious and robotic" zal worden. :D Op het hairmaxforum heb ik een gebruiker horen zeggen dat het piepje in de nieuwere modellen daarom een zegen is: hierdoor kun je bijvoorbeeld makkelijker 2 dingen tegelijk doen en hoef je minder je aandacht erbij te houden.

Dan het aantal keer laseren. Ik heb daar nog even verder naar gezocht, en het blijkt dus inderdaad zoals Cloud al zegt dat ze de proefpersonen in de trials tot nu toe om de dag de lasercomb hebben laten gebruiken. Binnenkort komt de laatste FDA-trial uit zoals we weten, en ik ben van plan om de lasercomb precies even vaak te gebruiken als de proefpersonen daar. Waarschijnlijk is dat dus om de dag. Op het hairmaxforum wordt vaak ook 3x per week geadviseerd, ze benadrukken in ieder geval het belang van een rustdag tussen twee laserbehandelingen.

Verder valt me op dat Hairmax expliciet beweert op de website en in de handleiding dat de lasercomb ook goed werkt voor frontale haaruitval. Ook uit de kleine studies die tot nu toe zijn gedaan blijkt dat, daar komt zelfs uit naar voren dat het frontaal beter werkt dan op de kruin (misschien omdat het laserlicht daar beter op de huid komt?). Ik ben benieuwd of de FDA-studie dit zal bevestigen, maar in ieder geval erg interessant allemaal.

Guoy
19 februari 2006, 15:45
Tiuri, je vertelde dat je iedere vier seconde de laser moet verplaatsen. Dan klopt het toch dat ieder stukje huid maar 4 seconden wordt beschenen? Is dat niet enorm kort? Hoe kan het effect dan soms zo groot zijn? Dus stel dat ik wat lasertjes koop waar ik enkel m'n haarlijn mee wil beschijnen dan ben ik in een minuut klaar denk ik. Klopt dit of niet? Het klinkt wel ideaal! :)

Tiuri
19 februari 2006, 15:59
Tiuri, je vertelde dat je iedere vier seconde de laser moet verplaatsen. Dan klopt het toch dat ieder stukje huid maar 4 seconden wordt beschenen? Is dat niet enorm kort? Hoe kan het effect dan soms zo groot zijn? Dus stel dat ik wat lasertjes koop waar ik enkel m'n haarlijn mee wil beschijnen dan ben ik in een minuut klaar denk ik. Klopt dit of niet? Het klinkt wel ideaal! :)
Inderdaad hoeft het niet lang te duren als je alleen je probleemgebieden beschijnt. :) Laseren met de lasercomb duurt volgens de handleiding een kwartier omdat je de hele hoofdhuid 2x moet beschijnen (één keer van voor naar achter en de andere keer van boven naar beneden) en omdat je de lasercomb maar een halve inch (ong. 1 centimeter) per 4 seconde mag verschuiven.

Ik denk dat het wel kan helpen als je alleen je inhammen per behandeling 2x uitvoering beschijnt, maar vergeet niet dat AGA niet zal stoppen bij de inhammen en dat de rest van je hoofdhuid dan dus onbeschermd is.

Guoy
19 februari 2006, 16:17
Inderdaad hoeft het niet lang te duren als je alleen je probleemgebieden beschijnt. :) Laseren met de lasercomb duurt volgens de handleiding een kwartier omdat je de hele hoofdhuid 2x moet beschijnen (één keer van voor naar achter en de andere keer van boven naar beneden) en omdat je de lasercomb maar een halve inch (ong. 1 centimeter) per 4 seconde mag verschuiven.

Ik denk dat het wel kan helpen als je alleen je inhammen per behandeling 2x uitvoering beschijnt, maar vergeet niet dat AGA niet zal stoppen bij de inhammen en dat de rest van je hoofdhuid dan dus onbeschermd is.

Nee dat weet ik, maar daarvoor gebruik ik dan finasteride en ketoconazol. :)

Jaapie
19 februari 2006, 16:29
Volgens mij moet je eerst je haar millimeteren voor optimaal effect, zo bereiken de stralen je hoofdhuid beter. Hoe lang is jouw haar Tiuri?

Tiuri
19 februari 2006, 16:41
Volgens mij moet je eerst je haar millimeteren voor optimaal effect, zo bereiken de stralen je hoofdhuid beter. Hoe lang is jouw haar Tiuri?
Hey Jaapie,
Ik las toevallig iemand op het Hairmax-forum die deze vraag stelde (linkje (http://www.hairmaxforum.com/forum/showthread.php?t=1940)), het antwoord van Hairmax was:

Hello "Tom" and thank you for your post,

You will be happy to know that there is no optimal length for using the LaserComb. It will work just as well on someone whose head is completely shaved as it will on someone whose hair is as long as Rapunzel's ;-). However, for longer hair (such as that of Rapunzel), we do recommend using a hand to part the hair as you use the LaserComb.

P.S. if you ever decide to shave your head, the LaserComb can also be used without the teeth so as to ensure your comfort during treatments.

Thanks,
Mike
Lexington International

Ik heb zelf nu vrij kort haar maar ben in een experimentele fase qua kapsels, heb dus iedere keer wat anders de laatste tijd. Ik heb van nature wel erg veel en dik haar, en bij het laseren is dat denk ik wel een nadeel omdat minder licht de haarzakjes bereikt.

Vince001
19 februari 2006, 17:42
Ik maak mezelf persoonlijk niet te druk over de achterkant en de zijkanten. Ik concentreer me met laseren vooral op de probleemzone, dus de inhammen. Ik zorg dat ik de rest van de bovenkant ook goed doe in de twee keer dat ik eroverheen ga per behandeling. Ik heb daar nog geen last van haaruitval maar ik doe dat preventief. Maar ik heb geen behoefte aan dikker haar aan de achterkant of zijkanten, dus ik laser dat maar heel vluchtig. Ik ben in zo'n 10 minuten klaar.

Ik vind het laseren trouwens inderdaad nog erg leuk, maar ik neem aan dat het na een tijdje ook voor mij "tedious and robotic" zal worden. :D Op het hairmaxforum heb ik een gebruiker horen zeggen dat het piepje in de nieuwere modellen daarom een zegen is: hierdoor kun je bijvoorbeeld makkelijker 2 dingen tegelijk doen en hoef je minder je aandacht erbij te houden.

Dan het aantal keer laseren. Ik heb daar nog even verder naar gezocht, en het blijkt dus dat ze de proefpersonen in de trials tot nu toe om de dag de lasercomb hebben laten gebruiken. Binnenkort komt de laatste FDA-trial uit zoals we weten, en ik ben van plan om de lasercomb precies even vaak te gebruiken als de proefpersonen daar. Waarschijnlijk is dat dus om de dag. Op het hairmaxforum wordt vaak ook 3x per week geadviseerd, ze benadrukken in ieder geval het belang van een rustdag tussen twee laserbehandelingen.

Verder valt me op dat Hairmax expliciet beweert op de website en in de handleiding dat de lasercomb ook goed werkt voor frontale haaruitval. Ook uit de kleine studies die tot nu toe zijn gedaan blijkt dat, daar komt zelfs uit naar voren dat het frontaal beter werkt dan op de kruin (misschien omdat het laserlicht daar beter op de huid komt?). Ik ben benieuwd of de FDA-studie dit zal bevestigen, maar in ieder geval erg interessant allemaal.
Ik maak me ook niet zo druk om die achterkant, al heb ik het ook daar wel nodig. Misschien ga ik net als Cloud uitlegt, wel een spiegeltje gebruiken, maar voorlopig concentreer ik me op de bovenkant/ haarlijn. Eventuele resultaten zijn daar 't makkelijkst vast te stellen.

Om de dag aan de laser is misschien ook beter. Heb wel eens drie maal per week een medicijn moeten slikken en dat ga je toch sneller vergeten, uitstellen, e.d.

Dat de LaserComb juist frontaal betere zaken kan doen dan op de kruin, was mij ook uit die testresultaten opgevallen. Prima voor mij want daar zie ik ook het liefst de resultaten. Het is al honderd keer gezegd natuurlijk, maareh, zouden die FDA uitkomsten dit jaar nog gepresenteerd worden...? :rolleyes:

Tiuri
19 februari 2006, 17:50
Ik maak me ook niet zo druk om die achterkant, al heb ik het ook daar wel nodig. Misschien ga ik net als Cloud uitlegt, wel een spiegeltje gebruiken, maar voorlopig concentreer ik me op de bovenkant/ haarlijn. Eventuele resultaten zijn daar 't makkelijkst vast te stellen.

Om de dag aan de laser is misschien ook beter. Heb wel eens drie maal per week een medicijn moeten slikken en dat ga je toch sneller vergeten, uitstellen, e.d.

Dat de LaserComb juist frontaal betere zaken kan doen dan op de kruin, was mij ook uit die testresultaten opgevallen. Prima voor mij want daar zie ik ook het liefst de resultaten. Het is al honderd keer gezegd natuurlijk, maareh, zouden die FDA uitkomsten dit jaar nog gepresenteerd worden...? :rolleyes:Ja daar ga ik wel van uit. :) Volgens Lexington zijn de resultaten al opgestuurd naar de FDA en komt er binnenkort dus een antwoord. :)

Deze post is trouwens ook een dikke aanrader voor mensen met een oude versie lasercomb zonder timer. :worship: :worship: Flappie held :worship:

Vince001
19 februari 2006, 17:58
Deze post is trouwens ook een dikke aanrader voor mensen met een oude versie lasercomb zonder timer. :worship: :worship: Flappie held :worship:
Haha! Geweldig gedaan! :D Wie weet, komt 'ie nog eens van pas.

Vooralsnog houd ik het toch nog even bij een stopwatch die iedere 5 seconden een piepje geeft. :cool:

Tiuri
20 februari 2006, 01:44
Mijn laserkam is binnen! :D Het werd zojuist bezorgd door een koerier. Nadeel: ik moest aan de deur nog even 36,60 euro 'Omzetbelasting' en 'Voorschot provisie' betalen. :confused: Ze hebben dat ding blijkbaar hevig geïnspecteerd bij de douane, want de envelop is open geweest en overal in en rond de lasercombdoos zitten fluoriserend groene stickers met 'Inspected' erop.Ik heb Hairmax gemaild om melding te maken van deze onvoorziene uitgave. Ik kreeg een heel erg vriendelijk mailtje terug van Hairmax met de mededeling dat ik dit bedrag van hun vergoed krijg!!!! :D :D Dit omdat het een onvoorziene en uitzonderlijke situatie is. Hulde voor deze fantastische service. :worship:

kevin
23 februari 2006, 20:11
Vreemde zaak dit. Dr. Pickart (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:void%280%29) ook wel een naam op de buitenlandse forums, zegt dat Lasers op de hoofdhuid juist voor permanente schade zorgen aan de haarfollicels.

Yes. Lasers are used for stopping hair growth by damaging the follicles

Ik weet niet hoe hij daar aan komt :confused:

Bron (http://healthyskin.infopop.cc/groupee/forums/a/tpc/f/1990018252/m/1030042004)

Georgie
23 februari 2006, 21:05
Dat klopt wel, maar volgens mij zijn dat lasers met een heel andere sterkte. Moet ook gebeuren door een deskundige.

Vince001
24 februari 2006, 16:23
Vreemde zaak dit. Dr. Pickart (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:void%280%29) ook wel een naam op de buitenlandse forums, zegt dat Lasers op de hoofdhuid juist voor permanente schade zorgen aan de haarfollicels.



Ik weet niet hoe hij daar aan komt :confused:

Bron (http://healthyskin.infopop.cc/groupee/forums/a/tpc/f/1990018252/m/1030042004)
Hm, ik vraag mij af op welke studies Pickart doelt. Vooral als hij daarbij zegt dat de "laser companies" op de hoogt zijn van deze info.

Ik kan mij overigens niet aan de indruk onttrekken dat lui als Pickart, zo af en toe, bewust negatieve geruchten verspreiden over middelen tegen haaruitval waar zij zelf niets aan verdienen. Dr. Lee bijvoorbeeld, kan het ook niet laten om, als het even uitkomt, fina op een negatieve manier onder de aandacht te brengen.

Tiuri
24 februari 2006, 16:48
Hm, ik vraag mij af op welke studies Pickart doelt. Vooral als hij daarbij zegt dat de "laser companies" op de hoogt zijn van deze info.

Ik kan mij overigens niet aan de indruk onttrekken dat lui als Pickart, zo af en toe, bewust negatieve geruchten verspreiden over middelen tegen haaruitval waar zij zelf niets aan verdienen. Dr. Lee bijvoorbeeld, kan het ook niet laten om, als het even uitkomt, fina op een negatieve manier onder de aandacht te brengen.Mee eens.

Overigens is een bijwerking van haar verwijderen met laser ook juist toename van haargroei! [bron (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16384757&query_hl=1&itool=pubmed_docsum)]. De eigenaardige uitspraken van Pickart lijken mij dus ook nogal ongefundeerd en overhaast.

Maargoed, het leuke is dus die FDA-trials, die zullen ons er meer over kunnen vertellen. Als laser slecht zou zijn voor het haar zouden de FDA-trials van de lasercomb erg negatieve resultaten moeten laten zien, en dat is toch niet het geval volgens mij. :)

iricos
25 februari 2006, 00:00
Vandaag aan de kapper gevraagd en het onderzoek werd gedaan, omdat ze de eerste "laserkap" van Nederland hadden. De werking van minoxidil in combinatie met laser werd hierbij onderzocht en de resultaten waren zeer positief en na ruim vier weken minox en lasercomb begin ik ook veel nieuwe haartjes te zien!

Groetjes,
Simon



Volgens mij was het Dijkzicht onderzoek een studie naar alleen Minoxidil .
Dit onderzoek was in opdracht van Upjohn, de fabrikant van Re(Ro)gaine.

Gegroet,

Diksy

flappie
25 februari 2006, 01:40
Vandaag aan de kapper gevraagd en het onderzoek werd gedaan, omdat ze de eerste "laserkap" van Nederland hadden. De werking van minoxidil in combinatie met laser werd hierbij onderzocht en de resultaten waren zeer positief en na ruim vier weken minox en lasercomb begin ik ook veel nieuwe haartjes te zien!

Groetjes,
Simon
Toch weer jammer dat minoxidol erbij gebruikt werd. Als ze dat nou zonder deden, had je tenminste een echt goed beeld wat de laser nou doet.

Diksy
26 februari 2006, 12:18
Wellicht ten overvloede. De Hairmax is nu ook verkrijgbaar met 5 lasers voor de prijs van € 395,00. Dezelfde werking. Alleen wat langer gebruiken.

Gegroet,

Diksy

Tiuri
26 februari 2006, 16:32
Wellicht ten overvloede. De Hairmax is nu ook verkrijgbaar met 5 lasers voor de prijs van € 395,00. Dezelfde werking. Alleen wat langer gebruiken.

Gegroet,

Diksy
Vijf stralen bedoel je Hans. Zowel de gewone lasercomb als de lasercomb SE heeft maar één laser die vervolgens wordt opgesplitst in acht stralen bij de gewone en vijf stralen bij de SE.
De Versacchi HairBeam heeft daarentegen wel vijf aparte lasers.

Diksy
26 februari 2006, 16:59
Volgens mij is het 9 en 5.

gegroet,

Diksy

Tiuri
1 maart 2006, 09:37
Ik ben nu een week aan het laseren en hierbij mijn eerste bevindingen.

Ik doe er ongeveer een kwartier over om mijn hoofd 2x te behandelen zoals in de instructie staat, dus dat klopt wel. Ik doe het om de dag, dat is allemaal prima te doen maar ik kan me voorstellen dat het over een paar weken dodelijk saai wordt. Maargoed dan moet ik het doel maar voor ogen houden. ;)

Wat me verder opvalt is dat het nogal problematisch is bij mij om de behaarde hoofdhuid te beschijnen. Ik heb van mezelf dik en veel haar, en ik zie gewoon in de spiegel dat het laserlicht vooral wordt opgevangen door mijn haar, en de hoofdhuid dus nauwelijks bereikt. Het is natuurlijk de bedoeling dat je de huid beschijnt, het heeft geen enkele zin om het haar zelf te beschijnen.

Dus dat is wel een probleem. Nu gaat het beschijnen van de inhammen en de dunnere zone daar direct achter natuurlijk wel goed, en dat is vooralsnog de enige probleemzone dus daar richt ik me dan vooral maar op. De kruin is ook wel te doen, want daar valt het haar van nature al uit elkaar en dus is de hoofdhuid wel enigszins te bereiken.

Hairmax zegt zelf op hun forum het volgende:
You will be happy to know that there is no optimal length for using the LaserComb. It will work just as well on someone whose head is completely shaved as it will on someone whose hair is as long as Rapunzel's ;-). However, for longer hair (such as that of Rapunzel), we do recommend using a hand to part the hair as you use the LaserComb.
Nou, het is dus wel degelijk zo dat de lasercomb veel beter geschikt is voor kort haar in mijn ogen. Mijn haar is op dit moment zo'n 3 centimeter lang en dat is dus in mijn geval gewoon al te lang. De tip om een andere hand te gebruiken om het haar te scheiden vind ik niet zo goed, want praktisch is dat een enorm gehannes en bijna niet te doen. Ik heb nu ook zo'n tussenlengte dat het haar ook makkelijk weer terugspringt, ik heb geen onwijs lange lokken die je makkelijk opzij kan leggen.

Voor mensen met langer haar lijkt mij de hairbeam dus wel degelijk beter geschikt, omdat de lasers daar in de puntjes zitten die direct de hoofdhuid beschijnen. Maar het onhandige van dat ding is weer dat de puntjes nogal klein zijn en dat het dus heel lang kost om de hele hoofdhuid te behandelen (lijkt me). Daarbij zijn de FDA-studies natuurlijk alleen gedaan bij de hairmax en niet bij de hairbeam, dus hoe goed dat ding werkt weet eigenlijk niemand.

Lastig. :confused:

Diksy
1 maart 2006, 09:47
Wellicht een tip.

De kammetjes verwijderen. Dan het haar nat maken. In scheidingen (een voor een) kammen en de Lasercomb over de scheiding bewegen. Hou de Lasercomb paralel aan de scheiding.

Gegroet,

Diksy

Tiuri
1 maart 2006, 09:58
Wellicht een tip.

De kammetjes verwijderen. Dan het haar nat maken. In scheidingen (een voor een) kammen en de Lasercomb over de scheiding bewegen. Hou de Lasercomb paralel aan de scheiding.

Gegroet,

Diksy
Hmmm ja dat zou inderdaad kunnen werken, maar godsalllemachig, dat wordt wel een heel erg arbeidsintensieve klus zo zeg. :confused: Ik vind het al een hele heisa om mn haar gewoon met de lasercomb te behandelen om de dag. Vaak doe ik het ook even snel tussendoor als ik een kwartiertje tijd heb. Ik voel er dan weinig voor om onder de douche te gaan staan, 50 scheidingen te kammen om die stuk voor stuk te behandelen en dan mijn haar weer te drogen en te restylen. :eek: Dat kan al snel een uur kosten, en dat kan toch nooit de bedoeling zijn.

Het is natuurlijk zo dat dat ding ontworpen is voor mensen met kalere plekken of heel dun haar, dus dan kan het licht er goed doorheen schijnen. Blijkbaar is het minder geschikt voor mensen die lang haar hebben en graag behoud willen.

Weer een reden waarom ik hoop dat ik straks weer 2x per week duta kan gebruiken, want ik merk gewoon dat alle topische middeltjes niet echt geschikt zijn om de behaarde huid te behandelen (op de shampoos na dan). Fina of duta lijkt mij dus het enige geschikte middel voor mij wat kan zorgen voor behoud van wat ik nu heb.

Diksy
1 maart 2006, 10:03
Beste Tiuri,

Troost je met de gedachte dat je nog niet genoeg haar verloren hebt om de Lasercomb efficient te kunnen gebruiken.

Gegroet,

Diksy

Tiuri
1 maart 2006, 10:06
Beste Tiuri,

Troost je met de gedachte dat je nog niet genoeg haar verloren hebt om de Lasercomb efficient te kunnen gebruiken.

Gegroet,

DiksyHahaha ;) :D Ja inderdaad. :) En ik hoop dat het voor de inhammen gewoon uitstekend gaat werken.

Ed Raket
13 maart 2006, 18:14
http://bkworldco.trustpass.alibaba.com/company/10150697.html

Hier wat meer info over de mysterieuze Leimo.

Wel verwarrend, dit apparaat moet je elke dag 10 minuutjes gebruiken, terwijl je de lasercomb juist absoluut niet elke dag mag gebruiken.

Waarom mag de lasercomb eigenlijk niet elke dag gebruikt worden? Heeft het dan weer een averechtse werking ofzo? hoe moet ik dat zien? iemand enig idee?

kevin
13 maart 2006, 18:26
Waarom mag de lasercomb eigenlijk niet elke dag gebruikt worden? Heeft het dan weer een averechtse werking ofzo? hoe moet ik dat zien? iemand enig idee?

Ja, dat kan schade veroorzaken. Het is daarom belangrijk om 1 dag rust te nemen tussen het laseren in.

Tiuri
11 april 2006, 10:54
Ik ben alweer bijna 2 maanden aan het laseren dus tijd voor een update. :)

Of het werkt voor mijn haar weet ik echt nog niet, niet alleen omdat ik er nog heel kort mee bezig ben maar ook omdat ik net natuurlijk een enorme regimenverandering heb ondergaan. Dus als er nu al een verandering zichtbaar zou worden dan heb ik geen idee waar dat aan toe te schrijven is. Ook zou het niet gek zijn als mijn haar nu wat achteruit zou gaan omdat ik na een lange tijd gestopt ben met de 5AR-remmers.

Maar over het gebruik kan ik wel wat zeggen. Ik probeer het ding om de dag te gebruiken, zodat ik het de ene week 4x gebruik, en de andere week 3x. Dat is heel erg moeilijk. Het kost best wel veel tijd (kwartier / 20 minuten) en het is echt dodelijk saai werk. Ik kijk er echt tegenop om het te doen en ik stel het dan ook vaak uit tot het laatste moment. Soms komt het er helemaal niet van als ik de hele dag van huis ben geweest. Als ik dan 's avonds laat terug kom heb ik echt geen zin meer om dat ding een kwartier lang te gaan gebruiken.

Het vergt dus de nodige discipline om het vol te houden, en als je niet gedisciplineerd of gemotiveerd van karakter bent zou ik je echt aanraden om NOOIT zo'n ding te kopen, want je houdt het dan gewoonweg niet langer vol dan een paar maanden, dat kan ik je nu alvast vertellen.

Verder had ik dus problemen met mijn lange haar, het is heel lastig om dan de hoofdhuid te beschijnen, het meeste licht wordt dan teruggekaatst door de haren zelf en dat is natuurlijk niet de bedoeling. De inhammen waren trouwens wel goed te beschijnen en dat is voor mij nu toch het belangrijkst. Van het weekend heb ik mijn haar weer gemilimeterd en nu gaat het laseren wel echt stukken makkelijker, het is veel handiger als je kort haar hebt.

Verder heb ik nog een vraagje voor de andere lasercombgebruikers hier. In hoeveel banen doen jullie de hoofdhuid? Ik doe altijd eerst even een paar minuutjes de inhammen, daarna trek ik aan iedere kant van mijn hoofd 2 banen, en daarna doe ik nog 3 of 4 banen 'dwars' over mijn hoofdhuid. Ik beschijn niet het gehele behaarde gebied, het 'hoefijzergebied' verwaarloos ik omdat dat toch niet uit zal vallen.

Hoe doen jullie het?? :)

kevin
11 april 2006, 11:23
Tiuri, waarom gebruik je de Lasercomb niet alleen op de plekken waar je haarverlies is/AGA bezig is? Scheelt enorm veel tijd.

Tiuri
11 april 2006, 18:11
Tiuri, waarom gebruik je de Lasercomb niet alleen op de plekken waar je haarverlies is/AGA bezig is? Scheelt enorm veel tijd.
Preventief. :P Vooral omdat ik nu geen systemische middelen meer slik is in feite de gehele hoofdhuid onbeschermd. Als ik straks weer aan de duta ben en dat gaat goed, dan kan ik dat wel overwegen.

Unknown
11 april 2006, 19:37
Heej thiuri waarom gebruik je de lazercomb niet terwijl je achter de computer zit bv dat deed ik ook altijd dan is het tenminste wat minder saai.