PDA

View Full Version : Welke zorgverzekering is het beste?


Bernou1
10 december 2007, 09:50
Ik wil graag overstappen naar een zorgverzekering die zoveel mogelijk vergoed voor epilatie en laserbehandeling? (dat is VGZ niet dus..)
Wie van jullie hebben er goede tips voor mij (liefst voor 1 januari nog!!):crybaby:

natascha06
12 december 2007, 14:13
goedemiddag

ik ben toevallig net zelf overgestapt naar de friesland ik heb bijna alles vergeleken en kom op deze uit. als je de aanvullende verzekering ouders neemt of optimaal dan word er 80 % tot 1250 euro eenmalig vergoed terwijl dit bij de meeste maar tot 500 is. wel moet het via aanvraag van je huisarts gaan en dan word het bij de verzekering in behandeling genomen of zij vinden dat je het wel of niet vergoed krijgt. ik ben in iedergeval vast overgestapt.

groetjes natascha misschien heb hier wat aan

lanny
12 december 2007, 20:23
Volgens mij is OHRA het best, ik ben in behandeling bij smartpuls amsterdam en ik krijg het gewoon vergoed.

gr

Lanny

hannakr
12 december 2007, 20:52
Volgens mij is OHRA het best, ik ben in behandeling bij smartpuls amsterdam en ik krijg het gewoon vergoed.

gr

Lanny

Hoi Lanny,

Mag ik vragen wat jij laat behandelen? ben wel heel benieuwd, vooral als Ohra het vergoedt.

Groetjes Hanna

ps ik kom jou overal tegen...hahah, gezellig!

baby
31 december 2007, 16:11
Ik zou bij VGZ blijven, die hebben nu jaarlijks een vergoeding van 800 euro!!!

Ik ga nu ieder jaar voor een behandeling voor mijn gezicht, ik heb nauwelijks meer last van overbeharing op mijn gezicht.

Ik doe Ipl flitstechniek

Het was inderdaad 3 jaar terug een eenmalige uitkering gedurende de gehele verzekeringstermijn
Maar nu is het echt bij vgz 800 euro per jaar!

wampie
1 januari 2008, 14:27
ik heb ook ff een vraagje over zorgverzekering


stel dat je geen zorgverzekering hebt (heb ik wel hoor)

hoe komen ze daar achter ?

waar gaat het eerste belletje rinkelen

checken ze dat automatisch via je sofi nr of zo bij de belasting ?

weet iemand hoe dit systeem werkt ?

baby
1 januari 2008, 15:17
ik heb ook ff een vraagje over zorgverzekering


stel dat je geen zorgverzekering hebt (heb ik wel hoor)

hoe komen ze daar achter ?

waar gaat het eerste belletje rinkelen

checken ze dat automatisch via je sofi nr of zo bij de belasting ?

weet iemand hoe dit systeem werkt ?

Je begint altijd bij de huisarts...zo kom je dan bij de dermatoloog die je vervolgens doorstuurt naar de huidarts
Al die stappen worden doorgegeven aan je verzekering, bedoel je dat? , of wat anders...ik snap je vraag niet zo...?

wampie
1 januari 2008, 20:28
Je begint altijd bij de huisarts...zo kom je dan bij de dermatoloog die je vervolgens doorstuurt naar de huidarts
Al die stappen worden doorgegeven aan je verzekering, bedoel je dat? , of wat anders...ik snap je vraag niet zo...?


nee ik bedoel eigenlijk wat anders

de zorgverzekering is toch verplicht !

maar als je nu geen zorgverzekering afsluit

zeggen ze dat je een boete krijgt

maar hoe controleren ze dat

als je nooit bij een dokter komt, gaat dat dan automatisch ?

werkt dat net zoals met een auto verzekering
die geven toch alles door aan het rijksdienst voor wegverkeer



dat was mn vraag

:D

lanny
1 januari 2008, 23:39
Wie moet waar achter komen?

Een clinique heeft geen mogelijkheid te checken alleen de officiele gezondheidzorg. En dan nog wat de verzekering dekt alleen gezichtsontharing, oksels en bikinilijntje moet je altijd zelf betalen en ik ben blij dat ik het voor die 99 euro heb gedaan!

ik heb ook ff een vraagje over zorgverzekering




stel dat je geen zorgverzekering hebt (heb ik wel hoor)

hoe komen ze daar achter ?

waar gaat het eerste belletje rinkelen

checken ze dat automatisch via je sofi nr of zo bij de belasting ?

weet iemand hoe dit systeem werkt ?

wampie
2 januari 2008, 00:11
Wie moet waar achter komen?

Een clinique heeft geen mogelijkheid te checken alleen de officiele gezondheidzorg. En dan nog wat de verzekering dekt alleen gezichtsontharing, oksels en bikinilijntje moet je altijd zelf betalen en ik ben blij dat ik het voor die 99 euro heb gedaan!


:D

laat maar zitten

volgens mij is mn vraag te moeilijk voor jullie

Hanna
2 januari 2008, 01:18
nee ik bedoel eigenlijk wat anders
de zorgverzekering is toch verplicht !
maar als je nu geen zorgverzekering afsluit
zeggen ze dat je een boete krijgt
maar hoe controleren ze dat
als je nooit bij een dokter komt, gaat dat dan automatisch ?
werkt dat net zoals met een auto verzekering
die geven toch alles door aan het rijksdienst voor wegverkeer
dat was mn vraag
:D

Volgens mij kun net zo lang onverzekerd blijven totdat je doktershulp nodig hebt, dan komen ze erachter dat je niet verzekerd bent en dan krijg je een hele forse boete. Ze kunnen dan ook gaan uitzoeken hoe lang je al onverzekerd bent en jou met terugwerkende kracht alle premies ook nog laten betalen.

lanny
25 januari 2008, 21:14
Hanna,

Gefeliciteerd met je verkiezing tot poster van het jaar. En helemaal mee eens je bent gewoon aan de beurt als je onverzekerd rondloopt voor het totaal aan premies sinds je verzekerd had moeten zijn. Maar als je toch niets betaald kun je net zogoed het ontharen zelf betalen want je bespraart zo een 100 euro aan premie elke maand.

Lanny

lielu
19 februari 2008, 15:48
beste lanny,
ik schrijf dit naar aanleiding van jouw enthusiaste bericht op dit forum over Smartpuls Amsterdam. Ik ben daar geweest en ik vond het er niet zo netjes uit zien. Had jij daar geen problemen mee?
Hoeveel weken/maanden zaten er tussen de behandelingen?
Bedankt,
Lielu

lanny
19 februari 2008, 23:49
Hallo Lielu,

Als je bedoeld dat het er niet uit ziet als een strake kliniek dan heb je gelijk. Ik ben ook in hele modern strak uitziende klinieken geweest alsof je in een moderne tandarts praktijk komt.

Bij smartpuls amsterdam vind ik het gezellig en ik ben nu een paar keer geweest en je krijgt altijd schoon papier op de stoel. Netjes is een subjectief begrip maar misschien kun je uitleggen wat er niet netjes was.

voor wat betreft je andere vraag Voor mijn lichaam zaten er 6 weken tussen en voor mijn gezicht 4.

gr

Lanny


beste lanny,
ik schrijf dit naar aanleiding van jouw enthusiaste bericht op dit forum over Smartpuls Amsterdam. Ik ben daar geweest en ik vond het er niet zo netjes uit zien. Had jij daar geen problemen mee?
Hoeveel weken/maanden zaten er tussen de behandelingen?
Bedankt,
Lielu