PDA

View Full Version : klein vraagje over IPL


nevermind
25 november 2007, 13:02
Hallo dames,

ik ga sinds kort naar een behandelaarster voor mijn vervelende haartjes en de methode die ze gebruikt is IPL Chromolite. Wat zijn jullie ervaringen hiermee eigenlijk?

Ik ben eerder eens geweest bij smartpulse, ik was wel tevreden over de proefshot, maar niet zozeer over de vrouw die me behandelt.....


graag jullie kennis en mening hierover


Groetjes

nevermind

nevermind
28 november 2007, 17:21
is er echt niemand die me hier op kan antwoorden?

Groetjes

nevermind

Marte
28 november 2007, 20:48
is er echt niemand die me hier op kan antwoorden?

Groetjes

nevermind

sorry nevermind, ik heb zelf een 8tal jaar geleden een behandeling ondergaan met laser (een van de vroegere soorten, weet al neit meer welke en hoe of wat). Dus helaas kan ik je niet helpen. Nu is niet iedereen even actief op dit forum, het kan dus gewoon zijn dat de juiste personen nog niet actief zijn geweest, heb nog eventjes geduld, en veel succes!!

xxx marte

nevermind
29 november 2007, 13:53
bedankt voor je reactie Martje. je hebt wel gelijk, niet iedereen is even actief, ben zelf ook even op zoek gegaan naar meer info hierover. het is wel een veelgebruikt apparaat dus ik vraag me af...

Groetjes

Nevermind

Roos80
1 december 2007, 18:06
Hallo dames,

ik ga sinds kort naar een behandelaarster voor mijn vervelende haartjes en de methode die ze gebruikt is IPL Chromolite. Wat zijn jullie ervaringen hiermee eigenlijk?

Ik ben eerder eens geweest bij smartpulse, ik was wel tevreden over de proefshot, maar niet zozeer over de vrouw die me behandelt.....


graag jullie kennis en mening hierover


Groetjes

nevermind


Hallo nevermind,

Sorry maar mijn man heeft een aantal jaren geleden 2 behandelingen gehad met IPL dat heeft totaal geen effect gehad.
Verder heb ik in mijn omgeving nog een aantal kennisen die dit hebben geprobeerd en zijn ook niet enthousiast.

Nu is mijn man onder behandeling met een lightsheer diodelaser bij AC in veldhoven en het resultaat is geweldig.

Laat anders eens een paar proefstukjes doen met verschillende lasers en wacht het resultaat af.

Groetjes Roos

nevermind
3 december 2007, 13:36
Hallo nevermind,

Sorry maar mijn man heeft een aantal jaren geleden 2 behandelingen gehad met IPL dat heeft totaal geen effect gehad.
Verder heb ik in mijn omgeving nog een aantal kennisen die dit hebben geprobeerd en zijn ook niet enthousiast.

Nu is mijn man onder behandeling met een lightsheer diodelaser bij AC in veldhoven en het resultaat is geweldig.

Laat anders eens een paar proefstukjes doen met verschillende lasers en wacht het resultaat af.

Groetjes Roos

dank je wel voor je antwoord Roos. ik merk wel dat je het hebt over laser behandeling, maar ik heb t over de lichtflitsmethode. of hebben we het over hetzelfde?

ik heb nu 1 behandeling achter de rug, en na drie weken vallen de haren rustigjes uitvallen. dus ik wacht t even af.

Groetjes

Nevermind

Marte
3 december 2007, 16:45
dank je wel voor je antwoord Roos. ik merk wel dat je het hebt over laser behandeling, maar ik heb t over de lichtflitsmethode. of hebben we het over hetzelfde?

ik heb nu 1 behandeling achter de rug, en na drie weken vallen de haren rustigjes uitvallen. dus ik wacht t even af.

Groetjes

Nevermind

IPL is volgens mij lichflits, roos vertelde dat haar man en anderen niet zo enthousiast waren daarover, nu ondergaat haar man behandeling met de light sheer diode (laser??). Mijn zus is ook overgeschakeld van IPL naar laser vanwege te weinig tot geen resultaat met IPL.

Roos80
3 december 2007, 20:42
dank je wel voor je antwoord Roos. ik merk wel dat je het hebt over laser behandeling, maar ik heb t over de lichtflitsmethode. of hebben we het over hetzelfde?

ik heb nu 1 behandeling achter de rug, en na drie weken vallen de haren rustigjes uitvallen. dus ik wacht t even af.

Groetjes

Nevermind

Hallo nevermind,

Op dit moment wordt mijn man inderdaad met lightsheer diode laser behandeld maar 5 jaar geleden is hij ook behandeld met IPL 2 keer wat echt geen resultaat gaf.
Misschien dat er wel mensen zijn waarbij het werkt maar in mijn omgeving helaas niet.

Groetjes Roos

nevermind
4 december 2007, 13:32
ok dames, heel erg bedankt. ik heb namelijk 1 behandeling achter de rug en ik zie geen restultaat op mijn onderbenen, op de bovenbenen af en toe een haartje dat ik er zo uit kan trekken. ik wacht het even af en ga kijken of ik toch niet beter overstap naar iets anders.

Groetjes en bedankt!

Nevermind

hannakr
10 december 2007, 13:40
Hallo allemaal,

Ik zal me kort even voorstellen.
Mijn naam is Hanna en ik werk in een laserkliniek. Voordat ik daar ging werken kampte ik ook met heel veel overbeharing en heb ik mede door deze site advies en informatie gekregen. Nu ben ik terug op het forum om andere mensen te helpen met hun vragen. Ik zie dat er onduidelijkheid is over wat de verschillende methodes inhouden. Hier even op een rijtje wat de voordelen zijn per apparaat.

groetjes Hanna

ps. ik wil jullie onafhankelijk helpen met jullie vragen en niet adverteren met de laserkliniek waar ik werk, vandaar dat ik dat niet zeg.

Voordelen en nadelen van Laser (licht van 1 kleur oftewel golflengte):

Voordeel: het verstrooit nauwelijks op de huid, maar volgt precies het haartje naar z'n diepliggende wortel. Als je donker haar hebt, zul je in totaal minder behandelingen nodig hebben dan bij de andere technieken. Vooral bij mannen is een Laser nodig om hardnekkige haren weg te krijgen, bijvoorbeeld tussen de schouderbladen en op het borstbeen.

Maar: omdat een Laser precieser z'n doel bereikt (melanine), voel je dat ook. Het is dus soms pijnlijker dan IPL-technieken of ELOS. De huid reageert tijdelijk ook heftiger met rode kippevel. Dit trekt meestal na een paar uren weer weg.


Voordelen en nadelen van Flitslamp/ IPL (licht met meer kleuren erin):
Voordeel: de kans bestaat dat het ook wordt geabsorbeerd door meer kleuren haar dan alleen bruinzwart. Omdat veel van het licht weerkaatst, zal de reactie van de huid bovendien meestal wat rustiger blijven.
Het nadeel van IPL / flitslamp is dat het licht makkelijk verstrooit op de huid en niet diep genoeg komt. Zodoende kun je veel behandelingen nodig hebben, of worden de haartjes alleen maar beschadigd (lees: dunner en lichter), niet echt definitief uitgeschakeld.

Voordelen en nadelen van ELOS (combi van Laser- of van IPL met een wisselstroompje):
Voordeel: het is milder voor de huid omdat het licht zachter kan worden ingesteld. Het doet ook minder pijn. Tevens is er meer kans dat lichtgekleurde en grijze haren alsnog uitgeschakeld worden door het wisselstroompje.
Het nadeel bij ELOS is dat de verwachtingen van het publiek wat betreft het effect op lichtgekleurde haren te hoog gespannen zijn. Het is niet te garanderen dat het altijd effect heeft op grijze, witte, goudblonde haren. Asblond en rood lukt redelijk. Bij lichtere haren hebben we wel effect gezien, maar dan pas na het dubbele aantal behandelingen.

lanny
12 december 2007, 22:16
Ben gewoon nieuwsgierig, bij wie was je dat de proefshot (behandeling) wel goed was maar de mevrouw niet en waarom was ze niet goed. Ben altijd nieuwsgierig.

gr

Lanny:D
ok dames, heel erg bedankt. ik heb namelijk 1 behandeling achter de rug en ik zie geen restultaat op mijn onderbenen, op de bovenbenen af en toe een haartje dat ik er zo uit kan trekken. ik wacht het even af en ga kijken of ik toch niet beter overstap naar iets anders.

Groetjes en bedankt!

Nevermind

nevermind
15 december 2007, 13:48
Ben gewoon nieuwsgierig, bij wie was je dat de proefshot (behandeling) wel goed was maar de mevrouw niet en waarom was ze niet goed. Ben altijd nieuwsgierig.

gr

Lanny:D

Hallo Lanny,

Grappig dat je dat vraagt, want een tijdje geleden hebben we wel over gemaild. Ik had dus een tijdje gelden een proefshot gedaan bij smartpuls, de vrouw was vriendelijk maar niet echt spraakzaam waardoor ik me ongemakkelijk voelde en afhaakte. Dat had ik je via mail allemaal verteld, weet je nog?

Eigenlijk had ik er lang over nagedacht en overwoog ik alsnog daar naartoe te gaan, tot ik ik vond wat dichter bij huis was. Alleen vond ik de eerste behandeling niet zo succesvol. vandaar dat ik nu deze vragen hier heb gesteld.

Ondertussen heb ik de behandeling bij haar gestopt en heb ik weer contact opgenomen met smartpuls amsterdam. Ik heb me voorgenomen me er overheen te zetten en waar voor mijn geld te krijgen, wat bij haar wel kan dus.

Voila, ik hou jullie wel op de hoogte als ik mijn eerste smartpuls behandeling heb gehad.

Groetjes

Nevermind

hannakr
16 december 2007, 16:19
Hallo Lanny,

Grappig dat je dat vraagt, want een tijdje geleden hebben we wel over gemaild. Ik had dus een tijdje gelden een proefshot gedaan bij smartpuls, de vrouw was vriendelijk maar niet echt spraakzaam waardoor ik me ongemakkelijk voelde en afhaakte. Dat had ik je via mail allemaal verteld, weet je nog?

Eigenlijk had ik er lang over nagedacht en overwoog ik alsnog daar naartoe te gaan, tot ik ik vond wat dichter bij huis was. Alleen vond ik de eerste behandeling niet zo succesvol. vandaar dat ik nu deze vragen hier heb gesteld.

Ondertussen heb ik de behandeling bij haar gestopt en heb ik weer contact opgenomen met smartpuls amsterdam. Ik heb me voorgenomen me er overheen te zetten en waar voor mijn geld te krijgen, wat bij haar wel kan dus.

Voila, ik hou jullie wel op de hoogte als ik mijn eerste smartpuls behandeling heb gehad.

Groetjes

Nevermind

Hoi Nevermind,

Ik ben ook erg benieuwd...hoop heel erg voor je dat je tevreden zult zijn en dat dit jou 'eindstation' zou kunnen zijn!

Groetjes Hanna

lanny
21 december 2007, 22:22
Voor iedereen Prettig kerstfeest en een haarloos 2008

groetjes,

Lanny:D

nevermind
4 februari 2008, 21:26
Hallo allemaal,

erg bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een kleine behandeling gehad bij Smartpulse en de 18 februari heb ik een grotere en langere behandeling van 4 uur... maar geeft niet geeft niet, ik overleef t wel hehe

Verder, mijn eerste indruk die ik had van de behandelaarster is ondertussen wel veranderd. Ze was deze keer erg spraakzaam en vriendelijk. Dat deed me wel plezier, dan hoefde ik niet zo hard mijn best te doen.

Ik heb nu alleen mijn gezicht gedaan, ik zie niet echt een verschil voorlopig, maar goed, misschien na een viertal behandelingen?

Ik hou jullie in elk geval wel op de hoogte.

Groetjes en tot gauw

Nevermind

Marte
5 februari 2008, 12:12
veel succes, hoop dat het wat uithaalt, en je resutaat behaalt!!!

xxx m

hannakr
7 februari 2008, 14:20
Hallo allemaal,

erg bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een kleine behandeling gehad bij Smartpulse en de 18 februari heb ik een grotere en langere behandeling van 4 uur... maar geeft niet geeft niet, ik overleef t wel hehe

Verder, mijn eerste indruk die ik had van de behandelaarster is ondertussen wel veranderd. Ze was deze keer erg spraakzaam en vriendelijk. Dat deed me wel plezier, dan hoefde ik niet zo hard mijn best te doen.

Ik heb nu alleen mijn gezicht gedaan, ik zie niet echt een verschil voorlopig, maar goed, misschien na een viertal behandelingen?

Ik hou jullie in elk geval wel op de hoogte.

Groetjes en tot gauw

Nevermind

Succes nevermind!
4 uur is wel lang, neem je een mp3 speler mee?hihi
Hou ons op de hoogte he?

groetjes Hanna

nevermind
16 maart 2008, 18:18
hallo allemaal,

ondertussen al 1 behandeling achter de rug, ik heb het uiteindelijk toch in 2 delen laten doen. Ik heb me erggg ongemakkelijk gevoeld zo bloot en in rare posities liggend, maar ik hield mezelf gewoon de hele tijd voor ogen dat ik het doe voor een goed doel hehe.

verder heb ik hier gelezen op het forum dat er door behandelaars een voor en na foto wordt gemaakt, klopt dat? ik heb dat niet moeten doen, en zat er ook niet echt op te wachten!

goed, ik zie op dit moment nog niet echt veel resultaat, het duurt wel lang eer er weer wat haartjes de kop op steken op de onderbenen, maar de bovenbenen en de rest, daar moet ik nog even voor wachten, een week of 2


Groetjes

Nevermind

Marte
16 maart 2008, 22:27
dag nevermind,

fijn dat in ieder geval toch al een behandeling achter de rug is. En ja, dat is het beste wat je kunt doen, denken dat het voor een goed doel is, gewoon verstand op nul, je moet er toch door om resultaat te kunnen halen, dus ja..

In ieder geval knap dat je dat ook gelukt is!!!;)

gewoon afwachten nu op het resultaat, en ik hoop echt, dat het wat oplevert!

xxx marte