PDA

View Full Version : Smartpuls of diode laser?


chantal1
17 januari 2008, 16:57
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb net als jullie last van overbeharing. Ik vind het verschrikkelijk en het beheerst voor een groot deel mijn leven (zelfvertrouwen etc), ik denk er in ieder geval elke dag bijna constant aan. Na een lange tijd nadenken over de kosten etc.zit ik eraan te denken om mezelf niet langer 'te kwellen' en een behandeling te ondergaan voor permanente haarreductie. Het is ontzettend duur, maar zo word ik alleen maar ongelukkig van mezelf. Ik ben overigens 24 jaar, en heb beharing op mijn buik, die alleen donker is in de zon. Ook heb ik lichte donsharen over mijn hele gezicht en op mijn onderrug. Is dit hirsutisme? Hoe is het bij jullie begonnen? Bij mij toen ik 3 jaar geleden stopte met de microgynon pil en na 6 maand hier weer mee begon. Ik denk echt dat stoppen met de pil oid een (geringe) invloed heeft op de overbeharing. Sindskort gebruik ik de yasminpil. Ik heb er nog nooit met iemand over gesproken, zelfs niet met mijn vriend, die ik sinds 3/4 jaar ken. Hoe gaat dat bij jullie?

Ik zit in twijfel tussen de smartpuls en de lightsheer diode laser. Wat zouden jullie mij aanbevelen? Wie heeft ervaring met 1 van deze behandelingen, zowel positief als negatief? Helemaal zeker ben ik er nog niet over (ivm kosten) maar ik zou zooo graag weer onbezorgd een keer naar het zwembad gaan in de zomer etc. Ik ben zie nu al op tegen de zomer, enkel en alleen omdat je dan de haartjes etc beter ziet in de zon..

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Het is fijn dat er zo'n forum is. Dan weet je tenminste dat je niet de enige bent!! Sterkte allemaal!

Groetjes chantal

Juutje
17 januari 2008, 21:45
Hoi Chantal,
Wat wil je precies laten laseren? Aangezien je haartjes op je rug en gezicht blond zijn, is daarvoor de laser niet geschikt volgens mij... En de haartjes op je buik zijn wel donker? ik snap niet helemaal wat je bedoelt met in de 'zon'..? bedoel je dan dat je de haartjes alleen goed ziet in fel zonlicht..?
Groetjes,
juutje

chantal1
18 januari 2008, 08:34
In ieder geval de haartjes op mijn buik en die zijn inderdaad alleen donker in fel (zon) licht..

Juutje
18 januari 2008, 09:46
Hoi Chantal,
Ik heb een beetje hetzelfde probleem voor wat betreft de haartjes op mijn buik. Ze zijn niet pikzwart en stug maar wel donker. Heel vaak denk ik: ach het valt ook wel mee, maar als ik dan op een zomerdag bij het zwembadloop dan schaam ik me rot, want dan zie je ze toch wel heel erg goed!! Laseren durf ik niet zo omdat ik niet weet of het aanslaat omdat ze dus niet pikzwart en stug zijn. en voor laseren moet je eerst scheren, waar haren sowieso al stugger van worden en als het laseren dan niet aanslaat ben je alleen nog maar verder van huis :(
Eigenlijk moet ik dan vaker onder de zonnebank want dan vallen ze ook al weer minder op, maar dat is weer zo slecht voor je huid (heb ook couperose)...
groetjes,
juutje

Marte
18 januari 2008, 17:18
Hoi Chantal,
Ik heb een beetje hetzelfde probleem voor wat betreft de haartjes op mijn buik. Ze zijn niet pikzwart en stug maar wel donker. Heel vaak denk ik: ach het valt ook wel mee, maar als ik dan op een zomerdag bij het zwembadloop dan schaam ik me rot, want dan zie je ze toch wel heel erg goed!! Laseren durf ik niet zo omdat ik niet weet of het aanslaat omdat ze dus niet pikzwart en stug zijn. en voor laseren moet je eerst scheren, waar haren sowieso al stugger van worden en als het laseren dan niet aanslaat ben je alleen nog maar verder van huis :(
Eigenlijk moet ik dan vaker onder de zonnebank want dan vallen ze ook al weer minder op, maar dat is weer zo slecht voor je huid (heb ook couperose)...
groetjes,
juutje


zo te horen hebben jullie hoogblonde(lichte haartjes met vrij weinig tot geen pigment, afh van hoeveelheid in bepaald licht blonde tot witte schijn, in ander licht, donkere tot zwarte schijn) haartjes. Helaas moet ik jullie dan teleustellen, de resultaten met laser en IPL (en epilar zijn ook niet geweldig)zijn voor deze groep erg beperkt. ik heb zelf last van deze vorm van overbeharing en heb vooralsnog alles wat bestaat uitgeprobeerd(buiten IPL wegens afraden, en elektrische epilatie wegens niet geschikt en te veel risico op complicaties), zonder een enkel resultaat.

chantal1
22 januari 2008, 14:51
Hallo juutje, ja klinkt inderdaad dat de haartjes op onze buik hetzelfde zijn qua kleur etc. Is hier dan niets tegen te doen? Smartpuls pakt toch ook de haartjes aan die iets lichter zijn?
Ik heb overigens (nu in de winter) wel een lichte huidskleur.
Groetjes chantal

hannakr
23 januari 2008, 16:43
Hallo juutje, ja klinkt inderdaad dat de haartjes op onze buik hetzelfde zijn qua kleur etc. Is hier dan niets tegen te doen? Smartpuls pakt toch ook de haartjes aan die iets lichter zijn?
Ik heb overigens (nu in de winter) wel een lichte huidskleur.
Groetjes chantal

Hoi Chantal,

Bij laserklinieken kun je meestal een proefstukje laten doen. Waarom probeer je dat niet? als het niet werkt, weet je dat ook weer;)
Bij een intake kijkt de behandelaar of het het zin heeft en wat je kunt verwachten. Ook een proefstuk wordt er meestal gedaan. Bij ons kost dat 30 euro, maar dit krijg je terug, als je met de behandeling door gaat.

Succes!

Groetjes Hanna

ps, ik werk bij een kliniek, maar kan je helaas niet de naam zeggen. Ik geef onafhankelijk advies en beantwoord vragen naar waar ik kan.

neda
24 januari 2008, 00:09
hey chantal, ik weet wel iets goeds voor jouw probleem de hipl apparaat dat is allernieuwste app. op de markt ik heb me eigen armen laten doen met 1 beh. heb ik haarreductie van 50% minder gehad ik zou je echt graag willen helpen enige wat ik voor je kan doen is je die internetsite geven en ik zou zeggen bel maar snel voor een intake. www.turkuazbeauty.nl (http://www.turkuazbeauty.nl)

Marte
24 januari 2008, 14:27
Dag hanna, wat correct!!! verdient een pluim.

neda; bedoel je elektrische epilatie???? of is t een IPL vorm??

hannakr
24 januari 2008, 14:38
Dag hanna, wat correct!!! verdient een pluim.

neda; bedoel je elektrische epilatie???? of is t een IPL vorm??

Dank je Martje! Die pluim staat vandaag bij mij om mijn hoed!!!

Fijne dag nog en tot 'forums';)

Hanna

Laser vrouw
28 januari 2008, 13:25
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb net als jullie last van overbeharing. Ik vind het verschrikkelijk en het beheerst voor een groot deel mijn leven (zelfvertrouwen etc), ik denk er in ieder geval elke dag bijna constant aan. Na een lange tijd nadenken over de kosten etc.zit ik eraan te denken om mezelf niet langer 'te kwellen' en een behandeling te ondergaan voor permanente haarreductie. Het is ontzettend duur, maar zo word ik alleen maar ongelukkig van mezelf. Ik ben overigens 24 jaar, en heb beharing op mijn buik, die alleen donker is in de zon. Ook heb ik lichte donsharen over mijn hele gezicht en op mijn onderrug. Is dit hirsutisme? Hoe is het bij jullie begonnen? Bij mij toen ik 3 jaar geleden stopte met de microgynon pil en na 6 maand hier weer mee begon. Ik denk echt dat stoppen met de pil oid een (geringe) invloed heeft op de overbeharing. Sindskort gebruik ik de yasminpil. Ik heb er nog nooit met iemand over gesproken, zelfs niet met mijn vriend, die ik sinds 3/4 jaar ken. Hoe gaat dat bij jullie?

Ik zit in twijfel tussen de smartpuls en de lightsheer diode laser. Wat zouden jullie mij aanbevelen? Wie heeft ervaring met 1 van deze behandelingen, zowel positief als negatief? Helemaal zeker ben ik er nog niet over (ivm kosten) maar ik zou zooo graag weer onbezorgd een keer naar het zwembad gaan in de zomer etc. Ik ben zie nu al op tegen de zomer, enkel en alleen omdat je dan de haartjes etc beter ziet in de zon..

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Het is fijn dat er zo'n forum is. Dan weet je tenminste dat je niet de enige bent!! Sterkte allemaal!

Groetjes chantal

Beste Chantal,

Bij Hirsutisme wordt er te veel van het mannelijke hormoon (androgenen) aangemaakt waardoor dat overbeharing oplevert.
Het is eigenlijk een beharingspatroon van een man bij een vrouw, als ik uw verhaal lees denk ik niet dat u Hirsutisme heeft maar een onderzoek kan dit uit sluiten, uw huisarts kan u hier mee verder helpen.

Een laser behandeling met de lightsheer diodelaser kan alleen bij donker (liefst dikke) haren en een blanke huid.
U kunt altijd bij een kliniek een informatie gesprek aan gaan met proef behandeling, dat is in vele gevallen gratis.

Mensen met Hirsutisme kunnen overigens niet permanent onthaart worden aangezien het lichaam steeds veel nieuwe haren aan maakt, u kunt het dan beter langdurig ontharen noemen.

Veel succes,

Marte
2 februari 2008, 22:20
Dag chantal,

ik heb inderdaad ook eerder de indruk dat het hier ofwel over gewone donshaartjes gaat, die iedereen heeft, de een wat meer dan de ander, bij de een wat langer dan de ander of over algemene overbeharing gaat, hoewel het nog vrij normaal klinkt (waarschijnlijk veroorzaakt door overgevoeligheid van de haarzakjes voor haargroeibevorderende hormonen, men weet het ook niet precies), ik heb eveneens iets dergelijks, hetgeen bij mij heeft geresulteerd in een dikke blonde vacht haren over werkelijk gehele lichaam die steeds dichter begroeid en steeds langer wordt, bij mij werkt de medicatie niet, met gevolg dat het blijvend een aantal keer per jaar(stressperiodes) in dichtheid en lengte verdubbelt. Hoewel dit per persoon verschilt. Vaak wordt deze vorm van overbeharing over het hoofd gezien aangezien ze neit dat typisch mannelijke beharingspatroon vertoont, maar een algemene verergering van de bestaande beharing en steeds sterker wordende vacht. Stress is hierbij vaak een erg bepalende factor. Ik weet niet of je uberhaupt iets met deze informatie bent.

Bovendien, hetgeen jullie beiden schrijven, lijkt me eerder op een vrij normale, zij het iets meer dan sommige vrouwen, maar nog normaal klinkend niveau van donsharen die zeer veel vrouwen hebben, zeker rond de leeftijd van 20-26 jaar krijgen de meeste meisjes dat. Ik zou me neit zo'n zorgen maken, niettemin, als jullie er last van hebben, dan moet je er iets aan doen. Blijven zitten met een probleem is het slechtste wat je kunt doen, dus mss moet jev eens naar de gynecologe gaan en navragen ivm je probleem, hormonen, inwendig onderzoek, ..., om te controleren of alles in orde is en of het problematisch is, of er een behandeling opgestart dient te worden, .... (vergeet ook niet dat je je echt blind kunt staren op die haartjes, en hoe meer je kijkt, hoe erger het ljikt te worden en hoe meer je ziet, ik heb dat zelf vroeger ook gedaan).

alleszins heel veel succes!!!!!


xxx marte

meds
3 februari 2008, 17:45
Ik heb al 4000 euro uitgegeven aan laserbehandelingen, het lijkt in eerste instantie te werken, maar na 1 tot 2 jaar komen de haren gewoon weer terug

Marte
4 februari 2008, 11:54
dag meds, zoals ik begrepen heb van andere mensen waar de laser bij werkt(ik heb ook geen enkel resultaat behaald, maar mijn haren zijn te licht), wordt er altijd een aantal onderhoudsbehandelingen voorgeschreven, heb jij dit ook gedaan?

hannakr
7 februari 2008, 20:12
dag meds, zoals ik begrepen heb van andere mensen waar de laser bij werkt(ik heb ook geen enkel resultaat behaald, maar mijn haren zijn te licht), wordt er altijd een aantal onderhoudsbehandelingen voorgeschreven, heb jij dit ook gedaan?

Wat Chantal zegt klopt helemaal. Je moet elke jaar (afhankelijk wat je hebt laten laseren en welke plekken) terug komen voor een onderhoudsbeurt. Helemaal terug komen doen de haren niet hoor, maar je lichaam is altijd in beweging en er kunnen dus wat slapende haartjes wakker worden en die moeten gelijk stuk worden gemaakt.

Groetjes Hanna