PDA

View Full Version : Haar-groeimiddelen-spam


Priya
7 maart 2003, 20:54
Sinds ik dit forum bezoek, een paar dagen pas, krijg ik opeens spam van haargroeimiddelen-fabrikanten. Hoe kan dat? mij email adres is niet zichtbaar voor bezoekers van dit forum.

Webmaster
4 april 2003, 13:43
Beste Priya,

Een aantal weken geleden werden wij voor het eerst geconfronteerd met spam via ons Private Messaging (privé-berichten) systeem.

o.a. eén van onze leden had ons (een dag voordat jij dit bericht schreef) hierop gewezen (vanwege privacy-redenen vermeld ik haar naam als 'xxx')



----- Original Message -----
From: "xxx" <xxx>
To: <webmaster@haarweb.nl>
Sent: Thursday, March 06, 2003 6:15 PM
Subject: Ongevraagde spam bij haarweb


Beste Haarweb Forum,

Ik kreeg vandaag een mailtje dat er een nieuwe "private message" op het Haarweb Forum van een zekere megaprj voor mij was. Toen ik die bekeek bleek het echter om spam te gaan.

De inhoud is als volgt:

We opened a new developer forums at http://forums.be-it.biz and
Freelance Job Center at http://freelance.be-it.biz. We just started
at 2003 and now have a group of professionals who are waiting for your questions 24x7. Register at http://forums.be-it.biz and become a member of our growing up information technology community. You can suggest us to open forum you want, on subject you want. We always listen to developers!

Ik wil hier een officiële klacht over indienen, want ik ben niet
ingeschreven bij het Haarweb Forum om (meer) spam te ontvangen. Van de junior member "megaprj" hoef ik ook geen mail meer te ontvangen, en de websites van be-it.biz zal ik aanmelden bij spamcop.

Met vriendelijke groet, xxx (username xxx).

Ik heb daarop de volgende reactie gegeven:



----- Original Message -----
From: "Webmaster HaarWeb" <webmaster@haarweb.nl>
To: "xxx" <xxx>
Sent: Friday, March 21, 2003 2:09 PM
Subject: Re: Ongevraagde spam bij haarweb


Beste xxx,

Hartelijk dank voor deze klacht!

Op 6 maart jl. heeft de door jou genoemde gebruiker zichzelf aangemeld onder 3 verschillende useraccounts. Direct daarop hebben wij actie ondernomen en deze gebruiker een mail gestuurd waarin wij hem wijzen op zijn niet
geoorloofde actie. Hierop hebben wij nog geen reactie ontvangen. Vandaar ook dat wij erg blij zijn met jouw bericht: ik heb als Webmaster géén toegang tot de Private Messages van leden (ze zijn niet voor niets 'private'...), dus bij deze mijn dank voor het feit dat jij ons hiervan op de hoogte stelt.

Ik zal per direct actie ondernemen en er zorg voor dragen dat deze gebruiker van het HaarWeb Forum verwijderd word.

Hopelijk blijven dit soort spammers ons in de toekomst bespaard!

Hartelijke groeten,

Webmaster.


Deze spam heeft dus niets te maken met haargroeimiddelen, dit in tegenstelling tot wat jij aangeeft, Priya. Zou je mij kunnen laten zien wat de inhoud van de Private Messages is die jij ontvangen hebt, zodat wij hier per direct actie op kunnen ondernemen.

Om je laatste vraag te beantwoorden: inderdaad is je email-adres niet zichtbaar voor anderen. Alleen staat je email-adres los van het Private Messasing-systeem : leden kunnen je dus naar gelieve privé-berichten sturen, zonder dat je daarvoor een -zichtbaar- email-adres nodig hebt.

Hopelijk heb je de berichten nog bewaard, want we zijn zeer benieuwd.....

Als laatste wil ik aangeven dat wij n.a.v. deze klachten van jullie een upgrade hebben uitgevoerd op onze Forum-software. Door deze aanpassing hebben wij méér mogelijkheden tot onze beschikking om spam te voorkomen en aan te pakken.

Bedankt voor jullie gegronde klachten,

Priya
4 april 2003, 15:20
ik heb ze al weggegooid helaas. ik weet ook niet zeker of het als 'private message' is binnen gekomen. misschien is het via een andere site gekomen, dat zou ook kunnen. die je net beschreef heb ik niet gehad nl. maar ik heb sindsdien geen spam meer gehad :)